Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, May 12, 2012

GEMPARRRR JULINGGG 18SX..!!! PEMUDA PAS ISYTIHAR ZARINA ANJOULIE LAVOCAH MASUK PAS..???!!!

Betul ke ni brooooo??? Takkan la Zarina Anjoulie tu nak masuk PAS? Heh? Biar betullll..!!!

Korang agak-agak, sapa artis yang nak masuk PAS tu?

Sekarang ni artis suka cari jalan mudah nak masuk syurga. Buat la maksiat macamana sekalipun, asalkan depa AHLI PAS, maka depa "confirm" masuk syurga macam Bob Lokman dan Aishah! Heh!

Cepat, sapa yang nak masuk syurga tanpa hisab, sila isi borang PAS sebelum terlambat. Bukan apa...aku takut Nik Aziz "padam"...nanti tak sempat pulak dia nak sign borang "ke syurga" korang tu...heh!

Lima Artis Akan Sertai PAS Dalam Masa Terdekat?

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPP Wilayah Persekutuan) mendakwa seramai lima artis akan menyertai parti berkenaan dalam masa terdekat.

Ketuanya, Kamaruzaman Mohamad mendakwa, kelima-lima artis terbabit dijadual menyerahkan borang keahlian PAS pada 13 Mei ini di Dewan Kohilal, Diamond Square, Kuala Lumpur.

“Penyerahan borang diadakan bersempena Muktamar Tahunan DPP Wilayah Persekutuan yang akan berlangsung di lokasi yang sama.

“Lima artis ini akan turut hadir bagi menyerahkan borang keahlian sebagai tanda kebersamaan mereka dengan PAS,” dakwanya melalui satu kenyataan media hari ini.

Kamaruzaman seterusnya mendakwa, sebagai simbolik kepada sokongan terhadap kempen Bersih 3.0 yang menuntut pilihanraya yang bersih dan adil, kesemua Exco dan perwakilan muktamar itu akan memakai baju Bersih.

Menurut beliau, muktamar yang memberi fokus kepada persediaan menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 itu akan dirasmikan oleh Exco Dewan Pemuda PAS Malaysia, Mohd. Khalil Abdul Hadi. - Mynewshub.my

NGERIII 18SG..!!! PEREMPUAN DIGANTUNG RAMBUTNYA, OTAKNYA MENDIDIHHH..!!!

Sayidina Ali R.A menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah S.A.W sedang menangis dan kemudiannya puteri Baginda, Fatimah datang menyapanya.

Lalu kedua-duanya bertanya mengapa Rasulullah S.A.W menangis. Baginda menjawab,

“Pada malam aku diisra’kan, aku melihat perempuan-perempuan yang sedang diseksa dengan berbagai seksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Kerana menyaksikan mereka menerima seksaan yang berat dan mengerikan.

Fatimah kemudiannya bertanyakan apakah yang dilihat oleh ayahandanya.

“Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih.

“Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam mulutnya.

“Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, kemudian dihulurkan ular dan kalajengking.

“Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.

“Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk kerana penyakit sopak dan kusta.

“Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya.

“Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malaikat memukulnya dengan puntung dari api neraka,” kata Rasulullah S.A.W.

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka diseksa. Lalu, Rasullulah S.A.W menjawab;

“Wahai puteriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya.

“Perempuan yang digantung adalah isteri yang ‘mengotori’ tempat tidurnya.

“Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, dia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mahu mandi suci dari haid dan nifas.

“Perempuan yang memakan badannya sendiri kerana dia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

“Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana dia mempamerkan kecantikannya untuk dilihat oleh lelaki-lelaki yang bukan muhrimnya.

“Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya dan dihulurkan ular dan kalajengking kepadanya kerana boleh bersolat tetapi enggan beribadah dan tidak mahu mandi wajib.

“Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang mengumpat dan pendusta. Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami.”

Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis.

Semoga, kisah dan penceritaan dari Rasulullah S.A.W ini mampu dijadikan pengajaran dan iktibar buat kita semua. Wallahualam. - Mynewshub.my

LAWAK PAGI INI...PARKING KHAS UNTUK ANWAR DEPAN JPM..!!!


Kah! Kah! Kaahhhh..!!! Aku tak sure sapa yang buat kartun ni.. Tapi makin lama dia semakin kreatif! Hahahahahahahahaaa...

Aku tak dapat bayangkan muka Anwar kalau dia tahu Putrajaya dah siapkan "parking khas" untuk dia kat depan Jabatan Perdana Menteri tuuuu...Muahahahahahahahaaaaaa..!!!

Orang lain takleh amik parking tu melainkan Anwar. Tapi kalau aku...disuruh parking keta kat parking khas Anwar tu pun aku tak sanggup wehhhhh..!!!

Orang lain semua guna parking "PELAWAT"...Anwar sorang je yang pakai parking khas "PELIWAT"..!!! Muahahahahahahaaaaa....

P/s: Aku rasa Zunar pun terkangkang ketawa tengok kartun nihhhh..muahahahahahaaaa..!!!

Friday, May 11, 2012

PANASSS 18SX SAHAJA..!!! VIDEO IZZAH??? VIDEO NI KE..???

Video ni ke..?
Ramai yang call aku bertanyakan tentang soal video Nurul Izzah. Tak kurang juga ramai yang bertanya bila bertemu dengan aku mengenai cerita "sensasi" anak Anwar Berahim tu...

Apa yang boleh aku nyatakan bahawa..memang ada video Nurul Izzah. Tapi video kat Youtube masa dia berucap kat pentas ke..media ke..apa ke.. Yang tu ada laaa...

Video seks macam Papanya? Aku takde video tu. Tapi member aku beritahu, video tu memang ada dan ia masih disimpan rapi sebagai "Bomb" untuk meranapkan dinasti Anwar Berahim once and for all...sejauh mana kebenarannya aku tak pasti...

Katanya, rakaman tu menunjukkan anak Papa itu melakukan "ehem-ehem" didalam bilik pensyarahnya ketika dia student kat universiti pada tahun 2004 dulu...

Khabarnya lagi, rakaman itu dibuat didalam bilik pensyarah tersebut dan telah dirakam oleh pensyarahnya itu tanpa disedari...perghhhh..!!! Lebih kurang Papanya jugakkkk..???



Aku tak sure...video ni ke? Rasanya bukan..tak nampak macam Izzah pun...

Katanya lagi, Izzah goda lecturer tu sebab nak lulus cemerlang dalam subjek yang lecturer dia tu ajar. Betul ke Izzah? Tergamak you buat lagu tu...???

Tapi, sebagaimana biasa, aku takkan percaya khabar angin ni selagi aku belum tengok sendiri video tu. Mana boleh judge macam tu. Walaupun Izzah tu pembangkang dan anak Papa, aku kena la adil dan rasional..mana boleh tuduh-tuduh tanpa bukti kukuh bro...itu fitnah namanya...dosa besar woo..!

Kita tunggu video tu...kalau dah ada nanti, aku kasi tau hangpa semua...heh! Relax la broooo..gopoh la luuuu...heh!

PANASSS..!!! KHALID GAGAP GUNAKAN "ANJING" UNTUK SELAMATKAN DIRI DARI DEMO KAUM INDIA..!!!

P1170893

SEMALAM berlangsung demonstrasi oleh sekumpulan masyarakat India di depan bangunan SUK Selangor, menuntut hak mereka yang dijanjikan kerajaan Pakatam haram ini sebelum berkuasa pada Mac 2008.

Soal demonstrasi ini tidak penting kerana sebagai Pakatan yang gila berdemonstrasi untuk menjatuhkan kerajaan, memang kenalah kembali di muka mereka sendiri bila rakyat negeri itu pula berdemonstrasi menuntut hak yang dijanjikan.

Lagipun Selangor ialah negeri yang mencatatkan jumlah janji pilihanraya 2008 yang paling banyak tidak dilaksanakan, memang patut kalau orang nak demonstrasi hari-hari pun.


Yang penting semalam ialah bila Pasukan Simpanan Persekutuan dipanggil untuk mengawal keadaan setelah para demonstran mula menggoyang-goyangkan pagar bangunan SUK sehingga berpotensi untuk roboh, setelah penguatkuasa Majlis Bandaraya Shah Alam, menarik kereta peserta demonstrasi yang di letakkan di tepi-tepi jalan.

Tindakan menarik kereta ini adalah bagi memberikan tekanan kepada para demonstran supaya bersurai.

Hebatnya ialah, disitu sahaja ada 2 kisah yang menarik untuk dibincangkan.  Pertama, menggunakan FRU untuk mengawal keselamatan, kedua, memberi tekanan kepada para demonstran dengan mengarahkan MBSA tarik kereta peserta yang diparkir di tepi jalan.

