Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, March 24, 2012

PANASSS..!!! PHAHROLRAZI GADUH DENGAN PEMUDA PAS PULAK DAHHHH..!!!


Phahrolrazi seteru Ostad Zizan MB Kedah memperakui rupanya Dewan Pemuda PAS bodoh bodoh belaka,Pemuda PAS Kedah diketahui ramai sebagai tidak faham dan berani memperjuangkan liberalisasi didalam PAS.

Apa yang diperjuangkan oleh mereka yang lebih terbuka didalam PAS sudah menjadi anjakan politik baru didalam PAS.Pemuda PAS masih didalam kelompok konservatif yang tidak boleh menerima idea idea baru seperti konsep pluralisme,liberal dan kebebasan hak asasi manusia.

Tindakan dewan pemuda PAS Kedah mendesak agar Datuk Phahrolrazi dan Datuk Dr Ismail Salleh berundur sebagai timbalan pesuruhjaya I dan II negeri membuktikan mereka masih tidak dapat menerima bahawa pucuk pimpinan PAS Kedah adalah hak milik Anwarinas.

Tetapi menurut sumber,tindakan pemuda PAS didalangi oleh pihak Ostad Azizan sendiri,kalangan yang pro kepada Ostad Azizan masih tidak berpuas hati apabila Pemandu ditubuhkan maka pentadbiran Azizan tidak bebas dan diperlakukan sebagai boneka semata mata.

Phahrolrazi amat jelas tentang pendirian beliau,mengkritik pentadbiran Azizan adalah semata mata mahu memperbetulkan kelemahan yang ada,tindakan dewan Pemuda PAS tak lebih kepada mencurah minyak ke api memandang isu Pemandu sudah pun diputuskan oleh PAS Pusat.

Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! MAHFUZ BAGI MALU ORANG POKOK SENA LAGI..!!!

Meneruskan tindakan memperlihatkan kebodohan tahap maksimum, Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar membuktikan tahap IQnya yang rendah apabila gagal memahami jawapan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkenaan isu eksport produk Felda ke Palestin.

Ahmad Maslan sebelum ini menjelaskan bahawa anak syarikat Felda Global Ventures Holdings (FGVH) iaitu Felda Iffco Sdn Bhd mengeksport produknya ke Palestin dan bukannya ke Israel sebagaimana yang dituduh Mahfuz sebelum ini.

Menurut Tmbalan Menteri JPM itu lagi, kapal dagang yang membawa produk tersebut terpaksa berlabuh di pelabuhan Ashdod milik Israel ekoran Palestin tidak mempunyai sebarang pelabuhan. Dari situ, produk tersebut dibawa masuk ke Palestin.

Demi membuktikan kebengapan mindanya, Mahfuz mendakwa alasan Ahmad Maslan itu tidak boleh dipakai kononnya tiada bukti produk FISB itu sampai ke negara Palestin. Dia turut mempersoal mengenai jaminan produk tersebut sampai ke tangan penduduk Palestin.

Lebih teruk lagi, akal bodohnya itu mengandaikan Israel membayar pihak tertentu agar produk yang diekspot itu tidak sampai ke Palestin. Katanya, ada invois yang dipadam di dalam rekod Felda mengenai eksport tersebut.

Apa masalahnya dengan penjelasan Ahmad Maslan itu? Ia mudah difahami. Rasanya, budak sekolah pun boleh faham dengan mudah. Mungkin otak dan IQ Mahfuz tidak mampu memproses penjelasan Ahmad Maslan sehingga dia tak faham apa yang diperjelaskan itu?

Jika Mahfuz sangsi dengan status produk yang dieksport itu sampai ke tangan penduduk Palestin. Mahfuz pergi sendiri ke Palestin dan periksa sendiri barangan tersebut. Itu pun kalau Mahfuz lepas masuk ke Palestin lah.

Tapi, berani ke Mr. Bean PAS itu pergi ke Palestin? Rasanya, baru sampai di Mesir nanti dia dah nak terkucil dengan bunyi tembakan Yahudi. Lagi satu, Mahfuz ni pandai ke berbahasa Inggeris atau Arab? Silap-silap lain yang orang kata, lain pulak yang dia faham…

Sehingga kini, belum pernah lagi warganegara Malaysia yang berjaya lepas masuk ke Westbank, wilayah terbesar Palestin. Dan hanya beberapa orang saja yang berjaya lepas masuk ke Gaza.

