Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, November 24, 2012

GEMPARRR..!!! ANWAR DIMALUKAN KERAJAAN AUSTRALIA..!!!

pm anwar israel copy

Saya tersenyum sumbing apabila rayuan Anwar untuk Australia campur tangan dan memantau proses pilihanraya di Malaysia telah ditolak mentah-mentah oleh Kerajaan negara tersebut melalui kenyataan tegas Menteri Luarnya, Senator Bob Carr.

Dalam surat Anwar kepada Kerajaan Australia baru-baru ini, “Pemilik Omega” itu memburuk-burukkan negara sendiri dengan membuat tohmahan tidak benar, kononnya pilihanraya di sini penuh dengan penipuan dan rasuah.

Pedih sungguh bila ditolak begini, kan? Beriya-iya Anwar memburuk-burukkan nama Malaysia di Australia, tiba-tiba rayuan dia itu ditolak begitu saja.

Paling sadis apabila Bob Carr melontarkan satu persoalan yang rasional dan terbaik untuk menutup mulut busuk Anwar tentang negara sendiri…

“Amat sukar bagi Australia berbuat sesuatu tentang cara ia dilaksanakan, sama sukarnya bagi Malaysia atau kerajaan lain untuk menganjurkan bagaimana pilihan raya di Australia perlu diadakan. Kami bukan pihak berkuasa pilihan raya bagi Malaysia”, – Senator Bob Carr, ABC Radio, Australia.

Tak habis-habis Anwar buat perangai. Lepas satu, satu..dan dia tak pernah berhenti menjejaskan imej Malaysia di mata dunia. Anaknya Nurul Izzah pun apa kurangnya, mengikut jejak langkah “papa”nya itu…

Betulkah proses pilihanraya di Malaysia penuh dengan penipuan?

Apakah kemenangan PAS yang menjajah Kelantan sejak tahun 1999 dulu merupakan satu penipuan yang dilakukan oleh pihak berkuasa Malaysia? Kalau benar ada penipuan, apakah status Nik Aziz sebagai Menteri Besar Kelantan itu tidak sah?

Sekiranya benar ada penipuan besar-besaran berlaku di dalam proses pilihanraya di Malaysia, apakah Pakatan Haram mampu menang di Kedah, Pulau Pinang, Selangor, Perak dan Wilayah Persekutuan?

Sedangkan, kesemua negeri dan wilayah tersebut merupakan kubu kuat UMNO/BN sejak lebih 50 tahun merdeka dan tidak pernah jatuh ke tangan pihak pembangkang!

Kalau benar ada penipuan, adalah sangat mustahil sekali untuk Pakatan Haram menang di mana-mana kerusi DUN atau Parlimen, bukan?

Jadi mengapa Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) “menipu” dan “sengaja” mengalahkan UMNO/BN di Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Wilayah Persekutuan dan Kelantan sebelum ini? SPR sengaja “sabotaj” UMNO/BN? Begitu?

Menyebut tentang rasuah ketika pilihanraya, rasanya Anwar lupa tentang insiden Mursyidul Am PAS “kanto menghulur rasuah” ketika Pilihanraya Kecil (PRK) di salah satu DUN di Kelantan tidak lama dulu.

Ketika kecoh tentang isu “rasuah” Nik Aziz itu, PAS memutar belit lidahnya menyatakan bahawa wang yang diberikan itu adalah “sumbangan zakat” dan bukan rasuah seperti yang didakwa.

Peliknya, ketika kempen PRK sedang berlangsung barulah Nik Aziz nak turun padang dan beri “sumbangan zakat”? Sudah lebih 22 tahun memerintah Kelantan baru dia terfikir nak beri zakat di DUN tersebut? “Sumbangan zakat” atau “rasuah” untuk undi sebenarnya?

Pakatan Haram selama ini menyerang SPR melalui NGO-NGO upahan. Tak kira sama ada NGO itu haram atau berdaftar, mereka tetap dianggap NGO yang dipergunakan untuk menghilangkan kreadibiliti badan bebas yang mengendalikan pilihanraya di negara ini.

Menyedari mereka gagal dalam usaha propaganda yang diketuai oleh tokoh LGBT itu, Anwar terpaksa menggunakan saluran luar negara untuk meneruskan niat jahatnya itu.

Persoalannya, apakah dia fikir rakyat di negara ini tidak mempunyai akal untuk berfikir secara waras dan akan terpengaruh dengan propaganda jahat yang dilemparkannya itu?

Apakah Anwar fikir negara-negara dunia di luar sana itu bodoh dan akan mudah terpengaruh dengan dakwaan “sesumpah” sepertinya?

Rasanya, hanya Israel yang dibodek Anwar siang malam itu saja yang akan dengar kata Anwar. Itupun kerana Israel mahu luaskan pengaruhnya di Malaysia yang selama ini dihalang oleh Kerajaan UMNO/BN.

Jadi, tidak hairanlah jika Anwar akan mengutuskan surat kepada Rejim Zionis Yahudi Israel memohon campur tangan dan pemantauan pilihanraya dari golongan laknatullah itu nanti, kan?

Sumber: Mykmu.net

Kalau Penstrukturan Air Khalid Berjaya, Boleh Selesai Ke Masalah Air Di Selangor? #Langat2

khalid liar

Bising betul Abdul Khalid “Gagap” Ibrahim apabila penstrukturan semula industri air di Selangor gagal dilaksanakan sehingga dia sanggup mengarahkan laporan kertas putih penstrukturan tersebut dicetak banyak-banyak dan diedarkan di sidang DUN Selangor.

Malu punya pasal, dia salahkan pula Kerajaan Pusat yang kononnya enggan memberikan kerjasama membantu Kerajaan Pakatan Haram Selangor mengambil alih syarikat-syarikat konsesi air di negeri itu.

Khalid berkata, Kerajaan Pusat mempunyai kuasa untuk membantunya mengambil alih syarikat-syarikat konsesi seperti Puncak Niaga, SYABAS, ABASS dan SPLASH.

Sebenarnya, saya ada menerima sepucuk emel yang mengandungi laporan kertas putih itu dan setelah diteliti secara rasional, nampak sangat Khalid menipu untuk menutup malunya sebagai seorang Menteri Besar dan CEO yang GAGAL!

Dalam laporan tersebut menunjukkan bahawa Khalid telah tiga kali berunding iaitu pada tarikh 13 Februari 2009, 25 Jun 2009 dan 31 Januari 2010, dengan semua syarikat-syarikat terbabit dan semua rundingan tersebut menemui jalan buntu.

Persoalannya, mengapa rundingan untuk mengambil alih syarikat-syarikat itu terhenti setakat itu saja?

Laporan Kertas Putih itu memberitahu bahawa Khalid melalui suratnya bertarikh 28 September 2012 kepada Kerajaan Pusat, sekiranya tiada maklumbalas dalam tempoh 14 hari, ini bererti Kerajaan Pusat setuju dengan penstrukturan dan beliau akan kemukakan tawaran pengambilalihan syarikat-syarikat terbabit.

Sehingga kini, tiada tawaran pun yang dibuat Khalid, mengapa?

Seandainya dia benar-benar komited dan ikhlas, sudah tentu dia akan bersungguh-sungguh mengadakan rundingan demi rundingan sehingga mencapai kata sepakat dari semua pihak, bukan?

Berbeza dengan tindakan menyelamatkan kroninya, Talam Corp, Khalid siap tolong bayarkan hutang kepada pihak ketiga lagi..! Kenapa tidak dilakukan perkara yang sama kepada syarikat-syarikat konsesi itu?

Jadi, jika hanya berunding sebanyak tiga kali, nampak sangat Khalid tidak bersungguh dalam menjayakan penstrukturan semula industri air di Selangor!

Lepas itu dia nak salahkan Kerajaan Pusat? Gila ke apa?

Anak syarikat Kerajaan Negeri Selangor pun tolak tawaran. Apakah Khalid fikir Kerajaan Pusat boleh memaksa mana-mana pihak menjual ekuiti atau kepentingan syarikat mereka?

