Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, May 26, 2012

PANASSS 18SX..!!! GADIS RAKAM VIDEO TUNJUK NENEN CUP C PADA BOYFRIEND..!!!


Perghhhh..!!! Nak buktikan nenen dia lebih besar, amoi ni sanggup rakam video tunjuk "nenen" pada boyfriend dia...! Siap bangga lagi sebab berjaya besarkan nenen sampai saiz cup C..!!! Heh!

Apa la punya samdol amoi ni..! Besarkan nenen pun nak rakam dan tunjuk kat boyfriend dia..! Heh! Sekali..boyfriend dia dah uploadkan video tu kat public...heh! Kan dah kena...!!! Muahahahaa...

Lain kali...jangan la buat tindakan bodoh macam tu. Nasib baik tak bukak tunjuk nenen sampai habis..kalau tidakkk...dah tentu dah malu besar...satu dunia tengok nenen dia...muahahahahaa..!!!

PEDASSS..!!! 50 TAHUN BERMUNAJAT..TAPI TAK MAKBUL PUN..!!! APA PUNCANYA..???

Mursyidul Am PAS semalam mengeluarkan “fatwa” terbarunya yang mewajibkan semua ahli PAS yang beragama Islam untuk menghadiri masjlis ijtimak dan munajat parti itu pada 1 Jun ini di Stadium Darulaman, Alor Setar.

Menurutnya, majlis berkenaan adalah untuk berdoa kepada Allah SWT sambil bermunajat dan bermubalahalah tentang kezaliman oleh “pihak tertentu” yang dikatakan menghalang perjuangan parti itu.

Saya percaya bahawa Nik Aziz maksudkan “pihak tertentu” itu sebagai UMNO kerana selama ini PAS sememangnya bermusuhan dengan parti yang menjadi tunjang pemerintahan dan kestabilan pentadbiran negara ini.

Kononnya, UMNO itu zalim terhadap PAS dan menghalang perjuangan “Islam” parti itu? Nampaknya semakin tua, semakin nyanyuk Nik Aziz ini…

Benarkah UMNO zalim terhadap PAS? Atau PAS yang menzalimi dirinya sendiri? Persoalan itu harus dikupas dan difikirkan oleh rakyat untuk membetulkan “kepala” Nik Aziz.

Dahulu, ketika PAS berdiri di atas kaki sendiri, perjuangan PAS agak dihormati. Cuma yang dimarahkan rakyat ketika itu ialah tindakan parti itu yang melacurkan nama Islam untuk memancing undi rakyat sedangkan perlakuan mereka tidak pun mencerminkan akhlak yang dianjurkan Islam…

PAS ketika itu hanya disokong kerana dasar perjuangannya sahaja dan bukan disokong atas dasar muamalah para pemimpin yang memimpin parti itu.

Namun PAS hari ini sudah “direformasi”kan oleh DAP dan Anwar Ibrahim. Hari ini PAS terpesong terus dari dasarnya dan yang paling mengecewakan ialah mengenai tindakan parti itu yang menukar perjuangan asalnya.

Kalau dulu PAS memperjuangkan penubuhan “kerajaan Islam”, kini PAS tunduk “kow tow” kepada DAP dan menukar perjuangannya kepada penubuhan “kerajaan kebajikan”. Pokoknya, DAP tidak dapat menerima perkataan “Islam” dan PKR bersetuju dengan DAP. PAS terpesong.

Kalau dulu PAS berjuang untuk melaksanakan hukum hakam Allah berdasarkan syariat Sunnah Wal Jamaah, kini PAS bertukar wajah dengan tidak lagi mengutamakan hukum Allah tersebut, termasuk hudud yang dilaungkan sebelum ini.

Sebut saja mengenai hudud, DAP akan melenting marah. PKR menyebelahi DAP dan PAS ekali lagi terkedu dan tunduk “kow tow” kepada kehendak kafir harbi dan agen Yahudi itu. Dan PAS terpesong lagi…

Jadi, siapakah yang menzalimi PAS kalau tidak para pemimpin parti itu sendiri? Siapa pemimpin tertinggi PAS yang mempunyai kuasa veto melebihi kuasa Presiden kalau bukan Nik Aziz? Jelaslah Nik Aziz yang menzalimi PAS dan dia berdoa untuk Allah membalas kezalimannya itu?

Seperkara yang perlu diingat oleh para penganut “agama PAS” bahawa parti politik yang mereka sertai itu sudah beribu-ribu kali berdoa, bermunajat dan berijtimak meminta kuasa politik dari Allah dan mengapa sampai sekarang permohonan itu tidak dimakbulkan Allah?

Malah, PAS telah ditakdirkan untuk “dilondeh” dan “dimalukan” dengan lebih dahsyat dari hari ke hari sejak mereka bersekutu dengan DAP dan PKR. Mengapa?

Jelaslah kerana doa para pemimpin PAS itu tidak mustajab meskipun ia dikatakan telah disertai oleh “para ulama muktabar PAS”. Setahu saya, antara sebab doa hambaNya tidak dimakbulkan Allah kerana mereka berdosa dan zalim terhadap diri mereka sendiri.

Pernahkah para pemimpin PAS dan penyokongnya berfikir tentang doa mereka yang tidak dimakbulkan sejak lebih 50 tahun mereka berdoa? Tidakkah mereka bermuhasabah dan melihat kepada kesilapan diri sendiri sebelum menuduh “pihak tertentu” sebagai zalim?

Pada saya, sekiranya PAS berjiwa zuhud, tawadhuk dan benar-benar beriman kepada Allah dan RasulNya, sudah tentu mereka akan sedar tentang kesilapan mereka itu dan kembali ke jalan Allah SWT.

PAS perlu ingat bahawa parti itu bukanlah Islam dan Islam itu bukanlah PAS. Tiada dakwa-dakwi lagi. - Kedahan69ers.com

TERKINI DARI UTARA..!!! SKANDAL TERBARU BINI GUAN ENG ADA KAITAN DENGAN KES "RABA NENEN"..?


Tu dia...apa kaitan amoi ni dengan kes "raba nenen"?
Rentetan dari cerita bini Guan Eng, Betty Chew yang dikatakan “tiba-tiba mengacau” seorang amoi yang dikatakan mempunyai hubungan sulit dengan seseorang, aku difahamkan bahawa cerita ini telah cuba ditutup rapat oleh jentera propaganda Guan Eng!

Pada satu tahap, dikatakan identiti amoi yang nama asalnya Ng Paik Kheng telah cuba ditukar dan gambarnya turut cuba disembunyikan dari diketahui orang ramai...heh!

Mujurlah ada sumber yang emelkan gambar Paik Kheng kat aku..siap kasi nama sebenar lagi..heh! Kalau tidak, dah tentu aku pun tak tahu menahu tentang “skandal” ni...

Kalau korang nak kenal siapa jentera propaganda Guan Eng ialah mereka-mereka yang cuba menutup “bau busuk” kes “raba nenen” yang dikaitkan dengan anak lelaki Guan Eng dulu. Heh! “Bau busuk macam bangkai” boleh tutup ke bro..?

Tapi, apasal yang jentera propaganda Guan Eng nak tutup sangat “skandal” ni? Ada yang tak kena ke? Apa kena mengena Guan Eng dengan amoi tu? Atau Guan Eng buat macam tu untuk...? Heh! Korang pikir la sendiri...

Pada aku, kalau nak diikutkan, seharuskan Betty Chew sendiri buat statement untuk jelaskan perkara ni. Bukan apa, ramai yang dah tahu perkara ni. Nanti buruk pulak nama DAP...kan? Heh!

Kalau Paik Kheng tu ada buat jenayah, Betty lapor je la kat polis. Kalau tak percaya kat polis, lapor la kat Unit Amal ke...heh! Tak pun, Betty saman je amoi tu kat mahkamah. Guna Karpal sebagai lawyer..heh! 

