Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, May 28, 2013

GEMPARRR..!!! HANYA 10% CINA SAJA YANG BOLEH KITA PERCAYA..??!!! ITU PUN 50-50...

ah-jib-cor

Fakta dari PDM-PDM pada PRU ke-13 ini jelas membuktikan bahawa hampir 90% pengundi Cina tidak menyokong BN dan sebaliknya berpatah arah menyokong Pakatan Haram. Saya yakin, tidak ada sesiapa yang tidak bersetuju dengan fakta tersebut.

Ekoran itu maka PRU ke-13 tempohari dikatakan telah dilanda “tsunami Cina”. Bila disebut mengenai trend pengundi Cina yang menyokong Pakatan Haram dan istilah “tsunami Cina”, maka ia bukanlah sesuatu yang boleh dilabel sebagai perkauman.

Ini adalah kerana fakta tidak mengenal kaum dan tidak mengeluarkan kenyataan yang berunsur perkauman. Jadi, tidak ada soal “perkauman” sebagaimana yang didakwa DAP dan PKR baru-baru ini.


Soalnya sekarang mengapa 90% masyarakat Cina beralih arah menyokong pembangkang? Jangan cakap soal rasuah, seleweng atau tipu undi. Itu semua cuma alasan bodoh untuk mengabui mata rakyat. Malah pemimpin mereka lebih hebat rasuah, seleweng dan menipu rakyat selama ini!

Dari itu, hanya 10% dari kalangan masyarakat Tiong Hua di negara ini yang masih kita boleh pertimbangkan untuk percaya, manakala 90% lagi wajar untuk kita tolak ketepi dan tidak lagi percaya pada mereka.

Pada saya, mangsa sebenar dalam hal ini ialah Datuk Seri Najib Tun Razak. Apa yang beliau tidak lakukan untuk membuktikan bahawa beliau adalah “The Best PM Candidate” berbanding Anwar Ibrahim.

Beliau tahu orang Cina pentingkan ekonomi. Maka sebagai Menteri Kewangan dan Perdana Menteri, Najib kerja lebih teruk dari “bangla” siang malam tanpa rehat. Hasilnya, ekonomi negara stabil dan semakin kukuh meningkat berbanding negara dunia lain.

Bukan senang nak buat semua itu. Hanya mereka yang berlatar belakangkan pengurusan ekonomi yang hebat dan tabah saja dapat buat begitu. Kalau nak diharapkan pemegang ijazah am Pengajian Melayu, maka awal-awal lagi dia akan jual negara ini pada IMF. Ketika itu, tahulah orang Cina laingit itu tinggi atau rendah…

Untuk mengambil hati orang Cina, beliau sanggup bersusah payah mengucapkan ucapan Selamat Tahun Baru Cina dalam iklan, satu pendekatan yang kreatif dan berkesan. Tapi tiada pun ucapan “selamat” buat beliau dari orang Cina pada PRU ke-13?

Malah beliau juga sanggup bertemu dengan Dong Zhong walaupun kita semua tahu betapa persatuan itu berpegang teguh pada sifat “chauvinis ultra kiasu” yang sering meminta-minta perkara yang tidak wajar diberikan. Demi pendidikan orang Cina, Najib sedia bertemu mereka…

Ah Jib Gor buat macam-macam perkara baik kepada orang Cina dan seluruh rakyat di negara ini. Tapi ini balasan 90% orang Cina pada beliau?

Pada saya, Najib tidak wajar langsung dipersalahkan. Beliau berjaya buktikan bahawa beliau adalah PM Malaysia yang terbaik berbanding Anwar yang gagal semua perkara ketika menjawat jawatan TPM dulu.

Dan saya yakin, semua ini adalah pelan terancang masyarakat Cina yang telah berjaya dipesongkan fahaman dan pendirian mereka oleh DAP.

Dulu negara kita diserang komunis bintang tiga dan mereka telah berjaya dilaksa letak senjata. Tapi sekarang mereka serang secara propaganda siber menggunakan Red Bean Army yang tidak bersenjata api, tapi bersenjatakan fitnah dan tipu helah untuk mempengaruhi minda rakyat.