Kalau Kerajaan Pusat campur tangan sekali pun, saya yakin lepas ni pembangkang akan putar belit kononnya Kerajaan Pusat pulas tangan syarikat-syarikat terbabit paksa jual, kan?

Kerajaan Pusat sikit punya baik ke bila sanggup mengeluarkan sebanyak RM606 juta untuk melaksanakan pelan mitigasi air bagi memastikan bekalan air bersih di Selangor dan sekitar Lembah Klang tidak terganggu.

Bukan itu saja, Kerajaan Pusat awal-awal lagi sudah memulakan pelan jangka panjang, membina terowong air dari Pahang bagi membekalkan sumber air mentah baru dan merancang pembinaan loji rawatan air Langat 2.

Tapi Khalid dengki! Dia tak benarkan Langat 2 dibina selagi penstrukturan semula itu tidak berjaya dilaksanakan. Dan bila penstrukturan air tersebut tak berjaya, maka Langat 2 sudah tentu akan terus disabotaj Khalid…

Sebab Khalid tahu Langat 2 tu penting, dalam diam dia pakejkan dengan penstrukturan semula air itu. Dua-dua boleh dilaksanakan,  walhal tak berkaitan pun langsung. Mana boleh idea penstrukturan Khalid diketepikan? Serupa hara kiri diri sendiri..

Pada saya, kalau berjaya sekalipun penstrukturan air yang Khalid mahukan sangat itu, apakah ia akan menyelesaikan masalah rakyat Selangor yang bakal berdepan dengan krisis air yang dijangka berlaku pada tahun 2014?

Bibit-bibit krisis air itu telah pun berlaku dan sekiranya Khalid tidak membina Langat 2, saya yakin bahawa rakyat Selangor yang bertambah ramai setiap tahun itu akan menghadapi krisis air yang sangat menyeksakan setahun dua lagi.

Lagi lambat Khalid benarkan Langat 2 dibina, bererti lebih lamalah rakyat Selangor, Kuala Lumpur, Putrajaya dan kawasan sekitarnya tak mandi, tak membasuh, minum air mineral, bertayammum dan terjejas kualiti kehidupan mereka.

Khalid suka perkara ini berlaku? Lainlah kalau Khalid dan Pakatan Haram kalah pada PRU ke-13 nanti. Kalau Pakatan Haram tak berkuasa lagi, saya yakin rakyat Selangor tak perlu rasa risau tak mandi lagi, bukan?

Sumber: Mykmu.net

PENGAKUAN BERANI MATI..!!! AZHAR SULAIMAN MENGAKU DAH LAMA "MURTAD"..!!!


Perghhh..!!! Ni pengakuan berani mati..!!! Azhar Sulaiman mengaku dah lama MURTAD..!!! Tu diaaaa...!!!

Aku tak mau la ulas banyak-banyak. Tapi kalau dilihat cara dia tulis kat FB tu, nampak sangat Azhar Sulaiman tu sindir Pok Nik Ajissss...!!! Isshhhhh..!!!

Friday, November 23, 2012

PANASSS..!!! TOK-TOK GURU PONDOK AKAN DIKAFIRKAN NIK AJISSS..!!!???

pok nik lky

Kalau ditanya atau diminta komen dari puak-puak PAS, sudah tentu ramai di kalangan mereka yang mendakwa bahawa tok-tok guru pondok di Kelantan telah disogok dengan wang yang banyak untuk menyergah Mursyidul Am mereka, Nik Aziz Nik Mat.

Kalau diikutkan kepala hotak mereka yang tidak rasional, rendah IQ dan begitu jumud pemikiran, sudah tentu mereka akan menuduh tok-tok guru pondok di Kelantan itu sebagai sesat, songsang dan mungkin akan dikafirkan serta merta.

Namun pada tok-tok guru pondok di Kelantan yang bernaung di bawah satu NGO berasaskan kemuafakatan institusi pondok-pondok agama di negeri Serambi Mekah itu, kebenaran perlu ditegaskan walaupun mereka berhadapan dengan “katak-katak hijau” yang ganas!

KEGANASAN RAKAN ANWAR: IBU PARAH MENDODOIKAN ANAK-ANAKNYA...MESTI TONTON..!!!



Hampir menitis air mata aku menahan sebak menonton video ni. Walaupun dalam keadaan parah dan menahan kesakitan akibat diserang tentera Zionis Yahudi Israel Laknatullahi Alaihim, ibu ini masih mampu mendodoikan anak-anaknya di dalam dakapan...

Dalam kejadian ini, ibu tersebut turut diberitahu wanita yang menziarahinya bahawa ayahnya telah terkorban dalam kejadian serangan tersebut. Ibu malang itu telah kehilangan bapa manakala anak-anak kecil itu kehilangan datuknya...innalillahi wa inna ilaihi rajiuunnn... Al-Fatihah!

Terus terang aku katakan, kalaulah aku ditakdirkan untuk lahir dan tinggal di Palestine, sudah tentu aku akan berada di barisan saf hadapan sekali menentang dan berperang dengan Zionis Yahudi Israel laknatullah itu...

PEDASSS..!!! PUAK-PUAK PAS NI SETUJU KE HADI JADI PM...???

Haram jadah Hadi nihhh...dia nak "potong" aku..???
Aku tak tau la pak-pak lebai PAS setuju atau tidak. Tapi kalau aku ni penyokong PAS, dah tentu aku akan setuju dengan kenyataan mantan Perdana Menteri yang telah mendidik Anwar Berahim berpuluh tahun ni...

Tapi aku rasa depa tak berani sokong punya kenyataan Tun M ni. Depa mana berani lawan Anwar. Lawan Anwar bermakna "elaun" kena potong. Apatah lagi kalau depa nafikan Anwar sebagai PM, terus tak dapat "elaun" wooooo..!!! Heh!

GEMPARRR..!!! 1278 PUSAT HIBURAN DI SELANGOR, KEDAH BAKAL MENYUSUL..!!!

kelab malam1

Rakyat negeri Selangor sepatutnya berbangga dengan pengumuman Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu bahawa negeri itu kini memiliki sebanyak 1,278 pusat hiburan sejak Pakatan Haram memerintah pada Mac 2008 hingga kini.

Dengan wujudnya ribuan pusat-pusat hiburan itu saya yakin bahawa rakyat di seluruh negeri Selangor merasa sangat “berkebajikan” dan “Islamik”, bukan?

Apatah lagi menyedari bahawa pusat-pusat hiburan seperti disko, kelab dangdut, pusat karaoke, pub dan bistro menghiasi di seluruh kawasan kediaman dan bandar-bandar di negeri yang pesat membangun bersama Pakatan Haram itu.

Kegagalan Penstrukturan Semula Air Selangor Bakal Tentukan Kebusukan Hati Khalid “Gagap”..!!!

Khalid Air Selangor

Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor baru-baru ini mengeluarkan Kertas Putih mengenai penstrukturan semula air di negeri itu berjudul “Kertas Penstrukturan Semula Industri Perkhidmatan Air Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putajaya”.

Di dalam laporan tersebut menyatakan bahawa penstrukturan semula air di Selangor telah gagal dan menyalahkan Kerajaan Pusat yang kononnya tidak memberikan kerjasama untuk mengambil alih syarikat-syarikat konsesi air di negeri termaju itu.

Dalam pada itu, kerajaan pimpinan Tan Sri Abdul Khalid “Gagap” Ibrahim itu turut menyalahkan syarikat-syarikat konsesi air di Selangor yang dikatakan tidak cekap menguruskan air dan menyebabkan peningkatan kos operasi.

Bajet Kedah 2013: Bajet “Widaq” Azizan Sebagai MB?

azizan 5

Terkejut saya apabila mendapat tahu bahawa Kerajaan PAS Negeri Kedah baru-baru ini mengumumkan bajet 2103 di sidang DUN yang bernilai RM1.1 bilion meskipun mensasarkan pertumbuhan pendapatan berjumlah RM640 juta pada tahun 2013.

