Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, April 27, 2013

ASTAGHFIRULLAHIL'AZIMMM..!!! INI AKHLAK PENGANUT AGAMA PAS RUPANYA... NA'UZUBILLAH..

Harapan rakyat..??? Boleh harap ke orang macam ni..???
Tengok adik berumur 11 tahun kat atas ni betul-betul. Cuba bayangkan adik tu adalah adik anda sendiri. Cuba bayangkan adik tu anak anda sendiri. Dan cuba bayangkan jika anda abang kepada adik tu...

Adik ni namanya Mohamad Ismadinel. Dia anak Felda Teloi Timur. Dan dia jadi mangsa sikap "Islam" yang ada pada puak penganut "agama PAS" di Jeneri, Sik...

Begini cerita adik Ismadinel ni...


Malam tu, dia baru balik dari masjid. Balik dari solat Isyak katanya. Masa dia nak balik tu, dia lintas depan konvoi PAS bersama calon depa, Ustaz Tarmizi. Bukan Sanusi Md Noor laaa.. dia tak lekat calon...

Penyokong PAS yang berkonvoi tu khabarnya bukan orang dari Felda Teloi Timur. Depa berarak ikut calon saja...dan depa orang luar katanya. Tapi... tiba-tiba saja depa tahan adik Isma tu...

Depa tanya adik Isma sama ada dia sokong PAS atau BN. Budak 11 tahun, mana la dia reti berlakon, lurus bendul tak reti menipu. Dia jawab betul-betul, dia sokong BN..!!! Perghhhhh..!!!

Apa lagi, menyirap la darah puak-puak PAS tu. Depa terajang adik Isma tu sampai masuk parit..!!! Tu diaaaa..!!! Lepas tu, depa selamba blah saja dari tempat tu tanpa menghiraukan adik yang depa terajang masuk parit tu... ishhhh..!!!

Peliknya, Ustaz Tarmizi tu buat-buat tak tahu, buat-buat tak nampak! Dia pun blah dari situ...selamba tinggalkan budak tu dalam parit... Itulah kejadian sebenar seperti yang diceritakan pada aku tadi oleh seseorang...

Katanya, bapa adik Ismadinel dah buat laporan polis. Adik Isma demam, mungkin sebab terkejut kena terajang secara tiba-tiba. Kaki adik Isma cedera sikit, tapi dia dah dapat rawatan dah. 

Beb! Aku tak kisah kalau korang nak sokong PAS atau parti Likud kat Israel yang Anwar suka tu sekalipun. Tapi jaga la nama "Islam" yang ada pada parti hangpa tu. Bukan apa, aku ni pun Islam jugak. Walaupun aku UMNO, aku tak pernah ada sikap zalim lagu tu...

Baik hangpa pi mintak maaf kat adik umur 11 tahun tu. Ustaz Tarmizi, pi la rumah adik Isma tu. Mintak maaf kat dia kalau berani. Tu pun kalau bapa adik Isma tu izinkan la. Apa buat lagu tu kat adik Isma? Agama PAS tak ajar akhlak ke?

P/s: Aku yakin blogger PAS Kedah takkan cerita pasal cerita ni kat blog depa, kan? Biasa la... 

2 comments:

Anonymous said...

Puak Pas memang jahat.. bodo.. depa ni patut diajaq cukup2.. ada ka patut budak kecik depa pi pakat2 pukui.. akai boh kat pungkok kot.. mai sini aku nak sula hangpa pulak!!
Ketua depa main di hotel syoq2 depa dok kampung pukui oghang.. peghangai macam setan.. ptuihh! buat malu oghang Kedah saja!!

Anonymous said...

Mcm ni ka ajaran islam yg di perjuangkan pas?nama ja islam tapi peragai mcm setan...tarmizi tu nama ja cikgu...tapi bukan megajaq sgt pun....sibuk dgan n g o ja....gaji cikgu brapa dit sgt..!n g o ni klau hampa nak tau gaji lebih dari cikgu g sbab tu dia cuti dah brapa bulan dah....klau kalah pun dia x kisah beb......

Bila Kak Su Bersuara... Heh!