Amacam Betty? Ada berani? Kalau tak berani...bersedia la untuk laki hang diturunkan pangkat! Alamatnya tak jadi Ketua Menteri la Guan Eng lepas ni...Muahahahahahaaaa...!!!!!

PANASSS..!!! AMBIGA PANGGIL "BOYFRIEND" DATANG KE RUMAHNYA..???

bersih4-psamad
"Boyfriend" Ambiga dikatakan yang rambut beruban tak bersikat tu...serabaii..!!!
Nampaknya kedudukan “Ambiga” semakin parah pada ketika ini. Kebencian dan marah rakyat kepadanya semakin memuncak apabila dilaporkan seramai lebih 100 orang cuba berhimpun di depan rumahnya semalam untuk menunjuk rasa protes terhadapnya.

Tidak kurang juga penyertaan sekumpulan anak muda yang hadir bersama untuk memberikan memorandum “Halau 1.0” yang meminta Ambiga berambus keluar dari muka bumi Malaysia.

Namun, hasrat mereka telah disekat oleh pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan Polis DiRaja Malayasia (PDRM) yang mengawal ketat laluan utama untuk masuk menuju ke rumah Pengerusi Bershit itu.

Bagaimanapun, dikhabarkan bahawa memorandum “Halau 1.0” berjaya juga diserahkan kepada Ambiga. Itu pun ia diserahkan melalui celah pagar dan ia diterima oleh “kekasih gelap Amburger”, Pak Samad Janggut.

Menariknya, 100 peniaga yang cuba berhimpun di depan rumah Ambiga itu tidak pula memaki hamun DBKL atau polis.

Mereka juga tidak bertindak ganas membaling objek keras, topi keledar, botol, batu, besi atau kayu kepada para pihak berkuasa yang berkawal di situ.

Malah, mereka juga tidak pun merempuh sekatan, bertindak ganas atau memukul anggota pihak berkuasa yang menghalang mereka itu.

Dalam ertikata lain, tiada sesiapa yang dipukul sehingga masuk hospital, ICU, mati atau “pura-pura mati” di lokasi tersebut.

Maka jelaslah bahawa mereka-mereka yang berhimpun di situ yang terdiri dari ahli dan penyokong  Majlis  Tindakan Peniaga Kuala Lumpur lebih bertamadun, menghormati undang-undang dan mampu mengawal emosi nafsu yang marah.

Ia berbeza sekali dengan tindakan para pemimpin dan peserta himpunan Bershit 3.0 yang cuba menakluk Dataran Merdeka secara ganas, tidak bertamadun dan menggunakan undang-undang rimba yang direstui Majlis Peguam!

Keributan itu sebenarnya jelas mengganggu Ambiga apabila terpaksa merayu kepada “boyfriend”nya, Pak Samad Janggut untuk datang ke rumah untuk menemani dan mententeramkan hatinya yang gundah-gulana itu.

Pak Samad Janggut yang ditemui media memberitahu bahawa dia dan jawatankuasa Bershit akan bermesyuarat mengenai tindakan selanjut mereka kepada tuntutan dan tindakan pihak Bersih 4.0 yang cuba berniaga pasar malam di depan rumahnya itu.

Bagaimanapun, Pak Samad Janggut menyatakan bahawa dia tidak dapat memberikan sebarang kata putus kerana dikhuatiri bercanggah dengan kenyataan “girlfriend” kesayangannya itu.

“Saya tidak mahu mengeluarkan kenyataan kerana sebagai sebuah jawatankuasa biarlah kenyataan tersebut selari dengan apa yang mahu Ambiga nyatakan nanti,” kata Pak Samad Janggut yang dipetik dari media.

Jelaslah bahawa Pak Samad Janggut “takut” pada “girlfriend”nya itu! Dia tidak berani mengeluarkan sebarang kenyataan dan terpaksa menunggu cakap Ambiga, sedangkan Pak Samad Janggut juga berjawatan yang sama dengan Ambiga di dalam Bershit!

Pak Samad Janggut adalah Pengerusi Bersama Bershit, jadi selain Ambiga, dia juga mempunyai kuasa memutuskan sebarang kenyataan yang membabitkan jawatankuasa Bershit. Apa perlunya tunggu Ambiga yang sedang “kurang waras” akibat tekanan dari depan rumahnya?

Pak Samad Janggut perlu tahu kuasanya yang boleh mengeluarkan kenyataan bagi pihak Jawatankuasa Bershit.

Itu kuasa Pengerusi Bersama. Tentang soal rumah Ambiga, itu tiada kena mengena dengan jawatankuasa tersebut kerana jawatankuasa itu hanya membincangkan tentang tuntutan terhadap SPR dan kerajaan sahaja. Soal rumah Ambiga, biarlah dia yang uruskan sendiri…

Nampaknya, Pak Samad Janggut cuba bertindak seolah-olah dia adalah “suami Ambiga”. Suami Ambiga pun tak cakap apa-apa, tapi dia pula yang lebih-lebih. Sudahlah Pak Samad Janggut! 

Takkanlah bini orang macam Ambiga pun Pak Samad berkenan juga. Nak jadi macam Mat Sabu ke?

Sumber: Klik sini

PEDASSS BERAPI..!!! 4 ORANG NI "SAMPAH"..KALAU PKR NAK...AMBIK LAAAHH..!!! HEH..!!!

aziz bari
Orang macam ni memang tak diperlukan UMNO pun...heh!
Selepas bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Fauzi Shaari, menyertai PAS baru-baru ini, PKR juga tidak mahu ketinggalan dalam hal tersebut apabila mengumumkan “empat orang tokoh profesional” menyertai parti mereka.

Presiden “puppet” PKR, Wan Azizah Wan Ismail mengumumkan penyertaan “empat orang tokoh profesional” itu ke dalam PKR semalam, dan ia dilihat seolah-olah cuba menunjukkan bahawa lebih ramai golongan “profesional” memilih partinya itu.

Namun, apabila diumumkan nama-nama “tokoh-tokoh profesional” yang menyertai PKR itu, saya secara spontan berbisik di dalam hati…
“Kalau orang macam 4 ekor ni..tak masuk UMNO pun tak mengapa..Elok lah tu masuk PKR…PKR memang tempat simpan orang-orang macam tu pun…” kata hati saya yang kemudian dipersetujui oleh akal…

“Tokoh profesional” yang dimaksudkan oleh Kak Wan itu ialah Pengurus Kanan Am Jabatan Antarabangsa di Nam Fatt Corporation Berhad, Koh King Kee, Brigadier Jeneral (B) Datuk Abdul Hadi Abdul Khattab, bekas Pengarang The Malaysian Insider, Praba Ganesan dan Dr Abdul Aziz Bari, bekas pensyarah undang-undang di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Koh King Kee merupakan bekas tahanan ISA yang ditahan pada tahun 1974 kerana memperjuangkan “keadilan sosial”. Padanlah dia masuk PKR…

Orang yang mempunyai ideologi sosialis memang patut masuk PKR kerana  di dalam BN, ideologi sosialis sememangnya ditolak. Contoh individu yang memperjuangkan sosialis ialah Hisyamuddin Rais yang menyalak macam orang gila macam orang tak ada agama…

Abdul Hadi pula ialah bekas pegawai TUDM yang dikatakan terbabit dalam skandal penjualan enjin pesawat F5E di kem TUDM Sungai Besi. Padanlah…

Depan orang, takkanlah dia mahu mengaku bersalah menjual enjin pesawat milik TUDM itu. Macam Anwar juga, takkanlah dia mahu mengaku dirinya di dalam rakaman video skandal seks dengan China Doll itu pula, kan?

