Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, May 19, 2012

KHALID DARUL SAMPAH, AZIZAN BILA LAGI NAK JADI DARUL SARAP..?

 
Cadangan kerajaan negeri untuk membeli 50 buah lori sampah sebenarnya mengundang beberapa perkara yang menarik untuk diperbincangkan.

Seperti sedia maklum, masalah kutipan sampah di Selangor sangat serius, sehingga menyaksikan kemarahan rakyat di seluruh pelusuk negeri, sesuatu yang luarbiasa berlaku sejarah sebuah negeri maju seperti Selangor.  Apatah lagi, ia sekarang diangkat sebagai “negeri berkebajikan”.

Kita tidak boleh menolak bahawa ini adalah cara kerajaan negeri untuk menyelesaikan masalah sampah yang menimbun, sehingga wujudnya kata-kata nakal “Selangor Darul Sampah”. Pembelian ini diharap dapat menyelesaikan masalah kutipan sampah.

Namun, sejauh manakah 50 buah lori dapat menampung tahap keperluan mendesak?  Apakah terdapat jaminan, bahawa masalah ini dapat diselesaikan, kerana sebelum ini pun, masalah berkenaan tidak pernah wujud.

Persoalan pokok, bagaimana masalah kutipan sampah ini boleh berlaku?

Kita berbalik kepada perkara asas, iaitu perlantikan kontraktor-kontraktor berkelayakan.  Apakah kerajaan negeri gagal memenuhi spesifikasi kelayakkan?  Jika tidak mahir sekalipun, modus operandi yang pernah dilaksanakan olek kerajaan BN dahulu sudah cukup untuk mengelak dari berlakunya masalah kutipan sampah.

Selangor Daily dimaklumkan, salah satu sebab berlakunya masalah ini adalah kerana persempadanan semula kawasan kutipan yang lebih kecil, menyebabkan kontraktor yang sedia ada tidak dapat beroperasi dengan margin keuntungan munasabah.  Pengecilan kawasan ini bermakna, banyak kawasan-kawasan baru diwujudkan.  

Apakah ini strategi untuk kerajaan negeri meningkatkan lagi penyertaan kroni mereka dalam perniagaan ini?  Jika ya, maka tidak salahlah slogan “mengkronikan ekonomi Selangor” disebut-sebut oleh kebanyakkan rakyat.

Selain daripada itu, rungutan kontraktor tentang soal bayaran benar-benar memalukan seluruh negeri, kerana soal itu tidak pernah wujud tatkala BN memerintah dahulu.  

Ke mana hilangnya jutaan ringgit, belum dicampur dengan royalti  Putrajaya yang diterima dari kerajaan pusat yang seharusnya menjadikan kerajaan negeri berkeupayaan dari segi kewangan?

Apa yang membimbangkan, pembelian 50 buah lori sampah membawa jumlah keseluruhan RM12.5 juta, wang rakyat yang digunakan bagi menampung ketidakcekapan urustadbir kerajaan negeri. 
  
Sedangkan, pembelian tersebut belum mampu menjamin penyelesaian masalah.  Apakah kerajaan negeri melantik kontraktor-kontraktor yang tidak mempunyai lori sampah?  Wow… ini satu keputusan yang sangat tidak boleh diterima akal!

Siapa yang bakal menerima lori-lori sampah berkenaan?  Tentulah kroni mereka, yang sebenarnya tidak berkemampuan.  Alangkah seronoknya berurusniaga di Selangor, apabila asset terpenting dalam perniagaan ini disediakan oleh kerajaan negeri!

Apa yang berlaku sebenarnya menunjukkan ketidakcekapan kerajaan negeri dalam mengurustadbir Selangor Darul Ehsan.  

Menggunakan wang rakyat sewenang-wenangnya untuk menyelesaikan ketidakupayaan pentadbiran adalah bukti tidak wujud efektif dan efisiensi.  Mekanisma ini, sekiranya terus dipraktikkan, akan menyebabkan kehilangan wang rakyat yang banyak.

Jangan pandang jauh ke belakang, cukup sekadar 4 tahun yang sudah, bagaimana kita melihat simpanan tunai merosot, yang kemudiannya dibanggakan dengan kononnya pencapaian kenaikan simpanan itu kepada rakyat.

Tanpa disedari, kenaikan itu sebenarnya berpunca dari penjualan aset-aset kerajaan negeri.  Konsep jual dan untung ini bakal menyaksikan negeri Selangor ini terjual nanti, mungkini kepada Singapura!

Mungkin itulah maksud “urustadbir berwibawa” dalam manifesto mereka pada 2008, apabila diterjemahkan dengan tindakan terhebat oleh pemerintahan rejim Khalid Ibrahim, iaitu “memfaraidkan harta rampasan perang”!

Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! MANA MAZLAN ALIMAN NAK LETAK MUKA..??? MALU WOOO..!!!

 
Kejayaan PAS sejak penubuhannya untuk melahirkan penyokong yang “bermuka tembok” tidak perlu dipertikaikan lagi.  

Lihat sahaja kepada Khalid Ismath, mahasiswa yang mendapat pendidikan hasil perit jerih perjuangan UMNO, kini bersikap lupa diri akibat dari acuan ekstrim anti-kerajaan fahaman Syiah yang subur mekar di dalam parti kononnya Islam itu.

Terbaru, 2 lagi individu yang menentang keras usaha kerajaan dalam memajukan Felda sehingga usaha itu terbantut gara-gara injunksi mahkamah yang diperolehi telah hadir untuk menerima durian runtuh FGVH.  

Dua peneroka berkenaan ialah Abdullah Mohd., 60, dari Rancangan Jengka 15 dan Idris Mat Sah, 61, dari Jengka 14.

Ia adalah satu pencerahan kepada seluruh rakyat, akan sikap tidak mengenang budi dan tidak tahu malu yang diterapkan oleh PAS.  

Berbulan lamanya Felda diserang dengan pelbagai kata dusta dan pembohongan demi keuntungan politik oleh PAS, sehinggga tidak perlu campurtangan langsung DAP untuk “membunuh” satu lagi usaha kerajaan dalam memastikan rakyat tidak hidup dalam kemiskinan.

Apa yang peneroka bermuka tebal ini tidak sedar ialah, “kepala” yang mereka ikuti adalah Mazlan Aliman, seorang lagi “produk” PAS yang lahir dari kegagalan dirinya sendiri mengurustadbir tanah anugerah rancangan Felda, dan menyalahkan kerajaan atas ketidakupayaannya itu. 

Mungkin sahaja Mazlan Aliman tidak mahu semua peneroka perolehi keuntungan, barulah ada yang senasib dengannya.


Apa yang berlaku menjadi pedoman kepada seluruh rakyat, agar tidak mendengar hasutan dari seorang yang gagal total tentang pengurusan harta.  

Lebih baik perhalusi cadangan-cadangan yang memberi pulangan menarik kepada peneroka dari Pengurusan Felda, yang telah membawa kemajuan pesat dan keuntungan kepada semua.

Sungguhpun malu itu sebahagian daripada iman, penyokong PAS telah lama didoktrinkan dengan sikap tidak tahu malu.  Tidak terjawab ke  manakah hilangnya sebahagian iman mereka akibat sikap tidak tahu malu itu.

Arrgghhhh… Peduli apa yang dengan malu, asalkan boleh dapat duit, ludah kahak hijau pekat dusta nista pun sanggup dijilat dan ditelan!

Itulah perjuangan penyokong PAS, dengan maruah perjuangannya berstatus “pariah”!

Sumber: Klik sini

VIDEO TRIBUTE TO AZIZAN RAZAK "TIMBER & CO."...TERBAIK DARI KEDAH..!!!


Sebagai menghormati kebijaksanaan Azizan Razak mendapatkan wang sebanyak RM80 juta setahun untuk mengisi tabung PRU 13 PAS Kedah...maka aku kongsikan sekali lagi video kat atas ni...

Menarik..tribute tu Azizan "Timber & Co."...

Rakyat Kedah halalkan ke balak-balak ni "dirompak" Azizan dan PAS?

PENDEDAHAN MENGEJUTKAN..!!! PAKATAN KELUARKAN BUKTI KUKUH TENTANG LYNAS DI KUANTAN...


