Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, December 31, 2013

TERKINI..!!! GAMBAR-GAMBAR GULING DI SEKITAR KL..!!!???

Huyyyoooo..!!! Betul-betul guling nihhhh...!!! Err.."aman damai" je kan depa guling? Nostalgia saya kat KL dulu nihhhh...
Budak-budak Melayu je yang guling nihhh.. mak bapak depa tau ke depa dok guling atas jalan ni? Tak paaa.."aman damai" guling atas jalan ni...kan? Ni pun dah kira kenangan saya kat KL dulu...
Heh! Betoi tak tau malu... macam "keldai" depa dipergunakan.. Anwar syok dok kat rumah makan karipap...heh! Teruk juga la kena tahan gelak time tu...heh!
Tu diaaa.. guling atas rumput pulak? Sebab "terlalu aman damai" la kot sampai kena guling atas rumput sambil tangan terikat kat belakang??? Saya "aman damai" je kat rumah ni... baca Al-Quran dengan family.. heh! Time ni saya takdak kat KL... balik kampung!
Haaa..!!! Ni scene "guling yang tak dapat dilupakan seumur hidup"... kah! kah! kah! Korang tergamak ke nak buat macam pak lebai ni? Nasib baik dia tutup muka.. kalau tidak dah tentu kena gelak keliling kampung..! kah! kah! kah!

TERKINI..!!! KERAJAAN PAS KELANTAN BAKAL DIGULINGKAN MALAM NI..???!!!


Tu diaaa... korang dok kecoh kat KL nak gulingkan Kerajaan Malaysia, tapi kakak-kakak dan abe-abe kita kat Bachok dah warning awal-awal depa nak "gulingkan" kerajaan Kelantan..! Perghhhh..!!! Sabar kakkkk...sabar abeeee... Jange buak lagu tuuuu... dok molekkk...heh!

Tak.. depa bukan nak gulingkan Kerajaan PAS Kelantan pun... Depa cuma ghoyak, Kerajaan PAS Kelantan pun boleh digulingkan jugak, kan? Ambo dok setuju tu...

Ambo lebih setuju kalu "gulingkan" Guan Eng kat Penang nunnn... Tapi sebagai pendokong demokrasi, tak payah la guling-guling kerajaan. Kita guna saluran yang betul.. PRU ke-14 nanti kita gulingkan depa masuk longkang... heheheheee...

GEGARRR..!!! TOK GURU BERSHIT TUDUH MAT SABU SYIAH..!!!


Nampak gambar kat atas tu? Itulah Tok Guru Hj Salleh "Sik".. Tok Guru "Hardcore" PAS dari Sik, Kedah. Kenal? Kalau korang nak tahu, Tok Guru pondok ni turun sekali masa puak-puak penyokong LGBT buat himpunan Bershit kat KL... buktinya ada kat bawah..

Tapi kali ni saya bukan nak cerita pasal dia turun masa Bershit tuuuu... Cerita tu dah basi dahhh.. Ni cerita lain... cerita yang lebih mengejutkan..!!!

Korang rasa? Cerita apa? Heheheee... cuba jengok kat bawah ni... heh!

PEDASS..!!! BACA SENDIRI...TAKTAU NAK KATA APA DAH...

naik2

Baru-baru ini memang ramai puak Pakatan Haram yang bertepuk tangan apabila mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir menasihati Kerajaan agar menggunakan mekanisme mengurangkan kos pengurusan dan pentadbiran kerajaan bagi mengelak tindakan menaikkan kos sara hidup kita.

Kemudian, ada pula “kutu” yang menambah-nambah pula di belakang nasihat Tun M itu, kononnya mantan PM itu “sekolahkan” Najib. Kononnya Tun M menyebelahi Pakatan Haram dalam isu kenaikan kos sara hidup itu, Najib boros berbelanja dan meletakkan kesan boros itu pada rakyat. Begitulah “otak” puak pembangkang di negara kita…

Saya setuju dengan nasihat Tun M. Namun saya lebih yakin bahawa Datuk Seri Najib tahu apa yang beliau lakukan demi memastikan ekonomi negara lebih kukuh di bawah pentadbirannya. Lagipun, Najib bukannya lulusan sastera macam “bekas Menteri Kewangan” yang seorang itu, kan?

Monday, December 30, 2013

GEGARRR..!!! KDN SIASAT 2 TOK GURU PAS? @buletinTV3 #beritatv3 @MukhrizMahathir


Saya berpandangan, KDN harus bertindak menyiasat dua orang Tok Guru PAS ini. Kalau perlu, KDN perlu dapatkan segera keterangan bertulis dari mereka bagi memastikan fakta dan kesahihan mengenai fahaman agama yang dianuti Mat Sabu...

Zahid sendiri kalau boleh, perlu memanggil kedua saksi penting itu memberikan makluman padanya. Manalah tahu kalau Mat Sabu serius nak saman Zahid, kan? (Sampai sekarang Mat Sabu masih tak saman-saman Zahid lagi?) Peguam dia demam kot?

Nak tahu siapa? Sila tonton sendiri video terkini di bawah...