Jadi, Abdul Hadi dan Anwar memang “sekepala”lah, kan…

Praba? Apa yang mengejutkan tentang Praba? Sudah terang-terang dia adalah bekas pengarang Malaysian Insider. Malaysian Insider itu pro kepada siapa? Standardlah kalau dia masuk PKR. Tiada yang mengejutkan…
Dan Aziz Bari? Tak payah ulaslah tentang Aziz Bari. Rasanya satu Malaysia kenal dan tahu latar belakang Aziz Bari yang dipecat dari UIAM. Semua orang tahu dia memihak kepada siapa dan semua orang tahu dia banyak salah dan buruk berbanding benar dan betulnya.

Namun jika difikirkan, semua ke-empat-empat “tokoh profesional” itu mempunyai kes yang tersendiri dan semuanya boleh dikatakan tentang perkara negatif yang mereka lakukan dan tiada apa yang boleh dibanggakan dengan pencapaian mereka.

Lainlah kalau yang masuk PKR itu ialah tokoh-tokoh profesional seperti Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari, Datuk SM Faizal Tan Sri SM Nasimuddin, Tan Sri Lim Kok Wing atau Tony Fernandez. Kalau mereka yang masuk PKR, mungkinlah PKR boleh mendabik dada sedikit…

Seperkara lagi, layakkah mereka-mereka yang menyertai PKR itu digelar sebagai “tokoh profesional”?

Pada pengamatan saya, mereka lebih sesuai untuk digelar sebagai “penyangak” dan “poyo” atas apa yang mereka lakukan selama ini. Tiada apa yang boleh dibanggakan tentang pencapaian mereka. Lagipun, mereka memang orang pembangkang pun…

Saya fikir, tidak perlulah saya menyebut tentang siapa dan berapa ramai golongan atau mereka yang benar-benar “TOKOH” dan “PROFESIONAL” yang menyertai UMNO atau BN kerana tidak terbilang ramainya.

Lagipun, sudah sekian lama para tokoh profesional ini menyokong dan ramai dikalangan mereka yang menjadi ahli UMNO seumur hidup. Kenapa mereka menyokong UMNO dan BN adalah kerana mereka bijak dan benar-benar punya akal untuk berfikir.

Hanya mereka yang dungu tetapi kosmetiknya “profesional” sahaja yang akan menyokong Pakatan Haram. Sebab itu UMNO dan BN tidak hairan dengan penyertaan ke-empat-empat “ekor” itu ke dalam PKR.

Lagipun, orang macam itu memang tidak ada tempat di dalam UMNO dan BN. Maaflah yer..!

Sumber: Klik sini

GEMPAR DARI UTARA..!!! APSAL BINI GUAN ENG MARAH SANGAT KAT POMPUAN NI..???!!!


Apsal bini Guan Eng marah sangat kat amoi ni?
Korang kenal tak dengan pompuan Cina ni? Tapi, kenapa bini Guan Eng, Betty Chew, dikatakan marah sangat dengan pompuan Cina ni? Pompuan Cina ni lebih cun dan lebih seksi dari Betty ke?

Tak ramai yang kenai pompuan ni melainkan golongan “inner circle” DAP. Namanya Ng Paik Kheng. Dia bukan artis Cina atau artis terkenal Hong Kong pun. Tapi khabarnya dia cukup popular dalam DAP..kenapa ek?

Ada sumber menyatakan bahawa amoi ni ada hubungan sulit dengan “seseorang” yang tidak diketahui identitinya. Tapi, yang menghairankan, kenapa bini Guan Eng marah sangat pada amoi ni? Pelik wooo..!!!
Betty "Chewwinggum"...

Katanya, Betty telah bertindak “mengacau” Paik Kheng ni. Aku tak tahu la macamana bini Guan Eng tu kacau amoi tu, tapi tahap “kacau” tu dikatakan sehingga membabitkan “sentuhan fizikal”! Pergghhhh..!!! “Sentuhan fizikal” macamana tu Betty?

Khabarnya lagi, isu “Betty kacau Paik Kheng” tu dah jadi “buah mulut” di kalangan rakan-rakan rapat Betty. Cuma, mereka mengumpat di belakang bini Guan Eng je laaaa...tak berani berdepan. Maklumlah Betty kan bini “Khalifah”..!!!

Memandangkan isu ni berkaitan dengan pemimpin, Betty tu ADUN Kota Laksmana dan suaminya Guan Eng tu Ketua Menteri Penang, maka rasanya Betty perlu tampil beri penjelasan mengenai perkara ni...

Bukan apa...kalau rakyat yang lain tahu apa sebenarnya berlaku, kan bagus? Telus dan CAT, kan? Ni dah kira skandal ni...kalau DAP bermoral, skandal ni perlu dijelaskan..kan?

Langkah Awal Dah Cantik, Jangan Sia-Siakan MAS Lagi..





Baru-baru ini, aku terbaca beberapa laporan akhbar yang menyatakan tentang beberapa langkah awal MAS untuk mengubah nasib syarikat itu yang dikatakan sedang ‘nazak’.

Menariknya, aku difahamkan bahawa MAS memerlukan suntikan sebanyak RM9 bilion untuk memulihkan “penyakit” yang sedang dideritai oleh “kantung poket” syarikat penerbangan yang menjadi kesayangan rakyat negara ini.

Nak dijadikan cerita, beberapa agensi kewangan dan GLC dah setuju untuk menyuntik dana untuk membantu MAS yang “nyawanya dikatakan berada di paras leher” itu!

Actually, agak terharu jugak bila dengar berita macam tu. Masih ada juga syarikat yang benar-benar menghargai dan cuba menyelamatkan MAS...

Tapi yang utamanya, dengan pelaburan yang dibuat oleh agensi kewangan dan GLC-GLC itu, ia membuktikan bahawa MAS tetap mendapat keyakinan dari para pelabur untuk kembali bangkit mencatat keuntungan...

Bukan senang untuk mendapatkan keyakinan pelabur untuk sesebuah syarikat yang “nazak” macam tu, bro. Maknanya, MAS memang hebat dan reputasinya tetap diyakini pelabur kewangan..!
Okay, duit atau modal pusingan baru dah ada..selesai satu masalah utama.

Aku juga difahamkan bahawa MAS kini sedang menawarkan “Program Cuti Tanpa Gaji” selama 2 tahun kepada para kakitangannya. Ia adalah untuk memastikan mereka tidak dibuang kerja begitu saja sebagaimana syarikat-syarikat lain yang “nazak”.

Pada aku, ia adalah satu langkah yang positif untuk kakitangan MAS.

Mereka dapat bercuti selama 2 tahun tanpa dibuang kerja, benefits yang MAS beri tetap ada, bro! Insurans, medical card dan lain-lain tetap diberikan masa tempoh cuti tu...

Alhamdulillah, langkah cuti 2 tahun tu mendapat sambutan baik dari semua kesatuan sekerja MAS (MASEU) dan ketuanya ada membuat kenyataan memuji langkah tersebut.

Langkah ni pernah dibuat masa Idris Jala handle MAS dulu. Lagipun, SIA pun dah buat dah langkah ni pada Mac lalu. Maknanya, ia adalah perkara biasa sebelum ni dan ia dilihat sebagai langkah “menang-menang” di antara MAS dan kakitangannya.

Jadi, langkah ini adalah satu perkara yang mengembirakan kakitangan MAS yang sebelum ini turut digembirakan kerajaan dengan penarikan balik “swap share” antara MAS – Air Asia. So, para kakitangan MAShappy dan pengurusan syarikat pun happy...

Aku juga difahamkan tentang khabar yang hampir pasti yang menyatakan MAS akan re-negotiate balik kontrak catering mereka dengan LSG Sky Chefs-Brahim's  (LSGB).

Sumber memberitahu, MAS hanya akan bayar apa yang mereka ambil saja.  

