Iklan Berbayar

Ucapan Aidilfitri Mukhriz Dan Barisan Exco Kerajaan Negeri Kedah

Wednesday, January 23, 2013

AZWAN ALI CELAKA..!!! TERGAMAK DIA KUTUK IBUNYA SENDIRI..???


Aku memang pantang kat orang yang derhaka kepada ibubapanya. Kalau la ada adik beradik atau sedara mara aku yang derhaka, rasanya mungkin dah lama depa makan penampar dari aku. Hangpa boleh tahan ke kalau orang derhaka kat mak ayah ni..?

Sebenarnya, banyak ayat Al-Quran yang menyuruh kita buat baik kepada mak ayah kita dan melarang kita derhaka. Malah dosa derhaka ni tergolong dalam kategori dosa-dosa besar. Aku rasa semua orang tahu pasal perkara tu...

Tapi, aku tak rasa Azmin dan Azwan Ali tahu. Kalau depa tau pun, depa buat-buat tak tau...


Baru-baru ni, Mak Tom sakit selepas majlis perkahwinan adik bongsu depa, Ummi Hafilda. Aku ada hadir majlis malam tu. Memang Mak Tom selalu sakit, maklum la...dah umur 80 tahun dan mengidap 6 jenis penyakit. Kak Ummi pernah cerita kat aku...

Tapi si baghal bernama Azwan ni memang jenis celaka! Dah la tak balik jenguk ibu yang lahirkan dia, dia hina pulak adik dan ibu kandung dia tu dalam Twitter! Memang celaka, bak kata Pok Nik Ajis...


Macam celaka, kan? Ntah anak jenis apa yang kutuk ibu sendiri yang sedang sakit! Dah la tak balik tengok mak yang sakit, dia kutuk pulak adiknya yang selama ni jaga mak yang lahirkan dia? Memang kurang akar la tuuu...


Aku tak tau la sapa yang ajar dia kurang ajar dengan mak dia macam tu. Maybe Azmin kot? Ye la..Azmin tu abang yang lebih tua dari Azwan. Lepas tu Azwan siap cakap dia takde family lain selain Azmin dan Azman..

Azmin pun tak pernah balik tengok mak dia sejak hari raya 2 tahun lalu. Lepas dia maki hamun mak dia pagi raya tu, sampai sekarang dia dan Shamsidar tak balik. Jenguk mak dia sakit pun tidak! Semuanya Kak Long dan adik beradik perempuannya yang handle...

Aku nak tanya la pondan yang mengaku DIVA (macam haram jadah!) ni, Mak Tom tu bukan family dia ke? Mak Tom tu mak angkat dia ke? Mak Tom dulu pungut dia tepi longkang mana sampai dia tak mengaku Mak Tom tu family dia?

Apa jenis anak la si Azwan ni? Aku tak tahu la apa nak jadi dengan dia. Kejap dia ok, kejap macam haram jadah. Tapi rasanya lebih banyak haram jadahnya berbanding time dia ok.

Aku nak tanya, kalau la korang ni abang kepada Azmin, Azman dan Azwan Ali, apa korang buat kat tiga-tiga ekor ni? Nak kasi pelempang atau penerajang? Kalau aku...aku pijak je kepala depa...


6 comments:

Anonymous said...

Akibat confused gender .....
Usah ambik pot....
Awam tengok..hammpeeh...dah..

انتارا_كيت said...

sedih dan pilu saya membacanya. dah tak tau nak kata apa lagi. syurga itu dibawah telapak kaki ibu.

Mentaati Kedua Ibu Bapa

Sabda rasulullah s.a.w yang maksudnya: Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa.

Riwayat: Riwayat al-Hakim

sumber : http://www.islam.gov.my/e-hadith/mentaati-kedua-ibu-bapa

Cencaluk said...

Si Pondantua ni memang tak sedar diri agaknya dia ni anak buluh rentung sebab tu macam hampeh je perangai.

SEbGi seorang ibu akundapat rasakan macam mana rasa sakit hati apabila membaca twiter si abapuk tua ni.

AZwan ingat sikit menyebut "ahh" pun dah berdosa inikan pualak kau hina dan menafikan ibu yang mengandungkan kau.

Bukan sebelah kaki kau dah jejak neraka tapi sebatang tubuh kau dah ada dalam neraka jahanamtu kau sedar tak.

Anonymous said...

SubahanALLAH...... sungguh kah azwan buat mcm tu kt MAK dia.... klu betul lah bagai di kata... bawa2lh bertaubat... kesian azwan ni....

Anonymous said...

Barang mana yg sudah tertoreh....walau sudah sembuh...pasti masih ada parutnya lagi...astaghfirullah!

Anonymous said...

Biarkan..Tuhan yang Esa akan bayar tunai..kita lihat lah nanti...yalah Mak Tom bukan kaya raya macam Azmin maknanya wang mengatasi kasih seorang ibu..si pondan tu yalah nyawa dia dah hujung hujung tu yang buang tebiat..