Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, June 29, 2012

PANASSSS..!!! FAEKAH KATA GENG AZMIN BALUN KONTRAK LEBIH LUMAYAN DI SELANGOR..???

faekah
“Saya ambil sedikit aje..!”, mungkin itu yang dikatakan Faekah di atas. Meskipun dihujani dengan pelbagai kutukan dan desakan meletak jawatan dari para pemimpin serta penyokong PKR, Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Husin mengaku masih “kebal” dan “tebal kulit muka”nya menahan segala cemuhan itu.

Dalam kenyataan terbarunya hari ini, Faekah menegaskan bahawa Khalid mempercayainya, malah menyerahkan lebih banyak tugasan dan tanggungjawab kepadanya untuk menguruskan hal ehwal Kerajaan Negeri Selangor.

Setiausaha Politik MB Selangor itu dikecam hebat oleh para pemimpin PKR Selangor ekorang tindakannya menggunakan “letter head” Kerajaan Negeri itu dan memberikan kontrak PNSB yang dikatakan “terpilih” kepada firma guaman anak saudaranya.

Antara yang dikatakan sangat marah terhadap Faekah ialah kumpulan pro-Azmin Ali, termasuk Shuhaimi Shafie yang menyelar tindakan Faekah baru-baru ini dan menuduhnya sebagai menyalahguna kuasa di pejabat MB.

Desas desus bertiup kencang semalam menyatakan bahawa pihak tertinggi PKR telah bermesyuarat mengenai Faekah dan dia dijangka akan meletak jawatan pada Jumaat (esok) selepas dipujuk oleh Presiden PKR, Datin Seri Wan Azizah.

Persoalannya, mengapa hanya Faekah saja yang didesak untuk berundur? Mengapa hanya dia? Apakah kerana dia seorang wanita yang tidak bersuami maka dia boleh diperkotak-katik dan diserang sebegitu?

Memang benar Faekah “tersalah langkah” dan “langkah silap”nya itu telah berjaya dihidu oleh kroni-kroni Azmin Ali di Selangor.

Dan memang tidak dapat dinafikan ia menjadi ‘point” paling ampuh untuk mengenakan Faekah yang merupakan seorang yang paling dipercayai oleh Khalid Ibrahim dan kroni-kroni Wan Azizah yang bermusuh dengan golongan pro-Azmin.

Tapi sebenarnya, kesalahan Faekah itu dikatakan amat kecil berbanding ramai lagi kroni-kroni Anwar dan Azmin yang telah mengambil kesempatan membolot projek-projek yang lebih besar di negeri itu.

Antaranya ialah projek-projek membabitkan pasir, perumahan, tanah dan projek-projek besar yang membabitkan urusan bernilai ratusan juta ringgit. Kalau projek harga berbilion, selalunya ia hanya diberikan kepada Anwar sahaja memandangkan gajinya hanya RM1 di Selangor, bukan?

Sewajarnya untuk berlaku adil dalam hal ini, PKR sepatutnya menyerang DAP yang dikatakan telah mengaut hampir semua projek-projek di Selangor melalui sistem “tender proksi terancang” sebelum diserahkan kepada sebuah syarikat khusus yang dikaitkan sebagai milik DAP.

Mujurlah mendiang Teoh Beng Hock sudah mati. Jika mendiang masih hidup, rasanya tidak kurang dari empat ADUN DAP di Selangor yang akan berjaya di heret oleh SPRM ke mahkamah berdasarkan maklumat dari mendiang Beng Hock.

Jadi, jika dilihat mengenai kontrak guaman PNSB yang “disebat” oleh anak saudara Faekah dan dibandingkan dengan kontrak-kontrak yang lebih lumayan yang diperoleh oleh kroni-kroni Azmin dan DAP, rasanya ia sangat berbeza nilainya.

Faekah hanya makan “ikan bilis”, tapi kroni-kroni Azmin dan DAP makan ikan Siakap, dan sesekali mereka akan berjaya menikmati “hidangan undang kara (lobster)” yang paling mewah!

Justeru itu, tak payahlah para pemimpin PKR dan DAP mendesak atau menekan Faekah kerana mereka lebih “pelahap” berbanding Setiusaha Politik kesayangan Khalid Ibrahim itu.

Sepatutnya, para pemimpin PKR Selangor patut desak Ketua Umum mereka untuk mengembalikan wang rakyat berjumlah RM3 bilion yang dimilikinya sebagaimana yang didakwa ramai pihak. Tak malukah mereka membuli seorang “gadis perawan” seperti Faekah?

Biarlah Faekah bertugas di Pejabat MB Selangor. Lagipun, PKR memang terkenal dengan sifat suka menyalahguna kuasa dan Faekah hanya mencontohi perangai Anwar dulu, salahkah? Kalau Anwar dulu boleh salahguna kuasa, mengapa Faekah tak boleh?

Simpanlah Faekah baik-baik. Lagipun, PRU dikatakan bakal menjelang tidak lama lagi. Faekah boleh dijadikan antara bahan terbaik untuk “mengebom” Pakatan Haram Selangor. Simpanlah dia, nanti senang sikit BN masa berkempen PRU ke-13 di Selangor..

Faekah lambang penyalahgunaan kuasa, kronisme, nepotisme dan penipuan Pakatan Haram di Selangor. Kalau individu berjawatan kecil macam Faekah pun dah teruk, bayangkan para pemimpin Pakatan Haram yang lebih tinggi jawatannya di Selangor!

GEMPARRR..!!! MAJLIS AGAMA ISLAM KEDAH TAHAN ANWAR BERI TAZKIRAH DI SG PETANI..???!!!

Aku dapat tahu bahawa Anwar yang kehilangan jam tangan OMEGA akan berada di Sg Petani hari ini. Heh! Memang cari pasal la masuk Kedahhhh...

Aku dapat tahu bahawa dia akan menyampaikan "tazkirah maghrib" di sebuah masjid di Taman Ria, Sg Petani nanti...

Jadi, aku nak tanya MAJLIS AGAMA ISLAM KEDAH (MAIK)...

1. Anwar tu dah dapat TAULIAH dari MAIK ke belum..??? Kalau belum, jangan la MAIK duduk dia pulak. Kang nanti lain pulak yang di ajar Anwar kat masjid tu. Kalau dia kata langgan "China doll" tu sunat muakkad nanti camana..???

2. Siapa imam masjid yang bertanggungjawab bagi Anwar buat tazkirah kat masjid di Taman Ria tu? MAIK diamkan diri saja ke? Patutnya, hubungi la imam tu..dan kalau dia degil ambil la tindakan..!

3. Aku nak tanya, apa kandungan tazkirah Anwar? Setahu aku, Anwar bukan lulusan dari jurusan agama. Dia tak mengaji pondok pun dulu. Cuma dia bekas presiden ABIM saja.. tu pun belajar sekerat-sekarat...tak abisssss..! Dah tu camana pulak dia layak bagi tazkirah?

4. Tazkirah atau "ceramah politik"? Siapa boleh jamin Anwar tak sebut berbaur politik kat dalam tazkirah tu? Kalau Anwar sebut hal politik dalam masjid, maka dia kena tunjuk serta merta jam tangan OMEGA tu...

5. Aku harap dengan kesempatan Anwar masuk masjid tu, aku cabar dia bermubahalah, bersumpah di depan saksi dan Al-Quran. Tu pun kalau dia berani laaaa... kalau tak berani dan tahu memang betul dia langgan China Doll, tak payah la bersumpah...susah orang Taman Ria nanti...!!!

6. Aku yakin Anwar takdak tauliah untuk bagi tazkirah di masjid di Kedah ni. Jadi, Aku cabar MAIK, kalau betul MAIK buat kerja cara Islam, maka halang Anwar di masjid di Taman Ria tu.

Sebenarnya, aku bukan marah Anwar nak berceramah di Kedah. Tapi buat la di LUAR MASJID dan jangan membabitkan rumah Allah dalam hal politiknya. Apatah lagi hal politiknya itu memang berbau busuk sejak azali...samak pun tak mampu bersihkan Anwar..!!!

Thursday, June 28, 2012

GEMPARRR..!!! PEMIMPIN PAS KATA KELANTAN PALING TAK SELAMAT DALAM MALAYSIA..???

anuar tahir
Agak menggelikan hati apabila membaca kenyataan AJK PAS Pusat, Anuar Tahir, yang mengulas mengenai tahap keselamatan Malaysia yang diiktiraf dunia sebagai negara ke-12 paling selamat dalam dunia yang mengatasi negara maju seperti Amerika Syarikat dan Britain.

Katanya, saban hari media-media di negara ini melaporkan kejadian-kejadian jenayah melibatkan kes pembunuhan, rompakan, samun, dan rogol disiarkan, serta suasana inilah yang terus mengantui rakyat negara ini justeru merasakan mereka “tidak selamat”.

Menurutnya, soal keselamatan bergantung kepada banyak faktor sosial termasuklah tiada peluang pekerjaan, gaji tidak mencukupi, ekonomi yang teruk, harga barang meningkat dan kerohanian yang tidak diperkukuhkan.

Justeru itu, dia menegaskan bahawa hanya rakyat Malaysia sahaja yang berhak menyatakan sama ada negara ini selamat atau tidak.

Sebenarnya saya tertanya-tanya, siapakah Anuar Tahir ini? Tiba-tiba saja dia muncul bersuara. Kalau apa yang disuarakan itu bagus dan bernas, tak mengapalah. Tapi suaranya itu hanya “sampah bernajis”! Cuba tonjolkan diri nak jadi calon PRU, kah?

Pertamanya, Malaysia pada saya tidak pernah meminta agar diberi pengiktirafan sebagai sebuah negara ke-12 paling selamat dalam dunia. Pengiktirafan itu diberi hasil kajian di seluruh dunia dan tidak ada kena mengena dengan kerajaan Malaysia.

