Iklan Berbayar

Ucapan Aidilfitri Mukhriz Dan Rakyat Kedah...

Friday, September 7, 2012

ALERT..ALERT UNTUK SANUSI SETPOL..!!! AMARAN KERAS UNTUK PAS KEDAH..!!! HEH..!!!


Semalam, aku dan rakan-rakan TMK dah siarkan beberapa dokumen berkenaan bukti pemberian projek mewah kepada saudara terdekat Azizan Razak, MB Kedah...

Sebelum ni aku dah beri peringatan pada Sanusi Setpol untuk berjaga-jaga dengan pendedahan dari kami tu...tapi dia eksyennn...belagakkkkk...nah sekarang amik sebijikkk...

Tapi tu baru sikit...baru kasi sikit je...baru "bunga"...belum buah-buahannya...heh! Kalau kena "buah: nanti lebih "sedap"..!!!

Aku nak kasi amaran lagi kat Sanusi.. Aku nak dia investigate lebih banyak lagi kes...Bukan apa..aku ada banyak lagi bukti ni...dan dia perlu dedahkan sebelum aku dedahkan kat public...

Azizan ada sebut pasal Bukit Kaci baru-baru ni yang di siasat SPRM...tapi apa yang dia kata tu kes kecik jer...heh! Memang ada yang tak betul dalam kes tu...tapi apa yang kami ada lebih besar...heh!

So, aku nasihatkan Sanusi pi korek cepat...

Jangan terkejut kalau kami kata bahawa sumber-sumber kami ni datangnya dari sumber dalaman PAS sendiri...tapi kami kena rahsiakan identiti...heh!

Dari "geng Pharolrazi" dan mereka-mereka yang nak pedajal Azizan? Heh! Cari sendiri la wehhhhhh...!!!

GEMPARRR..!!! PAKATAN HARAM SEDIA RM1 JUTA UNTUK BELA BUDAK-BUDAK KURANG AJAR..???!!!

gambar-peserta-janji-bersih


Sehingga kini pihak polis telahpun mengedarkan 11 keping gambar yang memaparkan wajah 11 peserta Himpunan Janji Demokrasi yang disyaki telah melakukan pelbagai kesalahan semasa perhimpunan haram tersebut pada malam sambutan ambang merdeka di Dataran Merdeka 30 Ogos lalu.


Antara individu yang dikehendaki polis itu termasuklah seorang pemuda yang menunjukkan aksi punggungnya seakan mahu buang air besar di khalayak ramai serta beberapa individu lain yang mengibarkan bendera sang saka Malaya yang dicipta oleh anak buah Anwar Ibrahim.

Menurut laporan terbaru pemuda yang menonjolkan punggung sendiri itu telahpun ditahan. Sebelum ini di awal kekecohan saat gambarnya tersiar, lelaki tersebut yang juga seorang pelajar kolej swasta telah melarikan diri ke Johor.

Bagaimanapun terdapat berita baik untuk pemuda tersebut dan baki 10 orang lagi soldadu pembangkang merangkap penderhaka negara yang masih bebas.

Melalui sumber dalaman PR yang baru diperolehi, dana bantuan guaman berjumlah sekurang-kurangnya RM 1 juta sudah siap menanti bagi membantu menyelamatkan kesemua 11 orang penderhaka tersebut dari disabitkan dengan kesalahan.


Lagipun berdasarkan beberapa sejarah perbicaraan lalu telah terbukti ramai peguam pro pembangkang berupaya memanipulasi undang-undang untuk kepentingan anak guam mereka lebih-lebih lagi jika melibatkan penyokong pembangkang mahupun penjenayah tegar yang lain.

Yang penting bagi mereka jumlah upah yang besar bermakna lebih kuat mereka gigih berusaha mencari kelemahan undang-undang demi manfaat anak guam dan poket mereka sendiri. Soal keadilan dan keluhuran undang-undang bukannya satu masalah besar kerana bagi mereka soal bayaran itu yang lebih utama.

Manakala bagi PR pula, soal besar mana saiz dana tidak pernah menjadi persoalan rumit sementelah lagi terlalu banyak sumber kewangan dari dalam dan luar negara yang bila-bila masa sahaja bersedia menyumbangkan bantuan wang ringgit demi menjayakan misi menjahanamkan keharmonian negara ini.

Jadi tidaklah pelik kenapa sejak akhir-akhir ini terlampau banyak tingkah laku bobrok, sumbang dan kelakuan jenayah kerap berlaku saban waktu dan acapkali pihak berkuasa pula yang akhirnya dituding jari sebagai perlu beratnggungjawab.

Dana pembelaan sentiasa tersedia dan peguam bela yang membelakangi undang-undang pun sudah kian ramai, jadinya logiklah makin ramai yang tidak takut membuat kesalahan termasuklah menghina bendera negara, merompak, meragut dan menunjukkan punggung di depan ramai.

Legoland di Nusajaya Bawa “Durian Runtuh” Pada Rakyat Johor


Welcome to Legoland..!!!
Korang ada dengar cerita pasal Legoland kat Johor tu tak? Aku ada dengar cerita pasal Legoland tu. Jom aku share beberapa info penting pasal taman tema tu dengan korang semua. Terbaik bebbb..!!!

Kalau korang nak tahu, kat dalam dunia hanya ada 5 Legoland dan yang taman tema Legoland yang dibina di Nusajaya tu adalah yang ke-6 dalam dunia dan yang pertama di Asia. Kiranya Malaysia merupakan negara pertama yang ada Legoland di Asia..bangga betul aku!

Menariknya, Legoland tu akan berikan sebanyak lebih 1,000 peluang pekerjaan kepada rakyat Malaysia, khususnya anak-anak Johor dan aku rasa pekerjaan paling menarik kat situ ialah jawatan pembina model Legoland.

Korang ingat senang ke nak bina model lego? Kerja membina model lego di Legoland tu bukannya buat model kereta “kartun” macam kita selalu tengok kanak-kanak buat tu...

Pergghhh...Korang boleh bina model Bangunan Sultan Abdul Samad ni dengan lego?

KLCC ni bebbbb..!!!

Ni Pejabat PM kat Putrajaya...best..!!!
Tak! Diorang bina KLCC bebbb..!!! Tuuuu...pejabat PM kat Putrajaya pun diorang bina..!!! Selain itu, pembina model Legoland turut membina replika-replika bangunan terkenal di Asia macam Taj Mahal dan Angkor Wat. Mencabar minda tuuu...korang boleh buat? Heh!

