Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, June 23, 2012

LYNAS: FUZIAH SALLEH BERGADUH DENGAN ORANG PAS PAHANG..???!!!

fuziah
Baru-baru ini saya berpeluang ke Kuantan untuk mengikuti satu kursus yang diadakan di sana. Kebetulan, kehadiran saya yang dikenali rakan-rakan sebagai penganalisis politik diketahui oleh beberapa rakan PAS yang berada di sana.

Saya diajak bertemu dan berbual mengenai isu yang agak panas di sana. Apa lagi kalau bukan isu “Lynas”. Menurut mereka, mereka ada “rahsia” mengenainya…

Rupa-rupanya, mereka adalah “musuh” kepada Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh…

Marah sungguh mereka pada Ahli Parlimen Kuantan itu. Menurut mereka, kenyataan Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr. Che Rosli Che Mat, sangat benar dan kilang Lynas itu sebenarnya selamat untuk beroperasi di Kuantan.

Saya agak terkejut dengan kenyataan mereka dan saya mempersoalkan apakah mereka merupakan penyokong UMNO? Pertikaian saya mengenai sokongan mereka kepada UMNO itu dinafikan sekeras-kerasnya.

Menurut mereka, isu Lynas itu sebenarnya tiada hubung kait dengan politik. Cuma ia sengaja dipolitikkan oleh PKR di Kuantan bagi memenuhi permintaan dan menjaga kepentingan sekutu yang mereka benci iaitu DAP.

Mereka mendakwa bahawa mereka mendapat maklumat bahawa produk yang dikeluarkan oleh kilang Lynas di Gebeng itu akan merencatkan urusniaga import barangan dari China yang dikatakan bergantung kepada sumber nadir bumi.

Antara yang produk import yang dikatakan bakal terjejas ialah pengeluaran barangan elektronik, mikrocip dan beberapa produk lain yang membabitkan sumber tersebut.

Saya difahamkan bahawa China merupakan antara pengeksport terbesar sumber berkenaan dan sekiranya Lynas membuka kilang nadir bumi di Malaysia, ia akan menjejaskan jumlah eksport negara asal puak-puak DAP itu.

Kata mereka, memang benar , Dr. Che Rosli ada datang ke Kuantan untuk memeriksa dan menilai sendiri tahap kilang tersebut dan ia memang selamat memandangkan kilang tersebut dilengkapi ciri-ciri keselamatan yang amat tinggi.

Memandangkan kepada kenyataan Dr. Che Rosli di Parlimen baru-baru ini menjadi bahan untuk membuktikan kebenaran isu tersebut memihak kepada BN, rakan-rakan PAS itu risau sekiranya PAS akan kekurangan seorang lagi pemimpin mereka.

Mereka tidak mahu Dr. Che Rosli senasib dengan Dr. Hasan Ali. Kalau Hasan Ali dipecat kerana PAS menjaga kepentingan PKR, mereka tidak mahu Ahli Parlimen Hulu Langat itu pula dipecat kerana DAP.

Saya bertanya mereka, kenapa mereka benci sangat dengan DAP?

Selamba mereka menjawab bahawa DAP merupakan sebuah parti yang paling mereka benci seumur hidup. Mereka lebih benci pada DAP berbanding UMNO. Dan memandangkan PKR juga dilihat condong kepada DAP, mereka turut membenci parti itu.

Namun pada mereka, para penyokong PAS tidak punya pilihan selain bersekutu dengan DAP dan PKR memandangkan ia telah diputuskan oleh Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, meskipun pandangan Menteri Besar Kelantan itu dibantah ramai penyokong PAS.

Mereka memberitahu bahawa ramai golongan pro-ulama PAS yang marah keputusan kepimpinan parti itu untuk bersekutu dengan DAP dan PKR. Tapi apakan daya, mereka terpaksa wala’ terhadap pimpinan PAS memandangkan mereka sudah berbai’ah kepada parti.

Alasan itu menyebabkan saya terkedu dan bertanya, “kalau Tok Guru suruh fitnah UMNO, antum semua buatlah”?

Selamba mereka berkata, “kena buatlah…macam tu lah perang politik!”. Sekali lagi saya geleng-gelengkan kepala. Dalam hati saya berkata, “lantak hang la labu…”.

Sumber: Mykmu.net

PANAAASSS..!!! RAFIZI BERSKANDAL DENGAN FAEKAH...???!!!

rafizi
Nampaknya krisis politik yang melanda Pakatan Haram semakin meruncing. Terbaru, Rafizi Ramli telah meletak jawatan sebagai CEO Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor dan tindakan secara drastik itu telah menjadi tanda tanya dan mencetus pelbagai spekulasi.

Iyalah, tiba-tiba saja letak jawatan sebagai CEO. Rafizi beri alasan bahawa dia “letih” dan mahu berehat menjelang Ramadhan. Kononnya, dia mahu berehatlah…

Bolehkah diterima alasan tersebut? Jawatan yang tinggalkan Rafizi itu bukan jawatan biasa seperti kerani atau peon, tapi CEO..! Bukan kecil anak jawatan tersebut. Hanya kecil sedikit dari jawatan Anwar sebagai Penasihat Ekonomi Selangor. Dia bekas orang No.2…

Khabarnya ada Rafizi Ramli yang sememangnya “adik didik” Anwar dan sekutu “team” Azmin, tidak sebulu dengan Faekah Husin, Setiausaha Sulit kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Manakala Faekah pula sudah semestinya pro-Khalid Ibrahim. Khalid Ibrahim pula adalah pro-Wan Azizah dan Nurul Izzah. Sudah tentulah mereka “tidak sebulu”.

Selain itu, dikhabarkan juga bahawa sikap “singa betina” Faekah terhadap “team” Azmin telah menyebabkan Rafizi tidak bebas bergerak dan melakukan aktiviti sesuka hatinya dengan menggunakan dana dari Kerajaan Negeri Selangor, meskipun dia seorang CEO Pejabat Ekonomi.

Faekah dikatakan mengawal semua keluar masuk kewangan dari Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor, termasuk Rafizi dan Anwar sendiri.

Ia telah menimbulkan perasaan tidak puas hati Rafizi terhadap Faekah yang selalu mempertikaikan segala perbelanjaan Pejabat Ekonomi Selangor yang dikendalikan oleh Rafizi.

Sedangkan yang peliknya, Faekah dikatakan tidak pernah mempersoal segala peruntukan atau “claim” yang dipohon dari “team” Khalid Ibrahim dan Kak Wan. Ia dijangka telah menyemarakkan lagi kemarahan Rafizi terhadap Faekah.

Begitulah ceritanya mengenai perletakan jawatan Rafizi Ramli dari satu sumber dalaman yang saya terima petang tadi. Benarkah begitu, wahai Rafizi?

Pada saya, agak tidak masuk akal untuk meletakkan jawatan CEO yang dilantik Anwar, khususnya menjelang Pilihanraya Umum ke-13 yang dikatakan akan berlangsung tidak lama lagi.

Sepatutnya, ketika inilah Rafizi sebagai CEO Pejabat Ekonomi Selangor sebok menguruskan ekonomi negeri itu dan melaporkan laporan ekonomi negeri yang dikatakan “untung besar” di bawah Pakatan Haram.

Lainlah jika Rafizi malu untuk dedahkan prestasi ekonomi Selangor yang sebenarnya merudum ke graf paling bawah dalam sejarah negeri itu.

Lainlah jika Rafizi enggan bertanggungjawab dengan laporan audit yang diputar belitkan dan mengaku hakikatnya Selangor sememangnya hampir muflis.

Lainlah jika Rafizi meletak jawatan kerana malu untuk menjelaskan kepada rakyat bahawa terdapat penyelewengan besar di dalam perbendaharaan negeri Selangor.

Pada saya, Rafizi tak perlu malu untuk mengaku segala kelemahan Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Lagipun, Penasihat Ekonomi bertaraf “RM1” itu bukannya seorang yang berlatar belakangkan pendidikan ekonomi.

Dia pegang jawatan Menteri Kewangan pun dulu gagal! Dia nak jual pulak negara kepada IMF. Macam itukah seorang “economist”? Rasanya, buat bajet belanja dapur pun dia tak mampu…

Sumber: Mykmu.net

Friday, June 22, 2012

PANASSS..!!! IZARA TAK INGIN BERAKSI DI RANJANG..!!!

KUALA LUMPUR – Nama pelakon wanita baru yang kian meningkat naik, Izara Aishah, 20, tetap dengan prinsip dan pendiriannya untuk tidak menerima tawaran berlakon yang melibatkan aksi di ranjang atau pun watak wanita yang bersikap jahat buat masa ini.

Mengakui dia masih lagi baru dalam bidang lakonan, Izara tidak bersetuju dengan pendapat sesetengah pihak yang pelakon baru perlu mengaut apa sahaja watak yang ditawarkan.

Malah, dia menegaskan masih punya hak untuk menetapkan watak apa yang sesuai dibawakan olehnya dalam sesebuah drama atau pun filem.

“Benar saya sebagai seorang pelakon baru perlu terokai pelbagai watak dalam menjadikan saya seorang pelakon berkaliber tetapi bukan dengan membawa watak sebagai wanita jahat atau aksi ranjang.

“Walaupun saya masih baru, itu tidak bererti saya tidak mempunyai hak untuk menentukan apakah watak yang perlu saya bawa,” katanya seperti dalam mStar Online.

Baginya, dia tidak pernah menjadi besar kepala setelah mengecapi populariti untuk menjadi selektif dalam watak-watak yang ditawarkan.

Usianya yang masih muda dan memikirkan masih lagi banyak watak lain yang perlu diterokai membuatkan Izara tidak terlalu terdesak untuk melakonkan watak aksi ranjang.

“Saya masih baru dalam industri dan rasanya masih banyak peranan lain yang boleh saya terokai. Watak wanita jahat dan aksi ranjang mungkin tidak sesuai buat masa ini dan tiada kena mengena dengan populariti yang sedang saya kecapi,” katanya.