Menteri Besar Kedah, Azizan Razak yang membentangkan bajet “menipu” tersebut berkata bahawa jangkaan peningkatan pendapatan Kerajaan Negeri Kedah itu akan diperoleh dari hasil premium tanah dan air yang dijual kepada SADA serta sahabat “syaitan”nya Lim Guan Eng di Pulau Pinang.

Lebih hebat lagi, Azizan juga menjangkakan GLC-GLC Kedah bakal menjana keuntungan yang berlipat ganda pada tahun depan, termasuk Bina Darulaman Berhad (BDB).

LAWAK PAGI INI...SIAPA KATA ANWAR TAK TEPATI JANJI..???


Siapa cakap Anwar tak "menepati janji"?

Kalau dia kata dia nak pindah kat Putrajaya lepas PRU 13, dah tentu dia akan kotakan!

Kalau dia tak jadi PM pun takpa laaaa...

Cukup la kalau dia cari opis kat situ...

Khabarnya dia nak bukak kelas tiusyen kat Putrajaya lepas PRU 13 ni...

Kelas intensif tipu-menipu, jolok-menjolok dan bolos-membolos...!!!

Siapa nak belajar yurannya hanya perlu menonggeng depan Anwar jer..!!! Heh!

Thursday, November 22, 2012

PEDASSS BERASAPPP..!!! BUKTI MAHASISWA SEBENAR LEBIH BAIK DARI GENG ADAM ADLI..!!!

Perkara yang bukan menjadi budaya Adam Adli dan seangkatan dengannya...
Cuba tengok perbezaan ketara antara para mahasiswa sebenar berbanding mahasiswa upahan Pakatan Haram, memang besar sangat perbezaan antara depa. Bukan aku nak kutuk, tapi dah kenyataan..

Kalau tengok perangai budak-budak mahasiswa upahan Pakatan Haram macam Adam Adli, "Sawan" Anang, dan ramai lagi adik-adik kita yang terpengaruh dengan propaganda jahat Pakatan Haram, dah tentu ramai yang menyampah...

Depa ni suka buat kecoh, buat demo sana sini, sertai himpunan bodoh, sokong puak LGBT, tiru PAS tidur atas jalan, panjat pagar, kurang ajar, biadap, menyusahkan orang, buat dataran merdeka macam bapak depa punya...Tu semua mahasiswa upahan Pakatan Haram punya budaya laa..!!!

PANASSS DARI KEDAH..!!! WAJAH DAN IDENTITI PELAJAR KUIN TERANIAYA DIDEDAHKAN..!!!

PAS Kedah tak mau tolong adik-adik teraniaya ni..ada sesiapa boleh bantu tak?
Selepas menceritakan bagaimana para pelajar ijazah sarjana muda Tahfiz Al-Quran dianiaya oleh Rektor KUIN, Azizan, Taulan dan Exco-Exco Kedah, aku dedahkan pula mereka-mereka yang dizalimi ini...

Gambar di atas merupakan para pelajar malang berkenaan dan di bawah aku sertakan nama serta no matrik kad depa...

PEDASSS DI KEDAH..!!! ADUN-ADUN PAS TAK BERANI PANGGUNG KEPALA DENGAR ISU NI..!!!


Agak mengejutkan apabila mendengar cerita salah seorang pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) mengenai sekumpulan pelajar universiti itu yang dikecewakan dan merasa tertipu mengenai kursus yang mereka pelajari.

Menurut sumber yang saya temui baru-baru ini, seramai tujuh orang pelajar KUIN jurusan Ijazah Sarjana Muda Tahfiz Al-Quran telah menamatkan pengajian mereka dengan semangat berkobar-kobar dan rasa gembira pada Julai lalu.

Mereka begitu ceria bersama keluarga menerima sekalung ijazah setelah menghabiskan masa bertahun-tahun untuk mendapatkan pengiktirafan sebagai graduan tahfiz Al-Quran yang sudah tentu mudah untuk mencari pekerjaan.

LAWAK PAGI INI... SELANGOR PALING MALANG SEPANJANG LEBIH 4 TAHUN..?


Aku ingat mamat ni CEO paling hebat di Malaysia...

Bukan apa...dia siap tulis buku kononnya dia CEO yang paling best! Heh!

Tapi, CEO hebat apa kalau gagal kowtim beli syarikat konsesi air? Heh!

Lepas tu salahkan Kerajaan Pusat?

Dia yang bengap, tapi tuduh orang lain pulak yang bengap...

Dan malang la Selangor bila ada MB paling bengap dalam sejarah..!!! Heh!

Wednesday, November 21, 2012

INI AKSI BODOH KE APA? ISLAM TAK SURUH BUAT LAGU NI..!!!


Kebodohan melampau manusia ni kadang-kadang tak dapat diterima akal. Hanya kerana terlalu gilakan seni, depa sanggup tahan sakit sampai berkerut dahi dan menyeksa fizikal sendiri...

Cuba tengok gambar kat atas tu. Gila ke apa? Ada otak, tapi takde akal. Agama apa la depa kat atas tu...? Takdak agama kot noooo...?

Islam tak pernah ajar umatnya buat perkara bodoh kat atas tu. Aku harap budaya tu tak ditiru oleh remaja di Malaysia. Buat malu mak bapak satu hal, dapat sakit satu hal. Berdosa satu hal pulak!

FAIZAL TAHIR DAN CHRISTIANO RONALDO SUDAH, KIT SIANG DAN GUAN ENG BILA LAGI?


Aku ingat Faizal Tahir je yang sanggup jual trofi-trofi yang dia menang untuk kumpul derma bagi misi bantuan di Gaza, rupanya ada seorang lelaki bukan Islam yang membuat perkara yang sama.

Cuma aku rasa lelaki ni mampu menyumbang lebih sebab dia sanggup lelong kasut emas yang pernah dimenanginya menerusi penjaring terbanyak di La Liga. Membanggakan dia berjaya menjual kasut emas itu dengan harga RM5.5 juta..!!!

Dan lelaki tersebut ialah Christiano Ronaldo!

PANASSS..!!! TELINGA ANWAR BERASAP BILA SATU DEWAN KUTUK BOSS DIA..!!!


Dewan Rakyat sebulat suara mengambil ketetapan mengutuk dan mengecam sekeras-kerasnya serangan Israel ke atas Gaza yang mengakibatkan kehilangan nyawa rakyat awam Palestin termasuk golongan wanita, kanak-kanak, bayi dan warga tua.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kecaman tersebut turut mengutuk tindakan Israel yang menyebabkan kemusnahan harta benda, infrastruktur dan menggesa pengunduran menyeluruh Israel dari Wilayah Palestin di Gaza serta Tebing Barat.

“Kerajaan hari ini mengecam tindakan keganasan Israel yang melancarkan serangan ketenteraan yang dinamakan Operasi “Pillar of Defence” pada 14 Novemer 2012 ke atas wilayah Palestin di Gaza meliputi pengeboman dan serangan udara dan laut.

“Serangan Israel ke atas wilayah Palestin di Gaza merupakan tindakan yang mencabuli undang-undang serta angkuh dan perlu dikutuk oleh seluruh dunia,” katanya dalam pembentangan usul, yang dibacakan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Seri Nazri Aziz di Dewan Rakyat, pagi tadi.

Beliau menambah, kecaman turut membabitkan pencabulan undang-undang yang dibuat oleh Israel meliputi undang-undang antarabangsa, undang-undang hak asasi manusia, undang-undang kemanusiaan antarabangsa, Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu serta merupakan jenayah oerang yang menyalahi Konvensyen Keempat Geneva 1949 mengenai Perlindungan Orang-Orang Awam Dalam Masa Perang.

“Rakyat Malaysia berpegang teguh kepada pendirian bahawa tiada alasan bagi penggunaan kekerasan yang dilakukan secara tidak seimbang, sembarangan dan melampau ke atas wilayah Palestin di Gaza dan dengan itu menolak tindakan hukuman kolektif yang diambil ke atas rakyat Palestin di Gaza.

