Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, February 10, 2013

PANASSS..!!! PAS AKHIRNYA BERJAYA PAKSA GUAN ENG MASUK ISLAM..???

Akhirnya Guan Eng kini bergelar Tok Guru Guan Eng Al-PAS PIS PUS...

Dah 5 tahun PAS bersama DAP dan PKR dalam Pakatan Haram. Dulu, masa PAS mula-mula "peluk" DAP, PAS kata dia nak dakwah semua di dalam parti tu supaya masuk Islam. Masa tu, depa sanggup samakan Guan Eng dengan Khalifah Umar Abdul Aziz...

Dah hampir 5 tahun berlalu, dah berapa orang pemimpin DAP yang PAS dan Islamkan? "Khalifah" Guan Eng depa tu dah peluk Islam ke? Dia dah sunat ke? Setahu aku, Guan Eng baru je lepas cabar kewibawaan Islam berhubung kalimah "Allah", kan?

Itu yang PAS kata nak ajak DAP masuk Islam? Puiiii..!!! Memang hampeh betoi la PAS ni. Cakap tak jatuh, tapi habuk pun tarakkk... poddaaaah la deyyy..!!!

Tapi, aku tertarik nak kongsi cerita ni dengan korang semua. Sesungguhnya hidayah Allah itu hanya kepada mereka yang terpilih saja. Dan semoga PAS dapat kembali ke pangkal jalan dengan cerita di bawah ni...


Jika Allah memberikan hidayah kepada hamba yang dikehendakiNya, tak seorang pun yang berkuasa mencegahnya. Dan jalan hidayah Allah boleh melalui apa saja, termasuk hal yang tak diduga sebelumnya. 

Seorang polis wanita berbangsa Inggeris bernama Jayne Kemp adalah salah seorang wanita yang berjaya merebut hidayah Allah SWT dengan cara yang tak pernah ia sangka.
Ceritanya bermula saat dia menghadapi kes kekerasan rumah tangga seorang wanita di Eccles, Salford. Menariknya, dia berjaya memujuk dan membantu wanita tersebut untuk yang datang ke pejabatnya.

“Saat itu saya tidak mencari mana-mana agama pun, tapi setiap pertanyaan yang saya jawab tentang Islam, Saya hanya boleh menjawab lebih dari lima soalan,” kata Jayne Kemp dipetik dari Manchester Evening News.

Untuk membantu wanita tersebut, Jayne perlu mengetahui lebih memahami Islam untuk kes seperti itu. Polis berusia 28 tahun itu kemudian sering berbincang tentang Islam dengan seorang Muslim yang ditemui melalui laman Twitter.

Tak cukup di dunia maya, Jayne semakin tertarik untuk mengetahui lebih jauh tentang Islam.

“Di tempat saya bekerja di Eccles, di sana ada sebuah masjid besar dan memiliki populasi Muslim yang besar, jadi saya fikir saya harus mencari dan tahu lebih banyak tentang ini,” ujarnya.

“Saya rasa saya jatuh cinta dengan Islam.”

Hari demi hari yang dilalui Jayne dengan pengetahuan barunya mengenai Islam semakin membuat polisi wanita itu menyukai agama yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW itu.
 
Islam telah mengajarkan Jayne mengenai nilai-nilai luhur seperti berbuat baik kepada tetangga, menghormati orang-orang tua, dan menyayangi yang lebih muda.
Jayne, yang sebelum ini selalu mendengar pelbagai dakwaan negatif tentang Islam yang mengatakan bahawa wanita dalam Islam itu sering teraniaya, telah menemui fakta yang berbeza. Ternyata semua itu salah dan Islam sangat memuliakan wanita.

Rasa cinta Jayne kepada Islam membawanya untuk mengucap dua kalimah syahadah pada April 2012 dan mengubah namanya menjadi Aminah. Ia pun kini telah menjadi seorang muslimah yang bertudung

KeIslaman Jayne turut diterima oleh keluarga dan rakan-rakan kerjanya. Namun katanya, dia tidak akan memaksa kedua anaknya untuk masuk Islam, sebagaimana memang tidak ada paksaan untuk masuk agama Islam. 

P/s: Bila PAS nak berdakwah kat DAP ni...???

2 comments:

Anonymous said...

BUKAN DAP YG DIISLAMKAN TAPI DAP DAPAT MENYELAM KECEROK2 KELANTAN UTK DAPATKAN TANAH KERANA BODOHNYA PAS MAKA DEME CUKUP BAIK HATI DGN CINA DAP

Anonymous said...

BUKAN DAP YG DIISLAMKAN TAPI DAP DAPAT MENYELAM KECEROK2 KELANTAN UTK DAPATKAN TANAH KERANA BODOHNYA PAS MAKA DEME CUKUP BAIK HATI DGN CINA DAP

Bila Kak Su Bersuara... Heh!