Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, April 26, 2013

PANASSS..!!! AKU AKAN PERANGI UMNO JIKA...

Ramai pulak yang tanya aku baru-baru ni tentang kenapa aku sokong UMNO dan tolak untuk bersama PAS, PKR atau DAP. Depa tanya aku sebab aku sememangnya lahir dari keluarga yang memang kuat PAS...

Dulu kat rumah aku ada frame gambar Pok Nik Ajis. Pintu rumah aku sengaja di cat kaler hijau dan ada bulatan putih di tengah-tengah pintu tu... Kononnya bendera PAS la tuuu... Heh!

Tapi tu dulu... Masa tu aku sekolah menengah lagi haaa.. Masih mencari kebenaran melalui ilmu yang aku pelajari dan pertimbangkan menggunakan akal bersama kawan-kawan aku...Hasilnya, aku sokong UMNO...

Tapi...aku tak sokong membuta tuli.. Aku hanya akan tolak UMNO jika...



1. UMNO jadi macam PAS yang menjual agama pada umat Islam untuk meraih keuntungan politik.

2. UMNO jadi macam PAS yang mempergunakan firman dan hadis untuk berhujah. Tapi firman Allah dan Hadis Rasulullah tu dibaca tak habis, sekerat-sekerat dan mahfum istinbatnya ditafsirkan menurut kepala otak depa yang terpesong kerana kepentingan politik...

3. UMNO jadi macam PKR yang berjuang untuk jadikan Anwar Berahim sebagai pemimpin.

4. UMNO jadi macam PKR yang "buta", "kayu" dan tak fikir guna otak...

5. UMNO jadi macam PKR yang sokong pemimpin tidak bermoral...

6. UMNO jadi macam PKR yang sokong rejim Zionis Yahudi Israel dan nafika hak umat Islam di Palestine...

7. UMNO jadi macam DAP yang rasis dan tebal dengan sifat perkauman..

8. UMNO jadi macam DAP yang kononnya telus, padahal terlalu kotor di dalamnya...

9. UMNO jadi macam DAP yang menolak Islam secara fundemental...

10. UMNO jadi macam Pakatan Haram yang tiap-tiap hari dok ceramah mengutuk orang, tapi tak buat kerja tolong rakyat.. cakap je lebih... kerja kurang!

Jika UMNO ada sifat-sifat di atas, aku akan tegur dan "islah" UMNO sehingga bersih. Kalau degil jugak, aku balun je...UMNO tak salah..pemimpin yang salah. Kalau dipecat sekali pun aku tak kisah asalkan UMNO kembali ke perjuangan alif ba ta...! Allahu Akbar..!!! Wallahu'alam....

3 comments:

Anonymous said...

Betui betui betui....aku tidak menyokong UMNO/BN membabi buta, secara rational aku tgk dimana2 negara sekalipun mana2 kerajaan utk perfect 100% manalah nak cari tapi kalau ada yg menghampiri perfect itu adalah lebih baik dari yg haru biru tanpa tujuan melainkan mengidam utk kePutrajaya utk kepuasan sendiri, pangkat dan kuasa sambil bersedia bersekongkol membelakangi aqidah sebagai orang Islam dan berlaku rasis makanya aku tetap memilih UMNO/BN yg lebih baik walaupun tidak perfect ..tak perlu tukar UMNO/BN kerana yg perlu ialah membaik pulih dalam UMNO/BN untuk menampung dan memperbaiki dimana2 yg ada gap utk menjadi perfect...

AFTERDARK said...

betul.. saya setuju 100%

Anonymous said...

ya...saya pun sokong pendirian admin...ramai yg tak dapat menerima pendirian sebegini

Bila Kak Su Bersuara... Heh!