“Rakyat Malaysia berasa sangat dukacita dan kesal dengan ketidakmampuan masyarakat antarabangsa, terutamanya, Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk menghentikan dengan serta-merta keganasan Israel yang dilakukan ke atas wilayah Palestin di Gaza,” katanya lagi.

Dengan ini Dewan Rakyat mengambil ketetapan seperti berikut:

1. Mengecam sekeras-kerasnya serangan ketenteraan Israel ke atas Wilayah Palestin di Gaza yang mengakibatkan kehilangan nyawa rakyat awam Palestin, termasuk golongan wanita, kanak-kanak, bayi dan warga tua dan kemusnahan harta benda dan insfrastruktur serta menggesa pengunduran menyeluruh Israel dari Wilayah Palestin di Gaza dan Tebing Barat.

2.Menggesa Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) membuat ketetapan supaya Israel menghentikan dengan serta merta gencatan senjata dan memutuskan untuk menempatkan pasukan pengaman PBB bagi menguatkuasa gencatan.

3.Menggesa Perhimpunan Agung PBB supaya mengadakan sesi tergempar khas perhimpunan agung PBB- “Uniting For Peace- di bawah resolusi 377 A(V) sekiranya Majlis Keselamatan PBB gagal menjalankan tanggungjawabnya.

4.Menggesa pihak-pihak yang terlibat supaya menyambung semula usaha terhadap proses damai serta melaksanakan dan mematuhi pelbagai resolusi yang telah ditetapkan oleh PBB berhubung isu Palestin dan konflik Arab-Israel.

5.Memutuskan Malaysia bekerjasama dengan negara anggota-anggota Pertubuhan Kerjasama Islam, Pergerakan Negara-negara Berkecuali, Liga Arab dan negara-negara sependapat untuk mengambil tindakan yang lebih konkrit bagi mendukung prinsip-prinsip undang-undang antarabangsa dan Piagam PBB dalam menangani konflik yang berlaku di Timur Tengah sekarang.

6. Menzahirkan sokongan padu rakyat Malaysia kepada perjuangan rakyat Pelestin ke arah mewujudkan negara Palestin yang merdeka dan berdaulat.

7. Menyeru rakyat Palestin supaya bersatu-padu dengan tujuan mempertahankan hak mutlak dan menubuhkan negara Palestin yang merdeka dan berdaulat.

8. Merayu kepada masyarakat antarabangsa supaya menghulurkan bantuan kemanusiaan kepada penduduk wilayah Palestin di Gaza dengan serta merta.

9. Menggesa Majlis Keselamatan PBB menyiasat dan mengambil tindakan bagi maksud pendakwaan ke atas jenayah perang Israel yang disyaki terlibat dengan kekejaman dan keganasan ke atas rakyat Palestin.

10. Mengambil keputusan untuk menyampaikan resolusi ini kepada semua Dewan Perundangan dan Parlimen yang berkenaan, khasnya kepada semua Dewan Perundangan dan Parlimen, khasnya Kongres Amerika Syarikat (AS), Parlimen Britain dan Perlimen Kesatuan Eropah, Setiausaha Agung PBB dan Presiden Majlis Keselamatan PBB. - SINAR HARIAN

Langat 2: Khalid Degil, Rakyat Yang Jadi Mangsa..!!!

langat 2

Sehingga kini Menteri Besar Selangor masih membisu, diam seribu bahasa dan dikatakan sering melarikan diri dari memberi sebarang kenyataan mengenai kemelut krisis air yang mula meresahkan rakyat negeri Selangor sejak awal tahun ini.

Bagi mengelak dari terus diasak media berkenaan isu tersebut, Tan Sri Abdul Khalid “Gagap”Ibrahim hanya mampu menjawab bahawa dia telah mengarahkan para pegawainya menjalankan kajian mengenai teknologi membran.

Tak habis-habis dia mempromosikan teknologi membran di kalangan sahabat handai sehingga ramai yang mula menyampah mendengarnya, padahal ramai orang berpandangan bahawa projek berkenaan bakal membawa pulangan lumayan ke “poket” kroni-kroninya.

Maklumlah, projek teknologi membran versi Khalid “Gagap” yang bersifat jangka pendek dan mahal itu diimport dari Kanada meskipun teknologi tersebut sudah lama bertapak di Malaysia sejak belasan tahun dulu!

Tahukah Khalid bahawa ada loji-loji air di Malaysia ini sudah menggunakan teknologi membran? Malah, ada loji di Selangor sendiri yang menggunakan teknologi membran!!

Sebenarnya, Khalid baru kenal teknologi membran dan dia bermati-matian untuk melaksanakan kaedah tersebut bagi mematikan usaha pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 yang sebelum ini dirancang rapi oleh Kerajaan Pusat dan Kerajaan BN Selangor sebelum dia berkuasa di negeri itu.

Kenapa dia takut sangat dengan Langat 2? Apakah wujudnya Langat 2 akan membawa malapetaka kepada Khalid dan seluruh rakyat negeri Selangor?

Sebenarnya, kajian secara menyeluruh dan holisitik telah dilakukan di mana ia melibatkan ramai pakar-pakar industri air yang sebelum ini mencari jalan terbaik untuk mengatasi masalah air yang dijangka berlaku sekali lagi di Selangor sejak krisis air melanda negeri itu pada tahun 1998.

Mengambil kira dari sudut tujuan jangka panjang, Langat 2 yang dirancang mendapat sumber bekalan air bersih dari Pahang dikenal pasti sebagai jalan terbaik bagi mengatasi masalah tersebut berbanding pelan-pelan lain yang turut dikaji bersama.

Dengan pembinaan Langat 2, Selangor bakal mendapat sumber baru bekalan air bersih dan loji rawatan air baru yang terletak di selatan negeri termaju itu dijangka sangat mampu menyelesaikan masalah bekalan air yang dihadapi oleh rakyat yang tinggal di kawasan sekitarnya.

Selain kawasan Semenyih, Langat, Balakong, Sri Petaling, Ampang dan Sri Kembangan, Langat 2 juga dikatakan banyak membantu membekalkan bekalan air bersih di sekitar Sepang dan Putrajaya yang pesat membangun.

Khalid sepatutnya tidak punya masalah untuk membenarkan loji tersebut dibina memandangkan ia bersifat jangka panjang dan sangat praktikal berbanding teknologi membran yang baru dipelajarinya dari “salesman-salesman” dari Kanada itu.

Kalau betul teknologi membran ni boleh tingkatkan kapasiti pengeluaran air, kenapa Singapura masih “beli” air dari Malaysia? Kenapa loji-loji yang dikendali oleh anak syarikat Kerajaan Selangor tidak menggunakan membran?

Untuk pengetahuan Khalid, memang benar teknologi membran itu boleh membantu. Membran adalah satu kaedah rawatan air seperti cara konventional yang digunakan sekarang.

Kalau cara konvensional dah ada “rakan” bantu pengeluar air di loji sedia ada, mestilah kapasiti pengeluaran air terawatnya naik. Macam tambah seorang lagi chef di hotel, bukankah hidangannya akan bertambah, sebab dah dua orang buat kerja.

Terbaru, sistem tadahan “Storm Water” atau air hujan di hiliran sungai sebagai sumber air pula diperkenalkan bagi menggantikan projek mega pemindahan air dari Pahang.

Nak buat kajian apa lagi? Langat 2 berdasarkan kajian yang dibuat, di mana pula inisiatif Khalid ??? Bila musim kemarau nanti “Storm Water” mana yang dia nak ditadah?

Patutnya, Khalid tidak perlu fikir panjang-panjang mengenai masalah mudah ini dan dia sepatutnya mencontohi sikap Lim Guan Eng di Pulau Pinang yang lebih profesional dengan memberikan kerjasama penuh kepada perancangan Kerajaan Pusat yang melibatkan industri air di negerinya.

