Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

  • - PETALING JAYA – Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria kini secara rasmin menyandang jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selepas dipilih sebulat ...
    54 minutes ago

Saturday, November 10, 2012

PANASSS..!!! DUIT SYILING BERUKIR GAMBAR PORNO..!!!


Tu diaaa..!!! Atas duit syiling pun ada gambar tak senonohhh..!!! Itu la yang terjadi kalau pemimpin negara tu memang jenis minat hal ehwal LGBT nihhh...
Kalau Anwar Berahim jadi PM, tak mustahil perkara ni berlaku. Kalau "china doll" pun dia minat, apatah lagi duit syiling berukir ukiran porno..!!! Kan? Heh!

Gambar porno ternyata sudah ada sejak zaman dahulu kala. Bahkan pada zaman romawi kuno, gambar porno menghiasi beberapa wang logam pada masa itu.

Gambar yang terpampang pada wang tersebut, adalah posisi-posisi lucah.

Gambar tersebut tercetak timbul sehingga adegan porno yang ada terlihat denga sangat jelas.

Jom kita tengok-tengok koin tersebut? Berikut gambar-gambar logam porno dari zaman Romawi kuno. - MPP Online









BODOH PUNYA PEMBANGKANG! PERATURAN MUDAH PUN TAK BOLEH IKUT KE?

rafizi

Memang payah bila memberikan arahan kepada mereka yang tidak tahu bahasa dan tidak tahu menghormati undang-undang yang ditetapkan, apatah lagi berdepan dengan orang yang tak lulus SRP dan “apek” tak sedar diri.

Baru-baru ini Yang DiPertuan Dewan Rakyat, Datuk Pandikar Amin Mulia memberi amaran kepada Ahli-Ahli Parlimen bahawa sudut sidang media di Parlimen adalah untuk kegunaan mereka saja dan bukan pihak lain yang tidak berkenaan.

Beliau menegaskan bahawa mereka yang bukan Ahli Parlimen, termasuk mana-mana NGO-NGO, supaya tidak bermaharajalela menggunakan sudut berkenaan untuk mereka mengadakan sidang akhbar.

Memang itu peraturan Parlimen sebelum ini dan Ahli-Ahli Parlimen terutamanya pihak pembangkang patut sedar dan tahu hal itu.

Namun mungkin disebabkan kebebalan dan sikap tidak bertamadun para pengikut Pakatan Haram dan NGO yang menyokong pembangkang, sudut berkenaan sering menjadi tempat mereka mengadakan sidang akhbar.

Antara yang kerap berbuat begitu ialah Rafizi Ramli dan ramai pemimpin Pakatan Haram yang bukan berstatus Ahli Parlimen.

Tindakan mereka itu telah menyebabkan ramai Ahli Parlimen yang bersungut dan mengadu mereka tidak dapat mengadakan sidang akhbar kerana sudut itu dimonopoli oleh “muka-muka tembok” yang tidak tahu menghormati Parlimen itu.

Malangnya, ada juga Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Haram yang tidak faham dan menganggap tindakan Yang DiPertua Dewan Rakyat itu tidak wajar serta perlu diberikan kelonggaran.

Persoalannya, apakah pihak Pakatan Haram akan membenarkan mana-mana pihak dari Barisan Nasional untuk menggunakan sudut itu untuk menganjurkan sidang akhbar sekiranya mereka berkuasa nanti?

Rasanya tidak sama sekali!

Contohnya di Kedah, selepas sidang DUN berlangsung, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak akan mengadakan sidang akhbar di sudut dewan yang telah ditetapkan oleh undang-undang Dewan Undangan Negeri.

Sebagai menghormati peraturan dan ketetapan Dewan, pada ADUN dari Barisan Nasional hany menggunakan lobi dewan dan kaki lima di situ sebagai tempat mereka mengadakan sidang akhbar.

Jadi, kenapa pula puak-puak Pakatan Haram tidak dapat mematuhi peraturan yang ditetapkan itu?

Lagipun, Azizan Razak tidak pernah pun menjemput ADUN-ADUN BN untuk mengadakan sidang akhbar di sudut yang disediakan itu meskipun mereka layak kerana mereka juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri.

Mahfuz dan Tian Chua yang lebih-lebih tu kenapa? Siapa Rafizi untuk duduk di sudut sidang akhbar Parlimen untuk mengadakan sidang akhbar? Apa pula kena mengena NGO pro-pembangkang untuk menggunakan sudut berkenaan?

Apakah mereka tidak punya pejabat untuk mengadakan sidang akhbar?

Kalau tidak punya pejabat sekalipun, tidak bolehkah mereka menghormati Parlimen dan hak Ahli-Ahli Parlimen serta mengadakan sidang akhbar di kedai mamak atau di kaki lima Parlimen? Payah-payah sangat buatlah sidang akhbar di rumah sendiri!

Saya tidak tahu di mana Ahli Parlimen Pakatan Haram dan puak-puak pembangkang ini letakkan akal mereka. Namun apa yang pasti, sikap yang mereka tunjukkan itu jelas menunjukkan mereka masih memiliki mentaliti dunia kelas ketiga.

Itu pun mereka ada hati untuk menawan Putrajaya? Rasanya hancurlah Putrajaya jika Pakatan Haram berjaya menjajah negara ini suatu hari nanti…kan?

Sumber: Mykmu.net

PANASSS..!!! NI LA WANITA NAMPAK "LURAH" YANG SOKONG NURUL IZZAH..!!!

Ni la Bedah tu...nampak lurah..!!! Astaghfirullahil'azimmm...
Saya yakin bahawa ramai pak-pak lebai PAS yang terangkat kopiah putih mereka melihat seorang wanita, Siti Zabedah Kasim, yang merupakan salah seorang ahli Majlis Peguam begitu kecewa dengan putar belit “anak papa” yang menarik balik sokongan terhadap “kebebasan agama”.

Siti Zabedah yang berambut “blonde” dan begitu “terbuka” berpakaian seksi itu pastinya akan menjadi “ikon” di kalangan golongan yang berfahaman liberal serta menyokong umat Islam di negara ini untuk keluar dari Islam.

Dan tindakan Nurul Izzah yang memutar kata 180 darjah dan menarik balik kenyataannya di sebuah forum yang diadakan di Petaling Jaya itu jelas menyebabkan dia marah sehingga meluahkan kekecewaannya itu kepada media.

Betul juga kata Bedah. Mengapa perlu Nurul Izzah menarik balik dan memutar belitkan lidah tentang kenyataannya itu setelah Ahli Parlimen Lembah Pantai itu berterus-terang di majlis forum tersebut?

Apa salahnya dengan kenyataan Nurul Izzah itu? Bukankah ia adalah salah satu bukti yang menunjukkan bahawa negara ini mengamalkan kebebasan bersuara?

Menariknya, Bedah “seksi” menempelak Naib Presiden PKR itu dengan menyatakan bahawa sebagai pemimpin dia perlu berpegang kepada kebenaran dalam menyatakan prinsipnya sebagai ahli politik.

Peliknya, Nurul Izzah tidak berani mempertahankan kenyataannya yang mencetus kontroversi itu dan menyebabkan Bedah meradang serta menyatakan bahawa dia memerlukan seorang ahli politik yang bersifat boleh terus-terang tanpa berdolak-dalih.

Lebih ironik, Bedah juga menjelaskan bahawa dia pernah bertanyakan “papa” Nurul Izzah iaitu Anwar Ibrahim tentang soalan yang sama.

Malang bagi Bedah apabila “papa” Nurul Izzah itu awal-awal lagi mengelak dan memberikan jawapan yang “berpusing-pusing” serta tidak berani berterus terang secara terbuka.

Persoalannya, apakah Bedah tahu bahawa dia sebelum ini telah bertanyakan soalan kepada “sesumpah” dan “anak sesumpah”? Mereka boleh “bertukar warna” dalam sekelip mata dan mampu berputar berpusing melawan arah jam pada bila-bila masa mengikut keadaan.

Bedah perlu tahu bahawa “sesumpah” itu pernah berbohong di Amerika Syarikat sehingga menyebabkan para pemimpin di negara “Uncle Sam” itu menggelarnya sebagai “charmeleon” kerana begitu licik sehingga berjaya melepaskan diri begitu saja.

