Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, April 19, 2013

GEMPARRR..!!! MAT SABUN BERTANDING ATAS TIKET DAP DI PENDANG..???!!!

Memang kecoh bila Guan Eng kata DAP akan gunakan lambang PAS untuk PRU ke-13 kali ni. Kononnya dia ada terima surat dari ROS yang menghalang DAP menggunakan lambang parti rasis tu pada pencalonan parti tu 20 Mei ni...

Betoi ka? Atau Guan Eng tak reti baca surat ROS tu betul-betul? Heh! Tapi kalau betul pun apa yang Guan Eng kata tu, apa salahnya, kan? Di zaman "jahiliyyah PAS ni, undi PAS sama je macam undi DAP..heh!

Terbaru, ROS keluarkan kenyataan mengatakan pendaftaran DAP tak terbatal dan parti tu boleh gunakan lambangnya untuk bertanding pada PRU ke-13 kali ni. Nak tahu apa ceritanya? Meh sini aku ceritakan...



Apa yang Guan Eng baca dalam surat tu hanyalah keputusan ROS yang tidak mengiktiraf anggota CEC yang baru terpilih pada mesyuarat agung parti tu akhir tahun lepas. Ia disebabkan oleh bantahan ahli-ahli DAP dan siasatan sedang dijalankan.

Jadi, apahal yang Guan Eng gelabah "biawak"? Dah bertebiat nak mampos ke? Lu salah baca surat, lu yang tak paham surat, tiba-tiba lu nak gelabah? Gelabah nak kalah PRU ke?

Pada aku, sama ada DAP nak guna lambang PAS atau PAS nak guna lambang DAP tak ada bezanya. Kedua-dua parti tu sama je pada dasarnya.

Yang berbeza hanyalah pangkat. DAP itu boss PAS dan PAS pula adalah balaci DAP. Depa ni memang mengaku saudara kat depan orang je. PAS saudara DAP, tapi DAP je  tak mengaku PAS tu "sedala" diorang...

Tak caya cuba tengok video kat bawah ni... ketawa guling-guling aku tengok!


1 comment:

Anak Lenggong said...

Cina tu kan buta huruf..kalau tak masakan pengiraan undi jadi salah, amaount projek pun salah..tapi yang pasti, dia melakukan sebegini dan mau menggunakan lambang PAS disebabkan untuk mendapatkan undi daripada melayu bodoh yang terlalu taksub dengan PAS..

Bila Kak Su Bersuara... Heh!