Maknanya, mana-mana makan minum yang MAS tak perlukan, maka ia tidak akan dikira dalam pembayaran. Cara macam ni dijangka akan mengelak MAS membazirkan wang kepada sesuatu yang tak perlu...

So, bila tiada pembaziran, secara automatik maka kos akan berkurang. Hmmm...bagus jugak nihh...

Dengan beberapa langkah ni, aku fikir MAS dah mula moving out dari “alam sakaratul maut”. Maknanya, MAS mula tidak duduk diam lagi dan mula melangkah dengan a few actions. Walaupun sedikit, tapi MAS sudah mula melangkah ke depan melakukan perubahan...

Mungkin dengan kolaborasi kerjasama strategik dengan Air-Asia, menerima funding dari agensi kewangan yang percaya pada MAS dan langkah-langkah pengurusan itu akan membuahkan hasil yang manis untuk syarikat GLC itu dan 20,000 kakitangan yang bergantung padanya...

Namun harus diingatkan, ini hanya langkah awal dan MAS perlu melangkah lebih jauh lagi dalam proses memulihkan MAS ke arah yang lebih “sihat” selepas ini. Janganlah “hangat-hangat tahi ayam saja”...

Dan aku pasti, Khazanah yang memegang saham dan kepentingan dalam kerajaan takkan duduk diam kalau pihak pengurusan atau kakitangan MAS tak perform atau tidak memberikan kerjasama dalam agenda transformasi syarikat penerbangan negara tu...

Khazanah sebelum ni dah banyak invest pada MAS dan kini tiba masanya untuk pengurusan MAS dan kakitangannya membuktikan kebolehan mereka untuk memulihkan syarikat itu sedaya mungkin.

Dan jangan fikir Khazanah akan biarkan pihak pengurusan atau kakitangan MAS yang menjadi “virus” dalam usaha memastikan MAS terbang kembali ke angkasa membawa kecemerlangan Malaysia. Cubalah buat hal yang bukan-bukan..nak kena terminate 24 hours? Heh!

Friday, May 25, 2012

PANASSS..!!! KHALID GAGAP MENGAKU TERIMA KOMISYEN DARI RUMAH URUT SETIAP BULAN..???!!!


Sejak tahun pertama Khalid Ibrahim dinobatkan sebagai MB Selangor serta Ronnie Liu ditabalkan sebagai Exco PBT kita telah bercakap mengenai bilangan rumah-rumah urut yang tumbuh bagaikan cendawan selepas hujan di Selangor.

Kini setelah empat tahun dan tahun terakhir sebelum PRU diadakan, tiba-tiba semalam Khalid Ibrahim buka mulut dan bersuara mengenai rumah urut.

Katanya seperti yang dilaporkan oleh freemalaysiatoday
SHAH ALAM: Kerajaan negeri Selangor akan mengambil tindakan tegas termasuk risiko merampas hartanah pemilik premis rumah urut jika membenarkan premis mereka terus digunakan untuk menjalankan perkhidmatan tersebut.
Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata tindakan merampas hartanah pemilik premis rumah urut itu boleh dilaksanakan mengikut undang-undang sedia ada.
Beliau menegaskan ini bermakna tindakan berkenaan bukan sahaja boleh dikenakan kepada pengendali perniagaan rumah urut malah pemilik premis rumah urut tersebut juga boleh dikenakan tindakan.
“Kita tegaskan jika mereka melanggar undang-undang bukan sahaja bisnes itu sahaja yang disita, malah bangunan, hartanah akan turut dirampas.
“Jadi risiko untuk menjalankan perniagaan ini mestilah di tangan semua pihak iaitu mereka yang menjalankan perniagaan dan yang memiliki premis tersebut,” katanya pada sidang media selepas mesyuarat mingguan Exco di sini hari ini.
Abdul Khalid berkata, pertemuan akan diadakan pada minggu depan bersama pihak berkuasa tempatan (PBT) untuk membincangkan kaedah pencegahan rumah urut yang semakin berleluasa di Selangor.
Empat tahun Khalid membisu dan menghalalkan rumah-rumah urut haram di Selangor. Berbuih sudah kita bercakap mengenainya dan sudah lama orang ramai marah. Kini disaat pilihanraya sudah berada di selekoh tiba-tiba Khalid Ibrahim menunjukkan keseriusannya tentang rumah-rumah urut.

Ini beerti akhbar yang musuh nombor satu PKR selama ini berjaya mempengaruhi fikiran Khalid Ibrahim dan Khalid juga mengesahkan apa yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia pada Isnin 21 Mei 2012 adalah benar.


Khalid sendiri dalam sidang medianya mengakui rumah urut yang semakin berleluasa di Selangor. Jika dizaman pemerintahan BN dulu, kebanyakan lesen rumah urut dikeluarkan di kawasan-kawasan yang majoritinya bukan orang islam. 

Tapi kini dizaman pemerintahan PKR bilangan orang sakit urat semakin bertambah hinggakan rumah urut menjalar tumbuh ke kawasan MB sendiri di Kuala Selangor iaitu kawasan yang majoritinya orang-orang melayu.

Persoalannya kini, mampukah Khalid bertindak ke atas rumah-rumah urut berkenaan jika tanpa restu Ronnie Liu ? Adalah sesuatu yang mustahil jika tanpa restu Ronnie Liu Khalid boleh ambil tindakan. Semua rumah-rumah urut di Selangor berada dalam tangan Ronnie dan Ronnie telah mengutip wang-wang perlindungan dari mereka untuk kegunaan DAP.

Jika Ronnie tidak mempertahankan rumah-rumah urut berkenaan daripada disita atas arahan Khalid Ibrahim, pasti Ronnie akan menemui ajal di tangan samseng-samseng cina. Bukan setakat menemui ajal , DAP juga akan kalah teruk di Selangor dalam PRU.

Kesimpulannya rakyat Selangor dengarlah sahaja apa yang diucapkan Khalid hari ini sebagai pemanis kata sahaja. Ianya tidak akan lebih dari itu. Dia hanya nak menunjukkan keprihatinannya supaya menjadi buah mulut rakyat menjelang pilihanraya.

Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! POK NIK DAN HADI AWANG BERGADUH LAGI..???!!!



Belum pun habis sinetron Hudud, kini timbul pula sinetron Muzakarah arahan Nik Aziz. Kedua-dua skrip sinetron ini sama saja iaitu sekejap hendak, sekejap tak hendak dan kemudian salahkan UMNO. Lepas itu, diam sekejap bila disergah DAP, dan salahkan UMNO lagi. Bila pilihanraya makin hampir, timbul lagi dan kemudian salahkan UMNO lagi.

Hudud dan Muzakarah timbul kembali akhir-akhir ini adalah bukti keterdesakan PAS. Dengan maruah yang sudah tiada lagi, PAS bergelut untuk mengekalkan sokongan bagi menghadapi pilihanraya umum kali ini.

Pengumuman Hadi Awang untuk tidak bertanding lagi seolah-olah bukti yang PAS sudah kehilangan semangat, buntu dan kecewa. PAS menjadi mangsa kerakusan dan ketakburan serta kebodohan pemimpin-pemimpin sendiri.

Jika orang Melayu berpecah dua iaitu Melayu PAS dan Melayu UMNO, tetapi PAS itu sendiri berpecah seribu.

Ada yang berkiblatkan Anwar Ibrahim, ada yang berkiblatkan Syiah, Komunis, ada yang masih bermimpi berada di zaman Dato’ Asri, ada yang Wahhabi, dan ramai lagi yang buta tuli – tidak sedar Negara Islam telah dibuang dari perjuangan, tidak sedar membontoti belakang peliwat dan tidak kesah menyembah Dewi Murtad dan LGBT, Ambiga Sreveenasan.