Dalam mengutarakan sebarang kenyataan, selalunya Anwar dan Nurul Izzah pada mula akan mengutarakan pandangan mereka yang sebenar. Namun jika kenyataan itu dilihat mampu menjejaskan kepentingan mereka, mereka boleh putar belit ikut suka mak bapak mereka!

Contohnya, Anwar pernah menyatakan sokongannya terhadap Israel dan mengiktiraf negara itu serta menegaskan bahawa Malaysia tidak mustahil untuk menjalin hubungan diplomatik dengan negara Zionis itu jika dia berjaya menjajah Putrajaya.

Pendirian Anwar itu dipuji banyak media di Israel dan ramai yang percaya “papa” Nurul Izzah itu berjaya membawa pulang dana berbilion USD dari proksi-proksi Israel.

Bagaimanapun, setelah kenyataan Anwar itu dikecam oleh umat Islam di seluruh dunia (kecuali orang PAS!), Anwar telah bertindak memutar belitkan kenyataannya itu, malah menuduh UMNO dan media sengaja memutar belitkan kata-katanya!

Persoalannya, apakah rakyat Malaysia tidak malu berketuakan seorang penyokong Zionis Israel, pembohong nombor wahid dan pemutar alam bertaraf antarabangsa seperti “papa” Nurul Izzah itu?

Dan kini jelaslah bahawa sikap jijik dan menjelekkan itu diwarisi oleh anak sulungnya, Nurul Izzah, yang kelam-kebut menjawab kontroversi yang dicetus tentang sokongannya terhadap memberi kebebasan kepada umat Islam berumur 18 tahun untuk murtad.

Apakah kini Bedah sudah celik? Rasanya tidak. Mungkin dia akan celik dan menyedari “warna sebenar” Anwar dan Nurul Izzah. Namun saya fikir bahawa mungkin Bedah belum celik tentang hukum hakam agama, sama seperti dua beranak tersebut.

Pada saya, saya hanya mampu mendoakan agar Bedah, Anwar dan Nurul Izzah diberi hidayah oleh Allah SWT dan semoga mereka kembali ke pangkal jalan…

Sumber: Mykmu.net

PENERBIT FILEM HINA ISLAM AKHIRNYA DIPENJARA..!!!


Nakoula Basseley Nakoula atau Sam Bacile. Masih ingat lagi nama lelaki ini? Lelaki ni la yang menerbitkan filem Innocence of Muslims tu. Dia dipenjara juga akhirnya...

Malangnya, dia bukan dipenjara sebab filem haram jadahnya tu. Tapi disebabkan oleh melanggar syarat parol atas kesalahan menipu sebuah bank pada 2010.

Pada aku, kalau aku jumpa lelaki ni berdepan, dah tentu aku akan pijak dia hidup-hidup! No mercy lagi dah! Kalau korang macamana pulak? Pijak jugak ke?

Lelaki terbit filem anti-Islam dipenjara

LOS ANGELES 8 Nov. - Dalang filem anti-Islam yang mencetuskan rusuhan di dunia Arab, Mark Basseley Youssef dikenakan penjara selama setahun kerana melanggar syarat parol atas kesalahan menyeleweng sebelum ini.

Youssef, 55, yang juga dikenali sebagai Nakoula Basseley Nakoula atau Sam Bacile akan menjalani hukuman itu di penjara Persekutuan Amerika Syarikat (AS) selepas mengaku bersalah terhadap empat dakwaan kerana menggunakan identiti palsu iaitu tindakan melanggar syarat parol atas kesalahan menipu sebuah bank pada 2010.

Dia menghadapi hukuman penjara sehingga dua tahun namun empat daripada lapan dakwaan yang dikenakan digugurkan selepas membuat perjanjian dengan pendakwa raya.

Lelaki itu ditangkap pada September lalu kerana melanggar syarat parol tersebut.

Pada perbicaraan bulan lepas, dia enggan mengaku bersalah atas dakwaan berkenaan, tetapi Youssef semalam menukar pengakuan ke atas empat tuduhan. 

Hakim Christina A. Snyder berkata, Youssef yang ditahan sejak lima minggu lalu, perlu menjalani penjara selama 12 bulan dan diikuti pengawasan selama empat tahun selepas dibebaskan.

Youssef dikenal pasti sebagai dalang video Innocence of Muslims yang menghina Nabi Muhammad hingga mencetuskan keganasan yang menyaksikan berpuluh-puluh orang maut pada September lalu. - AFP

PEDASSSS DARI TUN M..!!! MALAYSIAKINI JADI SASAU..!!!

Tun m

Marah betul laman portal pro-pembangkang Malaysiakini apabila disindir sinis mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengenai kontrak Petronas yang dikatakan “sengaja” diberikan kepada anaknya, Datuk Mokhzani Mahathir.

Kemarahan Malaysiakini itu sehingga membuat laman itu menyiarkan insiden memalukan portal tersebut, namun sudah tentu ia ditulis di dalam bentuk yang akan memburuk-burukkan negarawan ulung yang banyak menabur jasa kepada dunia internet di negara ini.

Malaysiakini kononnya mahu “mengenakan” Tun Dr. Mahathir dengan bertanyakan tentang kontrak Petronas yang diberikan kepada syarikat SapuraKencana Petroleum Bhd dengan nilai kontrak kononnya sebanyak RM700 juta.

Berpengalaman mengendalikan wartawan yang cuba memburuk-burukkan beliau, Tun Dr. Mahathir selamba menyatakan bahawa “beliau memang sengaja mengarahkan projek berkenaan diberikan kepada Mokhzani”.

Malah tambahnya, “semua mesyuarat Petronas dipengerusikan olehnya dan sememangnya beliau mengarahkan kontrak berkenaan diberikan kepada anaknya, tidak kepada pihak lain”.

Lebih melucukan, arkitek pembangunan negara itu menyuruh wartawan Malaysiakini berbangsa Cina itu menulis apa yang disindirnya itu di dalam laman portal yang sering memanipulasi berita dan memburuk-burukkan kerajaan UMNO/BN itu.

Saya yakin, sekiranya saya ditempat wartawan tersebut, sudah tentu itu adalah kali terakhir untuk saya bertemu dengan negarawan itu dan saya tidak mahu malu lagi selepas disindir begitu tajam sekali.

Rasanya, hanya mereka yang tebal muka dan tak tahu malu saja yang akan tahan sindiran tajam sebegitu. Saya tidak pasti sama ada wartawan Malaysiakini punya rasa malu atau tidak…

Pun begitu, saya tertanya-tanya tentang kontrak Petronas tersebut. Jika benar kontrak itu diberikan kepada syarikat SapuraKencana Petroleum, apa salahnya?

Apakah syarikat berkenaan milik Mokhzani seorang dan apakah tiada lagi Ahli Lembaga Pengarah lain selain Mokhzani di dalam syarikat berkenaan?

Bagaimana dengan Datuk Hamzah Bakar, Datuk Seri Shahril Shamsuddin, Chong Hin Loon dan Yeow Kheng Chew? Apakah mereka juga anak-anak Tun Dr. Mahathir? Dan mengapa pula mereka ini tidak disentuh?

Lagipun, melihat pada nama syarikat yang tertera perkataan “Petroleum”, apakah berdosa dan salah sekiranya kontrak berkenaan diberikan kepada syarikat tersebut? Lainlah jika terdapat perkataan “tembakau”, “kayu kayan” atau “nasi beriani gam” pada nama syarikat tersebut.

Jadi, memandangkan syarikat berkenaan adalah sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan berasaskan petroleum, apa salahnya diberikan kontrak Petronas itu kepada pihak mereka? Atau Pakatan Haram mahu kontrak itu diberikan kepada Kohilal?

Itu cuma satu kontrak sahaja. Bagaimana pula dengan ribuan kontrak Petronas yang lain dan apakah kontrak-kontrak berkenaan juga diberikan kepada anak-anak Tun Dr. Mahathir? Saya yakin jawapannya adalah tidak sama sekali.

