Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, June 2, 2012

SEKITAR PETANG SEMALAM..KATAK HIJAU MEMANGGIL HUJAN...

Hujan Di Himpunan Si Katak Hijau

Hari ini berlangsung satu Himpunan Hijau anjuran PAS yang diadakan di Stadium Darul Aman, Kedah. Sasaran kehadiran yang digembar gemburkan ialah 100,000 orang.

Surat pekeliling telah lama dihantar oleh Setiausaha Agung PAS sejak 19 Mei lepas meminta ahli-ahli PAS hadir bagi memenuhkan stadium sebab kalau ada sedikitpun ruang kosong alamatnya hasrat nak meniru Gelombang Merah tak kesampaian.

Tajuk surat bunyinya mengarut dan terdesak betul. Kerahan Ahli PAS Ke Himpunan Hijau menuju Putrajaya. Ini dah nama paksaan dah macam kerahan tenaga kalau tak ikut sama tiket syurga ditarik balik agaknya.

Nampak seperti terdesak sangat nak lawan Gelombang Merah yang menghimpunkan lebih 100,000 rakyat dan penyokong UMNO di Stadium Bukit Jalil.

Mengikut maklumat rakan-rakan banyak juga bas-bas yang parking di sekitar Stadium Darul Aman, betul ke? T-shirt free dan elaun serta upah wang kehadiran pun ada. Biar betul. Bukankah benda sebegitu kerap puak PAS kaitkan dengan UMNO?

Seperti kita sedia maklum, kapasiti tempat duduk Stadium Darul Aman ialah lebih kurang 32,000 dan sekiranya ruang berdiri tingkat atas dan ruang pejalan kaki setiap pintu dan ruang depan dipenuhi, total kapasiti akan menjadi sekitar 35,000 orang.

Bagi stadium size biasa seperti Stadium Darul Aman jika semua ruang duduk, ruang padang dan olahraga stadium dipenuhi tanpa sedikitpun ruang kosong  jumlah hampir 50,000 orang lebih logik, itupun dalam keadaan berhimpit-himpit dan sukar untuk bergerak.

 
Kot kalau ada mamat haprakdaily kata 60,000 berhimpun atas padang dan 44,000 ribu lagi duduk di kerusi sedia ada itu namanya kebanyakkan hadirin dalam keadaan berlaku tindih menindih atas perut dan atas kepala.

Kot ye pun nak cukupkan 100,000 orang kira biarlah logik dek akal, kan nampak sangat menipu namanya.

Entah dari mana dia dapat statistik 60,000 orang boleh duduk atas padang dan trek olahraga stadium, mengarut sungguh. Satu meter persegi sepuluh orang berhimpit-himpit jantan betina ka?

Setakat maklumat rakan-rakan, paling tinggipun 60,000 orang yang hadir itupun termasuk yang berada di luar stadium. Angka yang hampir tepat mungkin lagi kurang dari itu.

Dengar kata hujan mencurah-curah di Alor Setar Kedah tatkala petang tadi betul ke? Harapnya tidaklah, sebab kalau betul ada berlaku hujan automatik acara itu akan dikenali sebagai Himpunan 100,000 Katak Hijau.

Tapi hujan adalah rahmat, bukan begitu? Ya, rahmat hanya bila hujan turun waktu program PAS tapi dianggap bala bila hujan turun tatkala majlis anjuran UMNO berlangsung. Dwi standard itu biasalah dalam politik kepartian yang memperalatkan agama, tak gitu?

Sumber: Mykmu

PANASSS..!!! NASIB TERKINI ULAMA PAS...SEDIH WOOOO..!!!

BERMULA dengan kenyataan Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang melahirkan hasrat untuk tidak bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRI-13) nanti, seorang lagi daripada golongan ulama iaitu Datuk Seri Azizan Abdul Razak memberikan isyarat yang sama.

Bagaimanapun kita tidak boleh menyatakan bahawa pendirian mereka ini suatu yang pasti atau tidak kerana akhirnya keputusan muktamad terletak kepada parti. Namun ini tidak bermaksud kita tidak berhak untuk menghitung nasib golongan ulama di dalam Pas dalam pilihan raya umum akan datang.

Sememangnya, kedudukan golongan itu menjadi perhatian sama ada mereka akan menjadi calon majoriti atau sekadar ditempatkan dalam kelompok yang kecil untuk bertanding di kawasan-kawasan luar bandar (kampung-kampung).

Semua orang tahu bahawa biar pun Pas suatu ketika memperkasakan kepimpinan ulama namun slogan berkenaan boleh dikatakan hampir tidak kedengaran lagi, apa yang kita sering dengar kini adalah Pas Untuk Semua (Pas For All) .

Justeru timbul persoalan sejauh manakah suara ulama akan memainkan peranan penting dalam penentuan calon bagi Pas dalam PRU-13 nanti. Sama ada penyokong Pas hendak mengakui atau tidak, suara ulama di dalam parti itu sudah semakin menipis.

Segalanya berlaku sejak Pas bersekutu dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP, malahan pemilihan parti itu tahun lalu sudah menjadi bukti bagaimana golongan ulama tidak begitu lagi diharapkan untuk menjadi peneraju utama dalam mencapai cita-cita politik Pas mencapai kejayaan cemerlang dalam pilihan raya.

Mungkin atas dasar itu juga, Abdul Hadi ketika diminta mengulas mengenai kejayaan calon-calon profesional menduduki jawatan utama dalam parti itu menganggap, ''inilah barisan pilihan raya Pas."
Sememangnya Abdul Hadi tidak mampu berbuat apa-apa bagi menghalang penguasaan golongan ulama semakin luntur dalam parti itu. Biar pun Pas mempunyai Dewan Ulama atau Majlis Syura yang seharusnya menjadi pakar rujuk kepada sebarang tindakan politik Pas tetapi sejauh manakah badan-badan berkenaan berfungsi?

Apa yang menarik dari semasa ke semasa suara ulama yang lantang memperjuangkan sesuatu perkara atas nama kebenaran semakin dihalangi dengan cita-cita politik Pas. Sebab itulah kita melihat bagaimana Dr. Hasan Ali biar pun menjadi Exco Kerajaan Negeri Selangor beliau akhirnya disingkirkan, begitu juga dengan nasib Ahli Parlimen Bachok, Nasharudin Mat Isa yang dikatakan semakin tidak menentu kerana dilihat cenderung kepada usaha bekerjasama dengan UMNO.

Ramai pemerhati politik melihat, penguasaan golongan profesional bagi jawatan-jawatan utama dalam Pas akan turut mempengaruhi keputusan parti itu dalam penentuan calon-calon dalam pilihan raya umum akan datang.

Ini memandangkan, golongan profesional mungkin sudah merasakan masanya sudah tiba bagi mereka menguasai parti itu manakala golongan ulama hanya bertindak sebagai penasihat sahaja.

Mengulas perkara ini, penganalisis politik, Ahmad Masrizal Muhammad berkata, sesuatu yang menarik untuk diperhatikan dalam isu ini ialah bagaimana pengaruh pemimpin profesional dalam Pas membuat keputusan terbaik memilih calon untuk partinya dan setakat mana kumpulan aliran agama sanggup berkompromi.

Menurut beliau, secara strategiknya, peminggiran terhadap kumpulan berlatarbelakang agama dilakukan dalam beberapa situasi.

''Pertama, ia dibuat berdasarkan kepada faktor lokaliti iaitu kumpulan itu tetap akan menjadi taruhan terutama dalam kawasan yang majoriti Melayu konservatif namun bagi kawasan Melayu di bandar utama, pasti kumpulan ini tidak akan diberi peluang. Kumpulan profesional akan lebih diutamakan.

''Kedua, peminggiran berlaku dalam situasi kepimpinan struktural parti. Jawatan-jawatan utama yang strategik akan dipastikan diproksikan kepada kumpulan bukan aliran agama. Ini adalah lebih merbahaya kerana ia akan ada kaitan dengan hala tuju, dasar dan orientasi parti," katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata, dalam hal ini jika jawatan-jawatan utama parti dipegang oleh kumpulan profesional maka adalah tidak mustahil dalam pilihan raya umum nanti kita akan dihidangkan dengan lebih ramai calon-calon Pas yang bukan daripada aliran agama kerana sudah pasti mereka akan campur tangan menentukan calon-calonnya.

'' Jawatan utama mereka dalam parti adalah modal untuk mereka bertegas dalam membuat keputusan penting parti seperti calon-calon pilihan raya. Majlis Syura pun nampaknya sudah semakin menipis imunitinya. Inilah wajah dan warna baru pas di era kepimpinan profesional dengan tagline 'Pas For All'," katanya.

Namun apa pun yang hendak dilakukan oleh Pas, mereka tidak harus melupakan jasa golongan ulama yang bukan sahaja bertanggungjawab menubuhkan parti berkenaan tetapi juga meletakkan Pas pada tahap sekarang.

Bermula dengan hanya menangi satu kerusi dalam pilihan raya, Pas kini sudah berupaya memerintah dua negeri iaitu Kelantan dan Kedah serta suatu ketika pernah menawan Terengganu. Semua itu berlaku kerana jasa dan pengorbanan golongan ulama yang disifatkan oleh Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr.Haron Din sebagai juruterbang.

Malahan dalam satu wawancara dengan lidah rasmi Pas, Haron pernah mengingatkan bahawa sejak Pas ditubuhkan pada 1951, ia adalah sebuah parti Islam yang tujuan utamanya untuk melaksanakan tuntutan Allah bagi mengislamkan masyarakat dan negara.

Selain itu, Haron juga menyentuh bagaimana dalam era kepimpinan ulama, pencapaian besar perjuangan yang diletakkan atas landasan Islam bagi menuju matlamat, keagungan dan memartabatkannya menjadi perjuangan yang memikat hari majoriti umat Islam.

