Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, April 30, 2013

EKSKLUSIF..!!! TOK GURU PONDOK SAHKAN MAT SABU PENGANUT SYI'AH..!!!

Dah ramai orang dah aku tanya dan boleh dikatakan semuanya kata "Ya". Betul ke kat Pendang tu ada Syi'ah? Depa kata, bukan setakat Syi'ah saja yang ada kat situ, malah Pendang tu dah jadi macam pusat fahaman Syi'ah untuk nothern region...

Patut pun Mat Sabu mati-mati nak bertanding kat situ, Belum penamaan calon lagi pun dia dah pindah dok kat Pendang. Nampaknya macam ada agenda...

Kalau korang nak tahu, seorang Tok Guru dari fahaman Sunni baru saja mengesahkan bahawa Mat Sabu itu penganut fahaman Syi'ah. Dia bukan ahli sunni dan bukan Wahabi. Betul-betul Syi'ah? "Ya, sah Syi'ah!", katanya pada aku...
Nak tahu kenapa dia kata Mat Sabu Syi'ah? Apa buktinya?



Kalau tanya Mat Sabu dia ada tak batu Karbala ni, dah tentu la dia kata "takdak"! Gila ke nak mengaku kata dia simpan dalam poket seluar dia tu? Tahu kat orang gerenti kalah lagi kat Pendang..!!! Heh!
Tok Guru Pondok ni sebenarnya dah lebih 40 tahun jadi ahli PAS. Sebagai pengamal Sunni, dia kenal benar dengan amalan Mat Sabu yang sangat bertentangan dengan amalah Sunnah Wal Jama'ah.

Katanya, dia pernah tengok berkali-kali cara Mat Sabu solat. Mat Sabu solat, dia letakkan sebiji batu kecil leper di tempay sujudnya. Batu itu dipanggil "batu karbala" dan amalan begitu hanya diamalkan oleh golongan Syi'ah saja...

Dakwaan itu dikuatkan lagi dengan latar belakang Mat Sabu yang pernah dihantar ke Iraq suatu ketika dulu. Dan sehingga ke hari ini, Mat Sabu dikatakan agak kerap berulang alik ke Iraq. Tak tahulah apa yang dia buat di sana. Mungkin mintak restu dari "ayatollah-ayatollah" di sana kot?

Aku tahu, mungkin ada di kalangan puak PAS yang akan menuduh aku memfitnah Mat Sabu tanpa bukti. Ye laaa.. aku nak buktikan macamana kalau perkara tu diceritakan seorang Tok Guru pada aku. Standard laa.. dia cerita kat aku, aku cerita kat korang...kan?

Lagu ni la... korang pergi check dengan Mat Sabu, dia ada simpan tak batu Karbala tu? Aku yakin, confirm dia kata TAK ADA. Ye laaa.. takkan dia nak mengaku kot? Sekarang ni tengah panas orang dah tahu dia Syi'ah, dah tentu la dia sembunyikan sekejap batu tu...kan? Heh! Akal Mat Sabu...

Cuma aku nak tanya orang Pendang laaa.. Korang suka ke dipimpin tokoh Syi'ah? Kalau Tok Guru Hj Rahim pun tolak Mat Sabu, takkan hangpa nak derhaka kat Tok Guru PAS Pendang tu, kot? Tok Guru Hj Rahim tu sunni tuuuu.. sebab tu dia tak berlaga angin dengan Mat Sabu...heh!

Takpalah. Kalau korang tak percaya tak pa.. Aku tak marah pun. Tapi korang siasat la sendiri. Tapi jangan la tipu diri sendiri dalam siasatan korang tu. 

Cuma lepas tu sila soal diri korang, antara Mat Sabu Syi'ah dengan Islam yang dibawa Rasulullah SAW, mana satu korang sayang? Jawab dalam hati...

P/s: Perlu diingat, orang Syi'ah ni halalkan darah golongan bukan Islam..!!!

11 comments:

youndbloodz said...

org2 kuat pas tahu si syabu ni syiah ~ no to syiah ~

Anonymous said...

mat sabu terbaik,,,wira rakyat,syiah ke sunah ke sama je ,kerja syaitan semua merosakan perpaduan umat.

Anonymous said...

Anynomous atas ni bertaqiyyah. Wei syiah baik berambus dari tanah air aku ni.

mohd azman said...

hak ni yg x leh ni aq ni pnyokong tegar pas parti islam mlaysia .tpi cm ner lak ada mat syiah kt dlam pas ni.t.prsden plak 2 bhaya2 .aq rela hlang parti dri hlang akidah.insn yg kcwe

Anonymous said...

Hotak kau syiah n sunnah same,aku penyokong pas tapi kalau mat sabu aku baling batuuu melintas dpn aku bodo punyee syiah kapir

Anonymous said...

Kalo sunni lain ideologi politik kira ok lagi, tapi kalo Syiah laknat..pegi jahanam. Syiah lebih teruk drp golongn kapir. Lama dh aku dgr psl Mat Sabu..skiranya benar, laknat Allah atas beliau. Jgn nk mrosakkn akidah umat lain..puihh

Anonymous said...

Mat sebu ni memang sialan...halau je dia ni dari msia..aku pun tak nampak apa jasa kambing tua ni dlm pas..

Anonymous said...

Memang tak minat langsung dgn dia ni. Air muka penipu,mulut dan hati busuk mcm longkang. Apelah jasa dia pada Islam dan negara sampai mampu jadi org no.2 PAS???? Sekadar bermulut busuk dan menyempal dalam demo2 jalanan dan himpunan karut, lagi2 sekarang ni dikaitkan pulak dgn Syiah. "Musnahkan karier" mahkluk bertaqiyyah ni sebelum terlambat wahai semua ASWJ!!!

Rabiatul Adawiyah Abdul Rahman said...

hati2 dgn dakwaan..takut ianya fitnah!

Anonymous said...

Podah... hanpa yang mengaku ahli sunah pun banyak buat kerja syrik, tak nak ikut Al Quran, hina Rasullullah... halal kan Riba.. harus kan hasil judi dan arak.. Kalau umno gagal tanamkan akidah pada umat Islam di malaysia, bukan sahaja syiah tapi ramai yang dah murtad masuk agama kafir yang lain... jangan begitu mudah nak tuduh orang, jangan berpura2 letak gambar kaabah di blog kamu, sedangan tingkah laku kamu dan pemimpin2 kamu banyak yang kufur...bertaubatlah.. jagalah kubur kamu sebaik2nya sebelum kamu sebuk jaga kubur orang lain... wallahualam

Anonymous said...

Mat sabu sah syiah....tak percaya cuba intip pergerakan dia selama 2thn. Masa isu tengah panas ni susah sikit..dia pun pandai berlakon

Bila Kak Su Bersuara... Heh!