Kalau sudah diiktiraf begitu, terima sajalah. Mujurlah Malaysia diiktiraf sebagai negara ke-12 paling selamat. Kalau negara ini diiktiraf sebagai negara ke-250 paling selamat, rasanya PAS jugalah yang akan menyalak menyalah dan memburukkan kerajaan BN.
Maklumlah, itukan perangai PAS. Sama ada prestasi negara baik atau tidak, PAS tetap mahu menyalak walaupun tak kena tempat!

Memang benar rakyat patut menilai sendiri sama ada negara ini selamat atau tidak. Tapi untuk membandingkan tahap keselamatan Malaysia dengan negara-negara di seluruh dunia yang lain, rakyat Malaysia perlu menjelajah dari sebuah negara ke negara untuk buat perbandingan.

Apakah Anuar Tahir fikir negara-negara di dunia ini hanya ada sepuluh buah negara sahaja? Laratkah seluruh rakyat nak “tawaf” satu dunia untuk mengkaji tahap keselamatan sesebuah negara untuk diperbandingkan dengan Malaysia?

Di mana Anuar Tahir letak otak dan akalnya? Di kepala lutut?

Kemudian, Anuar seolah-olah menyindir Kelantan mengenai soal keselamatan yang dikatakan bergantung kepada tiada peluang pekerjaan, gaji tidak mencukupi, ekonomi yang teruk, harga barang meningkat dan kerohanian yang tidak diperkukuhkan.

Mentang-mentanglah Kelantan sangat kurang peluang pekerjaan. Sudahlah tiada peluang kerja, kalau ada kerja pun, gajinya “ciput” sangat sehingga memaksa ramai anak-anak Kelantan keluar dari negeri itu untuk mencari rezeki di negeri lain.

Kerana itulah juga maka pelabur-pelabur tidak tertarik untuk melabur di Kelantan dan menyebabkan ekonomi di negeri itu merudum teruk. Husam bela kambing pun rugi…

Kerajaan Pusat berusaha dan bertungkus lumus memperkenalkan kedai 1Malaysia (KR1M) yang menawarkan harga yang sangat murah dan berpatutan.

Tapi pemimpin PAS juga yang memperlekehkan KR1M. Yang tak malunya ialah penyokong PAS yang serbu KR1M tiap-tiap hari! Di Kelantan ada kedai KR1M? Kalau ada, memang Kerajaan PAS Kelantan tak malulah kerana menjilat ludah sendiri…

Bercakap mengenai “kerohanian”, saya fikir Kelantanlah yang paling hebat “kerohanian”nya. Kelantan paling banyak poster, banner, kain rentang, kempen dan papan-papan tanda “gigantic” yang memperkatakan tentan pengisian rohani atau spritual (terpampang gambar Nik Aziz!)

Tapi, itu hanya di papan tanda sahaja. Kelantan juara pengidap AIDS! Kelantan banyak kes sumbang mahram, pelacuran hanya sekita 500 meter dari pejabat MB, Sungai Golok jadi saksi amalan “ke seberang” mencari “syurga dunia”.

Jadi, jika diamati kata-kata Anuar Tahir itu, jelaslah Kelantan adalah negeri paling tidak selamat di dalam Malaysia, kan? Malaysia memang terbaik di seluruh dunia, tapi Kelantan paling tidak selamat dalam Malaysa, Anuar Tahir setuju?

Sumber: Mykmu.net

GEMPARRR..!!! RAHSIA SERANGAN DAP TERHADAP TAN SRI SYED MOKHTAR TERBONGKAR..???!!!


Aku dengar DAP dah mula serang Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary. Paling hebat, diorang canang kat Penang bahawa Tan Sri Syed Mokhtar memiliki hutang sebanyak RM34.4 bilion..!!! Perghhh..!!! Banyak tuuuu..!!!

Rasanya, dah tentu ramai yang tertanya-tanya kenapa DAP serang Tan Sri Syed Mokhtar secara tiba-tiba, kan? Ye la...Tan Sri Syed Mokhtar tak pernah kacau orang. Dia orang business dan tak interested dengan permainan politik...

Dalam kajian sumber dalaman DAP, aku dapat tahu bahawa diorang serang Tan Sri Syed Mokhtar sebab beliau nak take over Penang Port dari Kerajaan. 

Penang Port tu bawah kerajaan, tapi mengalami kerugian lately. Nak tahu kenapa? Khabarnya Penang Port tu rugi sebab banyak kargo yang beroperasi secara "black market". 

Siapa dalangnya? Khabarnya ia didalangi oleh tauke-tauke Cina yang kebanyakkannya menyokong dan memberi dana kepada DAP. Bila Penang dapat kat DAP, maka makin seronoklah diorang sebab DAP memang dikatakan dah lama beraksi sebagai "king" dalam hal ehwal "black market" kat Penang Port tu..!


Sebab tu la Penang Port rugi sejak 3 - 4 tahun kebelakangan ni...

Atas sebab tu Kerajaan nak jual sebahagian sahamnya dalam Penang Port tu kat syarikat luar. Dan sudah tentulah saringan demi saringan dibuat...

Kalau nak serah Penang Port kat taikun-taikun Cina macam Robert Kuok, Vincent Tan dan sebagainya, dah tentulah makin teruk jadinya aktiviti "black market" kat Penang Port tu. Silap-silap, makin banyak kargo yang diorang "black market"kan.

Maka sebab tu la Kerajaan pilih TS Syed Mokhtar sebab beliau berniaga ikut undang-undang, bayar cukai, tak lari dari kastam, mempunyai empayar perniagaan yang meyakinkan dan sangat berpengalaman dalam shipping company.

Dalam erti kata lain, setakat TS Syed Mokhtar nak handle Penang Port tu.."sap sap sui" je...senang je padanya...cuma, yang jadi cabarannya ialah sudah tentu penyangak-penyangak yang lari dari bayar cukai dan operasi "black market" kat situ...

Ye la bro...bukan senang nak "putih"kan kawasan "hitam", kan? Maka sebab tu la dikatakan DAP serang TS Mokhtar...DAP tak mahu "lubuk duit haram" di Penang Port tu "dibersihkan" oleh TS Syed Mokhtar..! Lagipun, DAP ada banyak rahsia kat situ...heh!

Betul ke TS Syed Mokhtar ada hutang sebanyak RM34.4 bilion? Heh! Menipu sangat le tu! Sapa yang "baik hati" sangat nak kasi hutang sebanyak tu kat TS Mokhtar? Kalau RM34.4 juta tu mungkin la...tapi kalau RM34.4 bilion tuuuu...hanya orang takde akal je yang percaya..!

Kalau korang nak tahu, GLC sepenting MAS tu nak cari RM9 bilion pun susah! MAS terpaksa menyembah banyak agensi kewangan untuk cari fund untuk revive business MAS. RM9 bilion yang MAS dapat tu pun dalam bentuk sukuk! Kena bayar balik ikut perjanjian...

Dan logik sangat ke TS Mokhtar senang-senang je dapat pinjaman sebanyak RM34.4 bilion??? Bank mana yang nak lulus..??? Gila ke apa? Bodoh betul la sapa yang buat cerita fitnah tu...


Tapi tu la hakikatnya. Cina-cina DAP dok tabur jugak fitnah tu kat Penang. Yang paling menyedihkan, puak-puak PAS yang tak reti satu haram hujung pangkal tu tepuk tangan kat Cina tu. Bingai...sorry to say la...memang bingai pun...

Pada aku, TS Mokhtar adalah salah seorang ahli perniagaan yang sepatutnya menjadi ikon kebanggaan orang Melayu, termasuk aku. Memang aku tak kaya macam beliau, tapi aku salute TS Mokhtar sebab dia membuktikan bahawa anak Melayu boleh jadi hebat dan berjaya.

Tapi yang menyedihkan, ada juga orang Melayu yang jeles dan nak menjatuhkan TS Mokhtar. Korang pernah tengok ke orang Cina jatuhkan rakan-rakan pesaingnya yang lain dengan cara yang kotor? 

Korang pernah tengok Robert Kuok pedajal Vincent Tan atau Lim Goh Tong? Tapi, orang-orang Melayu yang tak sedar diri ni terlebih bijak pula bila terpengaruh dengan propaganda DAP nak jatuhkan orang Melayu sendiri...sedih, kan? 

Come on la bro...make up your mind la. Kita perlu supportive sesama kita untuk maju. Cuba tengok orang-orang Cina..diorang bersatu. Dan kenapa kita tak boleh ubah perangai dan contohi sifat baik yang ada pada orang-orang Cina? Belajar la berfikir dengan bijak sikit...please..!

GEMPARRR..!!! GAMBAR ALTANTUYA TENGOK EURO2012 DI POLAND PULA TERSEBAR DI INTERNET..!!!

Maka bersoraklah laman-laman web pembangkang bila tersebarnya gambar model Mongolia, Altantuya Shaaribuu di Perancis.

Ini secara tidak langsung, mereka nak beritahu…Altantuya memang pernah pergi Perancis, Altantuya memang kenal Razak Baginda, Altantuya memang kenal Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dan yang paling mereka nak tak sabar nak beritahu, Perdana Menteri memang terlibat dalam kes pembunuhan itu dan kes korupsi melibatkan pembelian kapal selam Scorpene, betulkan? Tak payahlah nak malu-malu untuk mengakuinya…
Baik, mari kita melihat fakta.

Pertama, penyiasatan polis Perancis menunjukkan Altantuya Shaariibuu tidak pernah memasuki Perancis dari tahun 1999 hingga 2006.

Laporan mengenai siasatan polis Perancis telah disiarkan oleh portal berita Free Malaysia Today (FMT) dalam artikel bertajuk ‘French probe: Altantuya never entered France’ (Siasatan Perancis: Altantuya tidak pernah masuk Perancis’).

