Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, May 17, 2013

PEDASSSS..!!! BLOGGER PAS KEDAH RISAU TERHADAP KEBAIKAN MUKHRIZ..???

Blogger PAS Kedah risau dengan kebaikan Mukhriz?
Tu diaaa... Blogger PAS Kedah dok pulun provoke dan buruk-burukkan kepimpinan Datuk Mukhriz Mahathir di Kedah, tapi blogger PAS ni pulak puji Datuk Mukhriz. Bukan calang-calang blogger, Tranungkiteoffline pulak tuuuu.. 

Aku tak tau la puak blogger Kedah ni jenis blogger apa. Benda yang elok dan baik pun depa buruk-burukkan. Kalau salah kat depa, depa sembunyi rapat! Heh! Tapi mana boleh depa nak sorok bau "bangkai" kannn..?

Cuba korang baca kat bawah ni. Ada point yang bernas dan tepat. Tapi aku rasa, blogger PAS kedah takkan nampak perkara ni sebab otak depa tak dapat proses perkara baik yang BN Kedah buat. Kalau depa akui kebaikan BN, mungkin boleh dijatuhkan hukum "murtad" kot?



Semalam di masjid Zahir Alor Setar, Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir menunaikan solat hajat dan bacaan Yasin berjemaah bersama jemaah memanjatkan doa untuk kesejahteraan dan kesihatan bekas Menteri Besar Kedah Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Mukhriz anak Mahathir ini kadang kala mengimami solat. Ada kala bersama dengan jamaah masjid. Ada sikit kelainan dengan bapak dia!!
Saya bukan nak puji Mukhriz, pasal dia pun ada kaitan dengan syarikat arak. Saya tunjukkan beberapa gambar daripada banyak gambar di atas ada dua sebab:-

1. PAS - UMNO 'bergaduh' untuk berebut memerintah bukan kerana nak tunjukkan siapa boleh bagi air subsidi paling banyak. Atau siapa yang boleh bagi rakyat senang. Tapi soal Islam dan negara Islam. kalau PAS memerintah sama dengan UMNO, arak di Langkawi pun macam biasa aje... rasanya kalau Mukhriz tukar songkok hitam tinggi kepada lebai (kupiah) UMNO akan lebih disenangi oleh rakyat!!

2. Mukhriz boleh doakan kesejahteraan Ustaz Azizan.. Mukhriz tu siapa.. anak "bapak firaun". Ada syarikat terbabit dengan arak... Tapi ada kepimpinan PAS yang sama-sama makan setalam.. qiamullail dan solat hajat bersama. Tamrin dan Usrah... tak payah cakap nak kata 1000 x saya rasa lebih..

Tapi bila 'bergaduh' pasal uslud, kaedah dan cara pentadbiran sampai sekarang TAK ada hajat nak jenguk si Ustaz Azizan. Kalau mati pun saya rasa nak lalu sebelah kubur pun tak mahu!!

Kalau macam ni sikap kepimpinan.. PAS mungkin 10 atau 20 tahun lagi baru boleh ambil alih. Itu pun belum tentu kerana mungkin belum mati lagi spesis yang 'menanam titik hitam' dalam perjuangan Islam. - Tranungkiteoffline.blogspot.com
Bila orang kata blogger PAS Kedah tak matang bercakap soal politik, depa marah. Tapi dah memang betul macam tu...nak buat camana, kan? kan? kan? Heh! Terima la hakikat tu walaupun pahit... kan? kan? kan?

2 comments:

Anonymous said...

Paparan sabuah hadis RSW: terjemahan berbunyi-" Sesaorang yang keluar dari sembayang tetapi maseh melakukan kemungkaran maka orang ini belum lagi sembayang".Renungkanlah hadis ini sebagai seorang Islam,takut-takut selama ini kita maseh tergolongan dalam golongan yang amat rugi.Sudah-sudahlah dengan sandiwara nafsu dunia ini.Buang yang keroh ambil yang jerneh.

Anonymous said...

islamik kh mu kris

Bila Kak Su Bersuara... Heh!