Bercerita mengenai perkembangan karier gadis manis itu, Izara baru sahaja selesai terlibat dengan pembikinan iklan komersial bagi satu jenama makanan segera, Burger King.

Burger King Malaysia baru sahaja melancarkan iklan video komersial sepanjang 40 saat yang turut menampilkan pelakon lain seperti Fiffy Natasya bersama Izara Aishah.- Mynewshub.my

PANASSS..!!! ZED ZAIDI "DATING" DENGAN 3 ARTIS CUN SERENTAK..???

Memegang jawatan tertinggi dalam persatuan Seniman iaitu sebagai Pengerusi persatuan itu, Zed Zaidi berasa bertanggungjawab untuk menyelesaikan segala kemelut masalah yang melanda antara artis-artis negara ini.

Setelah ‘risau’ dengan gelombang pergaduhan yang berlaku antara tiga pelakon wanita; Neelofa, Anzalna Nasir dan Tasha Shilla, Zed Zaidi pernah mengeluarkan kenyataan untuk campur tangan dalam hal tersebut.

Kerisauan Zed Zaidi semakin bertambah apabila Neelofa telah bertindak melantik peguamnya sendiri untuk mengendalikan kes fitnah yang dilemparkan oleh Anzalna terhadap dirinya.

Terbaru, Zed Zaidi dilaporkan akan memanggil ketiga-tiga pelakon wanita itu untuk duduk berbincang bersama-sama bagi menyelesaikan isu fitnah-memfitnah itu di luar mahkamah.

Kata Zed Zaidi, Seniman berhak untuk menyelesaikan kes ‘rumit’ artis-artis itu memandangkan setiap dari mereka adalah ahli Seniman juga.

“SENIMAN bertanggungjawab menjadi ‘orang tengah’ bagi menyelesaikan pertelingkahan Neelofa, Anzalna dan Tasha Shilla kerana mereka adalah ahli persatuan.

“Kemelut antara Neelofa, Anzalna dan Tasha Shilla tidak perlu berlarutan hingga jadi kes mahkamah. Saya lihat pendekatan seperti nasihat adalah jalan terbaik menyelesaikan isu tiga artis terbabit secara dalaman.

“Tanpa peguam, tanpa ruang perbicaraan, saya yakin, isu sengketa antara ketiga artis ini akan selesai dengan jalan yang terbaik,” kata Zed Zaidi dalam laporan Berita Harian.

Zed Zaidi sempat memberitahu, Anzalna sendiri ada berjumpa dengannya untuk meminta nasihat dan langkah-langkah dalam menangani isu pergaduhan itu.

“Anzalna berjumpa saya di sebuah majlis di Kuala Lumpur, baru-baru ini. Dia menceritakan segala-galanya dan saya akan berjumpa Neelofa tidak lama lagi untuk bertanya perkara sama,” katanya.

Bagi Zed Zaidi, isu remeh itu tidak perlu diperbesarkan. Sebaliknya, ketiga-tiga artis itu pelu bersatu dan berdamai supaya sumber rezeki mereka tidak terjejas memandangkan dunia artis di Malaysia tidaklah sebesar mana.

“Dunia ini kecil saja dan jangan ikut emosi. Pusing sana-sini, mereka akan disatukan juga dalam drama atau filem. Ia juga memberi kesan kepada tawaran berlakon nanti.

“Sebagai ahli SENIMAN, mereka perlu bersatu. Saya sedang mewujudkan garis panduan yang menetapkan artis lebih beretika ketika mengulas mengenai sesuatu perkara dan tahu mengawal media dengan baik.

“Bukan apa, takut mereka tersalah cakap dan ada orang yang mahu menangguk di air yang keruh,” katanya.

Tasha Shilla dan juga Anzalna sudah pun memberikan reaksi positif mengenai cara penyelesaian perdamaian yang dibuat oleh Zed Zaidi ini.

Tetapi, Neelofa dikhabarkan masih lagi berdiam diri dan enggan mengulas lanjut apabila ditanya oleh pihak media. Apakah Neelofa turut bersetuju atau masih lagi berdegil untuk menyelesaikan isu fitnah yang disebarkan oleh Anzalna di dalam mahkamah? - Mynewshub.my

PANASSS..!!! REMAJA KANTOI LARI TAK SEMPAT PAKAI SELUAR..!!!

KULIM – Gara-gara takut dicekup, sepasang kekasih berusia antara 17 dan 18 tahun yang sedang melakukan hubungan seks melarikan diri ketika didekati kumpulan penduduk kira-kira jam 3.45 pagi, di pondok rehat sebuah taman perumahan, di sini semalam.

Aktivis badan bukan kerajaan (NGO) Kulim, Mohd Rashdan Yaakob, 30, berkata, dia menerima maklumat penduduk yang curiga dengan kehadiran motosikal diletakkan di dalam pondok rehat di situ.

Menurutnya, ketika dia bersama tiga penduduk lain mendekati lokasi pasangan terlibat, si perempuan menyedari kehadiran mereka.

“Mulanya disangka motosikal Honda yang ada dalam pondok rehat itu mungkin dicuri memandangkan terdapat beberapa laporan kehilanganmotosikal hari ini, jadi kami membuat intipan.

“Memang kami nampak motosikal, tetapi suspek terlibat tidak ada. Setelah kami berada kira-kira 10 meter dari pondok itu, baru kami terdengar suara perempuan.

Kami buat rancangan menahan kedua-dua mereka, namun pasangan perempuan yang memakai baju kurung tiba-tiba bangun dan melarikan diri dengan motosikal,” katanya.

Mohd Rashdan berkata, pasangan lelaki yang ada di pondok itu tidak dapat melarikan diri lebih jauh kerana tidak berseluar, tetapi masih berbaju.

Menurutnya, setelah ditahan pihaknya menasihati remaja lelaki terbabit berhubung perbuatannya bersama pasangan yang tidak baik dan berdosa sebelum dia dilepaskan.

Katanya lagi, perlakuan maksiat melibatkan remaja semakin membimbangkan dan kebanyakan mereka melakukannya terdiri kalangan remaja dan pelajar sekolah.

“Selain padang permainan, pasangan terlibat akan melakukan hubungan seks bersama kekasih di bangunan tinggal. Sepanjang minggu ini, tiga pasangan kekasih berjaya ditahan dalam keadaan mengaibkan.

“Mereka ditahan selalunya beri alasan, keluarga telah mengetahui hubungan mereka atau sudah bertunang atau akan bernikah tidak lama lagi,” katanya.

Menurutnya, hukuman denda mahupun penjara terhadap pasangan remaja yang kebanyakannya tidak mempunyai duit poket sendiri bukan cara positif mendidik masyarakat.

Menurutnya, antara cara adalah dengan mengadakan dialog bersama penduduk atau menasihati golongan berkenaan dan memberi tumpuan kepada pelajar bermasalah.

“Kalau hendak berkeras pun biar kena pada tempatnya.

Sebagai orang awam yang sering berhadapan masalah seperti ini, saya dan rakan lain lebih selesa sekiranya pasangan terlibat dinasihati.

“Lagipun yang ditahan, didenda dan penjarakan adalah orang Islam dan bukan beragama lain yang boleh tersenyum kerana tidak dikenakan sebarang tindakan,” katanya. - Mynewshub.my

Thursday, June 21, 2012

TR1M: WAJIB DIPERLEKEH ATAU BERSYUKUR KEPADA ALLAH?

mahfuz
Agak melucukan apabila melihat Mahfuz Omar “masuk perangkap” Anwar Ibrahim untuk memperlekehkan bantuan “one-off” kerajaan BN yang memberikan voucher bernilai RM520 untuk menukar tayar teksi kepada para pemandu teksi.

Anwar pada mulanya menyatakan bahawa bantuan tersebut merupakan “gula-gula” kerajaan BN kepada pemandu teksi dan menegaskan bahawa permit teksi lebih bermakna dari pemberian tayar yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu.

Mahfuz yang terkenal sebagai “ahli parlimen paling berIQ rendah” cuba menyampuk isu tersebut bahawa Bantuan Teksi Rakyat 1 Malaysia (TR1M) itu dikatakan sebagai tidak diperlukan oleh para pemandu teksi berbanding permit teksi.

Kalau sudah dasar bodoh, sudah tentulah dia akan hanya mengiyakan saja apa yang dikatakan Anwar itu meskipun ia adalah sesuatu yang tidak wajar dan tidak logik sama sekali.

Sepatutnya, Anwar dan Mahfuz menggesa supaya seluruh pemandu teksi di negara ini bersyukur kepada Allah SWT di atas bantuan yang diberikan kepada mereka itu melalui kerajaan BN yang prihatin.

Ia bertepatan dengan ajaran Islam yang menggariskan agar umatnya bersyukur kepada Allah SWT atas rezeki yang dikurniakan, “la in syakarkum la aziidannakum, wala in kafar tum inna azaabi la syadid…”.

Anwar dan Mahfuz juga sewajarnya mengerti bahawa elemen yang paling penting bagi sesebuah kenderaan ialah tayar. Tayar yang baik akan memastikan kenderaan tersebut selamat dipandu dan mampu menyelamatkan banyak nyawa.

Tidak dinafikan bahawa permit adalah sesuatu yang diperlukan oleh para pemandu teksi. Persoalannya, apakah para pemandu teksi di seluruh negara ada memohon untuk mendapatkan permit tersebut?

Sekiranya ada, apakah mereka layak memohon sebagaimana yang ditetapkan oleh undang-undang?

Setahu saya, pihak berkuasa tidak pernah menolak permohonan permit para pemandu teksi yang layak dan para pemandu teksi mempunyai begitu banyak persatuan yang akan membantu ahlinya untuk mendapatkan permit teksi.

Selain itu, saya juga dimaklumkan bahawa antara syarat untuk mendapatkan permit teksi, pemohon yang berminat mestilah mempunyai sebuah kenderaan yang didaftar sebagai teksi.