Kedua kisah ini bolehlah kita kaitkan dengan kejadian hampir sama dengan rusuhan Bersih 3.0 yang diadakan pada 28 April lepas.  Ketika itu apa yang beruk-beruk Pakatan ini kata dan lempar kepada FRU?  Penulis yang berada disitu mendengar sendiri ada antara mereka yang menuduh FRU sebagai ‘anjing’ Najib dan sebagainya.

Tapi bila mereka ada masalah yang hampir sama, ‘anjing’ ini juga yang dipanggil untuk mengawal keadaan.

Dah tu diberikan pula tekanan kepada para demonstran dengan mengarahkan MBSA menarik kereta peserta.  Kenapa dibuat semua itu?  Biarkanlah mereka nak berdemo dan sebagainya, bukannya depa pecah kereta MBSA ke kereta MB ke?

Nampak tak berapa besar punya hipkorit puak-puak ini?  Kalau dia buat kecoh, dia harap polis layan lemah lembut, kalau orang lain buat kecog dekat dia, pandai pulak nak suruh polis ambil tindakan?
Munafik punya puak.

Ini yang kita katakan, ‘harapan baru’ yang dijanjikan Anwar itu hanyalah pembohongan.  Tidak akan ada apa-apa yang berubah malah keadaan akan lebih teruk lagi kerana ‘acara’ balas membalas dendam akan berlaku, ditakdirkan Pakatan haram ini mengambil alih kerajaan.

Gebang sebelum dapat bolehlah, bila dah dapat haram apa pun takde.

Sumber: Klik sini

GEMPARRR..!!! AZIZAN RAZAK BIARKAN ISTANA DYMM YG DIPERTUAN AGONG DI KEDAH DILITUPI SEMAK SAMUN..!!! #saveKedah



Walaupun sekali imbas, Kedah kelihatan aman damai dan tidak mempunyai sebarang masalah, hakikatnya aman damai dan ketiadaan masalah tersebut bagaikan api dalam sekam. 

Pemerintah Kedah agak beruntung kerana kebanyakan rakyatnya boleh menerima apa-apa sahaja dan melihat apa-apa sahaja dengan hukum 'NAFI DAN ISBATH'. 

Masalah PBT tidak menjalankan tugas yang diberikan semakin menjadi-jadi di Kedah terutama selepas pentadbiran PAS.

 Semacam ada satu penyakit yang sudah melekat kepada Kerajaan PAS Kedah yang selama ini sibuk ingin memperkenalkan pentadbiran dan pemerintahan Islam atau paling tidak pun berciri-ciri keIslaman. 

Antara perkara terpenting dan paling asas dalam ajaran Islam adalah KEBERSIHAN. Disebabkan itulah, untuk bersolat, maka umat Islam diwajibkan bertaharah dan berwuduk. Malah kebersihan juga menjadi sebahagian daripada iman sepertimana yang diajarkan oleh Nabi s.a.w.


Bagaimanapun, Kedah dan Kelantan yang berada di bawah pentadbiran PAS secara langsung, tidak mempamerkan ciri-ciri iman, amal dan ihsan sebagaimana yang mereka laung-laungkan.

Kegagalan PAS Kedah melaksanakan perkara paling asas ini boleh dilihat menerusi sampah-sarap di seluruh Kedah yang gagal diuruskan sehingga kini walaupun tidak seteruk di Kelantan dan Selangor serta Pulau Pinang. 

 Apabila diajukan masalah tersebut kepada pentadbiran, maka jawapan yang diterima adalah "INI MASALAH DARI ZAMAN UMNO".

Kalau itulah jawapan yang mampu diberikan, mengapa pula PAS sibuk menyuakan diri untuk dipilih sebagai pemerintah? 

Kalau semuanya diarahkan kepada UMNO dengan PAS Kedah sendiri tidak mampu menyelesaikannya, bukankah lebih baik kalau pentadbiran segera diserahkan kepada UMNO tanpa perlu  melalui pilihanraya kerana pilihanraya akan akan membuatkan PAS sekali lagi menabur janji yang tidak mungkin dapat mereka tunaikan. 

Perhatikan sahaja bagaimana layanan PAS kepada DYMM Sultan Kedah walaupun ramai yang mendakwa Menteri Besar Kedah merupakan sahabat rapat Tuanku. 


Berbanding istana rasmi di negeri-negeri lain, Istana Anak Bukit merupakan antara istana yang paling dijaga. Tengok sahajalah semak dan belukar yang terdapat di luar kawasan berpagar istana. 

Apakah kontraktor yang sepatutnya menjalankan tugas-tugas pembersihan itu, sudah tidak ada modal untuk meneruskan kerja, atau beranggapan, Sultan Kedah adalah sama seperti lalang dan rumput yang kalau dibiarkan tumbuh pun, tidak mencacatkan mata?

Apakah maksudnya Kerajaan Negeri Kedah tidak mempedulikan tentang Istana Anak Bukit sekaligus tidak mementingkan kewujudan DYMM Sultan Kedah sebagai Kepala Negeri?

Kalau di sekeliling istana pun tidak mampu dijaga dengan rumput dan lalang sudah jadi belukar, apa jaminan yang boleh diberikan oleh Kerajaan Negeri Kedah untuk rakyat Kedah yang bertaraf  marhein?

Sumber: Kedahan69ers.com

SERIUS LAWAK..!!! AMBIGA GABRA BERDEPAN BRADER JUAL BURGER..!!! HEH!


burger ambiga


Saya tersengih-sengih apabila mendapat tahu ada peniaga di Jalan Tunku Abdul Rahman yang marah sangat pada Ambiga sehingga membuka gerai burger di depan rumah Pengerusi Bershit itu.
Meskipun gerai itu hanya dibuka selama lebih kurang dua jam, rasanya peniaga itu puas hati kerana berjaya memalukan Ambiga.

Saya berpendapat, peniaga itu bertujuan untuk memberi peluang Ambiga merasai bagaimana suasana apabila premis dan privasinya diganggu dengan sengaja oleh pihak yang tidak bertanggungjawab sepertinya.

Selain dapat memberikan pengalaman “berharga” itu kepada Ambiga, peniaga gerai burger itu berjaya memalukan kawan baik Anwar, Pak Samad Janggut dan Marina Mahathir itu.

Syabas saya ucapkan kepada “brader” tersebut dan saya mengharapkan agar lebih ramai lagi peniaga yang akan mengikut jejak langkahnya esok dan pada hari-hari seterusnya. Kalau buat macam pasar malam, lagi cantik..!

Bila media tulis bahawa para peniaga di kawasan yang dihuru-harakan Bershit dan Pakatan Haram itu marah pada mereka, ramai yang tak percaya. Sekarang?

Sebelum ini, Ambiga telah menyebabkan para peniaga di sekitar Jalan Tunku Abdul Rahman, Masjid India, Masjid Jamek dan premis perniagaan di sekitarnya rugi berjuta-juta ringgit.

Ketika himpunan Bershit dan Bershit 2.0 dilakukan dulu, para peniaga di kawasan tersebut pernah mengadu kepada DBKL dan media tentang kerugian yang mereka alami.

Setiap kali Ambiga membawa “geng-geng kuning”nya dan Pakatan Haram membawa penyokong-penyokong yang berjaya ditipu mereka, para peniaga di sekitar kawasan itu terpaksa tutup kedai dan tidak beroperasi seharian.

Siapa nak bayar ganti rugi kepada para peniaga itu? Takkanlah kerajaan pula yang harus membayar?

Sebelum ini, beberapa peniaga di kawasan yang dihuru-harakan Pakatnan Haram dan Ambiga itu malas untuk menunjukkan protes. Maklumlah, orang “business”.

Mereka risau kalau-kalau pelanggan mereka yang menyebelahi pembangkang tidak lagi mahu masuk ke kedai mereka. Takut nanti protes mereka itu dianggap sebagai menyokong BN pula.

Dan pada himpunan Bershit 3.0 kali ini, saya difahamkan bahawa mereka tidak lagi dapat menahan sabar. Biarlah mereka dituduh sebagai penyokong BN sekali ini.

Lagipun, memang mereka sudah beralih kepada BN setelah melihat perilaku “beruk-beruk” Pakatan Haram merosakkan perniagaan mereka.

Hakikatnya, perkara ini tidak disedari oleh Pakatan Haram dan Ambiga yang konon-kononnya rakyat serta para peniaga di Jalan TAR, Masjid India dan Masjid Jamek semuanya “orang-orang mereka”!