Menghairankan, mengapa Malaysiakini tidak pernah tergerak hati untuk “mengorek” maklumat mengenai skandal pasir di Selangor?

Laman portal yang dipercayai mendapat pembiayaan Yahudi itu patut bertanya kepada Khalid Gagap tentang siapakah Pengerusi Kumpulan Alam Semesta yang menguasi industri pasir di negeri itu dan apa pertalian darahnya dengan Menteri Besar Selangor itu.

Abdul Rahman Ibrahim itu “abang” atau siapa pada Khalid Ibrahim dan mengapakah segala urusan pasir di negeri itu diberikan kepadanya sehingga ramai kontraktor di Selangor yang menggelarnya sebagai “Raja Pasir Semesta Selangor”?

Malaysiakini patut “korek” skandal berkenaan sehingga ke akar umbi. Bukan apa, rakyat Selangor pun nak tahu juga apa yang berlaku mengenai hasil mahsul negeri itu yang dikatakan telah dibolot oleh “The Sons Of Ibrahim & Co”…kan?

Sumber: Mykmu.net

PEDAAASSSS LAGIII..!!! PAS LUPAKAN KONSEP ISLAH DALAM ISLAM..!!!

akhbar_karpal_dap_langkah_mayat_hudud_islam-300x225

Agak menarik untuk mengulas pertikaian tentang istilah kafir harbi dan kafir zimmi yang sedang hangat diperkatakan, apatah lagi istilah tersebut dikaitkan dengan DAP, sebuah parti politik pembangkang yang konsisten membantah kepentingan Islam di negara ini.

Puak-puak PAS merujuk kepada penjelasan Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr. Harun Din yang menyatakan bahawa kedua-dua istilah tersebut tidak timbul selagi negara ini belum menepati ciri-ciri sebuah negara Islam mengikut spesifikasi yang beliau mahukan.

Jadi pada mereka, DAP tidak wajar disifatkan sebagai kafir harbi sebagaimana yang dikatakan oleh seorang tok guru pondok di Tumpat, Abdullah Sa’amah.

Bagaimanapun, apakah pandangan Timbalan Mursyidul Am PAS itu tepat dan tidak boleh dipertikaikan?

Saya bukanlah seorang ulama yang memiliki ilmu agama yang tinggi. Namun rasanya saya mempunyai beberapa soalan untuk Timbalan Mursyidul Am PAS yang cuba menyembunyikan status sahabat “syaitan”nya itu…

Pertamanya, apakah hukumnya sekumpulan golongan bukan muslim yang terang-terangan menolak hukum Allah di muka bumi ini?

Setahu saya, setiap kali PAS merencanakan dan bercadang untuk melaksanakan hukum hudud, DAP merupakan pihak yang paling lantang menentang kehendak parti itu. Ada kalanya penentangan itu sehingga membabitkan nyawa!

Misalnya, PAS mengutarakan perlaksanaan hudud PAS. Tapi DAP menyanggah sehingga Presidennya, Karpal Singh menegaskan bahawa PAS perlu melangkah mayatnya terlebih dahulu sebelum melaksanakan hukum tersebut.

Dalam ertikata lain, DAP sanggup bersabung nyawa asalkan hukum hudud tidak dilaksanakan di negara ini. Dan apakah itu bermakna DAP tidak menentang hukum Allah?

Mujurlah PAS hanya mengutarakan hukum hudud versi PAS yang begitu banyak khilafnya dan tidak mempamerkan keadilan sebagaimana hudud Allah yang sebenar. Jika tidak, sudah pasti ada “mayat” yang sudah “dilangkah”!

Menyebut mengenai negara Islam yang menepati ciri-ciri sebuah negara Islam yang diiktiraf Datuk Dr. Harun Din, apakah lagi ciri-ciri yang diperlukan untuk menjadikan Malaysia sebuah negara Islam?

Saya hairan. Negara-negara Islam di seluruh dunia begitu menghormati dan mengiktiraf Malaysia sebagai sebuah negara Islam contoh di peringkat antarabangsa. Tapi, ulama PAS tetap tidak mengiktiraf “Daulah Islamiyyah” yang ditubuhkan UMNO ini.

Sekiranya Malaysia bukan sebuah negara Islam, apakah Datuk Dr. Harun Din fikir negara ini akan diterima masuk sebagai ahli OIC dan pernah menjadi negara yang mempengerusikan pertubuhan negara-negara Islam terbesar itu?

Sekiranya Malaysia masih belum sempurna dasar Islamnya, mengapa PAS dan Datuk Dr. Harun Din sendiri tidak tampil membantu UMNO untuk mengimarahkan agama Allah itu di bumi bertuah ini?

Siapa yang melarang PAS dan Datuk Dr. Harun Din untuk berbuat demikian? Atau PAS dan Harun Din bertujuan untuk mengejar kuasa dan jawatan politik melebihi kepentingan agama Allah di Malaysia?

Apakah Datuk Dr. Harun Din tidak pernah mendengar perkataan “ISLAH” di dalam muamalah sesama saudara seagama? Bukankah Allah SWT berfirman supaya umat Islam menggunakan kaedah islah sesama mereka sekiranya ada kekhilafan yang berlaku?

Sebaliknya, PAS dan Datuk Dr. Harun Din memilih untuk bersahabat dengan “syaitan” untuk meruntuhkan sebuah kerajaan Islam di Malaysia! Ini sudah bertentangan dengan kehendak Al-Quran dan Sunnah Nabawiyyah, bukan?

Saya hairan dengan corak pendekatan para ulama PAS dalam hal ini. DAP dipertahankan dengan sepenuh jiwa dan raga, sedangkan UMNO yang merupakan saudara seagama diserang PAS setiap detik mereka bernafas!

Tak malukah PAS menyerang saudara seagama sendiri dan berpihak kepada golongan kuffar yang jelas menentang perlaksanaan Islam di negara ini?

PAS kononnya mahu Islam diutamakan lebih dari politik. Namun dengan cara politik PAS yang terkini, jelas menunjukkan bahawa mereka lebih mengutamakan politik berbanding Islam yang disampaikan oleh Rasulullah SAW!

Justeru itu, PAS perlu bermuhasabah dalam hal ini dan memikirkan hubungan mereka dengan sahabat “syaitan” mereka selagi “nasi belum menjadi bubur”. Gesaan ini bukan untuk menyelamatkan UMNO, tapi demi Islam, Melayu dan Tanah Melayu!

Sumber: Mykmu.net

LAWAK PAGI INI... AWAT SOROS BERKENAN SANGAT KAT PAPA NURUL IZZAH..?


Siapa budak belaan Soros di Malaysia?

Alaaa...takkan korang tak kenal? Heh!

Cuba tengok kat atas...

Agak-agak kat atas tu sapa yang jadi "puppet"?

Awat yang Soros berkenan sangat kat "PAPA NURUL IZZAH" ni..?

Friday, November 9, 2012

PEDASSSS HANGITTT..!!! HADI AWANG SURUH MUSLIMUT PAS PI KELAS TAMBAHAN B.INGGERIS..!!!?

muslimut

Belum pun kering air mata Wan Azizah merasa belas terhadap anaknya Nurul Izzah yang dikecam hebat atas keceluparannya di sebuah forum, Dewan Muslimat PAS pula hadir mempertahankan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.

Ketua Dewan “muslimut” PAS, Siti Zailah langsung tidak percaya dengan dakwaan yang mengatakan bahawa Naib Presiden PKR itu bersetuju untuk golongan muslim di negara ini untuk memeluk agama lain selepas berumur 18 tahun.

Bagi Siti Zailah, seorang yang bertudung seperti Nurul Izzah pasti sayang kepada aqidah umat Islam di negara ini dan mustahil untuknya menyokong sesuatu yang mampu mengancam kehormatan Islam, terutamanya berkenaan soal “riddah”.

Menariknya, Ketua Dewan “muslimut” itu menuduh akhbar Utusan Malaysia sengaja memutar belit kenyataan Nurul Izzah dan sepatutnya akhbar itu meminta penjelasan dari anak sulung Anwar itu sebelum menyiarkan berita mengenainya.

