Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, May 12, 2013

KAH! KAH! KAH! CINA KENA TIPU DENGAN ANWAR...!!! KAH! KAH! KAH!

Anwar Smirk

PRU ke-13 sudah berakhir dan mandat sekali lagi diberikan rakyat kepada BN untuk membentuk Kerajaan Persekutuan. Walaupun gagal merampas Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang, setidak-tidaknya kemenangan BN di Kedah agak melegakan para penyokong BN di seluruh negara.

Namun dalam kelegaan itu, seorang rakan yang bukan berbangsa Melayu kelam kabut menghubungi saya, katanya ada cerita “menarik” untuk diceritakan. Kami bertemu dan “ngeteh tarik” bersama.

Katanya, Timbalan Pengerusi DAP Kedah/Perlis baru saja menghubungi rakannya dalam keadaan yang sangat marah dan kecewa. Katanya, pemimpin DAP itu begitu marah dan kecewa terhadap Anwar yang dikatakan telah menipu bangsa Cina di seluruh negara!

Menarik! Saya minta dia teruskan cerita tersebut…


Katanya, sebelum PRU ke-13, Anwar telah meyakinkan DAP dan rakyat berbangsa Cina di seluruh negara bahawa dia akan menjadi Perdana Menteri pada PRU kali ini. Kata-kata Anwar itu sangat meyakinkan mereka…

Dalam pada masa yang sama, Anwar turut menjelaskan bahawa undi-undi majoriti bangsa Melayu sudah ada di dalam tangannya. Katanya, hampir seluruh bangsa Melayu di negara ini sudah memihak pada PKR dan PAS. Anwar jamin Melayu akan beri undi pada Pakatan Haram.

Dalam ertikata lain, DAP uruskan kaum Cina, Anwar uruskan banga Melayu. Dan pada 6 Mei, kononnya bolehlah dia angkat sumpah menjadi PM…(mujurlah saya tak muntah masa tu!)

Rakan saya memberitahu bahawa jaringan masyarakat Cina telah bersepakat untuk berkempen secara besar-besaran dan “all out” habis pada PRU ke-13 ini.

Buktinya, kedai-kedai Cina di Kedah sebelum ini tidak pernah ditutup pada setiap kali PRU diadakan. Tapi berlainan pada PRU ke-13 ini, boleh dikatakan hampir seluruh kedai Cina tutup dan mereka beramai-ramai berkempen dan mengerah anak beranak mereka untuk mengundi Pakatan Haram.

Apabila tiba hari mengundi, boleh dikatakan hampir seluruh bangsa Cina memang memberika undi pada Pakatan Haram. Hanya segelintir saja yang tidak percaya pada Anwar sanggup untuk menongkah arus memberikan undi pada BN…

Malangnya, kaum Cina dan DAP tidak sedar bahawa Anwar sekali lagi telah menipu mereka. Anwar gagal memastikan bangsa Melayu memberikan undi pada Pakatan Haram.

Malah bangsa Melayu, khususnya golongan atas pagar, pada 5 Mei lalu tidak sabar-sabar keluar mengundi BN di seluruh negara! Lebih menyakitkan Anwar lagi, boleh dikatakan semua masalah dalaman UMNO selesai dan seluruh orang ahlinya setia memberikan undi pada BN..!

Kini fahamlah saya. Anwar berbohong pada DAP dengan memberi harapan palsu kepada kaum Cina di seluruh negara. Kaum Cina pula “terlalu bijak pandai” sehingga termakan pembohongan Anwar itu dan kini mereka marah pada Anwar kerana merasakan diri mereka tertipu.

Lebih teruk lagi, kaum Cina kini dikatakan turut marah pada DAP yang turut dituduh berbohong dan memberikan harapan palsu pada PRU ke-13. Dan ketika itulah senyuman saya bertukar menjadi ketawa besar yang bergema di ruang restoran tersebut.

Saya ulangi, ini bukan cerita tipu. Ini adalah kisah benar. Namun ia tidak dapat dibuktikan kerana rakan kepada rakan saya itu tidak merakam perbualan telefon yang melucukan dengan Timbalan Pengerusi DAP Kedah/Perlis itu.

Merah padam muka rakan saya itu. Dia berbangsa Cina. Walaupun memberikan undi pada BN pada PRU baru-baru ini, dia malu besar mengenangkan kebodohan kaumnya sendiri.

Katanya, sampai bilakah kaum Cina nak percaya pada Anwar? Melayu sudah sedar betapa pembohongnya Anwar. Tapi masyarakat Cina pula yang kononnya “bijak” telah ditipu secara “mega” oleh “chameleon” itu. Nasiblah! Siapa suruh percaya, kan? Padan muka..!

Sumber: Mykmu.net

2 comments:

Unknown said...

Jaga2 woooo ...kaum Cina ni byk tipu helah
Sekarang PM Najib dh tahu tipu helah kaum Cina
Pandai meminta tapi budi tidak dibalas

Jadi sekarang dorang takut permintaan2 dorang tidak ditunaikan oleh PM Najib
Maka terpaksalah keluar cerita dorang kena tipu dgn Anwar
Dgn harapan PM Najib akan terus berharap dan menagih undi dorang pada PRU14
Jadi senanglah dorang memperkotak katikkn PM Najib sekali lagi

Masa PRU14 nanti dorang akan undi PR sekali lagi
Klau PM Najib masih tk sedar lagi ...ini kali hancur wooo

shokri65 said...

Salam perjuangan...nampak gayanya blog duke ni dlm tajuk cina kena tipu dek anu...arrr ni tak dapat sebarang komen termasuklah dari askar2 kekacang merah yg selama ini cuba memanipulasi fikiran viewer di dlm blog2 pro kerajaan yg lain...entah mengapa yek...takut ke apa takdapatlah dipastikan...tapi pada saya tajuk yang duke paparkan ini sepatutnya selepas 2008 dulu telahpun patutnya bersarang & menjadi pengajaran kepada kaum cina di malaysia...namun itulah akibatnya bila fikiran dirasuki sifat kianat, tamak, tidak mengenang budi & penuh prasangka....berapa tinggi tahap intelektual pun tetap bangang jadinya untuk menggunakan mutiara kurniaan allah swt iaitu akal fikiran dalam membuat pilihan....sebetulnya saya turut bersimpati dengan kaum cina yang merasakan pandai di malaysia bertuah ini tapi akhirnya nampak jelas sudah betapa pandirrrnya mereka sebab menjilat punggung pengkianat2 negara Puak Rakus sekelian....kesian...tapi itu dah jadi pilihan mereka....Oleh sebab itu...bagi kita yg telah dilabelkan pelbagai oleh saudara2 seagama & sebangsa kita ni perlu sedar sentiasa untuk menegakkan saf2 kita sendiri bg menghadapi Puak2 kufur nikmat yang sentiasa menjadikan yahudi sebagai pedoman mereka....semuga perjuangan juak2 blogers sealiran duke sentiasa kedepan dlm menegakkan yg haq & menghancurkan yg bathil dari bumi bertuah ini....wassalam..Hidup Islam..Hidup Melayu..Hidup Duli Tuanku....Undi Barisan Aman Hidup (UBAH)...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!