Saya Setuju Dengan Nik Aziz, Tapi....

skf7759

Saya benar-benar teruja dengan kenyataan terbaru bekas MB Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, yang menegaskan bahawa “Islam membenarkan rakyat menegur kerajaan”. Memang benar dan saya sangat setuju dengan kenyataan tersebut. Kerajaan bukannya “maqsum” seperti Nik Aziz, bukan?
Dalam kenyataan Nik Aziz itu, dia memberitahu wartawan Harakahdaily…
“Boleh dibuat, hendak berhimpun ke.. hendak berdoa ke.. atau naik sepanduk pun boleh. Negara demokrasi Islam membenarkan rakyat tegur kerajaan..”.
Memang boleh buat berhimpun. Tapi negara kita punya undang-undang dan perlu pohon permit terlebih dahulu untuk berhimpun. Kalau diluluskan, barulah boleh berhimpun. Tak tahu pula jika Nik Aziz tidak hormat pada “undang-undang himpunan” yang dipersetujui bersama sebelum ini, kan? Kenapa Nik Aziz tak jelaskan perkara ini?

Nak naik sepanduk pun boleh. Asalkan, sepanduk itu tidak berunsur hasutan, fitnah, kata-kata bohong, tidak benar, manipulasi jahat dan sebarang bentuk tulisan negatif yang penuh provokatif. Saya yakin, Islam juga melarang sepanduk seumpama itu, bukan? Kenapa Nik Aziz tak keluarkan garis panduan sepanduk sekali dalam kenyataannya?

Kata Nik Aziz lagi…

Ishhh..!!! Payah Sangat Ke Nak Bekerjasama?

rafiziemelpalsu

Pertanyaan ini saya lontarkan setelah melihat tingkah laku Ahli Parlimen Pandan, YB Rafizi Ramli, selepas dipanggil oleh pihak Polis untuk membantu siasatan berkaitan penyebaran satu e-mel, yang dikatakan merancang untuk mencetuskan kekacauan dan letupan dalam sambutan tahun baru selasa ini.

Portal ini dan beberapa blog lain serta media massa utama telah menyiarkan emel yang telah tersebar luas di media sosial mengenai maklumat yang dikatakan dihantar oleh Dr. Abdul Rahim Ghouse kepada Rafizi Ramli.

Rafizi mendakwa siasatan ini merupakan penyiasatan yang pilih kasih. Beliau menyoal apakah semua e-emel palsu dan gosip disiasat Polis? 

Hot..!!! Najib Akan Senasib Morsi?

fru

Sorotan bagi tahun 2013 diwarnai dengan pelbagai kisah suka duka di negara kita. Masing-masing punya cerita gembira dan sedih pada 2013. Dalam dunia politik, antara kenangan terbaik ialah apabila Allah SWT memenangkan BN pada PRU ke-13 yang lalu, sebuah kemenangan untuk rakyat Malaysia khususnya.

Selain itu, kemenangan BN Kedah merampas kembali Kerajaan Negeri Kedah dari terus dijajah PAS seolah-olah menyerikan lagi kepercayaan rakyat pada BN. Meskipun menang dengan majoriti mudah, menang tetap menang dan Allah SWT tetap memberikan kuasanya pada kerajaan yang terbaik untuk rakyat.

Justeru itu, saya menjangkakan sambutan dan kemeriahan malam tahun baru pada malam esok akan berlangsung dengan lebih bermakna di seluruh negara.

Thursday, December 26, 2013

GEGARRR..!!! VIDEO UNTUK TONTONAN YANG KUAT IMAN SAHAJA...


Bagi rakan-rakan UMNO dan PAS yang belum menonton video paling hangat minggu ni, saya berbesar hati untuk menjemput anda semua menonton video tersebut di bawah...

Sebelum tengok video tu, harap beristighfar panjang dan kuatkan iman di dada. Risau jugak kalau kena "heart attack" nanti...

PANASSS..!!! HADI BERTAQIYYAH DEMI MAT SABU..???!!!

hadi_awang

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini menulis di Harakah tentang isu Syiah. Beliau menimbulkan persoalan pada artikelnya yang bertajuk “Kenapa masalah Sunni dan Syiah ditimbulkan sekarang?”. Dalam tulisannya, beliau menegaskan bahawa ahli PAS diwajibkan menganut mazhab Ahli Sunnah wal Jamaah dan tidak diizinkan bermazhab selain itu.

Malah katanya, Jawatankuasa disiplin PAS akan bertindak tegas terhadap mana-mana ahlinya yang bermazhab selain dari Sunnah wal Jamaah. Begitulah tegasnya kenyataan Presiden PAS itu di dalam tulisannya tersebut.

Ni Sapa Pandai-Pandai Tukar Logo Skuad Hijau Kuning Nihhh???

Senyum la sikit brooo.. tau la marah pun... say "cheese"..!!! Heheheee...
Opssss.. saya dengar, ada yang tak puas hati bila logo skuad bola sepak Kedah ditukar pada logo baru. Betul ke? Sampai sanggup panggil media mintak cover ketidak puasan hati depa? Betul ke? Murka betoi depa tu noooo....

Saya nak tanya, siapa yang pandai-pandai tukar logo team bola sepak Kedah ni haaa??? Pandai-pandai saja tukar logo... kan ramai yang dah murka..!!! Cuba tengok muka Presiden Kelab Penyokong Bola Sepak Kedah, Nor Hasmadi Hamzah tuuu... kan dah masammmm....

Patutnya bila nak tukar logo tu, KFA perlu buat mesyuarat dulu. Paling kurang kena 10 kali meeting. Lepas diputuskan, KFA perlu bawak cadangan tukar logo tu mengadap Penaung KFA, DYMM Sultan Kedah yang juga merupakan DYMM Yang DiPertuan Agong...

PERGHHH..!!! VIDEO PALING HANGAT UNTUK MAT SABU & PENGANUT PAS..!!!


Korang semua dah tengok? Saya dah tengok dah... memang hangat kali ni.. Makin teruk PAS nampaknya. Dah semakin teruk terdedah...