Padahal, para peniaga dan rakyat rasa nak “muntah” bila mendengar pembohongan yang dilakukan oleh Pakatan Haram dan Ambiga itu.

Tak mengapalah. Kalau Pakatan Haram tak sedar pun dan masih “syok sendiri” pun, saya tak kisah. Kalau nak anjurkan Bershit 4.0, 5.0 dan hingga 1000.0 pun saya alu-alukan. Dan kita lihat siapa yang kena maki dengan rakyat nanti…

Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! BUKAN SETAKAT RAKYAT, SAUDARA SENDIRI PUN KATA ADUN KUBANG ROTAN TAK BUAT KERJA..!!!

Aku tak tahu la apa yang rakyat Kedah khususnya di Kubang Rotan fikir tentang ADUN PAS mereka, Nasir Mustafa. Mungkin ada yang suka dan mungkin ada yang tak suka.

Pada aku, kalau ADUN PAS tu bagus dan perform, sebagai manusia yang waras, aku pun suka. Aku pernah siarkan cerita mengenai Nasir ni. Tapi ada segelintir yang tak percaya...

Dan kali ni, darah daging dia sendiri yang cerita...kalau tak percaya jugak, memang jelas hangpa ada otak tapi takdak akal...heh!

Tapi berlainan pula kisahnya dengan Nasir Mustafa ni. Saudara dia sendiri yang tak suka dia! Depa kata, Nasir tak pernah turun padang pun. Sekali pun tak pernah jejak kaki kat kampung depa...

Padahal, depa ialah pengundi tegar PAS yang memberikan undi mereka kepada Nasir pada PRU12 yang lalu. Ikuti cerita Mak Tom kat bawah ni. Mak Tom ni bukan mak Azmin tu...ni Mak Tom Kubang Rotan, mak mertua Pak Karim, seorang bekas penyokong PAS paling tegar kat kampung tu...heh!

Aku tertanya-tanya, pasal apa Nasir Mustapa dok ambil tahu pasal Taman Pelangi saja? Taman Pelangi tu area Cina. Area yang majoriti Melayu langsung tak nampak batang hidung dia...

Apa cerita tu, Nasir? Cina-Cina di Taman Pelangi tu nanti akan solat jenazah Nasir bila sampai ajal kot? Aku tak kisah la hang nak tarik undi Cina, tapi jangan lupa saudara seagama sebangsa yang bagi undi kat hang dulu...

Baru nak turun? Dah terlambat dah weiiii...!!! Aku dengar puak-puak PAS dah marah mintak tukar calon pada PRU13 ni. Golongan atas pagar patah balik ke pangkuan BN...salah sapa semua ni? Nasir Mustapa atau UMNO jugak? Heh!


KUALA KEDAH – Meskipun Mak Tom adalah merupakan saudara mara kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kubang Rotan, YB Nasir Mustafa dari parti PAS, dia tidak pernah sekali pun dilawati oleh wakil rakyat itu sejak tahun 2008.

Warga emas itu sudah lebih lapan tahun tidak mampu berjalan dengan baik dan perlu dipimpin atau berpaut pada dinding, alang atau tiang rumahnya untuk bergerak di dalam rumahnya.

Menurutnya lagi, sejak tidak mampu bergerak seperti insan lain, Mak Tom hanya bergerak di sekitar rumahnya sahaja dan tidak mampu pergi jauh.

Mak Tom dan keluarganya yang menetap di Kampung Sg. Kubang Rotan di sini sudah sekian lama merupakan penyokong kepada parti PAS kerana percaya bahawa parti itu mampu memperjuangkan nasib rakyat seperti mereka sebagaimana yang dianjurkan Islam.


Kemenangan Nasir yang ada pertalian darah dengannya itu membuatkan mereka dan sanak saudara mereka yang tinggal di kampung tersebut bangga dan mengharapkan keprihatinan pemimpin PAS itu untuk membantu mereka.

Namun malangnya, mereka semua begitu kecewa dengan Nasir yang tidak pernah berkunjung bertanyakan khabar sanak-saudaranya itu. Bayangnya pun tidak pernah kelihatan dan dia dikatakan tidak pernah menjejakkan kaki langsung di rumah Mak Tom.


“Tidak..dia tak pernah mai rumah Mak Tom. Tanya khabaq pun tak pernah aihhh..Dia tak pernah mai kampung ni pun. Dia tak peduli pun pasai kami kat sini,” katanya ketika ditemui di rumahnya baru-baru ini.

Menurut menantunya yang hanya dikenali sebagai Pak Karim, mereka mula marah dan kecewa dengan ADUN PAS Kubang Rotan itu apabila dia dikatakan tidak turun menjengah kawasan ketika bencana banjir besar yang melibatkan kampung mereka ketika itu.

Bukan sekadar tidak turun padang, Nasir juga dikatakan tidak menghulurkan sebarang bantuan kepada orang-orang kampung, termasuk saudara maranya yang tinggal di kampung tersebut.


Yang hadir memberi bantuan segera ketika itu ialah beberapa pihak dari UMNO yang tidak memilih bulu dan sanggup menghulurukan bantuan kepada para penyokong PAS tegar di kawasan terbabit.

Sejak itu menurutnya, kawasan itu yang dahulunya terkenal sebagai “kubu kuat PAS” telah bertukar arah untuk menyokong UMNO yang dilihat begitu ikhlas membantu tanpa mengharapkan sokongan politik dari mereka.

Ketika kami berkunjung ke rumahnya, Mak Tom juga telah dikunjungi oleh beberapa wanita dari kawasan tersebut untuk menghulurkan bantuan kepada warga emas itu dengan menghadiahkannya kerusi roda bagi kegunaan seharian.

Terharu dengan pemberian tidak seberapa itu, Mak Tom tidak lupa berterima kasih kepada Allah SWT dan pihak Wanita UMNO Kuala Kedah yang memberikan hadiah yang cukup bererti baginya itu. - Kedahan69ers.com

Thursday, May 10, 2012

PANASSS..!!! NAMEWEE KATA "PUK*M*K" KAT KORANG..!!! APA KORANG NAK BUAT KAT DIA..???

namewee
Nampaknya pengarah filem yang pernah menghina Malaysia dengan mempersendakan lagu Negaraku, Namewee, kali ini mencari nahas dari seluruh rakyat Malaysia. Terbaru, dia memaki hamun rakyat Malaysia yang tidak menyokong Bershit 3.0 dengan panggilan kesat, “PU**MAK!”.

Dalam video terbarunya yang dirakam khas untuk memaki hamun rakyat Malaysia yang tidak menyertai himpunan ganas Bershit pada 28 April lalu, Namewee selamba mencarut dan memuatkan kata-kata keji di dalamnya.

Persoalannya, apakah Namewee sedar bahawa hanya sekitar 20 ribu orang sahaja yang turun berhimpun untuk Bershit 3.0 tempohari?

Dan dalam jumlah tersebut, ia juga termasuk ratusan wartawan, ratusan jurugambar, ribuan pihak berkuasa dan orang awam yang bekerja di sekitar kawasan tersebut yang tidak menyokong himpunan itu.

Untuk rekod, dipercayai ramai juga penyokong pembangkang yang tidak turun buat kacau di Dataran Merdeka tempohari, termasuk Timbalan Pengerusi DAP, ibu bapa Namewee, Tan Sri Harussani, Datuk Dr. Haron Din dan ramai lagi saudara maranya sendiri.

Jika ditolak tambah dengan jumlah rakyat Malaysia, ia bermaksud bahawa Namewee menujukan perkataan “PU**MAK” itu kepada lebih 27 bilion rakyat negara ini yang tidak menyokong Bershit! Namewee nak “mampos” cepat ke?

Siapa Namewee untuk mencarut dan memaki hamun rakyat Malaysia? Di mana letaknya tatasusila budak Cina kurang ajar itu sebagai rakyat Malaysia?

Namewee memang terkenal dengan sikapnya yang kurang ajar, biadap dan melampau sebelum ini. Dia pernah memohon maaf mengenai kes menghina lagu Negaraku suatu ketika dahulu.

Namun kemudian, dia buat perangai lagi dengan merakamkan video-video yang menghina, memaki hamun dan mengeluarkan kata-kata nista dan dimuatkan di dalam Youtube untuk tontonan segenap lapisan.
Dia pernah memaki hamun TNB, Lynas dan dilihat begitu condong menyokong agenda pembangkang. Tapi, bila dia mahu meminta bantuan kewangan dari kerajaan untuk menghasilkan filem, dia mengaku kononnya dia adalah penyokong tegar Gagasan 1Malaysia! Nampak sangat menipunya…

Sebagai warganegara yang bersikap rasional dan waras, saya tidak marah sekiranya Namewee memilih untuk menyokong Bershit atau parti politik pembangkang. Itu normal dan membuktikan satu amalan demokrasi sihat.