Baru aku tahu. Rupanya, Pakatan Haram ada hujah kukuh yang "tak mampu" aku jawab untuk pembinaan Kilang Lynas di Gebeng, Kuantan...

Bila tengok video kat atas ni...aku sendiri "checkmate". Speechless tak tahu nak cakap apa...

Apa yang mampu aku buat ialah ketawa sampai 2 jam dan tersengih-sengih sampai tertidur.. Muahahahahahahahaaaaa...!!!

LAWAK PAGI INI... BILA HADI AJAK KIT SIANG BUAT BERSHIT 4.0...

Tu diaaaa...!!! Hadi dok semangat nak buat Bershit 4.0.. Tapi Kit Siang pikir panjang... kenapa?

A. Mungkin Kit Siang ada otak berbanding Hadi? 
B. IQ Kit Siang tinggi sikit dari Hadi?
C. Hadi suka tengok puak-puak LGBT yang seksi kat Bershit 4.0?
D. Kit Siang bodoh, Hadi lebih bodoh dari Kit Siang?
E. Kesemua di atassss...

Jawapan anda?

Friday, May 18, 2012

"LATAH MUZAKARAH" NIK AZIZ: ADA CERITA DI SEBALIKNYA..???

ScreenHunter_01 May. 17 15.59



Baru-baru ini Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat membuat satu kenyataan media yang menjelaskan bahawa parti pimpinannya sedia untuk bermuzakarah dengan UMNO, Majlis Fatwa Kebangsaan atau siapa saja berkenaan sesuatu yang melibatkan PAS.

Kenyataan itu dibuat oleh Nik Aziz ekoran kenyataan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang mendakwa PAS sekian lama mempergunakan nama Islam demi kepentingan kuasa politik dan meminta Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan bermuzakarah bagi membincangkan kedudukan perkataan “Islam” yang ada pada nama parti itu.

Maksdunya, dalam cadangan Mufti Perak itu, beliau hanya meminta Majlis Fatwa bermuzakarah sesama jawatankuasanya dan tidak ada pun timbul soal PAS diajak bermuzakarah bersama.

Jadi, apahalnya pula Nik Aziz tiba-tiba memberikan kenyataan PAS bersedia untuk bermuzakarah dengan UMNO atau mana-mana pihak? Kenapa tiba-tiba keluar nama UMNO? Tan Sri Harussani ada sebut nama UMNO, kah?

Latah Nik Aziz yang tiba-tiba menyebut nama UMNO dan membabitkannya dengan ‘muzakarah’ membuatkan saya tertanya-tanya mengenai respon luar biasanya itu. Dan saya mengambil keputusan untuk menghubungi beberapa sumber yang rapat dengan pemimpin PAS di Kedah.

Menurut sumber yang dikenal pasti pro – Harun Din, kenyataan Nik Aziz itu dikatakan berdasarkan kesedaran Mursyidul Am itu mengenai penurunan drastik sokongan umat Islam kepada PAS sejak bersekutu dengan PKR dan DAP.

Menurutnya, ramai akar umbi khususnya dari golongan anak muda dan penyokong PAS mempersoalkan hubungan parti itu dengan PKR dan DAP yang dilihat seolah-olah tidak ikhlas dan tidak ada titik persamaan.

Dalam ertikata lain, mereka tidak puas hati melihat dasar-dasar PAS dipijak sewenang-wenangnya oleh PKR dan DAP, malah para penyokongnya pula seolah-olah dipergunakan seperti ‘kuli kang’ dan ada kalanya mereka disuruh melakukan sesuatu yang tidak masuk akal!

Bila ditanya tentang apa yang dimaksudkan tidak masuk akal itu, sumber itu memberikan contoh “menafikan video-video seks Anwar yang memang benar lelaki itu adalah Anwar”!

Justeru katanya, melihat PAS semakin kurang sokongan umat Islam yang beralih menyokong BN kerana yakin pada kepimpinan Najib, Nik Aziz yang “baru sedar di anak tirikan” PKR dan DAP itu melihat gabungan Pakatan Haram tidak menguntungkan PAS sama sekali.

Justeru itu, katanya berkemungkinan besar ‘latah muzakarah’ Nik Aziz itu dibuat akibat untuk mencuba nasib, manalah tahu jika UMNO sudi berbincang dengan PAS untuk membentuk kerjasama sebagaimana yang dicadangkan pada 4 tahun lalu.

Beberapa sumber lain yang rapat dengan kepimpinan Azizan, Nasharuddin Mat Isa, Nasrudin Hasan dan Harun Taib juga memberikan pandangan yang lebih kurang sama dengan pendapat tersebut.

Salah seorang dari mereka turut menambah bahawa PAS benar-benar marah tentang pembahagian kerusi DUN dan Parlimen di antara parti Pakatan Haram kerana PKR dan DAP cuba mencuri banyak kerusi-kerusi PAS di beberapa buah negeri, khususnya di Kedah, Kelantan dan Terengganu.

Mereka melihat, sekiranya PAS bekerjasama dengan UMNO, bukan setakat kerusi, malah “meja” di Putrajaya pun mungkin akan PAS perolehi!

Begitu rupanya… Maksudnya Nik Aziz, ada “udang di sebalik batu”..?

Saya sebenarnya tak kisahlah jika benar PAS mahu bekerjasama dengan UMNO/BN. Cuma, jika mahu bekerjasama dengan UMNO/BN, maka kenalah ikut gaya dan corak UMNO/BN. Kalau PAS boleh terima gaya kafir harbi dan agen Yahudi, mengapa tidak boleh terima cara UMNO/BN yang lebih Islamik, kan?

Saya sebenarnya juga tidak kisah untuk PAS bersatu dengan UMNO/BN jika mereka benar-benar ikhlas. Apatah lagi, saya memang mengimpikan perpaduan di kalangan umat Islam di negara ini. Perpaduan umat Islam di negara ini lebih penting dan itulah yang sangat-sangat ditakuti oleh DAP dan PKR.

Meskipun begitu, jika benar Nik Aziz mahu bersemuka dan bermuzakarah, rasanya tak payah umum secara terbuka. Ajak saja Hadi Awang, Harun Din dan Harun Taib ke rumah Datuk Seri Najib. Tak payah bawa Mat Sabu atau Mahfuz, mereka tak relevan…

Saya percaya, Najib mampu berbuat sesuatu untuk menyatupadukan ummah. Jika beliau boleh menggerakkan transformasi negara, perpaduan umat Islam juga boleh dilihat sebagai program transformasi ummah, bukan?

Justeru, tak payah kecoh-kecoh di media secara terbuka. Buat diam-diam pun tak mengapa. Selepas itu, biar kita sama-sama lihat bagaimana Anwar terkangkang menangis berguling-guling kerana cita-citanya memperkudakan PAS untuk jadi Perdana Menteri gagal ditengah jalan!

Sumber: Klik sini

GEMPARRR TERKINI..!!! PAK SAMAD CUKUR JANGGUT KERANA AMBIGA..???!!!

samad janggut

Pengerusi Bersama Bershit 3.0, Pak Samad Janggut semalam merayu kepada rakyat negara ini agar berhenti dari terus mengganggu privasi dan menjalankan aktiviti di depan rumah rakan sejawatannya, Ambiga Sreenevasan.

Sedih dan marah dengan apa yang dilakukan oleh rakyat terhadap Ambiga, Pak Samad menyifatkan mereka yang melakukan beberapa aktiviti di depan rumah Ambiga itu sebagai “berkelakuan hina” dan “ganas”!

Nampaknya, sayang sungguh Pak Samad pada Ambiga. Sampai sanggup merayu pada rakyat yang dikatakan “mengganggu” Ambiga di depan rumahnya?

Baru Pak Samad rasa “terganggu”? Apakata kalau rakyat berkampung pula beramai-ramai di depan rumah Pak Samad Janggut dan berpuisi tanpa henti selama satu hari satu malam? Pak Samad suka?

Ketika Pak Samad mengganggu para peniaga di Jalan Tunku Abdul Rahman, Masjid India, Jalan Pudu dan Masjid Jamek tempohari, ada tidak Pak Samad rasa sedih dan marah kerana mengganggu rakyat yang tidak berdosa mencari rezeki?