Kalau yang mendedahkan itu orang UMNO, depa kata kita fitnah...kononnya kita ni tuduh depa yang bukan-bukan...macam-macam depa tuduh kita... kafirkan kita pun depa sanggup...

Tapi kali ni yang dedahkan segalanya bukan orang sembarangan... memang panas telinga... panas hati... panas segalanya kalau depa tengok video ni... 

GEMPARRR..!!! KIT SIANG LEMPANG GUAN ENG SEMALAM..???!!!

kit+siang

Baru-baru ini Penasihat DAP, Lim Kit Siang mengecam media arus perdana atas tuduhan kononnya sengaja menyiarkan pelbagai laporan berita yang berunsur perkauman dan perseteruan agama. Katanya, tindakan itu akan menyebabkan timbul rasa benci, bermusuh dan tidak bertolak ansur di kalangan rakyat di negara ini.

Malah bapa Lim Guan Eng itu mendakwa sikap media arus perdana itu sudah lama bermula sejak di zaman pembentukan Malaysia pada tahun 1963 lagi dan kononnya semakin menjadi-jadi ketika negara kita diambang PRU ke-13 yang lalu sehingga kini.

Saya tertanya-tanya, apa asasnya Kit Siang menuduh media arus perdana bersikap sedemikian sedangkan apa yang dilaporkan itu adalah perkara yang hak serta tidak bertentangan dengan etika penyiaran media. Saya kira, kalau ia tidak benar dan bertentangan dengan amalan etika media, pihak berkuasa bila-bila masa saja boleh mengambil tindakan terhadap media, bukan?

Wednesday, December 25, 2013

Adoi laaa.. Bila Mat Sabu nak saman Zahid Hamidi nihhh..???

mat sabu syiah

Saya tersengih-sengih membaca artikel rakan kolumnis baru-baru ini yang menyindir Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu, yang hingga ke hari ini masih gagal memfailkan saman terhadap Menteri KDN, Datuk Seri Zahid Hamidi, yang menuduhnya berfahaman Syiah pada Perhimpunan Agung UMNO yang lalu.

Memang benar, Mat Sabu khabarnya beri tempoh 3 hari untuk Zahid memohon maaf padanya secara terbuka. Malah komited dengan ugutan tersebut, Mat Sabu enggan memberi komen mengenai isu itu bila diajukan wartawan. Tapi hari ini sudah lebih dari 3 hari, Mat Sabu masih tak saman-saman Zahid. Hari ini cuti Krismas, kot?

Pada saya, sama ada masuk ke mahkamah atau tidak, isu yang melibatkan aqidah ini tidak akan memberikan sebarang kesan pada Mat Sabu.

Bukti yang akan buat puak Syiah merah muka..!!!

Berikut adalah bukti-bukti kesesatan dan penyelewengan Syiah yang jelas bertentangan dengan Al-Quran yang diturunkan pada Rasulullah SAW...

Macam tu pun masih lagi nak kata Syiah tu "mazhab ke-5"? Syiah ni bukan saja tak layak nak dijadikan "mazhab", nak dijadikan apa pun tak boleh sebab sesat..!

Korang ada kenal mana-mana Syiah tak? Cuba bagi depa tengok video kat bawah ni... gerenti merah muka punyaaaa... heh!

HOT..!!! SOALAN TOK GURU PAS YANG GAGAL DIJAWAB PUAK PAS..!!!

Pada pandangan saya, soalan mudah di bawah ini takkan dapat dijawab oleh majoriti para pengikut PAS dengan ikhlas. Depa mungkin boleh jawab, tapi tidak dengan ikhlas...

Soalan tu bukan saya yang tanya. Tapi ditanya oleh seorang Tok Guru PAS jugak....

Cuba tengok soalan di bawah... agak-agak depa boleh jawab tak soalan tu?

SAIFUDDIN ABDULLAH UMUM MASUK PKR..???

ScreenHunter_06 Dec. 25 04.13

Kecenderungan bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah, yang suka memberikan kenyataan “seirama” dengan dakyah pembangkang sememangnya sudah lama kita ketahui. Meskipun dia di dalam “Barisan” dan merupakan pemimpin UMNO, nadanya sering seperti Mahfuz Omar…

Semalam, Saifuddin Abdullah “buat hal lagi”. Dia yang digugurkan dari menganggotai barisan kabinet seolah-olah berada di bangku pembangkang pada penggal ini apabila meminta pihak kerajaan “memahami hasrat rakyat untuk mengadakan himpunan protes pada 31 Disember ini.

Katanya, pihak kerajaan perlu memahami bahawa kenaikan kos sara hidup dan kadar tol memberikan kesan terhadap rakyat. Justeru itu dia mahu kerajaan faham “hasrat” tersebut.

Tuesday, December 24, 2013

GST 6%...16% JANGAN SEBUT.. 16 SEPTEMBER LAGI TAK PAYAH SEBUT..!!!

6-percent-gst

Hari ini bertarikh 22 Disember 2013. Tarikh hari ini akan memakan masa lebih kurang setahun sebelum kita melangkah ke tahun 2015, tahun di mana kerajaan bercadang akan melaksanakan sistem cukai baru, “Good and Services Tax” (GST), yang kecoh diperdebatkan sejak kebelakangan ini…

Pembangkang yang sememangnya kerjanya membangkang setiap cadangan kerajaan, telah menerbitkan buku kecil bertajuk “Faham GST, Tolak GST” yang dilancarkan baru-baru ini. Tidak lain tidak bukan, buku itu diterbitkan bertujuan untuk memburuk-burukkan kerajaan BN dengan langkah perlaksanaan GST nanti.