Itu pun menggunakan nama mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang banyak berjasa kepada dunia Islam. Kalau nak guna nama Anwar, mungkin Mahfuz boleh lepas masuk ke Israel. Tapi sampai setakat itu sajalah. Sebab nama Anwar sekarang ni memang kena “blocked” di Palestin. Maklumlah, diakan penyokong Zionis Israel…

Sebetulnya, produk tersebut memang sampai pun. Jika tak sampai ke Palestin, macamana urus niaga import eksport itu nak berjaya? Mesti ada pesanan dan perlu ada penerimaan barang. Begitu juga mengenai pembayaran. Takkan FISB berniaga hantar barang tanpa sebarang bayaran, kot? Akal Mahfuz letak di kepala lutut ke?

Mengenai Israel bayar pihak tertentu untuk halang produk yang dieksport memang tak masuk akal pun. Kalau barang tak sampai, takkanlah pihak yang buat pesanan barang tidak menghubungi FISB untuk memaklumkan status tersebut? Jadi, sudah tentu barangnya sampai sebab tiada sebarang komplen mengenai produk tak sampai.

Seperkara lagi, kalau barang tak sampai, sudah tentu urus niaga antara FISB dan pengimport produk tidak menjadi, sekaligus tiada sebarang invois dikeluarkan. Masalahnya, Mahfuz sendiri cakap ada invois. Jelas Mahfuz “kantoi” lagi dalam hal ini.

Mengenai invois dipadam. Betul ke dakwaan Mahfuz tu? Apa bukti yang Mahfuz ada? Boleh tunjukkan? Jangan la tunjuk invois yang Mahfuz padam sendiri pulak. Nanti Hadi Awang ketuk kepala Mahfuz, saya tak jamin…

Sebarang dokumen atau invois urus niaga yang disahkan berada di dalam tangan Felda. Mahfuz perlu bukti untuk menuduh ada invois yang telah dipadam. Tapi, memandangkan tidak ada invois yang dipadam, Mahfuz gagal membuktikannya.

Pertuduhan itu boleh dikategorikan sebagai fitnah. Dia serkap jarang sesedap mulut sebenarnya. Saya pun boleh tuduh Mahfuz terima wang hasil pelacuran dari Ronnie Liu jika begitu. Saya boleh tuduh dokumentasi antara Mahfuz dan Ronnie dipadam. Tapi saya tahu perkara itu fitnah dan UMNO memang bukan jenis macam Mahfuz yang suka fitnah sana-sini.

Pada saya, Ahmad Maslan sepatutnya tak payah layan lagi kehendak si Mahfuz. Jawapan yang jelas sudah diberi. Faham atau tidak, itu masalah dia. Nak terima atau tidak, itu masalah dia. Yang penting, kita sudah beri penjelasan yang mudah dan jelas kebenarannya. Biarlah Mahfuz terus dengan kebodohannya…

Sumber: Klik sini

LAWAK PAGI INI..RAHSIA MENGAPA ANWAR LANGGAN CHINA DOLL TERBONGKARR...?!!!


Siapa kata Anwar tak mau jawab pasal isu video seks? Tu..dia dah jawab dah tu...puas hati?

Jadi, korang kena faham. Dia bukan GAY macam yang korang selalu sebut tu...cuma..cumaa...

Cumaaaa...dia balun jantan betina...kak wan dia balun, sukma dia balun...

Shamsidar dia hentam, Azizan pun dia hentam...

China Doll dia belasah, Saiful Bukhari pun dia belasah...

Yang terbaru bakal muncul...Siam Dolls...heh!

Friday, March 23, 2012

DEBAT: NAJIB JELAS TERLALU BIJAK UNTUK LAYAN ANWAR...

najib

Boleh dikatakan tiap-tiap hari puak-puak pembangkang mendesak agar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berdebat dengan Anwar Ibrahim. Media milik pembangkang sibuk mencanang perkara yang sama setiap hari.

Persoalannya, perlukah desakan tersebut dilayan? Perlukah Najib berdebat dengan Anwar? Apa tujuannya? Apa faedahnya? Dan apa yang ada disebalik debat itu?

