Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, May 11, 2013

PANASSS..!!! WARGA FELDA SUJUD SYUKUR BN MENANG #PRU13..!!! #Felda

Baru-baru ni aku ada pergi kenduri kahwin sepupu aku kat Felda Sg Tengi. Biasa la.. family matters. Asyik dok berperang je dengan puak Pakatan Haram ni, kadang-kadang kena jugak "refresh" otak, kan? Heh!

Actually aku tidur kat sana untuk satu malam. Malam tu, aku lepak menyembang kat rumah mertua sepupu aku, kat area dapur tempat orang pakat masak untuk kenduri tu. "Kedohoq" kata orang Kedah...

Rupanya, boleh dikatakan seluruh peneroka Felda Sungai Tengi tu bersyukur sangat BN menang di peringkat Federal pada PRU ke-13 ni. Depa punya seronok sampai tumpang buat kenduri kesyukuran kat kenduri kahwin sepupu aku tu... heh! Nak tahu kenapa?
 
Sebabnya, depa yakin, kalau Pakatan Haram menang PRU ke-13 dan Anwar jadi PM, maka Felda akan pupus dilupuskan. Dalam buku Jinggay depa pun ada sebut, Felda akan dihapuskan. Orang Felda risau giler bebbbbb..!!!

Paling tidak pun, depa yakin, Anwar akan rosakkan Felda dan seluruh institusi GLC pertanian terbesar di dunia tu. Silap-silap, tanah depa akan dirampas dan disamaratakan hak itu bersama DAP.. Habis lingkup bangsa pribumi kat situ...

Ada seorang pakcik ni. Dia siap buat sujud syukur masa DS Najib umum BN menang dan form kerajaan. Aku rasa, kalau DS Najib ada depan dia... mau dia cium DS Najib! Heh!

Pakcik-pakcik tu kata, sejak depa teroka tanah sampai la sekarang ni dah ada kereta Toyota Camry dan banglo 2 tingkat. Semuanya jasa kerajaan BN yang bangunkan ekonomi depa. Keluarga depa dapat rahmat dan kebajikan depa betul-betul dijaga BN...

Bila aku sebut nama Mazlan Aliman ke.. Anwar ke... aku puji sikit Mazlan dan Anwar, depa marah! Pakcik-pakcik tu semuanya tak suka kat dua orang tu. Aku tanya depa kenapa? Depa jawab, Mazlan Aliman tu pengkhianat anak Felda dan Anwar tu pengkhianat bangsa dan negara!

Tu diaaa...!!! Malam tu depa tak abih-abih puji BN dan DS Najib. Sampai aku nak balik pun depa puji tak abih lagi. Sebelum balik tidur kat homestay, pakcik-pakcik tu tanya aku undi parti mana? Aku kata DAP... Kah! Kah! Kah! Depa baling aku dengan ranting kayu! Terus aku sebut.. BN laa..!!!

Ishhhh... sayang sungguh peneroka asal Felda kat BN. Kalau Mazlan Aliman atau Anwar ada dengan aku malam tu, gerenti merah padam muka depaaaa... heh!

3 comments:

Anonymous said...

baguih laaa org felda bersatu hati

Anonymous said...

maklong pun antara peneroka yang sangat gembira dan bersyukur diatas kemenangan datok Najib.. hidup BN..!!

Anonymous said...

tun razak meninggalkan pusakanya yg tidak ternilai utk org melayu iaitu felda... jaga usaha murni tun razak sampai bila2, ingatkan generasi muda. skrg najib mengambil alih usaha ayahandanya...felda itu bukan utk tun razak mahupun najib tapi utk seluruh anak melayu yg menerokainya. jaga baik2...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!