Mujurlah masih ramai bangsa Melayu Islam di negara ini yang teguh dan benar-benar punya jatidiri yang kental untuk menyelamatkan maruah agama, bangsa dan tanahair. Melayu bangkit menjadi faktor penyebab kemenangan BN pada PRU ke-13!

Jangan terkejut jika saya katakan bahawa 90% golongan “atas pagar” berbangsa Melayu mengundi BN kali ini. Malah boleh dikatakan hampir 40% Melayu PAS turut sedar dengan agenda DAP dan PKR itu tidak keluar mengundi, rosakkan undi dan sanggup mengundi BN..!!!

Pada saya, cukuplah Datuk Seri Najib beri muka pada 90% kaum Cina di negara ini. Kita sewajarnya ambil iktibar bahawa jika 90% kaum Cina di negara ini tidak mengundi BN, bangsa Melayu yang masih mampu untuk mempertahankan negara ini dari dirampas “agen Yahudi” dan “komunis alaf baru”…

Apa yang penting sekarang, kita wajar memberikan sepenuh kekuatan bagi menyokong Najib sebagai PM untuk memastikan negara ini makmur, terus maju dan gah dimata dunia, mahupun tanpa orang Cina. Saya yakin, kita semua mampu..!

Sumber: Mykmu.net

10 comments:

Anonymous said...

Cina juga penyumbang rasuah terbesar negara..ramai orang cina kaya dengan rasuah..

Anonymous said...

Nak percaya kat cha ya tu? Pengalaman aku suatu masa dulu... cha ya tu baru posting sama stesen tempat aku bertugas. Atas semangat muhibbah dan kemanusiaan, aku ambik laknat tu untuk tinggal sebilik dengan aku kerana tak cukup kuarters. Lepas beberapa tahun, boleh laknat tu tikam aku dari belakang, kerana dah stabil. Sampai bila pun aku takkan percaya kat puak laknat ni .....

Anonymous said...

Tuan ,beginilah sepatutnya:

Mengundi sudah,
Keputusanpun sudah,
Yang menang tak pula bermegah,
Yang kalah pula patutlah beralah.

Najib dipilih PM semula,
Sokonglah dia,bimbinglah dia,
Apa2 yg baik war-warkanlah kepadanya,
Agar rakyat jelata,merasa manfaatnya.

Nuar pula,haruslah berlapang dada,
Zizah pula,jgnlah bersengkongkol sama,
Biarlah negara aman sejahtera,
Moga-moga hidup berkeluarga dirahmatiNya,

anjingbaruababi said...

Bukan Tsunami Cina, tapi Najib ditipu hidup-hidup oleh "Ah Jib Gor" dan DJZ..."Dong Jao Zhong"...Najib masuk perangkap...kerana strategi Melayu UMNO lemah...Najib terlalu percaya Cina sedangkan Cina tidak pernah mempercayai Najib...sejak dari awal lagi pihak kami dah nampak Najib dipermainkan oleh Cina...Najib tertipu dengan jumlah ramai cina dalam majlis anjurannya...mereka hadir kerana hendak mendengar apa yanh Najib nak kelentong depa saja.....apa yang Najib nak beri kepada mereka.....UMNO dan Najib perlu mendalami "Art Of War" @ "Tsun Zhu" untuk berperang dengan Cina....kalau Najib masih menggunakan silat Hang Tuah "Takkan Melayu Hilang Didunia"...tapi yang hilang ialah Tanah Melayu...Melayu tetap ada tapi Melayu dah jadi kulim di Negara sendiri..hayatilah "Anak Kecil Main Api".......

Anonymous said...

Pada Kaum Cina, gua minta maaflah. Gua sekarang sudah tidak percaya sama lu pada tahap 99.90%. Gua tak percaya sama lu di segi perkongsian ekonomi, gua tak percaya sama lu di segi pekerjaan dan persamaan tangga gaji, gua tak percaya sama lu di segi harga2 barang borong atau runcit, gua tak percaya sama lu di segi kesetiaan kepada raja dan negara. Gua tak percaya sama lu bukan sebab lu duduk dan jadi rakyat Malaysia, tapi gua tak percaya sama lu kerana lu CINA.

