Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, February 22, 2013

USTAZ, KALAU TAK MAMPU PAKAI IPHONE5, TAK PAYAH PAKAI LAAA...!!!




Nampaknya isu KUIN dah jadi isu nasional. Dulu, KUIN ni memang jadi kebanggaan kita, orang Kedah. KUIN ni universiti berkonsepkan Islam yang berkolaborasi dengan Universiti Al-Azhar...baguih time tu...

Tapi, bila PAS Kedah ambik alih, dia tubuhkan Insaniah Holdings dan anak-anak syarikat di bawah syarikat tu. Paling best, Azizan letak kroni-kroninya dalam anak-anak syarikat tu dan diberikan gaji yang mahal!

Ada 5 anak syarikat, dan gaji CEO-CEO tu lebih dari RM20 ribu sebulan! Tu baru gaji, belum lagi elaun depa dan gaji pegawai syarikat yang lain. Masyukkkkk..!!!

Azizan salurkan duit pada kroni-kroninya melalui KUIN. KUIN dulu tak payah bagi kat sapa-sapa duit peruntukan tu. Tapi sekarang ni depa kena bayar dan tanggung semua gaji serta operasi anak-anak syarikat tu. Bukan sikit...beratus ribu depa kena tanggung sebulan!

Operasi syarikat-syarikat tu tak payah habaq la. Berjuta-juta ringgit kosnya setahun! Itu adalah antara faktor mengapa KUIN ada masalah kewangan...

Tapi Azizan tak mengaku. Kakitangan KUIN pi ligan jumpa dia sampai 6 kali kalau tak silap aku. Itu pun dia takmau mengaku jugak. Dia kata kakitangan KUIN tak pernah mai jumpa dia...

Sebab tu la kot mana kakitangan KUIN yang boleh dikatakan 80% penyokong PAS tu sanggup hantar wakil pi jumpa Mami Ijat kat KL mengadu nasib. 

Ya laaa.. Dah Azizan buat taktau kat depa, depa cari orang lain laaa...Macam bini laaa. Bila bini buat taktau ja kat laki dia, dah tentu la laki dia cari lain. Heh!

Aku heran. Dulu masa BN, KUIN memang disegani. Tapi sekarang KUIN tu jadi syok sendiri. Buat kampus kat Kuala Ketil tu memang hebat. Sama hebatnya tabur hutang sebanyak RM330 secara percuma kat Kerajaan Negeri Kedah...

Hebat apa ke nama kalau buat kampus baru tu secara hutang. Bak kata orang, "biar papa asal bergaya", bijak ka lagu tu? 

Lebih kurang guna kad kredit la...tak mampu nak beli Iphone5, tapi pasai nak bergaya jugak, sanggup swap pakai kredit kad.. lepas tu tiap-tiap bulan tak larat nak bayaq hutang! Last sekali takdak duit nak makan, hang makan la Iphone5 tu...heh!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!