Ketika Pak Samad “berlari-lari anak sambil bersama keldai-keldai kuning menghamparkan onar di dalam periuk nasi para marhainis di ibu kota segara tempohari, apakah tiada sekelumit terpancar di kalbu hati mu tentang sayu menzalimi hak pedagang kota itu”?

(Maafkan saya kerana cuba menulis bahasa puitis dengan seorang bekas sasterawan negara yang kini bertukar profesion sebagai “keldai tua” tunggangan Anwar dan Ambiga..harap dia faham!)

Sepatutnya, Pak Samad perlu malu untuk merayu begini untuk satu perkara yang tidak sepatutnya mendapat simpati dari sesiapa. Ambiga memang layak dilayan begitu kerana dialah petualang yang menjadi “Abu Jahal besar” merugikan para peniaga di kawasan Jalan TAR dan sekitarnya.

Saya ingin bertanya pada Pak Samad. Antara tindakan sengaja memburuk-burukkan negara, merugikan para peniaga dan melakukan huru-hara tanpa alasan yang munasabah, dibandingkan dengan memberikan sedikit “pengajaran” kepada petualang negara, PERLAKUAN MANAKAH YANG LEBIH HINA?

Tak malukah Pak Samad menghina diri sendiri dengan membela seorang yang sehina Ambiga yang begitu terkenal menganjurkan huru-hara dan menyokong penuh agenda murtad serta hak mengamalkan seks songsang di negara ini?

Sebagai seorang yang saya kira penganut agama Islam dan memiliki semangat yang dianjurkan Rasulullah SAW, dimanakah letaknya pendirian Pak Samad untuk terus menyokong dan bersekongkol dengan individu seperti Ambiga ini?

Saya sedar, mungkin Pak Samad berasal dari Singapura dan ingin saya nyatakan pada Pak Samad bahawa di Malaysia, mereka-mereka yang menganjurkan budaya sesongsang Ambiga memanf tidak mendapat tempat di kalangan masyarakat yang bermaruah di negara ini.

Seperkara yang saya ingin ingatkan Pak Samad ialah mengenai pendirian Pak Samad yang menentang kerajaan.

Dahulu Pak Samad menyatakan bahawa Pak Samad menentang kerajaan kerana dasar PPSMI yang dilihat “menganak tirikan” Bahasa Melayu dan sebagai pejuang bahasa serta sasterawan negara, Pak Samad menentang dasar tersebut.

Ketika itu, Pak Samad berkata sekiranya kerajaan membatalkan PPSMI, Pak Samad akan berhenti berdemo dan akan kembali menyokong kerajaan serta tidak akan buat kacau lagi.

Tapi, setelah PPSMI diumum akan dimansuhkan, mengapa Pak Samad sebok berdemo lagi? Apa kena mengena Bershit dengan Bahasa Melayu? Apakah Bershit dan memakai baju kuning memperjuangkan bahasa dan kesasteraan bahasa ibunda?

Patutnya, Pak Samad tarbiyah Ambiga dan majoriti rakan bahu kuning Pak Samad itu yang rasanya tidak mahir langsung berbahasa Melayu. Bahasa yang mereka gunakan seharian ialah bahasa Inggeris! Kalau benar Pak Samad cintakan Bahasa Melayu, mengapa perlu sokong mereka?

Justeru itu, saya menyarankan agar Pak Samad diamkan saja diri dan tidak mengeluarkan lebih banyak kenyataan lagi. Bukan apa, lebih banyak Pak Samad bersuara, lebih banyak Pak Samad dihentam.

Lagipun, saya bukannya suka sangat hentam orang tua berbangsa Melayu beragama Islam macam Pak Samad. Lebih baik saya hentam Ambiga dari saya hentam Pak Samad, kan?

BILA PROFESOR DR. MAHPOOOZZZ OMAR BERCAKAP SOAL AKADEMI UNDANG-UNDANG..!!! HEH!!!

mahfuz
Beberapa pemimpin PAS semalam mengutuk cadangan kerajaan yang bercadang untuk menghidupkan kembali “Malaysian Academy of Law Bill” atau Akademi Undang-Undang yang pernah cuba ditubuhkan pada tahun 2002 sebagai pertubuhan alternatif menggantikan Majlis Peguam.

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Abdul Aziz baru-baru ini menyuarakan cadangan itu ekoran pendirian Majlis Peguam kini yang lebih mirip kepada parti politik berbanding sebuah pertubuhan yang bebas dari pengaruh politik.

Antara yang mengecam cadangan ini ialah dua “pakar think tank” PAS, Dzulkefly Ahmad dan Mahfuz Omar. Sebagaimana maklum, kedua-dua “pakar” ini begitu hebat mengeluarkan kenyataan-kenyataan bodoh dan menggelihatikan rakyat dengan kebebalan mereka.

Dzulkefly menyifatkan penubuhan akademi undang-undang itu sebagai tindakan yang tidak demokrasi, manakala Mahfuz Omar yang lebih dikenali sebagai “Mr. Bean” itu pula berpendapat bahawa cadangan tersebut disebabkan Majlis Peguam tidak memihak kepada kerajaan BN.

Persoalannya, benarkah penubuhan akademi itu melambangkan satu tindakan yang tidak demokrasi?
Sebenarnya, sebagai bekas pelajar jurusan undang-undang, saya berpendapat penubuhan akademi itu sebagai satu usaha yang menyemarakkan semangat demokrasi dan bukannya mematikan amalam demokrasi di kalangan para peguam.

Sekiranya hanya ada satu sahaja pertubuhan yang mewakili suara para peguam di negara ini, maka para peguam tidak punya pilihan lain selain dari menyertai Majlis Peguam. Dan apakah tindakan memonopoli keahlian pengamal profesional tanpa pilihan alternatif itu dianggap sebagai demokrasi?

Sebenarnya, sebelum para mahasiswa jurusan undang-undang menamatkan pengajian lagi, mereka sudah merungut tentang Majlis Peguam, termasuk saya. Bagi kami, sekiranya tidak mendaftar di dalam Majlis Peguam, maka berkemungkinan besar kami agak payah untuk mendapat tempat di dalam bidang perundangan di negara ini.

Apakah itu satu bentuk amalan demokrasi apabila terpaksa menyertai satu pertubuhan dalam keadaan terpaksa?

Justeru, ramai dikalangan kami yang terpaksa mendaftar diri dan sama sekali tidak aktif di dalam pertubuhan itu. Keahliannya hanya sekadar ada sahaja. Malah saya sendiri enggan tunduk mendaftar di bawah Majlis Peguam selepas Allayarham Raja Aziz Addruse tidak menjadi Presidennya.

Mengapa? Ini adalah kerana saya melihat Zainur Zakaria yang ketika itu mengambil alih kerusi Presiden Majlis Peguam sebagai “bayangan Anwar” yang cuba menerapkan unsur politik berpihak dan tidak lagi  berperanan sebagai sebuah pertubuhan yang bebas dan neutral.

Jadi, dengan cadangan menubuhkan Akademi Undang-Undang, saya kira ia adalah satu langkah positif dan bakal menjadi saingan alternatif sihat untuk “mengajar” Majlis Peguam tentang erti sebuah pertubuhan undang-undang yang perlu mengekalkan identiti tidak berpihak!

Mengenai padangan Mahfuz Omar, apalah sangat yang dia faham mengenai prinsip undang-undang? Apakah tahap Iqnya mampu menangkap apa yang dicadangkan mengenai pertubuhan undang-undang yang berintergriti?

Bukanlah mahu menghina Mahfuz, tapi rasanya dia tidak layak bersuara mengenai Akademi Undang-Undang. SPM pun dia “tak lepas”, tapi berlagak lebih bagaikan dia memiliki LLB. Elok minta dia ambil periksa SPM sekali lagi, manalah tahu kalau nasibnya baik dan lulus kali ini…

Justeru itu, sebagai bekas ahli yang aktif di dalam “The Hammer Of Justice” dahulu, saya menyambut baik cadangan kerajaan yang mahu menghidupkan kembali Akademi Undang-Undang itu. Sama ada ia akan berjaya atau tidak, ia bergantung kepada kesungguhan para peguam untuk membersihkan identiti mereka yang dibusukkan oleh Majlis Peguam sebelum ini.

