Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, April 29, 2013

MENARIKKK..!!! NOSTALGIA BOSS UMNO KEDAH DI TELUK YAN...

Pak Majid... pengasas UMNO di Kg Teluk Yan..UMNO selamanya hingga ke hujung nyawa...
Memang betul kata member aku. Lawatan calon BN di N12 DUN Bakar Bata lebih menarik dan ada "sentimental value", penuh nostalgia di zaman muda-muda Tok Bashah di situ...

Tadi aku dapat komen pasal lawatan Tok Bashah di Seberang Terus. Katanya, dekat nak mengundi baru Tok Bashah turun padang. Heh! Betul ke? Silap besar la beb kalau dia kata macam tu. Memang confirm dia bukan orang DUN Bakar Bata...

Orang ramai di DUN Bakar Bata sendiri yang cerita kat kami. Tok Bashah selalu turun tempat depa. Bukan di satu-satu tempat saja, seluruh Bakar Bata Tok Bashah turun bebbb.. Dia ambil tahu dan buat kerja betul-betul...orang Bakar Bata tau la... 

Cuma biasa la... Orang PAS yang jeles dengan "personal touch" Tok Bashah ni dah tentu akan nafikan. Biasa laaa.. takkan tak kenal puak-puak tu, kan? Heh!

Member aku kata, Tok Bashah ni dulu rapat dengan seorang aktivis UMNO di Kg Teluk Yan. Masa tu Tok Bashah jadi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Alor Setar. Katanya time tu rambut Tok Bashah "kembang" ala-ala 70'an.. Heheheee.. Aku tak tau.. Aku tak pernah tengok... Hahahaaa..

Tapi memang betul pun. Itu la yang diceritakan oleh seorang makcik warga emas pada member aku. Katanya, suami makcik tu namanya Pak Majid dan dialah pengasas UMNO di Kg Teluk Yan. Bayangkan, Tok Bashah panggil Pak Majid tu sebagai "boss"! Perghhhhh..!!!

Berikut adalah sketsa "photojournalisme"nya....
 


Tok Bashah tiba di Kg Teluk Yan... disambut ahli UMNO "hardcore" Teluk Yan...

Makcik ni katanya ucap terima kasih kat Tok Bashah sebab banyak bantu dia ganti bumbung rumah yang uzur sebelum ni...
Member aku kata, boleh dikatakan hampir semua rumah di Teluk Yan tu ada tampal sticker ni... sakit jiwa la kalau Eekmal tengok...heh!

Tok Bashah bersama warga Teluk Yan...mesra always...! Heh!
Member aku kata kakak ni ada masalah nak jalan...dia pakai tongkat... tapi walaupun pakai tongkat, dia akan tetap pergi mengundi Tok Bashah pada PRU kali ni...macam biasa....Eekmal hilang undi lagi...

Antara rumah yang menerima bantuan dari KEDA untuk ganti bumbung yang rosak... KEDA tau... bukan Exco Perumahan Kerajaan PAS Negeri Kedah yang tolong tauuuu...!

Tok Bashah di rumah bekas JKKK Teluk Yan yang uzur... Tok Bashah tak pernah lupa orang lama...
Membar aku kata...Tok Bashah asyik dok jeling kat dia... Hahahahaaaa..!!! Tok Bashah ingat member aku tu orang PAS kottt..??? Heh!

Makcik ni katanya ucap terima kasih banyak-banyak kat Tok Bashah sebab tolong bantu dia ganti bumbung baru sebelum ni... Bantuan KEDA lagi... Tok Bashah kan pengerusi KEDA... Mana Exco yang Azizan lantik ni? Tak buat kerja ke?

Member aku kata Tok Bashah kenal Tokwan ni... cuma member aku lupa nama Tokwan ni... peliknya, Tok Bashah ingat nama Tokwan ni... moral of the story, member aku dah tua dan cepat lupa..! Heh!

Tok Bashah singgah makan kuaci dengan orang Teluk Yan... Hahahahaaaa..!!! Lepak bebbb...
Member aku kata, isterinya UMNO tapi suaminya PAS... suaminya nak jumpa Tok Bashah.. Tok Bashah terima jemputan... masuk rumah depa... alhamdulillah... insyaAllah suaminya undi "DACING" kali ni... Heh! Sentuhan orang lama selalunya berkesan... ada skill gitu...heh!

Rumah brader kat atas tu...KEDA lagiiii..! Garu kepala Eekmal kenangkan jasa Tok Bashah di Bakar Bata... Dia ada jasa ka? Pi tanya Mat Chong bapa dia tu... bekas KCS yang dok kempen sakan suruh orang undi anak dia tu?... heh!

Warga emas ni berumur 85 tahun... Member aku cerita, mula-mula depa ingat Tok Bashah nak jengok dari luar... tapi depa silap... Tok Bashah masuk sampai ke dalam rumah... Heh!
Tips berguna dari bekas "boss" Tok Bashah... Pengasas UMNO Teluk Yan, Pak Majid...

Warga Tiong Hua di Teluk Yan yang tak pernah miss undi Tok Bashah.. Apa? Eekmal kaaa? Sapa itu Eekmal aaa? Tak tau loooo...
Gelombang biru di pintu rumah kaum Cina Teluk Yan... apa tandanya? Eekmal hilang undi lagi laaa...
Aku tanya member aku... kenapa dia shot gambar "poster PAS" ni? Tapi member aku suruh baca betul-betul apa yang ditulis kat poster tu...katanya, mana ada PAS kat Teluk Yan... Kalau ada pun sorang dua saja... tu pun pengundi luar..! Oooooo....

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!