Namun, dengan mengeluarkan perkataan kesat dan mencarut begitu rupa, saya rasa dia sudah melampau dan perlu diberi pengajaran yang setimpal.

Pada saya, jika dia memohon maaf kali ini pun saya tidak akan percaya dan dapat menerimanya lagi selagi dia tidak dihukum dengan kebiadapan dan keceluparan melampaunya itu.

Pada saya, FINAS perlu menggantung segala hak penyiaran mana-mana karya seni Namewee dalam apa bentuk sekalipun di negara ini untuk jangkamasa 10 tahun. Semua karyanya perlu diharamkan dan sesiapa yang menyiarkannya perlu dihukum.

Selain itu, budak kurang ajar ini perlu dihukum sewajarnya dari sudut perundangan kerana dia mampu menyebabkan rakyat marah dan tidak mustahil sekiranya ada seseorang yang tidak dapat mengawal kemarahan serta menyerang pengarah biadap itu.

Saya yakin, sekiranya Ahmad Idham, David Teo atau Khabir Bakhtiar membuat filem atau rakaman pendek memaki hamun dan mencarut sesuka hati, sudah tentu pihak kerajaan akan mengambil tindakan terhadap mereka.

Jadi, apa lebihnya Namewee untuk dibiarkan terus menyalak berkurang ajar dan mencarut terhadap rakyat? Nak tunggu rakyat mengamuk dan pukul Namewee baru nak ambil tindakan?

Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! AZMIN ALI PAKWE ARTIS SEKSI INDON INI..???

 Pakwe Artis Seksi Indonesia, Syahrini, Orang Malaysia Rupanya...

Pakwe Artis Seksi Indonesia, Syahrini, Orang Malaysia Rupanya…

Status kerakyatan teman lelaki baru Syahrini terjawab apabila pengurusnya, Reindhy mengesahkan individu berkenaan adalah orang Malaysia. 

Pengesahan ini sekaligus menamatkan spekulasi mengenai hubungan cintanya bersama komposer terkenal, Anang yang dikaitkan sejak berduet bersama untuk lagu ‘Jangan Memilih Aku’

Reindhy juga menolak dakwaan bahawa teman lelaki yang dikenali sebagai Bubu ini adalah skandal yang sengaja diada-adakan kerana hubungan mereka telah lama terjalin.


“Saya tegaskan disini bahawa segala informasi mengenai Bubu adalah seorang kekasih ‘coverline’ adalah tidak benar sama sekali. Mereka sudah lama berpacaran,” ujarnya.

Tambahnya lagi, “Kasihan pula Syahrini sebab dia selalu berasa serba salah kerana ramai orang memandang sinis dengan hubungannya.”

Syahrini yang ditemubual ketika majlis pernikahan adiknya berteka-teki sekiranya jodohnya bertemu dengan Bubu kerana setiap perkara yang berlaku itu adalah takdir tuhan.

“Siapa jodohku juga kan belum tentu dia (Bubu). Wallahu alam. Semua hanya takdir Allah, kuasa Allah.”

PANASSS DARI KEDAHH..!!! BUKTI KHUTBAH JUMAAT DITUKAR JADI KEMPEN CERAMAH POLITIK..!!! #saveKedah


Aku beri amaran kepada PAS PIS PUS di Kedah. Lebih banyak pendedahan akan dibuat bagi membuktikan bagaimana PAS menggunakan khutbah Jumaat di masjid-masjid sebagai ceramah politiknya.

Khutbah Jumaat yang sepatutnya menjadi medan menyampaikan tentang Islam, tapi PAS tukar kepada kempen ceramah politik pulak! Aku nak tanya, hangpa suka kah khutbah di bida'ahkan begitu?

Kalau ia bida'ah hasanah, mungkin boleh diterima. Masalahnya perangai macam tu dah masuk kategori bida'ah dholaalah! Ia mampu memecah belahkan umat Islam, khususnya yang berada dimasjid itu!

Aku bagi last warning. Aku difahamkan rakaman audio di atas sedang disiasat oleh pihak berkuasa dan tindakan bakal diambil jika terbukti menyalahi etika MAIK. Menjawab la hangpa..!!!

PANASSS..!!! PEMIMPIN PAKATAN HARAM DI KUALA KEDAH DISERANG LAGI..!!! PENGOTORRRR...#SAVEKEDAH


KUALA KEDAH – Walaupun mengaku bahawa kebersihan adalah sebahagian dari amalan Islam yang menjadi pegangan Kerajaan PAS Negeri Kedah, keadaan Pasar Kuala Kedah yang kotor tidak terjaga dan dibiarkan tanpa penyelanggaraan begitu menyakitkan setiap mata yang memandang.

Namun bagi para penduduk di kawasan ini, mereka tidak punya pilihan lain untuk mendapatkan keperluan harian lain dan terpaksa menahan busuk untuk pergi ke pasar yang kian tidak terurus di Jalan Kuala Kedah itu.

Pasar Kuala Kedah dibina ketika di era pentadbiran bekas Menteri Besar Kedah, Allahyarham Datuk Seri Syed Abdul Razak dan sehingga tahun 2008, pasar tersebut dijaga dengan baik, bersih dan teratur untuk kegunaan peniaga serta masyarakat setempat.

Namun rupa pasar yang menjadi tumpuan utama rakyat di sekitar kawasan Kuala Kedah itu bertukar rupa setelah negeri Kedah jatuh ke tangan PAS yang memenangi pilihanraya pada tahun 2008.
Sejak itu, para peniaga dan penduduk di kawasan berkenaan sering merungut dengan keadaan pasar yang semakin teruk dari hari ke hari.

Melihat keadaan itu, ADUN Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa pernah sekali melawat pasar itu dan mengakui tentang keadaannya yang semakin mendukacitakan.

Dia menyatakan bahawa pihak Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) sedang dalam perancangan untuk memperbaiki pasar tersebut selain hanya mencadangkan agar diadakan program gotong royong di pasar tersebut.

Difahamkan oleh para peniaga di situ bahawa hanya sekali itulah Nasir melawat pasar tersebut dan tiada lagi lawatan selepas itu. Malah tiada pihak pun yang tampil memperbaiki atau menyelenggara pasar berkenaan atau mengadakan gotong royong di situ.

Berdasarkan aduan beberapa peniaga yang sempat ditemui, keadaan pasar tersebut semakin teruk di mana sumber bekalan air bersihnya hampir tidak berfungsi, bekalan elektrik yang tidak sempurna dan sampah sarap yang tidak diuruskan atau dipantau oleh Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).
Sikap Ahli Parlimen Kuala Kedah, Ahmad Kassim turut dibidas oleh beberapa pengunjung pasar berkenaan di mana dia dikatakan tidak membuat sebarang kerja di kawasan yang diwakilinya.

Dia juga dikatakan lebih banyak menghabiskan masanya di Kuala Lumpur dari meninjau kawasan Parlimen Kuala Kedah dan tidak menjalankan tugas yang diamanahkan rakyat di situ.

“Kalau dia balik ke sini pun, dia balik untuk ceramah politik saja. Tak pun, dia akan balik sini kalau Anwar Ibrahim datang ke Kedah. Kalau tidak, memang dia takdak di kawasan,” kata seorang peniaga yang enggan dirakamkan gambarnya.

Desas-desus memperkatakan bahawa Ahmad Kassim enggan menjalankan tugas di kawasan ini disebabkan PAS Kedah yang dikatakan mahu mengambil alih kerusi Parlimen Kuala Kedah yang kini di bawah penguasaan PKR.
Pun begitu, ada juga desas desus yang menyatakan bahawa masalah Pasar Kuala Kedah itu sengaja dibiarkan berlarutan oleh Exco Kerajaan Tempatan, Taulan Rasul, kerana mahu “membalas dendam” kepada pentadbiran Menteri Besar Kedah, Azizan Razak, yang “tidak mesra Exco”.

Apa yang dikesali oleh para penduduk setempat dan peniaga di sini ialah sikap permainan politik yang melibatkan Mohd Nasir, Ahmad Kassim, Taulan Rasul dan Azizan Razak telah menyebabkan mereka menjadi mangsa keadaan.

Kawasan Kuala Kedah terbiar dan tanggungjawab menjaga kesejahteraannya “dikuis-kuis” bagaikan bola di mana para pemimpin yang diberi kuasa pada PRU12 yang lalu saling tolak menolak antara satu sama lain.