Tetapi itu dulu, Haron bercakap dalam wawancara yang disiarkan 15 Mei 2009, namun sekarang Pas sudah berbeza,. Matlamat negara Islam sudah tidak lagi menjadi sasaran parti itu dan ini kemungkinan akan disusuli dengan peminggiran konsep kepimpinan ulama secara terancang.

Ia terjadi kerana keterujaan Pas yang lebih bersikap terbuka dalam berpolitik merebut kekuasaan. Keterujaan inilah yang memungkinkan Pas sanggup berkompromi dan bersekongkol dengan PKR dan DAP biar pun banyak tindak-tanduk kedua-dua parti itu dilihat bertentangan dengan perjuangan Pas.

Oleh itu bagi penyokong-penyokong golongan ulama dalam Pas mereka perlu sedar tentang ancaman yang sedang dihadapi oleh golongan berkenaan menjelang pilihan raya umum akan datang. Seperti mana kita ketahui golongan ulama bukannya kumpulan yang semakin kuat dalam Pas malah semakin luntur kekuatan mereka.

Tanpa menduduki jawatan penting dalam parti kecuali Abdul Hadi yang menjadi Presiden, golongan ulama dalam Pas tidak boleh bersuara banyak. Selama ini pun kita sudah lihat bagaimana apabila ada ulama yang cuba bersuara lantang hatta dalam soal agama sekali pun mereka akan mendapat kritikan daripada dalam Pas sendiri.

Oleh itu, kata-kata kononnya golongan ulama akan menjadi jurupandu kepada perjuangan politik Pas hanyalah omong kosong dan nasib golongan itu akan terus terpinggir dalam pilihan raya umum akan datang.

Jika golongan ulama mahu memperkukuhkan semula kedudukan mereka dalam parti itu, mereka harus mematikan calon daripada golongan itu paling ramai menjadi calon kerana jika tidak percayalah haluan perjuangan Islam yang dipelopori oleh ulama pada 1951 hanya akan tinggal sekadar catatan sejarah. - Klik sini

PEDASSSS..!!! DULU DEPA NAK LELONG, SEKARANG DEPA NAK DUDUK KAT SITU..!!!

PENGANJURAN program 'Himpunan Hijau Ke Putrajaya' di Stadium Darulaman di Alor Setar, Kedah semalam, mengundang kelucuan bagi sesetengah rakyat negeri ini yang masih tidak lupa apa yang dilaungkan oleh pakatan pembangkang kira-kira lebih sedekad lalu.

Ketika Putrajaya mula dibuka oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad sekitar 1999, parti pakatan pembangkang bersama Pas menjaja dakyah-dakyah antaranya ia adalah mega projek oleh kerajaan yang membazir dan menghabiskan duit rakyat.

Justeru, kesemua parti yang bersekongkol dalam pakatan itu memburuk-burukkan Putrajaya hingga ke tahap mahu ia dilelong sahaja.

Namun kini, lain pula ceritanya, 'ibarat cakap tak serupa bikin' dahulu mahu Putrajaya dilelong tetapi sekarang mereka pula yang 'terhegeh-hegeh' dan 'tergila-gilakan' Putrajaya.

Sungguh melucukan kerana amat jelas, apa yang diperkatakan oleh pemimpin mereka sejak dahulu (dan hari ini sebahagian pemimpin itu masih lagi hidup) adalah ibarat meludah ke langit lalu terkena muka sendiri.

Tapi tidak mengapalah, semua orang mempunyai hasrat atau impian dan mungkin pemimpin parti pembangkang tidak berfikir panjang ketika mengeluarkan kenyataan mahu melelong Putrajaya dan hari ini mereka tiba-tiba insaf kepentingan Putrajaya lalu mahu memilikinya.

Hakikatnya, ia menunjukkan satu lagi pengajaran bahawa Pas sentiasa tidak konsisten dalam apa jua dilakukan sama ada dasar negara Islam, negara kebajikan, perjuangan hukum hudud atau tidak dan sebagainya. Biar rakyat menilai. 

Dalam satu majlis di Dewan wawasan Jitra, Kedah baru-baru ini, Dr. Mahathir berkata: 
"Dulu depa mahu lelong Putrajaya tapi sekarang berjuang nak ke Putrajaya, saya sebenarnya nak belikan loceng kepada (Datuk Seri) Nik Aziz (Abdul Aziz) untuk dia guna waktu lelong," kata Dr. Mahathir berseloroh sambil disambut dengan sorakan daripada orang ramai. 
 Apapun begitulah Pas, yang mana rakyat negeri ini sudah puas 'geleng kepala' sejak 2008 apabila melihat satu persatu isu, masalah dan kontroversi timbul akibat kelemahan pentadbiran kerajaan negeri.

Sejak isu pelantikan Exco yang menyaksikan Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak 'dipantau' oleh jawatankuasa pemandu Pas Pusat, pergolakan dalaman masih berlaku hingga ada pemimpin Pas negeri yang mahu agar orang muda diberi laluan memegang jawatan itu jika Pas memenangi semula Kedah.

Ini menunjukkan isu tersebut belum selesai bahkan kerajaan negeri tidak sudah-sudah berdepan dengan pelbagai masalah antaranya isu krisis kewangan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) hingga menyebabkan para pelajar dan kakitangannya teraniaya. 

Ketika ini, Pas sering mendabik dada berbangga dengan Kuin yang mempunyai kursus-kursus pengajian seperti Syariah, Usuludin, Bahasa Arab dan Muamalat tetapi fakta sebenar ialah Kuin adalah projek yang dimulakan oleh Barisan Nasional (BN) sebelum Pas mengambil alih pentadbiran kerajaan negeri.

Kuin di bawah Pas menghadapi banyak masalah antaranya kenaikan mendadak yuran pengajian pelajar dari RM60 ke RM200 sejam kredit, kegagalan menjelaskan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso), potongan zakat dan ansuran bank bagi perumahan dan kenderaan walaupun gaji pekerja dipotong setiap bulan untuk tujuan tersebut.

Selain itu, kursus perubatan yang baru diperkenalkan juga tidak mendapat sambutan sewajarnya.
Ketika pembangkang kononnya mahu menuju ke arah pendidikan tinggi percuma, Kuin pula mengenakan caj RM25 seorang bagi membuat pemeriksaan terhadap sesi kemasukan pelajar.

Selain itu, Kuin menetapkan RM150 hingga RM250 seorang untuk menjalani pemeriksaan kesihatan di Kuin sahaja, sedangkan pemeriksaan itu boleh dijalankan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) dengan kos RM20 dan di klinik swasta sekitar RM70 seorang.

Rakyat juga tertanya-tanya apabila isu-isu tender terbuka terhadap beberapa projek kerajaan negeri juga masih gagal dijawab sewajarnya oleh kerajaan negeri. Mungkin ada baiknya jika Pas Kedah mencermin diri sendiri kerana begitu beria-ia mahu menawan Putrajaya sedangkan mentadbir kerajaan negeri dalam keadaan 'lintang pukang' dan dihimpit pelbagai masalah. 

Apapun, Himpunan Hijau Ke Putrajaya itu bukanlah sesuatu yang luar biasa kerana pengisiannya adalah aktiviti biasa seperti ceramah-ceramah rutin Pas sebagai usaha untuk menguatkan momentum mereka kononnya bagi menawan Putrajaya yang terletak kira-kira 470 kilometer dari Stadium Darulaman.

Sebab itu, sasaran kehadiran 100,000 orang ke perhimpunan mulai pukul 4.30 petang hingga ke 9 malam itu, tidak tercapai atau menjadi sesuatu yang boleh dipertikaikan. - Klik sini

PEDASSS..!!! NIZAR DAN PEGUAM YANG GILA KUASA..!!!

azmi-sharom-june1
BUAT sebuah negara demokrasi seperti Malaysia, ada 2 cara dimana undang-undang digubal dan diterima pakai sebagai rujukan dinegara ini.  Yang pertama sudah tentulah melalui Parlimen, dimana ahli-ahli Dewan Rakyat yang dipilih akan duduk bersidang dan menentukan undang-undang.

Cara yang kedua ialah apabila sesuatu kes diputuskan di Mahkamah tertinggi negara (Mahkamah Persekutuan) yang mungkin berlainan daripada undang-undang asal dari yang diluluskan di Parlimen.  Ini adalah amalan biasa di negara-negara bekas jajahan British.  Undang-undang seumpama ini dipanggil Law of the land.

Dalam kedua-dua di atas, dimana para peguam terlibat?  Melainkan peguam itu adalah ahli Parlimen, maka jawapannya ialah tarak, yilek.

Justeru, amat menggelikan hati bila ada 2 peguam (seorang dipanggil pakar perundangan) yang memberikan pandangan bahawa Akta Hasutan tidak sepatutnya digunakan dalam kes Nizar memfitnah Sultan Johor kerana kononnya menggunakan wang rakyat untuk membida nombor plat WWW1, seperti disiarkan Malaysian Insider hari ini.

Tidak setakat itu, salah seorang dari mereka yang juga orang kuat Majlis Peguam, Syahredzan Johan dipetik sebagai berkata “This Act must go. It is against democracy and one’s constitutional freedom of expression and speech” (Undang-undang itu mesti dihapuskan.  Ia bertentangan dengan demokrasi dan kebebasan berucap dan menyuarakan pendapat dalam perlembagaan).

Persoalannya sekarang lu dua orang sapa?

Keputusan untuk menghapuskan sesuatu undang-undang atau tidak perlu dibuat di platform yang betul iaitu Parlimen atau Mahkamah Persekutuan, bukan di tangan lawyer cabuk yang tak seberapa tapi dah diagung-agung sebagai pakar dan sebagainya.