Sumber: Mykmu.net

BONGKAR EDISI KUIN..!!! BUKTI KUIN TAKDAK DUIT DAN BAKAL DILELONG..!!!

Majlis Perpisahan Tn Hj. Shaya'a sebagai CEO Insaniah Holdings dan kini dia nak beli pulak KUIN sekali dengan Azizan Razak dan Jamil..???!!!
Sebagaimana yang dijanjikan, pendedahan pagi ini pastinya mengejutkan ramai pihak. Sebelum ni memang ada dakwaan bahawa KUIN akan dijual kepada sebuah syarikat di Turki.

Tapi, pernahkah kita tengok bukti dakwaan tersebut? Emelnya adalah seperti di bawah..

Dalam emel itu, jelas ada komplot yang mahu memperdagangkan KUIN yang menjadi aset kebanggaan Kerajaan Negeri dan rakyat Kedah sebelum ini.

Melalui emel ni jugak kita dapat tengok seorang yang bernama Shaya'a Othman telah menyatakan dia ada memasukkan sebanyak RM200,000 sebagai sumbangan pendahuluan dari Caprice Group yang berpengkalan di Turki.

Siapakah Shaya'a Othman? Dia adalah bekas CEO Insaniah Holdings yang kini bekerja di Caprice Group di Istanbul, Turki. 

Di dalam emel itu apakah niat Caprice Group melalui Shaya'a "menderma" sebanyak RM1 juta untuk membina sebuah masjid baru untuk Insaniah? Baik hati sangat sampai "menderma" sebanyak RM1 juta?

Mula-mula dia serahkan RM200,000 dan akan masukkan lagi duit dalam akaun Insaniah sebanyak RM100,000 sampai cukup RM1 juta, itu katanya. Apa tujuan "derma" tu? "Derma" atau "RASUAH" sebenarnya?

Jawapannya terjawab di akhir perenggan emel tersebut yang menyatakan bahawa...

"Saya faham KUIN sedang menghadapi masalah kewangan dan jika Kerajaan Negeri Kedah berhasrat untuk menjual KUIN maka syarikatnya boleh mempertimbangkan untuk mengambil alih pegangan saham universiti itu sebanyak 90% dan menawarkan agar semua pihak pengurusan universiti itu dikekalkan di dalam kumpulan syarikat itu.

"Kami juga akan membuka cawangan (KUIN) di Turki serta merta"

Dari itu, kita faham bahawa Shaya'a cuba "memancing" untuk membeli KUIN dari Kerajaan Negeri Kedah dan mengambil alih sebanyak 90%. Jadi, aku boleh menyifatkan derma berjumlah RM1 juta itu adalah bertujuang untuk "merasuah" pengurusan tertinggi KUIN untuk menjual KUIN padanya.

Siapa pengurusan tertinggi KUIN kalau bukan Azizan Razak, Jamil dan konco-konconya? 

Penat-penat Kerajaan BN bina dan tubuhkan KUIN, tapi dalam masa 4 tahun PAS memerintah saja KUIN sedang mengalami masalah kewangan yang meruncing sehingga datang syarikat luar yang "simpati" dan mahu membeli universiti berpotensi tinggi tu..!!!

Memang teruk betul PAS Kedah! Apa yang bernilai di dalam Kedah ni semua depa nak jual! Balak depa sapu bersih sampai tinggal tunggul pun depa tak tinggal. KUIN pun depa nak jual jugak..???

Sebenarnya, aku dapat tahu Azizan pernah terfikir untuk menjual KUIN. Katanya, kalau terdesak sangat, payah-payah dia jual saja KUIN tu...itulah yang terbit dari mulut Azizan Razak, MB Kedah yang "paling banyak tau" tu...

Kalau macam ni la punya gaya, kalau rakyat Kedah bagi lagi PAS memerintah Kedah, dengan negeri ni pun depa jual nanti. Tu pun hangpa sokong lagiiiii...???

LAWAK PAGI INI.. PAS KENA PENANGAN ANWAR DAN AMBIGA...


Dahsyat betul penangan LGBT ni kat Malaysia...

Tu laa....dewa-dewakan lagi Anwar dan Ambiga....

Kan dah jadi tak tentu hala kat Malaysia ni...

Sapa yang sokong LGBT kat Malaysia ni kalau bukan Pakatan Haram?

Orang macam tu pun pak lebai PAS nak bersahabat?

Jangan anak-anak pak lebai PAS jadi LGBT sudahhhhhh...heh!

Tuesday, November 20, 2012

LAGI PEDEDAHAN MENGGEMPARKAN ESOK PAGI..!!!




Tak sabar-sabar nak menanti esok. Pada jam 10.30 pagi esok, satu lagi pendedahan akan dibuat di blog ini mengenai isu KUIN..!!!


Perkara apakah yang akan didedahkan esok pagi? Sama-samalah orang Kedah dan rakyat Malaysia tunggu...

Nampaknya ada komplot terancang di dalam KUIN...!!! Heh! Tunggu jam 10.30 esok pagi..!

P/s: Puak-puak PAS Kedah tak tidoq malam la lagu nihhh...

GEMPARRR..!!! KERETA-KERETA MEWAH MAK LAMPIR DIDEDAHKANNN..!!!


Kritikan dan serangan bertalu-talu terhadap pemimpin dan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) oleh Pakatan Rakyat nampaknya seolah-olah tiada berkesudahan.

Mereka acapkali dituduh menyalahgunakan kuasa, mengamalkan kronisma dan sebagainya.

Tetapi pendedahan oleh blog sel13.com ini nampaknya mengundang pertanyaan, adakah pemimpin Pakatan Rakyat yang lain ‘bebas’ dan ‘bersih’ daripada masalah sebegini.

Ia mengenai Ahli Parlimen Ampang, Zuraidah Kamaruddin.

Dalam entrynya, penulis blog tersebut mendakwa, sebelum menjadi wakil rakyat di negeri yang diperintah oleh PKR, Zuraidah hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005.

Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.

No kenderaan : WNL 8994
No enjin : E94A84B
Model : Perodua Myvi 1.3 Ezi (Auto)
Tarikh daftar : 31.10.2005
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206

Beberapa bulan selepas diangkat sebagai ahli parlimen dan PKR membentuk kerajaan di Selangor Zuraida telah membeli sebuah kenderaan baru seperti berikut.

No kenderaan : WRL 575
No enjin : B5254 T2 A027402
Model : VOLVO XC90 2.5 T
Tarikh daftar : 01.07.2008
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206
Harga kenderaan : RM 355,000.00

Manakala pada tahun 2010 Zuraida membeli sebuah lagi kenderaan seperti berikut.

No kenderaan : WTY 1547
No enjin : 2KD650 8915
Model : Toyota Hilux Double Cab 2.5 AT
Tarikh daftar : 31.05.2010
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206
Harga kenderaan: RM 99,000.00

Pada tahun 2011 Zuraida membeli lagi sebuah kenderaan seperti berikut...

No kenderaan : WNA 276
No enjin : 1KD687 8384
Model : Toyota Hilux Double Cab 3.0 AT
Tarikh daftar : 03.11.2011
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206
Harga kenderaan: RM 107,000.00

Nampaknya tiga kenderaan di atas masih belum mengcukupi lagi buat Zuraida, satu lagi kenderaan berikut dibeli tahun 2012.

No kenderaan : BLR 9680
No enjin : 1129 1331 8818 93
Model : Mercedes Benz E240
Tarikh daftar : 24.05.2012
Pemilik : Zuraida Bt Kamaruddin
KP : 580314 71 5206

Sehingga setakat hari ini itulah kenderaan yang dimiliki oleh Zuraida sejak bergelar YB empat tahun lepas.

Menurut sel13.com, Semakan di laman web MyEG juga mendapati keempat-empat kenderaan Zuraida kecuali Mercedes E240 ada 20 saman tertunggak yang belum dibayar.