Selain 1,000 peluang pekerjaan di Legoland, ribuan lagi peluang pekerjaan dijangka bakal ditawarkan kepada rakyat di premis-premis perniagaan yang bakal tumbuh bak cendawan lepas hujan di kawasan bandar terancang berprospek tinggi tu...

Aku dengar, memandangkan kawasan tu dijangka jadi tarikan ramai macam Universal Studio di Singapore, beberapa hotel akan dibina di sekitarnya dan ia juga dijangka akan memberikan ribuan peluang pekerjaan.

Seterusnya, kawasan tu akan ada business centre, pusat-pusat kormesial, universiti bertaraf antarabangsa dan dilengkapi dengan beberapa buah hospital swasta. Aku dengan Gleneagles adalah di antara yang akan dibina di situ...

Sebanyak RM700 juta telah dilaburkan untuk Legoland tu saja dan korang bayangkan berapa lagi jumlah pelaburan yang akan dibawa masuk ke Nusajaya yang merupakan salah satu agenda Wilayah Iskandar di Johor. Aku pasti, rakyat Johor mesti bangga punya dengan Nusajaya ni...

Aku tak sure la sapa punya idea yang bertanggungjawab untuk bangunkan kawasan Nusajaya ni, tapi siapa pun dia atau mereka, idea membangunkan Nusajaya ni memang brilliant. 

Dulu kawasan ni hanya ada kebun kelapa sawit dan kurang membangun. Tapi sekarang ni dengan perancangan yang bersifat berpandangan 100 tahun jauh ke hadapan, Nusajaya bakal menjadi tarikan utama di Johor. 

Mungkin lepas ni Nusajaya akan jadi famous dan glamour di seluruh dunia...siapa tahu, kan?

Pada pandangan aku, pembangunan di Nusajaya ni memang terbaik di mana ia mengambil kira kepentingan rakyat di semua peringkat sama ada miskin, sederhana mahupun golongan berada. 

Aku dengar ada yang merungut, kononnya tiket Legoland mahal. Ye ke mahal? Harga tiket promosi pengenalan Legoland berharga RM96 untuk dewasa dan RM70 untuk kanak-kanak. Aku rasa harga tu lebih murah dari Universal Studio kat Singapore tu...

Lepas promosi habis, harga tiket dewasa berharga RM245 dan kanak-kanak pula perlu bayar RM180. Tapi kalau korang tunjuk mykad atau mykid masa nak beli tiket, korang dapat diskaun RM30.

Budak-budak la paling happy...!!!
Lagipun, aku rasa harga barang cenderamata dan makanan kat dalam Legoland tu tak la semahal kat dalam Universal Studio tu. Kat Universal Studio tu semua pakai Singapore Dollar. Kat Legoland pakai Ringgit Malaysia. 

Bayangkan aku perlu bayar RM18 untuk beli keychain kat Universal Studio! Mahal tu beb! Padahal keychain je tu. Aku beli satu je keychain kat Universal Studio. Tapi aku rasa kat Legoland tu nanti tak la semahal tu...maklum la...pakai ringgit Malaysia jer..kan?

Actually, banyak tarikan di Legoland tu. Kat situ ada 7 taman iaitu Lego Kingdom, Imagination, Land of Adventure, Lego Technic, The Beginning, Lego City dan Miniland. Semuanya menarik..!!!

Selain tu, semua kemudahan pelancong ada kat Legoland seperti kemudahan meletak kenderaan yang luas dan restoran-restoran turut ada kat situ. Tidak dilupakan yang paling penting, SURAU untuk umat Islam bersolat dengan selesa juga disediakan.

Aku dengar, taman tema Legoland tu pun ada rollercoster! Nama rollercoster tu ialah “Dragon Coaster” yang akan membawa kita semua meneroka segala yang ada di dalam Lego Kingdom. Dah tentu anak-anak korang suka punya..!

Frankly aku cakap, memang aku teringin sangat nak pegi ke Legoland tu. Teringin jugak aku nak jalan-jalan kat dalam Legoland tu dan berangan-angan jadi “gergasi” merentasi bangunan-bangunan hebat Asia yang dibina dari lego tu... 

Antara pembina model di Legoland...

Salah seorang pembina model Legoland yang cun...aku tahu nama awek ni tapi takmau kasi tahu korang...heh!

Taman tema tu akan dibuka kepada pengunjung secara rasmi pada 15 September ni. Aku tak sure bila aku akan pegi melawat Legoland dan Nusajaya. Tapi memang aku teringin sangat nak melawat tempat tu. Aku memang suka travel pun...

Aku kat Kedah. Kat sebelah utara. Legoland tu kat Johor. Tapi kalau Universal Studio kat Singapore tu aku boleh pegi, kenapa tak boleh pegi Legoland yang hanya kat Johor tu, kan? Heh! Aku akan ke sana jua suatu hari nanti...insyaAllah...

LAWAK PAGI INI...BEZA ANTARA BODOH DAN BIJAK...

Kalau orang bodoh...

maka dia akan ikut kata bodoh Anwar Berahim...

Kalau orang bijak dan berpandangan jauh....

maka dia akan setuju dengan Najib...

Semudah itu pun puak-puak Pakatan Haram tak leh fikir...?

Ishh..ish...ishhhhhhhhh....!!!

Thursday, September 6, 2012

PANASSS..!!! PERCUMA SEX SEKALI LEPAS 9 KALI CUCI KERETA DI NEGERI KHALID GAGAP..!!!


Kalau bercakap pasal masalah rumuh urut di Selangor, penyokong pembangkang akan marah kata itu propaganda sahaja dan negeri-negeri di bawah BN pun ada masalah yang sama.

Benarkah?

Kalau ada pun, rasanya memang sukar untuk mengatasi masalah atau kanser yang sedang menular di Selangor. Selangor sudah terlalu tenat sebenarnya dalam isu rumah urut ini.

Berkata tidak atau hidup dalam penafian tidak akan menyelesaikan masalah di negeri berkenaan.

Di Sunway Mentari umpamanya, kita boleh berkata, sebuah rumah urut (atau rumah pelacuran) dan sebuah kedai mencuci kereta di sana telah memberikan erti baru kepada ‘Program Kesetiaan Pelanggan”.

Caranya begini…jika seorang pelanggan membasuh kereta sebanyak 9 kali, dia layak mendapat seks percuma di rumah urut berkenaan untuk cucian pada kali yang ke-10.