Penyokong-penyokong semuanya dibenarkan menyedapkan hati sendiri dengan membuat alasan sendiri dalam mempertahankan mana-mana pendirian atau keputusan parti yang bertentangan dengan keputusan dan pendirian terdahulu, mahupun yang bertentangan dengan Islam.

Melihat kepada kecelaruan PAS ini, bukankah lebih afdal jika PAS duduk bermuzakarah sesama sendiri dahulu daripada bergebang mengacah untuk bermuzakarah dengan UMNO?

Sedangkan, idea muzakarah ini juga nampaknya dibuat tanpa bermuzakarah. Kerana itulah Hadi cakap lain dan Nik Aziz cakap lain pula.

Hakikatnya, PAS telah membangkitkan soal muzakarah minggu lepas dan menegaskan bahawa mereka sanggup bermuzakarah dengan siapa saja termasuk UMNO. Hakikatnya juga, UMNO telah menyarankan yang sama berkali-kali sebelum ini, tetapi ditolak mentah-mentah oleh PAS.

Namun, demi perpaduan ummah UMNO tetap menghulurkan tangan untuk menyambut tangan Nik Aziz kali ini.

Tidak semena-mena, Nik Aziz menarik balik tangannya, manakala Hadi Awang pula menyembunyikan terus tangan di belakang. Lalu, kelihatannya hanya tangan UMNO yang masih terhulur dan dijadikan momokan oleh Nik Aziz konon UMNO yang terdesak terhegeh-hegeh inginkan perpaduan dengan PAS.

Apapun, UMNO telah menjangkakan bahawa PAS hanya ‘bermain wayang’ dalam soal muzakarah dan tidak terkejut apabila PAS mengenakan berbagai syarat untuk tujuan itu.

Namun, apa yang lebih menyedihkan ialah ketegasan Nik Aziz mempertahankan perpecahan ummah walaupun ketika membincangkan soal muzakarah.

Kata Nik Aziz, muzakarah ini harus berkenaan PAS lawan UMNO dan tentang kenapa UMNO lawan PAS dan bukannya tentang perpaduan malah beliau mengulangi buat kesekian kalinya pendirian untuk tidak sekali-kali menyokong perpaduan ummah antara PAS dengan UMNO.

Jika mengikut kata-kata Nik Aziz maka apa yang disarankan beliau bukanlah muzakarah tetapi debat, iaitu di mana kedua-dua pihak menyatakan pertentangan pendapat dan prinsip masing-masing tanpa berniat untuk mencari jalan perdamaian.

Justeru, apa yang dapat penulis sarankan ialah, tepuk dada, tanyalah iman. Apakah wajar seorang Ulama, Tok Guru atau Mursyid bermati-matian menentang perpaduan ummah? Malah mempersendakan usaha ke arah perpaduan?

Untuk itu, kita jangan sekali-kali lupa akan pesanan Rasulullah S.A.W tentang kewujudan Ulama Suk (Ulama jahat) di akhir zaman:

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda: “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah s.w.t. berfirman kepada mereka: “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim (cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”;- (Riwayat Tirmidzi).

Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! PAKATAN HARAM PERLU HENTI GUNA NAMA "RAKYAT"..!!!

dn_13_1

KALANGAN portal-portal berita milik Pakatan harami menggunakan nama ‘rakyat’ untuk menggambar kesengsaraan yang bakal dihadapi Ambiga lanjutan dari demonstrasi Bersih 4.0 yang akan diadakan di hadapan rumahnya bermula hari ini hingga Sabtu nanti (katanyalah).

Kononnya ‘privasi rakyat diganggu’, datuk bandar tidak peduli hak rakyat‘ dan seumpana dengannya.  Semua ini bukan penulis sengaja reka, tapi diekstrak dari tajuk-tajuk berita media pro pembangkang hari ini dan semalam.

Seolah-olahnya yang nak berdemonstrasi nanti tu bukan rakyat tapi orang asing kalau tak pun makhluk asing yang dihantar ke bumi untuk mengganggu privasi Ambiga.

Walhal yang akan berdemonstrasi nanti adalah juga rakyat, yang terganggu kehidupannya pada 28 April nanti juga adalah rakyat.  Kenapa rakyat yang lebih ramai jumlahnya ini dibeza-bezakan dengan jumlah rakyat yang tak seberapa di kawasan kediaman Ambiga?

Sekarang Ambiga rasalah, apa yang orang-orang itu rasa bila ‘privasi’ mereka untuk berniaga diganggu oleh Ambiga dan juak-juak baju kuningnya dalam demonstrasi pada 28 April.

Apakah orang-orang kaya macam Ambiga dan jiran-jirannya sahaja yang boleh ada privasi, kalangan orang meniaga kecil kecilan ni tak boleh ada privasi?

Penulis tidak rasa tindakan yang diambil sebilangan peniaga ini ada kaitan dengan politik seperti yang digembar-gemburkan sekarang.

Ya, politik.  Kalau Bersih 3.0 yang terang-terang disertai parti-parti politik Pakatan haram itu kita tak boleh kata acara politik, tapi demonstrasi Bersih 4.0 yang terdiri dari peniaga-peniaga kecil ini nak dikaitkan dengan politik pulak.

Begitulah bengongnya orang-orang yang menyertai Pakatan haram ini.

Tindakan ini sebenarnya lebih kepada menunjukkan kepada Ambiga apa rasanya bila hak untuk meniaga diganggu oleh demonstrasi haram yang dianjurkan Ambiga dan juak baju kuningnya, bukan ada tujuan politik.

Takkan depa nak pukul Ambiga pulak, tak pasal masuk penjara dek jin mata satu ni.  Apa cara yang lebih sesuai, sudah tentulah berdemo, apatah lagi Ambiga menyokong demonstrasi jalanan dan hak untuk berhimpun.

Paling penting, yang terlibat ini masih lagi rakyat.

Dengan itu, berhentilah Pakatan harami menggunakan rakyat untuk menggambarkan Ambiga dan jiran-jirannya.  Yang berdemo itupun rakyat juga dan mereka tanggung kerugian akibat dari demonstrasi haram yang dianjurkan Ambiga. - Klik sini

GEMPARRR..!!! RAFIZI BERANG AJAK KHALID GAGAP BERDEBAT..???!!!

Ramai benar yang memberi komen mengenai debat antara Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli, dengan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, mengenai isu PTPTN yang berlangsung baru-baru ini.

Sebagaimana biasa, para penyokong Pakatan Haram sudah pasti akan mengatakan bahawa debat itu dijuarai oleh Rafizi. Manakala para penyokong UMNO, sudah pasti akan menobatkan KJ sebagai juara debat tersebut.

Sebenarnya pada saya, KJ tidak sepatutnya berdebat mengenai soal PTPTN. Lagipun saya kalau tidak silap saya, KJ tidak terlibat pun dengan hal ehwal PTPTN memandangkan dia belajar di luar negara dan rasanya pengajian beliau dibiayai penuh oleh keluarganya ketika di Oxford.

Namun bagi Rafizi, memang dia layak untuk berdebat mengenai soal PTPTN kerana dia yang mencetus isu tersebut dan mempersoalkan tentang kewajaran PTPTN dilaksanakan di negara ini.

Jadi pada saya, Rafizi sepatutnya tidak berdebat dengan KJ. Dia sepatutnya berdebat dengan Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim, atau Penasihat Ekonomi Selangor, Anwar Ibrahim.

Lagipun, isu PTPTN terlalu besar rangkumannya jika dibandingkan dengan kisah manifesto Pakatan Haram ketika memancing undi rakyat Selangor pada Pilihanraya Umum ke-12 yang lalu.

Pada PRU ke-12 lalu, manifesto Pakatan Haram Selangor berjanji untuk memberikan pendidikan pra-sekolah percuma kepada anak-anak di negeri itu yang berusia 5 hingga 6 tahun. Ertinya, pendidikan percuma tanpa sebarang bayaran untuk kanak-kanak tadika di Selangor.