Habis kalau begitu, gambar awek mata sepet yang ‘berposing’ sakan di Perancis itu siapa? Hantukah?
Mungkin ada pihak boleh kata yang Altantuya boleh jadi menggunakan nama lain untuk mengaburi pihak imigresen Perancis untuk masuk ke negara berkenaan.

Kalau begitu, SUARAM sebagai NGO yang paling lantang mengaitkan isu ini dengan Najib kenalah adil juga, kenapa tak hantar bantahan pada kerajaan Perancis, kenapa tak hentam imigresen negara itu yang GAGAL mengenal pasti orang yang keluar masuk negara mereka, kenapa hanya Najib saja sasaran itu dihalakan?

Dan tak mustahil juga Altantuya pernah masuk ke negara berkenaan sebelum tahun 1999 lagi, siapa tahukan?

Kita kena ingat, usaha untuk menjatuhkan Najib melalui tuduhan kononnya beliau ada kaitan dengan Altantuya dan kapal selam ini memang telah dirancang dengan teliti.

Antara yang terlibat adalah peguam Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri iaitu Datuk Zulkifli Noordin.

Zulkifli dalam pendedahan di Dewan Parlimen mengakui pernah diarah Ketua Pembangkang itu untuk mengada-adakan bukti dalam kes pembunuhan Altantuya.


Menurut Zulkifli, Anwar memberi arahan tersebut bagi memastikan kes Altantuya dapat dijadikan modal politik untuk mensabitkan Najib (ketika itu Timbalan Perdana Menteri) selepas menyedari kes tersebut tiada kaitan dengan Ahli Parlimen Pekan itu.

Katanya, selaku peguam bela Anwar pada ketika itu, beliau membuat pelbagai semakan undang-undang untuk mencari bukti bagi mengaitkan Perdana Menteri dalam kes pembunuhan berkenaan, namun tiada sebarang petunjuk Najib terlibat, tetapi pembangkang cukup galak melempar fitnah.

“Tiada sebesar zarah pun bukti Perdana Menteri terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya dan apabila saya beritahu Anwar, dia marahkan saya. Anwar kata, kalau tiada bukti, kamu kena adakan bukti tersebut, tetapi sebagai peguam yang berprinsip saya tidak mengikut arahan berkenaan.

“Kalau ada bukti sudah lama saya gunakan untuk menyerang Perdana Menteri, tetapi hari ini isu pembelian kapal selam Scorpene ditimbulkan lagi. Apa tujuan mereka timbulkan isu ini, tujuannya tidak lain untuk kembali mengaitkan Najib dengan kes pembunuhan Altantuya yang terbukti fitnah.

“Saya peguam Anwar, saya lebih tahu. Mereka mendakwa kononnya ada surat akuan bersumpah yang mengaitkan Najib, semua itu bohong sebagaimana akuan sumpah palsu (diarah Anwar) dalam kes Mohd. Saiful Bukhari Azlan,” katanya.

SUARAM sebelum ini, untuk rekod, pernah mengatakan kes ini spesifik kepada pemberian komisen 114 juta Euro yang diberikan kepada syarikat Perimekar.”

Jelas, jumlah yang menjadi pertikaian ialah EURO 114 juta dalam transaksi pembelian kapal selam ini.
Tetapi, apabila pihak kerajaan menjustifikasi jumlah itu sebagai bayaran untuk khidmat penyelenggaraan, koordinasi dan sokongan kepada syarikat Perimekar, SUARAM tiba-tiba menukar angkanya.

Kini, angka yang disebut sebagai rasuah bukan lagi EURO 114.96 juta atau RM410.27 juta tetapi USD 1 bilion atau RM3.8 billion pula.

Menurut SUARAM, mereka mempunyai bukti bahawa Najib, pada ketika itu Menteri Pertahanan, ada meminta jumlah tersebut untuk dibayar kepada Perimekar Sdn Bhd sebagai komisyen.

Adalah penting untuk kita memberi perhatian kepada angka-angka yang disebut di sini kerana tidak mustahil pihak SUARAM dan pembangkang akan menukarnya sekali lagi apabila terkantoi.

Perlu diingatkan bahawa nilai keseluruhan kontrak ialah EURO 1.084 billion atau RM3.87 billion.
Ia merangkumi harga 2 kapal selam scorpene termasuk pakej Integrated Logistic Support dan latihan krew bernilai EURO 969.15 juta.

Selebihnya EURO114.96 juta ialah bayaran kepada Perimekar untuk khidmat penyelenggaraan, koordinasi dan sokongan.

Kesemua dokumen jual beli dan penerimaan wang dibuat secara mengikut prosedur dan boleh dikemukakan sebagai bukti.

Jika benar Najib ada meminta sebanyak RM3.8 billion bermakna kapal selam tersebut telah diberikan secara percuma kepada Malaysia.

Ini kerana mengikut nilai tukaran matawang pada ketika kontrak tersebut dimeterai iaitu 5 Jun 2002, adalah seperti berikut: USD 1 bill = EURO 1.06 bill = RM3.80 bill.

Memandangkan keseluruhan bayaran kontrak berjumlah EURO1.08 billion sahaja, maka keseluruhan bayaran yang dibuat tersebut adalah berupa rasuah dan urusan jualbeli kapal selam hanyalah ilusi semata-mata.

Nak kata apa lagi? - Mynewshub.my

PEDASSS.!!! ANTARA NAJIB DAN 2 BERUK MAT YEH NI, SIAPA LAYAK JADI PM..???

anwar beruk
Di Malaysia, terdapat dua individu yang dikatakan menjadi calon utama sebagai Perdana Menteri selepas keputusan Pilihanraya Umum ke-13 diumumkan, iaitu sama ada Datuk Seri Najib Tun Razak, atau Anwar Ibrahim.

Jika Barisan Nasional (BN) menang, maka sudah tentulah Najib yang selaku Presiden BN akan dinobatkan sebagai Perdana Menteri dan jika Pakatan Haram berjaya menjajah Putrajaya maka Anwarlah yang dijangka menjawat jawatan tersebut.

Sebagaimana maklum, dua calon PM ini dikaitkan dengan skandal wanita.

Pakatan Haram mengaitkan Najib dengan bekas model, mendiang Altantuya Sharibuu, manaka Anwar pula tidak kering isu dan sering dikaitkan dengan skandal-skandal seks terlarang sama ada pasangannya wanita atau lelaki.

Mari kita berbicara soal Najib dan Altantuya terlebih dahulu…

Faktanya, mahkamah telah memutuskan bahawa Najib tiada kena mengena langsung dengan kes kematian Altantuya dan Karpal Singh mengesahkannya sebagai peguam pemerhati kes itu.

Najib difitnah mengadakan hubungan sulit dengan Altantuya dan puak-puak Pakatan Haram cukup berbangga dengan gambar super imposed yang disebarkan secara konvensyenal dan di laman-laman web.

Melihat gambar itu, rasanya orang yang rabun pun takkan percaya kesahihannya. Nampak sangat gambar itu diedit oleh seorang amatur yang baru pelajar “photoshop”.


Najib turut bermubahalah dengan nama Allah SWT sebanyak 3 kali di dalam masjid-masjid, termasuk di mimbar, menafikan pembabitannya dengan skandal Altantuya atau seumpamanya.

Tiada sebarang video, audio atau gambar tulen yang membuktikan pembabitan Najib dengan Altantuya.

Raja Petra, seorang penglipur lara yang dipercayai selama ini ditaja Pakatan Haram telah menarik balik hikayat dongengnya berkenaan skandal Najib – Altantuya dan menegaskan bahawa dia sendiri sangsi dengan kebenaran hikayatnya itu.

Terbaru, kerajaan Perancis menegaskan bahawa Altantuya tidak pernah masuk ke negara itu dari tahun 1999 hingga 2006, sekaligus menafikan dakwaan kononnya Altantuya adalah agen pembelian Scorpene yang dibunuh Najib kerana menuntut komisyen.

Mana ada agen pembelian kapal selam yang tak perlu melawat negara yang membuat produk tersebut? Kalau nak projek buat longkang pun kena melawat tapak, takkanlah Altantuya tak perlu melawat Perancis kalau benar dia agen pembelian Scorpene?

Nampak sangat menipunya. Nak reka-reka cerita pun, biarlah logik sikit…

Kita beralih pula kepada Anwar Ibrahim dan skandal-skandalnya. Saya tulis “skandal-skandal”nya kerana Anwar dikaitkan dengan lebih dari 5 skandal seks..!

Faktanya, Anwar tidak pernah bermubahalah, bersumpah dengan nama Allah ataupun membuktikan bahawa dirinya tidak terlibat dengan skandal-skandal yang dikaitkan dengannya. Nak bersumpah dengan nama Allah pun takut?

Antara skandal-skandal Anwar yang terkenal ialah “Anwar vs. Saiful Bukhari”, “Anwar vs China Dolls”, “Anwar vs Sukma”, “Anwar vs Shamsidar”, dan filem yang dijangka “box office” serta bakal diterbitkan ialah “Anwar vs Siam Dolls”.

Itu baru sebahagian dari rakaman yang dikatakan sangat mirip dengan Anwar. Fakta forensik audio visual mengesahkan lelaki itu adalam 99% Anwar, cuma Hadi Awang dan pemimpin PAS saja yang terpaksa “cover line” mempertahankan Anwar.

Padahal dilaporkan lebih 90% pemimpin PAS dan DAP tahu dan mengaku bahawa lelaki itu memang benar-benar Anwar! Tapi mereka terpaksa mendiamkan diri sebab nak menang PRU ke-13…

Mana jam tangan OMEGA milik Anwar? Anwar dan Kak Wan dah tunjuk jam tangan itu? Bukti semudah itu pun Anwar tak mampu tunjukkan?

