Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, February 15, 2013

TU DIAAA..!!! POKOK KEMUCUT PUN PAS KEDAH BALUN..!!!

Ishhhh...mana ada penyangak curi balak pun... tu hutan tebal lagi tuuu..!!! kan?
Aku dengaq puak-puak Syi'ah PAS nak berhimpun kat Pedu hari ni. Lepas solat Jumaat katanya. Aku tak tau la berapa ramai yang hadir. Dengar kata ada la lebih kurang 1 juta... (alaaa..macam biasa la kan?) Heh!

Puak-puak Zul Ya ni kata, BN dulu penyangak sebab tebang balak untuk buat resort kat Pedu tu. Memang betoi pun. Cuma yang tang "penyangak" tu saja yang tak betoi. Tebang balak tu memang betoi laa...

Tapi penebangan balak pasai nak buat resort tu tebang sikit ja. Lagi pun aku dengar nilai balak kat situ lebih kurang RM3 juta saja. Lagipun, resort tu bagi peluang pekerjaan yang baik kepada ramai orang Kedah time tu...

Kalau nak dibandingkan dengan apa yang PAS dok buat selama ni, berbeza sangat laaa.. Kawasan yang dikenal pasti depa nak tarah, tengah tarah dan sudah licin dikebasss berjumlah 15,000 hektar..!!!
Tu diaaaa...licin laaaa..!!! 

Walaupun depa baru di fasa satu, puak-puak PAS ni dah dapat balak bernilai RM80 juta..!!! Maklum la..semua balak yang depa tebang tu bernilai tinggi dan sebelum ni jenuh dibela BN dari kerakusan tauke-tauke balak...

Di Pedu, PAS Kedah nak buat dusun buah. Nak tanam pokok anggur kata Ustaz. Lepas tu nak panggil pelancong orang putih dari luar negara mai tengok dusun anggur tu..heh! 

Aku nak tanya laa...kat negara orang putih tu takdak pokok anggur ka? Kah! Kahhh..!! Kahhhh..!!! Depa mai sini nak tengok pokok buah tempatan. PAS Kedah nak tunjuk pokok anggur buat apa? Kat negara depa pun ada...!!! Heh! Lagu tu pun tak boleh pikiaq? Letak akal kat kepala lutut kot?

Selamat berjemur la kat Pedu tu. Pastikan ada paramedik yang bertugas. Mesin jantung kena ada. Mana la tau kaaann... Ustaz Azizan tu bukan sihat sangat tu. Miss makan ubat sikit, cungap jalan kaki sikit..silap-silap masuk ICU lagi...punggahhhhh..!!!! Heh!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!