Persoalannya, Pilihanraya Umum ke-13 menjelang tiba dan apakah masalah-masalah yang dihadapi oleh rakyat Kuala Kedah akan terus terbiar tanpa pembelaan begitu? Siapa yang perlu dipertanggungjawab? - Kedahan69ers.com

MEMALUKAN..!!! KETUA PKR LANGKAWI DIHALAU DARI RUMAH SEBAB TAK BAYAR SEWA..!!! #SAVEKEDAH



Berita ini mungkin sudah agak ketinggalan memandangkan kejadian berlaku pada 26 April lalu. 

Namun apabila ianya membabitkan seorang pemimpin parti politik yang ketika berkempen bukan main lagi menceritakan tentang kejujuran, ketelusan dan amanah yang perlu dipertanggungjawabkan kepada setiap orang pemimpin. 

Dan kononnya, pemimpin UMNO dan Barisan Nasional pun, tiada seorang pun yang dapat menandingi pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat. 

Kalau dengar cerita daripada penyokong-penyokong Ketua PKR Kedah, Wan Salleh Wan Isa,  maka yang menyita rumahnya dan memotong bekalan air serta elektrik adalah orang UMNO yang sakit hati dengannya.

Kononnya, UMNO sudah terdesak serta sangat takut dengan kekuatan PKR serta pengaruh Wan Salleh Wan Isa yang sedang berkembang di Kedah, khususnya di Langkawi. 

Namun hakikatnya, yang menyita rumahnya, yang memotong bekalan air dan elektrik ke rumah yang didiami oleh Wan Salleh Wan Isa adalah PEMILIK SEBENAR RUMAH berkenaan. 

Wan Salleh Wan Omar hanyalah penyewa di rumah tersebut. Bagaimanapun, sikap yang ditunjukkan oleh Wan Salleh Wan Isa tidak seperti seorang penyewa sebaliknya tidak ubah seperti seorang lanun yang kerjanya hanya ingin menyamun, merompak dan merampas hak orang lain. 

Pemilik rumah berkenaan bernama Puan Rodhiah binti Abdul Rahman. Rumah yang digunakan oleh Wan Salleh Wan Isa untuk 'menyimpan' isteri keduanya dan seorang anaknya beralamat di Lot 31C, Taman Indah Fasa 3, Kuah, Langkawi. 

Tindakan menyita dan memotong bekalan elektrik serta air selain beberapa barangan berharga lain di rumah tersebut terpaksa dilakukan oleh Puan Rodhiah kerana kegagalan Wan Salleh mengikut terma perjanjian lisan berkaitaan sewaan bulanan selain pelbagai alasan serta kerenah yang dilakukan oleh Wan Salleh apabila tiba waktu pembayaran sewa bulanan berjumlah RM800.

Kerenah Wan Salleh membuatkan pemilik rumah itu berasa dia seperti seorang peminta sedekah. Masalah bermula dari Disember 2008 sehinggalah awal 2012.

Justeru, tindakan mengusir Wan Salleh dan keluarganya dari rumah itu terpaksa dilakukan berikutan tanggungan hutang bil elektrik sebanyak RM1693.87, bil air sebanyak RM277.45 selain sewa bulanan rumah yang langsung tidak dijelaskan oleh Wan Salleh. 

Wan Salleh cuba mengungkit tentang ketiadaan sebarang surat perjanjian sekaligus menyebabkan tindakan yang dilakukan oleh tuan rumah dituduh sebagai keterlaluan. 

Tuan rumah sebaliknya mengingatkan Wan Salleh bahawa dia telah bertolak ansur walaupun sepatutnya sebelum memasuki rumah itu, Wan Salleh perlu membayar deposit dua bulan sewa tetapi dia hanya membayar RM800 sahaja.
Perjanjian bertulis pula tidak dibuat memandangkan Wan Salleh memberi jaminan dan tegaskan kepada pemilik bahawa DIA ADA NAMA dan tidak mungkin akan lari daripada membayar sewa bulanan. 
Walaupun pelbagai rayuan, janji dan alasan diberikan oleh Wan Salleh dan isterinya, ternyata tuan rumah tidak dapat berlembut lagi. Wan Salleh dan keluarga keduanya itu tetap diminta keluar dari rumah tersebut. 

Campurtangan dan jaminan dari pihak ketiga melembutkan sedikit hati pemilik rumah. Puan Rodhiah akhirnya membenarkan Wan Salleh dan keluarga keduanya tinggal di rumah itu sehingga 28 April dengan jaminan, tiada sebarang kerosakan dilakukan ke atas rumah berkenaan.

Seandainya terdapat kerosakan atau mana-mana bahagian atau peralatan di rumah tersebut dipecahkan, maka tuan rumah berhak mengusir Wan Salleh dan keluarga keduanya itu secara serta-merta dan tanpa budi bicara. 
Menariknya, walaupun gagal membayar sewa, gagal menjelaskan bil elektrik dan bil air, Wan Salleh masih lagi menganggap dia dan keluarga keduanya berhak tinggal di rumah tersebut selama tiga bulan lagi secara PERCUMA!!! - Kedahan69ers.com

LAWAK PAGI INI...ANWAR ADA BERAKSI DENGAN MA*IA OZ***..???


Satu pagi yang harmoni...Azmin datang bertemu Anwar untuk bertanyakan tentang video Nalla...

Malangnya dia dimarahi Anwar...!!! Kesian Azmin...dah tak kenal Anwar ke? 

Biasa la kalau video seks Anwar didedahkan. Takkan tak tau? Anwar tu glemer sebagai pelakon porno sampai di Jepun...! Err...takde ke video yang Anwar partner dengan Ma*ia Oz***? Heh!!!

Wednesday, May 9, 2012

PANASSS..!!! BILA RAJA SEKS BERBICARA SOAL SEKSUAL..!!!

Aku heran dengan Anwar ni. Semalam dia kata, dia difitnah dengan fitnah seksual untuk tutup kejayaan Bershit 3.0. Heh! Apa ke bodoh punya spin yang dia pakai..! Sapa yang susun spin untuk dia tu? Bodoh nak mampus..!!!

Sapa kata Bershit 3.0 berjaya? Bershit 3.0 hanya berjaya jika puak-puak Bershit tu berjaya duduk di padang Dataran Merdeka tu dan bantah untuk beberapa jam.

Tapi masa 28 April hari tu, ada ke diorang berjaya masuk Dataran? Heh! Masuk pun gagal, apatah lagi nak duduk kat situ! Itu pun Anwar kata Bershit 3.0 berjaya? Bodoh betul..!!!

Lepas tu dia kata orang fitnah dia untuk tutup kejayaan Bershit 3.0. Heh! Satu Malaysia tahu Bershit 3.0 gagal dan memang kami suka main isu KEGAGALAN BERSHIT. Tak perlu nak tutup pun...

Apa? Fitnah seksual? Laaaa...dah Anwar, Azmin dan beberapa pemimpin Pakatan Haram memang suka buat benda-benda berkaitan seksual, kami nak buat macamana? Sapa suruh buat benda-benda tak elok tu..???

Lepas tu bila kantoi dengan kitorang, dia nak marah pulak. Tuduh kata dia difitnah pulak. Kepala hotak dia fitnah. Weeeii Anwar...lu pegi settle la kes saman video yang Nalla kasi kat peguam dia tu..!!! 

Untuk pengetahuan..ada banyak lagi tape dalam simpanan Nalla...heh! Macam-macam version katanya sepanjang "persahabatan"nya dengan Anwar sejak 30 tahun dulu...

Sebenarnya, banyak lagi isu yang kami dedahkan pasal Anwar, Azmin dan pemimpin Pakatan Haram. Tapi dah rakyat suka dan tertarik nak tahu pasal kerja seksual songsang korang tu, apa nak buat. Marah rakyat la kalau berani...heh!

Ni la Anwar bingai. Dia suka buat kerja seks, tapi bila kantoi...dia kata orang fitnah dia. Lepas tu suruh Hadi bagi alasan video besi, paksa Nik Aziz percaya kat dia. Padahal video besi tu boleh jadi "qarinah" tu...heh!

Lantak hang la Anwar weeiii..!!! Yang penting ramai yang dah sedar bahawa hang memang tak kenal jantan betina. Semua hang "sebat" serupa jaaaa...heh!

PANASSSS..!!! LAGI HINTS MENGENAI RAHSIA NURUL IZZAH BAKAL TERSINGKAP..!!!

Melihat kepada sikap dan tabiat bapanya, tidak mustahil Nurul Izzah juga mempunyai hidup "dua alam" begini, kan? Siang jadi Ahli Parlimen, malam jadi..? Tak mustahil memandangkan genetiknya adalah dari Anwar Berahim...

