Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, May 11, 2013

KENAPA KORANG MARAH SANGAT KAT CINA? LANTAK DIORANG LAAA...! #PRU14

Semalam, aku dapat terima beberapa komen dari rakan-rakan pembaca mengenai posting aku di sini. Terima kasih aku ucapkan. Seperti biasa, ada puluhan komen yang aku percaya dari "red bean army" dan "kacang hijau" yang aku terpaksa "delete".. sebab rasis bebenoooo.. heh! Itu hak aku, kan? 

Ada juga yang emel mencadangkan pelbagai gerakan cyber untuk menentang gerakan "tentera cyber" Pakatan Haram ni. Ada yang cadangkan guna hackers pro-BN dan macam-macam lagi... Terima kasih semua atas cadangan-cadangan tu...

Sebenarnya, pasal hackers tu diluar bidang kuasa aku. Aku ni tak reti hack-hack ni.. Aku suka menulis saja meluahkan pandangan. Tapi BN memang ada hackers. Cuma sedikit bilangannya...



Aku lebih berminat pada "perang hujah dan fakta" di alam cyber ni. Dalam gerakan ni, BN ada ramai panglima-panglima perang yang dah lama wujud. Ada yang ditubuhkan sejak 1998 lagi macam Mykmu.net...

Kita ada panglima-panglima perang siber macam Gomo, MPP, Dr.Novandri, GAP, MIK, Flying Kick, Team UMB, RBF, Kedah Ke KL, Kedah Times, Aloq Setaq dan banyak lagi bebbb.. kita tak kalah dalam soal blogging...

Tu aku belum sebut lagi blogger-blogger tersohor yang lain. Kalau aku buat list, memang sampai esok pun tak habis... heheheheeee...

Tapi gerakan cyber puak Pakatan Haram ni memang "smart". Depa bijak dan cepat. Contohnya video pasal "blackout" masa kira undi PRU ke-13 hari tu. Video tu video parody. Gila ke? Mana ada blackout masa kira undi hari tuuu... 

Tapi nak serang SPR dan BN punya pasal, video tu dikeluarkan cybertroopers Pakatan Haram. Ramai yang percaya pulak tu. Padahal, video tu dikeluarkan kat Youtube beberapa jam selepas tamat kiraan undi.. Perghhh!!! Cepat gila diorang buat video!

Nampak sangat video tu dah dibuat sebelum undi dikira. Sediakan video awal-awal, lepas keputusan diumumkan terus keluarkan video tu. Itu pun ada yang percaya kat depa? 

Tu baru satu contoh. Banyak lagi fitnah yang depa tabur kat BN, UMNO, pemimpin UMNO, isteri PM dan isteri Menteri lain. Kalau kat blogger pro-UMNO/BN ni lagi teruk depa fitnah dan tohmah. Tapi perjuangan punya pasal, bloggers pro-UMNO/BN buat tak reti je dengan provokasi depa...

Tahniah la kat semua bloggers pro-UMNO/BN. Korang memang mantap bebbb..! Dan aku rasa, korang adalah antara faktor utama yang menyumbang pada kesedaran rakyat, khususnya bangsa Melayu, tentang betapa "POYO"nya puak Pakatan Haram!!!

Pada aku, kekalahan BN di Selangor, Penang dan Kelantan tu faktor kemerosotan pengaruh MCA dan Gerakan. Itu masalah orang Cina. Bagi depa selesai sendiri. Kalau rasa sayangkan MCA dan Gerakan, depa tau la nak buat apa.. tapi kalau rasa MCA dan Gerakan tu dah tak relevan, maka terserahlah sama ada nak bubar ke, nak tutup ke.. nak apa ke.. ada aku kesah?

Sebenarnya, aku dah malas nak fikir pasal kaum Cina ni. Sejak merdeka kita orang Melayu bagi muka kat depa. Depa dulu patutnya kena apply permit nak kerja kat Malaysia ni. Tapi pasal kesian dan bertolak ansur, depa dibenarkan jadi warganegara dan dibenarkan mengundi. Jadi YB pun boleh!

Sejak merdeka, dah ada yang puak harbi dan zimmi. Yang harbi tu komunis! Kurang ajar dan bunuh beribu orang Melayu time tu. Yang zimmi pun ada. Tapi tak kecoh dan lebih memilih hidup harmoni. Sama-sama cari makan bangunkan negara...

Tapi sekarang ni lain. Yang harbi tu lebih dominan. Strategi depa cantik. Kali ni depa tak angkat senjata, tapi depa guna propaganda. Habih geng-geng zimmi tu jadi tak laku, diperlekeh dan dianggap sebagai "pengkhianat keturunan Cina"..!!! 

So kita orang Melayu nak buat apa dengan puak ni? Nak tampar tak boleh sebab salah dari sudut undang-undang. Apa yang kita boleh buat ialah bersatu. Kita dah terpecah tiga kerana politik. Kita patutnya bersatu kembali kerana kita semua adalah sama-sama Islam..!!!

