Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, May 14, 2013

CAMANA KORANG NAK "AJAR" CINA DAP/PKR KAT MALAYSIA NI..?

Sampai hari ni, masih tak habis-habis lagi disebut tentang masyarakat Cina di Malaysia ni yang menyokong Pakatan Haram, khususnya DAP. Memang betul pun, boleh dikatakan 90% dari kaum Cina di negara kita sokong pembangkang.

Dan memang betul juga bahawa fakta trend undian dari PDM-PDM di seluruh Malaysia menunjukkan hanya lebih kurang 10 peratus saja kaum Cina yang sokong BN. Itu fakta.

Bila jadi macam ni, maka ramai la yang tuding jari sana sini menyalahkan pihak itu dan pihak ini. Ada yang salahkan BN, ada yang salahkan MCA, ada yang salahkan Gerakan. Ramai jugak la yang dipersalahkan, sampai ada yang letak jawatan.. selesai ke masalah? Tak jugak..kan?



Sekarang ni, ramai yang bertanya, apa yang kita nak buat kat puak pelampau Cina yang sokong Pakatan Haram ni? Apa yang boleh kita buat kat depa? Nak marah tak boleh sebab demokrasi. Nak maki tak boleh sebab tak rasional...

Ada pulak yang cadangkan kita boikot kedai dan perniagaan orang Cina kat Malaysia. Boleh ke? Konsisten ke? Berapa lama boleh bertahan? Nak pukul atau bunuh depa? Korang gila ke apa? Ingat negara kita takde undang-undang ke..???

Terus terang, aku dah hilang sabar kat puak pelampau Cina DAP/PKR ni. Perjuangkan kesamarataan hak kepala bapak depa! Diorang tak sedar diri ke siapa diorang sebenarnya? Atau perlu dilucutkan kerakyatan baru depa nak sedar diri?

Pada aku, sekarang ni tak payah dah nak salahkan sesiapa. Kita "ajar" je puak pelampau Cina chauvinis ultra kiasu ni, asalkan tidak salah dari sudut undang-undang negara dan Islam.

Aku tengok, puak-puak Cina ni cukup takut kalau tengok seluruh bangsa Melayu Muslim kat negara kita ni bersatu. Ingat tak dulu masa merdeka, depa sampai merayu-rayu mintak tolong supaya tak dihantar pulang ke negara asal depa...

Kenapa depa takut? Sebab Melayu Muslim masa tu bersatu! Masa tu tak ada PAS, apatah lagi PKR! Masa tu hanya ada UMNO saja dan semuanya bersatu di bawah UMNO!

Ingat tak dulu masa 13 Mei 1969? Masa tu Melayu berpecah dan kuasa Melayu lemah sangat! Cina masa tu yang turut diketuai Kit Siang dah melampau buat provokasi hina, maki dan cerca orang Melayu secara terbuka..!

Tapi time tu mujurlah kita ada DYMM Yg DiPertuan Agong. Mencicit Cina lari! Tu belum cerita pasal kebangkitan orang Melayu lagi tu. Huru-hara hidup Cina masa tu! Dan sekali lagi depa terpaksa akur dengan kekuatan Melayu yang kembali bangkit...

Dan sekarang ni depa buat hal sekali lagi. Kali ni lebih parah, depa guna kuasa undi pulak. Kita nak marah tak boleh sebab itu hak demokrasi depa. Tapi, memang jelas sangat la depa pakat-pakat sesama depa untuk tolak BN...

Maklumat memberitahu bahawa kalau depa menang hari tu, depa akan mansuhkan Institusi DiRaja kat negara kita ni. Takde DYMM Agong, mahupun DYMM Sultan. Sebijik macam depa buat kat Singapore tu. Cuma berbeza "chapter" sahaja...

Kenapa depa berani buat macam tu? Sebab Anwar kata Cina tu "anak" dia. Sebab Melayu PKR bagi muka kat depa. Sebab Anwar janjikan kesamarataan hak kat depa walaupun depa tau semua tu bertentangan dengan perlembagaan!

Depa peduli apa dengan perlembagaan? Perlembagaan boleh diubah kalau depa dapat 2/3 kerusi Parlimen! Itu dalam otak depa. Tapi otak depa tak fikir pulak tentang sikap depa yang kurang ajar kat "tuan rumah" dan tak hormati hak keistimewaan tuan rumah..!!!

Tambahan pulak PAS sanggup jadi "keldai" depa. PAS sampai sanggup jual maruah Islam, batalkan dasar Negara Islam dan Hudud semata-mata kerana puak Cina ni. Maka depa naik tocang la brooo..!!! Depa dah boleh "makan" hampir separuh orang Melayu kat Malaysia ni..!!!

Sebab tu la aku kata, bersatu adalah jawapan terbaik untuk selesaikan masalah ni. Itu yang perlu kita orang Melayu buat sekarang ni. Islam pun suruh kita bersatu. Lepas kita bersatu, kita ajar depa cukup-cukup! Biar depa tau langit tu tinggi ke rendah..!!!

Tapi aku tahu, sebut memang mudah. Nak bersatu tu memang payah sebab masing-masing ada ego masing-masing. Tapi kalau dah Islam suruh umatnya bersatu, kita mahu atau tidak, perlu patuh pada kehendak Islam tu, kan? Kena la usahakan...

Amacam? Ada berani satukan UMNO dan PAS di bawah BN? Gerenti DAP dan PKR kecut perut bebbbb..!!!

5 comments:

Anonymous said...

Kerajaan dah lama berlembut... sampai tahap DIPIJAK PIJAK. Sudah sampai masanya kerajaan berhenti berkrompomi. Memang tindakan yang tidak popular, demi maruah kerajaan serta kepentingan rakyat majority, tindakan tegas wajib dikenakan kepada pihak piohak yang menimbulkan kekacauan, menyebar berita yang tidak sahih dan lain lain yang sewaktu dengannya. Ini lah antara pendekatan yang perlu kerajaan ambil untuk mengukuhkan keyakinan rakyat majority.

Anonymous said...

Tak kan harta Karun cukup untuk semua.

Dah tinggal nyawa Ikan, baru cerita bersatu.

Balun semua sementara masih Ada kuasa.

Anonymous said...

JOM! BERSATU KITA BERSATU, MELAYU AKAN MAJU....ISLAM DI TANGGA MERCU....APA LAGI ORANG MELAYU???? JANGAN ASYIK NAK TUNGGU TUNGGU TUNGGU AKHIRNYA BERPUTIH MATA

Anonymous said...

AJAR DENGAN PARANG PANJANG SAJA MACAM 13 MEI DULU

Anonymous said...

Ajar dgn parang mungkin sesuai di zaman dulu2.. zaman skrg ajar dgn ekonomi.. ajar bg diorng kebulur dn lari keluar dr bumi tercinta ini.

Cina bukan bangsa setia.. mereka akan lari tinggalan negara ini jika sudah xboleh cari makan.

Cina bangsa yg paling SELFISH-penting diri dalam dunia! di mana mereka duduk disitu mereka akan buat mcm mak bapak mereka punya tanah..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!