Kalau mahu terus dilihat sebagai “peguam-peguam yang busuk”, para peguam boleh kekal bersama Majlis Peguam. Dan jika rasa mahu mengharumkan kembali nama dan peranan seorang peguam yang sebenar, maka sokonglah Akademi Undang-Undang. Itu adalah satu langkah pertama yang positif dan tak rugi mencubanya...

Sumber: Klik sini

LAWAK PAGI INI...TAKUTNYA PAS PADA ANWARRR...!!! HEH..!!!

Baru-baru ni Pok Nik Ajis ada cakap pasal muzakarah dengan UMNO...dan khabar itu dikatakan telah benar-benar membimbangkan Anwar Berahimmmm...

Marah dengan apa yang berlaku...cepat-cepat Anwar panggil Cikgu Pa mengadap masuk...

Yang bestnya iala mengenai "cara" Anwar panggil Setiausaha Agung PAS tu...dengan "ehem! ehem!" saja...kelam kabut Cikgu Pa "merafak sembah" masuk mengadap Anwar..!!!

Pergghhhh..!!! Takut betul PAS kat Anwar...kan? Muahahahaha....takut kena potong fund le tuuhhh..! Heh!

Thursday, May 17, 2012

EKSKLUSIF..!!! ZAINAL ABIDIN MASUK UMNO SEBAB AZIZAN REMBAT BALAK DI KEDAH...???!!! #saveKedah


Isu ini ialah isu yang paling panas paling terkini sedang melanda dunia politik tempatan, khususnya di Kedah. Terkejut jugak aku bila Zainal Abidin masuk UMNO semata-mata pasal Azizan "rembat" balak di Kedah..???!!!

Anyway, sebagai rakyat dan pengundi di Kedah, aku demand supaya Azizan jawab isu ni segera atau aku dan rakan-rakan lain akan londeh lebih banyak bukti-bukti kerakusan Azizan membalun balak di bumi Jelapang Padi ni...

Kedah ni jelapang padi negara. Dah la tak banyak balak. Tapi, yang balak yang sikit tu jugak la yang nak diperabih oleh Azizan! Mungkin dia pulun belasah sampai licin balak kat Kedah ni sebelum PAS kalah pada PRU 13 kot?

Kalau lagu tu punya kerja Azizan, aku rasa apa yang dia buat tu BUKAN KERJA CARA ISLAM laaaa...Apa ni Ustazzzz...? Apa? Ustaz tak tau apa-apa? Tanya Amiruddin..?

So semua ni Amiruddin punya kerja? Atau Taulan Rasul punya "tahana"? Amiruddin tambah bini pakai duit balak ka? Ustaz Azizan perlu hati-hati dengan Amiruddin, dia tu "kuda trojan Anwar" sebenarnya tu...nampak ja baik masuk belah Ustaz...tapi...heheheheheheeeee....tunggu la nanti dia tunjuk belang!

Taulan ada share dak? OOooo...dia "payung" balak kat Bukit Perak kat Pendang tu? Oooo..nak suruh kami pi terjah pulak kat situ? Heh! Mentang-mentang ada kuasa...hangpa pulun habis hasil kekayaan bumi Kedah nooooo....haram aihhhhhh..!!! Aku tak halal dunia akhirat..! Heh!

PANASSS..!!! MAT SABU SENTAP BILA "AWEK"NYA MENOLAK...???!!!

PENGUMUMAN yang dibuat oleh Jawatankuasa Bershit yang menyatakan bahawa pihak mereka tidak akan menganjurkan himpunan Bershit 4.0 dijangka telah memberikan satu tamparan hebat kepada PAS, khususnya kepada Mursyidul Am, Nik Aziz Nik Mat dan Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu.

Jawatankuasa berkenaan melalui Pengerusi Bersamanya, A Samad Said menjelaskan bahawa himpunan Bershit 4.0  tiada di dalam kalender perancangan mereka dan hanya mahukan dua perkara dilaksana pada pilihanraya umum (PRU) nanti.

Dua perkara tersebut ialah memastikan rakyat yang layak mengundi keluar menunaikan tanggungjawab mengundi dan sama-sama memantau sekiranya terdapat sebarang bentuk penipuan ketika mengundi. Itu saja?

Beberapa hari sebelum Jawatankuasa Bershit mengeluarkan kenyataan tersebut, Nik Aziz dan Mat Sabu mendabik dada memberitahu bahawa mereka akan menganjurkan himpunan Bershit 4.0 dengan mensasarkan penyertaan seramai sejuta orang.

Apa cerita sekarang Mat Sabu? Beriya-iya benar mahu menganjurkan Bershit 4.0 sehingga ‘terlebih sudu dari kuah’?

Kenyataan dari penganjur sebenar Bershit itu jelas menunjukkan bahawa mereka kurang senang dengan PAS dan parti pembangkang lain yang dilihat seolah-olah cuba mengambil alih peranan dan tujuan mereka berdemo.

Sebelum ini, timbul desas-desus yang menyatakan tentang rungutan Ambiga dan rakan-rakannya yang kecewa dan marah terhadap PAS, PKR dan DAP yang ‘melebih-lebih’ ketika menyertai jawatankuasa itu ketika berhimpun.

Menurut sumber terdekat, sebelum mengadakan perhimpunan, Bershit telah menggariskan sebuah himpunan yang aman dan tidak ada sebarang provokasi serta patuh kepada garis panduan yang ditetapkan undang-undang.

Namun kehadiran penyokong-penyokong Pakatan Haram yang melakukan provokasi melampau, mengganas dan menyerang pihak berkuasa yang menjaga keamanan serta gagal dikawal oleh pemimpin-pemimpin parti mereka telah membuatkan jawatankuasa Bershit marah.

Khabarnya, mereka kecewa dengan cara penyokong parti pembangkang yang disifatkan sebagai tidak bertamadun dan tidak menghormati penganjur himpunan itu.

Isu kemarahan Bershit kepada parti pembangkang ini mula kedengaran ada himpunan Bershit 2.0.
Maka dengan sebab itulah A. Samad Said secara tegas menekankan tentang cara berdemo Bershit 3.0 yang mahu penyokong mereka hanya “duduk dan bantah”, dengan harapan tiada sebarang provokasi, keganasan atau tindakan melanggar undang-undang.

Mungkin sedar tentang injunksi mahkamah yang melarang Bershit 3.0 berhimpun di Dataran Merdeka maka Ambiga dan Pak Samad hanya berlegar di “sempadan” sahaja dan tidak melanggar perimeter yang ditetapkan.

Malangnya, datang puak-puak yang mengamalkan “hukum rimba”, mereka merempuh perimeter pihak berkuasa, menceroboh, menyerang dan melakukan provokasi melampaun sehingga mengundang tindak balas yang agak keras dari pasukan polis.

Apatah lagi mendengar kenyataan Mat Sabu yang menyatakan bahawa dia dan PAS sendiri mahu menganjurkan Bershit 4.0 tanpa merujuk kepada jawatankuasa asalnya, lagilah Ambiga dan konco-konconya bengang dan sakit hati!

Hakikatnya, Nik Aziz dan Mat Sabu memang “muka tak malu”.

Mereka seolah-olah tidak sedar bahawa Bershit memang tidak berkenan dengan cara mereka yang tidak bertamadun, ganas dan liar.

Justeru itu, kita nantikan apakah Mat Sabu dan Nik Aziz berani menganjurkan Bershit 4.0 dan melakukan “hijack” kepada program yang asalnya dianjurkan oleh Ambiga dan rakan-rakan LGBTnya.

Kalau Mat Sabu buat juga Bershit 4.0 bagus juga, kerana majoriti rakyat memang benci dan marah pada himpunan yang tidak memberi sebarang faedah dan menyusahkan ramai pihak itu.

Tapi, kalau Mat Sabu tidak memastikan Bershit 4.0 menjadi kenyataan, maka jelaslah bahawa PAS sebenarnya bukan saja menjadi “keldai” kepada DAP dan PKR, malah ia mengesahkan bahawa mereka juga tunduk kepada Bershit dan Ambiga!