Menurut beberapa sumber yang dipercayai, life style Nurul Izzah ketika bergelar mahasiswi di UNITEN dulu tidaklah "sesuci" yang digambarkan sekarang ni...

Aku dapat tahu mengenai sesuatu tentang Nurul Izzah baru-baru ini. Tapi aku belum yakin dengan maklumat tersebut. Sesuatu yang agak memalukan akan melanda Nurul Izzah nanti...itu pasti...

Mungkin ramai yang mencebik mulut memandang serong pada maklumat ini. Malah sudah pasti ia akan dikatakan fitnah jahat, jijik, terdesak dan sebagainya. Tapi..kalau perkara tu betul-betul macamana?

Aku harap semua ni tak benar. Sebab Nurul Izzah tu pun orang Islam jugak buat masa ni. Aku sebagai saudara seIslamnya mengharapkan agar perkara ni tak benar. Tapi kalau benar, dia tak perlu mengaku dan berundurlah dari politik atau dia akan dipaksa berundur...

Di akhir zaman ni, perkara benar dikatakan fitnah dan perkara fitnah pula dikatakan betul. Dan aku harap zaman mahasiswi Nurul Izzah tak seperti kisah di bawah ni...

 Siang Bomba, Malam Pelacur

Siang Bomba, Malam Pelacur

LONDON – Kisah seorang anggota bomba yang menjalani kehidupan rahsia selaku pelacur dengan pendapatan 1,300 (RM6,500) semalam, dibongkar sebuah akhbar tabloid.

The Sun yang diterbitkan di London, semalam melaporkan, Emma Carr, 38, menjaja tubuhnya menerusi Internet dengan menggunakan nama samaran, Jade.

Pengurus kru Pasukan Bomba London itu, mengenakan bayaran RM1,500 sejam untuk mengunjungi pelanggan di rumah atau kamar hotel atau RM1,250 sejam untuk menghiburkan mereka di kediamannya.

Dia juga menawarkan khidmat sesi ‘senja hingga pagi’ dengan bayaran RM6,500.
Menurut akhbar itu, gambar seksi Emma tersiar di satu laman web.

Pada siang hari, Emma menguruskan kakitangan 999 di Balai Bomba Euston di tengah London, menyelia pasukan kecemasan.

Kegiatannya terbongkar selepas menawarkan seks selama sejam kepada seorang wartawan penyiasatan The Sun di sebuah hotel di tengah London.

Menceritakan mengenai dua kehidupan berbezanya, Emma berkata, drama televisyen mengenai seorang pelacur, Secret Diary of a Call Girl yang dibintangi oleh Billie Piper adalah tepat sekali.


Dia mengaku mempunyai pekerjaan sepenuh masa dalam sektor kerajaan dan menegaskan dia terbabit dalam pelacuran kerana gaji yang rendah.

Wanita yang berasal dari London Timur itu, dipercayai sudah tujuh tahun menjadi anggota bomba berkata: “Wang itu membantu saya. Saya boleh melancong. Sebagai anggota bomba, gaji saya tidak besar. Saya mahu menjalani hidup lebih bergaya.

“Saya kini tidak perlu berhutang. Saya merasa selamat dan amat berhati-hati. Saya bekerja sehari seminggu dan pada malam tertentu. Menurutnya, ibu bapanya ‘membuangnya’ selepas mengetahui kehidupan rahsianya. - Mynewshub.my

LAWAK GILERR..!!! MARI RAMAI-RAMAI KETAWAKAN MAHFOOOOZZZZ..!!!

mahfuz bodo

Baru-baru ini Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar, telah menuduh media dan beberapa laman blog yang dikatakan pro-kerajaan telah menjatuhkan imej Polis DiRaja Malaysia (PDRM) mengenai laporan-laporan yang dikeluarkan berkaitan Bershit 3.0.

Dalam kenyataan, dia yang lebih dikenali sebagai “Mr. Bean” ekoran sering mengeluarkan kenyataan bodoh, mendakwa bahawa laporan media dan blog-blog UMNO itu telah menjadi rujukan utama PDRM untuk menahan seorang pelampau mahasiswa, Khalid Ismath.

Menurutnya, PDRM tidak wajar menggunakan gambar yang diambil dari media dan blog pro-UMNO yang memaparkan Khalid Ismath menendang seorang anggota polis pada himpunan Bershit 3.0 yang berlangsung di Dataran Merdeka pada 28 April lalu.

Sebenarnya, apabila membaca laporan Harakahdaily mengenai kenyataan Mahfuz ini, saya dan seluruh 32 orang staf di pejabat kami ketawa beramai-ramai kerana membayangkan kebodohan Mahfuz ini.

Sangat melucukan apabila PAS mempunyai seorang pemutar alam yang bodoh sepertinya!

Boleh dikatakan hampir seluruh rakyat di negara ini tahu mengenai agenda ketiga-tiga himpunan Bershit dan para penyokongnya yang mahu menjahanamkan imej polis pada setiap kali mereka berhimpun.

Tapi, media dan blog-blog pro-UMNO juga yang dipersalahkan Mahfuz?

Pada himpunan Bershit yang pertama, rakyat Malaysia dihidangkan dengan “propaganda” pihak Pakatan Haram yang menyalahkan pihak PDRM, kononnya bertindak ganas terhadap mereka.

Padahal ketika itu kalau mereka bersurai secara aman dan tidak menyerang pihak polis, sudah tentu mereka tidak akan merasa “penangan” FRU. Beberapa anggota polis cedera diserang peserta Bershit dan polis pula dituduh ganas!

Pada himpunan kedua pula, para perusuh tersebut telah melakukan “operasi terancang” apabila membuat provokasi melampau dengan bertujuan mengundang anggota polis untuk bertindak terhadap mereka.

“Selagi mereka tak datang dan bertindak pada kita, kita tidak berjaya,” kata mereka yang terus membuat provokasi kerana mahu mengumpan polis untuk mengejar mereka.

Hasilnya, pada Bershit 2.0, salah seorang dari pesertanya “mati mengejut” dan tiba-tiba saja kembali “bernyawa” ketika dikejarkan ke hospital oleh pihak berkuasa. Siapa yang cuba memburukkan imej polis sebenarnya?

Dan pada Bershit 3.0 kali ini, difahamkan bahawa pihak PDRM telah bersedia lebih awal. Selain bersenjatakan cota, mereka juga bersenjatakan kamera canggih dan perakam video berkualiti. PDRM tidak bodoh seperti Mahfuz..!!!

Hakikatnya, saya percaya bahawa PDRM memiliki lebih banyak gambar dari media dan para pemilik blog yang hadir membuat liputan pada hari himpunan “ganas” itu berlangsung.

Jadi, tidak benar sama sekali PDRM berpandukan kepada gambar dari media dan bloggers untuk menahan mahasiswa pro-syiah yang memukul curi polis berkenaan.

Lagipun, penahanan Khalid Ismath hanyalah sebahagian dari prosedur siasatan dan dia hanyalah merupakan suspek yang dipercayai memukul anggota polis berkenaan. Takkanlah polis nak minta gambar dari media atau penulis blog pula untuk mendakwa Khalid Ismath? Mahfuz tak pakai ilmu logik, kah?

Saya nasihatkan agar PAS kawal “mulut” Mahfuz selepas ini. Apatah lagi menjelang PRU13 ini, PAS patut risau jika Ahli Parlimen Pokok Sena itu bakal mengeluarkan kenyataan yang “memakan diri” PAS.

Biarlah Mahfuz saja yang bodoh dan apakah PAS pun nak dilihat bodoh seperti Mahfuz juga?

Sumber: Klik sini

PADAN MUKAAA..!!! MAT BANGLA KAKI SKODENG MELECUR DIKERJAKAN MANGSA..!!!





Tu laaaa...orang suruh datang negara ni buat kerja elok-elok. Tapi mat bangla ni pi skodeng pompuan pulak...kan dah kena dahhhh..!!!


Moral of the story, tak payah la skodeng-skodeng ni....ingat Islam suruh umatnya pi mengendap skodeng orang ke? Mana akhlaknya orang macam ni..???
SARIKEI – Tabiat jelik seorang lelaki warga Bangladesh yang gemar mengintai wanita dalam tandas di sebuah ladang berdekatan Jalan Bintangor, di sini, menerima padah apabila dia melecur disimbah air panas oleh mangsa intipannya, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, lelaki terbabit yang berusia 20-an dikatakan menggelupur kesakitan akibat melecur di muka, dada, bahu kiri dan lengan akibat terkena air panas selepas disimbah seorang pekerja wanita di ladang berkenaan.

