Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, May 12, 2013

GEMPARRR..!!! DAP "IMPORT" PENGUNDI HANTU DARI CHINA BEKERJA DI PUSAT HIBURAN MEREKA..???

BAGAIMANAPUN, sebelum ke rencana itu, penulis pun mahu menambah sedikit pengalaman dan pemerhatian di tempat tinggal penusli di sebuah kondominium di Cheras.

Setiap hari sebelah pagi, sekumpulan wanita Cina akan berkumpul beramai-ramai bersembang macam takda tamadun dengan gelak ketawa dan meninggikan suara.

Bila kita bercakap bahasa Melayu, sepatah pun mereka tidak tahu jawab. Cina Malaysia macam mana sikit-sikit mesti boleh punya.

Cakap bahasa Inggeris pun teruk gila.


Sebijik Cina Tanah Besar…

Yang menjadi persoalan, mereka tak mengaku mereka dari Tanah Besar China, sebaliknya mengaku pada Singapura.

Takkanlah bahasa Inggeris orang Singapura macam itu punya teruk dan pelat Tanah Besar China…good bunyi gudaaaa…english disebut yingelishhhh.

Penulis syak ada sesuatu yang tak kena. Mereka tidak berani mengaku Cina Malaysia pasal terlalu jelas bukan rakyat negara ini. Namun tak mahu juga mengaku rakyat China, sebalik mengaku dari Singapura.

Mengapa Singapura? Kononnya mereka dari negara yang lebh maju dan senang jadi kita pun mungkin tidak pertikai motif boleh duduk di negara ini.

Sebenarnya penulis syak ada sindiket mungkin melibatkan pegawai korup di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sendiri yang mungkin mengeluarkan kad pengenalan negara ini kepada kumpulan berkenaan.

Yang pasti, mereka bukan warga Singapura. Nak mengaku rakyat Malaysia sangat jelas menipu. Namun, mereka berkahwin dengan lelaki tempatan.

Rasanya kumpulan wanita Cina yang menimbulkan syak wasangka dan pertanyaan itu bukan hanya di tempat penulis, tetapi juga ramai di tempat lain.

Menakutkan jika ada sindiket dengan kerjasama pegawai korup JPN dan Imigresen yang membawa masuk warga Cina dan diberikan kerakyatan Malaysia secara senyap-senyap.

Kebarangkalian besar mereka juga telah mengundi untuk DAP juga pada pilihan raya umum yang lalu.

Bayangkan, DAP dan cybertropers mereka mengalih pandangan kita kepada pengundi Bangladesh tetapi pada masa yang sama puluhan ribu pengundi Tanah Besar China yang muka hampir nak sama dengan Cina tempatan yang menyelit masuk dan mengundi.

Polis harus melihat dan menyiasat perkara itu. Sebelum negara kita tergadai. - Mynewshub

Ok..berikut pula rencana The Flying Kick...

Tahun 2007, Perdana Menteri pada waktu itu, Abdullah Badawi menyatakan lehairan berhubung kehilangan 50, 000 rakyat China yang datang ke negara ini dengan menggunakan pas lawatan sosial.

Sehingga ke hari ini misteri berkenaan tidak pernah terungkai. 50,000 pendatang tersebut bagaikan ditelan tanah, hilang ghaib tanpa bekas.

Banci Penduduk yang dilakukan pada tahun 2010 menyaksikan bagaimana sebahagian daripada samseng-samseng bermata sepet menghalang bancian dilakukan di kawasan-kawasan yang menjadi sarang pendatang dari China.

Kemenangan besar DAP dan pendaftaran pengundi-pengundi baru dalam jumlah yang besar melibatkan pengundi Cina oleh parti tersebut, juga mendatangkan tandatanya dan misteri yang tidak berkesudahan.

Apabila DAP mempertikaikan tentang pengundi hantu ia seolah-olah memberikan indikasi yang DAP sedang menyembunyikan sesuatu tentang kehilangan 50, 000 rakyat China di Pulau Pinang sahaja.