Kita bersatu demi Islam, bangsa Melayu dan "Tanah Melayu". Kalau kita kuat, korang tengok la sama ada puak-puak "harbi" tu boleh angkat muka ke tidak. Silap-silap Kit Siang dan keluarga dia pun kena halau balik negara asal dia... 

Amacam? Setuju? Itu pun kalau korang setuju laaa... Kalau tak setuju, maka bersedia la untuk tengok Malaysia direpublikkan DAP...korang rela, kan? Heh! Over my dead body? 

10 comments:

Anonymous said...

Stuju2... Bloggers bg info mantap tuk patahkn hujah puak pr yg ckp tanpa fakta. Input korg bagi dsebarkn buat bangkit kesedaran melayu2, pasca pru 13 ni, lebih byk kesedaran wat sedarkan geng melayu yg perasan urban sgt n yg perasan lebih islamic n lebih beretika dpd org dlm kerajaan melayu kita ni.

Anonymous said...

Betul...betul....betul....
Lantak dia org le......
Yg hidung tak mancung pipi tersorong2 tu Najib.
Mereka tak harap pun.
Kalau Melayu masih tak tahu yg MCA,Gerakan dan DAP tidak ada bezanya maka bersedia le utk menerima LGE sebagai PM....lepas tu anak dia....lepas tu cucu dia......lepas tu baru Melayu faham apa itu demokrasi.

Media Shah Alam said...

tindakan kurang wajar seorang guru pada murid

http://mediashahalam.blogspot.com/2013/05/kerana-bertindak-kurang-wajar-guru-srk.html

Anonymous said...

easy to say.....as now.....boycott chinese & buy from them last.....punish them with these small cane....pastu.....go to the bigger industry.....we must suppport our own kind....jadilah melayu zaman kerajaan melaka dahulu....pedagang terkenal....perniaga yg cekal....penglima yg handal & yg paling masyhur adalah pentadbir yg gemilang & saksama.....ini menuju kpd pendakwah Islam yg tersohor

Anonymous said...

easy to say.....from now on.....boycott chinese & buy from them last.....punish them with these small cane....pastu.....go to the bigger industry.....we must suppport our own kind....jadilah melayu zaman kerajaan melaka dahulu....pedagang terkenal....perniaga yg cekal....penglima yg handal & yg paling masyhur adalah pentadbir yg gemilang & saksama.....ini menuju kpd pendakwah Islam yg tersohor

Anonymous said...

Dulu ramai kawan2 cina yg ada antara keluarga mereka belum dapat warganegara dan menunggu kelulusan. Masa tu rata2 mereka kata beruntung duduk malaysia...manyak babut! tak macam negeli cina manyak susah cali makan! Sekarang rata2 dah punyai kerakyatan sini..nada mereka dah lain bunyinya..kpd yg belum dapat lagi tu kalau tak suka ini negeli pegi naik tongkang balik tongsan!

Anonymous said...

Pegi kesini dan sokong.. https://www.facebook.com/SenaraiBaranganMelayu

Anonymous said...

Saya harap Dato Mukhriz dapat buat sesuatu untuk menaikkan taraf ekonomi & pendidikan orang melayu Kedah.Yang PAS biaq dengan PASnya..yang Cinz biaq dengan Cinanya..bagi hak depa setakat yang patut sudah.Minta sangat-sangat-sangat supaya kerajaan lani lebih fokus untuk kebajikan bumiputera yang sepatutnya kita dapat.

Anonymous said...

macam mana baik cina pun,sejak dari dulu mmg aku tak PERCAYA langsung..
boleh jalan laaa

Anonymous said...

kerana mereka mula buat propaganda setelah kuasai ekonomi, tiba masanya kini mereka menguasai politik dan menjadi pemerintah malaysia....jadi apa tunggu lagi wahai umat melayu....kerana sudah termaktub dlm perlembagaan bahawa seorang melayu itu mesti Islam jadi inilah masanya kita bersatu atas nama Islam...bangkitlah sementara kuasa politik masih ditangan kita, kita bangun dan kukuhkan ekonomi umat Islam di bumi tercinta ini. Kalau bukan sekarang bila lagi kita hendak bertindak....mereka telah lama menyusun strategi untuk ambil alih pemerintahan negara ini tetapi kerana kita masih lagi dilindungi oleh Allah s.w.t sekali lagi mereka kecundang....Allah Taala mahu kita berfikir kerana sudah lama kita sesama umat Islam berpecah...kafir cuba merebut peluang... bersatulah... kita cuma berbeza pandangan politik tetapi kita berkongsi byk perkara, kita berkongsi Allah yg Satu...kalimah Shahadah yg sama, Rasulullah yg sama, kiblat yg sama, kitab Al Quran yg sama....

Bila Kak Su Bersuara... Heh!