Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, May 23, 2013

GEMPARRR..!!! PENGUNDI MENGAKU MENGUNDI 4 KALI PADA #PRU13..!!!


Budak kat gambar ni ingat dia hebat bila dia mengaku mengundi 2 kali pada PRU13 tempohari? Nahhhh...!!! Aku tunjuk kat dia ni haaa... pengakuan dari seorang Dato'..!!! Kantoi la SPR kali ni...heh! 

Patut pun Selangor, Penang dan Kelantan kalah lagi. Rupanya PRU13 hari tu ada ramai yang boleh undi sampai 4 kali..!!! Kalau macam ni aku nak cadangkan kita buat HIMPUNAN BAJU HITAM kaler PUTIH KELABU BIRU MERAH HIJAU KUNING 999.. Amacam? Berani?

Patut pun aku terima komplen dari pembaca aku kat emel hari tuuuu..!!! Nak tahu camana depa buat? Tengok kat bawah ni...heh!

Alamakkkkk.. Saksi undi 4 kali tu lari pulakkk.. Tapi jangan takut... perkara ni boleh settle punya... cuba baca kat bawah ni...heh!
Sedap aje dakwa boleh mengundi dua kali.

Macam bos Suruhanjaya Pilihan Raya ni cakaplah…takkanlah kalau nama dia sudah dipotong macam mana hendak mengundi dua kali?


Jawapan bos SPR ini sangat praktikal…tontonlah video di bawah untuk memahami apa yang beliau terangkan.


Apalah punya penipuan tahap rendah ni…masuk mengundi kali kedua…ambik kertas undi…lepas tu simpan…


Sesiapa yang pernah mengundi…boleh percaya ke…masuk tempat mengundi…ambik kertas undi…lepas tu keluar…?




Bukankah lepas duduk belakang peti undi (untuk pangkah calon pilihan), kita kena pergi ke peti undi untuk masukan kertas undi kita…akan ada kerani SPR dan ejen calon termasuk dari pihak Pakatan Rakyat yang dapat lihat dengan jelas kita masukan kertas undi dalam peti undi.


Mana boleh main jalan keluar macam tu…biarlah lojik sikit kalau nak menipu pun…


Kah kah kah…ini bukan macam beli tiket wayang der…beli awal lepas tu letak dalam poket dan boleh pergi jalan-jalan dulu…bila show nak mula baru datang masuk panggung.


Kertas itu dapat aje terus ke tempat pangkah undi lepas tu terus kena masukan ke peti undi…ni budak samdol mana pembangkang gunakan kata al kisah kononnya dia dapat mengundi dua kali….tapi kali kedua dia simpan kertas undi tu…


Kah kah kah…tak habis-habis menipu pembangkang…dari hari pengundian dengan cerita pengundi Bangla sampai blackout yang tak pernah berlaku kepada buang kertas undi dari helikopter…


Sekarang ni cita undi dua kali pulak…yang buat ni Harakah…yang berhormat yang pakai tudung pun bersubahat merepek dan menyebarkan fitnah…


Kita semua faham pembangkang meroyan hendak tunjukkan kononnya Pilihanraya Umum ke-13 dimenangi BN dengan main tipu…namun…semenjak dua ini…semakin banyak bukti memperlihatkan siapa yang menipu sebenarnya kan…


Ingatkan media yang berkait Islam ni baiklah….penipu dan jahat macam Abu Jahal jugak rupanya… - Mynewshub.my

10 comments:

Anonymous said...

saya pun pelik juga.memang heran juga kalau boleh nugndi 2-3-4 kali di tempat yang sama.ada wakil calon2 pulak tu yg dok perhati time tu.ada pulak 3 orang pegawai bertugas. sorg cek nama. sorg cop jari. sorg serah kertas undi. dan seorang pegawai lg jaga kotak peti undi untuk pastikan kertas undi dimasukkan dlm peti yg betul.jadi yang bertugas dalam satu bilik ialah 7 orang. nama, i/c semua di sebut kuat kuat dan jelas suapa semua wakil parti mendengar.Kalau ada yang salah sebut, mesti mereka tegur atau bantah. Di pintu ada polis bantuan seorang. jadi 8 orang semua disetiap bilik ngundi.

kalau sorang dah boleh ngundi 2-3-4 kali tu jawabnya tentu dia mengundi sorang sorang dan buang undi di rumah dia.

Anonymous said...

Agak2 lah sikit nak menipu tu...jgn jadi barua pakatan yg suka cakap berbelit belit. Korang ingat spr ni bodoh sangat ke..

Anonymous said...

so SPR setakat menafikan je? Tak nak ambil tindakan undang2 kerana memfitnah dan memburukkan imej SPR?

Anonymous said...

Kasi tangkap budak bangang ni ... dakwa di mahkamah
Kalau dia masih ckp dia undi 2 kali ... dakwa ikut Akta Pilihanraya
Kalau dia ckp dia tak undi 2 kali ...dakwa dia kerana buat laporan polis palsu

Biar kes ni jadi satu pengajaran kepada geng2 penipu ni
Jangan berlembut dgn spesies mcm ni
Kami rakyat "silent majority" tak suka dgn spesies yg suka menghuru harakan negara

Anonymous said...

sian aku nengok budak tuh....
dunia dia masih luas tapi dah di ajar jadi penipu...mmg teruk pakatan haram jadah nihh

Anonymous said...

Harap pihak SPR sendiri buat report Polis...... dgn kerjasama Polis juga cari budak bodo bangang ni sampai dapat.... bwk sekali puziah & jantan sorang lagi tu (melayu x sedor diri)!!! SPR pulak jangan la terhegeh2 nak bersihkan nama sendiri selepas bertimbun2 fitnah & tohmahan membabibuta dibuat oleh puak2 haramjadah ni!!!!

Anonymous said...

ada pulak orang2 bangang yg percaya ni....adoi bodoh betul.....

Anonymous said...

Saman je Harakah ni.Aku ingat zaman aku kecik lagi Harakah ni menipu.

Ada satu kali tu kerajaan nak haramkan tapi sekejap je jadi.

Kementerian komunikasi kena lebih tegas kepada penyebar fitnah.

Anonymous said...

Haaaa...kn da kena, penyangak dah kena tipu ngan penyamun...oii bdak gi nyorok bwh kolong cpat!!! Abis la kau....

Anonymous said...

itulah yg sebenarnya pengundi hantu sbb semua pegawaiyg bertugas tu x nampak bila pulak dia mengundi untuk kali ke2 dan seterusnya...pakai ilmu pukau kot!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!