Kalau rakyat memilih kerajaan sekarang, bermaksud mereka bersetuju (secara kolektif) dengan apa juga tindakan yang dibuat oleh wakil mereka di parlimen.  Kalau rasa nak buang atau kekalkan undang-undang, perlulah berdasarkan suara rakyat, bukan suara peguam yang tak berapa belas ribu orang tu.

Tak tahu bila ianya bermula, tapi kelihatannya peguam hari ini sudah rasa diri mereka lebih bagus mengatasi segala yang lain.  Sebab itulah segelintir dari mereka yang kemudian membentuk Majlis Peguam, beraja dimata bersultan dihati.

Nak cakap pasal keadilan tapi polis pukul perusuh, depa kondem, perusuh pukul, terbalikkan kereta polis, depa buat tak nampak, keadilankah itu?

Balik pada soal Nizar tadi, kalau bukan menghasut apa yang kita nak gelarkan tindakan Nizar tu?  Adakah itu nak dipanggil setia?  Toksah nak perbodohkan atau perlekeh sistem beraja di Malaysia inilah, setiap kelompok perlukan ketua dan ketua negara ini ialah Sultan dan Raja, terimalah hakikat itu.

Kalau Nizar boleh setia dan patuh kepada DAP, kenapa dengan institusi beraja dia boleh buat main-main?  DAP ada nama dalam rukun negarakah?

Tak payah faham undang-undang pun boleh tahu semua ni.  Peraturan yang direka manusia saja yang menjadikan peguam nampak ‘somebody’, itu pun dalam Mahkamah saja, luar mahkamah, lu orang sama macam orang lain jugak.

Sumber: Mykmu.net

PANASSS..!!! ZUNAR MEROYAN BILA DIHARAMKAN, DIA HARAMKAN ORANG BOLEH PULAK..!!!

zunar gari
Baru-baru ini Timbalan Pengerusi Suruhajaya Piliharaya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar mengumumkan bahawa penggunaan bahan kempen berbentuk karikatur tidak dibenarkan pada Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) ini.

Katanya, tindakan tersebut diputuskan bagi mengelak sebarang unsur fitnah yang dilukis pada karikatur tersebut memandangkan ia boleh direka-reka mengikut kehendak akal dan mampu menjurus kepada bentuk tohmahan yang tidak benar.

Maka ekoran pengumuman itu, maka melentinglah Zunar, seorang kartunis upahan pembangkang yang mencari rezeki mencipta persepsi dan fitnah berbentuk sindiran di dalam karikaturnya.

Reaksi itu adalah normal bagi mereka yang cari makan dengan kartun-kartun fitnah seperti Zunar dan rakan-rakannya.

Meskipun begitu, ia juga satu keputusan yang agak mengecewakan saya kerana saya sebelum ini banyak melihat kartun-kartun yang berbentuk positif, informatif dan berfaedah yang diterbitkan oleh pelbagai agensi kerajaan bagi menafikan dakyah kartun Zunar dan konco-konconya.

Bagaimanapun, saya terpaksa menghormati keputusan SPR tersebut memandangkan salah satu tanda sikap bertamadun ialah mematuhi undang-undang yang ditetapkan. Dalam konteks ini, saya perlu patuh pada keputusan SPR itu.

Namun, khabarnya Zunar sudah mengeluarkan kenyataannya semalam mengenai pengumuman SPR tersebut dan dia menegaskan bahawa dia tetap mahu meneruskan kempen PRU ke-13 kali ini dengan karikatur-karikatur karyanya bagi menentang BN.

Pasa saya, reaksi sebegitu pun sudah dijangkakan. Maklumlah, puak-puak Pakatan Haram sememangnya tidak bertamadun, menggunakan undang-undang rimba dan memang suka melanggar undang-undang yang ditetapkan.

Persoalannya, jika Zunar berdegil dan mahu SPR membatalkan keputusan itu, apakah Zunar sanggup menerima risiko buruk dari pembatalan tersebut?

Sekiranya dibatalkan keputusan SPR itu, Zunar sudah tentu akan lebih giat mengeluarkan karya-karya fitnah dan tohmahan dengan agenda hasutan jahat bagi mempengaruhi rakyat Malaysia untuk membenci BN.

Sudah pasti Zunar akan menggunakan kartun-kartunnya menggarap persepsi buruk terhadap para pemimpin BN pada PRU ke-13 ini.

Namun, apakah Zunar sanggup berhadapan dengan kartun-kartun yang bakal diterbitkan oleh para penyokong BN nanti?

Apakah Zunar sanggup melihat para penyokong BN melukis gambar-gambar aksi panas Anwar, Azmin, Shamsidar, China Doll, Siam Doll, Mat Sabu, Normah dan lain-lain pemimpin Pakatan Haram?

Bagaimana nanti kalau para penyokong BN mengeluarkan kartun dalam versi rakaman video pendek yang menceritakan bagaimana modus operandi Anwar menghilangkan diri selama 2 jam dan beraksi bersama China Doll?

Bagaimana pula nanti jika wujud pula komik bersiri mengenai rentetan kisah Anwar yang beraksi panas dengan Shamsidar sambil makan “ais krim” sebagaimana yang diceritakan oleh Nallakarupan menerusi koleksi-koleksi videonya?

Apa kata kalau para penyokong BN mengeluarkan karikatur Zunar sendiri yang mempamerkan dirinya menerima upah lumayan dan “Siam Doll” dari agen Yahudi untuk memburuk-burukkan para pemimpin BN dan UMNO?

Kalau karikatur-karikatur sedahsyat itu dikeluarkan oleh para penyokong BN dan Pakatan Haram pada PRU ke-13 nanti, apakah Zunar sanggup menanggung dosa para pelakunya?

Jelas sekali akal Zunar “pendek”. Dia tidak merenung jauh tentang keputusan SPR itu dan tidak tahu untuk menilai yang mana satu baik dan yang mana satu yang buruk.

Agak memalukan apabila Zunar bersikap seperti keanak-anakan apabila gagal memahami sesuatu larangan yang mampu memberikan kebaikan kepada kedua-dua belah pihak. Agaknya, Zunar sudah kehabisan idea untuk menyerang kerajaan, mungkin…

Sumber: Mykmu.net

LAWAK PAGI INI...KADIAQ DAH MASUK PAS...?!!!


Semalam, aku nampak Kadiaq pi Himpunan Hijau Ke Stadium Darulaman...tapi dia tak pakai bow tie macam biasa...dia pakai songkok dan berbaju Melayu...

Ada budak PAS tu kata.."Tu Kadiaq tu...dia tertinggal bow tie kat rumah ke?"...bunyi sindiran...

Kawan dia menyampuk..."Aku dengar dia pakai bow tie tadi..tapi bila Azizan jegil biji mata kata dia...terus dia tukar pakai baju Melayu.." heh!

Tu la yang aku dengaq semalam...

Errr..actually semalam aku menyusup masuk ke himpunan tu... lecah! Habis kasut aku kena selut..aku dok berdiri tengah padang semalam...

Nak tahu apa cerita yang aku dapat semalam? Heh...takpa..baca dulu apa yang kawan-kawan aku cerita...nanti aku cerita pulak dari kaca mata aku...gambaq pun ada...heh!

Friday, June 1, 2012

PANASSSS..!!! VIDEO AKSI "TUALA LEMBAB" BADRUL AMIN DAN BINI ORANG TERSEBARRR..!!!???


Panasss brooo..!!! Panaaasss..!!! Tengok cepat sebelum kena delete dari Youtube..!!! Siapa? Sapa lagi kalau bukan "Ostat" belaan Anwar..Badrul Amin la brooo..!!! Perghhh..!!!

Akhirnya keluar jugak video "tuala basah" nihhhh...heh! Apa nak dikata lagi weehhh..!!!

PANASSS 18SX..!!! CLUE VIDEO ANWAR-SHAMSIDAR-AISKRIM..!!!

"Dia tengah sebok lick ais krim laaa.."

"Dia banyak kuat main..."

"Apa macam dia makan ais krim.."

"Saya cakap sama itu Anwar sama Shamsidar.."

"20 minit..."

"You mau tengok itu ais krim bukan..?"

Semua kat atas tu adalah kenyataan Nalla yang aku transkrip. Sikit je..tapi aku rasa dah cukup untuk bagi clue tentang video tu...

Siapa air krim siapa? Cuba korang fikir....heh!

Cuba tengok video kat bawah...

PANASSS..!!! ADEGAN BERAHI..!!! APA KATA HERONYA..?

Selepas muncul dalam filem ‘Anak Halal’ dan ‘Cun’ arahan Osman Ali, pelakon berbakat besar, Remy Ishak kini bakal muncul dalam sebuah lagi filem arahan pengarah Ombak Rindu itu iaitu ‘Jiwa Taiko’.

GUA sendiri berpeluang menghadiri Malam Gala Tayangan Media filem tersebut di Cathay Cineleisure, malam tadi dan apabila menontonnya, GUA terkejut melihat aksi ‘berani’ pelakon kacak itu melakonkan aksi berahi dengan pelakon Diana Danielle.

Remy yang memegang watak sebagai Firman, seorang bekas banduan bertemu dengan Trisya (Diana Danielle) di sebuah pusat pemulihan dan dari situ, mereka jatuh cinta. Dalam filem tersebut, ada beberapa babak berahi di mana Firman dan Trisya berpelukan, ‘berciuman’ serta melakonkan aksi-aksi yang mengghairahkan.

Malah, terdapat juga satu babak cium yang dipotong oleh Pihak Lembaga Penapisan Filem dan ini ternyata akan mencetuskan persoalan sama ada mereka benar-benar cium atau sebaliknya.
GUA sempat bertemu dengan buah hati Tiz Zaqyah ini bagi bertanyakan mengenai isu tersebut dan Remy menganggap itu hanya tuntutan beliau sebagai seorang pelakon semata-mata.