Pertamanya, saya ingin meminta Siti Zailah untuk pergi kelas tambahan bahasa Inggeris di mana-mana pusat tiusyen berdekatan kediamannya bagi memperhalusi isu ini. Ia adalah memandangkan ucapan Nurul Izzah itu dibuat menggunakan bahasa Inggeris.

Namun sekiranya otak Ketua Dewan “muslimut” itu sudah berkarat dan bebal untuk menerima ilmu Allah itu, saya siarkan disini terjemahan petikan dari ucapan Nurul Izzah tersebut…
“Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama… mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata.”
Dalam hal ini, Nurul Izzah telah ditanya di forum tersebut tentang sama ada orang Melayu perlu diberikan kebebasan beragama seperti orang bukan Melayu di Subang Jaya.

Dan apakah Siti Zailah begitu “bebal” sangat otaknya untuk memahami apa yang diucapkan oleh Nurul Izzah itu?

Lagipun, petikan itu diperoleh dari laman portal pro-pembangkang sendiri iaitu Malaysiakini yang terkenal dengan serangan-serangan manipulasi minda terhadap Kerajaan BN. Lainlah kalau dipetik dari Utusan Malaysia yang kononnya milik UMNO..kan?

Sekiranya Siti Zailah kurang pasti, rasanya dia boleh layari laman Youtube di mana terdapat rakaman video yang telah dimuat turun dan membuktikan betapa Nurul Izzah sanggup mengancam aqidah umat Islam dengan gejala murtad di negara ini.

Selain dari meletakkan aqidah umat Islam pada umur 18 tahun, Siti Zailah boleh tonton sendiri bagaimana “anak papa” ini menunjukkan sokongan terhadap hak dan gerakan LGBT yang menjadi amalan “papa”nya itu selama ini.

Saya sebenarnya jelek dengan “simpati bodoh” Siti Zailah terhadap Nurul Izzah memandangkan Dewan Pemuda PAS telah tampil untuk menempelak Naib Presiden PKR itu bagi isu yang sama.

Anak Nik Aziz, Nik Abduh baru-baru ini menyelar Nurul Izzah dan mendakwa anak Anwar itu tidak memahami firman Allah SWT berkenaan ayat Al-Quran yang tidak memaksa mana-mana individu untuk memeluk agama Islam.

Pada saya, sebelum Siti Zailah mengutarakan rasa tidak percaya atau simpatinya terhadap Nurul Izzah, dia sepatutnya merujuk terlebih dahulu kepada Nik Abduh yang menyerang Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.

Cuma saya kurang pasti, sekiranya Azmin sebelum ini begitu berkuasa memecat Hasan Ali di dalam PAS, apakah Nik Abduh mampu memaksa Wan Azizah atau Anwar untuk memecat anak sulung mereka dari PKR?

Saya yakin jawapannya adalah tidak sama sekali. Anwar dan Wan Azizah takka memecat anak mereka itu. Lagipun, apa yang diucapkan Nurul Izzah itu adalah bersamaan dasarnya dengan perjuangan Anwar yang selama ini menyokong kebebasan asasi manusia “ala barat” dan LGBT.

Saya kini hanya menunggu kenyataan Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat mengenai kenyataan Nurul Izzah tersebut dan saya yakin bahawa sekiranya dia mengeluarkan “fatwa”nya, sudah tentu ia akan “menasakh mansukh”kan fatwa Nik Abduh atau Siti Zailah.

Persoalannya, beranikah Nik Aziz mengeluarkan fatwa yang bertentangan dengan kehendak dan kepentingan Anwar serta keluarganya? Rasanya tak mungkin Nik Aziz berani “derhaka” pada Anwar…kan?

Sumber: Mykmu.net

PEDASSS..!!! LYNAS MENANG, FUZIAH BAKAL DISAMAN..???

fuziah lynas

Saya bagaikan terbayang muka merah padam Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh, setelah Mahkamah Tinggi Kuantan memutuskan untuk menolak permohonan injuksi interim terhadap kilang Lynas di Gebeng yang dipohon oleh tiga orang penduduk Kuantan.

Selama ini Fuziah yang ditugaskan untuk memburuk-burukkan kilang Lynas itu bermati-matian menyerang kilang tersebut sehingga begitu terdesak merakam sebuah video pendek dan mensia-siakan bahan mentah makanan yang kononnya terkena radiasi.

Tidak puas dengan itu, Fuziah menyebarkan khabar angin bahawa bahaya kilang Lynas itu setara dengan risiko operasi sebuah loji nuklear seperti di Chernobyl sehingga mencetus ketakutan dan mempengaruhi beberapa penduduk di Kuantan.

Padahal, kilang Lynas itu hanyalah sebuah kilang biasa yang memproses nadir bumi yang mempunyai ciri-ciri kawalan keselamatan yang sangat ketat dan menghasilkan paras radiasi yang sangat kecil.

Bayangkan, radiasi sebuah rumah batu dan telefon bimbit lebih tinggi parasnya berbanding paras radiasi yang dihasilkan di kilang tersebut!

Setelah rakyat diperjelaskan tentang keadaan sebenar dan fakta-fakta dari Mosti, AELB serta AEIA didedahkan bahawa kilang itu selamat serta tidak merbahaya sebagaimana yang tohmah Fuziah, reputasi Fuzian semakin hilang.

Pada saya, permainan Fuziah berkenaan tohmahan yang dilemparkan terhadap kilang Lynas tersebut merupakan bukti nyata yang mempamerkan betapa puak-puak Pakatan Haram begitu gemar mengada-adakan sesuatu yang tidak ada.

Perkara yang tidak benar sama sekali telah diputar belitkan sehingga mencetus kerisauan dan ketakutan di kalangan rakyat. Padahal semua itu adalah propaganda jahat dan jijik yang cuba dilakukan Pakatan Haram dengan motif politik yang keji!

Saya tidak pasti sama ada terdapat fatwa di dalam gabungan parti pembangkang itu mengenai hukum melemparkan tohmahan, fitnah atau syubhah.

Namun saya yakin bahawa agama Islam yang saya pegang sejak lahir melarang sama sekali umatnya menabur fitnah, melakukan tohmahan atau perkara syubhah, apatah lagi yang menimbulkan kekeliruan dan mendorong kepada kekecohan umum.

Menyusuri isu Lynas, saya percaya bahawa ramai di kalangan kita yang menyaksikan tindakan Pakatan Haram yang menganjurkan pelbagai demonstrasi haram yang cuba memburuk-burukkan kilang Lynas yang berpengkalan di luar negara itu.

Persoalannya, dengan tindakan tersebut, tidakkah mereka terfikir bahawa tindakan itu sebenarnya akan menakut-nakutkan ramai pelabur asing yang berminat untuk mengembangkan pelaburan mereka di Malaysia?

Kesan dari tindakan menakut-nakutkan pelabur itu akan menjadikan negara ini kurang pertumbuhan ekonomi di mana para penduduk tempatan akan menghadapi kekurangan peluang pekerjaan. Ini berlaku di negara luar dan apakah Pakatan Haram suka perkara ini berlaku di Malaysia?

Saya mengharapkan agar isu Lynas ini dapat memberi pengajaran terbaik kepada rakyat di negara ini dan membuka mata serta minda mereka supaya tidak dijajah oleh anasir-anasir politik busuk yang diamalkan oleh pihak Pakatan Haram.

Hikmah yang terjadi berhubung isu Lynas ini wajar dijadikan contoh jelas bagaimana para pemimpin gabungan parti pembangkang sering mempolitikkan isu yang tidak sepatutnya dan tidak mengenal dosa atau pahala di dalam perjuangan politik mereka.

Lupakanlah detik-detik pahit ditipu oleh para pemimpin Pakatan Haram dan sesungguhnya Allah itu begitu Pemurah untuk menerima taubat hambaNya yang sebelum ini menyokong sebuah perjuangan palsu yang tidak bermoral.

Apa salahnya kita bertransformasi ke arah positif dan sesungguhnya Allah itu amat menyukai mereka yang meninggalkan sifat buruk sangka yang cuba diterapkan oleh Pakatan Haram kepada rakyat di negara ini.