Persoalannya, apakah Anwar dan Mahfuz fikir semua pemandu teksi mampu dan memiliki teksi sendiri?

Tidakkah mereka tahu bahawa kebanyakkan pemandu teksi di seluruh negara tidak memiliki teksi sendiri memandangkan ramai di antara mereka yang tidak sanggup  dan tidak mampu membiayai penyelengaraan kenderaan awam itu.

Hakikatnya, Anwar hanya suka memperbodoh-bodohkan rakyat dengan memperlekehkan TR1M memandangkan ia tahu tindakan bantuan yang dihulurkan Najib itu jelas sesuatu yang sangat dihargai para pemandu teksi di seluruh negara.

Dan hanya pemimpin Pakatan Haram yang bodoh seperti Mahfuz saja yang akan menyambut dan menyalak kata-kata Anwar itu. Lagipun, saya yakin bahawa Mahfuz langsung tak tahu pun apa yang diperkatakan mengenai isu ini…

Nampaknya Anwar semakin gerun dengan gerakan-gerakan Najib yang banyak memberikan kelegaan dan meringankan beban rakyat di negara ini. Anwar hanya popular dengan skandal video seksnya manakala Najib lebih popular atas keprihatinannya kepada kesusahan rakyat.

Anwar sebok memperlekehkan Najib dan kepimpinannya. Manakala Najib pula sebok berbakti dan membuktikanb bahawa kerajaan pimpinannya sentiasa bersedia memberikan khdmat terbaik kepada rakyat.

Mana satu yang rakyat pilih, terserah kepada otak dan akal yang diberikan Allah SWT. Rasanya, jika tersalah pilih, sudah tentu ada yang tak kena…kan?

Sumber: Mykmu.net

PEDASS..!!! APA YANG SALAHUDDIN MENGARUT KAT DEBAT NIHHH..???

din pudu
Agak “catchy” sedikit apabila mendengar kenyataan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yang menyatakan bahawa rakyat akan dibenarkan berdemonstrasi sekiranya Putrajaya berjaya dikuasai oleh Pakatan Haram pada PRU ke-13 kali ini.

Salahuddin yang berdebat dengan Timbalan Menteri Kementerian Pengajian Tinggi, Saifuddin Abdullah, berkata, demonstrasi tersebut bagaimanapun tertakluk kepada “standard of procedure” (SOP) yang dibenarkan oleh pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM).

Saya tertawa sinis mendengar kenyataan Salahuddin yang sebenarnya sangat dangkal dan mentah itu. Apakah dia fikir Kerajaan BN di Putrajaya tidak membenarkan rakyat berdemonstrasi?

Apakah Salahuddin rasa pihak polis tidak mengamalkan SOP yang betul ketika berhadapan dengan para demonstran berbaju kuning pada setiap siri himpunan Bershit yang dianjurkan pihak Pakatan Haram sebelum ini?

Sebenarnya, Kerajaan BN memang membenarkan demonstrasi diadakan dan menggariskannya supaya mengikut SOP yang betul dari PDRM.

Dalam ertikata lain, jika para demonstran bertindak melampaui batas yang digariskan oleh SOP pihak polis, maka pihak polis boleh bertindak mengikut SOP anti-rusuhan yang ditetapkan perlembagaan dan ia selari dengan kehendak Salahuddin tersebut.

Jadi, apa yang istimewanya pada kenyataan Salahuddin itu? Kerajaan BN sudah pun mengimplikasikan prosedur untuk rakyat berdemonstrasi, bukan?

Lainlah Salahuddin berjanji akan membiarkan rakyat berdemontrasi mengikut selera mereka dengan membenarkan rakyat memenuhi jalanraya sehingga menyebabkan kesesakan jalanraya yang teruk di kawasan yang padat.

Lainlah jika Salahuddin bersedia membenarkan rakyat berdemonstrasi di depan kedai-kedai dan premis perniagaan sehingga menggangu operasi perniagaan yang dijalankan disitu.

Apakah Pakatan Haram bersedia untuk membenarkan rakyat masuk berdemonstrasi di dalam bangunan kerajaan atau di depan pintu pagar pejabat kerajaan?

Jika benar, mengapa rakyat diarahkan untuk bersurai dan menamatkan tunjuk perasaan di depan bangunan Setiausaha Kerajaan Pakatan Haram Negeri Selangor tempohari?

Mengapa Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim memanggil polis untuk berkawal di depan pintu pagar pejabat SUK Selangor dan meminta rakyat bersurai serta merta?

Itukah kebenaran berdemonstrasi yang dinyatakan oleh Salahuddin itu?

Persoalan utama kepada Salahuddin, apakah yang perlu dilakukan oleh pihak PDRM sekiranya para demonstran bertindak ganas dan melanggar kawasan yang dibenarkan berdemonstrasi?

Misalnya, Salahuddin membenarkan kawasan seluas 100 meter dari kawasan ibu pejabat PAS untuk dijadikan kawasan rakyat berdemonstrasi dan dia meletakkan penghadang di sempadan yang dibenarkan itu.

Apa Salahuddin akan buat sekiranya para demonstran melanggar sempadan dan menceroboh penghadang yang dibuat oleh polis?

Apakah Salahuddin sedia menerima pencerobohan rakyat yang memberontak dengan ganas tanpa sebarang tindakan dari pihak polis?

Bolehkah polis membiarkan saja pencerobohan itu dan rakyat terus mengganas tanpa penggunaan “water canon”, cota atau pasukan FRU dalam situasi tersebut?

Jelaslah hujah Salahuddin tersebut telah pun dilaksanakan oleh Kerajaan BN dalam tindakannya mengatasi demonstrasi jalanan yang dilakukan oleh puak-puak Pakatan Haram tempohari.

Kebenaran untuk melakukan demonstrasi itu hanyalah “gimik bodoh” yang tiada membawa apa-apa makna pun. Tiada yang istimewa jika Pakatan Haram memerintah Malaysia dan selayaknya mereka dibakul sampahkan saja oleh rakyat…

Sumber:  Mykmu.net

PERHATIAN KEPADA SEMUA GLC-GLC...KORANG KENAL TAK "INTERNATIONAL PR FIRM" NI..?

Semalam aku ada sebut pasal "INTERNATIONAL PR FIRM" yang dok bolot banyak kontrak-kontrak lumayan dari GLC-GLC, tapi tak buat kerja dan makan kontrak buta..!!! Klik kat sini untuk posting semalam.

Ramai jugak yang call aku bertanyakan nama 'INTERNATIONAL PR FIRM" tu sama ada sama atau tidak dengan FIRM yang diorang bengang sangat tu...Aku jawab..YES..!

Apa lagi, makin hangat la diorang kutuk INTERNATIONAL PR FIRM tu..! Heh!

Rupa-rupanya, aku dapat tahu bahawa salah seorang dari bekas pegawai "INTERNATIONAL PR FIRM" tu dah bekerja dengan agensi Kerajaan yang mengendalikan banyak kontrak-kontrak lumayan GLC..!

Padanlah INTERNATIONAL PR FIRM tu dapat banyak kontrak dari GLC..!!! Diorang jual nama "INTERNATIONAL" tu untuk dapatkan kontrak dari GLC dengan bantuan yang dipercayai diberikan oleh bekas staff FIRM tu...Cheisssss..!!!

Padahal, satu haram pun diorang tak pandai buat. Nak kata pandai handle PR, tak pun! Kalau diorang pandai PR, takkan la ramai pihak yang deal dengan GLC-GLC tu bengang dan maki hamun diorang?

Sampai ada yang hantar surat mengadu kat GLC dan maki hamun INTERNATIONAL PR FIRM tu bebbbb..! Heh! Aku rasa, tak pernah lagi la ada PR Firm yang kena lanyak macam tu bebbb..!

Sebab tu aku kata, GLC-GLC ni patut nyahkan INTERNATIONAL PR FIRM tu dari terus menghabiskan duit rakyat..!!!

Aku takkan marah kalau diorang perform dan buat kerja berbaloi dengan kontrak lumayan diorang tu. Tapi kalau isu dan info pasal GLC tu pun diorang tak tahu, baik terajang je keluar dari terus mengabihkan borehhhh...!!!

Tak pelik ke bila Pakatan Haram dok serang sesuatu GLC, tapi INTERNATIONAL PR FIRM tu buat bodohhhhh je? Macam harammm..kan?

PANASSS..!!! BUKTI PEMUDA PAS POLITIKKAN PILIHANRAYA KAMPUS..!!!

Riduan Mohd Nor
Semalam, Dewan Pemuda PAS Pusat yang terkenal dengan “buih pepsi cola”nya menuduh pihak Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) mempolitikkan Pilihanraya Kampus (PRK) dan meminta semoga ia disegerakan.

Ketua Penerangannya yang dikatakan sedang cuba melobi untuk menjadi calon mewakili PAS pada PRU ke-13, Riduan Mohd Nor berkata, PRK sepatutnya berlangsung pada Mac lalu namun ia ditangguhkan oleh KPT dan Jabatan Hal Ehwal Pelajar (HEP) sehingga September ini.

Dia memberi alasan bahawa penangguhan itu merupakan satu “perjudian masa depan pelajar” kerana dia fikir para mahasiswa tidak punya ketua atau perwakilan pelajar di universiti-universiti awam itu.
Pertamanya, tahukah Riduan bahawa KPT tidak pernah campur tangan dalam hal ehwal politik para pelajar termasuklah mengatur PRK?

Tahukah Riduan bahawa penangguhan PRK itu dilulukan KPT setelah ia disyor supaya ditangguhkan oleh HEP di universiti-universiti tersebut dan ia tiada kena mengena dengan politik atau campur tangan KPT.

Saya ingin membawa kembali kengan Riduan mengenai insiden himpunan Bershit 3.0  yang baru-baru ini mengganas di Dataran Merdeka di mana didapati ada dikalangan pelajar yang “kurang ajar” telah menyertai himpunan itu.

Mungkin mereka termakan hasutan Dewan Pemuda PAS untuk berkelakuan bodoh dan seolah-olah tidak terpelajar sebgitu, mungkin?