Wow….hebat….sebijik macam klip video Special Offer….tukar tapak kasut…free massage bersama Chantell…beli baju bundle…free massage bersama Olga….beli kueyteow….free massage bersama Syakiraaaaa…

Itu dalam klip…di Sunway Menteri…betul-betul berlaku!

Persahabatan dan kerjasama antara rumah urut berkenaan dengan kedai cuci kereta itu telah berlangsung selama 3 bulan.

Kes itu diketahui melalui serbuan yang dilakukan pukul 9 malam, Isnin lalu oleh Unit Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor yang diketuai ASP Emmi Shah Fadhi.

Tidak berapa lama selepas penahanan dilakukan, polis menjumpai beberapa kad kesetiaan pelanggan milik sebuah kedai mencuci kereta.

“Untuk mendapatkan ‘extra offer’ itu, pelanggan perlu menghantar kereta mereka untuk dibasuh sebanyak 9 kali dalam tempoh masa tertentu, untuk cucian kali ke-10 akan melayakan pelanggan itu mendapatkan khidmat seks percuma,” kata Emmi seperti yang dilaporkan dalam akhbar The Malay Mail.

Kalau tidak mahu menghantar kereta dan hanya berminat untuk seks, maka perlu membayar antara RM130 hingga RM180.

Dalam serbuan itu, seramai sembilan pelacur dan pegawai khidmat pelanggan warga Vietnam antara umur 18 hingga 28 tahun ditahan.

Polis Selangor sudah melakukan 4,220 serbuah antara Januari hingga Ogos tahun ini di mana seramai 2,394 wanita yang terbabit dalam aktiviti maksiat dan pelacuran ditahan.

Daripada jumlah itu, 214 merupakan waniat warga tempatan manakala 2,090 warga asing.

Selepas habis membaca berita ini, jangan lupa menonton klip video Special Offer…dan tengok…sama tak dengan Sunway Mentari punya kes…?


Sumber: - Mynewshub.my

PANASSS..!!! AKHIRNYA FAEKAH "AWEK" KHALID GAGAP LETAK JAWATAN 24 JAM..?!!!

faekah

Terlalu pedih! Memang perit dan sememangnya sangat memalukan! Itulah yang boleh saya katakan sekiranya saya di tempat Setiausaha Sulit Menteri Besar Selangor, Faekah Husin, yang “dikantoi”kan menipu rakyat mengenai sambutan Ambang Merdeka peringkat Negeri Selangor baru-baru ini.

Kerajaan Pakatan Haram Selangor sebelumnya diselar oleh para pemimpin UMNO/BN atas kebiadapan mereka tidak menjemput atau memaklumkan DYMM Sultan Selangor untuk hadir ke majlis sambutan tersebut.

Bagaimanapun, mungkin mahu membela “boss”nya, Faekah yang didesak meletakkan jawatan sebelum ini telah mengeluarkan kenyataan bahawa Baginda Tuanku tidak pernah menghadiri sambutan ambang merdeka sebelum ini di zaman UMNO/BN.

Malah kononnya dia memberitahu media bahawa kerajaan UMNO/BN sebelum ini tidak pernah menjemput DYMM Sultan Selangor ke masjlis sambutan tahunan itu.

Mungkin dilahirkan sebagai “penipu tegar”, dengan kuasa Allah SWT, tiba-tiba Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani, menegaskan kepada media bahawa Baginda Tuanku pernah menghadiri majlis sambutan ambang merdeka ketika pentadbiran UMNO/BN.

Menurut beliau, pihak Istana selalunya dimaklumkan mengenai sebarang program rasmi kerajaan untuk sambutan Hari Kemerdekaan dan sentiasa dimaklumkan oleh Kerajaan UMNO/BN walaupun tidak ada sebarang jemputan formal diberikan kepada Baginda Sultan.

Malah Datuk Mohamad Munir Bani turut memberitahu bahawa tindakan Kerajaan Pakatan Haram Selangor yang tidak memaklumkan kepada DYMM Sultan Selangor dan sebaliknya menjemput Anwar Ibrahim yang diberi slot ucapan khas pada malam tersebut.

Lebih teruk lagi, Setiausaha Sulit DYMM Sultan Selangor itu menjelaskan bahawa Baginda Tuanku “tidak gembira” berkenaan hal ini..!

Mana lagi Faekah nak tunjuk muka apabila mantan Menteri Besar Selangor, Dr. Khir Toyo mendedahkan bahawa beliau sentiasa menjemput dan memaklumkan kepada DYMM Sultan Selangor mengenai sambutan Hari Merdeka pada setiap tahun.

Menurutnya, sama ada secara lisan atau rasmi, Baginda Tuanku pasti akan dijemput atau dimaklumkan mengenainya, dan sama ada DYMM Sultan Selangor sudi mencemar duli menyertai program tersebut adalah terletak di bawah budi bicara Baginda.

Lebih pedih lagi apabila Dr. Khir sempat menyindir Faekah dan Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor untuk memohon ampun dari DYMM Sultan Selangor atas kesalahan diri sendiri berbanding terus menerus menyalahkan pihak lain!

Paling menarik, kedua-dua pihak sama ada pihak Istana mahupun Dr. Khir mempersoalkan “keistimewaan” Anwar di majlis berkenaan.

Pihak Istana mempersoalkan jasa dan sumbangan Anwar di Selangor memandangkan dia merupakan Ahli Parlimen dari Pulau Pinang, manakala Dr. Khir pula mempertikaikan status Anwar sebagai “tetamu khas” yang sepatutnya diberikan kepada DYMM Sultan Selangor sahaja.

Rasanya, Faekah sudah tidak punya jalan lagi untuk memutar belitkan keadaan. Segalanya sudah tersimpul mati dan Faekah berhadapan dengan perkara yang sangat memalukan dirinya seumur hidup.

Bayangkan, dia begitu yakin menghentam para pemimpin UMNO/BN, tiba-tiba hujahnya itu dimatikan oleh pihak-pihak yang tidak mampu dilawan langsung olehnya. Rasanya, Khalid “Gagap” sendiri pun tak mampu melindungi Faekah lagi…

Mungkin selepas Faekah meminta maaf atas penipuannya itu, maka dia perlu meletak jawatan serta merta. Dan sekiranya dia tidak berbuat demikian, maka mungkin dia akan terpaksa menebalkan mukanya setiap kali berhadapan dengan mana-mana pihak, terutamanya media dan rakyat Selangor.

Dengan meletakkan jawatan sebagai Setiausaha Sulit MB, Faekah dengan sendirinya akan memenuhi permintaan ramai, termasuk para pemimpin Pakatan Haram Selangor sendiri yang sudah lama meluat dengan lagak kuasanya yang “lebih sudu dari kuah”.