Apapun, kita terjemahkan penolakan kita terhadap Pakatan Haram pada PRU ke-13 nanti sambil menghantar mesej kepada “Anwar OMEGA” bahawa rakyat Malaysia tidak rela memiliki sebuah kerajaan penipu dan suka memutar belitkan realiti, insyaAllah…

Sumber: Mykmu.net

EKSKLUSIF DARI KEDAH..!!! "BELOGGER" UPAHAN PAS SAKIT HATI KAT TOK BASHAH..!!! HEH..!!!

Tok Bashah semakin menyengaattttt..!!! Heh! Blogger PAS dah takut..!!!
Marah betoi puak-puak blogger PAS Kedah bila Tok Bashah kata puak-puak PAS ni hanya tau berceramah saja dalam hidup depa. Kenyataan Tok Bashah tu betoi-betoi "menghiris hati" depa sampai depa terpaksa tulis dalam blog... heh!

Awat yang marah sangat tu cekkkk...? Terasa pedasss ka? Heh!

Depa kata, pemimpin PAS Kedah memang hanya tau berceramah sebab depa dok dedahkan penyelewengan Kerajaan UMNO/BN Kedah sebelum ni. Heh!

Betoi ka ada penyelewengan? Atau depa yang sengaja "mereka cipta" penyelewangan tu? Kalau betoi la ada penyelewengan, awat depa tak report polis atau SPRM? Heh?!

Setahu aku, depa dah report dah kat SPRM. SPRM pun dah selesai siasat. Masalahnya, hasil dari siasatan tu, semuanya tutup kes! Sebab? Sebabnya memang tak betoi la apa yang depa laporkan kat SPRM tu. Tuduhan palsu..!!! Biasalah PAS ni memang suka fitnah orang...

Jadi, apa yang depa dok ceramah kat rakyat Kedah selama ni? Apa lagi kalau bukan FITNAH dan tohmahan buruk! Dah memang fitnah jadi makanan orang-orang PAS ni...jadi nak buat lagu mana? Dah memang hobi depa sejak dahulu kala...heh!

Tapi takpa laaa... Aku yakin, rakyat Kedah ni celik-celik belaka. Depa tak mudah tertipu dengan ceramah fitnah PAS tu. Dari PAS lahir, sampai la sekarang ni, rakyat tak yakin pun dengan ceramah depa yang ntahapahapa tu...

Jadi, jangan la kecik hati dengan kata-kata Tok Bashah tu. Memang betoi la kata Tok Bashah. PAS memang hanya tau ceramah, tapi tak reti buat kerja..! Heh! Terima la kenyataan tu seadanya...heh!      

EKSKLUSIF DARI KEDAH..!!! "BELOGGER UPAHAN" PAS KEDAH KANTOI MENIPU LAGI..!!!


Kadang-kadang, aku nak tergelak dengan perangai budak-budak pencacai yang diupah PAS Kedah untuk jadi blogger depa ni. Bukan apa...depa ingat depa cerdik, tapi sebenarnya depa ni cerdik menipu saja...

Contohnya, depa kata KUIN hebat. KPT kata KUIN berstatus "Sangat Baik". Dan kerana status yang diberikan KPT tu maka blogger pencacai PAS Kedah ni kata DYMM Yang DiPertuan Agong puji KUIN...heh!

Penipu betoi laaaa..!!! Heh!

KPT baru saja keluarkan senarai pencapaian IPT tu baru-baru ni. Status "sangat baik" tu memang biasa ja sebenarnya diperoleh oleh mana-mana IPT kat Malaysia ni. Apa yang dibanggakan sangat? Lain la kalau KUIN berstatus "cemerlang"! Heh!

Lagi satu, status tu diberikan berdasarkan pencapaian akademik dan bukannya berdasarkan pengurusan KUIN. Dan kalau nak dilihat dari sudut pengurusan, memang KUIN gagal gila bab* punyaaaa..! Heh!

Kalau tidak, takkan la ratusan kakitangan dan pensyarah kat KUIN tu nak buat demo? Apa blogge pencacai PAS tu ingat depa suka ke buat demo? Dalam hujan pun depa buat demo jugak! Apa kes tu bebbbbb..???

Dah tentu la pengurusan KUIN ada masalah! Apa masalahnya? Apa lagi? Duit laaaa..!!! Abih gaji depa lambat dan depa kena hambat dengan bank setiap bulan. Depa bukan macam "belogger" pencacai PAS yang dibayar on time tuuuu..!!! Heh!

Pasal pujian DYMM Yang DiPertuan Agong tu, sebenarnya ia dibuat pada pertengahan bulan September. Kalau tak silap aku pada 18hb atau 19hb September. Bulan 9 tu..!!! Sekarang ni dah bulan November dahhhh..bulan 11..!!! Dah lebih 2 bulan dah DYMM Yang Dipertuan Agong puji...



Jadi, jelas la bahawa pujian tu dibuat bukan pasal status "Sangat Baik" yang KUIN dapat tu...Heh! Nampak sangat la menipunyaa....heh!

Lagipun, DYMM Yang DiPertuan Agong puji kedudukan akademik, bukan pengurusan. Heh! Ada ke KUIN cerita kat DYMM YDP Agong pasal kedudukan kewangan KUIN yang dirolling tak lepas dan kacau duit gaji - zakat kakitangan tu? Heh! Jangan harap la depa nak cerita...heh!

Kalau nak menipu tu agak-agak la. Kalau DAP tu boleh gak la aku faham sebab depa bukannya tahu dosa pahala. Ni "belogger belaan PAS Kedah" nihhhh..!!! Awat? Zul Ya ajar hangpa menipu kaaa..? Heh!

Thursday, November 8, 2012

18SX DI KEDAH..!!! PELAJAR DITUDUH BERZINA DENGAN GURU KAT PENDANG..!!!

Jangan tiru aksi "china doll" yang bernama "Wan Azizah" ni...heh!
Tu diaaa...!!! Memang panas kes ni..!!! Kat Pendang pulak tu..!!! Sekolah mana? Sapa la yang dok penaya budak ni? Cikgu mana pulak ni...? Ishhhhh..!!! Buat malu Azizan Razak je laaa..!!!

Aku nak tanya...budak tu ada tertinggal jam tangan OMEGA tak? Cikgu yang tuduh tu ada rakaman video tak? Rakaman tu cuma besi je kata PAS... Cikgu tu ada 4 orang saksi tak? Yang pandai-pandai tuduh budak berzina dengan guru tu apahal? Nak kena tibai ke?



Pelajar Dituduh Berzina Dengan Guru

PENDANG – Seorang pelajar lelaki tingkatan empat sebuah sekolah di sini mendakwa dibuang sekolah kerana dituduh mengadakan hubungan seks dengan guru sandaran yang mengajar subjek bahasa Inggeris.

Sinar Harian difahamkan pelajar tersebut dituduh melakukan hubungan seks dengan guru terbabit pada 1 Oktober 2012 kira-kira jam 12 tengah malam di rumah guru itu di kuarters guru sekolah berkenaan.

Pelajar mahu dikenali sebagai Wan mendakwa, dia dipaksa beberapa guru sekolah itu supaya membuat surat pengakuan mengadakan hubungan seks dengan guru berusia lingkungan 20-an itu.

Pelajar itu mengaku tidak pernah mengadakan apa-apa hubungan dengan wanita itu, malah guru itu tidak pernah mengajar di dalam kelasnya.

“Saya akui memang baik dengan guru tersebut sejak dia (guru sandaran) mula berkhidmat di sekolah ini kira-kira Februari lalu.

“Namun, saya terkejut bila dipaksa beberapa guru untuk buat surat pengakuan melakukan hubungan seks dengan guru terbabit sedangkan pada waktu kejadian, saya berada di asrama sekolah dan sedang tidur di dalam bilik,” katanya kepada Sinar Harian selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pendang, petang semalam.

Sementara itu, bapa saudara Wan berkata, pihak sekolah ada menghubungi bapa pelajar itu 2 Oktober lalu untuk memintanya datang ke sekolah berkenaan kerana ada masalah, namun enggan memberitahu kisah sebenar.

“Bapanya tidak ke sekolah selepas menerima panggilan pertama kerana sedang bekerja menyebabkan pihak sekolah menghubungi kali kedua hari yang sama kira-kira 12 tengah malam, melalui warden asrama supaya segera datang berikutan masalah disiplin anaknya.