Mat Sabu sudah tersepit sebenarnya dan mari kita saksikan bagaimana dia melepaskan diri…

Sumber: Perak Today

PANASSS..!!! GUAN ENG MATI AKAL BERDEPAN KAUM INDIA..!!!

TAKTIK mempergunakan isu agama dan kaum yang cuba dimainkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang menyatakan bahawa kuil-kuil Hindu akan terancam sekiranya Barisan Nasional (BN) kembali mendapat kuasa nampaknya telah “makan diri”.

Semalam, membidas kenyataan Guan Eng yang tebal dengan sifat fanatik keagamaan dan menyentuh sensitiviti perkauman itu, Presiden MIC, G Palanivel menegaskan bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang itu adalah satu dakyah fitnah yang berniat jahat.

Dalam kenyataannya itu, Palanivel menyatakan bahawa kerajaan Barisan Nasional selama ini memberikan jumlah peruntukan yang besar untuk membina dan membaik pulih rumah-rumah ibadat agama Hindu di negara ini, khususnya di Pulau Pinang.

Sebenarnya, agak menghairankan apabila Guan Eng membuat kenyataan yang menyentuh tentang soal pembinaan atau membaik pulih kuil Hindu memandangkan dia bukanlah seorang yang beragama Hindu.

Menurut tafsiran saya dari lenggok fahaman komunis yang dianuti oleh Guan Eng, saya berpendapat bahawa mungkin dia sendiri tidak mempunyai agama.

Setahu saya, komunis menentang kewujudan agama di dalam kehidupan mereka…

Lebih besar lagi kesilapan taktiknya itu apabila dia memberikan komen tentang sesuatu yang dia sendiri tidak tahu hujung pangkalnya.

Apa yang Guan Eng tahu tentang kepentingan agama hindu dan masyarakat India di Pulau Pinang?
Lainlah Palanivel. Beliau tahu dan layak untuk bercakap mengenai rumah-rumah ibadat agamanya sendiri.

Sebenarnya, mengikut perkembangan semasa, Guan Eng sedar bahawa DAP dan kerajaan Pakatan Haramnya di Pulau Pinang sememangnya semakin mendapat tentangan hebat dari kaum India yang kebanyakannya beragama Hindu.

Guan Eng dilihat masih “fobia” dengan insiden Kampung Buah Pala yang terjadi ketika di awal pemerintahannya di Pulau Mutiara itu.

Dalam insiden tersebut, Anwar Ibrahim dengan selamba meletakkan tangan di atas kepala seorang India beragama Hindu sambil bersumpah untuk menyelesaikan masalah penempatan mereka di situ yang tidak mempunyai sebarang dokumen pemilikan tanah. Guan Eng saksinya…

Namun malang bagi penduduk kaum India yang turun temurun mendiami Kg Buah Pala itu, sumpah janji Anwar itu tidak pun dilaksana, bahkan mereka dihalau keluar oleh Guan Eng yang menyerahkan tanah kampung itu kepada sebuah syarikat pemaju.

Sejak itu, kaum India di Pulau Pinang dan sekitar selatan Kedah dan utara Perak mula membenci Guan Eng dan kerajaan DAP Pakatan Rakyat itu.

Pada mereka, cukuplah sekali sumpah dilakukan di atas kepala mereka dan kali ini giliran mereka pula yang akan “menyumpah” Pakatan Haram.

Menurut sumber risikan kami di Pulau Pinang, Guan Eng kini sedang “pening kepala” memikirkan cara untuk memujuk dan menambat hati kaum India di negeri tersebut.

Beliau risau sekiranya tempohnya menjawat jawatan Ketua Menteri akan “expired” tidak lama lagi.

Biar apa pun, Guan Eng terpaksa juga mengakui bahawa kemelut yang melanda DAP di antara Pengerusinya, Karpal Singh dan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Profesor Ramasamy turut memberikan impak.

Ramasamy dikatakan menjadi dalang kepada demonstrasi memprotes pentadbiran Guan Eng dan DAP Pusat yang bersifat perkauman serta tidak memperjuangkan nasib kaum India di negeri itu.

Kalau dulu Guan Eng dan bapanya Lim Kit Siang pernah “dihalau” oleh rakyat Melaka, tidak mustahil bahawa dia juga akan “dihalau” oleh rakyat Pulau Pinang.

Lagipun, kedua-dua negeri itu punya persamaan kerana keduanya adalah merupakan negeri kolonial yang ditadbir penjajah sepertinya.

Kalau dulu Melaka dan Pulau Pinang ditadbir penjajah dan penjajahan tersebut berjaya dinyahkan oleh rakyat, tidak mustahil Guan Eng akan menerima nasib yang sama…

Sumber: Perak Today

GEMPARRR..!!! CHEGU BARD KANTOI MENYEMBAH MINTAK AMPUN KAT POLIS..!!!

Bukti CheguBard menyembah mintak ampun kat polis..!!!
 BERSIH 3.0 yang terbukti berlandaskan ekstrimisma, keganasan dan pembohongan menyaksikan ramai orang awam mula faham dan mengerti, mengapa demo jalanan tidak dibenarkan di negara ini.  Sebenarnya, tragedi 13 Mei adalah saksi, betapa perarakan, demonstrasi atau apapun yang anda namakannya, tidak akan ada kemampuan untuk mengawal hadirin dari melakukan sebarang bentuk provokasi.

Apatah lagi masyarakat majmuk di negara ini, yang sentimennya berbeza-beza dan cukup sensitif.

CheguBard merupakan pemimpin AMK (walaupun kalah kepada Samsul Iskandar) yang sangat gemar bermain dengan sentimen turun berdemo, cara politik jalanan.  Entah berapa kali hasutan yang dilontarkan pada setiap kali ceramahnya.  Malah, sebelum BERSIH 3.0, beliau sempat membakar sentimen “berdarah” agar rakyat turun ke jalanan, melaksanakan “apa yang tersirat”.

BERSIH 3.0 juga berjaya mendedahkan sifat penakut CheguBard, yang ditahan oleh anggota Polis, telah mengangkat tangan dan menunjukkan isyarat “ampun”.  

Rupa-rupanya, ucapan berapi dan berdegar darinya sehari sebelum itu ditujukan untuk pengikutnya yang suka membabi buta dalam tindakan, waima menghadapi kemungkinan kecederaan atas salah sendiri.

Bijaknya CheguBard, beliau tidak sanggup menerima kesakitan, cukuplah untuk pengikutnya sahaja, agar mudah dipolitikkan kemudian hari.

Anehnya, CheguBard mendakwa dirinya telah mengalami retak di tulang rahang gara-gara dipukul oleh pihak Polis sewaktu BERSIH 3.0.  Walhal, kita tahu bagaimana dia “sembah ampun” agar tidak diapa-apakan. 
 
”Gentleman” nya anggota Polis, yang sekadar menahannya untuk memberi keterangan lanjut, kerana isyarat “minta nyawa” dari CheguBard.  Kita tahu, bahawa pendekatan anggota Polis pada BERSIH 3.0 yang lalu sangat “sopan santun” dan “budiman”.

Apa yang lebih menghairankan, para hadirin yang mendengar “sembang gebang” dari CheguBard terlopong, mengangguk-angguk menandakan bersetuju dengan kata-kata CheguBard.  Begitulah hebatnya CheguBard, dan barisan kepimpinan AMK serta PKR, yang tanpa segan menipu seluruh angkatan penyokong mereka.

Penulis sebenarnya simpati kepada penyokong-penyokong mereka, yang hidup-hidup dihina keupayaan mereka berfikir, dengan pembohongan demi pembohongan yang disebarkan oleh PKR.

Logiknya, andai benar-benar CheguBard retak tulang rahang, mana mungkin beliau boleh menyampaikan ucapan dengan kuat dan lantang pada ceramahnya itu.

Lihat kembali keadaan pelajar Malaysia, Asyraf Haziq yang disamun dan dicederakan di bahagian rahangnya.  Keadaan terbaring serta tidak mampu berkata-kata sehingga beberapa ketika.  Waima selepas sihat sekalipun, Asyraf Haziq masih berhati-hati ketika berbicara, dengan perlahan, kerana masih merasa sakit di rahangnya yang patah.