Sumber berkata, lelaki terbabit dikatakan sering mengintai pekerja wanita yang menggunakan tandas berkenaan dengan menebuk beberapa lubang pada dindingnya. Menurutnya, perbuatan lelaki yang juga pekerja ladang itu dikatakan sudah lama berlarutan menyebabkan beberapa pekerja wanita berang dan memasang perangkap.

“Tengah hari tadi (semalam), lelaki terbabit dikatakan mengulangi perbuatan sama apabila mengintai seorang pekerja wanita yang memasuki tandas itu.

“Rupa-rupanya wanita itu hanya berpura-pura menggunakan tandas kerana dia sebenarnya mahu memerangkap lelaki warga asing itu. Malah, wanita berkenaan dipercayai sudah berpakat dengan rakan lain untuk ‘mengenakan’ lelaki itu.

“Ketika asyik mengintai, seorang daripada rakan wanita menyimbah air panas ke arah lelaki itu menyebabkan dia melarikan diri sambil menjerit kesakitan,” katanya.

Sumber itu berkata, lelaki terbabit bernasib baik kerana segera dihantar beberapa pekerja ladang untuk mendapatkan rawatan di Hospital Sarikei.

“Bagaimanapun, berikutan kecederaan parah dialaminya, lelaki terbabit dirujuk ke Hospital Sibu,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan mengenai kejadian itu dan memaklumkan, keadaan lelaki terbabit dilaporkan stabil. – myMetro Online

PANASSS..!!! ADUN PAS KEDAH MAKAN GAJI BUTA..!!! RAKYAT KUALA KEDAH MENGAMUKKK..!!!

DEMO BANTAH DUDUK BERKHEMAH DEPAN RUMAH NASIR..!!!

Woi Nasir Mustapha..!!! Apa cerita ni? Apahal sampai Jeti nak tenggelam ni? Hang tau atau tidak perkara ni berpunca dari mana? Hang ada turun padang tak?

Tak guna punya ADUN Kubang Rotan! Orang bagi undi kat dia dulu, dia tak buat kerja pulak dah! Nak rasa "penangan" orang "Kola" Kedah kot?

Tu hang nampak tak ayaq naik kat area Jeti tu? Dah lama dah benda ni berlaku. Apa yang hang buat untuk selesaikan masalah depa? Cheissss..!!!

Sembang pasal Islam cukup derassss..! Tapi bak kata Azizan, hang "tak buat kerja cara Islam"! Hang tak jaga amanah yang dipertanggungjawabkan rakyat Kubang Rotan kat hang.

Mana sekoq lagi tu...Ahmad Kassim? Awat? Pasal hang marah kat PAS sebab nak ambik balik Parlimen Kuala Kedah, maka PKR tak payah buat kerja dah kat situ..! Jenis manusia apa hang ni?

Exco Kerajaan Tempatan, Taulan Rasul mana pi pulak dah? Ni nak sabotaj Azizan Razak ke ni? Tokai tu tak jauh dari Kuala Kedah la Taulan..! Turun la tengok masalah rakyat. Dok makan gaji buta ka???

KUALA KEDAH -  Para penduduk dan peniaga di kawasan sekitar jeti nelayan dan perkhidmatan Feri Kuala Kedah – Pulau Langkawi kecewa dengan tindakan Kerajaan PAS Negeri Kedah yang tidak mempedulikan masalah mereka yang dlanda banjir setiap kali air laut di kuala itu pasang.

Keadaan air pasang di Kuala Kedah telah menjejaskan kawasan sekitar jeti-jeti nelayan, jeti feri Kuala Kedah – Pulau Langkawi, kawasan tempat meletak kenderaan, jalan-jalan utama seperti Jalan Tok Pasai dan persimpangan lampu isyarat di jalan itu dengan Jalan Kuala Kedah.

Menurut salah seorang penduduk di kawasan terbabit, Shuib Hassan, 64, air laut yang melimpah membanjiri kawasan tersebut disebabkan oleh sistem perparitan yang tersumbat dan gagal diselenggara dengan baik oleh pihak berkuasa negeri.


Akibatnya, kawasan mereka akan dinaiki air setiap kali air laut pasang dan menjejaskan kehidupan masyarakat setempat di kawasan tersebut.

Meskipun masalah tersebut telah berlaku sekian lama sejak dua tahun lalu, wakil rakyat di kawasan tersebut, Ahmad Kassim dari PKR, langsung tidak turun padang untuk mengambil tahu masalah dan rintihan masyarakat di kawasan terbabit.

“Dia tak turun langsung ke kawasan ni. Kami ada jugak cuba jumpa dia, tapi dia takdak. Pembantu dia kata dia ada kat KL. Pembantu dia tak boleh buat apa-apa.

“Saya hairan pasai YB Ahmad Kassim ni. Dulu masa dekat pilihanraya tahun 2008, tiap-tiap hari dia turun padang dengan geng-geng dia. Tapi dah 4 tahun sampai ke hari ni batang hidung pun tak nampak, kat sapa kami nak mengadu?,” katanya yang kesal dengan sikap tidak bertanggungjawab Ahli Parlimen Kuala Kedah itu.

Menurut Hussain Che Mat, 51 dan rakannya, Boon Teck Huat, 57, mereka juga kesal dengan ADUN Kubang Rotan yang juga “ghaib” dan tidak mengendahkan masalah rakyat di kawasan DUN yang diwakilinya itu.

“YB Nasir pun sama. Dia pun tak turun padang jugak. Dengar kata dia dah dilantik jadi Exco. Tapi kawasan dia sendiri dia tak jaga.

“Masalah ni dah berlaku 2 tahun dah kat sini, tapi dia tak buat apa-apa pun untuk selesaikan masalah ni. Kami tak larat dah nak ‘ligan’ (kejar) dia suruh buat kerja. Macam ni kah perangai wakil rakyat?,” ujar mereka.

Menurut tinjauan kami, air laut yang melimpah membanjiri kawasan Kuala Kedah telah menyebabkan kawasan tersebut tenggelam sedalam lebih 1 kaki dan menjejaskan beberapa aktiviti di jeti nelayan dan premis-premis perniagaan di kawasan itu.


Longkang-loangkang utama yang tersumbat teruk dijangka menjadi faktor utama yang menyumbang kepada masalah banjir air masin yang menjadi rungutan utama penduduk dan peniaga di Pekan Kuala Kedah sejak dua tahun lalu.

Tanggungjawab Exco Kerajaan Tempatan, Taulan Rasul juga wajar dipersoalkan dalam hal berkenaan memandangkan amanah mengenai hal permasalahan ini.

Kalau benar pun para Exco dan ADUN tidak puas hati terhadap kepimpinan Azizan Razak, amanah yang dipertanggungjawabkan untuk menyelesaikan masalah rakyat perlu ditunaikan secara dedikasi. Mana perginya janji kepada rakyat sebelum mendapat kuasa? - Kedahan69ers.com

GEMPARRR..!!! NIK AZIZ DIANCAM "BUNUH" PENYOKONG SENDIRI..???!!!


PAS Kawasan Rantau Panjang semalam dilaporkan telah mencadangkan Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat untuk bertanding dua kerusi pada Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) ini, iaitu satu kerusi Parlimen dan satu di Dewan Undangan Negeri.

Cadangan yang dibuat oleh PAS Cawangan Banggul Setol di Kelantan itu diluluskan sebulat suara oleh seluruh ahli di situ tanpa perlu dibahaskan.

Menariknya, cadangan itu dikatakan telah mengundang beberapa tokoh PAS di Kedah untuk mengulas mengenai pencalonan Mursyidul Am PAS yang disifatkan terlalu uzur dan keluar masuk hospital itu.

Malah, ada di kalangan mereka yang tanpa kias atau berlapik menyatakan bahawa cadangan tersebut sengaja dibuat untuk “membunuh” Nik Aziz secara halus!

Menurut seorang pemimpin PAS Alor Setar yang enggan disebutkan namanya, cadangan “maut” itu hanya akan membuat Mursyidul Am itu “terkangkang” dengan beban tugas yang dipikulnya.

“Kalau nak ambil hati Nik Aziz pun, berpada-padalah. Dia kan selalu semput..masuk ICU..hospital tu macam rumah keduanya dahhh..elok bersara saja,” katanya sambil disokong oleh rakan-rakannya.

Menurut satu lagi komen dari pemimpin PAS yang ditemui di kawasan Sungai Petani semalam, dia yang juga enggan disebut namanya memberitahu bahawa cadangan tersebut mungkina adalah salah satu usaha untuk menganiaya Nik Aziz.