Siang dan malam mereka berkempen mengelilingi Selangor dan mencanangkan manifesto tersebut kepada rakyat sehingga ada di antara mereka yang “hilang” suara kerana terlalu banyak menipu…

Namun kini, setelah 4 tahun Pakatan Haram menjajah Selangor, mengapa rakyat di negeri itu masih perlu membiayai sendiri segala kos pendidikan tadika anak-anak mereka?

Saya melihat, sekiranya budak-budak tadika pun tidak mampu diberikan pendidikan percuma sebagaimana yang dijanjikan Pakatan Haram, apatah lagi tentang soal PTPTN dan pendidikan percuma di IPT yang skopnya lebih besar dan rumit!

Rafizi melalak mahu KJ dan kerajaan sediakan kerangka penyelesaian yang lebih menyeluruh mengenai pelan pelangsaian PTPTN dan pendidikan tinggi percuma, tapi Pakatan Haram sendiri tidak mampu menyediakan kerangka pendidikan tadika percuma?

Kerangka sekecil itu pun Khalid Ibrahim dan Anwar tidak mampu urus dan bentangkan? Kalau janji pandai pula mereka jaja keliling negeri. Tapi penyelesaiannya masih lagi “work in progress”?

Justeru itu pada saya, Rafizi perlu berdebat dengan Khalid Ibrahim dan Anwar dahulu sebelum menyalak-nyalak mengenai sesuatu yang dia sendiri tidak terjangkau.

Lagipun, kalau sekadar pandai bercakap saja dan tidak membuktikan kebolehan, sesiapa saja mampu berbuat demikian.

Seperkara lagi, tak payahlah nak ajak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib berdebat kerana beliau sebok bekerja untuk rakyat. Lagipun, rakyat memerlukan pemimpin yang pandai dan terbukti mahir buat kerja, bukan yang hanya pandai bercakap dan menipu di sana sini.

Meskipun sesetengah pihak melihat debat mempunyai kebaikan tertentu, tidak semestinya debat perlu dilayan. Debat yang berasaskan niat buruk, sudah tentu mempunyai lebih banyak keburukan berbanding hikmah yang boleh diperoleh darinya.

Tidak melayan debat bukanlah bererti takut. Misalnya, dari terus melayan orang gila dan kita pun sama gila kerana melayannya, lebih baik tak perlu dilayan saja. Lebih banyak kerja yang bermanfaat dari melayan kehendak segelintir pihak yang cuba meraih populariti dengan lidahnya.

Ingatlah, Rasulullah SAW menganjurkan agar umatnya menjaga lidah. Dan sesungguhnya orang yang kurang bercakap dan banyak berkhidmat bekerja untuk rakyat itu lebih mulia dari mereka yang banyak bercakap dipentas ceramah tapi suka menipu dan tidak tahu buat kerja!- Kedahan69ers.com

PANASSS..!!! AMBIGA PATUT SURUH DIRINYA KE MAHKAMAH...BUKAN PENIAGA..!!!


Saya tertawa sini bila mendapat tahu tentang hujah Pengerusi Bershit, Ambiga Sreveenasan, yang marah-marah terhadap Majlis Tindakan Peniaga Kuala Lumpur yang merancang untuk mengadakan pasar malam di depan rumahnya.

Dalam “puji-pujian”nya kepada pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur dan pihak polis yang mengawal ketat rumahnya, dia berkata…

“Bagi saya, saya tidak mahu mempunyai negara yang kucar-kacir di mana masyarakat senang-senang menceroboh ‘personal space’ orang lain. 

“Sekiranya mereka mempunyai isu dengan saya, saya cabar bawa saya ke mahkamah. Di sana, mereka boleh senaraikan semua isu tentang saya.

“Tapi, dengan menyusahkan saya dan jiran-jiran kawasan rumah saya, itu tidak boleh diterima.

Malah menurut rakan wartawan yang menghubungi saya sebentar tadi, Ambiga menyukai gelaran “Amburger” yang diberikan padanya serta risau tentang rancangan para peniaga yang mahu mengadakan pasar malam di depan rumahnya pada esok (Khamis) dan lusa (Jumaat).

Apakah Ambiga fikir para peniaga dan rakyat Malaysia mahukan sebuah negara yang dikucar-kacirkan oleh himpunan Bershit 1.0, 2.0 dan 3.0 yang menyusahkan?

Dan apakah yang Ambiga lakukan pada 28 April lalu? Ambiga sudah lupa tentang himpunan ganas yang diketuainya itu? Cepat benar Ambiga lupa…

Baru Ambiga tahu bagaimana rasanya bila “personal space”nya diganggu dengan himpunan aman beberapa puluh orang yang mahu berniaga di depan rumahnya?

Bagaimanapula dengan apa yang dilakukan Ambiga pada 28 April lalu dengan menghimpunkan lebih 20,000 manusia ganas dan menghuru-harakan kawasan para peniaga mencari rezeki, memalukan Malaysia di depan pelancong asing dan menyusahkan warga kota?

Tidakkah Ambiga sedar tentang impak dan kesan himpunan ganas yang diketuainya itu? Dan apakah itu menggambarkan bahawa kononnya dia “tidak mahu mempunyai negara yang kucar-kacir” dan “menceroboh personal space orang lain”?

Sepatutnya, Ambiga berasa malu dengan apa yang dikatakannya itu. Dia tidak layak berkata begitu kerana dialah Pengerusi gerakan himpunan Bershit!

Ambiga “bijak” mencabar para peniaga yang tidak  berpuas hati padanya untuk membawa ketidakpuasan hati mereka ke mahkamah. Kononnya, dia seorang peguam dan tahu tentang undang-undang!

Persoalannya, mengapa Ambiga tidak membawa kes tuntutan dan ketidakpuasan hatinya terhadap SPR ke mahkamah? Mengapa perlu menggunakan jalanraya, himpunan jalanan dan menyusahkan ramai pihak?

Saya yakin, sekiranya Ambiga membawa segala tuntutannya itu ke Mahmakah dan tidak mengadakan himpunan Bershit ganas 3.0 itu, rasanya para peniaga itu tidak akan marah sangat padanya dan meniaga burger di depan rumahnya!

Bawalah ke mahkamah! Mengapa pandai suruh para peniaga membawa tuntutan dan ketidakpuasan hati mereka sedangkan Ambiga sendiri tidak berbuat demikian terhadap tuntutan serta ketidakpuasan hatinya pada SPR?

Sekarang baru Ambiga rasa susah apabila “brader burger” membuka gerai di depan rumahnya, bekas anggota veteran bersenaman “istimewa” di depan rumahnya dan para peniaga bercadang mahu membuka gerai pasar malam di depan kawasan rumahnya?

Sebenarnya Ambiga sudah “kecut perut”. Majoriti rakyat sudah sedar dan marah padanya. Jiran-jirannya pula dikatakan menyalahkan Ambiga kerana protes para peniaga itu dan Ambiga semakin tersepit, bukan?

Rasakan sekarang! Itu baru sedikit sahaja pembalasan dari rakyat terhadap “dewi pujaan” Pakatan Haram ini. Kalau nak rasa lagi pembalasan seterusnya, tunggulah PRU ke-13 nanti. Awas..! - Kedahan69ers.com

PANASSS..!!! PAS BUBAR PARTI...PAS BARU AMBIL ALIH..??!!!

PAS BURUK



Baru-baru ini PAS begitu seronok menyiarkan berita-berita mengenai seorang bekas Pengarah Jabatan Siasatan Bukit Aman yang menyertai parti itu pada satu majlis ceramah yang berlangsung di negeri Perak.