Kalau apa yang ditimbulkan ini merupakan fitnah politik, kita berharap pihak yang berkenaan agar tidak menggunakan serangan tidak bertanggung jawab sebegini untuk dijadikan modal ‘menyerang’ Zuraida.

Namun pada masa yang sama, Zuraida kenalah tampil memberi penjelasan kerana kita tahu, jarang Zuraida ‘duduk diam’ kalau dikritik.

Lagipun kalau kita sering mengkritik, bersedialah pula untuk menerima kritikan.

Jadi dalam hal ini macam mana YB Zuraidah? - Sel13.com

KAFIRKAN UMNO: DULU HADI, SEKARANG NIK AZIZ PULA...

nik aziz

Sayu sungguh saya apabila dituduh dan difatwakan sebagai golongan “kafir” yang mempertahankan sebuah kerajaan “kafir”. Siapa yang tidak sebak apabila kita yang menunaikan kelima-lima rukun Islam dengan penuh pengertian dituduh sebagai murtad?

Namun itulah yang terpaksa saya telan sebagai seorang ahli dan pendokong UMNO apabila Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, mengeluarkan fatwa terbarunya yang menyatakan bahawa UMNO adalah sebuah parti yang murtad dan terkeluar dari Islam.

Nik Aziz mendakwa bahawa kononnya UMNO tidak memperjuangkan Islam dan tidak melaksanakan hukum Allah setelah berkuasa di negara ini sejak merdeka lagi.

Dan di atas asas hujah mengikut persepsi sendiri itulah maka Mursyidul Am PAS itu menjatuhkan hukum “murtad” kepada seluruh umat Islam yang menjadi ahli atau mereka yang menyokong parti UMNO.
Saya masih lagi teringat tentang apa yang berlaku ketika Presiden PAS, Abdul Hadi Awang, menyampaikan “amanat”nya yang terkenal pada 7 April 1981 dengan menfatwakan perkara yang sama di hadapan para penyokong PAS ketika itu.

Selepas fatwa tersebut dilafazkan Hadi, telah berlaku pepecahan terbesar di kalangan umat Islam di negara ini sehingga menyebabkan ramai yang terkeliru dan menjadi mangsa keadaan.

Misalnya, kejadian solat dua imam telah berlaku secara berleluasa di mana umat Islam yang menyokong PAS tidak mahu bersolat berimamkan seorang imam yang menyokong UMNO. Tidak sah, kata mereka.

Selain itu, berlaku juga ratusan penceraian di kalangan suami isteri beragama Islam hanya disebabkan oleh perbezaan fahaman politik. Malah, pernikahan pasangan yang berwalikan orang UMNO turut bercerai kerana didakwa tidak sah!

Begitu juga dengan insiden mengharamkan haiwan sembelihan orang UMNO di mana para pengikut PAS dilarang sama sekali untuk memakan sembelihan tersebut. Nak hadir ke majlis kenduri-kendara orang UMNO pun PAS tak mahu…

Itulah antara perkara yang berlaku selepas Hadi mengeluarkan “fatwa” dari amanatnya dulu, dan sekarang Mursyidul Am PAS pula yang menyegarkan kembali fahaman “mazhab PAS” tersebut.

Persoalannya, apakah benar dan boleh diterima akal dakwaan dan fatwa Nik Aziz itu? Benarkah hujah Nik Aziz itu berasas dan layak digunapakai untuk memurtadkan umat Islam lain sewenang-wenangnya?

Bagaimana pula dengan golongan yang bukan UMNO dan bukan PAS atau golongan atas pagar? Apakah mereka akan difatwakan Nik Aziz sebagai golongan “khawarij”?

Pada saya, Allah tidak pernah menilai keIslaman seseorang hambanya itu melalui fahaman politik, sebaliknya Allah menilainya dengan memandang dari sudut niat, amalan dan ketaatannya kepada perintah Allah SWT.

Tidak pernah pula saya mendengar firman Allah atau hadis Rasulullah SAW yang menggariskan fahaman politik seorang muslim itu untuk menghukum sama ada mereka Islam atau murtad.

Sekiranya UMNO tidak memperjuangkan Islam, saya tidak fikir negara ini akan mewujudkan kementerian khas yang menjaga hal ehwal agama Islam, perlembagaan yang memastikan keistimewaan agama Allah itu terpelihara dan tidak boleh disanggah oleh mana-mana pihak.

Begitu juga dengan kewujudan mahkamah syariah yang melaksanakan sebahagian besar dari hukum Islam yang telah disepakati oleh jumhur ulama muktabar dan sering dikaji ijma’kan dari masa ke semasa mengikut kesesuaian zaman.

Islam kekal terulung di Malaysia apabila UMNO menggariskan di dalam perlembagaan bahawa DYMM Yang DiPertuan Agong sebagai Ketua Tertinggi Agama Islam yang melebihi kuasa eksekutif Perdana Menteri bagi kepentingan dan kedaulatan agama Allah itu.

Dan dalam masa yang sama, kekuatan Ketua Tertinggi Agama Islam itu diperkuatkan lagi apabila Baginda Yang DiPertuan Agong juga ditetapkan sebagai Ketua Tertinggi Angkatan Tentera Malaysia yang boleh bertindak bagi kepentingan Islam di negara ini sekiranya berlaku perkara yang tidak diingini.

Apakah Nik Aziz boleh lihat segala perlaksanaan itu di negara lain seperti di Indonesia dan China yang merupakan di antara negara yang mempunyai bilangan umat Islam paling ramai di dunia?

Pada saya, saya enggan memaafkan tuduhan Nik Aziz dan Hadi Awang ini selagi dia tidak benar-benar ikhlas dan insaf memohon maaf secara terbuka kepada seluruh umat Islam di negara ini.

Dan jika ditakdirkan dia meninggal dunia sebelum sempat meminta maaf, kita berjumpalah nanti di padang Mahsyar dan biarkan Yang Maha Adil saja yang menentukan hutang dosanya…

Sumber: Mykmu.net

EKSKULSIF DARI KEDAH..!!! KUIN DIROMPAK KRONI JAMIL BERJUTA SETIAP BULAN..!!! AZIZAN TAU DAK..???


Tercengang aku bila dapat tahu hal ni. Aku ingat orang PAS ni semuanya baik-baik belaka, tak reti kroni-kroni, tulus, mulus dan maksum. Maklum la, depa ni dah dijamin Nik Aziz masuk sorgaaa...

Depa kerap tuduh UMNO dengan pelbagai tuduhan tidak berasas. Contohnya, depa tuduh pemimpin UMNO makan gaji buta, dibayar gaji lebih, menyeleweng dan kayakan kroni.. Tapi Allah tu Maha Berkuasa dan Maha Adil, rupanya tuduhan depan tu fitnah belaka dan takdak kes pun sebenarnya...

Tapi bila aku dengar sendiri dari sumber sahih ni, memang aku terkejut. Bukan apa, aku rasa puak-puak PAS yang dok sembang deraih kat kedai kopi pun tak tau perkara ni. 

Cerita ni berlaku di KUIN, sebuah universiti yang dulunya menjadi kebanggaan rakyat Kedah sebelum dilingkupkan PAS Kedah, Azizan dan kroni-kroninya hanya dalam jangka masa 4 tahun! Depa sembunyi hal ni baikkkkk punya!

Kalau hangpa nak tau, KUIN dapat peruntukan RM15 juta setiap tahun dari Kerajaan Negeri Kedah sejak di zaman BN lagi. Dulu, semuanya peruntukan tu dapat kat KUIN. Tapi sekarang ni KUIN terpaksa bagi sebahagian besar duit tu kat kroni-kroni Rektor KUIN, Jamil Osman.

Sekarang ni, KUIN perlu bayar gaji 6 orang CEO anak syarikat Insaniah Sdn Bhd yang tak pernah buat untung sejak ditubuhkan oleh Jamil, atas restu Azizan Razak. 

Anak-anak syarikat ni berada di bawah Insaniah Holdings. Tapi peliknya, KUIN yang takdak kena mengena dengan anak-anak syarikat ni terpaksa bayar gaji depa semua...patut ka lagu tu?