Namun, KPT langsung tidak mengambil tindakan terhadap budak-budak belaan Pakatan Haram itu dan hanya membiarkan kepada pihak HEP dan pentadbiran universiti terbabit untuk mengambil apa-apa tindakan yang wajar.

Jadi, di mana kebenarannya dakwaan Riduan yang mengatakan kerajaan mempolitikkan PRK mahasiswa?

Sebenarnya, secara sedar atau tidak, PAS lah yang campur tangan dan mempolitikkan PRK dan bukan kerajaan BN.

Saya ingin bertanya pada Riduan. Dia mewakili parti mana dan mengapa dia bersuara mengenai PRK tersebut di atas kapasiti sebagai Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat? Bukankah PAS itu parti politik?

Jadi, jelaslah Riduan sendiri yang mempolitikkan PRK. Sepatutnya, Riduan harus membiarkan pihak pentadbiran universiti yang menguruskan atau menetapkan tarikh yang sesuai untuk mengadakan PRK di kampus-kampus.

Pihak pentadbiran universiti lebih arif tentang kalendar universiti, program-program, kursus-kursus dan sebarang aktiviti di dalam kampus berbanding Dewan Pemuda PAS yang hanya tahu “menyalak” tanpa kewarasan sebenar.

Jelaslah tuduhan Riduan itu tidak benar sama sekali dan berniat jahat terhadap kerajaan, khususnya KPT yang selama ini begitu cemerlang mengangkat martabat IPTA di mata dunia.

Namun kerana hasutan dan dengki dari Pakatan Haram, beberapa pelajar di IPTA menjadi kurang ajar, biadap, malas belajar dan lebih gemar tidur di atas jalan raya selain suka memanjat serta menggoncang pagar di waktu malam.

Malulah sedikit pada rakyat Malaysia, wahai Pemuda PAS. Harapnya selepas ini tek payahlah lagi bersuara. Bukanlah saya takut pada suara Pemuda PAS, tapi saya risau jika saya dan rakyat semua hilang rasa hormat pada Pemuda PAS. Baik diam dari merapu tak tentu hala..kan?

Sumber: Mykmu.net

LAWAK PAGI INI...SIAPAKAH BAYANG-BAYANG ANWAR TU..?

Korang jangan terkejut kalau Anwar cakap sorang-sorang. Dia memang dah terkenal gila cam tu...

Khabarnya dia selalu cakap dengan bayang-bayang dia sendiri...nak tahu kenapa? Bayang-bayang dia tahu apa yang dia selalu buat bebbb..!!! 

Korang agak...siapa bayang-bayang dia tu..? Dan kenapa dia takut sangat kat bayang-bayang dia? Heh!

Wednesday, June 20, 2012

PEDASSS..!!! NIZAR FIKIR TWITTER BOLEH DIBUAT DENGAN LESUNG BATU..???

nizar jelir
Nizar Jamaluddin yang semakin dibenci oleh para penyokong PAS nampaknya cuba meraih simpati dari puak-puak tersebut apabila mendakwa pihak polis bertindak keterlaluan di dalam siasatan terhadapnya mengenai isu nombor pendaftaran kenderaan, WWW 1.

Kata Nizar, pihak polis bertindak melampau kerana merampas telefon bimbit dan komputer riba miliknya baru-baru ini. Kononnya, dia bukan buat “video conference sulit” atau himpunan bawah tanah untuk diambil tindakan sebegitu…

Lebih meloyakan tekak ialah bila bekas Menteri Besar yang menjadi boneka DAP itu menegaskan bahawa rakyat semakin marah dan akan membalas dendam pada UMNO kerana tindakan yang dilakukan terhadapnya itu.

“Saya yakin rakyat semakin marah. Mereka akan balas dendam terhadap Umno,”, katanya yang dipetik dari Harakahdaily semalam.

Sebenarnya, saya rasa macam nak ludah saja muka Nizar kerana menderhaka kepada DYMM Sultan Johor. Dan perasaan itu makin meluap-luap setelah membaca kenyataan akhbar yang dibuatnya melalui harakahdaily itu.

Keterlaluankah pihak polis merampas telefon bimbit dan komputer milik Nizar bagi membantu siasatan yang mereka jalankan?

Saya ingin bertanya pada Nizar dan pada sesiapa saja yang “sayang” pada “balaci” Ngeh dan Nga ini…

Sebagaimana maklum, laman sosial twitter merupakan sebuah laman sosial yang berteraskan internet di mana selalunya para pemegang akaun akan membuat “twit” melalui telefon bimbit atau komputer.
Saya tak pasti jika Nizar mampu ber”twit” menggunakan mesin taip, lesung batu atau tayar keretanya di laman sosial tersebut.

Jadi, sebagai pihak berkuasa yang sememangnya waras, pihak polis menyiasat kes tersebut berdasarkan laporan polis yang dibuat, sudah tentu akan mencari alat atau “device” yang digunakan Nizar untuk melakukan “twit” tersebut.

Takkanlah polis nak rampas mesin taip, lesung batu atau tayar kereta Nizar untuk membuktikan dia ada ber”twit” dan menghina DYMM Sultan Johor..?!

Sudah tentu melalui telefon bimbit atau komputer tersebut dan ia akan menjadi satu bukti yang sangat relevan yang dikenal pasti sebagai alat untuk Nizar menderhaka tempohari.

Telefon bimbit dan komputer Nizar sudah tentu ada “history” dan jika di padam sekali pun, sudah tentu pakar forensik PDRM mampu mengesan bahan bukti tersebut, bukan?

Jadi, tidak timbul pun sama ada pihak polis melampau atau tidak dalam hal merampas telefon bimbit dan komputer Nizar itu…

Memang benar Nizar tidak melakukan “video conference sulit” atau buat gerakan bawah tanah. Kalau Nizar buat begitu, bukan telefon bimbit atau komputer ribanya saja yang akan dirampas, malah Nizar sendiri akan masuk “ke dalam”!

Hampir membuatkan saya termuntah ialah kenyataan “tak boleh blah” Nizar, kononnya rakyat semakin marah dan akan balas dendam pada UMNO.

Rakyat marah pada siapa? Nizar atau UMNO? Perasan benarlah mamat mata sepet ini. Dia tak tahukah sedangkan puak-puak PAS Perak sendiri pun menyampah, meluat dan marah padanya kerana menderhaka kepada DYMM Sultan Perak dan Johot, apatah lagi rakyat yang lain..!!!

Ramai para pemimpin PAS Perak yang merungut di belakang Nizar dan menyatakan bahawa Nizar merupakan penyebab utama PAS semakin dibenci oleh orang Melayu. Tidakkah Nizar dapat maklumat sebegitu? Harap puak-puak PAS akan berani berkata demikian di depannya…

Sumber: Mykmu.net

PEDASSS..!!! BUKTI PENYOKONG PAS TOTOK FANATIK MEMBABI BUTA..!!!

harakah
SECARA peribadi, penulis faham dengan taktik putar belit PAS dalam semua hal membabitkan sensasi politik di Malaysia ini.  Soal tangguh haji ini pun begitu jugalah.

Cuma yang nampak sedikit berbeza, dulu PAS akan ulang-ulang pembohongan sampai segelintir orang percaya, sekarang PAS umpama bomoh jahat pembela polong – dia sendiri yang buat orang sakit, dia jugak yang kemudiannya ubatkan.

Soal menangguhkan haji untuk pilihanraya ini tak payah diulas panjang-panjang, memang dimulakan oleh PAS sendiri melalui Ketua Penerangannya Tuan Ibrahim Tuan Man.  Tapi kelihatannya PAS cuba mengalihkan kesalahan itu dengan menuduh isu ini timbul kerana Perdana Menteri nak mengadakan pilihanraya di musim haji.

Sedangkan soal itu (mengadakan pilihanraya di musim haji) tidak pernah dibayangkan Perdana Menteri dimana-mana sekalipun sehingga nak dijadikan topik muka depan lidah pembelit rasmi PAS, Harakah hari ini.

Belum disebut dan dihujahkan lagi pandangan ulama tersohor Al-Azhar, Sheikh Mahmoud Abdel Ghany Mahmoud Ashour yang mengatakan 100 ribu orang pergi menunaikan haji sekalipun tidak akan mendatangkan masalah kepada proses pengundian yang diadakan di Malaysia.

Tak perlu masuk bab ini lagi kerana persoalan itu (mengadakan pilihanraya di musim haji) tidak timbul sama sekali.

Kalau PAS nak ‘cuba air’ (test the water) sekalipun, tak payahlah membabitkan Perdana Menteri.  Ini masalah yang dicipta sendiri, kenapa pulak orang lain yang nak disalahkan?  Kalau rasa gesaan Tuan Ibrahim itu menjejaskan PAS dari sudut pandangan kredebilitinya sebagai parti Islam, maka ambil tindakan ke atasnya.

Ini dalam masing-masing mengaku bahawa Tuan Ibrahim mengeluarkan kenyataan tersebut (cuma pandangan peribadi), kepada orang lain pulak nak dialihkan kesalahannya.

Beginilah tuan-tuan, cara PAS mengalihkan pandangan rakyat dari kesalahan yang mereka sendiri lakukan, tak pernahnya nak mengaku kesilapan dan kesalahan sendiri, sentiasa sahaja dia yang betul orang lain yang salah.

Ini masalah kalau pihak ini (PAS) dipilih menjadi kerajaan.  Masalah ini sudah mula kelihatan di Kedah dan Kelantan untuk masing-masing menilaikan PAS ini parti macam mana.  Sentiasa ada orang yang nak dipersalahkan walaupun ia adalah kesalahan sendiri.

PERHATIAN KEPADA SEMUA GLC..JAUHI "INTERNATIONAL PR FIRM" INI..!!!