“Saya memilih untuk berlakon dalam filem ini kerana seronok dengan jalan cerita serta perwatakannya dan bukan sebab babak pegang-pegang ini. Sebagai pelakon, kami bercerita, jadi benda ini harus dihidupkan. Saya tak mahu nanti di mana watak itu perlu buat, tapi kami tak boleh buat lantas ia jadi tak hidup.

“Mungkin orang akan pertikaikan, tapi saya tahu batas saya. Saya juga tak mahu benda-benda sebegini membataskan kerja-kerja saya. Saya juga tak nak perkara begini buat saya tak boleh berlakon serta kekok untuk menghidupkan watak saya,” ujar Remy menafikan babak tersebut keterlaluan.

“Saya tak rasa benda ini agak keterlaluan. Saya ambil perkara ini dari sudut yang positif. Sebagai pelakon, kami hanya berbicara tentang niat kami untuk bercerita. Bagi saya, tak ada istilah tentang aksi keterlaluan. Malah, masa shooting pun tak ada yang keterlaluan dan masing-masing profesional melakukan tugas.

“Bagi saya, apa yang penting ialah niat di mana niat kami di sini adalah untuk bagi nasihat dan memberitahu kepada masyarakat tentang masalah-masalah social yang berlaku sekarang. Saya tak rasa benda ini akan jadi satu isu. Saya harap penonton dapat ambil ia sebagai satu nasihat dan bukan satu perkara yang jijik.”

Dalam perkembangan lain, Remy memberitahu baru saja selesai menjalani penggambaran filem ‘Bravo 5’. Selain ‘Jiwa Taiko’ yang bakal ditayangkan 14 Jun 2012, Remy turut akan muncul dalam filem ‘Aku, Kau dan Dia’, ’29 Februari’, ‘Hantu Kapcai’ dan ‘Azazil’. (Gua.com.my)

SEKS MENURUT KACAMATA ISLAM...MESTI BACA..!!!

Seks adalah satu keperluan bagi manusia, namun seks juga sebenarnya menghidangkan ‘cabaran’ bagi kita kerana bertitik-tolak dari situlah, lahirkan pelbagai kemungkaran kesan daripada kegagalan kita mengawal nafsu yang bersarang di hati dan sanubari.
“Di antara kamu akulah yang paling takut kepada Allah, tetapi aku berpuasa dan berbuka, aku salat dan tidur, dan aku beristeri. Orang yang menafikan sunnahku itu bukanlah daripada golonganku.” – Maksud hadis riwayat Bukhari dan periwayat yang lain.
 PERIHAL mengawal hubungan seks sering diperingatkan dalam al-Quran. Allah swt telah membinasakan umat Nabi Lut as kerana tabiat seks sumbang. Namun, Nabi Muhammad saw mengingatkan kaum lelaki agar beristeri demi menikmati seks halal. Orang yang hidup tanpa isteri dianggap tidak menurut sunnah (ajaran) Nabi saw.

Mengapakah Islam menyuruh hubungan seks secara terkawal iaitu menerusi pernikahan? Hari ini pula, terbit penyakit Aids (sindrom kurang daya melawan penyakit) yang disebarkan menerusi hubungan seks, pemindahan darah dan penggunaan suntikan. 

Tentulah ada hikmah di sebalik wujudnya Aids – sebagai suatu peringatan kepada kita agar betul-betul waspada akan zina atau pelacuran dan penagihan dadah.

Dalam laporan Tabung Kanak-Kanak Bangsa-Bangsa Bersatu (Unicef), perhambaan seks berlaku di negara-negara miskin, yang antaranya penduduk majoritinya Islam. Sering soal kemiskinan dianggap punca anak perempuan di jual kepada rangkaian pelacuran. 

Namun di negara maju, hubungan seks tanpa batas juga berlaku. Seks bebas bukan saja sebagai bahan niaga yang mudah mendatangkan keuntungan besar, malah ada yang menjadikannya sebagai hobi dalam bertukar-tukar pasangan.

Bagi umat Islam, imejnya akan terhina apabila masalah seks bebas ini semakin berkembang dan membabitkan ramai orang.

* BENCANA SILAM

Masalah seks sebenarnya bukanlah masalah baru. Ia masalah kuno yang sudah berakar dari mulai manusia ini diciptakan, cuma manusia yang menyalahgunakan masalah seks ini ke arah negatif. 

Kalau kita merujuk kepada agama Samawi, seperti Yahudi, Nasrani dan Islam juga agama besar lainnya tidak satu pun ajaran ini yang membenarkan kebebasan seks. 

Kerosakan moral dalam pandangan Islam lebih banyak terarah kepada masalah seks, walaupun Islam sangat memandang berat masalah lain seperti judi, riba, penganiayaan dan lain-lain.

Namun, kesan daripada kebebasan seks jauh lebih berbahaya. Kita mesti mengakui banyak terjadi kebocoran rahsia negara disebabkan oleh masalah seks. 

Firaun hancur disebabkan masalah seks, Napoleon runtuh berpunca daripada seks, Nazi hancur kerana skandal seks, raja-raja Islam hilang kuasanya kerana mainan wanita. Dan banyak lagi hal serupa yang difirmankan Allah dalam al-Quran.

Seks bebas bukan saja menghancurkan penyakit dan virus berbahaya yang sulit disembuhkan.

* PERANAN IBU BAPA

Islam sebagai agama yang sempurna dan memberi asas kepada pelbagai huraian masalah yang muncul. Sejak manusia hidup di bumi, orang tua diarahkan oleh Islam agar memelihara anak-anaknya daripada penyalahgunaan seks. 

Orang tua dituntut mendidik anaknya ke arah yang positif, termasuk memberikan tuntutan seks yang benar, sebab itu masalah seks yang terjadi antara ayah dengan ibu tidak boleh diketahui dan dilihat oleh mereka.

Ibu bapa mestilah bersifat terbuka kepada anak-anak dan diwajibkan menjelaskan masalah seks ini secara benar agar mereka boleh menyalurkannya menurut tuntutan yang ditentukan Islam. 

Masyarakat Islam mestilah memahami bahawa masalah seks mempunyai nilai yang suci dan tinggi dalam Islam. Islam menghormati seks sebagai suatu hak asasi yang mesti disalurkan, tetapi penyaluran itu hendaklah mengikut undang-undang yang sudah ditetapkan oleh Allah.

Perkahwinan yang betul adalah penyaluran yang sangat patut dan sesuai untuk umat manusia. Dengan perkahwinan yang didasari oleh falsafah yang tinggi, penyaluran seks secara benar dapat terlaksana. 

Apabila umat Islam mengerti tuntutan agamanya yang berkaitan dengan seks, maka seks itu akan mempunyai nilai yang tinggi, manusia akan mendapatkan kepuasan yang paling puncak, sehingga tidak akan muncul suatu pemikiran yang negatif di kalangan umat Islam untuk manyalurkan nafsunya.

* POLIGAMI

Barangkali seseorang lelaki ada yang mempunyai nafsu yang tinggi, yang memerlukan penyaluran yang lebih. Allah juga membuka jalan untuk berpoligami, asal sesuai dengan asas dan falsafah poligami yang ditentukan Allah:

“Dan jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil terhadap hak-hak perempuan yatim (bila mana kamu mengahwininya), maka kahwinlah wanita lain yang kamu senangi: dua, tiga atau empat. Kemudian jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil, maka kahwinilah seorang saja atau hamba yang kamu miliki. Yang demikian itu adalah lebih kepada tidak berbuat aniaya.” (An-Nisa’:3)
Islam memberi peluang yang sangat romantis dalam penyaluran seks ini. Hal ini bertujuan agar moral manusia sentiasa terpelihara.
Ini pulalah yang membezakan manusia dengan binatang. – (al-Quran, S.7:179).
 Tiada agama di dunia yang lebih tegas mengakui keinginan semula jadi manusia sebagai keinginan yang sihat dan bersih.
“Manusia digemarkan dengan kecintaan memuaskan keinginan kepada wanita, anak-anak, harta yang banyak dari emas, perak, kuda pilihan, ternakan dan sawah ladang. Itulah keseronokan hidup di dunia dan di sisi Allah tempat kembali yang baik.” – (Surah Ali Imran:14).
 Dalam ayat ini Allah menyebutkan seluruh kegiatan hidup yang menyeronokkan dan mengakuinya sebagai keinginan yang realistik dan digemari manusia atau sebagai keinginan yang sihat yang pada dasarnya tidak di sangkal dan dikecam sama sekali. 

Yang tidak diizinkan Islam ialah hanyutnya manusia dalam arus keinginan itu, sehingga mereka terkongkong menjadi hambanya.

GEDIKKKK..!!! AKSI GEDIK BUDAK MELAYU BERTUDUNG TAK TAHU MALU..!!!


Korang pernah tengok budak sekolah segedik ni? Gedik betul, kan? Tak malu..!!! Dah la pompuan.. anak sapa la ni...yang sadisnya aksi gedik ni belaku di Malaysia..!!!

Haram jadah sungguh..! Elok ketuk dengan penyapu tu je. Dah la gedik, lepas tu upload kat dalam Youtube. Tak malu ke?

Mak bapak depa suruh pi sekolah ke suruh pi gedik macam tu? Kalau depa ni adik-adik aku...dah lama kena dah nii... 

Apa pulak kata hangpa semua?

PANASSS DARI KEDAHHH..!!! TOK BASHAH "TABUH" AZIZAN RAZAK SUKU NYAWA..!!!


Perggghhh!!! Nampaknya UMNO Kedah dah main "kasar". Heh! Semalam, Tok Bashah dan "balun" Azizan Razak...muahahahahaaa...!!! 