Secara klinikalnya, otot dan tulang rahang menyokong pergerakan di bahagian muka apabila kita berbicara, dan kecederaan di bahagian rahang menyebabkan kita tidak boleh terlalu kuat menggunakan kawasan otot dan tulang yang terlibat.

Kasihan orang Kapar, terus-terusan dibohongi oleh CheguBard hidup-hidup!

Sumber: Klik sini

SERIUS 18SX SAHAJA..!!! ARTIS BETULKAN BUAH DADA DEPAN ORANG RAMAI..!!! BURUK PERANGAI..!!!

Tu diaaa...!! Punya tak malu betul artis ni..!!! Sanggup dia betulkan buah dadanya dikhalayak ramai..? Tak malu betul..!!! Err...salah parking ke..???

Aku harap artis kat Malaysia ni..terutama yang Islam tu...kalau "salah parking" tu jangan la buat perangai tak senonoh ni..kalau ye pun, pergi la ke toilet..!!! Cheh! Hampeh betul..!!!

Kim Betulkan Payudara Di Khalayak Umum

Tak bagi peluang. Artis barat memang daring dan berani. Kim Kardashian adalah satu nama yang sangat terkenal.

Bukan sahaja rupa paras yang menarik, namun juga tubuh yang sama hebatnya menjadikan setiap langkahnya menarik minat banyak pihak.

Lebih banyak gambar di x-lupa.com.



PERHATIAN KEPADA UMAT ISLAM SAHAJA..!!! SILA HAFAL HADIS INI SEBELUM TERLAMBAT..!!!

Aku rasa, umat Islam di seluruh dunia digesa untuk menghafal hadis di bawah sebagai langkah berjaga-jaga sebelum fahaman dan aqidah kita terpesong oleh fatwa baru yang menghalalkan penderhakaan kepada ibubapa.

Sebelum "Nabi PAS PIS PUS" bersabda, baik kita hayati dan fahami sabda Rasulullah SAW...

Abu Hurairah Radhiallahu 'anh berkata:

Seorang lelaki datang menemui Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam dan bertanya: “Siapakah manusia yang paling berhak untuk aku layan dengan sebaik-baiknya?” 


Baginda menjawab: “Ibu kamu.” 

Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?” 

Baginda menjawab: “Ibu kamu.” 

Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?” 

Baginda menjawab: “Ibu kamu.” 

Dia bertanya lagi: “Kemudian siapa?” 

Baginda menjawab: “Ayah kamu.”

GEMPAR TERKINI..!!! TUAN IBRAHIM TUAN MAN NAK TAMBAH BINI DI SABAH...???

tuan ibrahim
Mendengar cadangan Ketua Penerangan PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man, yang mahu membina sebuah masjid di Kampung Batu Luguyan, Pensiangan, Keningau, Sabah, membuatkan hati saya sejuk dan menyambut baik cadangan itu.

Berbesar hatilah juga saya apabila PAS cuba membantu masyarakat Islam di kampung tersebut untuk membina rumah Allah di kampung yang agak terpencil tersebut.

Namun entah kenapa, tiba-tiba hati saya tercuit dan gelihati dengan cadangan Tuan Ibrahim itu. Seolah-olah saya mendengar satu lagi perkara yang agak mustahil untuk dilakukan oleh PAS di Sabah.

Maafkan saya. Saya menghormati cadangan PAS itu. Tapi berdasarkan rekod dan pencapaian PAS di Semenanjung Malaysia berkenaan pembinaan masjid menunjukkan bahawa parti itu bukanlah berminat sangat untuk membina rumah Allah.

Pada awal Disember tahun lalu,  Exco Kerajaan Negeri, Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Abdul Fatah Harun mengesahkan bahawa Kerajaan PAS Kelantan hanya membina sebuah masjid sahaja bagi tempoh pentadbiran mereka sejak 1990 sehingga kini.

Bayangkan, selama 22 tahun memerintah Kelantan, PAS hanya mampu membina sebuah masjid sahaja iaitu Masjid China. Selain masjid itu, Abdul Fatah mengaku bahawa semua masjid lain dibina oleh Barisan Nasional.

Selama 22 tahun memerintah Kelantan, PAS hanyalah membaik pulih beberapa buah masjid di negeri Cik Siti Wan Kembang itu. Itu pun hanya sedikit sahaja dan banyak masjid di Kelantan dikatakan berada di dalam keadaan “dhaif” dan menyedihkan…

Persoalannya, sedangkan di Kelantan pun PAS gagal membuktikan bahawa mereka berminat untuk membina masjid, apakah penduduk kampung Batu Luguyan itu boleh mengharapkan sebuah masjid bakal di bina oleh PAS di kawasan mereka?

Sedangkan di Kelantan pun mereka terkapai-kapai tidak mampu membina masjid, apakah mereka fikir penduduk kampung yang agak terpencil di Sabah itu akan percaya kepada janji manis PAS?

Nampaknya PAS sedang cuba “membeli jiwa” dengan menawarkan janji manis mereka kepada para penduduk di negeri di bawah bayu itu.

Lainlah kalau Tuan Ibrahim maksudkan “bercadang membina masjid” itu bermakna dia “bercadang mahu bernikah lagi satu dengan orang kampung Batu Luguyan” itu..!

Sepatutnya PAS tidak perlu menyebok di Sabah untuk membina sebuah masjid. Sewajarnya, PAS perlu berjumpa dengan Ketua Menteri Sabah untuk berbincang dengannya bagi membina sebuah masjid bagi masyarakat Islam di kampung tersebut. Itu lebih realistik!

Untuk cadangan membina masjid, Tuan Ibrahim yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Pahang perlu bertemu dengan Mursyidul Am PAS merangkap MB Kelantan, Nik Aziz Nik Mat bagi mencadangkan padanya untuk membina lebih banyak masjid di negeri Serambi Mekah itu.

Malulah pada rakyat Kelantan. Negeri yang diperintah oleh Mursyidul Am PAS hanya membina sebuah masjid saja, kan?

Sebab itulah saya katakan tadi, sedangkan negeri yang diperintah PAS sendiri hanya mampu membina sebuah masjid, tapi PAS bercadang pula untuk membina sebuah masjid yang di negeri di bawah pentadbiran BN yang terbukti lebih berkemampuan dan banyak membina rumah Allah?

Seperkara lagi yang saya mahu ingatkan Tuan Ibrahim ialah supaya PAS tidak mempergunakan masjid sebagai tempat mereka berpolitik. Jangan tukar khutbah Jumaat kepada ceramah kempen politik PAS kerana ia adalah perbuatan yang tidak beretika dan tidak wajar dilakukan.

Di Kedah misalnya, seorang ustaz di Baling sedang disiasat ekoran dakwaan berkhutbah Jumaat dan secara terang-terangan menyelitkan agenda politik PAS di dalam khutbah tersebut. Ustaz yang merupakan seorang guru sekolah itu mungkin berhadapan dengan tindakan disiplin dari Kementerian Pelajaran.

Justeru itu, saya menggesa Tuan Ibrahim supaya berdiri di hadapan cermin dan ukur baju di badan sendiri dahulu sebelum menjanjikan “bulan dan bintang” kepada rakyat, khususnya di Sabah yang jelas menolak PAS.

Rakya Sabah sudah lama memerhatikan kedurjanaan PAS yang memecah belahkan umat Islam di Semenanjung dengan bemodalkan politik agama mereka dan mereka sekali-kali tidak akan membiarkan perkara itu berlaku di negeri mereka. Harap PAS jelas dengan fakta itu.

Sumber: Klik sini

LAWAK PAGI INI...POK NIK AJAK AMBIGA MASUK JAMBAN..? MACAM AZMIN DENGAN ERRR..ERRRR...

Pok Nik sedar dia dah uzur...dah tak larat dah... tapi dia "sangkut" pulak bila Ambiga ajak dia join Bershit hari tu...

Aku dengar...kerana nak elak kena paksa turun Bershit, Pok Nik sanggup sembunyi dalam tandas..! Heh!