Apapun, saya mengucapkan selamat maju jaya kepada Faekah selepas dia meletakkan jawatan kelak. Kalau Anwar mahu jadi “guru” selepas PRU ke-13 nanti, Faekah nak pilih profesyen apa sebagai pilihan lepas meletak jawatan?

Sumber: Mykmu.net

EKSKLUSIF TERHANGAT DARI KEDAH..!!! BUKTI KRONI AZIZAN DIBERI PROJEK BALAK JUTAAN RINGGIT..!!!


Sebagaimana yang dijanjikan, dokumen di atas gagal dicari oleh Setpol MB Kedah, Sanusi Md Nor, untuk menyelamatkan "boss"nya yang sedang berada di ward KMC...

Belek, baca dan teliti betul-betul kandungan surat tu, original aku dapat dari "orang PAS" sendiri. Namun identiti sumber terpaksa dirahsiakan supaya tak dipukul puak-puak kanibal PAS macam Afzainizam Abdullah (Facebooker PAS totok)...

Melalui surat ni, kita dapat tahu Quartzcity Global Resources dapat konsesi dari Menteri Besar Inc. untuk kaut hasil batu quartz kat lot 152 di HS(D)19248. Kalau tanya orang Pejabat Tanah, depa tau la kedudukan tanah tu...

MBI bagi batu quartz kat QGR...QGR "alibaba"kan... Aku percaya kat tanah tu bukan setakat batu quartz saja yang ada..lebih banyak mineral yang ada kat situ! Declare keluarkan quartz saja, padahal depa sebat hasil galian lain...mana PTG..??? 

Alaaaa...satu Kedah tahu Pengarah PTG Negeri, Md Nor tu orang PAS totok..!!! Heh! Tak payah cover lagi la woiiii..!!!

Dan tengok pulak kes kedua ni...


Kat atas ni pulak adalah "projek ANUGERAH" dari MBI kepada Quartzcity Global Resources (QGR). Projek "sisa kayu balak"? "Sisa" saja? Heh! Jangan salah faham...

Tanah tu sebenarnya tanah hutan yang penuh dengan pokok-pokok kayu bernilai tinggi. Balak le tu...! Cuma tanah seluas 200 ekar tu dah diambil MBI untuk dijadikan "Ladang Sejahtera". Jado, QGR diberikan projek tanpa tender terbuka untuk licinkan semua hasil balak kat situ...

Dalam ertikata lain..."cuci mangkuk" la bro! Dari sekecil pokok besar pokok kemucut sampai la pokok sebesar 8 pemeluk! Habis QGR sapu...!!! Lepas tu diorang buat teres untuk tanam pokok getah atas nama "ladang sejahtera"...

Persoalannya, siapa pemilik QGR? Heh! SILA KE RUMAH AZIZAN DAN TANYA DEPA KENAL TAK SIAPA IKRAM SHAFIE...PAK SU? Heh!

Dulu, aku ada bagitau dengan Sanusi suruh siasat siapa dari kalangan keluarga terdekat Azizan yang dapat projek RM juta-juta. Tapi dia eksyeeeennn...!!! Belagak macam harammm..!!! Nah sekarang hang pi siasat Sanusi weiiii..!!!


Okey..kita tengok pulak siapa yang bagi projek tu...Mihat Shaari, kan? Siapa Mihat ni? Kenapa dia suka sangat bagi projek kat QGR? Apa yang istimewanya QGR sampai boleh dapat projek banyak sangat nihhh?

Sapa pulak Mihat ni? Heh! Dia KCS dulu...tapi dah pencen. Bekas KCS yang sokong PAS untuk cari makan lepas pencen! Heh! Semua KCS seluruh Kedah tahu perangai Mihat ni..memang tak leh pakai punya orang...heh! Tapi Azizan lantik dia...heh!

Aku ada banyak story untuk diceritakan pasal Mihat dan Menteri Besar Inc ni...heh! Tapi aku bagitau...Mihat memang "RAJA TANAH KEDAH MODEN"! Semua dah ada dalam genggaman...tebal la jugak dokumen yang aku dapat..heh! Penat jugak la cari bahan.. Heh!


Kat atas nu semua kerja-kerja yang perlu dilakukan oleh QGR. Sikitkan? Melalui jumlah deposit RM1 juta, korang semua dapat agak tak berapa jumlah sebenar harga projek tu? 

Korang berani letak deposit duit RM1 juta untuk projek yang beri untung RM2 juta - RM3 juta ke? Heh! Lumayan tu brooo..!!!

Kepada Sanusi...ni baru sikit je bro! Just intro! Aku ada banyak lagi nihhh... Hang standby je time to time...aku ada plan baik punyaaaa..!!! Heh! Selamat jaga Azizan kat ward...jangan sampai dia masuk penjara sudah la sebab aku dengar SPRM dah mula serbu...heh!

LAWAK PAGI INI...RAFIZI BAKAL DEDAH AKAUN BANK KHALID GAGAP..???!!!


Tu diaaaa..!!! RM5 juta pun tak cukup untuk Rafizi...

Dia nak lebih dari RM5 juta dari Khalid Gagap untuk lepaskan dia dari BAFIA...

Lagipun, dia tahu Khalid Gagap ada lebih dari RM5 juta dalam bank...

Kaya betul la Khalid...dah la bagi RM5 juta percuma je kat Rafizi...

Ada baki lagi dalam akaun Khalid Gagap...banyak betul duit Khalid..ekkk?

Err...bila Rafizi nak dedah akaun Khalid Gagap? 

Alang-alang seluk pekasam, dedah la sekali akaun Khalid Gagap..!!! Heh!

Wednesday, September 5, 2012

PENGUMUMAN..!!! ESOK ADA "BOMB" SKANDAL UNTUK PAS KEDAH DAN SANUSI SETPOL..!!!


Sukacitanya aku nak beritahu bahawa geng-geng TMK akan menghadiahkan "bomb" kepada Kerajaan PAS Negeri Kedah, khususnya kepada Azizan Razak di KMC, Exco-Exconya dan para pemimpin PAS di negeri ini...

"Bomb" tersebut juga aku tujukan khas kepada Setiausaha Politik MB Kedah, Sanusi M.d Nor, yang telah diberi tempoh selama lebih sebulan untuk bersedia untuk cover boss dia...

