Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, March 6, 2013

LEPAS TIAN CHUA, ZUNAR PULAK KURANG AJAR..!!!

Tian Chua sebelum ini buat kenyataan kejadian di Lahad Datu adalah konspirasi UMNO.

Hotak dia…!!!

Kalau kita waras, kita tidak mungkin dapat menerima apa yang Tian Chua cakap itu, terutama apabila ia dicakap hanya bersandarkan andaian dan tanpa bukti.

Ok…sekarang kita tengok kartun yang dilukis Zunar…


Mesej yang nampak ialah Perdana Menteri, Datuk Seri Naib Tun Razak (yang dilukis penuh dengan kebencian) seolah-olah menjadikan insiden di Lahad Datu sebagai alasan untuk melambatkan pembuburan Parlimen bagi membuka laluan untuk pilihan raya umum.

Apa punya manusia lah Zunar ni kan?

Apa beza dia dengan Tian Chua yang sama-sama mempolitikan situasi di Sabah yang menyaksikan 8 perwira negara tumpas?

Pasal pembubaran Parlimen, kecoh apa…bukannya Najib gunakan tentera untuk memerintah negara ini…jika beliau tidak hendak bubar lagi, itu hak beliau…apa yang dibuat adalah sah kerana mandat pentadbiran masih belum berakhir.

Kalau Zunar rasa pembangkang yang disanjungnya sudah pasti menang pilihan raya kali ini pun, tak perlu sombong sangat dan sindir-sindir orang tak kena tempat.

Kekadang penulis terfikir orang macam Zunar ni sama ada terlalu bodoh atau sengaja buat-buat benda sensasi untuk mendapatkan publisiti.

Di kala Tian Chua dikutuk kerana tidak sensitif dengan apa yang berlaku, takan dia tak terfikir kalau menggunakan insiden Lahad Datu bukanlah sesuatu yang bijak.

Namun, kalau dah fitrah mengutuk orang sejak azali…memang tak boleh dibantu pun. - Mynewshub.my

3 comments:

MELAYUJATI said...

Pelukis kartun, otak pun macam kartun juga le.... ha ha. Dalam kartun semua boleh jadi.....

Anonymous said...

Zunar nie memang otak udang.. otak berpinar.. Anugay dah kencing dia hari2!

Anonymous said...

Zunar haram jadah, harus dibuang negeri sama juga dgn komunis tian cua.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!