Boleh tahan jugak Tok Bashah...berani dia "balun" Azizan..! Setahu aku, tak ramai pemimpin UMNO Kedah yang berani "balun" Azizan secara terbuka...heh! Bravo Tok Bashah. Tak rugi aku mengundi kat DUN Bakar Bata...

Paling best, Tok Bashah kata Azizan ni macam "joker"..!!! Heh! Kalau kat istana, kiranya Azizan ni pangkat jadi "jester" laaaa...tukang buat lawak bila Raja tengah marah...heh!

Tok Bashah "belasah" Azizan pasal balak kat Kupang tu. Kes kat balak kat Kupang tu, aku dan kawan-kawan blogger aku yang keluarkan kes tu secara eksklusif..!!! Lepas kami blast, baru RTM, TV3, Sinar dan media arus perdana datang cover kes tu...heh!

Kerja aku and the geng la tuuuuhhh..! Heh! Pueh hati aku wehhhh..!!!

Aku tak mau kata apa lagi. Aku akan belasah kes balak kat Gunung Inas tu sampai Azizan surrender! Kes lain ada banyak lagi dalam tangan aku...heh! 

Buat masa ni, aku bagi kredit penuh untuk Tok Bashah pasal berani "balun" Azizan...

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah menyifatkan Menteri Besar Kedah Azizan Razak sebagai pelawak apabila tidak memandang serius desakan orang ramai mengenai pembalakan di Baling.

"Membaca reaksi Azizan yang berkata air sungai itu keruh kerana hujan lebat dan beliau menyindir pemuda pemudi yang membuat demo itu, saya rasa kenyataan itu hanya sesuai dibuat oleh seorang pelawak," katanya.

"Beliau sepatutnya memandang serius perkara berkenaan kerana melibatkan kepentingan rakyat. Mereka bersuara kerana gelisah dengan apa yang berlaku. Tetapi Azizan memperkecilkan suara rakyat," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan cek sumbangan kerajaan persekutuan kepada 25 persatuan pemandu teksi dan 43 persatuan penjaja di Anak Bukit hari ini.

Ahmad Bashah berkata air keruh itu berpunca daripada hujan yang turun yang membawa bersama hakisan tanah.

Hakisan tanah itu berlaku kerana sudah tiada pokok yang menguatkan struktur tanah, katanya.

"Daripada maklumat penduduk, dahulunya sungai itu airnya jernih dan digunakan untuk saluran air masyarakat tetapi sekarang sudah tidak boleh digunakan kerana sudah kotor," katanya.

Ahmad Bashah berkata rakyat mahu melihat tindakan dan bukannya penafian.

"Ambil tindakan segera sama ada arahkan berhenti pembalakan itu dan kaji semula pembalakan di situ, bukannya memperlekehkan mereka yang bersuara. Mungkin Azizan perlu meninjau sendiri masalah rakyat di sekitar Baling abru beliau memahami penderitaan mereka kerana pembalakan," katanya.

WOI NIZAR..!!! MANA PEGI 16 BUAH CAMRY TUUU..???!!!

camry nizar

Nizar Jamaluddin sememangnya terkenal dengan sikapnya yang suka menderhaka kepada DYMM Sultan-Sultan dan Raja-Raja Melayu di negara ini. Sudah memang begitu sifat azalinya, mana mungkin dia meninggalkan sikap kurang ajarnya itu.

Sebagaimana maklum, baru-baru ini Nizar yang dikatakan suka membawa lilin di dalam poketnya telah bertindak kurang sopan dan boleh dikategorikan sebagai menderhaka terhadap DYMM Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar.

Di dalam twitternya, kenyataan Nizar yang jelas menyindir, mengkritik pedas, cuba mencetus persepsi negatif rakyat terhadap Baginda Sultan dan seolah-seolah sengaja mencara “pasal” dengan Istana Johor mengenai pembelian nombor pendaftaran kenderaan, WWW 1.

Kata Nizar, wang tersebut dibazirkan oleh DYMM Sultan Johor dan sepatutnya digunakan untuk keperluan rakyat. Banyak juga dia mengomel di twitter, tapi saya enggan menyiarkan kata-kata busuknya itu di sini.

Namun seperti dijangka, Istana Johor bukanlah serendah IQ Nizar dan tidaklah bodoh seperti “puppet” Ngeh dan Nga itu. Anakanda Sultan Johor, Tengku Ismail pantas membela ayahandanya dengan menjelaskan bahawa wang yang digunakan untuk membeli nombor pendaftaran kenderaan itu bukanlah bersumberkan dari duit rakyat.

Malah, Tengku Ismail menegaskan bahawa wang tersebut adalah dari Istana Johor sepenuhnya dan tiada kena mengena dengan mana-mana pihak, termasuk Kerajaan BN Negeri Johor.
Pedas dan tepat di dahi “komunis” itu. Syabas Tuanku!

Apa yang Nizar perlu tahu bahawa wang sebanyak RM520,000 itu adalah dari pihak Istana Johor sepenuhnya dan ia seolah-olah kurniaan DYMM Sultan Johor buat rakyat di seluruh Malaysia.

Wang tersebut akan dibayar kepada sebuah Jabatan Kerajaan dan ia akan digunakan bagi memenuhi keperluan rakyat dan tidak pun dibazirkan kepada mana-mana pihak sebagaimana yang didakwa Nizar.

Nizar perlu diingatkan tentang 16 buah Toyota Camry yang dibelinya dengan menggunakan duit rakyat ketika dia menjadi Menteri Besar Perak. Tidak sampai setahun, kereta-kereta itu telah dijual kembali dengan harga “second hand” yang jauh lebih rendah!

Masih ingat lagi AGS 10, AFD 11, AFD 22, AFD 33, AFD 55, AFD 66, AFD 77, AFD 88, AFD 99, AFD 333, AFD 999, AFF 33, AFF 88, AFF 99, AGS 828 dan AEU 606?

Cantik benar nombor-nombornya, bukan? Berapa harga yang dibida Nizar? Mengapa tidak ada angka 44? Sebab masyarakat Cina menganggap nombor itu “mati” dan membawa sial? Mungkin kerana tidak memilih nombor itu maka Nizar “disialkan” dari kerusi Menteri Besar?

Mana perginya kesemua kenderaan-kenderaan mewah itu? Sudahlah “dikapurkan” duit rakyat Perak, tanah di negeri itu pula cuba diserahkan sehingga 999 tahun kepada warisan komunis sehingga memurkakan DYMM Sultan Perak! Orang Melayu pun tak ada yang diberi tanah selama 999 tahun secara percuma. Tapi Nizar nak beri pula?

Pada saya, Nizar adalah pengkhianat Melayu dan penderhaka tegar kepada DYMM Sultan dan Raja-Raja Melayu di era ini. Mujurlah dia hidup di zaman ini. Kalau dia hidup di zaman Kesultanan Melayu Melaka, rasanya sudah lama dia dibunuh Laksmana Tun Tuah.

Tapi, Nizar itulah juga yang disayang puak-puak PAS di Perak. Kononnya Nizarlah “nyawa”, Nizarlah “payung”. Mereka tidak sedar bahawa Nizar itu sebenarnya “mangkuk bertingkat yang berayun-ayun”!

Seharusnya Nizar beri pengajaran atas sikap kurang ajarnya itu. Jika seorang rakyat Thailand boleh dihukum kerana menghina Raja Thai di internet, mengapa pula undang-undang di Malaysia tidak boleh menghukum dan memberi pengajaran kepada orang seperti Nizar?

Sebutkan siapa pemimpin Pakatan Haram yang cuba membelanya? Kalau berani bela, belalah! Dengan yang membela itu pun akan disumbat ke penjara nanti. Kalau Pakatan Haram bela Nizar, jelaslah bahawa nasib Institusi DiRaja berada dihujung tanduk jika mereka memerintah nanti.

Orang macam itu pun rakyat nak sokong lagi? Tolonglah fikir secara waras dan logik sikit…

Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! BUKTI PAS BALING MENIPU DAN KEBAS DUIT..!!!?


Nampaknya PAS Baling memang kaki penipu dan kaki kebas duit. Heh! Sejak zaman Memali lagi, puak-puak PAS di Baling dah banyak menipu dan tibai duit untuk kepentingan peribadi...

Video diatas adalah bukti kukuh yang mengesahkan bahawa laporan yang mengatakan seramai 200 orang ahli UMNO menyertai PAS di Kampung Iboi, Mukim Kupang, Baling adalah satu penipuan besar untuk mengabui mata Azizan Razak.

Begini cerita sebenarnya...

Di Kampung Iboi, hanya da lima orang ahli PAS. Itu pun semuanya anak beranak mereka sekeluarga sahaja. Namun memandangkan Kampung Iboi tiada cawangan PAS, maka pemimpin PAS Baling nak tunjuk hebat kat Azizan dengan menubuhkan cawangan di situ...

Untuk membuat ia dilihat benar-benar berlaku, PAS Baling telah "import" ahli-ahli PAS dari kampung-kampung lain di sekitar Kupang untuk menyertai cawangan PAS di Kampung Iboi. Gila ke? Macamana nak tubuh cawangan kalau ada 5 orang ahli je...kan? Heh!

Maka depa pun buatlah majlis, kononnya 200 orang ahli UMNO masuk PAS di kampung tu. Malah, depa panggil Azizan Razak rasmikan "batu asas" markas PAS Kampung Iboi...

Nak tahu apa yang berlaku pada markas tu? Heh! Apa pun tarakkk..! Batu asas nak bina markas PAS kat situ pun dah hilang tak tau pi ke mana..!!! Heh! Hambik hang...!!!

Nak tahu kenapa depa nak sangat tubuh cawangan PAS sampai sanggup menipu?