Pelbagai kenyataan dan puji-pujian dibuat mengenai Datuk Fauzi Shaari yang menyertai PAS, yang menyatakan bahawa kononnya tujuan penyertaannya itu adalah untuk “memperjuangkan Islam mengikut lunas demokrasi yang dibenarkan”.

Malah laman lidah rasmi PAS, Harakahdaily, berlebih-lebih memuji Fauzi dengan menyatakan bahawa penyertaan individu seperti itu akan memberikan pengaruh positif yang meluas kepada parti tersebut.
Layaknya, penyertaan seorang Fauzi itu bagaikan PAS disertai oleh 1,000 orang UMNO ke dalam PAS pula…

Pada saya, penyertaan Fauzi ke dalam PAS adalah satu tindakan yang melambangkan semangat demokrasi sememangnya subur di negara ini. Dalam ertikata lain, setiap individu bebas untuk memilih parti politik masing-masing.

Namun, apa yang dipersoalkan ialah tujuan dan perjuangan setiap parti yang dipilih oleh setiap rakyat di negara ini. Bagi konteks bangsa Melayu, UMNO dan PAS dilihat parti politik Melayu yang dominan.

Persoalannya, apakah benar PAS memperjuangkan Islam mengikut lunas demokrasi yang dibenarkan?

Sedangkan rata-rata majoriti rakyat Melayu Muslim di negara ini melihat PAS kini sangat berbeza pejuangannya dengan PAS dulu. Situasinya kini bagai ada “PAS lama” dan “PAS baru”. Maknanya, ada perubahan dan perbezaan dalam perjuangan kedua jenis PAS itu.

Kenyataan “PAS baru” telah menyimpang dari tujuan dan perjuangan asal “PAS lama” bukanlah menjadi satu rahsia di kalangan umat Islam dan para pemerhati politik di negara ini. Bukan saja begitu, perkara tersebut turut diakui oleh Mufti Perak yang disegani, Tan Sri Harussani Zakaria.

Misalnya, undang-undang tubuh PAS sejak ditubuhkan adalah untuk memperjuangkan sebuah ‘Daulah Islamiyyah” (kerajaan Islam) dan melaksanakan hukum hakam Allah SWT yang berasaskan sumber sunnah wal jamaah (Al-Quran, Hadis, Qias dan Ijmaq).

Namun sejak bersekutu dengan “syaitan”, Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat dan melalui Presidennya, Abdul Hadi Awang, selamba sahaja menegaskan bahawa PAS kini memperjuangkan “kerajaan kebajikan” dan hukum hakam Islam, termasuk hudud, bukanlah lagi satu keutamaan mereka.

Itu baru satu contoh sahaja. Belum lagi disebut mengenai perlaksanaan atau muamalah pentadbiran PAS yang dihapuskan begitu saja di beberapa negeri jajahan Pakatan Haram seperti yang berlaku di Selangor, Perak (hampir setahun), Kedah, Kelantan dan Pulau Pinang.

Malah, mana-mana pemimpin PAS yang cuba melaksanakan perjuangan dan dasar PAS di dalam kerajaan negeri Pakatan Haram, pasti akan menerima bantahan, disingkir dan dipecat begitu saja oleh parti “isle” tersebut.

Namun, bila ditegur mengenai pemesongan perjuangan PAS itu, maka para pemimpin PAS itu akan menuduh individu yang memberi teguran ikhlas itu sebagai “agen UMNO”, “barua UMNO”, “anjing UMNO” dan pelbagai carutan lagi. Apakah itu cara orang Islam menerima teguran?

Nik Aziz pula cuba menyatakan bahawa “kerajaan kebajikan” itu sebahagian dari agenda “kerajaan Islam” yang diperjuangkan PAS. Padahal, selepas dia berkata begitu, teruk juga dia diherdik dan dihentam oleh DAP! Tapi Nik Aziz tetap “tebal muka” dan tetap “menyondol” Karpal…

Jika nak dikatakan konsep “kerajaan kebajikan”, UMNO dan BN sejak dari merdeka lagi sudah melaksanakan dasar tersebut. Contohnya, kebajikan itu diberikan melalui PTPTN dan Felda. Tapi, Pakatan Haram cuba pula putar belitkan dan cuba hapuskan pula kebajikan itu. Patutkah begitu?

Sebenarnya, saya sedih dengan apa yang menimpa PAS sekarang. Tapi, nak buat macamana? Bila ditegur secara membina, kita dikatakan berniat jahat dan “anjing” Sedangkan Harussani yang menegur pun digelar sebagai “anjing” di dalam khutbah, apatah lagi kita…

Harap kawan-kawan dalam PAS yang faham tentang apa yang cuba disampaikan ini supaya berusaha melakukan transformasi untuk mengembalikan PAS kepada perjuangan asalnya. Tak payahlah jadi “keldai” kafir harbi dan agen Yahudi lagi. Mereka hanya mahu “kuda”kan PAS sahaja…insaflah.

Sumber: Klik sini

PEDASSS..!!! MAT SABU TERUS MAKI HAMUN POLIS, MEMANG ITU YANG "ISLAM" SURUH?

MUNGKIN tidak punya modal untuk terus memburuk-buruk dan menyerang anggota Polis DiRaja Malaysia (PDRM) yang masih bertugas dan telah bersara, PAS menuduh anggota pihak berkuasa yang menyertai UMNO mempunyai rekod jenayah. 

Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu dalam kenyataan semalam menyatakan bahawa para anggota polis yang takut untuk menyertai PAS atau mana-mana parti dalam Pakatan Haram dianggap terlibat dalam jenayah, rasuah dan melindungi gangster.

“Saya yakin sangat, jika seseorang bekas polis tidak terlibat dengan jenayah, rasuah atau melindungi gangster, dia tidak akan takut menyertai PAS atau mana-mana parti di dalam PR,” katanya yang dipetik dari laman lidah rasmi parti itu, Harakahdaily.

Mungkin Mat Sabu belum puas hati lagi setelah menghina para anggota polis yang terkorban kerana mempertahankan tanahair di dalam insiden Bukit Kepong, Timbalan Presiden PAS itu meneruskan siri memperlekehkan anggota pihak berkuasa itu di negara ini.

Sebelum ini, Mat Sabu seolah-olah buta sejarah apabila menegaskan pendirian PAS bahawa para anggota polis Bukit Kepong dan yang berkhidmat di zaman British merupakan pengkhianat negara dan kononnya mereka yang bersabung nyawa itu melindungi penjajah.

Akibat dari kenyataannya yang memutar belitkan fakta dan menyokong tindakan komunis yang membunuh beribu-ribu anggota pihak keselamatan dan penduduk kampung di zaman tersebut, Mat Sabu dikecam oleh majoriti rakyat, khususnya waris mangsa tragedi Bukit Kepong.

Dan kini, nampaknya dia belum serik-serik lagi untuk mencetus kontroversi dan bermusuh dengan ratusan ribu anggota PDRM di seluruh negara dan di kalangan anggotanya yang telah berpencen.

Tidakkah dia sedar bahawa ramai di kalangan penyokong PAS sendiri terlibat dalam jenayah, salah laku moral, penyelewengan, rasuah, melindungi gangster dan pelbagai perlakuan negatif yang mengaibkan partinya?

Tidakkah Mat Sabu ingat tentang dirinya yang “mengorat” isteri rakan baiknya sendiri dan “meruntuhkan masjid” orang? Apa Mat Sabu lupa pada rakaman audio perbualan lucahnya dengan isteri rakannya sendiri? Mat Sabu mahu diulang dengarkah rakaman itu?

Apakah Mat Sabu fikir rakan-rakan Pakatan Haramnya itu suci bersih dari sebarang jenayah? Punca kes kematian mendiang Teoh Beng Hock masih lagi menjadi tanda tanya dan DAP dikaitkan dengan kes pembunuhan mendiang!