Pada saya, Najib tak perlu layan pun desakan berdebat dengan Anwar tu. Bukanlah saya menolak signifikan debat. Tapi, memang tak perlu pun…

Sekarang ni musim Parlimen bersidang. Kalau nak berdebat, tiap-tiap hari boleh berdebat di Parlimen. Tak kena saman pulak tu! Jadi, Anwar boleh tunggu Najib di Parlimen dan debatlah sepuas-puasnya sampai habis suara…

Tapi, saya lebih risau jika Anwar tak tahan nanti. Bila tak tahan, biasanya Anwar akan keluar dewan. Biasalah…pengecut! Dengan RPK pun dia takut, apatah lagi Perdana Menteri. Depan rakyat saja dia tunjuk berani, tapi bila berdepan di Parlimen, sembunyi pulak bawah meja…

Najib tak perlu layan desakan debat. Sebagai PM, beliau punya banyak lagi kerja untuk rakyat yang perlu dibereskan. Boleh dikatakan setiap hari Najib sibuk bekerja untuk rakyat. Ada saja kerjanya. Apatah lagi menjelang PRU, sebagai Presiden UMNO, Presiden BN dan PM, Najib memang sibuk.

Najib tidak seperti Anwar yang banyak masa terluang. Siap boleh buat “apology tour”. Ceramah politik tiap-tiap hari. Ke luar negara uruskan dana. Jumpa kawan-kawan Yahudi. Jumpa Salman Rushdie. Buat kecoh, huru-hara dan demonstrasi. Maklum lah…takde kerja!

Lagipun, debat ni selalunya tidak mendatangkan hasil yang diharapkan. Dalam ertikata lain, ia kurang dari sudut keberkesanan cara yang lebih ‘result oriented’.

Mula-mula Najib cakap. Lepas tu Anwar cakap. Lepas tu Najib balas. Lepas tu Anwar balas. Proses tu berulang-ulang. Kalau macam tu, sampai esok pun tak habis.

Isi debat? Kalau dah depan orang tu, semua yang didebat tu molek-molek belaka. Tapi perlaksanaan dasarnya belum tahu lagi, kan? Pada saya, isi debat tu lebih baik dilihat dari segi pencapaian…

Menyebut tentang dasar, memang kalah la Pakatan Haram. Malaysian Malaysia lawan 1Malaysia. Dah tentu 1Malaysia menang. Malaysian Malaysia akan hilangkan keisitimewaan Melayu. Tapi dalam 1Malaysia, hak Melayu itu kekal dan perlu dihormati (kaum lain tak boleh sama hak dengan Melayu).

Malaysian Malaysia mempunyai “punaisihat ekonomi” yang akan meranapkan ekonomi negara, Cina suka? 1Malaysia, kek ekonomi negara dibahagi mengikut kesaksamaan yang telah ditentukan, adil dan bijaksana. Tauke-tauke Cina dah mula puji dan condong pada Najib sekarang ni…

Malaysian Malaysia bantu rakyat India? Ni lawak apa ni? Tengok apa yang jadi pada Ramasamy, Timbalan Setiausaha DAP tu. Tengok apa jadi kat Kg Buah Pala. Bukan nak berat sebelah, tapi majoriti kaum India memang yakin dengan Gagasan 1Malaysia.

Tak payan bukti. Pergi tanya mereka sendiri. Hanya kaum India yang bekerja sebagai peguam saja yang kebanyakkannya sokong Pakatan Haram. Masalahnya, semua kaum India kerja peguam ke?

Jadi, apa istimewanya sampai nak paksa-paksa orang debat ni? Ikut suka Najib lah sama ada beliau nak debat atau tidak. Kalau terima, tak bererti tindakan itu betul. Dan kalau menolak, tak semestinya beliau bacul!

Tapi saya yakin, puak-puak Pakatan memang kata Najib bacul. Pada saya, Najib tidak bacul sebab beliau tahu apa yang beliau buat. Beliau bijak sebenarnya. Beliau bijak sebab tak layan langsung desakan debat tu.

Biar mereka menyalak sendirian, yang penting Najib terus kerja kuat untuk rakyat. Sebab tu saya kata Najib bijak. Sebab, hanya orang yang rasa dirinya pandai (tapi sebenarnya tak pakai akal) saja yang akan layak salakan pembangkang itu, kan? Heh!

Sumber: Klik sini

GEMPARRR..!!! RAHSIA NURUL IZZAH AKHIRNYA "TERSELAK"...!!!?

Inilah cerita disebalik penangkapan "2 ekor lembu" kekasih ku Nurul Izzah...rupanya ada kisah di sebalik kerisauannya...adesss..!!!