Rerupanya...setiap cawangan PAS akan menerima duit dari PAS Negeri pada setiap pilihanraya. Khabarnya, duit tu hangus dan tak direkod..!!! Maknanya, dapat duit free..!!! Tu yang depa kalut tubuh cawangan tuuuuu...!!! Heh!

PAS Baling ni memang teruk..! Dari zaman Memali lagi. Bukan saja hobi depa menipu dengan mempergunakan agama, duit pun depa tibai.

Nak tahu lanjut, sila bertemu dengan Cikgu Non. Dia tau la apa yang belaku dalam PAS Baling sejak zaman Memali sampai sekarang...! Heh! Nak tahu berapa banyak yang PAS Baling dah kebas duit tabung Memali pun dia boleh jawab...heh!

LAWAK PAGI INI...KEJUTAN AWAL SEMPENA IJTIMAK DAN MUNAJAT PAS DI STADIUM DARULAMAN..!!!


Perrrgghhhhh..!!! Memang terkejut aku bro..!!! Pepagi lagi aku terkejut dengan kartun ni..!!! 

Mungkin ini la kot "kejutan" yang Mustapha Ali kata semalam yang akan berlaku di Ijtimak Munajat PAS kat Stadium Darulaman petang ni tuuuu...heh!

Sanggup Nik Aziz dan Hadi tak pakai baju..tayang body! Yang sorang tu tinggal rangka je...yang sorang lagi tu "perut jauh ke depan"! Heh! 

Bila kencing, Hadi nampak ke tidak "anu"nya tu..? Muahahahaaaa...

Thursday, May 31, 2012

ABSOLUTE 18SX ONLY..!!! VIDEO "RABA NENEN" ANAK GUAN ENG TERSEBAR DI INTERNET..???!!!


Actually, somebody emailkan link youtube ni kat aku.. Email tu kata video ni ada kaitan dengan insiden "raba nenen" yang dikaitkan dengan anak Guan Eng dulu tu...

Apa lagi..aku pun klik je laaa...

Rupa-rupanya, video ni aksi rakaman "raba nenen" oleh seorang guru kat Indonesia. Haram hadah sungguh cikgu tu! Sampai anak murid sendiri pun jadi mangsa...!!!

Agaknya, macam ni la budak cina pompuan tu "diraba nenen" oleh "tuuuuuutttt.." tu, kan? Kesiannnn......

PANASSS..!!! APA KATA AMY SEARCH LEPAS MASUK UMNO? PILIH UMNO LEPAS JUMPA POK NIK..???!!!


Apa kata Amy lepas dia masuk UMNO? Dia masih Islam? Nik Aziz restui dia masuk UMNO? Bob Lokman pikir dia sorang je yang Islam bila "peluk agama PAS"? Chehhhh!!!

Ni pulak kenyataan Mus dari kumpulan May...kita dengar pulak apa dia kata lepas masuk UMNO...cayalah brooo..!!!


Bagi penyanyi bersuara macho...Ibnor Riza...perghhhh..!!!


Actually, ramai dah artis yang masuk UMNO macam Jamal Abdillah, Farah Fauzana, Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan ramai lagi. Kalau nak dikira, dah beratus orang dah. Cuma tak kecoh je...

Tak macam Bob Lokman dan Aishah. Mereka memilih UMNO sebab mereka memilih dengan waras, bukan kerana marah tak dapat itu atau ini.

Tapi, terserah la kan. Itu namanya demokrasi bro. Jangan pulak Bob Lokman masuk PAS korang puji dan Amy Search masuk UMNO korang kutuk. Tak demokrasi la cam tu. At least, hormat la pendirian orang lain.

Apa pun, Phewwwwwiiiiitttttt...!!!! Dah tentu ada lebai-lebai PAS yang marah giler. Diorang bajet Amy masuk PAS sebab jumpa Pok Nik sebelum ni. Sekali dia masuk UMNO la pulakkkk..!!! Pergghhh...sakit hati wooooo..!!! Muahahahahahaaaaa....

GEMPARRR..!!! ANWAR DALANG DI SEBALIK KEJADIAN BALING BATU..???!!!


Dek kerana malu akibat sambutan yang diterima dari penduduk rumah pangsa di Bukit Kerinchi tidak sebagaimana yang diharapkan, walhal itulah tempat yang dikatakan lubuk dan kekuatan Nurul Izzah Anwar Ibrahim, terpaksalah PKR mencipta pelbagai taktik bagi terus meyakinkan para penyokong mereka kononnya UMNO adalah pengganas sebenar.

Sedangkan selama berbelas tahun, PKR merupakan pencetus segala masalah di negara ini. Dari masalah demonstrasi sehinggalah masalah peningkatan kadar jenayah, industri lendir, industri judi haram, pemerdagangan manusia dan sebagainya di Selangor, semuanya berpunca daripada PKR, dengan dibantu atau lebih tepat lagi didalangi oleh DAP.

Kekecohan di Kerinchi sebenarnya bukanlah disebabkan kerana batu atau objek yang dibaling dan mengenai kepala orang yang tidak bersalah, tetapi kerana Anwar Ibrahim cuba menjadikan para pendengar ceramah tegarnya agar menyeberang pagar dan menyerang setiap orang yang berada dalam ceramah UMNO tidak jauh dari tempat dia berceramah.

Itu sebenarnya yang ingin dilakukan.

 

Justeru, bersandarkan kepada beberapa bukti lakonan yang melibatkan PKR seperti mati hidup semula dalam BERSIH 2.0, sabotaj kereta supaya terlibat dalam kemalangan tetapi Anwar sentiasa ‘cheating-death’ dengan menaiki kereta lain, menuduh Najib penakut dan enggan menghadiri perbicaraan, sedangkan Anwar Ibrahim pula enggan berhujah sebaliknya cuba mencari kemenangan dari segi teknikal, bersahabat baik dengan orang yang telah mengarahkan agar umat Islam di Palestin, Iraq, Afghanistan, Sudan dan Bosnia dibunuh tetapi mengalihkan tuduhan tersebut kepada Tun Dr. Mahathir yang namanya cukup harum di negara-negara berkenaan bukan kerana persahabatan dengan tokoh Zionis tetapi kerana BANTUAN-BANTUAN BESAR yang dihulurkan.

Seperti juga dalam drama terbaru, kisah UMNO ganas kononnya tentu sekali akan mengimbaukan kenangan kita kepada kenangan Pilihanraya Kecil Bagan Pinang apabila seorang penyokong Pakatan Rakyat yang dikenali sebagai Bob Parking telah ditetak oleh orang-orang UMNO. 

Gambar-gambar ‘mangsa tetakan’ tersebut telah disiarkan oleh blog-blog Pakatan. Anwar Ibrahim dan PKR sangat kecoh dengan dibantu pula oleh Ketua Pemuda PAS, Nashruddin Tantawi kononnya UMNO ganas dan pengganas.

Namun setelah diselidiki, lain pula ceritanya. Kulit ‘mangsa tetakan’ tersebut langsung tidak mempunyai sebarang kesan. Sebaliknya baju yang ditetak telah terkoyak dan kelihatan seperti dituris, sekaligus mengesahkan bahawa senjata yang digunakan amat tajam. 

Anehnya, ‘mangsa tetakan’ tidak mengalami sebarang parut luka walaupun pada masa yang sama, kelihatan ‘darah’ pada kesan turihan di baju.


Apa yang berlaku di Kerinchi sebenarnya mempunyai motif yang sama. Anwar datang ke Lembah Pantai dalam usahanya untuk membantu Nurul Izzah yang semakin menurun populariti lantaran sikapnya yang tidak bekerja untuk rakyat, sebaliknya lebih sibuk dengan perkara-perkara lain yang langsung tidak berkaitan dengan masalah rakyat Lembah Pantai. 

Malah, cerita-cerita berkenaan Nurul Izzah yang langsung tidak melayan sebarang aduan rakyat Lembah Pantai kepadanya, bukan juga cerita kosong.

Berbeza dengan zaman Reformasi dan 2008, penduduk Lembah Pantai yang seringkali dijadikan sebagai ‘guinea-pig’ oleh Anwar Ibrahim dan PKR mula menunjukkan sikap negatif mereka terhadap Anwar Ibrahim dan PKR khususnya. Dari awal lagi, sewaktu Nurul Izzah sedang berucap, penduduk yang tidak senang dengan hasutan-hasutan Nurul Izzah sudah mula menunjukkan reaksi mereka.

Apabila Anwar Ibrahim tiba, reaksi negatif semakin menjadi-jadi. Ucapan Anwar Ibrahim lebih banyak terganggu. Emosinya tercabar. Egonya tercalar kerana yang berucap di seberang pagar adalah Ummi Hafilda yang tidak habis-habis menceritakan tentang skandal seks melibatkan Anwar Ibrahim dan kakak iparnya, Shamsidar Taharin.

Itu adalah kemuncaknya bilamana Anwar Ibrahim gagal meneruskan ucapannya dan ceramahnya seperti biasa. Pada ketika yang sama jugalah, saksi-saksi melihat batu-batu dan objek-objek keras berterbangan dari arah sekumpulan ahli AMK, bukan sahaja ke arah kumpulan UMNO tetapi juga ke arah pendengar-pendengar ceramah Anwar Ibrahim.

 

Dan menariknya, Anwar Ibrahim dalam ucapannya yang berapi-api, menyatakan BETAPA SIALNYA PEMUDA UMNO… kemudian mencabar supaya batu-batu terus dibaling ke arah kumpulan pendengarnya sambil mengapi-apikan para pendengarnya tentang kesialan UMNO dan keganasan yang dilakukan akibat DUIT YANG BANYAK.

Hasutan yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim itu memang sangat jelas agar satu pertempuran berdarah tercetus. Dia sebenarnya tidak marah kerana ada orang yang cedera tetapi dia lebih berharap agar lebih ramai yang cedera. Kalau ada yang mati, itu lebih baik buat Anwar Ibrahim.