Lupakah Mat Sabu mengenai Ronnie Liu yang dikatakan “taiko besar” Lembah Klang yang melindungi pusat-pusat maksiat, rumah urut, pusat pelacuran dan sebagainya?

Apakah Mat Sabu lupa mengenai “bapa rasuah” yang kini menjawat jawatan Ketua Pembangkang di Parlimen dan PAS mahu dia dijadikan Perdana Menteri pada tarikh “16 September”?

Dan bagaimana pula dengan skandal-skandal seks sama ada yang “di dalam” atau “diluar” tabi’i yang dikaitkan dengan Anwar, Azmin, ADUN Selinsing, Elizabeth Wong dan ramai lagi, termasuk Setiausaha Agung PAS sendiri, Mustapha Ali?

Itu belum lagi disebut mengenai fitnah-fitnah dan tohmahan yang  dilemparkan oleh PAS dan Pakatan Haram terhadap pihak kerajaan dan para anggota polis di negara ini!

Sebenarnya, PAS dan Pakatan Haram sendiri tidak suci, tapi mereka cuba mencemar nama baik pihak yang melindungi keselamatan rakyat dan negara.

Mat Sabu dan konco-konconya cuba menanam persepsi negatif dan prejudis terhadap anggota polis dan para pegawainya dengan menggelar pihak berkuasa itu sebagai “a*jing”, “b*bi” dan pelbagai lagi kata nista yang sama sekali tidak patut disebut oleh sebuah parti yang kononnya berteraskan Islam!

Tapi apabila rumah mereka dirompak, anak mereka dirogol, para demonstran menyerang pejabat dan premis kerajaan jajahan mereka, maka anggota polis yang dihina, dicaci, dimaki, dicarut dan dihamunkan itulah yang dirayu untuk melindungi mereka!

Tak malukah mereka bersikap begitu zalim dan tidak adil terhadap para anggota polis yang menjaga keamanan negara dan rakyat? Dan sejauh manakah rakyat “percaya” dan “terpengaruh” dengan persepsi yang ditabur Mat Sabu ini?

Rasanya kalau diberi pilihan, saya yakin majoriti rakyat semakin sedar dengan permainan keji Mat Sabu dan Pakatan Haram di negara ini. Dan Mat Sabu cukup sakit hati bila rakyat semakin sayang pada anggota PDRM..!!!

Sumber: Perak Today

LAWAK PAGI INI.. ANWAR & AZMIN TERKEDU DENGAN DESAKAN BERSIH..!!!

PRU memang bersih sejak dari zaman Merdeka lagi...kalau tidak macamana UMNO/BN boleh kalah kat Kelantan, Kedah, Penang, Perak dan Selangor pada tahun 2008, ye tak..?

Tapi..yang tak bersihnya ialah pemimpin Pakatan Haram..!!! Kalau diorang bersih...takkan la diorang terbabit dengan skandal seks..!!! Bila terbongkar..mula la tuduh UMNO itu dan ini..UMPORNO la...itu la..ini la...padahal depa yang Pakatan PORNO..!!! Heh!

Bila disuruh rakyat bersihkan nama dengan bersumpah atas nama Allah...diorang tak berani! Sumpah macam tu punya mudah pun tak berani..? Tu belum sebut mintak tunjuk OMEGA lagi tuuuhhh..!!! Heh!

Thursday, May 24, 2012

PEDASSS BERAPI..!!! SIAPA PEMIMPIN PAS YANG PALING BUTA CYBER WAR..???!!!

idris

Saya ketawa besar apabila membaca kenyataan “bekas” Ketua Penerangan PAS yag diturunkan pangkat, Idris Ahmad yang memperlekeh langkah UMNO yang bekerjasama dengan golongan veteran parti untuk menghadapi PRU ke-13 melalui media baru.

Dia memperlekehkan kebolehan ahli-ahli Majlis Bekas-Bekas Wakil Rakyat dan veteran UMNO (Mubarak) yang dituduhnya sebagai “tidak celik IT” dan “out-dated”.

Selain itu, Idris juga menganggap UMNO “ditolak” oleh golongan muda serta tidak punya pilihan lain dan “terpaksa” meminta pertolongan dari “orang tua” yang hanya tahu mengenai perang politik secara konvensyenal.

Ketawa saya lebih besar apabila dia mengatakan bahawa Malaysiakini dan Malaysian Insider sebagai “blog” dan komen-komen askarnya di laman-laman web pro-Pakatan Haram itu “tidak terlawan” oleh para cybertroopers UMNO.

Siapa sebenarnya yang tidak celik IT? Apakah benar majoriti anak muda menolak UMNO dan menyokong PAS dan Pakatan Haram? Dan apakah benar Mubarak tidak tahu tentang corak peperangan di media baru?

Pada saya, kenyataan Idris Ahmad itu jelas membuktikan bahawa dia sendiri yang “buta kayu” mengenai media baru atau penggunaan IT sebagai medium peperarangan siber.

Malaysiakini dan Malaysian Insider dikatakan sebagai “blog”? Untuk pengetahuan Idris Ahmad yang “terlalu celik IT”, kedua-dua laman web itu dipanggil “PORTAL” dan bukannya “blog”!

 
Ketua Penerangan PAS yang diturunkan pangkat kerana kebodohannya…

Padanlah Idris Ahmad digugurkan dari jawatan Ketua Penerangan PAS! Beza antara blog dan portal pun dia tidak tahu. Memang sangat-sangat mengaibkan jika seorang Ketua Penerangan mana-mana parti sekali pun untuk tidak tahu membezakan antara dua laman berlainan sifat itu!

Idris Ahmad menzahirkan lagi kebodohannya mengenai perang siber apabila menyatakan bahawa komen-komen para penyokong pembangkang di Malaysiakini dan Malaysian Insider “tidak mampu dipatahkan” dan “tidak terjawab” oleh para cybertroopers pro-UMNO.

Tahukah dia bahawa Malaysiakini dan Malaysian Insider sememangnya terkenal dengan tindakan “memadam komen cybertroopers pro-UMNO” di laman-laman web pro-Pakatan Haram itu?

Bukan saja para cybertroopers, malah komen saya sendiri pernah berkali-kali dipadam oleh pihak admin kedua laman portal itu kerana mereka tidak dapat membalas fakta dan hujah yang diberikan di situ!

Sebaliknya, di portal myKMU.net, Idris Ahmad boleh melihat sendiri bagaimana puak-puak pembangkang seperti bujuk, C4, C5 dan lain-lain lagi dibuli serta dipermainkan saja oleh pemberi komen pro-UMNO, sama ada di ruangan ini mahupun di ruangan forum.

Jadi, tak malukah bagi seorang yang “buta” dan “tuli” seperti Idris Ahmad untuk memberi kenyataan tentang sesuatu yang dia sendiri tidak tahu atau faham?

Pada saya, pengetahuan Idris Ahmad tentang dunia siber sangat cetek, mentah, bodoh dan dia tidak layak sama sekali untuk mengulas mengenai peperangan siber.

Siapa kata Mubarak tidak tahu IT, berblog, berfacebook, bertwitter dan sebagainya?

Sepanjang saya berkecimpung dan bergaul bersama anggota Mubarak dan para veteran UMNO, mereka sangat kenal dengan portal Mykmu.net dan ada yang begitu aktif memberikan komen serta berhujah di laman ini.

Cuma, mereka juga bijak menyembunyikan identiti mereka dan lebih senang sebagai “anonymous”. Bukan apa, menurut mereka, mereka enggan nama dan identiti mereka menghentikan kerancakan perang politik siber.

Jangan terkejut jika saya katakan ada di antara ahli-ahli Mubarak dan veteran UMNO yang menjadi blogger “anonymous” tersohor di negara ini!

Sumber: Klik sini

Bila Kak Su Bersuara... Heh!