Kisah 2 orang 'petugas' SPR yang dicekup semalam, benar² menghantui Nurul Izzah dan juga si Fahmi Fadzil. (BACA KISAHNYA DIBAWAH) Hari ni Nurul Izzah mengamuk lagi sekali berhubung isu tersebut. Nurul Izzah menerusi twitter nya mendakwa telah mengemukakan bukti surat akuan yang mengatakan 'petugas' SPR tersebut kepada Polis. Ternyata memang petugas ini diupah olehnya.

Nurul Izzah bukannya risaukan keselamatan budak² petugas tu. Tapi risaukan rahsia yang maha besar bakal terbocor dari mulut petugas SPR tu nanti ...


NURUL IZZAH MENGUPAH ANAK-ANAK MUDA INI UNTUK MENYAMAR SEBAGAI PEGAWAI SPR...

Dua orang anak muda didapati menyamar sebagai pekerja Suruhanjaya Pilihanraya (SPR). Setelah ditanya penduduk setempat mereka mengaku yang sebenarnya disuruh berbuat demikian oleh wakil rakyat Lembah Pantai, Nurul Izzah.

Jeng.. Jeng.. Jeng...

'Petugas' SPR memakai vest hitam

Selepas ditahan oleh penduduk, Polis dipanggil dan kemudiannya datang menahan mereka. Kedua² mereka dibawa ke Balai Polis Pantai untuk siasatan lanjut berhubung hal tersebut.


Si Setiausaha Politik Nurul Izzah, Fahmi Fadzil menerusi akaun twitter nya mengamuk bagaikan babi kematian anak apabila mendakwa pemuda² ditahan tanpa sebab munasabah. Dan mendakwa barang² mereka telah dirampas penduduk yakni UMNO lah.



Padahal yang rampas tu Polis bukannya UMNO seperti yang di dakwa.

Lihat skrin capture di bawah



PKR menggalakkan anak² muda berbuat jenayah. Menyamar sebagai penjawat awam merupakan satu kesalahan jenayah yang serius. Inilah kerja PKR yang ternyata salah tetapi menyalahkan UMNO sesuka hati mak bapak dorang.

Semua kerja² busuk PKR, mereka akan halakan kesalahan tersebut kepada UMNO. Sedangkan UMNO hanya menjalankan tanggungjawab tersebut berdasarkan aduan penduduk yang syak perilaku mereka ini.

Siapa yang BERSIH dan siapa yang tak BERSIH?

PANASSS..!!! RIDHUAN TEE "SEKOLAHKAN" MUJAHID RAWA..!!!


Lanjutan artikel saya yang disiarkan minggu lalu, seorang ahli parlimen di utara Perak yang juga mempunyai doktor falfasah dan juga Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, menuduh saya bodoh dan menjadi penulis upahan Umno.

Tuduhan tanpa bukti ini agar sukar untuk saya terima kerana datang daripada seorang pemimpin Pas yang mendakwa memperjuangkan Islam. Islam yang sudah sinonim dengan parti ini, tidak disertai dengan akhlak Islam pemimpinnya. Akhlak sebeginilah sebenarnya yang akan menjahanamkan imej Islam.

Namun, saya tidak hairan akan ketidakmatangannya, kerana beliau hanya mengkhusus dalam bidang kajian organisasi, bukan bidang politik dan kerajaan. Jika dia tuduh saya bodoh, saya yakin dia lebih bodoh. Kejahilan beliau begitu terserlah. Setelah sekian lama menceburkan diri dalam politik, sepatutnya beliau menjadi lebih alim, tetapi tulisannya menserlahkan kejahilannya.

Fokus tulisan saya adalah beza antara parti politik dan kerajaan. Parti politik bersifat sementara, manakala kerajaan akan terus kekal selagi ada negara. Parti politik tidak boleh menjadi kerajaan. Parti politik hanya ruling party kepada kerajaan. Kerajaan telah wujud dalam sebuah negara berdaulat, sebelum wujud parti politik.

Tidak ada sebuah parti politikpun yang boleh menjadikan kerajaan itu seolah-olah kepunyaan bapaknya walaupun mungkin parti itu memperolehi majoriti untuk menguasai kerajaan. Asas-asas ini perlu difahami. Jika tidak, sia-sia sahaja menceburi bidang politik. Pemikiran sebegini bukan sahaja tidak layak beliau mentadbir negara, apatah lagi untuk diundikan dalam PRU 13 akan datang.

Inilah sikap sebahagian pemimpin ektrim Islam yang rakus untuk berkuasa. Mereka tidak membaca sepenuhnya artikel yang ditulis. Saya tidak hanya mengkritik Pas, tetapi turut mengkritik Umno dan BN.