Bagaimana pula dengan video “ais krim” milik Nallakarupan? Dengarnya Anwar teruk kena jawab soalan-soalan maut dari Kak Wan, betulkah? Kalau dengan Kak Wan pun tak lepas nak jawab, macam mana nak jawab pada rakyat?

Macamana pula dengan air mani yang ada dalam salur dubur Saiful? Pakar kimia sahkan air mani itu milik Anwar. Mahkamah Cuma tolak cara bahan bukti itu disimpan, tapi mahkamah tidak nafikan air mani itu milik Anwar.

Macam mana air mani itu ada pada Saiful sedangkan air mani itu hanya EKSKLUSIF dimiliki oleh Anwar dan Kak Wan suami isteri sahaja. Kak Wan “supply” pada Saiful, kah?

Saya rasa, saya tak perlu tulis panjang tentang moral, tabiat dan sifat Anwar lebih lanjut. Rasanya pembaca lebih tahu dan arif, bukan?


Cuma kalian semua perlu fikir, antara Najib dan Anwar, siapa yang layak jadi PM? Takkanlah nak suruh Mahfuz atau Zuraida Kamarudin yang jadi PM, kot?

Tapi, seorang rakan saya pernah berkata bahawa lebih baik Mahfuz jadi PM berbanding Anwar. Kalau Mahfuz jadi PM, sekurang-kurangnya dia hanya bodoh sahaja. Tapi kalau Anwar jadi PM, maka teruklah Malaysia kerana dia bukan saja bodoh, tapi jahat lebih dari Zionis Yahudi Israel, kan?

Sumber: Mykmu.net

GEMPARRR..!!! ANWAR NAK TUMBUK MUKA SALAHUDDIN AYUB..???!!!

BARU-BARU ini Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, telah menyatakan bahawa PAS mengalu-alukan tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menyiasat Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar berhubung kes 20 akaunnya yang dikatakan bernilai lebih RM3 bilion.

Ekoran dari kenyataan itu, saya mendapat maklumat bahawa kenyataan tersebut benar-benar telah membuat Anwar marah kepada Naib Presiden PAS itu.

Bagaimanapun, saya tidak pula diberitahu sama ada kemarahan Anwar itu setaraf dengan kemarahannya kepada Datuk Dr. Hasan Ali yang dipecat dari PAS kerana tidak menyokongnya pada hari keputusan perbicaraannya di mahkamah tempohari.

Apa yang pasti, Anwar memang marah pada PAS, khususnya kepada Salahuddin Ayub.
Saya tidak pasti sama ada Anwar akan mengarahkan Azmin untuk menempelak PAS dan menggesa parti itu untuk memecat Salahuddin atau tidak. Harapnya tidak ada seorang lagi “keldai PAS” yang dipecat demi kepentingan Anwar.

Saya agak musykil dengan kenyataan Salahuddin itu. Apakah dia benar-benar bencikan Anwar? Atau dia marah kepada Ketua Pembangkang itu kerana merahsiakan kekayaannya dari PAS?
Sebagaimana maklum, sememangnya ramai para pemimpin PAS yang marah dan tidak gemar pada Anwar.

Namun mereka hanya berani menyuarakan kebencian mereka terhadap Ketua Umum PKR itu “dibelakang” umum sahaja memandangkan mereka takut sekiranya Anwar menyekat dana PRU ke-13 untuk PAS nanti.

Saya sebelum ini kerap mendapat maklumat dari ramai penyokong PAS yang memberitahu tentang para pemimpin utama mereka yang merungut dan bersungguh-sungguh memaki hamun Anwar ketika berbual sesama mereka.

Setahu saya, golongan yang paling menyampah pada Anwar ialah golongan pro-ulama yang kebanyakkan adalah golongan ilmuwan yang berlatar pendidikan dari timur tengah dan mahir tentang ilmu agama.

Malah lebih mengejutkan, mereka sendiri mengakui dan tahu tentang tabiat Anwar yang suka “main belakang” dan mengamalkan hubungan sejenis.

Menurut mereka, tak payah UMNO atau BN beritahupun, mereka punya sumber yang meyakinkan mereka tentang tabiat buruk Anwar dari bangku sekolah lagi itu.

Apabila disebut mengenai dana kekayaan Anwar yang dirahsiakan sebanyak RM3 bilion itu, makin ramai para pemimpin PAS yang marah dan bengang dengan Ketua Pembangkang tersebut.

Mereka marah kerana Anwar selama ini berpura-pura tidak berduit sehingga memaksa mereka mengumpul derma dari ceramah ke ceramah untuk membiayai aktiviti politik Pakatan Haram sedangkan PAS sendiri tidak berduit!

Kerana dana tersembunyi Anwar itu juga mereka terpaksa mengikat bajet PAS untuk digunakan pada PRU ke-13 ini sebagai bukti komitmen mereka kepada Pakatan Haram.

Memang Anwar menjanjikan sejumlah wang yang besar pada PRU ke-13 nanti, tapi mereka sangsi padanya apabila banyak sumber mendedahkan bahawa Anwar membawa dana dari rakan-rakan Zionis Yahudi Israel untuk membantu kempen mereka nanti.

Jadi, tidak hairanlah pada saya apabila Salahuddin mengalu-alukan supaya Anwar disiasat secara terperinci tentang skandal RM3 bilion yang didakwa dimiliki oleh suami Wan Azizah itu.
Anwar marah pada PAS?

Apa PAS peduli dengan kemarahan Anwar itu? Apakah PAS tidak punya perasaan sehingga kemarahan PAS terpaksa dipendam demi menjaga hati Anwar? PAS punya marah ada Anwar peduli sebelum ini?

Anwar hanya kuat di dalam PAS melalui “askar-askar upahan”nya yang diserap di dalam PAS sejak dia bersama UMNO lagi. Tak perlu sebutlah nama-nama askar tersebut kerana rata-rata umum memang tahu siapakah gerangannya yang dimaksudkan itu, kan?

Sumber: Perak Today

LAWAK PAGI INI...SHAMSIDAR DAN WAN AZIZAH BERPELUK BUAT PERTAMA KALI..!!!


Sapa kata Kak Wan dan Shamsidar bergaduh? 

Depa okay laaaa...siap berpeluk-peluk lagi tu haaaa...

Kak Wan "sayang" woooo kat Shamsidar...

Maklum la...Khabarnya, Shamsidar tolong besarkan "anak tiri"nya...betul ke?

Wednesday, June 27, 2012

PANASSS..!!! BILA AWEK AKU BELASAH RAFIZI KAW-KAW PUNYAAA..!!!

Perghhh..!!! Lawa tak awek aku? Awek aku ni kalau marah..lagi cun! Kali ni dia memang marah! Dia sound "tepek" je kena betul tepat kat dahi Rafizi..! Heh! Cuba korang baca apa yang dia tulis kat bawah...wakakakaaaa..!!!


The Thing About PTPTN is…

Masih teringat lagi betapa beria daku masa nak dapat pinjaman PTPTN. Bersungguh print semua dokumen yang diperlukan, pergi pesuruhjaya sumpah untuk sahkan semua dokumen, semangat call kawan berpuluh kali nak make sure semua dah set dan ready, dan beratur sepanjang-panjang line hanya tunggu untuk dipanggil. Tiba-tiba terlupa nak beli setem hasil LOL.

Beberapa minggu kemudian, bila permohonan diterima, BESAR RAHMAT.

Maybe I should educate some of you how PTPTN really works. Especially the ones yang baru nak melangkah ke alam pengajian tinggi. Macam ini cerita PTPTN sebenarnya.

Pada suatu ketika dulu, tak ramai yang dapat melanjutkan pelajaran ke univerisiti. Sebab tuh kalau kita baca novel Melayu, mesti sikit-sikit ada “impiannya melanjutkan pelajaran ke menara gading” “cita-cita sedari kecil untuk menjejaki menara gading” suka betul novelis dengan perkataan menara gading kenzzz. Macam sangat jauh impian itu, dan memang pun jauh kerana tak semua ibu bapa mampu biaya pengajian anak dan waktu itu kerajaan hanya mampu sediakan biasiswa untuk budak pandai.

Tapi sekarang, wah hampir semua orang yang kau kenal berada di menara gading atau telah grad bukan? It’s no longer a distant dream / the impossible. Because PTPTN made it happen.
PTPTN=Enabler.

Walaupun belum sampai tahap di mana kerajaan mampu sediakan free (higher) education, tapi kerajaan still wanna see anak–anak muda dapat akses kepada pengajian tinggi. Langkah yang mereka ambil? Mereka pinjam dari institusi kewangan tempatan, mereka tanggung kos interest sebanyak 4-5%, dan beri pinjaman PTPTN kepada u all. Mereka subsidikan interest itu dan peminjam (kita-kita nih) cuma tanggung kadar upah 1%. Dari tahun 2004-2011 alone, kerajaan dah tanggung sebanyak RM3.62 billion untuk faedah tu. Wow ‘pendidikan anak bangsa’. Kelas kau!

Siapa nak, silalah silaaa. Oh tapi siapa taknak, tak paksa punggg.

Susulan itu, dah pinjam kenalah bayar ye dok? Masa mohon beria beli setem hasil, beratur bagai, siap sign kontrak janji sepenuh hati nak bayar. Kan kos interest dah subsidikan maka peminjam bayarlah kos yang dipinjam and kadar upah 1% sahaja.

Apa? Taknak bayar?! Boleh, boleh. Malaysia boleh! Silalah belajar pandai-pandai, siapkan semua assignment, buat presentation gempak sebab kalau Ijazah Sarjana Muda dapat Kepujian Kelas Pertama kau memang dah tak payah bayar langsung. Pinjaman PTPTN anda terus lupus! Pilihan di tangan anda. Reti ke idok?