Sebagaimana maklum, aku dah beri amaran dan peluang pada Sanusi sebelum ni. Tapi dia riak, takbur dan tak reti nak berterima kasih kat aku. Bukan apa...dokumen-dokumen tu memang dah lama ada kat tangan aku...cuma aku malas nak publish jer...

Tapi rasanya, aku tak perlu kasi peluang lagi... Esok pagi aku, Mctheory, Pisau Kedah dan rakan-rakan TMK akan dedahkan satu demi satu...

Sanusi nampak gambar kat atas tu? Yang tu hanya "bayangan" saja...nantikan esok pada jam 11.15 pagi kat blog aku ni...heh! Aku kasi full version..!!!

Nak tahu apa versi penuh edisi bongkar kali ni...tunggu esok kami londeh ramai-ramai. Harap Sanusi standby dengan alat bantuan pernafasan di ward Ustaz Azizan kat KMC...bukan apa..takut semput nak bernyawa tak lepassss..!!!

GAMBAR PANAS..!!! LIHATLAH BUKTI BETAPA LEMAHNYA PAS DAN PKR DI BAWAH KAKI DAP..!!!


Cuba tengok betul-betul gambar kat atas ni...nampak sangat puak-puak PAS dan PKR ikut cara Kafir Harbi ni...

Patutnya Kafir Harbi tu yang ikut cara PAS dan PKR...tapi dah jadi terbalik pulakkkk..!!!

Lemah sungguh PAS dan PKR di mata DAP...kan?

GEMPARRR..!!! GAMBAR TERBARU MB KEDAH AZIZAN RAZAK..!!!


Ini merupakan gambar terbaru Azizan Razak yang diperoleh dari rakan TMK. Jelas digambar menunjukkan Azizan sememangnya sedang mengalami masalah kesihatan yang kritikal...

Sebagai saudara seagama, saya mendoakan Azizan sembuh dari penyakitnya dan dipanjangkan umurnya oleh Allah SWT. Aminnnn...

Dan memandangkan keuzuran beliau, saya memohon agar Azizan melepaskan jawatan sebagai MB dengan segera kepada mana-mana pemimpin yang berkelayakan. 

Kalau tak mau lepas jawatan, lantik la Timbalan MB Kedah sebagaimana yang dicadangkan...

Lagipun, saya tak mau la rakyat dan negeri Kedah ni terabai macam di Kelantan nuuuu... Pok Nik tu dah nyawa-nyawa ikan pun masih dok gila kuasa lagi...Saya rasa Ustaz Azizan tak macam Pok Nik tu kot...kan? kan? kan?

TERKINI DARI KEDAH..!!! Taulan Tak Payah Nafi, Azizan Bakal Tersingkir Dalam Masa Terdekat..??!!!


Aku terbaca pasal kenyataan Taulan Rasul yang mengatakan bahawa "tiada sebarang usaha untuk menggulingkan Azizan Razak" sebagai MB Kedah walaupun dia sakit teruk sampai terpaksa lepak di ward KMC berhari-hari...

Kononnya, Taulan nak nafikan cubaan untuk gulingkan Azizan? Heh! Betul la tu...siapa yang nak mengaku ada taik berterabur dalam rumah dia..kan? Heh! Siap nafikan kat Sinar Harian lagi baru-baru ni...

Tapi sumber-sumber grass root dalaman PAS sendiri yang mengesahkan wujudnya gerakan nak gulingkan Azizan Razak..! Itu faktanya...kalau tak percaya, sila tanya Yusrin, bekas menantu Azizan yang kerja di pejabat MB tu sendiri...

Aku jumpa Yusrin dalam 2-3 tahun lepas. Time tu dah mula bunyi tak puas hati terhadap kepimpinan Azizan yang tak bagi projek kat orang-orang PAS...

Yusrin kata, paling kuat pun Azizan jadi MB selama sepenggal. Katanya Azizan akan dilantik sebagai "penasihat", satu jawatan khas yang akan diwujudkan PAS Kedah. Alaaa...nak ambik hati Azizan la supaya dia bersetuju untuk turun takhta...

Katanya, pemimpin PAS paling senior dijangka akan dilantik ganti Azizan. Masa tu dia sebut nama Taulan Rasul. Tapi memandangkan Taulan kata dia nak pencen, maka dijangka senior yang menjadi pilihan ialahhhhhh...PHAHROLRAZI ZAWAWI..!!! Heh!

Masalahnya, Azizan memang tak ngam dengan Phahrolrazi apatah lagi lepas ADUN Pengkalan Kundor tu buat hal baru-baru ni... Heh! Tu yang bergaduh sakan tuuuuu...Phahrolrazi banyak serang Azizan. 

Banyak rahsia dan kegagalan Azizan yang sengaja didedahkan Phahrolrazi supaya Azizan nampak buruk. Tak caya? Tanya orang-orang kuat Azizan sendiri...heh! Tu pun kalau depa nak mengaku la...

Maka Amiruddin Hamzah pun ambil kesempatan nak masuk line...tapi masalahnya Amiruddin ni junior yang sakan dok bodek MB...heh! Maka ramai la pemimpin senior PAS yang marah dan hangin kat Amiruddin...heh!

Tapi, Amiruddin ni dikatakan ada hubungan baik dengan Anwar. Khabarnya, dia ni "kuda trojan" Anwar dalam PAS Kedah...heh! Bayangkan kalau "kuda Anwar" jadi MB Kedah...heh! Hancur wehhhh...!!!

Dr. Ismail Salleh pun gaduh gak dengan Azizan sebab MB Kedah tu nak "cantas" dia dari bertanding pada PRU ke-13 ni. Azizan dok promote Ketua Dewan Pemuda PAS Kedah, Ahmad Yahaya, untuk dijadikan calon di DUN Alor Mengkudu, nak ganti tempat Dr Ismail...

Apa lagi..!!! Mengamuk la Dr. Ismail. Tapi dia cekap...dia guna kabel PAS Pusat. Lepas lobi sakan kat KL...dia dikatakan menerima endorsement dari "Pemandu" Azizan. Tu yang buat Azizan "sesak nafas" tu kot...heh!

Banyak lagi kisah yang berjaya dicungkil dari grass root PAS yang dah tak tahan tengok PAS Kedah makin hari makin teruk bergaduh sesama sendiri. Depa sendiri mengaku ada gerakan nak gulingkan Azizan Razak...

Lagipun, antara kenyataan Taulan Rasul dan puluhan grass root PAS, kita nak percaya kat sapa? Takkan Taulan nak mengaku kejijikan sikap dan perkara buruk yang berlaku dalam PAS Kedah, kan? Heh! Kena tanya grass root PAS laaaa...baru la reliable sikit info tu...heh!