Sebelum ni aku hanya dengar je rungutan rakan-rakan blogger dan member-member aku. Diorang bengang giler dengan sebuah INTERNATIONAL PR FIRM ni...!!! Aku dengar, ada yang hantar surat marah-marah pasal INTERNATIONAL PR FIRM tu...

Dan semalam dapat panggilan telefon dari member baik aku mengenai INTERNATIONAL PR FIRM tu...dan melalui ceritanya..sebuah laman portal dah bengang habis dengan INTERNATIONAL PR FIRM tu dan akan buat satu laporan polis terhadapnya...

Aku cakap kat member aku...aku sokong tindakan laman portal tu...buat je laporan polis sebab aku dengar FIRM tu dah tipu banyak orang, termasuk rakan-rakan blogger aku...cheh! Macam haram betul laaaa...

Lepas buat laporan polis tu nanti, salinan report tu akan di distribute kepada semua GLC-GLC supaya tak lagi ambik INTERNATIONAL PR FIRM tu sebagai consultant diorang...

Aku tak sure sama ada korang tahu atau tidak mengenai sebuah INTERNATIONAL PR FIRM yang selalu dapat kontrak lumayan dari GLC-GLC tu...tapi memang ramai yang tak puas hati dengan service yang diorang berikan...

Dalam erti kata lain, FIRM tu memang tak buat kerja pun..! Chehhhh..!!! Dapat kontrak juta-juta, tapi tak buat kerja. Aku tengok imej-imej GLC yang diorang jaga makin teruk di tarnish tiap-tiap hari...tapi FIRM tu buat tak tahu jer....

Sebenarnya aku tahu nama sebenar FIRM tu...cuma aku tak mau sebut je la kat sini...nama je INTERNATIONAL FIRM...tapi tak reti buat kerja...sombong...dan takde skill PR punnnn..!!! Dan aku heran mcamana dia boleh dapat kontrak dari GLC-GLC tu....

Aku nak pesan la sikit kat pegawai-pegawai GLC tu supaya balcklist kan INTERNATIONAL PR FIRM tu...tak guna hire diorang dan bayar lebih-lebih...bukannya diorang buat kerja punnn..!!! Dok sebok jual nama 'INTERNATIONAL" diorang tu je...

Actually, banyak lagi LOCAL PR FIRM yang hebat-hebat dan memahami isu serta perform dalam job diorang. Aku rasa, lagi berbaloi kalau hire LOCAL FIRM yang proven buat kerja dan bagus dalam urusan PR ni...tak payah la nak import yang INTERNATIONAL...

PANASSS..!!! BLOGGER PAS KATA DYMM SULTAN JOHOR "BODOH"..? NAK MAKAN PENAMPOR KE..???!!!

SEBAGAIMANA maklum, kenyataan Nizar di Twitter mengenai pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh DYMM Sultan Johor telah mencetus kontroversi sehingga membangkitkan kemarahan rakyat kepada bekas MB Perak yang aktif sebagai “boneka Nga dan Ngeh” itu.

Nizar dilaporkan semakin tertekan mengenai bantahan dan kebencian rakyat kepadanya, termasuk ramai penyokong PAS di Perak yang panas hati dengan keceluparan bekas Menteri Besar itu terhadap institusi Raja-Raja Melayu di negara ini.

Dulu Nizar derhaka kepada DYMM Sultan Perak yang sebelumnya melantiknya sebagai Menteri Besar. Kini dia biadap, kurang ajar dan derhaka pada DYMM Sultan Johor pula.

Dia sedar mengenai kemarahan rakyat, khususnya umat Islam dan masyarakat Melayu padanya berkenaan isu ini. Dia juga tahu para penyokong PAS Perak marah padanya. Pada siapa dia nak mengadu?

Desas-desus ada menyatakan bahawa Nizar terpaksa menggunakan khidmat penulis blog “upahan” PAS, Sayuti Omar untuk melakukan “damage control” atas onar yang dilakukannya kali ini.

Terbaru, Sayuti tanpa rasa bersalah menulis di blognya untuk meredakan kemarahan rakyat terhadap Nizar dan bekas Menteri Besar itu disarankan agar tidak lagi melayan isu tersebut selepas ini.

Sayuti dalam tulisannya menganggap isu tersebut sebagai remeh dan mendakwa bahawa DYMM Sultan Johor tidak bijak dalam menangani isu tersebut selain menyatakan bahawa Baginda tidak perlu murka pada Nizar.

“Apalah sangat dengan isu itu. Sultan Johor pun boleh biarkan begitu saja. Rasanya tidak jatuh martabat sultan itu kalau baginda tidak murka dan ikut terpanggil dengan isu itu. Adalah bijak kalau sultan mendiamkan sahaja. Lebih bijak kalau baginda memaafkan Nizar” kata Sayuti yang dipetik dari laman blognya baru-baru ini.

Jika diperhalusi makna di sebalik tulisan Sayuti itu, jelas menunjukkan dia meremehkan penghinaan dan sikap kurang ajar Nizar terhadap DYMM Sultan Johor.

Tahukah Sayuti bahawa isu kurang ajar dan biadap merupakan satu insiden yang sangat serius sehingga boleh menyebabkan seseorang itu merengkok di dalam penjara dalam tempoh tertentu?

Di Thailand, seorang warganegara di negara itu pernah dipenjarakan akibat keceluparannya menghina dan menderhaka kepada Raja Thailand.

Rasanya di Malaysia belum ada lagi tindakan undang-undang yang dikenakan kepada penderhaka walaupun insiden itu pernah berlaku sebelum ini dan apakah Nizar mahu menjadi yang pertama dipenjara kerana kebiadapan tersebut?

Sayuti berkata, martabat DYMM Sultan Johor tidak jatuh sekiranya Baginda tidak murka mengenai isu tersebut?

Saya ingin bertanya kepada Sayuti, sekiranya saya menghina dan menyindir sesuatu yang tidak benar mengenai ibubapa atau dirinya sendiri, apakah dia tidak perlu marah?

Adalah normal untuk mana-mana manusia di dunia ini untuk berperasaan marah jika ada yang berkurang ajar dengannya dan DYMM Sultan Johor tidak terkecuali dalam hal tersebut. Apa hak Sayuti menafikan hak DYMM Sultan Johor untuk murka pada Nizar dalam isu tersebut?

Sayati kata DYMM Sultan Johor “bijak” jika mendiamkan diri dan “lebih bijak” kalau memaafkan Nizar.

Dalam kata sebaliknya, Sayuti bermaksud bahawa “DYMM Sultan Johor ‘bodoh’ kerana murka terhadap Nizar dan ‘lebih bodoh’ kerana tidak memaafkan Nizar”, bukan?

Jelaslah kenyataan ini juga boleh dikategorikan sebagai satu penghinaan terhadap institusi kesultanan dan Raja-Raja Melayu, khususnya DYMM Sultan Johor!

Ia adalah satu lagi bentuk penderhakaan yang berlaku. Jika sebelum ini Nizar saja yang menderhaka, kini Sayuti dalam usaha cuba membersihkan nama Nizar, dia sendiri telah menderhaka..!!!

Pada saya, DYMM Sultan Johor berhak murka pada Nizar yang celupar. Baginda Sultan perlu murka padanya setelah Nizar sebelum ini menderhaka kepada Kekanda Baginda, DYMM Sultan Perak.

DYMM Sultan Johor juga sangat bijak menempelak Nizar dan menzahirkan kemurkaannya terhadap Nizar kerana jika Baginda membiarkan penderhakaan sebegini berlaku, ia akan menggalakkan lebih banyak individu yang biadap terhadap DYMM Sultan-Sultan lain di negara ini.

Pada saya, Nizar dan Sayuti kini bolehlah disenaraikan sebaris bersama nama-nama pengkhianat serta penderhaka lain seperi Raja Mendaliar, Si Kitul dan sebagainya. Mereka harus diambil tindakan dan dihukum segera atas penderhakaan yang dilakukan itu..!

Sumber: Perak Today

PANASSS..!!! POK NIK AJIS MARAH PADA GOLONGAN PROFESIONAL..?!!!

azizan 2
Sebelum ini ramai pemimpin Pakatan Haram yang cuba meracun pemikiran rakyat dengan menyatakan bahawa golongan profesional di negara ini lebih memilih mereka berbanding UMNO atau BN.

Ada yang malas berfikir, sudah tentu akan percaya dengan kata-kata propaganda tersebut. Namun bagi mereka yang menggunakan otak dan tidak mensia-siakan akal mereka, sudah tentu mereka tidak akan terpedaya dengan dakyah dangkal tersebut.

Semalam, Presiden Persatuan Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Prof. Datuk Dr. Kamaruddin Kachar menegaskan bahawa Kelantan yang dipimpin oleh Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, terkebelakang selama 40 tahun.

Dalam ertikata lain, beliau menjelaskan bahawa negeri pimpinan “nabi” PAS itu ibarat mundur 40 tahun ke belakang!

Memperjelaskan kenyataannya, beliau yang merupakan seorang profesional menyatakan bahawa rakyat di negeri itu menghadapi masalah pemimpin-pemimpinnya yang terlalu suka berpolitik dan kurang bekerja.

Ekoran terlalu banyak berceramah, berkuliah dan bertazkirah yang bertemakan POLITIK, para pemimpin PAS di negeri itu dikatakan mengabaikan tanggungjawab mereka mentadbir negeri itu dengan baik.

Antara kegagalan yang jelas di Kelantan ialah kurangnya prasarana dan infrastruktur asas seperti jalan raya dan sumber air bersih sehingga ia menjejaskan kehidupan rakyat di Kelantan.

Ia mengakibatkan para pelabur enggan masuk melabur ke negeri itu dan menyebabkan pertumbuhan ekonomi terbantut serta menjadikan faktor penyebab penghijrahan anak-anak Kelantan untuk keluar dari negeri itu mencari rezeki di negeri lain.

Saya faham, mungkin ramai yang mencebik bibir mengejek dan menganggap kenyataan tersebut sebagai satu serangan berbaur politik. Padahal, kenyataan tersebut tiada kena mengena dengan politik pun.