Sebab ramai yang tak reti dan mengamuk-ngamuk bila kena bayar balik L Tapi dalam pada mengamuk, ramai juga yang bayar balik (sejumlah 55%, sehingga Disember 2011) sebab diorang ini ada tanggungjawab dalam diri, diorang sedar ramai lagi orang mengharapkan pinjaman PTPTN, diorang faham konsep lembu pegang pada tali manusia pegang pada janji, mereka tak suka berhutang (sedangkan berapa posen je pun kita pinjam kita dah tak senang duduk nak ganti balik)… oh dan mereka taknak kena tahan kat airport. Eh? LOL.

Kepada yang bising kata mana duit kerajaan pergi, kenapa tak boleh bagi free education hoi?
Do you guys really think (those yang study local unis) that your yuran is as cheap as what you’ve been paying all this while? Really guys? Come on… takkan business study yuran RM500 satu semester. Sah, sah kerajaan dah subsidikan, yuran yang kita patut bayar. Untuk genggam segulung ijazah yurannya cecah puluhan ribu. Contoh lain, pelajar kejuruteraan UKM cuma bayar RM5600 untuk complete 4 tahun walaupun yuran sebenar adalah RM61,200. Nampak ke tak kerajaan subsidikan sampai 90.8%?

Jangan ingat gaji lecturer, gaji tukang sapu, gaji technician yang keluar masuk betulkan projector tuh semua tak payah bayar ya. Semua ini dalam kitaran wang, jangan pentingkan diri sendiri bila berhujah.

“Eleh baru subsidi 90.8% dah poyo, kerajaan poyo! Finland bagi free education kat rakyat dia!” Hewhewhew awak comellah! Awak tahu ke cukai diorang 53%? Cukai maksimum kita rakyat Malaysia hanyalah 26%? Kalau tahu baguslah, bagitau pokcik mokcik sekalian.

Akhir kata, siapa berjaya dapat pinjaman PTPTN, jangan boros k! Portion untuk bayar yuran pengajian awak tu sangat kecil daripada apa yang awak bakal dapat. Ini semua based on additional calculation sara hidup seorang pelajar maka, saralah hidup anda baik-baik. ITU DUIT PINJAM! DUIT PINJAM! TAKNAK BAYAR BALIK SILA BELAJAR RAJIN-RAJIN!
  • Untuk yang tak kenal dengan Hanis Zalika, beliau adalah seorang model, pelakon, blogger dan juga graduan kelas pertama.
Penulis blog jelita terima Anugerah Naib Canselor UiTM

SHAH ALAM – Kesibukan menulis blog peribadi dan terlibat dalam dunia seni peragaan bukan penghalang bagi Hanis Zalikha Zainal Rashid, 22, untuk menggenggam segulung diploma pada majlis Konvokesyen ke-76 Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini semalam.

Malahan gadis jelita yang mempunyai ketinggian 168 sentimeter itu berjaya merangkul Anugerah Naib Canselor dengan Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK) 3.9.

Hanis yang memperoleh Diploma Pengurusan Perniagaan berkata, anugerah tersebut merupakan pencapaian terbaiknya di institusi pengajian tinggi kerana ia tidak pernah diimpikan sebelum menjejak kaki ke UiTM Segamat, Johor.

Menurutnya, resipi kejayaannya cukup mudah dengan memberi tumpuan sepenuhnya di dalam dewan kuliah selain berbincang bersama pensyarah dan rakan-rakan bagi menyelesaikan sesuatu masalah dan bijak membahagi masa.

“Semasa di sekolah, saya tidak pernah mendapat gelaran pelajar cemerlang namun apabila masuk ke UiTM, keputusan peperiksaan saya pada setiap semester adalah cemerlang,” katanya di sini semalam.

Hanis yang terkenal dengan laman blog http://inibelogsaya.blogspot.com juga bercadang mengikuti pengajian peringkat ijazah sarjana muda pada tahun hadapan selain membuka perniagaan produk kecantikan selepas tamat pengajian. - Mynewshub.my

GEMPARRR..!!! PENDEDAHAN PAS PENDANG PART I : PAS PENDANG KRITIKAL..!!!

Dah uzur sangat dah si Taulan ni...
"Mat Sabu bertanding di Parlimen Pendang, Dr. Hayati ambik tempat Taulan dan bertanding di DUN Tokai. Depa letak "kambing hitam" di DUN Sg. Tiang..."
Tu diaaa..!!! PAS import "komunis" masuk Pendang..?!!! Perghhhhh..!!!

Begitulah cerita yang disampaikan pada aku oleh seorang "lebai PAS" yang marah pada PAS Pendang. Yang pastinya, aku terpaksa rahsiakan identiti "lebai" tu. Tapi, dia memang pro-ulama di Pendang...

Mula-mula, dia cerita kat aku macamana geng pro-ulama di Pendang sakit hati, bengang dan merajuk pada PAS Pendang. 14 orang AJK PAS Kawasan Pendang letak jawatan serta merta dan malas dah nak ambik tau pasal parti...semuanya orang Tok Guru Hj. Rahim...orang Pendang kenal laaa...

Lepas tu, dia cerita pasal Dr. Hayati yang dok makan elaun buta sebagai Ahli Parlimen Pendang. Katanya Dr. Hayati tak buat apa-apa kat Pendang. "Dok goyang teloq!", katanya...

Dia kata, UMNO Pendang pulak yang lebih-lebih baik hati. Habih semua orang UMNO Pendang bantu. Tak kira parti, UMNO atau PAS, semuanya UMNO Bahagian Pendang tolong. Mana yang ada depa tambah baik, mana yang kurang depa repair...

Aku tak kata, "lebai PAS" tu yang cerita kat aku. Aku ajak masuk UMNO, dia sengih. Dia kata, dia tak mau orang PAS kat kampung dia pulau dia dan keluarganya...

Tu dia...sapa yang masuk UMNO di Pendang kena pulau? Ish..ish...ishhhh..!!!

Dia kata, ramai dah ramai dah puak-puak PAS di Tokai dah angin satu badan kat Taulan. Depa kata, Taulan dah tua, tak pick-up, slow dan tak tunai janji. Bila depa mengadu masalah, Taulan kata nak bantu, tapi habuk pun tarakkkk...

"Dulu kami paham la sebab PAS bukan kerajaan negeri, tapi sekarang ni dah jadi kerajaan dah...tu pun tak buleh bantu lagi ka? Mintak jalan tar sikit..50 meter jaaa..tu pun Taulan tak boleh usaha?" katanya bengang kat Taulan.

"Lebai" tu kata, Taulan takkan bertanding PRU ni. Dia nak letak jawatan. Sekarang ni semuanya bagi kat Dr. Hayati handle. Tapi Dr. Hayati lembab dan slow tak reti buat kerja. 

Pak Lebai tu kata lagi, Pemuda PAS Pendang pun dah pecah 3-4 team. Ada satu geng tu marah sangat kat PAS Pendang sebab benarkan sebijik karaoke dibuka secara rahsia di pekan Tanah Merah. Alaaa..yang dekat Masjid tuuuu..! Heh!

Dia kata, PAS Pendang memang "caca-merba" sekarang ni. Lemah sangat! Dah sakit teruk. Tak macam di zaman Arwah Ustaz Fadhil Noor dulu. Sebut pasal "Fadhil Noor", aku ada cerita baik pasal dia...heh! Nanti la aku cerita...

Actually, aku ada banyak lagi cerita pasal PAS Pendang. Nanti la aku kupas satu persatu...

Kali ni, aku cuma nak tanya PAS Pendang, depa dah sediakah nak hadapi PRU ke-13?

Bukan apa, mampukah PAS Pendang bertahan dengan gelombang biru UMNO kali ni? Apa yang aku dengar, UMNO Pendang makin bertenaga dan dah bersedia bila-bila masa untuk bertempur! Aku yakin dengan UMNO di Pendang sekarang ni...

PAS tak risau ke tengok kebangkitan UMNO di Pendang. Dibarisi oleh tokoh-tokoh yang lebih muda dan lebih bertenaga berbanding Taulan yang "dhaif", Dr. Hayati yang "goyang teloq" dan pepecahan dalaman PAS Pendang, rasanya PAS huru-hara..!

Aku, insyaAllah, akan gempur Pendang tak lama lagi dengan pendedahan demi pendedahan sampai PRU 13 nanti. Hangpa ingat PAS Pendang kuat? Silap hari bulan, DUN Tokai pun "kalih"..!!! UMNO 3 - PAS 0..!!!

GEMPARRR..!!! SPRM PERLU SERBU PMBKed "TAIKO" BALAK DI GUNUNG INAS..!!!


Semalam, aku dapat maklumat mengenai 4 pegawai SPRM serbu Pejabat Daerah Kota Setar. Katanya, depa investigate pusat-pusat hiburan kat Alor Setar yang dok kecoh-kecoh tu...heh!

Baguih jugak la...depa pi check sama ada pusat-pusat hiburan tu menepati spesifikasi yang ditetapkan atau tidak...

Tapi...rasanya pusat-pusat hiburan tu daftar ikut law kot...maklum la...depa baru bukak, dah tentu dapat kelulusan bomba dan sebagainya...

Rasanya, SPRM lebih sesuai kalau depa pi siasat tentang pembalakan di Gunung Inas, di Baling nunnn..!


Kawasan balak tu dah confirm takdak EIA. PMBKed hanya ada proposed EIA saja, tapi APPROVAL EIA tu depa takdakkk..!!!

Lagipun, Pengarah Jabatan Alam Sekitar Kedah dah sahkan bahawa projek tarah balak sampai licin kat Gunung Inas tu takdak kelulusan EIA dari jabatannya...

