Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, March 4, 2013

PANASSS..!!! GAMBAR PENCEROBOH YANG DIBELASAH SAMPAI MATI WARGA #FELDA..!!!???

Memang ngeri siot bila tengok gambar penceroboh yang dah jadi mayat ni! Dia fikir badan dia besar rakyat Sabah takut kat dia? Sorry la bebbb..!!! Macam aku kata, no mercy...kalau jumpa je terus kasi hantam pijakkkk..!!!

Sampai mati mamat ni dikerjakan rakyat. Padan muka lu. Lu jangan cari pasal dengan rakyat Malaysia, mati lu nanti. Lu silap besar la bila lu dan geng-geng lu buat kacau kat sini... memang maut la menanti lu...

Khabarnya, lebih kurang 20 orang yang belasah mamat ni sampai mampos. Cuba tengok gambar kat bawah ni..ngeri siottt..!!! Begini cerita dari seorang penduduk pada seorang wartawan yang kebetulan berada di lokasi...



Puluhan penduduk membelasah hingga mati seorang lelaki bersenjata M16, yang dipercayai terlibat dalam serangan hendap yang mengorbankan lima anggota polis, di Kampung Sri Jaya, Siminul, Semporna malam tadi.
Dalam insiden awal pagi ini, seorang lelaki berbadan besar, berpakaian serba hitam dan bersenjatakan M-16 turun daripada sebuah bukit dan melepaskan beberapa das tembakan ke arah sebuah surau di Kampung Senallang Lama, Semporna di sini.
Seorang penduduk, Abdul Hani Samaullah, 44, berkata selepas melepaskan tembakan, lelaki itu turut menjerit di hening pagi bahawa “saya yang menembak polis malam tadi”.
“Lelaki itu kemudian membuka setiap pintu rumah penduduk dan mengarahkan mereka berkumpul di satu kawasan lapang,” katanya yang turut berkumpul bersama penduduk di dalam keadaan ketakutan.
Abdul Hani berkata penduduk menyerang lelaki terbabit apabila dia bertinggung dan memasang api rokok serta meletakkan senjatanya. Beliau berkata lelaki itu dibelasah hingga mati dan mayatnya diletakkan berhampiran sebuah pokok di kampung itu.
Pesuruhjaya Sabah Datuk Hamza Taib pada sidang akhbarnya mengesahkan kejadian itu dan berkata dalam kejadian kira-kira pukul 5 pagi itu, penceroboh menyelinap masuk ke kampung itu melalui jalan pantai.
“Penceroboh itu bersenjatakan M-16 dan membawa pelancar roket,” katanya sambil memberitahu bahawa siasatan mendapati lelaki itu berbangsa Sulu dan berumur dalam lingkungan 60-an.
Wartawan Bernama yang dalam perjalanan membuat liputan majlis perasmian jambatan baharu oleh Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal di Kampung Nihak Nihak, pada 8.30 pagi iaitu 30 kilometer dari Kampung Senallang Lama, sempat melihat mayat lelaki itu dan mendapati kepala lelaki itu berlumuran darah.
Penduduk kelihatan mengemas beg pakaian mereka dan mengosongkan rumah mereka dengan membawa anggota keluarga, termasuk kanak-kanak dan wanita, untuk melarikan diri ke kawasan kampung lain.
Kebanyakan penduduk di kampung itu adalah petani dan pekebun ladang kelapa sawit. Kampung Sri Jaya Simunul terletak di pinggir bandar Semporna dan Kampung Senallang Lama pula kira-kira lima kilometer dari pekan itu.
Tinjauan Bernama di pekan Semporna hari ini mendapati pekan itu kini lengang apabila hampir semua premis perniagaan ditutup, termasuk tiga stesen minyak.
Pasar Awam Semporna yang biasanya begitu sibuk dengan peniaga dan pelanggan juga sepi apabila hanya kelihatan segelintir peniaga membuka gerai mereka, malah kaum nelayan juga tidak turun ke laut untuk menangkap ikan.
Sementara itu pelancong dari Republik Czech Jam Pesta, 67, yang bersama keluarganya merancang untuk bercuti ke Pulau Mabul berharap insiden pertempuran antara pasukan keselamatan dan kumpulan bersenjata yang tidak dikenali itu dapat diselesaikan dengan secepat mungkin.
“Saya dapati Semporna mungkin antara destinasi pelancongan terbaik di dunia dan sudah tentu di kawasan Asia. Saya berharap insiden ini cepat berakhir,” katanya.
Beliau berkata rancangan percutiannya ke Pulau Mabul bersama isteri dan anggota keluarganya ditangguh ke tarikh yang belum ditentukan oleh agensi pelancongan.
“Saya sudah di sini selama dua hari. Sepatutnya esok saya dan isteri ke Pulau Mabul namun secara tiba-tiba ditangguh oleh agensi pelancongan,” katanya.
Sementara itu, beberapa penduduk Kampung Sri Jaya yang ditemui pula berkata hampir kesemua kira-kira 2,000 hingga 3,000 penduduk kampung itu telah meninggalkan rumah masing-masing.
Sementara itu, Perdana Menteri turut memuji tindakan berani penduduk kampung di Semporna yang menumpaskan seorang penceroboh yang dianggap beliau bukti penduduk setempat tidak bersetuju dengan kes pencerobohan di Lahad Datu. - Bernama

3 comments:

Anonymous said...

mampus la org sulu kat sabah nanti...
Nasib la korang..pandai2 ler jaga diri..tak pun baik korang bungkus kain baju berambus balik ke filipina..

jgn salahkan bangsa lain..korang yg mula dulu...so..kena terima la...

Anonymous said...

kenapa kita harus membunuh sesama seagama islam...jika mereka penceroboh yang merbahaya kenapa tidak ada seorang awam pun yang mereka bunuh...kita yang terlalu menekan mereka...jadi terkobanlah wira negara kita..masih banyak lain pintu2 rudingan jika pemimpin kita bijak...buka dengan cara keganasan..mana letaknya islam dihati kita..biar pun sebulan lamanya...janji tiada kematian islam dinegara islam..kita hanya pandai mengatur kedamaian dinegara filipina dan thailand yetapi berlaku sebaliknya dinegara sendiri..malunya kita...

Anonymous said...

ANON 12.07 TU TIDO KER APA.DAH 3 MINGGU RUNDINGAN DI BUAT SAMPAI KERAJAAN DISALAHKAN KERANA LAMBAT BERTINDAK..KALAU KERAJAAN X FIKIRKAN MEREKA INI JUGA ORG ISLAM DAH LAMA DAH KITA SERANG....PERAJURIT KITA YG MATI TU SEMUA MATI DIPERANGKAP BUKAN BERTEMPUR SECARA BERDEPAN JELAS MENUNJUKAN KEBACULAN MEREKA.BILA SUDAH MEMBUNUH TENTERA KITA ADAKAH KITA NAK DIAM SAJA????

Bila Kak Su Bersuara... Heh!