Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, April 8, 2013

KUIN PINJAM RM2 JUTA DARI SYARIKAT SWASTA PULAKKKK..???

Aku dihubungi seseorang baru-baru ni yang memberitahu bahawa KUIN sekarang sudah pandai cari "Ah Long" untuk pinjam duit! Bukan sikit yang Dr. Jamil suruh KUIN pinjam. Sebanyak RM2 juta pulak tuuuu..!!!

Persoalannya, dari syarikat mana yang KUIN pinjam tu? Siapa yang baik sangat sampai sanggup pinjamkan duit sebanyak RM2 juta pada KUIN? KUIN dah takdak duit sangat ke sampai kena meminjam dari syarikat swasta?

Begini cerita sumber aku tu...



Sumber aku kata, KUIN baru-baru ni pinjam duit dari seorang "sahabat lama" PAS Kedah yang sebelum ini pernah "diterajang" Sanusi Md Nor dari Wisma Darulaman....Che Had Dali! Dia ni dulu khabarnya dapat banyak projek.. tu yang Sanusi jeles tu kotttt?...Heh!

Nama syarikat yang dikatakan milik Che Had Dali tu ialah Kayu Kayan Al-Zahab Trading. Ooooo... produk kayu kayan... ada kena mengena dengan BALAK la kot noooo...? Betoi ka tu syarikat Che Had Dali tu?

Menurut sumber, resit tu bernilai RM2 juta yang menunjukkan pinjaman yang diberikan pada KUIN. Resit tu bertarikh 26 Februari 2013. Bulan lepas la dapat pinjaman tu kot...?

Apa yang KUIN nak buat dengan duit tu? Nak guna untuk bayar gaji kakitangan ke? Atau nak bayar saman Syeikh Cuisine? Awat tak mintak pinjaman dari Kerajaan PAS Kedah? Kerajaan Azizan kan kaya...duit rompak balak berlambak-lambak... mana pi duit tu semua?

Aku cabar Dr. Jamil, Azizan Razak mahupun Sanusi untuk jawab isu ni. Aku hanya bertanya. Betul atau tidak. Bukan apa...senang cerita. Kalau betul, maka sila jawab soalan-soalan aku kat atas. Tapi kalau depa nafikan...siap la dengan aku... Lagi teruk aku "main"kan depa...heh!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!