Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, April 16, 2013

PEDASSS..!!! KHAS UNTUK ORANG-ORANG PAS DI KEDAH..!!! #PRU13

Cuba dengar betoi-betoi puisi ni. Ditujukan khas kepada seluruh rakyat Kedah, khususnya kepada para penganut agama PAS..! Pedih tak pedih aku taktau laaa.. Tapi kalau aku ni orang PAS, gerenti merah telinga aku...berasappp..!!!

Aku yakin, puak PAS akan marah dengan puisi ni. Tapi untuk kenapa depa marah pada kebenaran? Benda yang betul, tapi depa nak marah? Marah sebab tepat kena batang hidung sendiri?

Susah la kalau berpolitik tapi tak sanggup terima kebenaran. Rakyat dah akui kebenaran tu. Tapi politik punya pasai, orang PAS tak leh nak terima? Tolong laaa.. Matang la sikit berpolitik tu bro...




Aku bukan orang politik. Aku blogger yang berblog untuk meluahkan pandangan dan suara hati rakyat di bawah ni. Aku tak penting pun dalam dunia politik. Tapi aku memantau parti-parti politik demi rakyat... KPI dan prestasi pemimpin politik tak kira parti, perlu di pantau...

Takdak sapa yang bagi gaji untuk kerja aku ni. Aku berjuang demi Islam, bangsa dan negara. Gaji aku? Aku ada kerjaya la bro dan aku tak cari rezeki melalui blog. Orang dok tuduh aku blogger upahan. Hahahahaaa.. kalau aku ni blogger upahan, dah kaya raya dah aku ni...heh!

Ada seorang pembaca tegur aku. Dia mintak aku selalu update blog. Heheheee.. bukan aku tak mau update blog, bro. Cuma aku ni ada tanggungjawab lain. Tanggungjawab untuk cari rezeki. Dan lebih dari 50% rezeki tu aku gunakan untuk perjuangan...

Dah lebih 5 tahun aku berjuang untuk rampas Kedah kembali. Dah lebih 6 tahun aku mula berblog dan lebih dari 8 tahun aku berkecimpung dalam dunia cyberwar demi perjuangan UMNO. Sama ada dihargai atau tidak, aku teruskan juga...

Yang hairannya, puak-puak PAS ni bagaikan "tak makan saman". Dah berbuih dah aku bentangkan fakta, hujah dan kebenaran. Tapi depa tetap "buta". Aku tak marah. Cuma aku hairan kenapa penyokong PAS senang sangat kena tipu hanya berdasarkan luaran...

Aku tak cakap UMNO perfect. Aku start berblog dulu pun aku selalu tegur UMNO. Tapi sekarang UMNO dah kembali hebat sejak diambil alih DS Najib. UMNO Kedah pun makin mantap! Tapi PAS pulak makin malap... mungkin sebab PAS bersahabat dengan "syaitan-syaitan" tu...

Sempena PRU ke-13 ni. Aku rayu dan harap sangat supaya rakyat Kedah buka mata luas-luas. UMNO sebenarnya lebih baik dalam mentadbir sesebuah negeri. Masa PAS jadi pembangkang, depa kata depa pandai mentadbir. Tapi baru sepenggal diberi peluang, hampir hancur Kedah dibuatnya...

Fikir-fikirlah demi masa depan Islam, bangsa dan negara. Dulu tak macam ni. Tapi lepas PAS ambik alih macam-macam masalah yang timbul. Paling mengejutkan PAS Kedah sendiri kucar-kacir! Mungkin Allah SWT buka "pekung" PAS dengan ujian sepenggal ini, kan? Siapa tahu...

3 comments:

Berita dari gunung said...

Bangsa Melayu tak seharusnya benarkan Mat Sabu terus kekal memijak-mijak bumi Melayu macam orang yang tak sayang bangsa dan agama sendiri!!!

kluangman said...

Keseluruhan Dan amnya umno kembali sedar Dan kembali ke perjuangan awal, begitu banyak lagi yg perlu diperbaiki, perjuangan untuk melayu Dan Islam masih jauh ketinggalan. Perjuangan belum selesai.

Nyata pada mulanya pas boleh mengambil Alih peranan umno ketika di era paklah yg lemah, tetapi kemenangan seketika itu rupanya menunjukkan belang sebenar mereka, tamak, gelojoh, Gila kuasa, lemas duit Dan paling tidak boleh dimaafkan dengan bongkak menolak perpaduan malah terus bersekongkol Dan diperkudakan dap Dan anwar.

Paling kurang ajar mereka memperalatkan Dan bertopengkan Islam untuk menutup sikap dajal mereka Dan paling jalang mereka mengeluarkan fatwa menghukum tanpa dalil Nas Dan hadis.

Zamsakat said...

Salam, cukup jelas ALLAH SWT datangkan petunjuk pd rakyat yg BERIMAN.. siapa yg benar siapa yg jahat.

Mereka2 ini dulunya pemimpin2 dlm Pakatan Rakyat, tp bagaimana mereka boleh berubah.. dgn hujah2 yang cukup jelas.. Mat Sabu kepala jahat dlm PAS dgn sifat lucahnya tp bagaimana seluruh PAS boleh angkat org ini jd bakal Presiden dan TENDANG org2 baik spt Ust. Nasha dn lain2.

Tidak cukup lagikah bukti dan petunjuk Allah yg mahu kita faham.. atau mahu Allah dtgkan AZAB dan KEROSAKAN barulah kita TAKUT dan kembali ke pihak yg BENAR??

Tolaklah mereka2 ini.. PR&PAS Laknatullah.. merekalah punca kpd kerosakan Islam.. mereka perkudakan isu HUDUD utk jatuhkan UMNO.. sdngkan merekalah musuh pd Allah dan hukum2-NYA!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!