Sebagaimana maklum, bukan saja Perdana Menteri, malah ramai Menteri, pemimpin kerajaan, pakar-pakar, pegawai-pegawai kewangan dan cerdik pandai ekonomi berkali-kali menjelaskan kebaikan yang bakal diperoleh rakyat dan negara dari perlaksanaan sistem GST nanti. Tapi seperti biasalah, apa yang dijelaskan itu “semuanya tidak betul” di mata pihak pembangkang…

GEMPAR..!!! SYIAH MAZHAB KE-5, KATA MAT SABU...???


Saya tak tahu kenapa pukul 12 tengahari tadi video rakaman ke-2 tentang isu "Mat Sabu Syiah?" tak keluar di KedahNews.com. Memang saya tunggu tengahari tadi...tapi tak keluar pun...

Tapi petang tadi, saya buka kembali laman portal tu, saya dapati video tu sudah dimuat turun...

Astaghifirullahil'azim.. Ada ke patut Mat Sabu dakwa Syiah tu mazhab ke-5. Ajaran sesat yang dihalalkan Mat Sabu sebagai "mazhab"? Tok Guru mana ajar dia? Khomeini? Hasan Nasrallah? Astaghfirullahil'azim...

Ikuti video tersebut di bawah...

ALAHAI RAFIZI OIII....BN GADAI RM5.6 BILION? ADOI LAAAA...

Rafizi

Baru-baru ini heboh puak-puak pembangkang mencanang ke seluruh pelosok kampung kononnya Kerajaan BN “gadai” harta negara bernilai lebih RM4 bilion. Habis tercengang dan merah muka pakcik makcik di kampung-kampung mendengar “cerita dongeng” Pakatan Haram itu.

Bila ditanya dari mana sumber “cerita” itu, mereka menuding jari pada gambar Pengarah Strategik PKR yang montel gebu, Rafizi Ramli, yang kononnya dipetik dari laporan terkini Bank Dunia bertajuk “Malaysia Economic Monitor: December 2013″. Rupanya, Rafizi punya cerita. Padanlah…
Memetik laporan tersebut di mukasurat 10, ia tertulis…

LaporanBankDunia

“Daripada tambahan RM11.8 bilion pendapatan yang dijangka diperoleh berbanding anggaran bajet, RM7.4 bilion berasal daripada sumber-sumber bukan cukai, termasuk RM1.4 bilion hasil daripada penjualan aset dan RM4.2 bilion daripada pensekuritian gadai janji kerajaan.”

HARI-HARI ADA VIDEO DEDAH "MAT SABU SYIAH"?

Saya rasa, ada pihak yang sedang garu kepala yang tak gatal. Hari-hari portal KedahNews.com terbitkan video bersiri temuramah dengan Tok Guru Pondok Kobah yang dah lama siasat tentang dakwaan Mat Sabu seorang Syiah...

Hari ni, pukul 12 tengahari, portal tu akan kejutkan kita lagi dengan cerita dari Ustaz PAS dari Dewan Ulama PAS tu.. Saya dengar, video hari ni lebih hebat pendedahannya...

Sebenarnya, teringin jugak la nak jumpa Tok Guru Pondok Kobah ni. Dah tentu lebih banyak cerita yang kita boleh dapat darinya..kan?

Video dari KedahNews.com tu baru siri ke-2 hari ni... entah berapa siri lagi pun saya tak tahu. Boleh tahan jugak pendedahan ni, kan? Menarik untuk KDN jadikan fakta kalau Mat Sabu saman Zahid Hamidi nanti...heh!

Lebih menarik lagi, kalau KDN sendiri jadikan Ustaz PAS tu sebagai saksi kes... meletop bebbb..!

Tapi kalau KDN kena saman pun, saya rasa KDN akan kalah. Sebab? Sebab kalau betul Mat Sabu tu Syiah, dia boleh menipu hakim dan mahkamah. Syiah memang benarkan pengikutnya bertaqiyyah, kan? Jadi senang-senang saja dia boleh lepassss...heh!

So..ikuti pendedahan dari KedahNews.com...harap kita dapat guna akal untuk memilih pemimpin..!

Monday, December 23, 2013

Ini bukan soal "JANTAN" atau "PONDAN"...

41387458826_295x200

Di kalangan wartawan dan pengamal media, memang sedang hangat diperkatakan tentang tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang menggantung akhbar terbitan mingguan, “The Heat”, minggu ini. Ada yang marah, ada yang menyindir dan ada yang kata “padan muka”…

Penggantungan “The Heat” turut mengundang kritikan dari pihak pembangkang yang dilihat seolah-olah sengaja “mencurah petrol” pada percikan api yang kecil. Dengan “petrol subsidi” dari pembangkang itu, isu penggantungan akhbar kecil itu tiba-tiba menjadi “marak”…

Mereka mendakwa kononnya pihak Kerajaan “takut”, “risau” dan bersifat “pengecut” ekoran akhbar itu yang secara terang-terangan mengkritik kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Malah ketika digantung, akhbar itu baru saja menyiarkan laporan yang mendakwa Perdana Menteri dan isterinya berbelanja secara tidak berhemah.

Bila makin ramai golongan ulama menyokong UMNO...

Ustaz Kazim di Perodua

Saya kira, ramai yang tersenyum apabila pendakwah bebas terkenal, Ustaz Kazim Elias semalam menegaskan bahawa UMNO dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, tidak pernah menolak Islam, meminggirkan golongan ulama atau menidakkan program-program yang mengimarahkan Islam di negara kita.