Insaniah Holdings adalah syarikat induk dan syarikat itu mempunyai anak-anak syarikat dibawahnya yang seperti berikut...

1. Insan Maya
2. Insan System
3. Insan Fasih
4. Insan Medic
5. Insan Bistari

Insaniah Holding ni diketuai oleh seorang CEO. Tapi CEO dia ni dah lari dan kerja dengan sebuah syarikat di Turki. Nanti aku ceritakan bab bekas CEO tu. Sekarang ni Insaniah Holding takdak CEO dan jawatan tu dipangku oleh CEO Insan Medic...

Untuk pengetahuan hangpa, setiap anak-anak syarikat ni jugak diketuai oleh CEO-CEO masing-masing! Senang sungguh depa dapat jadi CEO nooooo...heh! Siapa yang lantik depa ni kalau bukan Jamil dan Azizan Razak? Dan siapa pulak depa ni sampai senang sangat jadi CEO?

Setiap CEO ni bergaji lebih dari RM10,000 sebulan setiap orang walaupun depa tak pernah bawa keuntungan kepada anak-anak syarikat ni...pelik wooo..!!! Bayangkan betapa Jamil dan Azizan sayang kat CEO-CEO ni...heh!

Bayangkan, KUIN ada lebih 200 orang kakitangan, tapi jumlah bayaran gaji depa semua hanyalah berjumlah RM900,000 sebulan.

Tapi, Insaniah Holding dan kelima-lima anak syarikatnya ni ada 100 orang kakitangan saja, tapi depa punya jumlah gaji semuanya adalah sebanyak RM1,300,000.00 sebulan! RM1.3 juta sebulan!!! Bayangkan...besar wooo bezanyaaa..!!! 

Padan la dulu depa pakai wira buruk dan sekarang dah tukaq pakai Merz baru..!!!

Dulu, Jamil jadi pemangku CEO di Insaniah Holding dan dia dapat RM5,000 dari situ. Sekarang ni ia dipangku oleh kroni Jamil merangkap CEO Insan Medic yang bernama Dr. Ramli Saad. 

Nak tahu berapa dia dapat dari kedua-dua jawatan tu? Heh! RM40,000 sebulan brooo..!!! Lebih banyak dari gaji MB Kedah! Lepas tu, Dr. Ramli ni bawak pulak bini dia jadi Felo Akademik kat situ dan dikatakan diberi gaji besaq berjumlah lebih RM12,000 sebulan! Kaya la depa laki bini..!!! Heh!

Aku nak tanya, kenapa Azizan dan Jamil sayang sangat kat Insaniah Holdings yang tak guna seduit tu? Berapa BILLION depa buat untung bagi kat Insaniah Sdn Bhd setahun? Setahu aku, akaun semua syarikat tu semuanya RUGI BESARRRR..!!!

Nak tahu siapa dan kenapa depa dapat gaji besaq yang perlu dirompak secara paksa dari KUIN? Nanti aku dedahkan...heh! Siap laaaa....heh!

NANTIKAN PENDEDAHAN KRONI-KRONI JAMIL REKTOR HARI NI DARI DUKE SEBENTAR NANTI..!!!

GEMPARRR..!!! BONGKAR KUIN DITERUSKAN LAGI HARI INI..!!!


Makluman semua, sebentar nanti akan aku bongkarkan siri pendedahan KUIN fasa II berkenaan hal ehwal dalaman institusi yang semakin hampir dilingkupkan oleh Azizan Razak dan Rektor kesayangannya, Jamil Osman...

So, stay tune dan sila bukak blog aku pada jam 10.30 pagi ni... Panasss weehhh!!! Ada orang tak berani keluar pi opis la hari ni...!!! Kalau dia pi pun, kemungkinan besar dia tak berani keluar opisss..!!! Heh!

Mari kita tengok siapa yang kenaaaaa..!!! Muahahahahahaaaa....!!! 

Jangan lupa pukul 10.30 pagi ni...Zassssss..!!!

Monday, November 19, 2012

PEDASSS..!!! HARAP AZIZAN DAN EXCO PAS TAK JADI PONDAN ESOK..!!!

Muka-muka Exco Pondan PAS Kedah esok?
Aku tersengih bila baca tulisan merapu ketua belogger pencacai PAS Kedah yang baru balik Muktamar "Kafir Mengkafir Umat Islam Yang Tak Sebulu Dengan PAS"...mungkin dia letih kot? Dan mungkin sebab tu dia meroyan lagu tu...

Dia kata ADUN-ADUN BN akan masuk sidang DUN esok dengan semangat "singa" dan keluar macam "kucing siam"...heh! Betoi ka lagu tu? Heh! Dia tau mana? Dia tu Tuhan yang Maha Mengetahui ka apa yang berlaku esok? Atau dia saja buat fitnah lagi? Heh!

Baru balik muktamar, dah mula tabur fitnah kat orang...itu la tahap belogger pencacai upahan PAS Kedah. Dan kalau ADUN-ADUN BN masuk bagaikan "singa" dan keluar bagaikan "asadullah" (Singa Allah) macamana?

Dua isu saja? KUIN dan balak di PNG? Heh! Buta kayu betoi la...hahahahaa...! Nak tahu apa isu yang akan dibalun cukup-cukup oleh ADUN-ADUN BN pada sidang DUN Kedah nanti, kita tengok sama-sama....

Setahu aku, kat Kedah ni ada banyak sangat isu sampai kami sendiri pun tak larat nak tulis. Dan kami tau bahawa ada di antara isu-isu yang pernah kami siarkan di blog yang akan di bawa masuk di sidang DUN...

Aku harap Azizan dan Exco PAS Kedah tak jadi pondan dalam tempoh 3 hari ni. Harap depa tak singkatkan sidang DUN dan dok tangguh itu dan ini lagi macam sidang sebelum ni. Kalau betoi anak jantan, jawab satu persatu dan beri jawapan yang benar-benar telus, benar dan berfakta sahih!

Bukan apa, selama ni depa jawab dengan menggunakan FAKTA REKAAN ikut suka mak bapak depa ja untuk menyelamatkan pungkoq depa dari ditibai cukup-cukup oleh "whip" ADUN-ADUN BN...

Kalau belogger pencacai PAS Kedah nak tengok Azizan dan Exco depa kena tibai, rasanya depa boleh pi tengok bermula esok di Wisma Darulaman selama 3 hari. Aku pesan, sila bawa tisu banyak-banyak...takut keriau macam pondan pulak bila kena tibai nanti...heh!

PANASSS..!!! BUKTI VIDEO NIK AZIZ KAFIRKAN ORANG UMNO..!!!



Bila orang kata Nik Aziz dan PAS mengkafirkan umat Islam yang menjadi ahli dan menyokong perjuangan UMNO, ramai yang tak percaya...

Tapi lihatlah video di atas sebagai bukti sahih..!!!

Bila sebut murtad, maka Nik Aziz menuduh keluar dari Islam dan berstatus kafir...

Bila sebut pasal kafir, maka kita rujuk balik apa yang terjadi apabila PAS mengkafirkan orang UMNO pada tahun 7 April 1981 melalui amanat Hadi...

Masa tu (masih berlaku sekarang), wujudlah solat 2 imam, diharamkan makan haiwan sembelihan orang UMNO, penceraian di antara suami isteri yang berlainan fahaman politik dan umat Islam berpecah belah!

Dan sempena Muktamar PAS kali ke-58 ini, Nik Aziz sekali lagi mengulangi dosa Hadi tersebut...

Ada sesiapa yang nak komen?

PALING HANGAT DI KEDAH..!!! "BELOGGER" PENCACAI PAS KEDAH BISU DISEBABKAN ISU NI..!!!

Dengan dua pendedahan mengenai KUIN pada pagi dan tengahari tadi, aku menjangkakan pak-pak lebai PAS akan juling bijik mata melihat kebobrokan Rektor KUIN yang selama ini sangat dipertahan dan disayangi Azizan Razak.