“Apabila sampai ke asrama, warden terus menyuruh membawa semua barang dan pakaian balik ke rumah kerana Wan sudah tidak dibenarkan belajar di sekolah itu selepas terlibat dengan kes zina tanpa menerima sebarang penjelasan dan surat pada malam terbabit,”
katanya.

Menurutnya, Wan digantung sekolah dari 2 hingga 15 Oktober lalu serta menerima surat diberhentikan daripada ibu pejabat menyebabkan waris berjumpa dengan pengetua sekolah terbabit mengenai dakwaan itu.

Katanya, apabila perjumpaan diadakan, pengetua sekolah memaklumkan pelajar hanya mempunyai dua pilihan iaitu kekal di sekolah jenis sama tetapi di tempat lain atau memilih ke sekolah harian biasa.

Menurutnya, dia tidak berpuas hati dengan pihak sekolah kerana tidak memberi bukti anak saudaranya terbabit kes itu walaupun diminta waris untuk berbuat demikian.

“Saya syak kes ini ada muslihat kerana pada 4 Oktober lalu, dua guru sekolah terbabit datang ke rumah anak saudara saya di Kampung Guar Kepayang dan meminta kebenaran waris membawa Wan keluar minum.

“Namun, kira-kira dua kilometer perjalanan dari rumah, guru tersebut meminta Wan menyalin pengakuan dalam satu borang bersama tanda tangan dan terus menghantarnya pulang,” katanya.
Menurutnya, anak saudaranya itu merupakan seorang pelajar pintar kerana memperoleh 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dan mencapai 8A dalam Penilaian Menengah Rendah (PMR).

“Saya bimbang pelajarannya terjejas kerana bakal menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun hadapan, tetapi tidak bersekolah lebih sebulan disebabkan kes ini,” katanya. - Sinar Harian Online

NURUL IZZAH LARI..!!!? ANAK PAPA SEMARAKKAN MURTAD DI MALAYSIA..!!!


SAYA mengerti bahawa “anak papa”, Nurul Izzah Anwar sedang berada di dalam keadaan tertekan sekarang ekoran keceluparannya yang mahukan kebebasan golongan berusia 18 tahun ke atas untuk memilih agama yang disukai tanpa halangan.

Saya juga mengerti tentang “papa”nya, Anwar Ibrahim yang berkecil hati dan kecewa apabila anak sulungnya itu dikecam hebat kerana memperjuangkan kehendaknya, termasuk menyokong LGBT di sebuah forum baru-baru ini.

Bukan saja para pemimpin UMNO yang menyerang Nurul Izzah, malah Dewan Pemuda PAS juga berang terhadap kenyataan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu.

Siapalah yang tidak tertekan jika berada di dalam keadaan begitu, namun “terlajak perahu mungkin boleh diundur, terlajak berkata-kata maka bersedialah menerima kesannya”, apatah lagi kata-kata itu dari seorang pemimpin politik.

Dari ucapan Nurul Izzah itu, jelaslah menunjukkan bahawa kefahaman anak sulung Anwar itu mengenai kalamullah adalah sangat cetek sekali.

Memang benar “tiada paksaan untuk menganut agama Islam” sebagaimana yang difirman Allah SWT, namun Nurul Izzah tidak boleh menafikan keIslaman yang diwarisi melalui kedua ibu bapa sebagaimana yang berlaku di Malaysia dan umat Islam lain di dunia ini.

Misalnya, puteri Rasulullah SAW iaitu Sayyidatina Fatimah Az-Zahra dilahirkan oleh Ummul Mukminin, Khadijah binti Khuwailid dan berbapakan Muhammad bin Abdullah yang beragama Islam.

Jadi, mampukah dengan hujah dan fahaman yang pelopori Anwar dan Nurul Izzah itu menafikan keIslaman Sayyidatina Fatimah Az-Zahra dan beliau berhak memilih untuk memeluk agama lain pada usia 18 tahun?

Jika begitu, agama apakah yang dianuti oleh puteri Rasulullah itu pada usianya 16 tahun dan 17 tahun sedangkan ketika itu beliau sudah diwajibkan untuk bersolat, menunaikan zakat dan menunaikan haji sebagaimana mereka yang mukallaf?

Sekiranya Fatimah R.A kemudiannya keluar dari Islam pada umur 18 tahun, apakah beliau tidak dikira sebagai murtad? Bukankah keluar dari Islam boleh dianggap murtad? Apa pengertian “riddah” di dalam fahaman keluarga Anwar?

Sebab itulah saya menegaskan bahawa fahaman Nurul Izzah sangat cetek dalam hal ehwal yang membabitkan aqidah ini.

Namun meskipun tidak mempunyai pengetahuan dan hukum hakam agama yang mendalam, Ahli Parlimen Lembah Pantai ini tetap mahu bercakap mengenai Islam dan muamalahnya di hadapan golongan bukan Islam?

Persoalannya, apakah ini “ikon anak muda” yang diketengahkan oleh PKR bagi memimpin umat Islam di negara ini?

Apakah individu yang mengancam aqidah umat Islam ini yang selama ini disokong oleh puak-puak Pakatan Haram?

Dan paling utama, apakah kita umat Islam yang hidup di negara Islam yang begitu kuat mempertahankan kedaulatan agama Allah sanggup membiarkan seorang yang berfahaman songsang ini untuk menjadi pemimpin kita pada masa akan datang?

Pada saya, apa yang berlaku mengenai insiden ini ada hikmahnya.

Selain dari mendedahkan “belang” Nurul Izzah dan keluarganya, ia juga menunjukkan betapa para pemimpin Pakatan Haram tidak layak untuk dijadikan pemimpin di negara ini dan tidak wajar untuk dicontohi oleh seluruh umat Islam.

Mungkin Allah SAW sengaja mendorong Nurul Izzah berkata demikian demi membuka mata umat Islam di negara ini supaya berhati-hati dengan agenda pihak yang sanggup menggadaikan aqidah mereka semata-mata kerana “undi”.

Justeru itu berjaga-jagalah dan kenalilah pemimpin pembangkang, khususnya dari PKR, yang mampu menyebabkan kita terpesong dari aqidah dan menyemarakkan gerakan murtad serta LGBT di negara ini. Nauzubillahi min zalik..

Sumber: Perak Today

PANASSS..!!! KERANA UCAPAN (VIDEO) INI LA NURUL IZZAH KENA PENAMPAR JEPUN..!!!



Kerana mulut, aqidah umat Islam bakal dibinasakan oleh anak perempuan Anwar ni. Tonton sendiri rakaman video ni. Takde apa-apa superimpose kat video ni. Gila ke? Video mana boleh superimpose! Heh!

Tapi ni la bukti Nurul Izzah menyokong dasar IFC yang mahu kebebasan beragama ditentukan pada umur 18 tahun. Paling best...pakej menggadaikan aqidah umat Islam ni juga disertakan juga rasa cinta Nurul Izzah terhadap hak LGBT di Malaysia...

Bayangkan apa yang bakal berlaku jika "papa" dan "anak papa" ni menjajah Putrajaya. Dulu Belanda, Inggeris dan Jepun menjajah secara fizikal. Tapi Anwar dan anaknya ni menjajah dengan fahaman yang mengancam aqidah dan menyokong LGBT...

Korang sokong ke? Ikut suka korang laaaa....

Dalam majlis tu...Mujahid (Pemuda PAS) pun ada..! Tapi dia jadi "bisu" mendengar "kemerduan suara" Nurul Izzah. Sempat lagi dia bertentang mata sambil tersenyum mesra kat "anak papa" tu.. Dey bro...dia tu bini orang tuuuu..!!! Lain la kalau Izzah nak jadi Shamsidar...heh!

Ewwahhhh Mujahiddd....lain macam je tuuu...heh!

PANASSS DARI KEDAH..!!! AYATOLLAH MAT SABUN BAKAL MENJAJAH KEDAH DARI SUNNI..!!!

mat sabu syiah

Semakin panas keadaan di Parlimen Pendang kini apabila Timbalan Presiden PAS, Muhammad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu dikatakan hampir 90 peratus bakal bertanding di situ pada PRU ke-13 nanti.