Nak escape punya pasal...dia terpaksa keluarkan fatwa terbaru PAS...WAJIB JOIN BERSHIT.. bila sebut wajib ni..nak tak nak kena ikut..kalau tak ikut..berdosa woooo..!!! heh!

Err...dia lepak kat jamban tak turun Bershit tu tak dosa ke? heh!

Wednesday, May 16, 2012

PANASSS..!!! UNIT AMAL PAS TERIMA BUNGA DARI GAY LGBT..???!!!

DSC_0017 (2)

Saya agak terharu membaca laporan Harakahdaily yang menyiarkan tentang Unit Amal PAS yang menerima  sebakul bunga dari seorang tukang jahit berbangsa Cina yang sama-sama menyertai himpunan ‘ganas’ Bershit 3.0 hujung April lalu.

Wong Kow Kong, 58, dilaporkan menghantar sebakul bunga tersebut sebagai tanda “terima kasih” kerana menjaga keamanan peserta Bershit tempohari dan menafikan Unit Amal PAS itu bertindak ganas ketika himpunan itu berlangsung.

Katanya, dia sudah lama “memerhatikan” Unit Amal PAS itu dan menyatakan bahawa dia tidak akan menghantar bunga kepada mereka sekiranya “tentera” ciptaan PAS itu bertindak ganas.

Namun, benarkah dakwaan Kow Kong mengenai Unit Amal yang dikatakan menjaga keamanan himpunan Bershit 3.0?

Mari kita imbas kembali kepada kenyataan dari Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi seminggu sebelum Bershit 3.0 berlangsung. Dalam kenyataannya pada media, Nasrudin mendabik dada bahawa PAS memang “pakar berdemonstrasi”.

Namun “pakar demonstrasi” itu memohon pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) untuk mengawal keamanan himpunan tersebut. Sedangkan, Nasrudin sedar tentang kewujudan Unit Amalnya yang selalu berlakon bagai “polis PAS” setiap kali berdemo.

Dalam pengalaman saya, saya sendiri melihat bagaimana persiapan sekumpulan Unit Amal PAS di lorong-lorong sekitar masjid India. Mereka memakai topi, memakai cermin mata hitam, berikat di kepala dan memakai topeng Bershit 3.0, seolah-olah tidak mahu dikenali.

Kemudian, beberapa gambar yang dirakamkan dan tersiar jelas menunjukkan bahawa Unit Amal PAS itu bertindak merempuh anggota polis yang membentuk barisan pemisah antara kawasan larangan dan kawasan mereka berhimpun.


Polis hanya membentuk barisan dan kekal menunggu dilokasi sebagaimana yang diarahkan. Namun Unit Amal PAS yang datang merempuh. Jika difikirkan secara rasional, pihak yang menyerang selalunya merempuh pihak yang bertahan, bukan?

Persoalannya, apakah serangan yang dilakukan oleh Unit Amal PAS ini boleh dikategorikan sebagai “menjaga keamanan perhimpunan” atau “mengganas”?

Mungkin Kow Kong yang menghantar bunga kepada Unit “Ganas” PAS itu “buta” mata dan hatinya apabila tidak dapat melihat dan menilai dengan baik tentang pasukan yang dikatakan terlatih oleh “pakar kawal demo”.

Satu persepsi nakal tiba-tiba muncul dalam fikiran saya mengenai identiti Kow Kong ini. Apakah Kow Kong ini selalu memperhatikan Unit Amal PAS? Setahu saya, kebanyakkan bangsa Cina yang menyertai Bershit 3.0 tempohari ialah dari golongan LGBT.

Ia dilihat dari aspek pemakaian mereka, “body language” dan subang di telinga mereka. Apakah Kow Kong cuba “memikat” Unit Amal PAS?

Selain itu, benarkah Kow Kong wujud? Dalam laporan Harakah, yang disiarkan hanyalah gambar bunga dan gambar Kow Kong langsung tidak ada.

Sedangkan selalunya, jika media menyiarkan kenyataan seseorang, selalunya media itu akan menyiarkan gambar individu yang mengeluarkan kenyataan itu. Ini adalah etika media bagi membuktikan individu mengeluarkan kenyataan itu benar-benar wujud.

Sekiranya Harakahdaily tidak menyiarkan gambar Kow Kong, tidak mustahil bahawa pihak Harakahdaily sendiri pergi membeli bunga tersebut, membawanya pulang dan menyerahkan bunga itu kepada Unit Amal mereka sendiri, bukan?

Sekiranya Kow Kong tidak wujud, maka jelaslah PAS cuba mengangkat martabat pasukan Unit “Ganas”nya itu sebagai pasukan “Al-Maunah” dan nampak sangat mereka hanya ‘syok sendiri” dengan memberi bunga kepada diri sendiri, bukan?

Sumber: Klik sini

PANASSS 18SX..!!! RELA PAYUDARA DIRABA BERAMAI-RAMAI SAMBIL BUKA TUDUNG..!!!

Salah satu cara pelajar-pelajar di Indonesia yang mengikut adat iaitu dengan merelakan payudara diraba dan beramai-ramai membuka tudung, mencarikkan kain baju sekolah serta mencontegkan pakaian mereka tanda mereka tamat pengajian: – ohvideotv.com

Tu diaaaaa...!!!
Ishhhhh..!!!


Gila ke apa...???
 Sumber: Mynewshub.my

VIDEO TERPANAS DARI KEDAH..!!! ORANG KEDAH MESTI TONTON..!!!


Tu diiaaaaa..!!! RM80 juta tuan-tuan..!!! Kata Amiruddin...

Tapi dia tak bagi tau dari mana dia dapat RM80 juta tu...dia cuma sebut dari sumber balak saja!

Nak tau macamana dia dapat lonjak banyak tu? Tu..pergi tengok kat Hutan Simpan Tasik Pedu...Tengok kat Hutan Simpan Gunung Nias...!!!

Depa tarah balak sampai licin..!!! Botakkk! Habis rosak ekosistem...Lata Chelak kat Baling tu tercemar..!!! Pelancongan dan tarikan kat situ mati terus...haiwan liar tak lama lagi akan masuk ke rumah orang-orang kampung sebab habitat depa terganggu...

Paling best, semua lesen dan kontrak balak tu diberikan pada "cha ya nun alif". C.I.N.A! Apa yang kaum bumiputera dapat? Tarakkkkk...kosong! Habuk pun tarakkkk...

Dulu BN tebang balak jugak..tapi tak la melampau sampai botak.. Alam semulajadi kena jaga jugak broooo...apa raaaa..!!!

Sapa punya kerja? Kena tanya Azizan dan Amiruddin..! Heh!

TERJAH BALAK AZIZAN DI BALING: FINALI EPISOD - AZIZAN PERLU JAWAB PADA RAKYAT KEDAH..!!!

Balak Azizan Sdn Bhd?
Dah lebih 2 jam kami meronda kat dalam kawasan balak kat Gunung Inas, Kupang, Baling ni. Dan kami buktikan bahawa pembalakan berlesen ini telah dilakukan secara melampau sehingga menyebabkan gunung ini hampir botak dan gondol...

Gunung Inas dan jadi Gunung "Gondol"...
..Atau Gunung "botak"..

...Atau Gunung "balak Azizan"..???
Siapa yang patut bertanggungjawab? Sanusi Mat Nor, Setpol Azizan tu kata dulu, BN yang luluskan tanah ni.

Tapi melalui siasatan yang aku buat, BN tak pernah luluskan kawasan ni untuk jadi kawasan balak. Pada tahun 2003 dulu (zaman Syed Razak), memang ada permohonan dari syarikat luar nak buat balak kat sini. Syarikat tu kata nak buat guna helikopter sebab tak mau musnahkan alam semulajadi...
botak seluruhnya...

Licin dikerjakan Azizan...
Tapi, Syed Razak time tu tak lulus pun. Sebab kawasan tu kawasan tadahan air dan digazetkan sebagai hutan simpan. Jadi, Sanusi Mat Nor bohong!

Perkara ni disahkan sendiri oleh penduduk kampung di situ. Kata depa, aktiviti balak di Gunung Inas ni hanya bermula tahun lepas!

