Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, April 19, 2013

CERITA TERKINI PENDANG..!!! APA KATA TOK MAN BEDOI BILA BERTEMU MAT SABUN..??? #PRU13

http://dukeofumno.blogspot.com/
Sebenarnya, banyak cerita yang boleh aku ceritakan tentang hal ehwal politik di Pendang. Tapi aku terpaksa simpan atas sebab-sebab tertentu. Bukan kerana cerita-cerita tu akan memburukkan UMNO, tapi aku takut PAS Kedah tak boleh tidur malam...

Antara cerita yang boleh aku ceritakan ialah tentang pergerakan Syi'ah, pusat-pusat maksiat, isu dalaman PAS dan pelbagai kejadian melucukan yang berlaku di Pendang. Tapi biarlah aku simpan dulu...bukan apa. Nanti habis pulak UPU PAS di Pendang tutup..! Heh!

Kat bawah ni ada video Tok Man Bedoi yang dijangka akan mendapat laluan mudah menewaskan Mat Sabun di Parlimen Pendang pada PRU ke-13 kali ni. Tengok dulu video kat bawah ni dan aku ada cerita best yang aku ceritakan sikit kat perenggan bawah video ni..heh!




Begini ceritanya...
Mat Sabu dikatakan terserempak dengan Tok Man Bedoi di Pendang. Depa bertegur sapa dan Tok Man Bedoi mengajukan satu soalan "maut" pada Mat Sabun...

"Aku dengaq, hang nak bertanding di Pendang ni, betoi ka?", soal Tok Man...

"Betoi la tu," jawab Mat Sabun...

"Hang nak bertanding apa kat sini? Hang orang sini kaaa..?" tanya Tok Man pada Mat Sabun...

"......?" Mat Sabun tak tau nak jawab apa, terkedu dan gelabah "bewak" nak cari jawapan.

Tok Man Bedoi tersengih sambil meninggalkan Mat Sabun terkulat-kulat seorang diri...!
Haruuu..!!! Mujur la Tok Man Bedoi tanya lagu tu. Kalau Tok Man tanya...
"Hang nak bertanding apa kat Pendang ni? Kat sini mana ada bini orang nama NORMAH..!!!"
Tak ke biru muka Mat Sabun nak jawab...heh!

Heh! Begitu la cerita terbaru yang sampai kat telinga aku dari Pendang. Nak cerita pasal Pendang lagi? Errr.. PAS Kedah boleh tahan telinga lagi ka? Aku takut keluar asap dari telinga depa...heh! Errr.. marah ka? Belajar la terima kenyataan dan realiti kebenaran... heh!

P/s: Politik Pendang memang unik. Penyokong PAS totok tiba-tiba boleh sokong UMNO/BN! Apa cerita nihhhhh..? Heh!

2 comments:

dayan dayak said...

Tolong sebar ini tuan..tq
http://cerobohlagi.blogspot.com/2013/04/sultan-perak-dihina-dikatakan-berhala.html

Anonymous said...

lIMGUAN ENG CAKAP SORANG KAAAA...? TAK DAK ORANG TEPUK PUN....???

Bila Kak Su Bersuara... Heh!