Cakap-cakap dikalangan para penyokong PAS tegar di kawasan tersebut juga begitu hangat membincangkan mengenai pencalonan Mat Sabu yang dikhabarkan bakal mencetus pepecahan di kalangan penganut “agama” PAS di situ.

Menurut sumber dalaman yang merupakan salah seorang aktivis PAS yang setia di kawasan itu, para penganut “agama” PASdi Pendang kini terbahagi kepada dua pihak iaitu satu pihak yang menyokong Mat Sabu dan mengalu-alukan pencalonan Timbalan Presiden PAS itu.

Bagaimanapun, dikatakan hampir separuh dari mereka mencebik bibir dan tidak bersetuju sama sekali Mat Sabu dicalonkan di kawasan mereka.

Nak tahu kenapa?

Menurut sumber itu, Mat Sabu tidak diterima oleh sebahagian dari mereka kerana meyakini bahawa Timbalan Presiden PAS itu mengamalkan fahaman Syiah dan tidak mahu fahaman yang terkenal di Iran itu masuk ke Parlimen itu.

Untuk makluman, atas penyelidikan yang dibuat dan sumber-sumber yang diperoleh di sekita parlimen itu menunjukkan bahawa ramai di kalangan pak-pak lebai PAS di kawasan tersebut berfahaman Syi’ah dan berpusat di beberapa buah masjid di situ.

Pengaruh mereka sangat besar dan merebak sehingga ke kawasan Kuala Kedah, Alor Setar, Pokok Sena dan beberapa daerah lain di negeri itu. Namun “pusat”nya dikatakan terletak di Pendang.

Mereka inilah yang mahu Mat Sabu bertanding di parlimen Pendang dan khabarnya kedatangan calon “Syiah” itu dibantu oleh seorang ADUN Kerajaan Negeri Kedah yang sememangnya disyaki sebagai pengikut fahaman itu.

Dengan kehadiran Mat Sabu di Kedah, dijangka negeri itu bakal menjadi “hub” terbesar bagi fahaman tersebut sekiranya Timbalan Presiden itu menang bertanding pada PRU ke-13 itu nanti.

Perkara inilah yang ditakuti dan menjadi kerisauan ramai penganut “agama” PAS yang sebelum ini mengamalkan fahaman Sunnah wal Jama’ah dan berpegang teguh kepada “fatwa-fatwa tiket ke syurga” Nik Aziz Nik Mat.

Menurut salah seorang dari mereka, kehadiran Mat Sabu untuk menjadi calon di parlimen itu membuatkan mereka di dalam dilema. Jika tak berikan undi padanya, maka agak memalukan bagi seorang yang berjawatan Timbalan Presiden PAS kalah pilihanraya.

Kalau diberi undi dan Mat Sabu menang di Pendang kali ini, ia bermakna mereka membuka ruang kepada fahaman Syi’ah untuk terus menular di kawasan tersebut dan merebak lebih teruk di seluruh negeri Jelapan Padi itu.

Persoalannya, apakah benar dakwaan sumber tersebut? Apakah benar Mat Sabu seorang yang mengamalkan fahaman Syi’ah? Dan siapa pula ADUN yang dikatakan berfahaman tersebut?

Saya sempat bertanya kepada “sumber” berkenaan, jika benarlah Mat Sabu itu berfahaman Syi’ah dan bertanding di Parlimen Pendang, apakah mereka akan memberikan undi kepadanya dan sedia membelakangkan fahaman Sunni yang dipegang selama ini?

Sekiranya Mat Sabu menang di parlimen itu, sudah tentu dia akan bermaharajalela di situ dan di seluruh Kedah dan apakah Menteri Besar Kedah, Azizan Razak, tidak dapat berbuat apa-apa untuk menyekat kemaraan Mat Sabu itu?

Katanya, Azizan sebenarnya memang menolak pencalonan Mat Sabu di Pendang sejak awal lagi, namun apalah sangat kuasa yang ada pada Azizan berbanding jawatan Timbalan Presiden yang disandang oleh suami kepada dua orang Normah itu!

Kata saya padanya, terserahlah pada jema’ah PAS di Pendang. Jika mahu fahaman Syi’ah terus menyinar di Pendang, maka undilah Mat Sabu…

Namun jika tidak rela perkara tersebut berlaku, sewajarnya para penganut “agama” PAS yang berfahaman Sunni patut berbuat sesuatu mengenainya dan menghantar mesej kepada pucuk pimpinan parti mengenai bantahan mereka.

Dan pada saya, sekiranya benar Mat Sabu tercalon di Pendang, maka ia bukan saja menyaksikan pertembungan di antara UMNO dan PAS, malah ia akan menyaksikan perebutan kerusi Parlimen di antara calon berfahaman Sunni dan Syi’ah di Kedah.

Persoalannya, siapakah yang akan menang? Sama-samalah kita nantikan…

Sumber: Mykmu.net

PANASSS..!!! KHALID GAGAP PAKSA MEDIA SELANGOR BODEK DIA..!!! #Langat2 #IsuAirSngor

khalid-ibrahim-bengap

Saya selalu tertawa sendirian apabila membaca media rasmi terbitan Khalid Gagap, Selangorku, yang sering memutar belit keadaan sehingga mampu mengelirukan rakyat Selangor khususnya berkenaan beberapa isu yang dipolitikkan Kerajaan Pakatan Haram Selangor sejak akhir-akhir ini.

Rakyat negeri termaju itu kini di ambang krisis air dan sangat meloyakan tekak melihat sikap dolak-dalih Khalid dan konco-konconya yang memomokkan rakyat dengan beberapa alasan bodoh dan tidak masuk akal.

Menyedari hakikat krisis air bakal berlaku, Khalid dengan pantas menyalahkan pihak lain, khususnya Kerajaan Pusat yang kononnya tidak memberikan kerjasama untuk Kerajaan Negeri membeli syarikat-syarikat konsesi untuk menjayakan kemahuannya menstrukturkan semula air di Selangor.

Peliknya, Kerajaan Pusat sudah lama memberikan lampu hijau untuk dia membeli syarikat-syarikat tersebut. Jadi, tunggu apa lagi? Belilah cepat!

Tidak cukup dengan itu, dia tanpa rasa bersalah selamba memburuk-burukkan SYABAS sedangkan Kerajaan Negeri Selangor memiliki pegangan saham sebanyak 30 peratus di dalam syarikat konsesi air itu.

Khalid berulang-ulang menyebut “jasanya merasuah” skim air percuma di Selangor sedangkan tindakan itu akan mengurangkan pendapatan Kerajaan Negeri itu dan terpaksa membayar harga air percuma kepada syarikat-syarikat konsesi tersebut.

Dengan air percuma diberi, Khalid secara tidak langsung mengajar rakyat Selangor untuk tidak berjimat dan menggunakan air sewenang-wenangnya. Maklumlah, dapat air percuma…

Bila jumlah rakyat semakin meningkat selama empat tahun dia memerintah dan menyebabkan penggunaan serta permintaan air meningkat, Khalid mula liat nak bayar hutang pada SYABAS dan menyalahkan syarikat itu dalam banyak perkara.

Sedangkan rakyat semakin terhimpit dengan kekurangan bekalan air bersih sehingga ramai dikalangan mereka yang terpaksa mendapatkan air dari masjid untuk keperluan harian. Itu belum lagi disebut mengenai ribuan kediaman yang langsung tidak ada air!

Mujurlah Kerajaan Pusat sudah lama tahu mengenai krisis air yang bakal melanda Selangor dan awal-awal lagi menyediakan sebanyak RM606 juta bagi pelan mitigasi air di negeri itu. Semuanya dibiayai oleh Kerajaan Pusat, tapi Khalid pula yang mendabik dada. Muka tak malu betul!

Itu pelan jangka pendek. Untuk jangka panjang, Kerajaan Pusat dan Kerajaan Negeri Selangor terdahulu sudah menyediakan pelan terbaik dengan cadangan pembinaan terowong air gergasi dari Pahang serta membina loji rawatan air, Langat 2.