Sebenarnya, aku siasat dulu info dari grass root PAS ni. Aku counter dengan ramai sumber-sumber yang ada di seluruh Kedah. Kalau tipu, aku tak publish. Tapi memandangkan ada asas yang kukuh, maka aku tulis laaaa...kan?

Heh! Jadi camana ni Taulan? Betoi ka tak betoi? Biasa laaa...politician takkan nak mengaku...kan? Heh! Teruk la Azizan lepas ni....heh! Spekulasi? Atau memang benar faktanya? 

P/s: Aku yakin jauh di sudut hati Taulan, dia akui kebenaran aku ni...heh! Kan? Kan? Kan? Heh!

LAWAK PAGI INI...RAFIZI KECUT PERUT DI AMBANG BAFIA...


Apa cerita Rafizi dengan AKTA BAFIA? Heh!

Tu laaa...lain kali jangan dedah dokumen sebarangan...kan dah kena...!!!

Korang suka ke aku dedahkan akaun korang kat public? Heh!

Lagi satu..aku rasa, para pegawai bank kat Malaysia ni dah tak boleh dipercayai lagi dah...

Macam haram je dia dedahkan maklumat akaun orang...heh!

Tuesday, September 4, 2012

GEMPARRR..!!! OSTAZAH ABBY "SEKOLAH"KAN DR. MAZA @drmaza @abby_abadi112





Tu diaaa..!!! Hebat sungguh Ostazah Abby Abadi kita ni... Selamba je dia "balun" bekas mufti Perlis, Dr. Asri pasal hudud..!!!


Aku rasa, ilmu Abby memang lebih tinggi dari Dr. Asri. Maklum la...Abby ni menuntut dengan Pok Nik Ajissss...dah tentu maqamnya lebih tinggi dari Dr. Asri...

Lagi pun, Abby dah "confirm" masuk syurga...Dr. Asri ada ke "tiket ke syurga"? Heh!

Dr. Asri Kepada Abby: Ilmu Agama Penting Sebelum Memberi Pandangan…

Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyifatkan tindakan penyanyi dan pelakon, Abby Abadi mengkritiknya berhubung soal agama dalam twitter sebagai kebudak-budakan, selain tidak memahami secara mendalam maksud komennya menerusi laman sosial itu.

Dr Mohd Asri yang juga pensyarah Pengajian Islam di Universiti Sains Malaysia (USM), ahli Majlis Agama Islam Perlis dan Fellow OCIS di Universiti Oxford berkata, menuntut ilmu agama penting sebelum memberi pandangan kepada orang lain.

“Apabila seseorang itu tidak belajar banyak mengenai agama, dia tidak dapat membezakan orang yang mempertikai hukum Tuhan dengan pendapat manusia. Abby menganggap pendapat manusia itu adalah mempertikai hukum Tuhan.

“Apakah seseorang yang ingin menjadi ilmuwan dan ulama hanya mengambil masa sehari untuk belajar agama. Justeru, mereka yang berhijrah seperti artis dialu-alukan tetapi jangan lupa, ilmu agama bukan hanya pada semangat tetapi mendalaminya,” katanya ketika dihubungi Metro Ahad semalam.

Pada 29 Ogos lalu, Abby memberi komen terhadap kenyataan Dr Asri yang menulis: “Apakah satu keadilan jika dua orang yang terlibat dengan kecurian, seorang dipotong tangan sedangkan seorang lagi dipenjara kerana berbeza agama?”

Abby kemudian mencelah, “Maafkan saya Dr, Hudud hukum Allah. Dr belajar tinggi tetapi kenapa masih persoalkan? Tanggungjawab kita berat di dunia tapi manis di sana.”

Komen Abby kemudian dijawab Dr Mohd Asri yang mengatakan: “Seseorang yang kembali kepada agama dan dijemput ceramah tidak bererti dia benar-benar faham Islam. Teliti sebelum komen.”

Sementara itu, Abby ketika dihubungi Metro Ahad semalam berkata, komennya dalam laman sosial itu adalah pandangan peribadinya yang tidak berniat menghentam atau memaki penceramah itu.

“Tidak payah cakap soal hudud tapi dalam Islam, apa saja yang tertulis dalam al-Quran dan sunnah tidak boleh dibincang atau dipersoalkan. Saya akui tidak pandai agama, tetapi saya faham maksud dalam twitter dia.

“Sepatutnya, kena dengar suara jemaah apa yang perlu dibuat tanpa mempersoalkan hukum Tuhan. Saya faham komennya secara asas dan terdetik mengapa dia berpelajaran tinggi tetapi mempersoalkannya.

“Saya hormat dia kerana belajar tinggi dalam bidang agama tetapi saya tetap dengan pendirian saya, apa saja yang tertulis dalam al-Quran dan sunnah tidak boleh dipersoal,” katanya.

Menurut Abby, ada segelintir pihak menyebelahinya kerana mereka faham, namun dia tetap menghormati setiap pandangan orang lain.

Katanya, dia mahu berbaik dengan ramai pihak, termasuk individu bergelar ustaz. Selepas berhijrah dengan imej bertudung sejak pulang umrah pertengahan Mac lalu, dia mengakui menerima banyak jemputan menghadiri majlis keagamaan di seluruh negara, termasuk Sabah dan Sarawak.

“Memang tak menang tangan dan saya pun tidak sangka atas jemputan diterima. Apapun, saya tahu kemampuan sendiri walaupun ada yang mengharapkan sesuatu yang lebih daripada saya.

“Sebagai sahabat, saya bukan mahu mengajar tetapi berkongsi pengalaman dan pandangan. Saya akui memang dilahirkan Islam tetapi apabila tidak faham dan mengikut perintah Tuhan, orang panggil jahil,” katanya. - Mynewshub.my

KIT SIANG DICABAR SAMAN TANDA PUTERA SEGERA..? ISHHH..BILA NAK SAMAN NIHHH..???





Pengarah dan penerbit filem Tanda Putera, Datin Paduka Shuhaimi Baba mengambil pendekatan untuk berdiam diri dan menanti tindakan susulan Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang mahu mengambil tindakan undang-undang terhadapnya gara-gara filem itu.


Shuhaimi atau mesra disapa Shumi berkata, pada waktu ini pihaknya enggan memikirkan mengenai isu tersebut sehingga hasrat yang disuarakan Ahli Parlimen Ipoh Timur itu untuk mengambil tindakan benar-benar dilaksanakan.

