Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, April 27, 2013

GEMPARRR..!!! BETUL KE CERITA YANG AKU DENGAR DARI PENDANG NI..???!!!

Sokong Mat Sabu Syi'ahkan Pendang?
Belum pun masuk ke Parlimen Pendang, aku terima berita buruk dari sana. Memang perangai cantas mencantas depa ni tak boleh buang bila datang pilihanraya. Buruk betoi perangainya. Dulu kata kat UMNO, tapi sekarang ni depa lagi terukkk..!

PAS Pendang laaa.. sapa lagi? Buruk perangai sungguh. Yang tua tu takmau lepas kuasa. Mungkin syok sangat kot pegang kuasa, sampai lupa janji kat yang muda. Yang muda melopong ternganga, kancing gigi menahan geram dalam hati... tu diaaaa...

Macam ni la lebih kurang ceritanya...



Kawan aku kat sana cerita, Mat Sabu kurang berceramah kat Pendang. Pelik! Mat Sabun ni pantang pegang mikrofon! Kalau dah pegang dia takmau lepas. Tapi pasal apa dia kurang ceramah pulak di Pendang? Dia kan calon Parlimen kat situ...?

Rupanya PAS Pendang dok bergaduh sakan. Mulanya dulu Taulan kata kat Dr Hayati, dia nak bersara sebab dah tua. Katanya dia dah tak larat. Tapi mungkin dok seronok jadi wakil Ustaz Azizan yang dok sebok jaga kerusi dia kat Sg Limau yang dah goyang tu, Taulan jadi seronok pulak!

Taulan seronok dan teringin nak jadi MB ganti Azizan kot? Heh! Maklum laa.. dari sudut ranking, Azizan paling senior dan Taulan ranking kedua senior lepas Azizan. Kalau ikut ranking, Taulan boleh jadi MB kalau Azizan digulingkan puak Phahrolrazi nanti...

Bila Taulan dicalonkan di DUN Tokai. Dr. Hayati yang dijanjikan untuk ambil alih DUN Tokai dari Taulan dah kecik hati. Penyokong Dr Hayati ramai yang kecewa dan protes. Depa kata, tu yang bergaduh sakan tu...

Akibatnya, depa sebok bergaduh dan malas nak buat jadual ceramah untuk Mat Sabu. Mat Sabu pulak ramai yang tak suka kat dia. Bukan setakat golongan atas pagar, orang PAS sendiri pun tak suka kat dia bertanding di situ. Orang Pendang nak orang Pendang laaa. depa tak mau orang luar!

Sampai sekarang, aku tak sure sama ada Mat Sabun dah jumpa "Normah baru" kat Pendang atau belum. Nantilah kalau aku free, aku turun Pendang pi siasat tengok. Manalah tau Mat Sabun ada "Normah baru" kat Pendang...kan? Heh!

Aku nak tanya orang Pendang. Betoi ke cerita yang aku dengar dari member aku tu? Bukan apa, aku belum turun Pendang lagi dan kurang pasti dengan cerita sebenar. Ada sesiapa yang boleh confirm?

Cerita kat atas tu aku tak sure sebab datangnya dari member PAS aku. Member PAS ni bukan boleh percaya sangat pun...kan? Heh! Lagipun, aku tak suka menipu ni. Islam kata berdosa, tapi tak tau la apa hukum agama PAS kalau menipu ni..."sunat muakkad" kot? Heh!

2 comments:

Anonymous said...

Orang dah jemu dengaq Mat Sabu merepek berpuluh tahun... Dah tu pulak, ramai sangat cerita kata dia tabur duit untuk jadi Timbalan Presiden PAS. Duit Anwar bagi....

Org Pendang jijik tenguk Mat Sabu!!!!!!!!!! not islamic!!!

Anonymous said...

Ha....sesiapa yg bernama Normah kat Pendang tu berhati-hati la .... atau buka hati la kat Mat 121 !!!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!