Peliknya, Khalid setuju pelan jangka pendek dilaksanakan, tapi dia tak bersetuju pula untuk laksanakan pelan jangka panjang. Kononnya mahal! Padahal, projek itu juga dibiayai sepenuhnya oleh Kerajaan Pusat! Tak kacau langsung duit Khalid, apa yang dia risaukan?

Dan dia menjadikan alasan “penstrukturan semula air di Selangor” sebagai modal utama untuk melengah-lengahkan pembinaan Langat 2. Dan berbanding tarikh asal, loji berkenaan sudah lewat dibina selama hampir dua tahun.

Dalam ertikata lain, lebih lambat Langat 2 dibina, lebih lamalah rakyat Selangor dijangka menghadapi masalah bekalan air. Khalid pula tak habis-habis dengan pelan teknologi membran yang membabitkan kos yang mahal dan bersifat jangka pendek!

Media rasmi yang digunakan untuk “membodek” Khalid itu kononnya menyiarkan temubualnya dengan seorang Ketua UMNO Bahagian di Selangor yang mendakwa adalah bodoh untuk Barisan Nasional menyerang Menteri Besat itu dengan isu air. Kononnya, “back fire”.

Betulkah Selangorku temubual Ketua UMNO Bahagian? Bahagian mana? Kenapa tak didedah namanya? Atau dialog tersebut hanyalah rekaan dan imaginasi penulis itu sahaja? Kalau menulis tanpa fakta dan bukti, budak sekolah rendah pun boleh!

Ini bukan soal serang atau tidak. Pokok pangkalnya ialah krisis air di Selangor merupakan masalah rakyat dan bukannya masalah politik.

Atas dasar prihatin Kerajaan Pusat terhadap rakyat yang tinggal di Selangor dan sekitar Lembah Klang yang merupakan kawasan termaju di negara ini, Perdana Menteri meminta Timbalannya sendiri yang menyelesaikan masalah rakyat yang cuba dianiaya Khalid dan konco-konconya.

Biar pun pertolongan tersebut disalah anggap dan Kerajaan Pakatan Haram itu melemparkan berjuta sangkaan buruk, Kerajaan Pusat tetap bersabar serta komited membina Langat 2 meskipun berdepan dengan tindakan saman atau sabotaj dari Kerajaan Khalid “Gagap”.

Pada saya, kalau Khalid nak buat “bapak” penstrukturan semula air di Selangor pun buatlah, tapi Langat 2 wajib dibina segera bagi memastikan rakyat Selangor tidak mengalami krisis air yang pernah berlaku pada tahun 1998 dulu.

Untuk rakyat Selangor, “once bitten, twice shy”. Biarlah sekali saja mereka mengalami masalah air dan krisis air sebegitu tidak sepatutnya berulang di sebuah negeri yang paling maju di Malaysia itu, kan?

Patutnya Khalid perlu belajar dari Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang memberikan kerjasama mengenai industri air di negeri itu. Nak tahu apa yang Guan Eng buat? Pergilah ke Pulau Pinang dan tanyalah anak Kit Siang itu sendiri…

Sumber: Mykmu.net

EKSKLUSIF DARI KEDAH..!!! ZUL YAHYA BERANI LUKU KEPALA MB KEDAH..?


Seronok betoi kepala cybertroopers PAS Kedah, Zul Yahya bantai Datuk Manaf, bekas CEO KCB yang terlibat dengan pelaburan yang merugikan sebanyak RM6.4 juta di Papua New Guinea. Paling best, dia tuduh Datuk Manaf tu orang UMNO yang saja nak pedajal Kerajaan PAS Kedah...

Awat? Mana-mana yang buat spoil pengurusan dan pentadbiran tu semua orang UMNO ka? Betoi la jumud Zul Yahya ni...macam la PAS tu semuanya bijak dan terer-terer belakaaa...

Wei Zul Ya...sapa yang lantik Datuk Manaf jadi CEO KCB? Orang UMNO ke yang lantikkk??? Hang pi tanya Ustaz Azizan siapa yang lantik dia...

Patutnya, Zul Ya pi check dakwaan dia tu, betoi ke Datuk Manaf tu orang UMNO? Dia pernah register jadi ahli UMNO ke? Kalau tuduhan tu tak betoi lagu mana? Nak tonyoh muka Zul Ya dengan borang regsitration keahlian UMNO? Heh! Pakai tuduh ikut suka mak bapak dia jaaa...

Wei Zul Ya...sapa yang sign kelulusan untuk pelaburan yang berharga ratusan juta tu? Awat? Hang ingat CEO KCB tu boleh sign deal berjumlah sebanyak tu? Kalau hang nak tau...CEO KCB tu entitle untuk sign deal RM10,000 ke bawah saja...

Jadi, sapa yang sign perjanjian tu kalau bukan Pengerusi KCB? Pengerusi KCB tu bukan Ustaz Azizan dan BOD kat KCB ke? Kalau hang ada teloq, pi la tibai Azizan Razak dan BOD KCB tuuu..! Heh! Ada berani..?

Sapa yang kata RM6.4 juta tu diseleweng atau rasuah? KCB rugi RM6.4 juta sebab pengurusan Kerajaan PAS Kedah yang memang tak reti buat business. "Fail..!!!" kata orang putih! Gagal kata orang Melayu. Paham ka Zul Ya?

Kalau gamak tak puas hati sangat pasai rugi RM6.4 juta tu, suruh la Ustaz Azizan dan BOD KCB tu ganti. Depa semua boss dan dapat elaun setiap kali meeting. Depa patut tanggungjawab la kan...

Zul Ya pikiaq senang ke nak handle business GLC? Susah wooo...!!! Awat hang nak try? Kalau rugi camana? Kalau Azizan lantik Zul Ya jadi CEO mana-mana GLC Kedah, agak-agak dia boleh bagi untung ka? Heh! Silap-silap bungkuih dalam seminggu jaaaa...heh!

Dey Zul Ya....Pooooodahh ra weiiiiii...!!!

LAWAK PAGI INI...PESANAN NENEK TUA PADA AISHAH SEBELUM KE PENDANG 10 NOV NI...


Perghhh..!!! Memang hebat nenek nihh...dia smash Aishah selamba jer...heh!

Dengar tu Aishah...pesanan dari orang tua yang lebih berpengalaman...

Cabut je laaaa...janji manis pak-pak lebai tu mana boleh pakai...

Dulu boleh la hang sorang je yang masuk PAS...

Lepas Abby yang lebih bergetah masuk...depa lupakan hang...heh!

Kan dah frust menonggengggg..! Hahahahahahaaaa....

Wednesday, November 7, 2012

18SX..!!! MAJALAH NI BAKAL BERADA DI MALAYSIA JIKA...

Muntah aku tengok gambar cam ni...!!! Hueekkkkk..!!!
Macam-macam la kat Jepun ni. Majalah macam ni pun ada ka? Aku rasa kalau biarkan Anwar jadi PM kat Malaysia, dah tentu majalah ni bukak cawangan kat sini...hancur la negara ni...

Anak dia kata boleh tukar agama pada umur 18 tahun. Kalau Pakatan Haram perintah, dah tentu undang-undang tu diluluskan. Maklum la...Ambiga tu mungkin bakal dilantik jadi Menteri Undang-Undang...

Dan tak mustahil Ambiga luluskan majalah ni kat Malaysia, kan? Biasa la..."hak asasi manusia" tua! Heh!

Majalah Dewasa Khusus Untuk Lelaki Tua Di Jepun

Negara Jepun tidak pernah kehabisan idea untuk mengeluarkan pelbagai produk menarik untuk dijual kepada sesiapa saja yang mahu mendapatkannya.
Seperti majalah yang dikeluarkan mereka ini.
Kandungannya dibuat khusus untuk datuk-datuk atau lelaki yang sudah berusia.
Ini kerana mereka menggunakan foto model wanita yang sudah berusia lanjut atau sesuai dipanggil nenek!
Biasanya kandungan majalah dihiasi dengan gadis-gadis cantik dan seksi, tetapi berlainan pula dengan majalah ini.
Pelik betul. Lihat saja muka depan majalah berkenaan. - Mynewshub.my...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!