Sebut pasai EIA, aku yakin PMBKed akan "spin" mengatakan compartment balak yang diberikan pada kontraktor-kontraktor tu hanya 400 hektar dan tak payah dapat kelulusan EIA (EIA hanya perlu dipohon bagi kawasan yang lebih dari 500 hektar).

Tapi, PMBKed kena ingat bahawa depa adalah MAIN KONTRAKTOR sebelum agih-agihkan kawasan balak kat Gunung Inas tu. Semuanya melibatkan 5,000 hektar dan pegawai hutan yang kami interview tu kata semua compartment tu akan bercantum..!!!

Jadi, PMBKed sebagai MAIN KONTRAKTOR BALAK memang memerlukan kelulusan EIA dari Jabatan Alam Sekitar sebelum start membahagi-bahagikan compartment dan blok-blok balak tu kepada syarikat-syarikat sub-kontraktornya..kan? Heh!


Tak payah nak putar alam lagi laaa...PMBKed dah terang-terang langgar undang-undang. Sebagai anak SYARIKAT di bawah Kerajaan PAS Negeri Kedah, PMBKed perlu bertanggungjawab..!

Errr..aku nak tanya CEO PMBKed Datuk Shabudin tu...SIAPA PENGERUSI PMBKed? Azizan Razak, Phahrolrazi, Mahfuz, Amiruddin, Mat Sabu atau Zulkifli Yahaya? Heh! 

Harap Zulkifli Yahaya jawab. Maklum laaa..dia kan boss besar penerangan Kerajaan PAS Kedah...heh! Amacam bro..? Ada jawapan?

PANASSS DARI KEDAH..!!! WAKIL PERIBADI ADUN PAS DITAHAN POLIS..!!!

Aku dapat maklumat dari puak-puak PAS Kedah yang dah tak tahan dengan ADUN Kubang Rotan, Nasir Mustafa, mengenai salah seorang wakil peribadinya yang telah ditahan polis kerana menipu wang rakyat..!!!

Lelaki itu berbangsa Cina. Namanya Lim Cheng K**g (LCK), I/C no. 4602*302*089, telah ditahan dibawah seksyen 420 yang membabitkan kesalahan menipu.

Sumber memberitahu bahawa 5 laporan polis telah dibuat terhadapnya sebelum ini atas dakwaan MENGUTIP WANG sebanyak RM2,000 DARI ORANG RAMAI dan berbohong mengenai sebuah projek perumahan kos rendah di kawasan Mergong.

Gila! Cina ni tipu duit orang-orang susah kat Kedah..?!!!

Orang macam tu pun Nasir Mustaffa boleh lantik jadi wakil peribadi ke? Atau memang LCK tu diarahkan oleh Nasir untuk tipu dan rompak duit rakyat?

Aku hairan. Punya banyak duit depa sapu balak dan duit peruntukan jalan dari kerajaan pusat, itu pun tak cukup lagi? Depa balun pulak duit rakyat..?!!!

Mentang-mentang la kuasa ada pada tangan depa, depa "pediah" cukup-cukup! Depa kumpul kekayaan hasil airmata rakyat! Tergamak depa buat lagu ni...ni ke cara Islam? Atau ini hanya cara PAS dan tiada kena mengena dengan Islam..?

LAWAK PAGI INI..AZMIN NAK KENAKAN KHALID, KHALID NAK KENAKAN AZMIN..! HEH..!!!


Tu diaaaa..!!! Azmin dan Khalid Ibrahim punya politik..!!! Heh!

Mula-mula Azmin pasang CCTV besar "gedabak" kat opis Khalid...ingat nak kantoikan Khalid dengan Faekah!

Lepas tu Khalid pulak letak CCTV kat tandas rumah skandal Azmin..heh!

Errrr...aku nak tanya...sapa yang paling teruk kantoi..? Heh!


Tuesday, June 26, 2012

PEERRGGHHH..!!! ARTIS SEKSI NI ISAP GANJA..???!!!

Terkejut jugak aku bila ada pihak yang kata artis seksi dan cun ni ambik ganja! Cun macam ni pun ambik ganja ke? Dah takde benda lain nak ambik?

Rupanya, tu semua gossip je. Ada la tu orang nak jatuhkan dia. Jeles la kot? Heh! Dalam dunia politik, perkara tu memang biasa dan selalu terjadi. Kat dalam dunia hiburan pun ada jugak...

Harap dalam dunia blog ni takde la sampai jadi macam tu pulak kan...heh! Hidup bloggers..!!! I always trust and sincere to my fellow brothers and sisters...Salute..!!!

Gossip Ambil Ganja Jatuhkan Maruah Saya, Kata Erin Malik

Pelakon Nur Arina Abdul Malek, 18, atau lebih dikenali sebagai Erin Malik, dikatakan telah mengambil dadah jenis ganja di set penggambaran drama Mis Cinta bulan lalu di Kemaman, Terengganu.

Namun pelakon yang popular menerusi drama Tentang Bulan itu enggan mengulas lanjut tentang dakwaan yang tidak berasas ke atas dirinya.

“Saya tidak mahu komen lagi, jika saya nafikan, orang masih lagi tidak percaya dan terus-menerus menuduh saya di laman Twitter dan sebagainya.

“Sepatutnya media perlu bertanyakan kepada orang yang menyebarkan berita ini, bukan saya.
“Maaflah, saya tidak mahu layan cerita kontroversi begini kerana ianya boleh menjatuhkan maruah dan karier saya,” katanya.

Erin yang telah menerima pelbagai tohmahan dari gosip yang melibatkan dirinya itu menegaskan jika perkara ini berpanjangan, dia tidak teragak agak untuk mengambil tindakan kepada pihak yang bertanggungjawab.

Tambah Erin lagi, dia sendiri tidak tahu mengapa orang sanggup menabur fitnah dan mempunyai perasaan cemburu ke atasnya.

Erin yang baru sahaja selesai dari penggambaran drama Mis Cinta kini sedang menjalani penggambaran telemovie , Nur Iman. - Mynewshub.my

TERHANGAT DARI KEDAHHH..!!! GAMBAR DALAM PUSAT HIBURAN PALING NGETOP..??!!!

Baru-baru ni MB Kedah, Azizan Razak kata Kerajaan PAS Negeri Kedah ada luluskan 4 lesen PUSAT HIBURAN BARU di negeri jajahannya. Kononnya, masa nak buka tu tiada bantahan dari sesiapa...

Aku nak tanya Azizan...dia sendiri selaku MB yang kononnya "buat kerja cara Islam", dia tak bantah ke pusat-pusat hiburan ni dibuka? Beri lesen pusat hiburan banyak-banyak tu buat kerja cara Islam ke? Atau cara "agama PAS"?

Lebih pelik, Azizan sendiri mengaku tentang pusat hiburan yang baru kat Tesco Mergong tu, dia kata dia tak tauuu...

Aku nak tahu apa yang Azizan tahu? Lagipun, Mufti Kedah pun dah tegur pasal pusat-pusat hiburan di Kedah yang makin banyak tumbuh di seluruh negeri, khususnya di kawasan bandar...


Lagi satu, aku nak tanya Exco Agama kat Kedah ni, Taulan Rasul. Dalam masa 3 tahun, dia kata dia tak pernah luluskan lesen pusat hiburan. Empat lesen yang baru keluar tu apa benda? Kenapa dia tak bantah? 

Exco Agama apa lagu tu..??? Taulan redha ke kalau bukak pusat hiburan depan rumah dia?

Aku rasa, Kerajaan PAS Kedah ni nak jadi negeri ni macam negeri yang dipimpin DAP dah. Aku nak tanya, kat Kedah ni golongan mana yang majoriti? Umat Islam atau bukan Islam?

Takpa lah Azizan. Hari ni kat dunia, boleh la buat apa saja. Esok nanti menjawab la dalam kubur...



PEDASSS UNTUK ANWAR..!!! ANWAR LUPA PADA CARA ISLAM..???

Saya terbaca di Malaysiakini yang menyiarkan tentang cabaran Anwar kepada PM “mahu berdebat atau tidak?”.

Sebagai seorang yang mengaku Islam, Anwar perlu faham cara menyelesaikan masalah dalam Islam.  Anwar nak ikut cara Islam atau caranya sendiri? Azizan Razak suruh "buat kerja cara Islam"...

Dulu, semasa Anwar dalam UMNO, dia selalu mengatakan bahawa cara menyelesaikan masalah BUKAN dengan cara berdebat, tetapi mensyuarat atau syura. 

Ketika itu, Anwar berhujah dengan membaca petikan dari Al-Quran...tapi itu dulu...

Tapi sekarang, mengapa sekarang Anwar kerap sangat cabar pemimpin UMNO untuk berdebat. Apakah dia sudah lupa dengan ajaran Islam yang beliu perjuangkan dulu. Dia dah tinggalkan cara Islam, kah?

Kalau sudah lupa, kami nak ingatkan Anwar:

Pertama: Baca kitab Minhajul Abidin, karangan Hujjatul Islam Imam Ghazali: Sabda Rasullallah: “ orang-orang yang asalnya benar, tetapi kemudian menjadi sesat, kerana mereka mulai dengan berbantah-bantah (berdebat).

Kedua: Baca kitab Syed Qutb: Inilah Dienul Islam: Syed Qutb berkata: “ tidak perlu mengadakan perdebatan, kerana perdebatan itu hasilnya sia-sia. Dan umat Islam pada hakikatnya dilarang melakukan perdebatan berlarut-larut tanpa manfaat.

Ketiga: Baca kitan Al Syahid Hasan al Banna: 10 Wasiat: Al Banna berkata: 

"Perdebatan adalah perbuatan bathil. Sebagai hiasan syaitan yang ditempelkan kepada orang-orang kafir. Mereka sangat mengagumi sifat berdebat ini".

