Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, April 11, 2013

PANASSS..!!! SUARA TERBUKA RINTIHAN PENJAWAT AWAM SELURUH MALAYSIA..!!!

Aku tahu penjawat awam terikat dengan polisi tidak boleh bersuara lantang. Tak boleh buat sesuka hati. Tak boleh maki orang. Tak boleh kutuk balik bila dikutuk. Setiap jabatan ada polisi masing-masing...

Tapi setiap hari penjawat awam berdepan dengan orang ramai. Depa dimaki, dihamun, kena marah depan orang ramai. Siapa yang dengar rintihan depa selama ni? Siapa yang jaga kebajikan depa selama ni?

Ramai yang kata untung jadi penjawat awam. Dapat pencen dan pelbagai imbuhan dari kerajaan. Maknanya, kerajaan yang jaga kebajikan depa, kan? Tapi macam aku kata laaa... depa boleh dikatakan tiap-tiap hari dimaki hamun orang ramai..! Tu yang tak tahan tu...

Mungkin depa takdak suara. Mungkin depa terikat dengan polisi yag depa tandatangan masa depa mula-mula kerja dulu.

Tapi video kat bawah ni mewakili rintihan hati depa...tonton dan fahamilah masalah depa.. cuba letakkan diri di tempat depa...apa hangpa rasa bila Tipah Koyak buat macam tu kat korang semua? 

1 comment:

Anonymous said...

Saya tak sangka lateefa Koya ni seorang yg begitu. Ari tu tengok video dia jerit pada 2 pegawai polis yg nak bawa Tian Chua utk prosedur mahkamah. Sabar betul pegawai2 polis tu.

Dia sanggup tutup kepala tapi tak sanggup nak jaga tutur-katanya... buat malu wanita Islam je. Kita ni wanita timur.. beragama Islam lagi... ada adab sopan.

Susah sangat ke nak suarakan perasaan tu dgn sopan dan beradab?

Bila Kak Su Bersuara... Heh!