Memang benar pemimpin PAS Kelantan suka berpolitik. Meskipun bertindak lebih 20 sebagai kerajaan negeri, para pemimpin di negeri itu sangat gemar berceramah di atas pentas seolah-olah mereka masih lagi pembangkang.

Dan akibatnya, kemajuan sosio-ekonomi di negeri itu terbantut dan Kerajaan PAS Negeri Kelantan tidak punya alasan lain yang lebih baik selain menyalahkan Kerajaan BN Pusat di atas kelemahan diri mereka itu.

Padahal, mereka mendapat bantuan peruntukan penuh sebagaimana negeri lain.

Begitu juga di Kedah. Di Kedah, Azizan Razak sedang bertindak sebagaimana Nik Aziz pada awal pentadbirannya. Dia gunakan apa saja sumber kekayaan yang ada di dalam negeri untuk menjana pendapatan kerajaan negeri.

Di negeri Kedah, sumber pendapatan negeri yang paling mudah ialah peruntukan kemudahan asas dari Kerajaan Pusat dan sumber pembalakan merupakan sumber yang paling mudah serta tidak perlu difikir oleh Azizan Razak.

Wang peruntukan yang dikhaskan untuk penyelenggaraan dan membina jalan raya baru di negeri Kedah dipergunakan sepenuhnya oleh Kerajaan PAS Negeri Kedah. Hasilnya, mereka berjaya “mencuri” lebih RM93 juta dari peruntukan tersebut.

Dari sumber balak pula, polisi “tebang habis-habisan sebelum PRU13” digunakan Azizan untuk mengaburi rakyat, kononnya dia pandai menguruskan sumber balak di Kedah. Padahal, dia tebang ikut suka hati hutan-hutan simpan di Kedah tanpa belas kasihan.

Hasilnya, dia berjaya mengaut lebih RM80 juta tahun lalu. Terima kasih kepada hutan-hutan yang berjaya digondolkan dengan alasan “Ladang Sejahtera”. Namun yang peliknya, hutan-hutan sudah gondol, tapi ladangnya masih tiada!

Peliknya, tiada pembangunan baru di negeri Kedah. Tiada sumber ekonomi pun untuk rakyat. Jalanraya makin teruk dan gunung ganang yang sedikit di Kedah makin gondol. Tiada pula perancangan masa depan pembangunan untuk rakyat…

Mana perginya hasil kekayaan yang dikat Azizan itu? Khabarnya wang tersebut digunakan untuk membayar gaji kakitangan awam negeri. Selebihnya bakal digunakan untuk tabung PAS bagi menghadapi PRU13? Benarkah begitu Azizan?

Jika tidak benar, mengapa rakyat tidak merasa hasil peruntukan jalanraya dan balak yang dikaut di dalam tabung itu? Takkanlah Azizan nak mundurkan Kedah sebagaimana Kelantan dimundurkan Nik Aziz? Boleh Azizan jawab?

Sumber: Mykmu.net

PANASSS..!!! 25 GADIS YANG PERLU KITA JAUHI..!!!

1. Berambut perang..tak pun rambut kaler merah highlight sikit-sikit budget Avril

2. Kau pintal-pintal rambut kat public dengan lidah terjelir-jelir..kau nak jadi pornstar eh?

3. Snap gambar dari atas, buat duck face & kau upload kat Facebook..geli doh tengok..kalau 1 album nama kau, dalam tu semua muka itik kau. Muka penuh depan kamera..semuat-muat frame..bodoh

4. Kau rasa comel bila kau type message ‘ewww..jum lepak..busyan lorh…umah tadew orang..pakwe gie maen futsal pulark..busyan busyan! T__T’ macam shit kau tahu tak

5. Kau kerek bila kau makan kat fastfood ngan member-member kau..kau snap gamba sana-sini macam tempat tu tak de orang..annoying taek!

6. Kau pakai baju nampak lurah tetek kau pegi jalan-jalan kat bandar..kau seronok lah abang misai pandang pastu tulis kat facebook ‘nyampah nyew adew abang misai usya-usya kitew..tark syukew tark syukew larh’ Perosak bahasa sial.

7. Annoying doh tengok kau peluk laki or balak kau dekat public or shopping complex..kalau sangap sangat g rumah tumpangan RM30/nett

8. Kau pakai tudung tapi kau pakai jeans yang abang misai dari jauh boleh nampak shape bontot kau yang jatuh tu..lagi-lagi kalau lepas duduk, terselit ‘celapong’ (celah ponggong a.k.a pungkoq)

9. Macam shit bila kau tulis kat facebook yang kau tengah tension, tengah sakit perut, tengah happy..weh..asal time berak kau tak tulis sekali ‘kitew tengah berak..syuke syuke ^__^’

10. Kau saje ubah-ubah relationship status kat facebook..kononnye kau ni macam best kejap Single, kejap in relation, kejap open..asal kau tak bubuh ‘I am Lesbian’

11. Nyampah tahu tak kalau kau tak reti bawak barang shopping sendiri..padahal 2 3 plastik je..tu pun nak suruh balak kau..balak kau nyampah ok..bukan suka pun

12. Sikit-sikit kau ngadu kat member-member kau yang kau ada stalker kat kelas, kat office..konon kau tak tahu nak buat ape..ape doh perangai kau

13. Kau bisik-bisik ngan member kau yang duduk semeja..padahal dekat meja tu tengah lepak 4 5 orang

15. Bila kau lepak ngan member yang hot stuff, hensem-hensem, kool, kau tak pulak nak tegur member kau yang pakai tudung serabai plus muka berminyak ‘she’s not my friends..please lah’

16. Kau tenung-tenung mamat yang cam kool supaya mamat cam kool tu perasan kewujudan kau sambil buat muka tahi

17. Kau order makanan itu ini sebab gambar dekat menu cantik..tapi bila makan 3 4 sudu kau cakap tak sedap..lepas tu tak habis..lepas tu ngadu lapar..g makan kat tempat lain pulak..nak terajang muka kau siot

18. Kau tak pandai buat tu, buat ni..tanak pegang tu, pegang ni..alasan kau kotor, jijik..habis sapa yang nak buat kan?

19. Pakai tudung, baju kurung, manis..dalam wayang, dalam kereta, huih….bukan main sandar-sandar, peluk-peluk, ramas-ramas..baik tak payah pakai tu semua..selalu nampak kat highway
20. Kau cerewet..kena buat semua benda macam kau nak..kalau tak sama macam kau nak, kau angin, kau merajuk, kau marah..cuba kalau kau buat kerja yang orang cerewet macam kau..muncung je mulut kau

21. Kau merajuk ngan mak kau, kau merajuk ngan bapak kau, pakwe pun buat taek ngan kau..kau ngamok, marah, benci & merajuk..last-last kau decide kau bunuh diri..terjun dr bumbung Pavi..tapi tak mati pun..silap-silap kena buang keluarga..lagi shit hidup kau

22. Lepak ngan sekutu gediks kau ketawa kuat kuat, buat onar..masing masing dressed up fancy nak mampos. Skali awek pakai tudung litup melintas korang pakat usya atas bawah atas bawah ramai2. pandangan jijik like ‘eww she dont have style..yucks’ emang gud gud la kau

23. Mekap tebal ala ala mak ayam..atas mata tu dah macam pelangi..tambah plak bulu mata palsu..klip pah kip pah mata tu dah macam berus cat..kelopak mata tak larat nak angkat..cam sial.. satu level ngan bapok belakang lorong haji taib..

24. Pakai baju sikit lagi nak 6pak puting..lengan himpit tetek bagi terkepit..konon nak bagi nampak lurah lebih menonjol pastuh snap gamba dari atas supaya nampak yg dalam baju tu… buat pulak muka bersyahwat sambil lidah terkeluar.. what the hell..saje menambah bilangan owang laki masuk narakka jahanam

25. Kau buat facebook ni macam medan memperagakan diri..kau upload beribu ribu gamba muka kau je sampai 10 album.. bila ade org puji kau jawab ‘ala shayer tark syomel pown..beshe beshe jew’ nyampah siot

Sumber:  - Mynewshub.my

PANASSS..!!! LUAHAN HATI KEPADA ABBY ABADI...

abby
Baru-baru ini saya ada menulis mengenai penyanyi, Aishah, yang baru menyertai PAS, tapi sudah “pandai” menilai parti itu yang kononnya diminati oleh golongan “cerdik pandai” (tidur atas jalan sambil pegang bendera di tengahari terik, pandai ke bodoh?).

Dan kali ini saya tertarik pula untuk menulis kisah seorang lagi selebriti yang terkenal dengan watak “Inspektor Aleeza” di dalam siri drama Gerak Khas, Abby Abadi.

Abby yang hadir dijemput PAS Pahang di salah satu programnya di Kerdau, Talk Show Malam Keinsafan, selamba memberitahu “pak-pak lebai kulup” yang “meleleh air liur” bahawa dia yakin semua peserta Himpunan Hijau Ke Putrajaya tidak menerima sebarang bayaran.

Dia memberi alasan bahawa dia melihat “pak-pak lebai” di majlis talk show itu menghulurkan derma di dalam karung PAS di Kompleks PAS Pahang itu dan begitu “confident” bahawa mereka tidak menerima “habuan” dan hanya memberi “habuan” kepada parti mereka.

“Jadi saya yakin mereka tidak dibayar seperti yang diperkatakan dalam media sebelum ini,” kata Abby Abadi di depan para peminatnya yang dipercayai mungkin memasang angan-angan menjadikan bekas isteri Norman Hakim itu sebagai “cawangan baru”.

Malah, Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi turut tidak melepaskan peluang untuk “mengusik” Abby Abadi dengan berterus terang bahawa “pak-pak lebai” PAS itu hadir bukan untuk melihatnya, tapi untuk melihat Abby sahaja.