Tengok betul-betul tarikh expired..!!! Aku rakam gambar ni pada 14.5.2012 dan masih ada aktiviti pembalakan..!
Kalau tengok tempoh tarikh kuatkuasa tu start pada "3.11.2011" dan tempoh kuatkuasa sambungan lesen terakhir tu pada "2.5.2012". Maknanya dah tamat tempoh pembalakan kat situ...!!!

Tapi, masa aku pi kat situ, aktiviti pembalakan masih berjalan dan lori balak masih keluar masuk bawak balak keluar dari situ! Apa cerita ni Ustaz Azizan??? Sanusi?

Actually, perjalanan kami tersekat kerana dihalang oleh sebatang pokok yang tumbang akibat tanah runtuh. Maknanya, berlaku hakisan tanah di kawasan ini.

Nasib tak baik..perjalanan lebih 2 jam kami tersekat...
Kami terpaksa buat u-turn dan balik sebab hari nak hujan. Kalau terperangkap kat laluan balak dalam keadaan hujan akan menyebabkan kami terpaksa bermalam kat situ. Tak boleh wooo...bahaya wooo..

Kami sengaja lalu kat area depa simpan balak! Sama macam kat pedu, balak kategori "betis" pun depa balun jugakkk..!!! Ada balak yang sebesar 4-5 pemeluk manusia dewasa. Yang lain semua saiz standard. Tapi kalau dapat sebatang...gerenti kaya cepat..! Heh!
tiba di store balak Azizan...?

Balak siza standard..4 batang...ada tulis nama Mahfuz kat situ?

Balak saiz betis...banyakkk...ada tulis nama Phahrolrazi?
Balak bertanda merah ni milik Amiruddin ke?

Rasanya yang ni milik Azizan Razak..?


Yang ni mungkin Taulan Rasul punya...?

Haaaa...yang ni kami jumpa lepas keluar dari kawasan balak..mungkin Sanusi Md Nor punya...?
Aku dengar, kawasan Gunung Inas ni Azizan nak buat "Ladang Rakyat". Katanya nak tanam getah di Gunung Inas sela\uas 5,000 hektar.

Maknanya, Azizan akan gondolkan Gunung Inas seluas 5,000 hektar. Itu juga bermakna, Azizan memberikan konsesi balak seluas 5,000 hektar untuk dibotak licinkan oleh syarikat bukan bumiputera.
Cantik air terjun ni..tapi sayang airnya tercemar..
Kejernihan air Lata Chelak yang sebenar yang kami rakam di punca airnya di Gunung Inas..!!!
Aku sempat basuh muka dengan air jernih di punca air terjun Lata Chelak ni sebelum tercemar di kawasan balak Azizan... Perghhhh nyamannnn..!!!
Lepas tu, baru dia akan buat lereng tanam pokok getah. Aku tak sure bila pokok-pokok getah tu nak besar dan boleh ditoreh. Tapi, rasanya bertahun jugak la nak menunggu...

Persoalannya, apakah wajar Azizan belasah balak secara melampau macam ni? Kat Pedu, kat Baling, dan aku dengar kat Pendang pun ada jugak! Betul ke Kak Su?

Patut la Amiruddin dok bangga kata Kerajaan PAS Kedah dapat RM80 juta dari hasil balak pada 2011. Kalau macam ni punya pulun, bukan setakat RM80 juta ni...aku anggarkan lebih dari RM100 juta harganya..!!! Lagi RM20 juta tu mana perginya...???

Tak hairan jugak kalau Kerajaan BN Kedah dulu dapat setakat RM9 juta - RM10 juta saja. Kerajaan BN dulu kawal ketat pembalakan kat Kedah. Hutan Simpan kagt Kedah perlu diperlihara. Tapi tangan-tangan puak-puak PAS begitu rakus menjahanamkannya..!!!

Azizan tak peduli pencemaran, hilang potensi pelancongan, haiwan liar hilang habitat dan masuk ganggu kawasan rumah orang kampung, musnahkan kawasan tadahan air bersih penduduk kampung dan mini-hidro, jejas pendapatan hasil hutan dan bagi projek balak kat bukan bumiputera.

Aku desak perkara ni dibawa ke sidang DUN. Azizan perlu jawab semua persoalan ni. Dia perlu bertanggungjawab dan jelaskan kepada penduduk kampung di sekitar kawasan terbabit. Azizan perlu buat kerja cara Islam..!!!

TERJAH BALAK AZIZAN DI BALING: EPISOD III - AZIZAN SHARE DENGAN SIAPA BALAK-BALAK NI..???

Azizan bagi kat sapa projek balak ni..???
Aku jumpa satu signboard kaler hijau (PAS memang suka kaler hijau). Dia tulis kat situ nama pemegang lesen balak ialah Winlyn Sdn Bhd. dan kontraktornya ialah SBB Nothern Trading.

Maknanya, kawasan balak ni berlesen. Sapa yang bagi lesen balak? Takkan JPJ kot??? Tentulah Azizan Razak...! Heh! Elok la tu...hasil kekayaan bumi ni bagi kat Cina. 

Tu yang orang PAS marah sangat kar Azizan tu... Depa dah lama dah dok target nak angkut balak lepas PAS dapat kuasa. Tapi Azizan bagi kat Cina la pulakkkkk..ishhh..!!!
Lata Chelak kat dalam kawasan pembalakan...keruh jugakkk...
Korang tergamak ke mandi air kotor cam ni..?
Keruhhhhh...kan?
Kami lalu melintasi air terjun Lata Chelak kat situ...airnya tetap keruhhhh. Dan kami terjumpa sebijik lori balak yang digunakan untuk angkut balak kat kawasan tu ke tempat simpanan balak-balak Azizan. Tapi lori tu dah rosak dan bangkainya dibiarkan situ...
Aku cuba check ada tak nama Azizan kat lori ni..tapi takdak...mungkin kontraktor dia yang punya kot...?
Dekat dengan area tu, kami jumpa beberapa pokok balak yang rasanya baru saja ditebang. Mungkin semalam atau dua hari lepas. Aku tak sure. Tapi nampak macam baru...

balakkkk..!!!
balak lagiii...!!!
...dan balak lagi....
...balak dan balak lagi...
Tak jauh dari situ, kami jumpa beberapa buah jentera berat untuk aktiviti pembalakan. Aku rasa macam nak turun sabotaj je jentera-jentera tu. Tapi memandangkan aku tak sejahat Azizan dan puak-puak PAS, maka aku batalkan niat aku...

Nak je aku bakar...tapi tak jadi...nanti tak leh keluar pulak dari situ...naya woo...
Aku ada tulis nama aku kat salah satu balak ni...tandanya...aku yang punya..heh!
Tapi geram aku tu membara je kat hati. Aku terpandang sebatang balak kat situ. Heh! Kalau diikutkan hati, nak je aku ambik sebatang bawak balik. Tapi memandangkan jeep aku takleh bawak balak..terpaksa aku lupakan niat aku tu...heh! Lagipun..haram woooo kalau curi...

Tu diaaa...balak tu Cina ni yang punya laaaa...Azizan bagi kat dia...
10 minit dari situ, aku jumpa satu lagi signboard tertulis nama pemegan lesen balaknya, Cheng Chai Seng (Seng Heng Timber Trading) dan kontraktornya pula ialah Eng Chen Khoon (Amarzid Trading)...

Heh! Ni syarikat Cina lagi ni..kontraktornya pulak maybe syarikat "Alibaba". Joint venture dengan Phahrolrazi ke Amiruddin? Heh! Hasil Tanah Melayu dikaut bukan bumiputera. Agak-agak aku boleh dapat kontrak balak kat Tanah Besar China tak?

Walaupun otak aku bergegar naik 4x4 tu, tapi aku masih waras untuk berfikir. Sampai hati Azizan "rompak" hasil balak dan kongsi dengan Cina...kurang-kurangnya share la dengan orang PAS..at least depa pun Melayu jugak...(walaupun ada yang tak mengaku Melayu!) heh!

Nak tahu apa yang yang aku jumpa? Tunggu lagi 2 jam dari sekarang...memang panas brooo..!!!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!