Pendengar-pendengarnya ceramahnya semakin kurang. Provokasi dan keganasan merupakan intipati kehidupan PKR perlu digerakkan secara agresif untuk meramaikan pendengar ceramah Anwar Ibrahim. 

Dan anehnya, di sebalik segala macam provokasi dan keganasan yang melibatkan Anwar Ibrahim dan PKR, sekarang ini pula, UMNO yang dituduh melakukan perbuatan berkenaan.

Anwar dan PKR sudah bertaubat ke? Sumber: Klik sini

PANASSS 18SX..!!! LAWAN BUKA TALI BRA DI KHALAYAK RAMAI..!!!

Aku rasa, rakyat China ni dah takde kerja dah. Kira nak cari kontroversi je kerjanya. Terbaru, diorang buat pertandingan bukak tali bra...hampehhhh..!!!

Aku rasa, kalau biarkan Khalid "gagap" perintah Selangor, dah tentu budaya ni akan dia bawak masuk ke negeri tu. Dah banyak dah budaya songsang yang dia bawa masuk dalam masa 4 tahun ni...

Lagipun, Khalid tahu...Anwar memang suka "China Doll". Jadi untuk pastikan jawatan MB dia tu tak terlepas ke tangan Azmin, maka dia boleh buat event ni untuk ambik hati Anwar. 

Anwar mesti suka punyaaa..!!!


CHINA – Sebuah pusat membeli-belah di bandar Gungzhou telah menganjurkan pertandingan yang sangat pelik dan unik iaitu ‘pertandingan lumba buka tali bra’.

Pertandingan ini dianjurkan sempena musim promosi yang sedang berlangsung di pusat membeli-belah tersebut.

Syarat-syarat bagi pertandingan ini adalah setiap peserta dikehendaki membuka tali bra dari lapan model dalam masa secepat mungkin.

Namun, yang mencabarnya bagi pertandingan ini apabila setiap peserta dibenarkan menggunakan satu tangan sahaja untuk membuka kesemua tali bra tersebut.

Setiap peserta lelaki sedaya upaya menunjukkan kemahiran mereka dan salah seorang peserta berjaya mencipta rekod apabila dia berjaya membuka kesemua tali bra itu dalam masa 21 saat sahaja.

Memang bagi kita rasakan pertandingan sebegini agak pelik, tetapi bagi negara China yang mempunya 1.3 billion penduduk, pertandingan sebegini menjadi kebiasaan bagi mereka. - Mynewshub.my

ADEHHH..!!! KESIAN TENGOK MODEL CATWALK JATUH TERGOLEKKK...

Adehhh laaaa..! Kesian pula aku tengok. Berkali-kali dia jatuh...Kalau aku ada kat situ, kompom aku akanjadi lelaki paling "gentleman" tolong papah dia sampai keluar dari pentas tu...adehhh!


VIDEO: Model Jatuh Tergolek-Golek Atas Pentas, Kesianla Pulak….

Semua yang hadir waktu itu tak mungkin dapat melupakan bagaimana Naomi tergelincir di atas ‘runway’.

Kejadian memalukan itu terjadi pada pertunjukan gaun musim dingin di Paris pada tahun 1993.
Sebenarnya ada insiden yang lebih ‘sadis’ kalau diikutkan.

Model Lindsey Wixson pernah mengalami hal yang serupa tahun lalu.

Malangnya Lindsey terjatuh hingga TIGA KALI dalam waktu yang sama!

Mula-mula selepas terjatuh untuk kali pertama, dia dapat bangun.

Malah Lindsey sempat mengangkat tangannya kepada penonton seolah-olah hendak memberitahu yang dia ‘baik-baik saja’.

Tetapi, baru dua langkah, oooopss! dia jatuh lagi.

Setelah jatuh untuk kedua kalinya, dia mula berwaspada, dia berdiri kemudian berjalan dengan berhati-hati.

Entah apa malang nasibnya hari itu, kali ini dia jatuh lagi sekali, sekaligus mencatatkan rekod ‘tergolek’ di atas pentas sebanyak tiga kali berturut-turut.

Hah, siapa kata senang buat kerja modelling ni? - Mynewshub.my

BLA DARI ALLAH..!!! AZMIN SEDANG DERITA "SAKIT MISTERI" KERANA DERHAKA PADA IBUNYA..???!!!

 

Sebenarnya, Azmin Ali selama ini berada dalam zon yang sangat selamat dan sentiasa dilindungi. Walaupun pelbagai onar yang dilakukannya, Azmin Ali seolah-olah dilindungi oleh perisai yang mempertahankannya daripada diserang. 

Tidak sahaja Anwar Ibrahim yang melindunginya daripada terus menerima tekanan dan rejaman, sebaliknya konco-konco Azmin Ali juga sentiasa bersedia untuk mematahkan sebarang hujah walaupun dengan sedikit bayaran diberikan oleh Azmin Ali.

Begitu juga dengan serangan dan pendedahan yang dilakukan oleh adiknya sendiri, Ummi Hafilda Ali. 

Caci nista dan kata keji terhadap perbuatan serta amalan Azmin Ali yang keluar dari mulut Ummi Hafilda sekadar satu cerita sensasi yang tidak meninggalkan sebarang bekas kepada Azmin Ali apatah lagi isterinya, Shamsidar Taharin.

Namun apabila ibu tuanya, Che Tom Yahya merintih dan menceritakan bagaimana kecewa serta remuknya perasaannya selaku ibu dengan perbuatan dan layanan Azmin Ali kepadanya, bermulalah episod-episod malang buat Azmin Ali. 

Biarpun Azmin Ali terpaksa membuat sidang media untuk memberitahu dia tidak mendurhakai ibu tuanya kepada orang awam, namun balasan atas dosa-dosa pendurhakaannya sudah mula berjalan.

Mungkin seandainya Azmin Ali adalah seorang mubtadi yang tidak mempunyai sebarang peranan di dalam masyarakat dan negara, tiada siapa pun yang mahu menjaga tepi kainnya. Malangnya Azmin Ali adalah seorang pemimpin politik.

 Jawatannya ialah Timbalan Presiden PKR, Ahli Parlimen serta Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor. Peranan dan pengaruhnya kepada masyarakat sangat besar. Batasan dan disiplin bagi seorang pemimpin sepertinya jauh lebih ketat berbanding orang awam lain.

Justeru setiap kehidupannya tidak ada yang bersifat privasi, sebaliknya menjadi hak rakyat awam.
Kemarahan seorang ibu terhadap anaknya biarpun dengan hanya titisan air mata di pipi, sudah cukup untuk mendatangkan musibah besar kepada anak durhaka itu.

Itu yang sedang menimpa Azmin Ali. Cerita tentang pemilikan harta dan kekayaan yang tidak bersumber atau lebih tepat lagi sumber yang kurang dikenalpasti, mulai terbarai satu demi satu. 

Bermula dengan pendedahan oleh bekas kakitangan Anwar Ibrahim sendiri iaitu Anuar Shaari, dan terbaru oleh bekas pegawai BPR yang membuat pendedahan kepada Raja Petra Kamaruddin membabitkan Shafie Yahya, bekas Ketua Pengarah BPR yang pernah mencetuskan kontroversi sedikit masa dahulu.


Apabila sudah ada pihak yang kembali mencetuskan persoalan tentang kekayaan Azmin Ali dan isterinya yang hanyalah seorang surirumah, kemudian dikaitkan pula dengan orang lain iaitu  Shafie Yahya yang dituduh telah mengarahkan BPR memansuhkan kes siasatan tersebut yang kemudian dihubungkan pula kepada Anwar Ibrahim… maka cerita ini sebenarnya seperti satu ketulahan yang sedang jangkit-menjangkit.

Shafie Yahya yang mungkin sedang menikmati alam persaraannya dengan tenang, tiba-tiba tersedak apabila cerita lamanya sebagai proksi Anwar Ibrahim yang dilantik untuk melindungi Anwar Ibrahim, disebut kembali. 

 Fail-fail yang ‘dihilangkan’ dari siasatan BPR, kembali dikorek dan tidak mustahil sekiranya fail-fail berkenaan ‘telah diselamatkan’ oleh seseorang yang tidak lagi sanggup melihat Azmin Ali dan Anwar Ibrahim bersenang-lenang menyembunyikan diri tetapi pada masa yang sama, menuduh orang lain berkelakuan jahanam seperti mereka.

Telah dikatakan berkali-kali bahawa DOSA KEPADA IBU akan dibayar tunai di dunia lagi. Tidak semua pendurhaka ibu akan menerima nasib seperti Nakhoda Manis, Si Tanggang atau Malim Kundang. Balasan dibuat dalam pelbagai cara… ada yang lambat, sedikit demi sedikit, mahupun sekaligus.

Azmin Ali tidak boleh bersembunyi daripada dosa-dosa pendurhakaannya. Dia mungkin boleh marahkan orang lain kerana kemarahan ibu kandungnya kepada dirinya sendiri, tetapi dia tidak boleh menipu bahawa sememangnya dia adalah ANAK DURHAKA yang sekarang ini sedang MENIKMATI KESERONOKAN BALASAN DOSA BESARNYA!

Sumber: Klik sini

PEDASSS BERCILI..!!! MB MANA PIKIR PAKAI KEPALA LUTUT NIHHH..???!!!

 
RAMAI yang ketawa tidak ingat dunia bila membaca cadangan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang bercadang untuk mengalirkan air dari Tasik Kenyir, Terengganu ke Selangor bagi mengatasi krisis air yang dijangka melanda negeri tersebut pada 2014.

Kononnya mengikut Khalid, paip air baru itu nanti akan dibina mengikut paip gas sedia ada di Banjaran Titiwangsa yang menghubungkan Terengganu dan Selangor bagi tujuan tersebut.