Namun begitu, dia juga tidak menolak bahawa cadangan tersebut mungkin dibuat untuk menyindir Mursyidul Am itu secara halus.

“Tu nak naya Tok Guru la tu…kalau dak pun, depa nak sindir dia. Sebelum ni Tok Guru kata nak bertanding sampai mati…,” ujarnya.

Bagaimanapun, seorang pemimpin PAS dari kawasan Kota Sarang Semut menyatakan bahawa berkemungkinan cadangan itu dibuat untuk menyingkirkan Nik Aziz dari terus menjadi Menteri Besar Kelantan.

Menurutnya, dia difahamkan bahawa hampir majoriti rakan-rakannya di Kelantan sudah “bosan” dengan pemerintahan Mursyidul Am itu yang dikatakan tidak pro-aktif, lembab, dibonekakan oleh orang-orang kanannya dan tidak maju ke hadapan.

“Kawan-kawan saya ramai yang merungut pasal Tok Guru. Depa takmau Nik Aziz jadi MB dah..tapi depa malu nak habaq. Lebih kurang macam Azizan di Kedah ni laaa..” ulasnya mengaitkan Nik Aziz dengan senario politik di Kedah.

Bagaimanapun, para pemimpin PAS yang dianggap sudah “veteran” di Kedah itu sebulat suara bersetuju untuk Nik Aziz berundur dari dunia politik memandangkan usia, kesihatan dan keadaannya yang semakin uzur serta tidak mampu lagi menjalankan tanggungjawab dengan baik.

Sumber: Kedahan69ers.com

EKSKLUSIF..!!! MAS - AIR ASIA: ANWAR DALANG DI SEBALIK KEMELUT BANTAHAN KERJASAMA..???

Semalam, aku berkesempatan untuk bertemu seorang rakan lama yang dah lama aku tak jumpa. Dia dah kerja besar dah sekarang. Dia kerja dengan MAS, syarikat penerbangan Malaysia yang begitu simbolik kewujudannya.

Tapi menurutnya, ada yang tak kena dengan MAS sekarang. Yang peliknya tu, dia ada cakap pasal union-union pekerja MAS yang tak puas hati kat pengurusan. Aku mintak dia cerita detail kat aku...

Katanya, MAS memang tengah tenat sangat sekarang ni. Teruk dan nazak. Dah bertahun dah MAS "sakit". Jadi, pihak pengurusan bincang-bincang dan membuat keputusan untuk buat kerjasama dengan Air-Asia. Oooooo...baru aku ingat...isu "swap share" tuuuu...

Member aku kata, ketua-ketua union ni ramai yang tak puas hati kat kerjasama tu, especially pasal "swap share". Ketua-ketua union tu takut operasi MAS dikecilkan dan takut hilang kerja. Maklumlahhh...diorang ni sebok berpersatuan sampai kengkadang lupa kerja...heh!

Member aku cerita, ketua-ketua union MAS ni gabra semacam dan takut kerja diorang pun di"swap"kan sekali. Maka diorang pun buat meeting sesama diorang dan berbincang cari jalan untuk tolak kerjasama Air Asia tu...

Dalam kerjasama tu, Tony Fernandes dan Kamaruddin telah di"pinjam"kan kepada MAS dan seorang pengarah MAS diletakkan di Air-Asia. MAS dapat 10% saham Air-Asia, dan Air Asia dapat 20 saham MAS. Tujuan "swap share" tu adalah untuk memastikan Tony Fernandes ada komitmen untuk majukan MAS macam Air Asia...kira nak ikat CEO paling perform dalam industri aviation negara la...

Ramai orang silap faham tentang "swap share" tu. Actually, nilai saham MAS sangat rendah berbanding Air-Asia dan sebab tu diorang cakap pertukaran saham tu nampak tak adil. Padahal, memang adil dan berbaloi pun...

Tapi ketua-ketua union ni bantah jugak. Diorang nak kerajaan batalkan "swap share" tu dan kerjasama tu. Diorang nak jumpa PM untuk buat bantahan.


Namun, sebelum diorang jumpa PM, diorang dikatakan telah pergi berjumpa dengan Anwar Ibrahim! Persoalannya, apa sebabnya diorang jumpa Anwar? Anwar tu CEO MAS ke? Anwar tu CEO Air Asia ke? Apa kena mengena Anwar dengan isu ni..???

Lepas diorang jumpa Anwar, makin kuat ketua-ketua Union ni buat bantahan. Bukan setakat memorandum, diorang buat blog pulak untuk balun beberapa individu yang diorang target untuk dihalau keluar...

Antaranya ialah Tony Fernandes dan Kamaruddin, Tan Sri Azman Mokhtar dan Rashdan atau lebih dikenali sebagai Danny. Beberapa individu pihak pengurusan MAS turut menjadi sasaran, termasuk CEO MAS, Jauhari.

Setelah memorandum diserahkan pada PM dan kajian pun dibuat mengenai tuntutan mereka. Dan dikatakan bahawa tanpa "swap share" pun, kerjasama antara MAS boleh dilakukan. Tapi tu semua bergantung kepada persetujuan Tony Fernandes la jugak kan...

Ye laaa...syarikat yang untung beratus juta macam Air Asia tu mana la nak buat kerjasama dengan syarikat "nazak" macam MAS tu. Kena la bincang persetujuan dengan Tony dulu kan...

Mungkin pasal semangat hormatkan MAS sebagai syarikat penerbangan utama negara dan mahu melihat ia "sihat" kembali dari mati terus dan lebih 20,000 orang termasuk ketua-ketua union tu hilang kerja, maka Tony pun setuju untuk teruskan kerjasama tanpa "swap share"...

Dari cerita member aku tu, baru aku ingat baru-baru ni kerajaan umum "swap share" antara MAS dan Air Asia tu dibatalkan dan kerjasamanya masih diteruskan...

Tapi yang peliknya, ketua-ketua union ni tetap tak puas hati. Diorang tuduh macam-macam kat Tony Fernandes dan beberapa individu yang diorang target tu. Diorang hentam teruk-teruk dan ugut kerajaan bahawa kalau tak buang individu tu, diorang akan hasut 20,000 pekerja MAS untuk undi pembangkang!

Dah jadi bab politik la pulakkk!!! Dari cerita nak selamatkan MAS, terus bertukar jadi kes politik???

Member aku kata, dia syak semua ni kerja Anwar Ibrahim! Dia percaya, Anwar dah racun puak-puak ketua Union ni untuk desak dan mintak macam-macam dari PM sampai dapat apa yang mereka mahu..!!! Nampaknya niat ketua-ketua Union ni dah terpesong...

Menurut member aku lagi, ahli-ahli union dan majoriti pekerja MAS okay je. Takde masalah dengan kerjasama dengan Air-Asia tu. Tapi ketua-ketua union tu pulak yang lebih-lebih dan gunakan bilangan ahli union yang ramai untuk ugut PM...

Aku dah mula terbayang muka Anwar tersengih-sengih sebab "racun" dia dah mula menunjukkan kesan...rasa macam nak tinju je sebijik kat muka kerang busuk dia tu...

Memang tak guna betul la Anwar ni. Habis semua golongan dia nak hasut. Semua dia nak kacau dan buat huru-hara. Dari kakitangan kerajaan, GLC, agensi kerajaan, syarikat-syarikat besar kecil, golongan pekerja, mahasiswa..sampai la budak tadika, semuanya dia nak hasut suruh benci kerajaan...

Kalau apa yang dia cerita semua tu betul takpe la jugak. Masalahnya, dari apa yang dia cerita tu, hanya 0.000000001% je yang betul! Yang betul tu pun cuma perkataan "Assalamualaikum". Itu pun kengkadang pun salah sebut. Yang lain tu semuanya bohong belakaaa..!!!

Nampaknya, kali ni ketua-ketua union tu pulak yang kena "racun" dan diorang tak sedar diorang dah kena "racun". Pada aku, lebih baik buang je ketua-ketua Union ni dari terus jadi "virus racun" dalam MAS.

Diorang nak Tony dikeluarkan dari MAS? Bro...Tony tu nak tolong MAS je, dia the most realistic performer dalam aviation indsutry. Rugi besar kalau MAS hilang sentuhan ajaib dia tu. 

Rasanya, dari hilang Tony, lebih baik ketua-ketua union dan Anwar Ibrahim tu "dihilangkan"...heh! Satu pihak rosakkan MAS...satu pihak lagi rosakkan negara...heh! Bellaraweiiiii....!!!


Bila Kak Su Bersuara... Heh!