Nampaknya Nasrudin yang serban sebakul pun mahu mencuba nasib, apatah lagi “pak-pak lebai kulup” PAS yang lain? Makin “melelehlah” mereka tengok janda Norman Hakim tu. Namun itu hanya gosip sampingan…

Berbalik kepada kenyataan Abby mengenai puak-puak PAS yang tidak menerima bayaran ketika menghadiri Himpunan Hijau Ke Putrajaya yang berlangsung di Stadium Darul Aman itu.

Saya ingin bertanya Abby Abadi, berapa lama dia kenal PAS dan para penganutnya? Setahun? Dua tahun? Tiga tahun? Sepuluh tahun? 20 tahun? Atau baru sebulan dua?

Dan apakah dia hadir ketika himpunan itu berlangsung di Kedah? Setahu saya, hanya Aishah saja yang dijemput dan PAS tidak menjemput “Inspektor Aleeza” ketika itu. Mungkin PAS takut Aishah rasa terancam dengan kecantikan Abby…

Untuk pengetahuan Abby, saya orang Kedah dan sudah lebih 30 tahun bergelumang, berkawan baik dan hidup bersama puak-puak PAS. Saya tahulah bagaimana perangainya puak-puak PAS tu…

Dan untuk pengetahuan Abby juga, saya juga hadir pada himpunan itu di Stadium Darul Aman bersama beberapa rakan. Saya juga seharian memakai baju hijau ketika itu dan duduk bersembang bersama orang-orang PAS sambil “pekena” bihun sup “Bershit 3.0”. Abby nak cuba?

Dari perbualan saya dengan beberapa pakcik-pakcik dari Kelantan, mereka sendiri seronok bercerita bagaimana mereka diberikan wang poket untuk datang ke himpunan tersebut. Khabarnya, duit poket itu datangnya dari pemimpin PAS Kelantan…

Bagitu juga dengan beberapa pak-pak lebai lain yang datang dari Terengganu, Perak, Selangor dan Johor. Katanya mereka diberikan sedikit wang untuk makan minum ketika di Kedah…

Sebenarnya Abby, maklumat kami memberitahu sesuatu yang bertentangan dengan apa yang dikatakan Abby itu. Dan maafkan saya jika saya katakan bahawa kenyataan yang Abby keluarkan itu sangat salah dan tidak tepat langsung.

Abby, memang mereka terima wang poket. Biasalah begitu. Mana-mana parti pun begitu. Iyalah, bukan senang nak ajak orang ke program anjuran parti. Kadang-kadang ramai penyokong nak hadir, tapi tak mampu sebab masalah tak cukup duit. Sebab itu mereka dibantu sedikit…

Apa yang Abby nampak berkenaan derma itu memang benar. Itu perkara yang berbeza. Memang mereka menderma walaupun seringgit atau lima puluh sen. Itu memang tabiat PAS dari dulu. Ada yang hulur derma banyak dan ada yang sedikit.

Tapi itu dari sudut “derma karung”. Ada di kalangan mereka yang berkata, “malu la kalau aku tak derma, nanti semua orang kata aku Haji Bakhil pulak”.

Namun dari sudut terima duit poket pula, memang mereka ada terima pun. Lagipun Mursyidul Am mereka sudah ajar awal-awal lagi, “kalau beri ambil sajalah”. Dan sebab itu mereka ambil duit poket itu kerana ada “fatwa” yang membenarkannya. Cuma mungkin mereka malu nak beritahu Abby…

Jadi, saya harap Abby berhati-hati dan tidak tertipu dengan “pak-pak lebai” PAS. Nampak saja berlebai dan warak, tapi dalam poket mereka ramai yang ada “ubat kuat”.

Saya puji Abby bertudung dan mendekati Islam. Tapi mendekati PAS bukanlah bermakna mendekati Islam sebenar kerana PAS punya Tuhan yang suka mencarut dan membenarkan penganut-penganutnya mencarut. Jika tak percaya, sila tanya pada “nabi”nya…

Sumber: Mykmu.net

Tuesday, June 19, 2012

PEDASSS BERAPIII..!!! BILA KALIMAH TAKBIR DISALAHGUNAKAN SESUKA MAK BAPAK DIORANG..!!!


Korang tahu tak kalimah takbir tu apa maknanya? Tahu tak bila kalimah takbir patut digunakan dan atas tujuan apa kalimah takzim kebesaran Allah SWT tu digunakan?

Kalau kita tenngok rakaman video kat atas, sekumpulan penyokong Pakatan Haram yang dipercayai penyokong PAS telah menyerang sesi soal jawab pada ceramah Zulkifli Noordin, di PJS 1 anjuran Belia 4B, baru-baru ni...

Zul Noordin bukan orang UMNO. Dia bekas orang PKR dan dia sebaris dengan Hasan Ali yang dipecat dari PAS. Dia juga selalu sepentas dengan bekas Ketua Penerangan PAS Selangor, Hasan Basri, yang dipercayai masih lagi ahli PAS sehingga kini.

Dan sampai sekarang, Zul Noordin dan rakan-rakannya ni tak ada kena mengena dengan UMNO. Diorang just berceramah keliling negara menyedarkan rakyat tentang siapakah dia sebenarnya Anwar Ibrahim...

Ye la...dia kan dulu macam adik beradik dengan Anwar dan keluarganya. Dia punya baik dengan family Anwar sampai boleh masuk ke dapur rumah Anwar...macam rumah sendiri. Jadi, dah tentu dia lebih banyak tahu tentang Anwar...dan tu sebab dia bongkarkan cerita "rahsia" Anwar..

Kenapa dia dedahkan? Wallahu'alam. Aku pun tak tahu. Tapi dia kata dia dah tak tahan dengan Anwar...

Tapi, kenapa dia diserang macam tu? Macam tu ke sikap orang-orang PAS yang berakhlak? Macam tu ke Islam dan Rasulullah ajar? Zul Noordin ajak baik-baik tanya soalan, diorang datang serang dia macam tu..? 

Lepas tu diorang takbir...lepas serang orang yang sampaikan kebenaran, diorangv takbir? Sesuai ke? 

Masa JAIS serbu gereja yang cuba ancam aqidah umat Islam kat PJ tempohari, tak pulak puak-puak PAS ni serang gereja tu...Kenapa takde pun takbir orang-orang PAS bila JAIS serbu gereja tu? Tak sesuai ke?

Entah la. Aku pun heran dengan perangai diorang ni. Kengkadang...malu jugak aku bila tengok perangai orang PAS macam tu. 

Aku tak kisah  kalau diorang nak serang Zul Noordin kalau dia cuba nak ancam aqidah umat Islam. Tapi, kalau Zul Noordin tu dedahkan kebenaran, tak wajar la guna keganasan cam tu.

Soalan aku pada orang PAS; Korang suka tak kalau ada orang serang dan ketuk kepala Nik Ajis masa dia maki hamun.."Celako..! Celako..! Celako..!"? Peliknya, lepas maki hamun pun ada hati jugak nak bertakbirrrrr..!!! Heh! Ajaran agama PAS memang macam tu ke?

Monday, June 18, 2012

PANASSS..!!! POK NIK KATA ILMUNYA LEBIH TINGGI DARI SYEIKHUL AZHAR..???!!!

Jangan terkejut jika Pok Nik Ajis fikir dia lebih "power" dari ulama-ulama Al-Azhar. Mungkin dia fikir dia lebih tinggi ilmu agamanya berbanding ulama-ulama Al-Azhar...

Dia kata, dia ada hujah untuk tangguh ibadah haji kerana PRU. Tapi tidak ke dia fikir ulama-ulama Al-Azhar itu juga mempunyai hujah-hujah yang lebih mantap berbanding hujahnya?

Kalau dia fikir dia ada dalil naqli dan aqli, apakah dia fikir ulama-ulama Al-Azhar tidak punya dalil naqli dan aqli?

Mungkin itulah cara Pok Nik fikir. Dia fikir dia seorang saja yang hebat dan tinggi ilmu agamanya. Mungkin kerana dia fikir dia Mursyidul Am kot...

Tapi dia lupa bahawa sehebat-hebat dan setinggi-tinggi ilmunya, tinggi lagi ilmu dan kehebatan orang lain. Biar pun bukan Mursyidul Am dari mana-mana parti, sudah tentu ulama-ulama Al-Azhar lebih tinggi ilmunya. 

Kalau tidak, takkanlah mereka akan diiktiraf sebagai ulama muktabar di universiti yang tersohor di dunia itu, kan? Alaaaa...puak-puak PAS pun pergi menuntut di Al-Azhar...inilah jadinya bila perasan bagus....!

Dia tak setuju dia punya fasal - Nik Abdul Aziz

KOTA BHARU 17 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju dengan peringatan beberapa ulama terkenal apabila mempertahankan kenyataan beliau supaya ahli Pas yang terlibat secara langsung sebagai jentera parti dalam pilihan raya umum, menangguhkan ibadah haji.

Ini kerana menurut Nik Abdul Aziz, Rasulullah sendiri pernah menangguhkan ibadah haji selama empat tahun apabila hanya menunaikan ibadah tersebut pada tahun kesepuluh hijrah, sedangkan ayat mewajibkan ibadah haji diturunkan pada tahun keenam hijrah.

"Ya saya mempertahankan, dia tak setuju dia punya fasal, tapi kita ada hujah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Sambutan 20 Tahun Ar-Rahn di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV di sini, hari ini.

Nik Abdul Aziz diminta mengulas peringatan beberapa ulama pada Seminar Antarabangsa Fiqh Mentaati Pemimpin di Kuala Lumpur semalam yang menyatakan umat Islam wajib menunaikan ibadah haji tanpa perlu menangguhkannya semata-mata untuk menyertai pilihan raya. - Utusan

Sunday, June 17, 2012

PRA HIMPUNAN HIJAU PAS SELANGOR VS BERUS GIGI

Di atas ialah laporan Hakarah tentang 2,000 jentera PAS yang hadir pada Pra Himpunan Hijau di Selangor...

Dan di bawah pula ialah laporan Utusan tentang 7,424 orang yang menyertai acara berus gigi serentak...


