Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, April 28, 2013

AMARANNN..!!! MALAYSIA DIMINTA BERJAGA-JAGA BERMULA 1 - 4 MEI..!!!

Anwar cukup suka pakai benda alah ni kat leher dia... nak cover "love bite" yang Shamsidar buat kot?
Aku minta semua rakyat Malaysia berjaga-jaga dalam masa terdekat. Hari ni 28 April. Tapi bermula pada 1 Mei hingga 4 Mei, macam-macam boleh terjadi dalam tempoh tu. Mungkin ia akan mengancam keselamatan negara...

Bukannya aku bertujuan untuk menakut-nakutkan kita semua. Tapi itulah yang dipesan oleh bekas pengasas PKR, Lum Yong. Katanya, Anwar ni kalau dah terdesak, macam-macam kekacauan yang dia boleh cetuskan...

Anwar pernah menuduh diracun kerajaan BN dengan arsenik, kuman HIV dan sebagainya. Sampai satu tahap, dia dikatakan sengaja menuduh kerajaan BN nak bunuh dia. Peliknya, dia masih hidup sampai sekarang..!



Pada aku, kalau kerajaan BN nak bunuh Anwar, perkara tu terlalu mudah. Cuma BN bukan terdesak sangat macam Anwar. Kalau BN terdesak sekalipun, BN takkan buat perkara-perkara bodoh dan tak bermaruah macam tu. 

Lainlah kalau Anwar yang berkuasa. Kalau dia takde kuasa pun, tapi ada pistol, tak mustahil dia tembak Tun M kalau terjumpa di tengah jalan. Memang Anwar nak tengok Tun M mati cepat pun.. Dia sendiri mengaku nak Tun M mati cepat, kan?

Jadi, aku minta semua berhati-hati. Anwar boleh buat macam-macam. Lagipun, dia dah bagitau bahawa PRU ke-13 ni adalah PRU yang terakhir baginya. Kalau dia tak jadi PM, dia nak bersara jadi cikgu. Cikgu kat Tel Aviv kot? Itu pun kalau ada mana-mana sekolah Yahudi nak dia jadi cikgu...

Anwar walau macamana pun akan cuba menangkan dirinya sebagai PM pada PRU kali ni. Lepas PRU pun kena jaga-jaga jugak. Manalah tahu dia sanggup bunuh diri telan kapur barus! Lepas tu puak-puak fanatik dia pun merusuh laaa..kan? Macam-macam boleh berlaku...

Aku just nak pesan. Sediakan payung sebelum hujan, sediakan sampan sebelum banjir dan jangan lupa pendayungnya sekali. Kita hanya mampu merancang dan hanya Allah SWT yang menentukan. InsyaAllah, BN akan menang besar pada PRU ke-13 ni dan buat Anwar meroyan seumur hidup!

Tempoh empat hari sebelum hari mengundi 5 Mei ini dianggap saat paling kritikal kerana pada masa itu dikhuatiri akan berlaku insiden buruk yang sengaja dirancang untuk membolehkan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berpihak kepada pakatan pembangkang.

Bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ng Lum Yong berkata, segala-galanya boleh terjadi dalam tempoh berkenaan memandangkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah seorang pemimpin yang sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai matlamat politiknya.

Tambahan pula, katanya, PRU-13 telah dianggap sebagai pilihan raya paling getir dalam hidup Anwar dan atas sebab itu Penasihat PKR tersebut perlu membuat sesuatu bagi memastikan karier politiknya tidak berakhir.

"Satu perkara lagi, Anwar telah menerima banyak dana daripada pihak asing untuk pilihan raya kali ini, dan mahu tidak mahu beliau perlu menang seperti yang diminta oleh penyumbang-penyumbang dana berkenaan.

"Inilah yang berlaku sekarang, (kemungkinan) satu insiden buruk tidak boleh kita tolak kerana segala-galanya boleh berlaku, tambah-tambah lagi dalam tempoh kritikal iaitu 1, 2, 3 dan 4 Mei ini," katanya ketika bercakap sebagai ahli panel dalam Forum Nasional Pakatan Tak Sepakat - Apa Kata Mereka di sini petang semalam.

Lum Yong berkata, beliau secara peribadi amat khuatir jika insiden itu benar-benar berlaku.

Beliau berkata, sejarah telah menunjukkan insiden yang dikhuatiri itu pernah berlaku sebelum ini antaranya ketika proses pemilihan Presiden Taiwan pada 2004.

Katanya, dalam tempoh 48 jam sebelum hari pengundian, berlaku insiden tembakan hingga menyebabkan parti Kuomintang mengalami kekalahan sedangkan parti itu disebut-sebut akan menang besar pada pemilihan presiden.

"Kita jangan lupa Anwar seorang yang bijak dalam strategi politik. Cuba kita ingat bagaimana Anwar pernah buat pelbagai perkara sebelum ini bagi memastikan rakyat bersimpati terhadapnya.

"Anwar pernah kata yang beliau diberi racun arsenik dan pelbagai taktik dilakukan demi meraih simpati rakyat," katanya. - UTUSAN ONLINE

4 comments:

kluangman said...

Politik itu kotor, apakah juga strategi halal atau haram pasti mana2 pihak akan lakukan demi kuasa....strategi itu wajib, penting dan amat perlu - lakukanlah dng topeng 'Demi rakyat' walaupun negara ini akan hancur..

Kalau kalah - jadilah cikgu, selesai masalah

Anonymous said...

salam admin.. semalam saya pergi pasar besar kat alor setar.. byk peniaga marah kat pakatan sbb ada janji dengan depa xtunai.. sampaikan depa dok jerit2 xmau undi PR dh.. malang skali dia ckp wakil BN xp kempen/jenguk depa.. BN dun tu xmau undi ka? (kakak peniaga tu yg ckp.. bukan saya nooo..hehehe)

Anonymous said...

Klau mcm tu wakil BN kubang rotan n parlimen kuala kedah kena p kempen kt sana.. rugi lepas pluang.. takut sbb marah depa xkluar mengundi trus.. rugi la..

Anonymous said...

Malam tadidekat pukul 9.45 2 trak FRU bergerak pantas menuju Feringghi.
Kat pukul 11pm, dengar lagi siren.

Saya dok kat Tg Tokong, kami sini dah rasa cemas. Semoga tiada apa-apa yg buruk berlaku.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!