Saya turut mencadangkan agar Umno dan BN memberikan hak royalti minyak kepada rakyat Kelantan. Namun, beliau mengatakan saya hanya memberikan pandangan sebelah pihak. Saya harap hatinya tidak menjadi buta disebabkan oleh fanatik kepartian. Buatlah lebih banyak pengajian dan penyelidikan supaya tidak menampakkan kebodohan selaku seorang ahli parlimen.

Dr Mujahid yang bodoh dan bebal ..
tak tahu beza politik & kerajaan

Selaku seorang pemimpin Islam berpengalaman, sepatutnya kita menerima kritikan secara terbuka. Pandangan saya perlu dijadikan muhasabah diri. Ini tidak, pantang dikritik sedikit, ibarat cacing kepanasan.

Inikah sikap anak kepada seorang ulamak dan pemimpin tertinggi Pas? Sepatutnya beliau mewarisi sikap lunak perjuangan Allahyarham bapanya. Namun, sebaliknya berlaku. Malang sungguh Pas mempunyai pemimpin seperti ini.

Jika masih tidak faham biar saya ulang. Parti yang menguasai kerajaan hanya berlaku dalam negara komunis. Saya tidak kata Pas itu komunis. Kecuali yang makan cili… Saya hanya persoalkan, kenapa Kerajaan Kedah perlukan Pas sebagai penasihat sedangkan kerajaan Kedah adalah kerajaan rakyat?

Jika sudah tidak ada locus standi, kenapa perlu membuang masa dan tenaga? Bukankah semua exco Kedah itu warak-warak belaka? Adakah kita masih tidak mempercayai mereka?

Lagipun kerajaan tersebut adalah kerajaan negeri rakyat Kedah, bukan kerajaan Pas? Apa kata wakil-wakil rakyat lain yang bukan Pas? Jika ahli parlimen Pas tersebut masih tidak faham, biar saya jelaskan. Terdapat beberapa jenis parti politik dunia hari ini yang menjalankan urusan pentadbiran kerajaan.

Parti politik tersebut dibahagikan kepada empat jenis iaitu, sistem satu parti (parti komunis), sistem dwi parti (seperti yang diamalkan Amerika dan Britain), sistem pelbagai parti (Malaysia) dan sistem parti dominan (Singapura). Malaysia boleh jatuh dalam dua kategori, sistem pelbagai parti dan parti yang dominan (Umno).

Kebiasaannya, parti-parti politik bertanding dan mendapat majoriti akan menguasai kerajaan. Parti politik yang mempunyai majoriti di parlimen atau DUN berkuasa untuk melantik menteri atau exco kerajaan negara/negerinya. Menteri/exco yang dilantik berkuasa untuk menentukan hala tuju kementerian dalam kerajaan yang diterajuinya.

Begitu juga terdapat perbezaan antara parlimen dan kerajaan. Parlimen juga bukan kerajaan. Insitusi Parlimen mewakili rakyat. Wakil rakyat yang dipilih rakyat hanya menjalankan urusan kerajaan.

Namun, jika sesebuah parti tidak mendapat majoriti dalam parlimen, mereka mesti menghormati parti-parti politik lain yang turut dipilih rakyat dan membentuk kerajaan campuran. Dalam kata lain, wakil rakyat hanya mengisi kerusi di Parlimen bagi memboleh urusan kerajaan berjalan.

Pemimpin kerajaan adalah Perdana Menteri. Perdana Menteri akan memilih jawatan kuasa atau kebinet yang akan membantunya. Kerajaan juga berbeza dengan mereka yang memenangi pilihan raya mewakili parti politik. Berasaskan kepada hujah-hujah inilah saya masih bertegas, jawatankuasa yang diwujudkan tidak ada hak untuk memantau atau memberi nasihat kepada kerajaan negeri.

Minggu lalu, Pas telah melantik seorang pemimpin berasal dari Kelantan untuk mengetuai panel lima orang dalam jawatankuasa pemandunya bagi memantau pelaksanaan manifesto di negeri-negeri yang dipimpin Pakatan Rakyat. Menurut Pas, jawatankuasa berkenaan tidak mencampuri urusan negeri dan hanya akan memberi teguran kepada pemimpin negeri tersebut mengikut saluran parti.

Antara isu yang akan ditekan jawatankuasa berkenaan ialah sikap kerajaan Kedah dalam isu Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU). Persoalan saya, adakah Pas kekurangan cerdik pandai dan ulamak kalangan orang Kedah untuk mengetuai jawatankuasa tersebut? Tidakkah orang Kedah lebih faham keadaan politik negeri Kedah?