Bezakan angkanya...2,000 vs 7,424....heh!

Itu pun PAS kata depa kuat..!!! Muahahahahahaaaa....

PRU DI MUSIM HAJI: IDRIS AHMAD MENYALAK TAK TENTU HALA..

idris
AJK PAS Pusat, Idris Ahmad, yang terkenal dengan sifat “gila glamour”nya baru-baru ini melatah dan tertekan dengan isu ‘Pilihanraya Umum ke-13 di musim haji’ dengan menyatakan bahawa media pro-kerajaan BN sengaja menggembar-gemburkan isu itu untuk menutup kepincangan negara.

Idris dalam kenyataannya di Harakahdaily baru-baru ini langsung tidak menjawab isu kenyataan Tuan Ibrahim Tuan Man yang memberi arahan agar para pemimpin, penyokong tegar dan jentera PAS supaya tidak ke Mekah menunaikan haji sekiranya PRU ke-13 ditetapkan berlangsung di musim haji tahun ini.

Persoalannya, siapa yang memulakan isu PRU ke-13 di musim haji? Siapa yang menyalak tak tentu pasal dengan membuat spekulasi liar sesuka hati dan mengandaikan bahawa Perdana Menteri akan mengadakan PRU pada musim haji kali ini?

Sewajarnya Idris Ahmad pergi bertanya kepada Hadi Awang, Nik Aziz dan Tuan Ibrahim yang tiba-tiba saja mengandaikan bahawa Najib akan mengadakan PRU ke-13 pada musim haji.

Pada mulanya, PAS melalui “johan rajalawak bodoh’ parti itu, Mahfuz Omar, mendesak Perdana Menteri untuk mendedahkan tarikh PRU ke-13 yang masih menjadi teka-teki dan gosip politik di negara ini.

Mahfuz kononnya mendesak demikian supaya rakyat lebih bersedia untuk merancang untuk menunaikan haji pada tahun ini atau tidak, serta membuat persediaan yang sewajarnya.

Kemudiaan, mulalah para pemimpin PAS menyambut desakan Mahfuz itu dengan membuat spekulasi sendiri mengenai tarikh pembubaran Parlimen dan membuat kenyataan media yang kononnya Najib merancang untuk mengadakan PRU pada musim parlimen.

Jadi, siapa sebenarnya yang memanaskan isu PRU ke-13 di musim haji? Para pemimpin PAS atau para pemimpin Kerajaan BN?

Bukankah terang-terang menunjukkan bahawa PAS sendiri yang memulakan isu tersebut dan kemudian para pemimpin PAS sendirilah juga yang memanaskan isu itu?

Para pemimpin BN dan media hanyalah memberi ulasan mengenai arahan “bodoh” PAS yang mahu pemimpin, penyokong dan jenteranya menangguhkan ibadah haji mereka pada tahun ini jika PRU berlangsung padsa musim haji.

Salahkan para pemimpin BN “smash” PAS atas kebodohannya itu? Nampak sangat PAS mendahulukan politik berbanding Islam. Jelas sangat PAS mengutamakan PRU ke-13 berbanding ibadah haji yang menjadi rukun Islam yang kelima itu!

Tak payahlah Idris cuba menegakkan benang yang basah kerana sememangnya dalam isu ini menunjukkan PAS telah membuat keputusan yang salah dan bertentangan dengan muamalah Islam yang sebenar.

Perkara rukun Islam yang wajib ditunaikan sekiranya mampu seperti ibadah haji telah dinafikan demi memastikan PAS tidak kehilangan undi pada PRU ke-13 ini.

Apakah PAS fikir para pemimpin, penyokong dan jenteranya saja yang akan terlibat tidak dapat mengundi pada PRU kali ini jika diadakan para musim haji?

Apakah PAS fikir umat Islam di kalangan pemimpin UMNO, ahli, penyokong dan jentera UMNO tidak terlibat sama menunaikan haji? Ibadah haji itu untuk orang PAS saja, kah? Orang UMNO tak tahu naik haji?

Nampaknya Idris Ahmad sudah ketakutan. Dia tahu ramai umat Islam yang menyokong PAS marah dan menyedari ketidakwajaran “fatwa” PAS yang mahu mereka menangguhkan ibadah haji mereka demi PRU ke-13.

Umat Islam dari kalangan penyokong PAS memang marah dengan keputusan PAS itu yang memperlihatkan “warna sebenar” parti itu yang lebih mementingkan undi mereka dari ibadah mereka kepada Allah SWT.

Demi Allah, kalau saya dijadualkan Allah untuk menunaikan haji pada tahun ini dan pada masa yang sama negara akan mengadakan PRU, saya tetap akan ke tanah suci menunaikan rukun Islam kelima yang wajib atas diri saya itu.

Kerana saya sedar dan tahu bahawa Islam lebih penting berbanding politik. Dan jika dalam kubur nanti, saya lebih selesa untuk menjawab bahawa rukan Islam yang wajib dari segi syarak itu lebih utama berbanding mengundi pada PRU yang lebih bersifat duniawi.

Sumber: Mykmu.net

AISHAH...ALAHAI LA AISHAH OIII...

aishah 1
Sungguh meloyakan anak tekak bila artis yang baru menyertai PAS, Aishah, menyatakan bahawa ramai golongan bijak pandai di negara ini menyertai PAS, parti kelas ketiga yang berjaya diperbodoh dan “dikeldaikan” oleh DAP dan PKR.

Baru saja menyertai PAS, tapi Aishah yang dipercayai dalam usaha menjadi calon PAS pada Pilhanraya Umum ke-13 (PRU ke-13) itu cuba mencari pengaruh dan memberikan kenyataan tidak berasas yang mencerminkan realiti sebenar.

Aishah cuba memburuk-burukkan UMNO dan membayangkan bahawa PAS juga pandai mentadbir negara dan mengaitkan kononnya ramai cendekiawan yang menyertai parti itu sejak kebelakangan ini.

Tidakkah Aishah tahu bahawa PAS dipenuhi oleh mereka-mereka yang dungu, tidak berpelajaran, tidak bertamadun, berotak udang dan tidak berakal?

Tidakkah Aishah sedar bahawa mereka yang dikatakan bijak pandai di dalam PAS itu hanya pandai bercakap, pandai berceramah, pandai menipu, bijak menabur fitnah dan sangat hebat memutar belitkan Islam demi kepentingan politik mereka?

Sewajarnya, Aishah perlu membuka mata dan minda seluas-luasnya sebelum menyatakan sesuatu yang jelas tidak masuk akal.

Untuk pengetahuan Aishah, pak-pak lebai PASlah yang begitu “pandai” dan “bijak” sehingga berjaya dimanipulasi untuk tidur di atas jalan raya sambil memegang bendera dan apakah Aishah fikir orang bijak pandai akan berkelakuan seperti itu?

Aishah patutnya tahu tentang kebodohan ahli-ahli PAS yang memegang bendera DAP dan PKR sedangkan sangat jelas bahawa DAP itu sangat anti kepada sebuah kerajaan Islam dan Melayu, manakala PKR pula sangat akrab dengan Zionis Yahud Israel.

Aishah juga patut membuka pemikirannya untuk mengkaji bagaimana dasar perjuangan PAS yang telah “dinodai” oleh DAP dan PKR di dalam negeri-negeri jajahan Pakatan Haram.

Lihat saja di Selangor bagaimana seorang pemimpin PAS yang dipecat dari jawatan Exco dan Parti semata-mata kerana memperjuangkan dasar Islam sebenar dan mempertahankan aqidah umat Islam yang terancam.

Apakah itu insiden itu semua menunjukkan PAS mempunyai cendekiawan, orang bijak dan pandai?
Apakah semua insiden itu menampakkan daya intelektual Islam yang mampu diperkotak-katikkan sewenang-wenangnya oleh golongan kafir harbi dan agen Yahudi di negara ini?

Saya tidak menafikan bahawa di sepanjang lebih 50 tahun UMNO mentadbir negara bahawa parti keramat itu tidak pernah melakukan sebarang kesilapan. UMNO bukanlah “maksum” sebagaimana PAS disifatkan.

Namun UMNO sanggup mengaku kesilapan dan memperbaiki segala kelemahan yang ada di dalam pentadbirannya demi kepentingan rakyat. UMNO sanggup berubah dan mencipta sebuah negara yang bertamadun serta disegani oleh kawan dan lawan.

Apakah PAS mampu menyaingi pentadbiran UMNO?

Lihat saja apa yang berlaku di Perak. Dalam tempoh kurang setahun, lihatlah bagaimana Nizar “dibonekakan” oleh Nga dan Ngeh sehingga mencetus kemurkaann DYMM Sultan Perak dan menyebabkan rakyat marah padanya.

Lihat pula bagaimana Nik Aziz mentadbir Kelantan yang tidak maju-maju sama ada dari sudut pembangunan sosio-ekonomi mahupun dari sudut kerohanian atau spiritual.

Jika Nik Aziz berjaya, takkanlah hanya ada satu saja Tesco yang dibanggakan sangat oleh Menteri Besar Kelantan itu dan takkanlah ada rumah pelacuran dan maksiat berhampiran dengan pejabatnya di Kota Bharu?

Dan bandingkan pula dengan pentadbiran negeri Melaka yang mampu menjana keuntungan tahunan yang mencecah berbilion ringgit selain beberapa negeri lain seperti Johor dan Perak yang semakin maju dibangunkan oleh kerajaan BN.

Dan lihat pula di negeri Selangor yang semakin merudum dan hampir hancur dikerjakan oleh rejim Khalid Ibrahim yang “dibonekakan” oleh para pemimpin DAP seperti Ronnie Liu, Teresa Kok dan sebagainya.

Apakah itu yang Aishah maksudkan sebagai PAS mampu dan lebih bijak mentadbir kerajaan berbanding UMNO dan Barisan Nasional? Rasanya Aishah mungkin perlu menjalani rawatan sakit jiwa…

Sumber: Mykmu.net

Bila Kak Su Bersuara... Heh!