Sehingga kini Imigresen dan Jabatan Pendaftaran Negara masih lagi mendiamkan diri dan pada masa yang sama juga enggan melakukan operasi besar-besaran.

Apakah power benar 50, 000 rakyat China tersebut ataupun memang ada tangan ghaib DAP di dalamnya? - TFK

10 comments:

Anonymous said...

inilah padahnya dpt menteri KDN lembab gila.....perkataan yg dia pandai sebut hanyalah... amaran...amaran...amaran....aku suka kalau menteri KDN dibagi kpd Musa Hassan sbb dia pernah melahirkan kerisauan bila pendatang dibiarkan tinggal bersama2 rakyat Malaysia....mereka menjadi jiran kita sehingga antara mereka dan kita sudah tiada jurang lagi....dikawasan kejiranan aku, ada suri rumah yg mengasuh anak2 indon sbb indon bekerja padahal Indon tu dulu masuk sini untuk jd maid kita....ini dah terbalik pulak...kerajaan perlu melakukan gerakan besar2an periksa ketulinan i.c tak kira melayu, cina, india, bumiputera sabah sarawak, pendatang juga haruslah tidak dibenarkan melahirkan anak dan membiarkan anak2 mereka bersekolah disini... lambakan pendatang cina dan india pulak hasil dari kelulusan visa semasa ketibaan yg dipraktikan negara kita dulu atas alasan untuk memajukan industri pelancongan, akhirnya ramai yg melencong dan melacur....walaupun aku dah rasa nak muntah dgr program pemutihan pati, tapi aku rasa kita harus buat sekali lagi....tp dengan lebih berkesan....pastikan tidak ada ketirisan....program2 yg lepas memang hampas...satu sen tak berguna...

Anonymous said...

mohon share...

Anonymous said...

Kakitangan kerajaan ramai yang menyokong pakatan sebab itu mereka tak ambil kisah ataupun pegawai kerajaan kena suap

Anonymous said...

mohon pihak imegresen buat operasi kesan haramjadah ni mungkin telah mengundi pd PRU13 dgn menggunakan kad pengenalan palsu...TINDAK SEGERA!

Anonymous said...

Sampai ke sudah asyik amaran je..xkn lpas ni nk amaran? Org duk pijak atas kepala pn amaran lg..INI KALILAH ISA di hidupkan kmbali.. mcm2 dh brlaku.. mnangis bila dgr lagu..
Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Akibat sengketa sesama la kita
BUMI DI PIJAK MILIK ORANG..

Renung2kan lah..

Anonymous said...

Mereka mmg berkahwin secara kontrak dgn lelaki cina tempatan..lihat putan ini:

http://malaysiatoday.com/2010/09/chinese-nationals-hired-‘contract-husband’-to-cover-up-their-immoral-activities/

Memang perlu dipantau kegiatan ini..

Anonymous said...

menteri amaran tetap tersenyum..tak boleh d tegur bila d beri nasihat..

Cikgu Zahar said...

pandangan berbeza sila ke blog saya

Anonymous said...

You ..jangan cakap macam macam ..eh ..eh ...I beri Amaran Terakhir ....Hisham alahai Hisham ....KDN tak sesuai untuk kamu . Cari lah kerja lain ..seperti bukak Tadika ke ..mungkin itu lebih sesuai....

Anonymous said...

Semacam ada gerakan dan psrancangan besar besaran mahu me nambah bilangan mata sepet di negara kita..dengan fakta dan bukti yg admin nyatakan mari kita kaitkan dengan peningkatan undi kepada Dap dlm Pru lepas.Juga harus difikirkan kemana pergi pengundi MCA? Apa yg sangat dikesalkan orang melayu islam kita terbahagi dua.Kita menjadi kecil berbanding mereka.Sudah sampai masanya pemimpin melayu islam dari dua parti terbesar negara ini memikirkan sesuatu yg diluar kotak pemikiran biasa selama ini..!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!