Mungkin juga ada yang “sentap” mendengar kata-kata Pengetua Pusat Pendidikan Islam Al-Barakah itu yang menegaskan bahawa UMNO dan Najib sering memartabatkan Islam di Malaysia. Maklumlah, mungkin sebelum ini mereka merasakan hanya mereka sajalah “pejuang Islam” di negara kita…

Saya berpandangan bahawa terdapat dua respon bagi kenyataan Ustaz Kazim itu.

"Guru saya kata Mat Sabu Syiah" - Ahli Dewan Ulama PAS @abuaqifstudio @berusgigi @mukhrizmahathir

Astaghfirullahil'azim..!!! Saya beristighfar panjang menonton video yang disiarkan portal KedahNews.com. Memang menggemparkan minda. Memang mendebarkan...

Setahu saya, Tok Guru Hj Salleh di Sik memang PAS tegar. Masa himpunan Bersih dulu pun dia ada turun padang berhimpun sama. Tok Guru Dr Hj Abd Aziz Hanafi tu pun memang PAS. Dua-dua tokoh ulama PAS tu memang dok dalam Dewan Ulama PAS Kedah...

Maksudnya, apa yang dikatakan bukti "gred B" atau "gred A" atau "bukti tak boleh pakai" oleh para pengikut PAS sebelum ni adalah satu kenyataan yang tak berasas. Bukti-bukti tu memang bukti mantap yang sukar dinafikan.

Cuba tengok video hangat kat bawah...

GEMPAR SYIAH..!!! ADA "BOM" UNTUK MAT SABU PUKUL 12 TENGAHARI NI..???!!! @abuaqifstudio @mukhrizmahathir @berusgigi


Saya dengar pada lebih kurang jam 12 tengahari ni ada "bom" untuk Mat Sabu dan seluruh warga Syiah dalam PAS dari portal KedahNews.com... 

Awat rasa macam tak sabar je nihhh.. adoi la...

Apa benda yang akan didedahkan dalam siri pertama tu nanti? Ishhhh... berdebar-debar pulak nak tahu... bukan isu kecik tu.. isu Mat Sabu tu Syiah atau tidak? Apa-apa pun kita sabar je la menanti...heh!

Sunday, December 22, 2013

EKSKLUSIF..!!! Video Ustaz PAS dedah Mat Sabu Syiah?


Isu Syi'ah memang tengah panas diperkatakan, khususnya bila DS Zahid Hamidi menuduh Mat Sabu berfahaman Syiah. Saya tak tahu nak tuduh Mat Sabu itu Syiah atau tidak, sebab penganut Syiah ni takkan mengaku dan sanggup berbohong (bertaqiyyah) tentang aqidah depa...

Terbaru, sebuah portal dari Kedah mendedahkan satu rakaman video temuramah dengan seorang Ustaz yang merupakan seorang Mudir (pengetua) di sebuah pondok di Kedah.

Menariknya, pendedahan video itu seolah-olah membayangkan bahawa Mat Sabu itu sememangnya Syiah berlandaskan penjelasan Ustaz yang juga merupakan ahli PAS tersebut. Khabarnya, Ustaz tu punya alasan kukuh...

Hot..!!! Latar belakang sebenar Anwar Ibrahim dibongkar?


Saya terjumpa satu kisah yang agak mengejutkan saya mengenai perihal Anwar Ibrahim. Terima kasih pada sumber ini kerana sudi kongsikan kisah ini bersama...

Saya tidak pasti sama ada kisah dari "Nana" di ruangan komen AIDC ini benar atau tidak. Namun sekiranya ada yang tinggal berdekatan Jalan Kilang Ubi, Ceruk Tok Kun, Pulau Pinang, boleh la cari pemilik gerai Mee Ketam kat situ untuk mencungkil cerita...

Cuma, saya ingatkan supaya pergi jumpa pemilik gerai Mee Ketam tu cepat sebab risau jugak kalau Anwar terlebih dulu hantar orangnya untuk "beli" pemilik gerai Mee Ketam tu...kan? Heh!

Seterusnya, sila baca pendedahan "Nana" kat bawah ni tentang Anwar Berahim, "dewa" puak-puak PAS...heheheee...

Perghhh..!!! Orang Kuantan "balun" Fuziah Saleh..!

Kebelakangan ini,saya amat tertarik dengan pandangan orang awam berkenaan isu pengurusan bencana banjir yang berlaku di Pantai Timur.Ini adalah pandangan saya sebagai orang kampung yang terlibat dalam banjir di Kuantan baru-baru ini.
Baru-baru ini,pendekatan MKN menjawab surat terbuka Cik Nur Adilla melalui medium yang sama di portal The Malaysian Insider (TMI) adalah langkah yang tepat sesuai dengan transformasi Kerajaan untuk mempelbagaikan kaedah perhubungan raya (public relations) mereka pada era Internet yang kini ditunjangi media sosial.
Malahan jawapan MKN yang terperinci juga sedikit sebanyak memahamkan saya dengan isu-isu sebenar yang mungkin tidak terjangkau kepada orang awam. Untuk itu,saya ucapkan terima kasih kepada MKN. Fuziah turut menulis surat malangnya dia lebih kepada membela kelemahannya. 
 

AKU MARAH..!!! Gadis kurang ajar pada Islam di Johor..!!!

Saya rasa perkara di bawah ini tidak layak untuk kita umat Islam berkompromi. Terlalu melampau dan jijik provokasi ini. Jelas gadis ini sengaja dan melakukan provokasi itu dalam keadaan waras, tidak gila dan siuman...

Cuba lihat sendiri gambar kat bawah... anda sebagai umat Islam boleh sabar?

Gempar..!!! Bukti blogger PAS Kedah pilih Syiah?