Untuk pengetahuan semua, pendedahan mengenai KUIN tidak terhenti di situ sahaja. Aku dan rakan-rakan seperjuangan akan menbongkar lebih banyak pendedahan-pendedahan yang akan memanaskan punggung "belogger" pencacai belaan PAS Kedah dan Zul Yahya.
Minit mesyuarat PALSU yang diarahkan Jamil, terpaksa dibuat oleh Kamaliah yang digunakan di dalam mahkamah!
Aku terbayang bagaimana berkerutnya dahi depa nak jawab isu ni. Kalau Zul Ya tak reti nak jawab, depa boleh mintak Setpol "conman" MB, Sanusi Md Nor jawab isu ni. Tu pun kalau dia reti jawab la. Kalau dia pun tak reti, buat apa dia jadi Setpol MB..ye tak? Heh!

Tak pun, "belogger" pencacai PAS Kedah boleh jumpa Azizan sendiri dan tanya MB Kedah tu pasai isu ni... Tu pun kalau Azizan tau laaa...tapi selalunya DIA TAK TAU...biasa laaa...tu jawapan standard dia... Heh!


Statutory Declaration yang dibuat Kamaliah atas keinsafannya tak mahu bersekongkol dengan dosa Rektor kesayangan Azizan Razak yang mentadbir KUIN macam bapak dia yang punya..!!!
Isu KUIN ni tak henti di sini saja. Tunggu lepas ni, aku dan kawan-kawan aku akan belasah lagi isu KUIN ni. Jawab cepat isu ni sebab isu-isu KUIN yang lain tak sabar-sabar nak melompat keluar! Heh!

Kali ni, pendedahan lebih panas bakal menyusul! Nantikan saja dan PAS Kedah perlu buktikan bahawa depa lebih pandai uruskan KUIN berbanding di zaman BN, atau PAS Kedah hanya merupakan pelingkup kepada universiti Islam yang menjadi kebanggaan rakyat Kedah tu..!!! 

P/s: Ni baru bunga...belum buahnya.. kalau bunga pun tak mampu nak jawab, apatah lagi buahnya...kan? Heh!


BONGKAR EKSKLUSIF DARI KEDAH..!!! SURAT AKUAN BERSUMPAH BUKTI REKTOR KESAYANGAN AZIZAN BERBOHONG DIDEDAHKAN..!!!


Rentetan dari pendedahan fasa pertama isu KUIN sebentar tadi, tidak dapat tidak, aku perlu mendedahkan satu faktor yang membuktikan Rektor kesayangan PAS Kedah telah menipu dan cuba memalukan institusi pengajian Islam itu...

Dalam kes ini, Setiausaha Kanan Rektor sendiri telah membuat "statutory declaration" atau pengakuan bersumpah yang mengakui bahawa minit mesyuarat tersebut SENGAJA DIPALSUKAN di atas arahan Datuk Dr. Jamil Osman melalui Timbalan Rektornya, Prof Madya Zakaria Man.

Sebenarnya, aku terkejut bila baca pengakuan bersumpah SU Rektor tu, Kamaliah Osman. Nampaknya Kamaliah enggan bersubahat dalam agenda pembohongan Jamil yang jelas menzalimi hak Shake Cuisine. Mungkin dia tak mau makan duit haram...

Jamil sendiri yang tandatangan minit mesyuarat tu. Tergamak dia buat dosa kering begitu? Rektor sebuah universiti "Islam" di Kedah pulak tu! Tak malu ke dia buat lagu tu? Kalau tak malu dengan masyarakat, malulah sikit pada Allah...



Aku nak tanya Azizan, kenapa dia renew kontrak perkhidmatan PEMBOHONG BESAR di dalam sebuah universiti "Islam" yang begitu harum namanya di zaman BN?

Kenapa perlu PAS Kedah simpan seorang penyeleweng seperti itu untuk memimpin KUIN, sebuah universiti yang dibangga-banggakan rakyat Kedah suatu ketika dulu di awal penubuhannya?

Pada aku, Azizan perlu memecat Jamil serta merta! Tiada tempat untuk insan sebegitu di KUIN. Kalau Azizan tak pecat Jamil, maka Azizan perlu bertanggungjawab bagi semua kesalahan Jamil dan dia sendiri perlu meletak jawatan sebagai Menteri Besar Kedah.

Tapi kalau Azizan dan Jamil muka tembok, muka tak malu, maka depa boleh terus menjawat jawatan MB merangkap Pengerusi Ahli Lembaga Pengarah KUIN dan Rektor universiti tersebut. Nama KUIN perlu dibersihkan segera dari orang-orang sebegini.

Azizan sepatutnya buat kerja cara Islam! Bukan cara "agama PAS PIS PUS"..!!!

P/s: Lagi pendedahan panassss akan dilakukan dalam masa terdekat..!!! Harap Azizan makan ubat sakit jantung. Mana "belogger" upahan PAS Kedah dan Zul Yahya? Takkan "bisu" kotttt..???

EKSKLUSIF DARI KEDAH..!!! BUKTI REKTOR UNIVERSITI KESAYANGAN AZIZAN PAS KEDAH BUKTI MENIPU..!!!

Alamakkk...terbalik la pulak gambaq nihhh..!!! Adehhh...Heh!
Kecohhh..!!! Rektor sebuah universiti "agama PAS" menipu dan kantoi berbohong! Paling hebat, dia cuba menipu mahkamah dan akibatnya dia telah dikantoikan sehingga memaksa KUIN membayar saman ganti rugi jutaan ringgit.

Begini ceritanya...

Mula-mula KUIN disaman oleh Shake Cuisine sebab tak jelaskan pembayaran selenggara asrama pelajar KUIN. Jumlah tu bukannya berharga RM2.50 la. Melibatkan RM3 juta ringgit! Heh!

Untuk menyelamatkan diri dari kantoi kena bayar saman, dia sanggup suruh KUIN buat minit mesyuarat PALSU! Patut ke lagu tu..??? Hahahahaaa....

Sekali kantoi la pulakkkk..!!! Ada orang yang sudah kantoikan diaaaa..!!! Aduhai..!!! Heh!

Persoalannya, Rektor macam ni ke yang Azizan sayang sangat tu? Siap sambung kontrak dia sampai 4 tahun woooo..!!! Betul punya sayang!

Kakitangan KUIN dah banyak kali jumpa Azizan dan cerita kat dia pasai Rektor KUIN tu. Tapi Azizan tak mau dengar suara kakitangan KUIN walaupun yang mai habaq tu orang PAS totok yang kerja dengan KUIN..! Heh!


Sebelum aku dedahkan perkara yang kantoikan Rektor kesayangan Azizan tu, aku dedahkan dulu la minit mesyuarat PALSU yang menyebabkan KUIN hilang RM1.6 juta baru-baru ni...Heh! 

Idup Jamil..!!! Runtuh la KUIN kalau biarkan dia kat situ lagi...heh! Dan kalau biarkan Azizan jadi MB, mau runtuh Kedah pulak la lepas nihhhh..!!! Heh!

P/s: Jenuh bersilat la PAS Kedah jawab isu nihhhh...!!! Mana Zul Ya? Sembunya dalam kain bini kaaa???

GEMPARRR..!!! PENDEDAHAN PUKUL 10.30 PAGI ESOK DARI KEDAH..!!!


Aku rasa pak-pak lebai PAS dah balik dari tunaikan "haji" di Muktamar "agama" PAS di Kota Bharu dah...termasuk la "belogger" pencacai PAS Kedah yang dok muhong spin sana sini...

Aku ada "ubat" sikit untuk depa...Heh!

Esok lebih kurang pada jam 10.30 pagi,  sila standby bukak blog aku ni sebab ada pendedahan yang akan memalukan seluruh Kerajaan PAS Negeri Kedah, khususnya Azizan Razak...

Nak tahu apa benda? Sila tunggu esok pukul 10.30 pagi...heh!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!