Persoalan siapakah yang memberikan mandat atau legitimasikan kepada jawatankuasa pemandu ini untuk memberi nasihat kepada kerajaan yang diwakili oleh wakil-wakil rakyat terdiri dari pelbagai parti dan latar belakang berbeza? Ia hanya boleh berlaku jika hanya satu parti yang berkuasa seperti yang berlaku dalam kerajaan komunis.

Justeru, saya menyeru kepada pimpinan Pas supaya berfikir dua kali. Jika kita mengatakan orang lain tidak betul, maka tunjukkanlah bezanya antara kita dengan orang lain itu. Tidak rugi sebenarnya melakukan muhasabah dan mengakui kelemahan sendiri. Kecualilah jika terlalu taksub, kita hanya yang betul, orang lain semua salah.

Prof Madya Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah
Universiti Pertahanan Nasional Malaysia

RAYUAN KEPADA ORANG PAS KAWASAN SHAH ALAM... TOLONG JANGAN MALUKAN KHALID GEREJA MACAM NI LAGI... PLEASE..!!!

Ini adalah poster ceramah PAS yang bertajuk "Tersasarkah perjuangan PAS???" yang berlangsung di Taman Batu 3, Shah Alam pada Selasa baru-baru ni. Maknanya ia dibuat di kawasan Khalid Gereja...

Maka pada malam 20 Mac tu, adalah di antara kami yang merayap ke sana. Bukan apa, kami "minat" sangat pada Khalid Gereja ni...heh!

Tapi, alangkah terkejutnya kami bila mendapati kerusi-kerusi kosong lebih banyak dari mereka yang hadir. Mana pergi orang-orang PAS Shah Alam? Takkan pukul 9.30 malam dah tidur?

Orang tengah dengar ceramah Khalid Gereja, ada orang sibuk kira kerusi kosong..heh!

Saya faham hari Selasa ialah hari bekerja. Tapi, selalunya tak kira hari bekerja atau tidak, pasti ramai orang PAS yang akan datang dengar ceramah. Orang PAS ni pantang dengar ada ceramah nak diadakan, depa pasti sampai punya untuk jual air, jual cd, jual ubat kuat...heh!

Tapi tu la...malam tu tak ramai orang. Sikit sangat. Kalau nak dibandingkan crowd yang Khalid Samad terima masa dia melawat gereja dan kilang arak, rasanya yang hadir ceramah dia malam tu hanya 1/4 saja...kesian la kat Pesuruhjaya PAS Shah Alam tu...

Adoi la..kalau banyak ni, elok buat kat dalam rumah je la..orang tak nampak..jadi tak la malu sangat...kan..?

Jadi, saya fikir, orang-orang PAS tolong la datang kalau Khalid buat ceramah. Tolong la. Jangan la malukan dia macam tu lagi. Dah la Hasan Ali teruk londehkan dia sana sini, ni korang buat macam tu kat dia pulak...

Err...boleh saya tanya sikit pada orang-orang PAS Shah Alam? Errr...kenapa korang benci sangat kat Khalid Gereja tu? Dia tu sokong murtad, sokong Ambiga dan benarkan kalimah "Allah" diguna sewenang-wenangnya di Malaysia. "Bagus" la apa yang dia sokong tu..! Heh!

GEMPARRR..!!! KAUM INDIA DI ZALIMI PAKATAN HARAM KEDAH..!!! TEKAD TAKMAU KASI UNDI PADA PR..!!!


Untuk menang pilihanraya di Malaysia, sokongan daripada semua pihak tanpa mengira agama, keturunan mahupun bahasa pertuturan amat diperlukan. Malaysia sebenarnya terpaksa mengamalkan politik perkauman, memandangkan polarisasi kaum di negara ini sangat unik, apatah lagi setiap kaum diberikan hak sama rata dalam memberikan undi kepada parti-parti pilihan mereka.

Dan mengambil kesempatan daripada hakikat itulah, Perikatan menggabungkan tiga buah parti berteraskan bangsa pada Pilihanraya Pertama 1955 yang kemudian bertukar menjadi Barisan Nasional menerusi gabungan tiga parti teras awal Perikatan dengan parti-parti berasaskan kaum lain termasuklah dari Sabah dan Sarawak.