Semalam saya saja masuk blog PAS Kedah yang "tersohor" dengan cerita-cerita kurang betul tu. Kebetulan, terpampang satu posting tentang Syiah dan Ahli Sunnah wal Jama'ah...

Dalam posting tu, tajuknya berbunyi... 

"Antara Pemimpin Syiah & ASWJ...mana satu ikutan kalbu..."

Posting blogger PAS Kedah tu ada selitkan gambar Ahmadinejad dan DS Najib Tun Razak.  Lihat gambar di bawah...

Saturday, December 21, 2013

Kasihanilah Khalid Ibrahim... Dia "sakit" tu...

khalid ibrahim gagap

Semalam media melaporkan tentang kritikan Timbalan Speaker DUN Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad, yang mahu Kerajaan pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim mengkaji semula keputusan Kerajaan Pakatan Haram Selangor itu untuk menaikkan kadar lesen perniagaan setinggi 400%.

Kata Nik Nazmi, kenaikan kadar lesen perniagaan itu jelas tidak wajar kerana terlalu tinggi sehingga membebankan peniaga kecil dan sederhana di negeri termaju itu. Selain kadar lesen perniagaan, ADUN Seri Setia itu turut membidas rakan separtinya itu supaya mengkaji semula cadangan kerajaan negeri untuk menaikkan kadar cukai pintu di Selangor.

Saya kira, kritikan dari Nik Nazmi itu merupakan kritikan ketiga terbaru yang diterima Khalid Ibrahim dalam masa terdekat secara berturut-turut.

Kadar tol naik: "Najis" peninggalan Anwar yang perlu dicuci rakyat?

anwar senyum

Masih lagi mengenai isu “kenaikan kadar tol” di sekitar Selangor dan Lembah Klang. Media sosial semalam kecoh apabila didedahkan bahawa Anwar merupakan Menteri Kewangan paling banyak meluluskan pembinaan konsesi lebuhraya yang secara tidak langsung “memaksa” rakyat membayar tol.

Memang telah ditetapkan bahawa kuasa meluluskan pembinaan sesebuah projek lebuhraya terletak di tangan Menteri Kewangan. Perkara tersebut boleh dirujuk pada Seksyen 7(1) Akta Jalan-Jalan Persekutuan (Pengurusan Persendirian) 1984.

Dalam ertikata lain, Menteri Kewangan berkuasa untuk berbincang, mengkaji dan menandatangani perjanjian konsesi pembinaan lebuhraya. Tanpa tandatangan Menteri Kewangan, maka projek lebuhraya tersebut tidak dapat diteruskan. Itu faktanya.

Syiah: Tak payah la cabar Mat Sabu...

mat-sabu

Sejak Menteri KDN mendakwa pemimpin nombor dua PAS diyakini berfahaman Syiah pada Perhimpunan Agung UMNO tempohari, isu Syiah makin hangat diperkatakan. Mat Sabu yang terasa dirinya sebagai pemimpin nombor dua PAS tampil mengugut mahu menyaman Datuk Seri Zahid Hamidi.

Ekoran itu, Zahid melalui KDN telah mendedahkan 10 perkara yang dikatakan mampu mengaitkan Mat Sabu sebagai pengamal fahaman Syiah yang diisytiharkan sesat oleh seluruh ulama muktabar negara dan antarabangsa.

Namun pendedahan itu dianggap remeh dan 10 perkara tersebut juga disifatkan sebagai lemah serta begitu mudah dipatahkan. Mat Sabu pula selamba menegaskan bahawa dia berfahaman Sunni dan enggan memberikan sebarang komen lain dengan alasan kes berkenaan akan dibawa ke mahkamah.

Friday, December 20, 2013

Kisah blogger PAS Kedah yang kurang akhlak...

Ini tajuknya?
Cerita ni asalnya dari Utusan, tapi tajuknya ditukar oleh blogger PAS Kedah yang tersohor... Saya pun tak tahu kenapa blogger PAS tu gunakan tajuk "Kisah KERANI PEJ. POS yang bodoh sombong..!". Mungkin sebab memang semulajadi depa suka perkataan maki hamun lagu tu...

Memang betul dalam cerita makcik tu, kakitangan pejabat pos tu agak kurang PR dengan pelanggan. Tapi tak wajarlah nak maki kakitangan tu dengan ungkapa "bodoh sombong". 

Lagipun, penulis surat kat utusan tu takde la maki hamun pun. Tapi blogger PAS pulak yang "emo"...Cuba baca versi asli Utusan kat bawah ni...

Kisah makcik di pejabat pos yang tidak tahu menulis

MASIH saya ingat tarikh 12 Disember 2013, sekitar pukul 10.05 pagi bertempat di pejabat pos kecil, tingkat bawah, AEON BIG, Jalan Peel, Cheras, saya berhadapan dengan satu senario yang menyentuh hati disulam rasa terkilan.

Tanpa disangka pada pagi hari (Khamis) saya ditemukan dengan satu senario yang kurang menyenangkan jiwa, namun ia saya terima sebagai satu takdir dan bukannya satu kebetulan.

Jam menunjukkan 9.59 pagi, pintu pejabat pos kecil di cawangan itu masih belum dibuka. Di luar saya berdiri bersama lima orang pelanggan yang menantikan pintu pejabat itu dibuka.

Tepat 10.00 pagi pintu dibuka. Sungguh efisien, kerana mereka membuka untuk perkhidmatan tepat pada waktunya. Tidak salah kalau memuji kalau ia dirasakan perlu. 

