Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, April 1, 2013

GEMPARRR..!!! MEMBER AKU JADI CALON PKR BAKAR BATA..!!!

Keh..keh..keh...macam doraemon...heh!
Alert..!!! Alert..!!! Calon PAS Bakar Bata sudah dikenal pasti..!!! Heh! Opssss...!!! Silap..!!! Calon PKR laaaa..!!! PAS cuba curi kuota calon PKR di Bakar Bata, tapi gagal. PAS Alor Setar kena kerat oleh puak-puak Al-Juburi...heh!

Punah la harapan "mamat" tu nak jadi calon PAS di Bakar Bata. Dia berebut nak jadi calon di DUN Tok Bashah tu. Sekali PKR kasi cantas sama "dia"... tu yang meroyan sakan kat blog tuuu..!!! Heh!

Tahniah aku ucap kat Eikmal. Aku kenal mamat PKR ni. Dulu selalu borak minum dengan dia kat Tropicana kalau aku turun pegi pejabat PKR masa aku dok kat KL dulu. Tak sangka dia lekat jugak jadi calon...Masyuukkkkk...!!!



Sepanjang pengalaman aku kawan dengan mamat PKR ni, dia memang sayang gila kat Anwar Berahim. Pantang aku usik sikit, merah muka marah kat aku...heh! Biasa la...taksub kat Al-Juburi.

Aku dengar semalam Al-Juburi turun kempen untuk dia kat DUN Bakar Bata. Dia ingat dengan bantuan talian hayat boss dia tu dia boleh menang la kot? Heh! 

Eekmal, hang boleh menang ka? Apa jasa hang kat orang Bakar Bata? Hang ada bantu rakyat ka? Kalau setakat nak bertanding baru nak turun kawasan aku tabur janji, jangan harap boleh menang laaaa...

Lawan hang tu sengih saja tengok hang...heh!

Tapi aku pesan awal-awal kat hang. Cabaran hang bukan Tok Bashah. Cabaran hang ialah puak-puak PAS kat Alor Setar. Depa dah pakat nak "kenduri"kan hang kat situ. Member aku kata, depa nak kerat hang abih-abih...heh!

Tapi standard la...takkan depa nak habaq kat hang kot? Takkan puak PAS tu nak bagitau hang yang depa nak cantas hang punya lemak-lemak berlebihan tu sampai "kurus"? Heh! Hang faham ke apa yang aku kata?

Ada tak puak-puak PAS tu mintak apa-apa kat hang? Kalau depa dah mintak, hang dah bagi ke? Kalau belum bagi, maka jangan bagi. Mengabihkan boreh je kalau bagi. Depa bukan nak undi hang pun...depa nak sabotaj hang! Tapi biasa la...depa takkan bagitau hang punya...

So Eekmal, beware. Aku ni bukan apa...risau hang kalah tak dapat claim deposit saja. Tapi kalau duit deposit tu bukan duit hang...boss hang yang bagi...nak takut apa, kan? heh! Bersedia la untuk jadi calon yang kalah...heh!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!