“Kami hanya tunggu dan lihat sahaja buat masa ini. Kini kita lebih relaks dan bersabar dalam menghadapi isu itu walau apa sekali pun cerita yang ditimbulkan.

“Kami tidak mahu memikirkan sangat mengenai perkara itu melainkan pihaknya (Lim) benar-benar meneruskan tindakan undang-undang seperti yang dikatakan,” katanya ketika dihubungi mStar Online di sini.


Kontroversi berkenaan bermula apabila laman Facebook Tanda Putera memaparkan gambar Lim “dikasari” dengan kapsyen yang mendakwa ia diambil selepas beliau kencing di tiang bendera kediaman Menteri Besar Selangor di Kuala Lumpur sebelum rusuhan kaum 13 Mei 1969 berlaku.

Gambar itu bagaimanapun telah dikeluarkan daripada laman itu pada Julai lalu setelah krew produksi filem berkenaan menerima ugutan dan ancaman.

Lim dalam kenyataannya sebelum ini berkata, gambar berserta kapsyen yang bertulis “Lim Kit Siang telah kencing di bawah tiang bendera Selangor yang terpacak di rumah Menteri Besar Selangor ketika itu, Harun Idris” di laman filem itu adalah tidak benar dan memalukannya pada mata khalayak.

Susulan itu, beliau mengarahkan peguamnya untuk mengambil tindakan undang-undang berhubung kenyataan berbaur fitnah di laman itu.

Mengenai dakwaan kononnya filem itu cuba mencetuskan isu perkauman, Shumi berkata, dia tidak mempunyai niat untuk memutar-belitkan fakta sejarah semata-mata untuk kepentingan tertentu.


“Sebagai penggiat seni, kami menghasilkan Tanda Putera mengikut apa yang berlaku dan tidak ada niat atau idea untuk memutar-belitkan fakta sebenar semata-mata untuk kepentingan atau agenda tertentu.

“Saya hanya mahu berkarya dan bukan mencari pasal dengan sesiapa pun menerusi karya-karya yang dihasilkan. Sebab itu saya hairan apabila beliau mahu saman kerana isu dalam laman Facebook itu sudah pun selesai,” katanya.

Tanda Putera yang dibarisi pelakon Rusdi Ramli, Zizan Nin, Faezah Elai, Linda Hashim, Norman Hakim, Kavita Sidhu dan Riezman Khuzaimi diterbitkan Pesona Pictures Sdn Bhd dan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas) dengan kerjasama Multimedia Development Corporation (MDeC).

Filem genre epik kenegaraan ini akan ditayangkan pada 15 November depan. - mStar Online

GEMPARRR..!!! BEBERAPA BLOGGER TERKAYA BERJAYA DIKENAL PASTI..!!!


Kaya bebbb..!!! Berpuluh juta ringgit diorang dapat..!!! Perghhhh..!!! Siapa kata jadi blogger takde masa depan? Heh...!!! Tapi aku jugak yang cukup-cukup makan je...makan gaji! Adehhhh...

Mahukan pendapatan bulanan sehingga berjuta-juta dollar? Apa yang anda perlukan hanya sebuah komputer dan internet saja!

Itulah yang berlaku pada zaman moden ini, dengan hanya duduk di rumah atau melepak di kedai kopi, anda boleh dapat pendapatan lumayan.

Masih tidak bercaya? Di sini penulis senaraikan 8 blog yang telah menghasilkan pendapatan lumayan kepada pemiliknya.


1. BoingBoing
Pemilik : Mark Frauenfelder
Didirikan : January 2000
Penghasilan : 1 Milllion setahun
Topik : Komik, Fiksyen, Ilmiah, Komputer, dan Teknologi
Trafik : 22 juta paparan halaman dan 2.6 juta pengunjung unik
Kemaskini : 20-40 post sehari dengan 4 penulis bayaran
Sumber penghasilan : Iklan dengan Harga US $ 350 seminggu (butang kecil), iklan banner $ 2000 – $ 3000 untuk minimum 170,000 impresion


2. ShoeMoney
Pemilik : Jeremy Schoemaker
Didirikan : Oktober 2005
Penghasilan : $12,000 sebulan
Topik : Make Money Online
Trafik : 20,000 pengunjung unik sehari
Sumber penghasilan : Produk sendiri, AuctionAds dan Adsense


3. talkingpointsmemo.com
Pemilik : Josh Marshall.
Didirikan : November 2000
Penghasilan : $54,000 sebulan
Topik : Politik
Trafik : 500,000 page views seminggu
Sumber penghasilan : Iklan, affiliate


4. perezhilton.com
Pemilik : Mario Lavandeira
Didirikan : September 2004
Penghasilan : $110,000 per bulan
Topik : Gosip selebriti
Kemaskini : 20 post sehari
Trafik : 4 juta pengunjung unik sehari
Sumber penghasilan :Iklan (1 banner berharga $13,000 per hari)


5. Gothamist
Pemilik : Jake Dobkin
Didirikan : Januari 2003
Penghasilan : $50,000 per bulan
Topik : Tentang New York, seni, makanan, events, dan 7 kota-kota metropolitan dunia
Kemaskini : 20-25 post per hari (lebih dari 5 penulis)
Trafik :7 juta page views sebulan
Sumber penghasilan : Iklan


6. TechCrunch
Pemilik : Michael Arrington
Didirikan : Jun 2005
Penghasilan : $200,000 per bulan
Topik : mobile technology, and sites
Trafik : 5 juta page views per bulan
Sumber penghasilan : Iklan (button kecil $300 dan banner paling kecil $1,000 per minggu)

7. Mashable
Pemilik : Pete Cashmore
Didirikan : Julai 2005
Penghasilan : $166,000 per bulan
Topik : Trend of mashups
Trafik : 4 juta page views per bulan
Sumber pendapatan utama : Iklan teks ( $100 per minggu) dan banner ( $2,000 per minggu)

 
8. Problogger
Pemilik : Darren Rowse
Didirikan : November 2004
Penghasilan : $100,000 per tahun
Topik : Make money online dan make money bloggin
Kemaskini : 1-2 post per hari
Trafik : 1.5 juta pengunjung per bulan
Sumber pendapatan utama : Chitika, Google AdSense, Text Link Ads, dan Amazon Associates.
Kaya sungguh mereka ini. Satu perkara yang penulis perasaan kesemua pemilik blog ini adalah lelaki! - Mynewshub.my

TANDA AKHIR ZAMAN: MAYAT WANITA DIGALI DAN DIROGOL...