Saya mengambil nombor giliran untuk kategori 'bil' dan saya mendapat giliran kedua. Lega rasanya kerana pelanggan di pejabat pos ini tidak begitu ramai. Kelihatan seorang makcik berusia sekitar 60-an bersama cucu lelaki (tanggapan di akal fikiran saya, berlandaskan usia makcik itu) yang berusia 12 tahun antara pelanggan yang ketiga menunggu giliran.

Kaunter yang dibuka hanya dua ketika itu, sesuailah dengan fungsi sebagai pejabat pos kecil. Jumlah kaunter bukanlah satu persoalan dan bagi saya kalau satu kaunter sahaja pun ia sudah memadai jika perkhidmatan yang dihulurkan efisien.

Nombor giliran saya dipanggil dan terus saya menuju ke kaunter dan menghulurkan lima bil ke arah petugas. Di sebelah kaunter saya kelihatan makcik dan cucunya yang diceritakan tadi.

"Makcik isi borang dulu", kata petugas wanita bertudung hitam di kaunter hujung kiri pejabat pos itu. Amat jelas perbualan itu saya dengar.

"Nak tengok dulu baki ada berapa," ujar makcik itu kepada petugas berkenaan. Dalam masa hampir tiga minit petugas itu memberitahu kepada makcik tadi baki akuan yang ada hanya tinggal RM40.

Makcik itu pun terus memberitahu yang dia ingin mengeluarkan wang yang ada. Menurut petugas berkenaan, wang itu tidak boleh dikeluarkan semua dan hanya boleh diambil RM30 sahaja dan menyarankan makcik mengisi borang sebelum membuat pengeluaran seterusnya.

Kebetulan di meja tempat mengisi borang ada seorang remaja lelaki (saya masih ingat dia berbaju merah) sedang mengisi borang. Lantas makcik itu pun meminta pertolongan remaja lelaki itu untuk mengisikan borang. Ternyata biarpun masih remaja, lelaki itu sudi membantu.

Setelah borang diisi, makcik tadi menghulurkan borang kepada petugas. Kedengaran petugas itu memberitahu bahawa borang makcik itu tidak lengkap kerana tidak dituliskan ayat 'tiga puluh ringgit sahaja'. 

"Makcik tak tulis ayat tiga puluh ringgit sahaja", terang petugas seraya menghulurkan semula borang kepada makcik tersebut. 

Makcik itu pun sekali lagi meminta pertolongan remaja tadi dan diserahkan semula kepada petugas.
Menurut pengamatan saya di dalam pejabat pos kecil itu hanya ada lima orang pelanggan sewaktu itu dan ada dua orang petugas di kaunter. Lima nisbah dua saya rasa ia sudah cukup memadai bagi kedua-dua pihak, pelanggan dan petugas. 

Berbalik kepada makcik tadi, saya rasa dia adalah seorang buta huruf ataupun tidak mahir dan arif dalam hal-hal pengisian borang. 

Apa salahnya setakat ayat berbunyi 'tiga puluh ringgit sahaja' itu ditulis sendiri oleh petugas. Sedangkan petugas memerhatikan bagaimana makcik itu meminta pertolongan remaja tadi mengisikan borang pengeluaran duitnya.

Apakah akan berlaku jika tiada pelanggan lain di situ, dan pada siapakah makcik itu meminta tolong untuk mengisikan borangnya? Saya rasa petugas itu tidak mahu ambil pusing masalah itu, dan mahu rasanya dia menyuruh makcik itu membawa pulang borang agar ia diisi oleh anak-anaknya.

Sewaktu makcik itu terpinga-pinga meminta tolong, petugas itu dengan selamba melihat gelagat makcik itu dalam keadaan serba tak kena meminta pertolongan kepada anak muda itu. 

Berdosakah, penatkah, salahkah, jijikkah, malukah, hinakah wahai si petugas jika anda memberikan bantuan untuk menulis empat patah perkataan itu?-Utusan

Mungkin sebab tu la ramai orang cakap sekarang ni orang PAS takdak akhlak dah... betul? Depa kata, dulu memang PAS ada buat tarbiyah, tamrin dan sebagainya untuk bentuk akhlak pengikut depa. Tapi sekarang ni dah kurang sangat dah.. malah hampir langsung takdak.. apa nak jadi PAS ni?

Ps: Sama-sama la kita berubah bro... kita nak ke akhirat jugak kan?

Surat terbuka Rosmah Mansor - Akhir - Rosmah PM ke-6?


 


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.


Pembaca yang amat dikasihi;
 
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
 
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.
 

Surat terbuka Rosmah Mansor - Part VI - First Lady...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
 
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
 
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.
 

Surat terbuka Rosmah Mansor - Part V - Bergaya Perhiasan Mewah


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.

Surat terbuka Rosmah Mansur - Part IV - Pembaziran Projek Permata

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
 
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
 
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.
 

Surat terbuka Rosmah Mansor - Part III - Berjoli diluar negara


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
 
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
 
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.
 

Surat terbuka Rosmah Mansur - Part II - Cincin RM24 juta!

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.

Surat terbuka Rosmah Mansor - Part I - Pembunuh Altantuya?


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Sesungguhnya fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh. Gejalanya amat menakutkan, lagi merosakkan.

Pembaca yang amat dikasihi;
Tibalah masanya saya sebagai seorang insan, dengan rendah hati ingin menjawab segala fitnah dan tohmahan yang telah dihamburkan kepada saya selama ini. Adalah wajar untuk saya membersihkan nama saya, maruah suami tercinta dan seterusnya kepimpinan negara agar fitnah ini tidak terus terpalit hingga menyebabkan saudara saudari tersalah anggap.
Alhamdulillah, anak-anak boleh terima walaupun ada ketikanya mereka sedih dengan fitnah yang keterlaluan.  Anak-anak saya cuba melihat kebaikan dan kemurniaan majoriti masyarakat, bukan minoriti yang sentiasa ada tanggapan negatif.