Perbincangan antara para pemimpin parti yang turut mewakili kaum masing-masing dibuat dalam mesyuarat Barisan Nasional, sama ada mesyuarat semasa mahupun mesyuarat-mesyuarat penting seperti mesyuarat dan perbincangan tentang Pilihanraya.

Langkah itu kemudiannya dituruti oleh PAS, DAP serta parti-parti kecil yang lain. Mereka telah membentuk Angkatan Perpaduan Ummah, Barisan Rakyat, Barisan Alternatif dan terbaru Pakatan Rakyat walaupun pada masa yang sama, mereka sendiri menyatakan kebencian kepada politik yang berasaskan perkauman.


Malangnya berbanding Barisan Nasional, Pakatan Rakyat tidak membincangkan permasalahan rakyat pelbagai kaum dan agama dalam setiap mesyuarat mereka, sebaliknya yang diperbincangkan hanyalah untuk menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional.

Pertembungan hak dan kepentingan masyarakat pelbagai lapisan dan latarbelakang tidak pernah diambil berat, mungkin dengan harapan rakyat dapat melihat ia sebagai sesuatu yang tidak perlu dan sangat remeh.

Itulah yang berlaku pada 19 Mac 2012 apabila sekumpulan penduduk Taman Petani Jaya yang diketuai oleh Kumara Guru a/l K Veloo yang merupakan Pengerusi Persatuan Penyokong Kuil Sri Siti Vinayagar merangkap Setiausaha Kuil Sri Siti Vinayagar, Jalan Hospital, Sungai Petani telah mengadakan satu sidang akhbar tentang perobohan sebuah pondok kuil kecil di hadapan rumah yang beralamat No.37, Lorong 1, Taman Petani Jaya, 08000 Sungai Petani oleh Majlis Perbandaran Sungai Petani pada 14 Mac 2012.


Seramai lebih 20 orang turut hadir termasuklah R. Somasundram, Pengerusi PPP Negeri Kedah, Ong Wei Sing, Ketua CRSM Negeri Kedah/Perlis merangkap Naib Ketua PPMCA Kedah, Chella, Pengerusi Persatuan Kebajikan Kaum India Parlimen Sungai Petani dan Makhbol bin Hashim, Pengerusi Persatuan Kebajikan dan Sosial Kawasan Sungai Petani.

Dalam sidang akhbar itu, penduduk menyatakan perasaan tidak puas terhadap Ahli Parlimen Merbok, Rashid Din yang tidak mengendahkan aduan penduduk berhubung perobohan pondok kuil kecil itu, sebaliknya menyatakan DIA TIDAK MEMERLUKAN UNDI KAUM INDIA UNTUK MENANG….

Penghantaran SMS antara Rashid Din dengan seorang pemimpin India tempatan membuktikan perangai songsang Rashid Din. Secara tidak langsung memberitahu semua masyarakat India di Sungai Petani bahawa kepimpinan Pakatan Rakyat hanya membuat janji kosong, malah tidak langsung berhasrat mahu menjaga nasib atau keagamaan kaum India.

Untuk pengetahuan, majoriti masyarakat India di kawasan ini telah mengundi Pakatan Rakyat dalam PRU lalu.

Rashid Din dalam usahanya untuk melepaskan diri, menyalahkan UMNO dan Barisan Nasional berhubung perobohan tersebut. Alasannya, Majlis Perbandaran Sungai Petani masih lagi dikuasai oleh orang Barisan Nasional, menyebabkan dia tidak berupaya untuk melakukan langkah-langkah pencegahan. Pun begitu, Rashid Din juga menyatakan, dia percaya, perobohan tersebut dilakukan memandang status premis tersebut sebagai HARAM.


Masa berkempen, pelbagai janji ditabur dan pelbagai kata keji dilemparkan kepada UMNO-BN. Namun nampaknya kata keji dan caci maki itu akhirnya berbalik kepada Pakatan Rakyat sendiri.

Itulah perangai sebenar Pakatan Rakyat. Tidak ada sebarang kesalahan dan kelemahan bagi mereka, melainkan menyalahkan orang lain. Ketika ingin mendapatkan undi dan kepercayaan, pelbagai janji-janji manis ditabur, tetapi apabila kuasa sudah berada dalam tangan, mereka pula yang BERAJA DI MATA, BERSULTAN DI HATI.

Rashid Din berkemungkinan besar, sama seperti kebanyakan pemimpin PKR lain, tidak akan mengaku perbuatannya yang tidak menghargai undi masyarakat India yang telah meletakkan dia sebagai Ahli Parlimen Merbok.