Wanita di bawah ini telah dibunuh dan mayatnya telah dibedah. Selepas itu beliau ditanam di kubur yang ditetapkan. 
Kemudian, entah ada mamat mana yang sangap sangat dekat beliau pergi korek balik mayat beliau lalu rogol puas-puas. 
Hobi merogol mayat dipanggil sebagai necrophilia dalam bahasa penjajah. - Malaysia Instinct
Macam-macam perkara gila yang berlaku. Ini membuktikan kita benar-benar umat akhir zaman...

Rasulullah SAW pun dah bersabda bahawa baginda merupakan Rasul bagi umat akhir zaman. Sabda Rasulullah tu dibuat kira-kira lebih 1400 tahun lalu...sekarang?

Padanlah peliwat pun boleh bebas berkeliaran jadi agen yahudi  kat Malaysia ni...Umat Islam pulak tolak saudara seagamanya dan lebih suka bersekutu dengan "syaitan"...

...maka ketawalah "syaitan-syaitan" itu terbahak-bahakkkk....kan?

P/s: Korang sedar tak? Dah lama aku perjuangkan agar umat Islam bersatu...tapi pak-pak lebai PAS ramai yang degil..!!!

LIHAT BAGAIMANA ANWAR CEMAR MASJID DI SEBERANG PUMPONG, ALOR SETAR..!!!

ScreenHunter_05 Sep. 04 16.37

Insiden yang membabitkan serbuan lebih 50 orang anak qariah Masjid Al-Hussain di Seberang Pumpong, Alor Setar masih lagi menjadi bualan hangat di kalangan para penduduk setempat dan rata-ratanya meluahkan rasa kecewa dengan apa yang berlaku.

Hanya disebabkan seorang individu yang bernama Anwar Ibrahim, umat Islam di qariah berkenaan berpecah belah, bermasam muka dan bergaduh sesama mereka sejak kejadian tersebut.

Ramai yang merungut apabila orang luar yang hadir ke masjid itu pada masa kejadian bertindak luar batasan sehingga ada insiden tolak menolak dan sedikit pergelutan yang memalukan serta mencemar kesucian rumah Allah itu.

Sebenarnya, saya adalah salah seorang anak qariah di masjid berkenaan di mana arwah ayah saya dikebumikan di masjid berkenaan.

Sejarahnya, masjid Al-Hussain sememangnya terkenal menyokong PAS sejak di zaman Allahyarham Ustaz Fadhil Noor lagi. Ketika itu, masjid berkenaan agak dhaif dan serba kekurangan memandangkan AJKnya yang dikatakan enggan menerima sumbangan dari Kerajaan BN.

Namun dari tahun ke tahun, AJKnya bertukar ganti dan ada yang lebih mengutamakan Islam berbanding perjuangan politik. Dari sebuah masjid yang kecil, kini masjid yang terletak ditepi sungai Kedah itu semakin besar dan cantik.

Sebenarnya, peruntukan membaik pulih dan mengimarahkan masjid itu diperoleh melalui bantuan ADUN Bakar Bata, Datuk Paduka Mohd Bashah, di mana masjid berkenaan menerima ratusan ribu peruntukan khas bagi membesarkan rumah Allah tersebut.

Khabarnya yang terbaru, anak-anak qariah tersebut memohon peruntukan sebanyak RM1 juta dari Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah itu bagi mengimarahkan dan menyediakan prasarana ibadah yang lebih selesa berbanding sekarang.

Berkaitan dengan ceramah Anwar di masjid berkenaan selepas solat maghrib pada 2 September lalu, sumber saya menjelaskan bahawa mesyuarat AJK masjid itu sebenarnya tidak membenarkan Anwar berceramah di dalam masjid.

Bagaimanapun, mereka membenarkan Anwar berucap di luar perkarangan rumah Allah itu sekiranya dia benar-benar berhajat demi menjaga kesucian masjid berkenaan dari sebarang risiko dipergunakan untuk tujuan politik.

Malangnya, selepas menunaikan solat Maghrib, “imam baru” di masjid berkenaan telah meletakkan sebuah meja untuk Anwar menyampaikan ceramah berdekatan dengan mimbar masjid.

Melihat Anwar menodai kehormatan rumah Allah itu bagi meraih sokongan politiknya, maka ramai anak-anak qariah yang tidak berpuasa hati dengan tindakan tersebut.

Sementara itu, kehadiran pasukan gerak khas PERKASA yang berhimpun di perkarangan masjid untuk membantah Anwar turut menghangatkan keadaan di mana mereka turut serta meminta “pemilik jam tangan Omega” itu berhenti dari mempergunakan masjid.

Ketika itulah berlakunya kekecohan berkenaan di mana terjadi insiden tolak menolak, memaki hamun dan pertikaman lidah di antara anak-anak qariah dengan golongan yang membawa Anwar ke masjid berkenaan.

Menurut saksi kejadian, salah seorang dari anak qariah telah membaling kasutnya ke arah Anwar yang duduk di tepi mimbar dan hampir-hampir terkena kepalanya, namun dia sempat mengelak sedikit…

Mahfuz Omar yang jarang-jarang pulang ke Kedah turut campur tangan dengan menolak seorang anak qariah yang dikenali sebagai Cikgu Shakib seraya berkata, “heiii…aku dah lama tak masuk penjara nihhh..”, kata Mahfuz.

Mahfuz yang naik hantu ketika itu terpaksa di halang oleh beberapa jemaah yang tidak mahu melihat sebarang insiden negatif yang mencemarkan masjid berkenaan dari tindakan Naib Presiden PAS yang terkenal dengan kebodohan bukan kepalang itu.

Persoalannya, lihatlah bagaimana kehadiran Anwar itu jelas memecah belahkan umat Islam di qariah tersebut dan mencemarkan sebuah rumah Allah. Jelas di situ bahawa kehadiran Anwar di masjid berkenaan lebih banyak membawa keburukan berbanding kebaikan.

Mungkin Anwar dan Mahfuz tidak tahu bahawa anak-anak qariah yang menyokong PAS di kampung Seberang Pumpong itu juga tidak menyukai “lelaki Y” itu dan tidak rela masjid mereka dicemari oleh “peliwat tegar” tersebut.

Harapan saya agar umat Islam sedar betapa buruknya Anwar dan pengaruhnya yang memecah belahkan umat Islam dan semoga kejadian seperti itu tidak lagi berlaku di masjid berkenaan pada masa yang akan datang…

Sumber: Mykmu.net