Thursday, December 19, 2013

Err.. Khalid Berahim dah jaga belum?

khalid-ibrahim-tidur

Meskipun dikritik secara terbuka oleh Anwar Ibrahim pada Konvensyen PKR di Shah Alam sebelum ini, Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim masih lagi ditakuk yang sama. Hakikat itu disedari oleh Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad yang semalam mengkritik Menteri Besar itu atas kelewatan beberapa projek di Selangor.

Kata Khalid Samad, karenah birokrasi Kerajaan Negeri dan PBT menjejaskan beberapa projek penting sehingga menyusahkan pihak pemaju atau kontraktor. Ahli Parlimen Shah Alam itu menegur Khalid agar tidak “lembap” dalam menguruskan projek, khususnya projek yang melibatkan kawasan parlimennya.

Kritikan itu segera dijawab Khalid Ibrahim yang mengatakan bahawa kelewatan projek adalah sesuatu yang biasa. Tambahan pula katanya, projek yang disiapkan segera bakal mencetus masalah di kemudian hari ekoran masalah kualiti pembinaan dan sebagainya.

Najib bukan nak masuk "Anugerah Bintang Politik Popular BH" punnnn... Heh!

Najib-Malaysia

Seronok betul puak-puak Pakatan Haram apabila Merdeka Center beritahu populariti Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, jatuh baru-baru ini. Kajian Merdeka Center itu dibuat berdasarkan jumlah 1,005 responden yang terdiri dari pengundi Melayu, Cina dan India di Semenanjung Malaysia.

Kononnya, antara faktor yang menyumbang pada penurunan populariti itu ialah isu kos sara hidup yang meningkat mendadak berkaitan kenaikan harga petrol, gula, dan ditambah pula dengan kenaikan kadar tol pada tahun depan serta perlaksanaan GST pada tahun 2015.

Bermodalkan kajian Merdeka Center itu, saya percaya puak-puak pembangkang akan usung isu tersebut keliling kampung di seluruh negara. Tiada tujuan lain, semata-mata bemotifkan politik dan menjatuhkan kreadibiliti Perdana Menteri serta Kerajaan BN di mata rakyat yang resah bila dimomok dengan perkataan “naik harga”.

Malaysia terkeluar dari landasan keretapi..???


Ni apa ke benda punya statement ni? Kos sara hidup naik menunjukkan negara berada di landasan yang salah? Adil ke statement macam tu? Statement tu dibuat berdasarkan kajian yang dijalankan pada lebih kurang 1,000 orang saja? Orang mana yang dikaji tu?

Aku nak tanya, kalau kos sara hidup meningkat, adakah ia membuktikan Malaysia di landasan yang salah? Banyak negara-negara maju memiliki kos sara hidup yang cukup melampau.. tapi apakah depa layak dikatakan berada di landasan yang salah?

Make sense la sikit bila nak buat statement tu, Merdeka Center weiii..! Buat statement macam ni nanti orang anggap nanti kajian Merdeka Center tu tak reliable, takdak kreadibiliti berdasarkan realiti...
Ni contoh "Malaysia terkeluar dari landasan" kaaa..? Heh!
Lagi satu, siapa lebih kurang 1,000 orang yang dikaji tu? Separuh kajian dibuat kat Markas PAS Taman Melewar dan separuh lagi dibuat di Chow Kit, kah? Siapa yang ditanya? Orang PAS dan Indon yang meniaga kat Chow Kit?

Hal ekonomi negara ni kalau ditanya pada Gabenor Bank Negara ke... prof ekonomi kat IPT diiktiraf ke...okay la.. kita boleh terima. Tapi kalau tanya graduan kelas tiga lulusan sastera UM macam Anwar tu rasanya tak payah laaa... mengabihkan borehhhh jer...

So, agak-agak la bila nak ambil kesempatan tu. Tak semua rakyat di Malaysia ni sedungu yang disangka Merdeka Center. Errr..nak tanya sikit..siapa yang taja Merdeka Center? Siapa yang sponsor buat kajian "kilat" tu? Heh!

Lucutkan saja kewarganegaraan "mereka"...

kontraksosialdanartikel153baru-100118033030-phpapp02-thumbnail-4

Saya rasa terpanggil untuk mengulas cadangan Senator Mohd Olian Abdullah di Dewan Negara supaya mana-mana warganegara Malaysia yang menghina bendera kebangsaan, Jalur Gemilang, supaya dilucutkan kewarganegaraan. Cadangan tersebut disokong oleh Senator Noriah Manaf ketika dewan membahaskan Rang Undang-Undang Kanun Keseksaan  (Pindaan) 2013.

Sebetulnya saya tidak tahu sama ada secara sedar atau tidak bahawa melucutkan kewarganegaraan seorang rakyat negara ini dibolehkan atau tidak. Namun saya kira, kita pernah dimaklumkan sebelum ini oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad bahawa perlembagaan negara tidak membenarkan hukuman seumpama itu dilaksanakan.

Pun begitu, saya sebenarnya agak sedikit kecewa dengan penjelasan Tun M itu memandangkan dalam keadaan semasa. Jika benar kewarganegaraan seseorang itu tidak boleh dilucutkan, maka ia adalah sesuatu yang malang. Justeru itu saya rasa ia wajar dipinda bagi membolehkan hukuman seumpama itu dilaksanakan.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!