"Perdebatan hanya akan mengantar kepada kemurkaan Allah. Mendatangkan akibat yang merugikan bagi pelakunya"

Mungkin Anwar sudah lupa pendapat ulama-ulama yang pernah disebutkannya dahulu. Anwar lupa pada ulama Islam. Mentang-mentanglah Anwar dah ada Kit Siang, Karpal dan Eli Wong..heh!

*Kiriman pembaca

ISLAM APAKENAMA KALAU DOK FITNAH PERBURUK ORANG..???

harakah
Mungkin pihak Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) sudah muak dan bosan diserang dengan pelbagai dakwaan palsu, tohmahan serta fitnah jahat yang dilemparkan terhadap agensi bebas itu oleh pihak Pakatan Haram selama bertahun lamanya.

Ekoran tidak tahan lagi dengan segala tuduhan yang direka-reka untuk menjatuhkan kreadibiliti mereka, SPR semalam telah bertindak balas dengan membuat satu laporan polis terhadap lidah rasmi PAS, Harakah, yang terkenal dengan pembohongan terancang.

Harakah melalui keluarannya pada Bilangan 1750, yang diterbitkan pada 21-24 Rejab 1433 bersamaan  dengan 11 hingga 14 Jun 2012, telah menyiarkan dakwaan Zulkifli Ismail, kononnya satu nama boleh mengundi di semua unit pusat pusat mengundi.

Zulkifli juga mendakwa bahawa dia pernah mengundi dua kali pada pilihan raya umum tahun 80-an di dua pusat pengundian di Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang dan Kunci Air Tanjung Karang, Selangor.

Selain itu, Harakah juga dengan “bangga” menyiarkan dakwaan kononnya tiga rakan Zulkifli yang tidak dinamakan, tidak dapat mengundi disebabkan nama mereka sudah digunakan oleh orang lain pada pilihan raya umum tahun 2008.

Malah lebih buruk lagi, Harakah turut mendedahkan kenyataan Zulkifli yang menuduh dan mendakwa SPR telah mengeluarkan kad pengenalan palsu dengan menggunakan nama orang lain serta gambar orang yang mengundi.

Paling kelakar ialah kenyataannya mengenai maklumat yang mengatakan bahawa SPR menggunakan nama pengundi yang dikenal pasti tinggal di luar negara dan tidak balik mengundi.

Lebih banyak lagi tuduhan dan kenyataan karut-marut Zulkifli yang disiarkan Harakah, seolah-olah wartawan akhbar itu tidak punya akal untuk mempersoal tentang logik dakwaan yang dibuat oleh Zulkifli itu.

Sebenarnya, saya juga berstatus jounalis sambilan yang selalu menghadiri sidang media atau temuramah eksklusif dengan ratusan orang di negara ini. Namun saya masih punya akal untuk berfikir dan mengajukan pertanyaan sekiranya fakta yang diberikan agak mengelirukan saya.

Saya pernah menemui seorang wanita tua yang tidak waras dan seorang anaknya di Ampang. Hebatnya wanita ini dia mengaku bahawa dia adalah seorang permaisuri dan salah seorang kerabat DiRaja kerajaan Riau Lama.

Mengejutkan saya, dia mengaku memilik harta yang bernilai berbilion ringgit selain mengaku bahawa bangunan baru siap setinggi empat tingkat yang menjadi tempat tinggalnya itu adalah miliknya!

Kalaulah saya tidak waras, mungkin saya akan terpesona dengan cerita makcik itu memandangkan hikayatnya sungguh lengkap dengan salasilah dan susur galur keturunan yang dikatakan pemilik takhta Riau itu.

Namun saya masih waras dan sempat merasa simpati atas keadaan makcik tersebut. Saya sempat menghulurkan sedikit wang dan kuih untuk kedua beranak yang tinggal di kaki lima. Kasihan…

Tapi yang peliknya, apakah wartawan Harakah yang menulis tentang cerita Zulkifli itu tidak berfikir sebelum menulis hikayat “dongeng” tersebut? Editor Harakah pun terlepas pandang?

Sebagai wartawan yang bertanggungjawab, dia perlu menyiasat dakwaan Zulkifli itu dan memastikan sama ada dakwaannya itu benar atau tidak. “Follow up”, itu penting untuk memastikan kebenarang berita yang mahu disampaikan kepada pembaca.

Apatah lagi wartawan Harakah itu mahu menulis tentang satu dakwaan berkaitan fakta yang terperinci dan meragukan. Saya faham Harakah mahu sensasikan cerita. Namun kalau nak sensasi bagaimanapun, buatlah cara Islam!

Bagaimana jika Zulkifli itu gila dan tidak waras? Bagaimana jika saya menemuramah seorang yang gila dan kemudian mendakwa perkara tidak benar tentang PAS dan saya siarkan kepada umum, apakah PAS sanggup membenarkan perbuatan itu?

Nah! Sekarang terimalah padahnya. Suka sangat dengan cerita palsu dan fitnah, bersedialah dengan soalan-soalan cepumas pihak polis. Jangan terkencing dalam seluar nanti, sudahlah…

Sumber: Mykmu.net

PANASSS UNTUK SUAMI ISTERI SAHAJA..!!! RM3 UNTUK SEKALI HUBUNGAN SEX..!!!

KANGAR – Tindakan seorang wanita berusia 30-an meminta upah RM3 setiap kali suami ingin berasmara dengannya sejak dua bulan lalu, membawa padah apabila dia dicekik dan dibelasah lelaki berkenaan yang tidak tahan dengan perbuatannya, kelmarin.

Dalam kejadian jam 8 malam itu, suami mangsa berusia 30-an yang tidak bekerja, dipercayai hilang sabar dengan tuntutan isterinya yang tidak tinggal bersamanya sejak sebulan lalu, selain turut mengesyaki wanita terbabit mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain.

Lelaki itu bertambah berang apabila isterinya tidak membenarkan telefon bimbitnya diperiksa, lalu mencekik dan memukul mangsa yang berada di rumah ibunya di Pauh, dekat sini.

Menurut sumber, suami mangsa yang sebelum itu masuk ke dalam rumah menerusi pintu belakang dikatakan cuba merampas telefon bimbit mangsa yang sedang dicaj di atas meja. - Mynewshub.my
Tu laaa...kalau rasa tak mampu nak kahwin dan pikul tanggungjawab sebagai suami, lebih baik jangan kahwin lagi. Bina hidup dulu...lepas tu baru kahwin...

Perkahwinan ni bukan perkara kecik...besar tanggungjawabnya. Ada yang fikir "sedap" je, tapi lupa pada nafkah zahir yang lebih utama dan penting...

Paling utama ialah asas didikan Islam yang kekal dalam diri...kuatkan diri dengan Islam dulu, baru fikir nak kahwin lepas tu...

Tapi, jangan ingat join PAS tu dah kira Islam sangat dah...PAS tu parti politik je...bukan agama pun! Berapa banyak puak PAS yang kejam terhadap isteri...heh! Sampai ada bini yang mintak cerai dari ulama PAS sebab tak tahan...apa cerita tu broooo..?

PANASSS..!!! RAHSIA MISI SELAMATKAN RM3 BILION TERBONGKAR..!!!

 
Penulis baru dimaklumkan akan perkara ini melalui seseorang yang punya hubungan dengan SUK Selangor.  Sejauh mana kebenaran ini, terpulang kepada anda untuk menilai.

Kisah RM3 billion yang “dilarikan” oleh Anwar Ibrahim merupakan sesuatu yang sukar dinafikan oleh seluruh jentera PKR.  Sudah menjadi kebiasaan di dalam Pakatan, jika ia melibatkan Anwar, maka akan turunlah seluruh jentera mereka untuk mempertahankan Anwar.

Modus operandi ini cukup popular sewaktu zaman Ezam Md Nor memimpin jentera suatu ketika dahulu.  Namun, tidak akan selamanya  mereka teguh berdiri di belakang Anwar.

Begitulah situasi yang sedang berlaku sekarang apabila jentera Pakatan semakin muak dengan satu persatu isu yang melingkari Anwar.  Apatah lagi ia melibatkan wang sebanyak itu.

Yang cukup memeningkan kepala ialah akuan bersumpah dari bekas Penolong Gabenor Negara, Datuk Abdul Murad Khalid yang mengakui bahawa akuan sumpah yang dibuat olehnya 13 tahun lalu adalah benar.  Akuan sumpah berkenaan telah mengaitkan nama Anwar Ibrahim sebagai salah seorang yang memberi arahan dalam beberapa pembayaran bernilai jutaan ringgit kepada beberapa penama.

Seolah, tiada lagi ruang untuk mempertahankan Anwar. Perlu diingatkan, akuan bersumpah adalah “senjata” yang sering digunakan oleh Anwar sebelum ini.

Oleh yang demikian, penulis dimaklumkan bahawa jentera Anwar telah memikirkan beberapa cara untuk memastikan isu ini dapat dialihkan segera.  Antaranya ialah melalui Anwarista yang menguasai PAS, dengan membangkitkan isu penangguhan haji demi pilihanraya untuk mencipta isu terbaru.

Perlu diingatkan, isu penangguhan haji ini dibangkitkan oleh Tuan Ibrahim Tuan Man, seorang lagi pemain politik yang cukup dikenali telah “tunduk” kepada Anwarista.  Kenyataan itu sendiri telah menyebabkan kepimpinan PAS bergegar, dan terkedu.

Persoalannya, siapakah di belakang kenyataan jumud berkenaan?