Anonymous said...

kita buktikan orang islam dengan pemimpin melayu boleh menguruskan negara ke arah kemajuan kesejahteraan dan aman tanpa perlu pembabitan kaum cina.. negara timur tengah tanpa cina juga dan pemimpin islam boleh berjaya.. tak perlu kita berlemah lembut lagi dengan cina dapig.. mari kita kuatkan ukhwah sesama islam umno+pas.. hidup melayu, islam!.. Allahuakhbar!

mansal damha said...

Berhebtikan memberi/membantu mereka yg 90 peratus ini, khususnya mereja yg di bandar. Ambil alih secara halus n perlahan2 bisnes yg mereka kuasai. Beri kepada Melayu/Bumiputra. Ramaikan M/B di bandar n banyakkan pembukaan reserve Melayu di Bandar. Asingkan M/B bandar dan atur/adakan bersemuka/engagement dgn mereka. Lebih baik beri sumbangan kpd M/B ini dpd membantu pengkhianat negara n petualang ini. Di Singapura LKY layan kumpulan seperti ini secara kasa n "head on" sepertimana kita layan puak2 Komunis dlm masa dharurat dulu. Mereka ini hanya kenal kekerasan. Mereka bijak gengambil kesempatan "mencairkan" segala kekuatan kita dgn menggunakan istilah2 seperti "kebebasan, hak asasi manusia," dsbnya yg diimpot dari Barat yg tidak mutlak sifatnya. Kita tidak seharusnya menerima pujukan mereka; kerna keadaan negara kita belum "sematang" negara Barat dari segi keselamatannya. Barat menggambil beratus tahun utk mencapai kemetangan yg dikecapinya. Justeru mereka boleh menikmati kebebasan yg mereka anjurkan supaya kita mengamalkannya, yg disokong sepenuhnya oleh rakyat negara yg mementingkan keamanan n kesejahteraan rakyat. Juga, jangan lupa Barat (walaupun dikatakan sebagai negara 'majmuk') pada asasny merupakan negara2 rakyat majoritinya dari bangsa yg sama. Walhal komposisi rakyat Malaysia hampir sama bilangannya dgn penduduk minoriti kalau dicampurkan n skrg ada org Melayu/Bumi yg telah dipecah belahkan oleh anasir2 dalaman n luaran bersekongkol dgn musuh2 negara ini, telah menjadikan majoriti negara ini jadi minoriti. Semua gara2 ingin berkuasa dan dendam yg berterusan sehingga sanggup mejual agama n bangsa. Kerajaan hendaklah ada rancangan n strategi yg kukuh n mantap dlm seba serbi tindakannya utk menangani masalah ini secara tegas n seadil mungkin. Jangan sapai hilang kawalan sehingga seolah2 takut mengambil tindakan awal perhimpunan2 haram yg telah berlangsung di beberapa negeri n daerah negara baru2 ini. Ini tidak memberikan keyakinan kpd rakyat akan keberkesanan apparatus pemerintah menangani gejala2 perosak nagara ini.

Anonymous said...

Melayu semua kena nekad bantu melayu dan ambil alih semua ekonomi yang dipegang oleh jembalang tanah. Kalau tidak dimulakan dari sekarang.. 5 tahun akan datang kita hidup merempat..mana kita akan pergi.. bumi melayu ini ada satu ni saja...perbanyakkan perniagaan melayu.. bermulalah dari perniagaan kecil.. orang melayu kena berani menentang puak jembalang dan tiada tolak ansur untuk menghormati puaka.

Anonymous said...

Melayu semua kena nekad bantu melayu dan ambil alih semua ekonomi yang dipegang oleh jembalang tanah. Kalau tidak dimulakan dari sekarang.. 5 tahun akan datang kita hidup merempat..mana kita akan pergi.. bumi melayu ini ada satu ni saja...perbanyakkan perniagaan melayu.. bermulalah dari perniagaan kecil.. orang melayu kena berani menentang puak jembalang dan tiada tolak ansur untuk menghormati puaka.

Anonymous said...

Melayu semua kena nekad bantu melayu dan ambil alih semua ekonomi yang dipegang oleh jembalang tanah. Kalau tidak dimulakan dari sekarang.. 5 tahun akan datang kita hidup merempat..mana kita akan pergi.. bumi melayu ini ada satu ni saja...perbanyakkan perniagaan melayu.. bermulalah dari perniagaan kecil.. orang melayu kena berani menentang puak jembalang dan tiada tolak ansur untuk menghormati puaka.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!