Tapi si pandir ini telah dimaklumkan atau tidak bahawa air dan gas tidak mempunyai berat yang sama, dengan air adalah jauh lebih berat dari gas. Uji kaji mudah, cuba tuangkan air berkabonat ke dalam gelas, apa yang ‘meletus-meletus’ di atas, dan apa yang tertinggal dibawah? Sudah tentulah gas yang akan meletus-letus di atas dan air yang akan tinggal dibawa.

Justeru untuk merealisasikan cadangan Khalid itu maka akan menjadi satu kerja pulak lagi untuk membina sistem pam air tekanan tinggi yang mampu menolak air dari Tasik Kenyir melalui Banjaran Titiwangsa untuk menyalurkan air ke Selangor.

Berapa kos dan tenaga manusia yang diperlukan, itu satu perkara yang Khalid tidak terfikir hingga sekarang. Sudah tentu pam ini tidak boleh gagal atau rakyat Selangor akan dilanda ‘kemarau air terawat’, waima dimusim hujan.

Kenapa Khalid memilih jalan susah sedangkan jalan mudah sudah ada, itu sedikit mengelirukan.

Yang perlu dilakukan Khalid sekarang ialah meneruskan projek penyaliran air dari Sungai Pahang ke Selangor (Loji Langat 2) seperti yang telah dimulakan kerajaan BN terdahulu, itu saja. 

Projek itu pun sudah separuh jalan dan hampir siap kalau bukan kerana pelbagai masalah dan tekanan yang diberikan kerajaan pimpinan Khalid Ibrahim sehingga menyebabkan projek tersebut terhenti.

Ini menunjukkan tahap kepimpinan Khalid yang sebenarnya. Berlawanan dengan pendapat ramai penyokong Pakatan Rakyat, Khalid terbukti tidak sebijak mana dan hanya layak menguruskan estet, bukan sebuah negeri yang ada banyak masalahnya sendiri.

Memang kalau dilihat kebelakang, sejak 4 tahun lepas Khalid mengutarakan banyak cadangan, tapi dalam banyak-banyak cadangan itu, hampir tidak ada satu pun yang dilaksanakan hingga kini.

 Ambil contoh cadangan menggunakan air lombong sebagai sumber alternative bekalan air di Selangor. Setakat hari ini, sudah berapa banyak lombong yang dikenal pasti mampu menjadi sumber alternatif air seperti yang dicadangkan Khalid?

Satu hal yang lain, sudahkah Khalid menjumpai jalan terbaik merawat air lombong yang dicemari dengan sisa logam berat (heavy metal contamination) yang biasa dikaitkan dengan kegiatan perlombongan seperti Boron dan sebagainya bagi membolehkan air tersebut selamat diminum?

Adalah sebab kenapa tidak ada negeri-negeri di Malaysia yang menggunakan air lombong sebagai sumber minuman, kerana ia tidak selamat.

Yang sebetulnya bukan air lombong sahaja yang tidak selamat di Selangor, air sungai di Selangor juga dikenalpasti sudah tidak boleh dirawat untuk dijadikan air minuman kerana teruk tercemar oleh sisa industri yang tidak terkawal di negeri tersebut sejak Pakatan Rakyat mengambil alih.

Pendek kata, ada banyak masalah berkaitan dengan air ini di Selangor kalau nak dikisahkan. Kalau dibiarkan tanpa tindakan segera, rakyat Selangor hanya tinggal 2 pilihan – tukar kerajaan sedia ada kepada kerajaan BN semula atau menghadapi risiko penyakit yang disebabkan oleh minum air dari sumber tercemar.

Sumber: Klik sini

PANASSS 18SX..!!! POM POM GIRL TERLONDEH NAMPAK BUAH DADA DI STADIUM SINGAPURA..!!!

3 video dah di delete..yang ni je yang masih "selamat"..

Singapura memang memalukan! Panas betul rakaman video "pom-pom girls" diorang yang menari tak hengat sampai terlondeh menampakkan buah dadanya. Secara live pulak tuuu..!!!

Empat video dah di upload kat Youtube pasal insiden ni. Tapi, 3 video tu dah di delete dan di flag. Tinggal satu video ni je yang ada. Tu pun di blur kan...


Heh! Mana Pok Nik? Ni ke negara "best friend" yang dia kata bagus sangat tu? Heh! Macam harammm..!!!

Tu laaaa...lain kali bangga lagi berkawan dengan setan kafir harbi...kan nama mu sendiri dah tercemar sekali...dengan Tan Sri Harussani taknak pulak dia salam cam tu..! Heh!

PANASSS..!!! APA YANG POK NIK AJIS BUAT DENGAN "KERUSI"NYA 22 TAHUN..???

pok nik kuan yew
Pok Nik dakwah Kuan Yew? Heh! Mimpi laaaa..!!!
Mursyidul Am PAS, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat mencabar Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakarian untuk menjadi orang tengah debat antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Nik Aziz berkata begitu ekoran kesanggupan Mufti Perak itu untuk menjadi orang tengah di dalam muzakarah di antara UMNO dan PAS untuk menyatukan umat Islam di negara ini.

Menurut Nik Aziz, tiada sesiapa yang mahu terima Tan Sri Harussani sebagai orang tengah untuk muzakarah tersebut kerana Mufti Perak itu dikatakan menghentam PAS sebelum ini dan ia dikatakan amat menyakitkan hati Mursyidul Am itu.

Menjawab persoalan Tan Sri Harussani yang mempersoalkan sikap PAS yang kemarukkan kerusi pada pilihanraya, Nik Aziz menegaskan bahawa dia memerlukan “kerusi” untuk berdakwah.

Sedap betul Nik Aziz bercakap. Tapi, dia tidak sedar bahawa apa yang dikatakannya itu benar-benar menunjukkan bahawa dirinya penuh dengan sikap ujub, takbur, tidak boleh ditegur, prejudis, buruk sangka dan banyak lagi sifat mazmumah yang dizahirkan.

Apa perlunya Harussani menjadi orang tengah debat di antara Najib dan Anwar? Tiada sebarang petanda pun majlis debat itu akan berlangsung. Nik Aziz bermimpi atau “syok sendiri”?

Lagipun, Najib dan Anwar merupaka orang politik. Harussani pula bukan orang politik. Beliau adalah seorang ulama dan tidak sesuai untuk mendengar atau menjadi orang tengah kepada pertelagahan dua ahli politik. Lainlah jika ia adalah bicara agama…

Tan Sri Harussani adalah individu paling layak untuk menjadi orang tengah pada muzakarah UMNO – PAS kerana beliau adalah seorang ulama yang adil dan tidak berat sebelah. UMNO beliau tegur, PAS pun beliau tegur. Siapa yang salah, beliau tegur dan siapa yang benar, beliau sokong.

Muzakarah yang Harussani cadangkan itu ialah demi perpaduan ummah dan bukan untuk politik. Di dalam Islam, perpaduan umat Islam adalah amat penting, malah lebih penting dari politik.

Contohnya, ketika perang Sifin, perang saudara di antara umat Islam yang bertelagah kerana politik di antara penyokong Muawwiyah RA dan Aisyah RA, demi perpaduan umat Islam, seorang sahabat telah mengangkat Al-Quran di tengah medan perang untuk menghentikan pepecahan itu.

Seterusnya, muzakarah di antara penyokong Aisyah RA dan Muawwiyah RA berlangsung dan ia berjaya menyatupadukan umat Islam yang bertelagah ketika itu.

Jadi, tidakkah Nik Aziz fikir bahawa muzakarah di antara UMNO dan PAS di negara ini mampu menyelesaikan masalah pepecahan ummah yang juga disebabkan oleh perbezaan fahaman politik sahaja?

Besar sangatkah politik dan “kerusi” di pandangan Nik Aziz sehingga menolak perpaduan umat Islam di negara ini?

Perlu diingatkan pada Nik Aziz bahawa dia sudah mempunyai “kerusi” di Kelantan sejak lebih 22 tahun yang lalu. Malah dia memiliki “kerusi” yang paling “empuk” dan “tinggi” di dalam negeri Serambi Mekah itu.

Namun, apa yang dia buat setelah mendapat “kerusi” di negeri itu? Majukah Kelantan di bawah “kerusi” yang Nik Aziz miliki?

Apakah dengan “kerusi” itu, Nik Aziz berjaya mentarbiyah, mendidik akhlak, berdakwah mengimarahkan agama Allah dan mengIslamkan sami-sami Buddha di Kelantan?

Tak payah jauh, baru-baru ini heboh di laman Youtube mengenai sepasang remaja Kelantan yang ditangkap pengawal keselamatan di dalam tandas di mana si budak perempuannya dalam keadaan tidak berseluar dan kekasihnya merayu agar mereka dilepaskan.

Begitukah dakwah Nik Aziz dengan “kerusi”nya? Apa yang Nik Aziz dakwahkan dengan “kerusi”nya itu? Nik Aziz berdakwah atau berdakyah? Kalau benar Nik Aziz berdakwah, tidak akan wujud aktiviti pelacuran yang begitu aktif tidak jauh dari pejabatnya di Kota Bharu!

Inilah jadinya bila seorang ustaz biasa “perasan bagus”, seolah-olah dia seorang ulama dunia terbilang. Bila ditegur ulama muktabar, dimarahnya kembali ulama tersebut. Sikap manusia jenis apakah ini?

Sudahlah Nik Aziz. Umur makin lanjut dan kesihatan semakin uzur. Berubahlah segera sebelum ajal menjemput. Sampai bila mahu hidup bertongkat langit? Bila dimasukkan ke liang lahad nanti, tahulah malaikat mengajar orang yang memecah belahkan umat Islam di Malaysia…

Sumber: Klik sini

Bila Kak Su Bersuara... Heh!