Menyedari isu berkenaan tidak cukup kuat kerana isu RM3 billion masih lagi berlegar dan desakan dari pelbagai pihak termasuklah beberapa badan bukan kerajaan, gelombang dalaman “pecat Faekah Husin” pula diwujudkan.  Tatkala isu berkenaan di peringkat awal, panasnya belum lagi mencapai maksimum, timbul pula satu lagi isu – perletakkan jawatan Rafizi Ramli.

Apa yang cuba dibangkitkan ialah persoalan hubungan desakan pemecatan Faekah dengan perletakkan jawatan Rafizi.  Rakyat dihidangkan dengan pelbagai persoalan dengan dua isu ini.  Tentunya banyak perkara yang akan dibangkitkan, diperbicangkan berkaitan dengan kedua-dua isu berkenaan.

Pastinya, akan ada lagi pemain-pemain politik yang tampil untuk “memanjangkan” hayat kedua-dua isu ini sehingga Ramadan bertukar Syawal, dan seterusnya.

Sedang sibuk rakyat dibuai dengan isu ini, Azmin selaku pendesak agar PRU dipercepatkan akan terus memainkan peranannya.  Harapannya ialah PRU berlaku dalam masa terdekat.

Oleh yang demikian, isu RM3 billion ini tidak sempat untuk difikirkan dan dibincangkan. Tentunya ia memberi manfaat yang besar kepada Anwar Ibrahim kerana PRU akan berlangsung.

Sudah ada tanda-tanda bahawa “mood” pemain politik lebih gemar menceritakan tentang hubungan desakan pemecatan Faekah dan perletakkan jawatan Rafizi.  Tanpa sedar, mereka sebenarnya telah terpedaya dengan isu asal yang bakal membungkam cita-cita Anwar iaitu;

Ke mana RM3 billion yang dirompak dari rakyat?

Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! ARTIS SEKSI MALAYSIA NAK TIRU JUPE..???!!!


Haaaa...ni yang aku nak hangin nihhh..! Kalau artis Indon tu lantak diorang la. Ni artis Malaysia nihhhh..!!! Dey Jue Aziz...ni apahal pakai macam Julia Perez nihhh? Apahal sampai nampak lurah nihhh...???

Sengaja cari kontroversi? Sengaja nak suruh kitorang kutuk ke? Yang si Ako ni pun apahal yang peluk-peluk Jue Aziz nih? Dia tu bini ko ke, Ako? Seronok nampakkkk...

Jue...Julia Perez pun dah berhijrah dah...dah pakai tudung sejak balik dari Mekah...Jue nak ganti Julia Perez ke? Cukup la dengan Zarina Anjoulie...tak payah la ada sorang lagi... aku takut bala wehhh..!

Cuba la contohi Abby Abadi...pakai tudung elok je...dia nak naik pentas PAS ke..apa ke..itu dia punya pasal..asalkan dia sopan pakai tudung dan berhijrah ke arah menutup aurat...ko bila lagi nak berubah, Jue?

GEMPARRR DARI KEDAHHH..!!! ZULKIFLI YAHYA CUBA GULINGKAN MB KEDAH..???!!!

Pelik jugak apabila melihat Pegawai Media Baru PAS Kedah dan Menteri Besar Kedah seolah-olah "bertikam lidah" dalam memberikan kenyataan mengenai pusat-pusat hiburan yang semakin banyak tumbuh di Kedah.

Pada awalnya, Zulkifli Yahya (yang poyo dan suka menipu tu..) kata..
"Dasar Kerajaan Negeri yang berkaitan dengan pusat hiburan sangat jelas tetapi tidak dihormati. Polisi itu sepatutnya diguna pakai semua Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) tetapi malangnya, tidak. Daripada tinjauan kita, beberapa pusat hiburan baru di daerah Kota Setar diberi lesen tanpa alasan kukuh,".
Tapi kemudiaannya, Azizan Razak pula kata...

"Kita bagi lesen untuk hiburan tetapi di bawah kawalan kerajaan negeri termasuk kawalan keselamatan, tatasusila dan sensitiviti kaum..."
Aku nak tanya, mana satu yang betul ni? Yang sorang tu marah sebab pusat hiburan tu diberi kelulusan. Tapi, Azizan pulak macam tak kisah je dan membenarkan pusat-pusat hiburan tu diberi lesen..!

Aku nak tanya lagi...sapa yang jadi MB sebenarnya? Zulkifli Yahya atau Azizan Razak? Heh!

Tapi yang peliknya, tiba-tiba Zul balun dan menyalahkan KCS. Kononnya kelulusan pusat hiburan tu seolah-olah satu tindakan sabotaj dari KCS terhadap PAS Kedah...

Hallooo brooo.!!! Azizan Razak pun tak kisah dan faham tindakan KCS tu. Yang hang pi menyalak lebih-lebih tu apahal?

Aku dengar Zulkifli Yahya sengaja je balun KCS sebab dia tahu Azizan memang sayangkan KCS berbanding Exco dan pemimpin PAS Kedah yang malas dan tak buat kerja..!

Lagipun, orang PAS satu Kedah dah tahu Zulkifli Yahya ni "orang siapa"....heh! Dah tentu la dia nak jatuhkan Azizan Razak..maklum la...dia nak "boss" dia naik jadi MB lepas nihhh...heh!

Nak tahu Zulkifli Yahya ni "orang siapa"? Heh! Cuba teka...sumber aku pun orang PAS jugak yang bagitahu...heh! Hangpa boleh teka, kan?

PANASSSS..!!! "MAK LAMPIR" RAYU NAJIB NAK JADI MENTERI WANITA..?!!! HEH..!

mak lampir
“Bakal” Menteri Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Zuraida Kamaruddin, hari ini begitu marah pada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana tidak menyerahkan kementerian itu kepada wanita UMNO setelah dikosongkan oleh Datuk Seri Shahrizat Jalil tempohari.

Zuraida yang terkenal dengan gelaran ‘mak lampir’ itu menyelar Najib dan cuba mencetus ketegangan kononnya Presiden UMNO itu menganggap Wanita UMNO sebagai tidak relevan kerana tidak dilantik di kementerian itu.

Seterusnya, Zuraida turut melepaskan kemarahannya kepada Ahli Parlimen Tenggara, Datuk Halimah Sadique, yang memuji langkah Perdana Menteri mengambil alih kementerian tersebut buat sementara waktu.

Saya ketawa panjang melihat telatah “mak lampir” dari Wanita PKR ini. Politiknya kebudak-budakan dan melambangkan Wanita PKR diketuai oleh seorang yang dungu, tidak relevan, tidak matang dan mentah di dalam pentadbiran negara.

Paling sadis, meskipun Kementerian Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu dibawah seorang lelaki, Zuraida patut malu apabila Najib membuktikan bahawa pencapaian golongan wanita di dalam sektor awam telah meningkat begitu ketara iaitu 31.7 peratus pada tahun 2012 berbanding 18.8 peratus pada tahun 2004.

Ini membuktikan bahawa wanita semakin maju dan semakin cemerlang di bawah pentadbiran Barisan Nasional.

Di mana pula tahap pencapaian Wanita PKR di dalam pentadbiran kerajaan negeri Pakatan Haram? Kalau setakat berbangga dengan gambar-gambar separa bogel Elizabeth Wong yang kemudiaannya menyaksikan “muslimut” PAS menangis di belakangnya, tak payah bersuaralah. Memalukan saja…

Apa masalahnya kalau Najib mengambil alih kementerian itu buat sementara waktu? Cuba sandarkan nas dari Al-Quran, Hadis, Qias atau Ijma’ yang melarang seorang yang bergender lelaki untuk mengetuai sebuah kementerian yang membabitkan hal ehwal wanita. Ada?

Seperkara lagi, di zaman Rasulullah SAW dan para Khulafa Ar-Rasyidin dulu, adakah wujud seorang wazir khas dari golongan wanita yang dipertanggungjawab untuk menjaga hal ehwal wanita? Setahu saya tidak ada…

Maka jelaslah tindakan Najib itu tidak bertentangan sama sekali dengan hukum syarak Islam, bukan?

Jadi, apa yang “mak lampir” sebok? Atau “Mak Lampir” takut kalau-kalau tidak dilantik sebagai Menteri Wanita sekiranya Pakatan Haram berjaya menjajah Putrajaya nanti? Masalahnya, layakkah “Mak Lampir” jadi menteri? Rasanya Zuraida jadi ketua darjah 5 Anggur pun belum tentu layak!

Saya faham bahawa Zuraida cuba menjadi “batu api” di antara Wanita UMNO dan Perdana Menteri. Zuraida kononnya cuba mewujudkan perasaan marah Wanita UMNO terhadap Najib kerana tidak melantik salah seorang dari mereka sebagai Menteri di kementerian itu.

Jangan haraplah Wanita UMNO akan “termakan” dengan strategi “mak lampir” itu. Wanita UMNO terkenal dengan kesetiaan dan sepakat memberikan sokonga penuh kepada Presiden parti dalam apa jua keadaan pun.

Lagi pun, saya percaya bahawa Wanita UMNO telah berbincang dengan Najib mengenai perkara ini dan apalah yang boleh dilakukan oleh seorang Menteri sekiranya diberi tanggunjawab dalam tempoh beberapa bulan saja?

Tunggulah selepas PRU ke-13 nanti dan saya percaya Najib akan membariskan kabinet yang lebih ampuh serta mampu bekerja keras dalam memberikan perkhidmatan yang terbaik buat rakyat di negara ini.

Gelihati juga melihat perangai kebudak-budakan “mak lampir”. Wanita UMNO relax dan cool saja, tapi dia pula yang lebih-lebih. Kemaruk sangat nak jadi menteri? Kalau nak jadi menteri, rasanya boleh minta Anwar rekomen jadi menteri di Israel. Khabarnya ada kosong, kalau “mak lampir” apply boleh dapat kot..?

Sumber: Mykmu.net

Bila Kak Su Bersuara... Heh!