Namun bukti-bukti yang ada menunjukkan, Rashid Din bukanlah jenis manusia yang tahu bertanggungjawab, tahu memegang amanah dan tahu menghargai kepercayaan yang diberikan kepadanya!

Nampaknya, Pakatan Rakyat atau lebih tepat lagi PKR akan kehilangan satu lagi Kerusi Parlimen di Kedah iaitu Merbok.


Sumber: Klik sini

GEMPARRR..!!! SIDANG DUN KECOH BILA DITANYA TUGAS "PUNAISIHAT" EKONOMI SELANGOR RM1..!!!


Sidang DUN yang baru melepasi hari kedua, hari ini telah terasa bahangnya.

Semalam, sidang dewan telah terkedu gara-gara soalan dari YB Seri Serdang, Dato’ Satim Diman yang menanyakan soalan tentang sumbangan Penasihat Ekonomi Selangor setelah 4 tahun berlalu.

Bukan sahaja Khalid Ibrahim, seluruh ADUN PR tergamam dengan soalan dari YB Seri Serdang itu. Malah, Azmin Ali, wajah kesayangan Anwar juga tidak mampu menjawab soalan mudah itu dengan spontan.

Amat mendukacitakan, apabila Khalid yang sering berbangga dengan ekonomi Selangor kononnya bertambah pesat di bawah pemerintahannya gagal mempertahankan ketuanya. Ini menunjukkan bahawa Khalid mengiktiraf sesungguhnya jawatan Penasihat Ekonomi Selangor hanyalah retorik semata-mata.

Peristiwa ini membawa kepada persoalan, apakah siri pembunuhan karier Anwar oleh dalaman PKR, terutamanya di Selangor sedang bermula? Kita sedia maklum, bahawa kem Khalid dan kem Azmin sedang “bertempur” hebat bagi menduduki kerusi-kerusi untuk ditandingi pada PRU 13 nanti.

Menyentuh isu ekonomi, Selangor telah menjadikan industri pasir sebagai sumber ekonomi, yang mengakibatkan perubahan bentuk muka bumi yang cukup ketara di lombong-lombong pasir. Sedangkan, kerajaan terdahulu mengenakan kawalan ketat terhadap pengeluaran pasir di Selangor. Dan penyelewengan yang berlaku di dalam isu pasir ini tentunya boleh dijadikan pencapaian gemilang Anwar sebagai Penasihat Ekonomi Selangor, sebagai mana yang pernah didedahkan oleh YB Padang Serai, Gobalakrishnan.

Fakta yang tidak mungkin dinafikan oleh sesiapa pun, bahawa ekonomi Selangor sedang hebat dijana dengan tumbuhnya hotel-hotel bajet dan rumah-rumah urut di seluruh Selangor. Keadaan ini diperhebatkan pula dengan penjualan arak yang berleluasa di Selangor, sehinggakan tiada larangan jualan di kawasan-kawasan majoriti Melayu beragama Islam.

Setiap perkara di atas mempunyai hubungkaitnya di antara satu dengan lain. Maksiat, itulah yang digula-gulakan kepada rakyat, agar ia dapat melenyapkan budaya orang Melayu yang berpegang ” Melayu bersendikan adat, adat bersendikan syarak, syarak bersendikan kitabullah”.

Dengan meletakkan maksiat sebagai matlamat, rakyat Selangor kini boleh berbangga dengan produk ekonomi terhebat oleh Penasihat Ekonomi Selangor iaitu:

VIDEO SEKS CHINA DOLL & LELAKI BUNCIT MIRIP PENASIHAT EKONOMI SELANGOR!

Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! DAP TAKUT TERIMA KEBENARAN..!!!

PENULIS sedikit hairan kenapa DAP bersungguh-sungguh menentangpenubuhan jawatankuasa bagi menilai penubuhan kilang Lynas Advance Material Plant (LAMP) di Balok, Pahang. Parlimen ialah tempat wakil-wakil rakyat bersidang, dimana lagi tempat yang sesuai untuk menggambarkan sama ada rakyat menyokong atau tidak penubuhan kilang tersebut kalau bukan di Parlimen?

Ini kumpul orang ramai-ramai, angkut naik bas ke Kuantan dan kemudian gebang besar kata rakyat membantah penubuhan Lynas. Walhal berapa ramai orang disitu dibanding dengan rakyat Malaysia sehingga nak diiktiraf perhimpunan itu mewakili suara rakyat? Lainlah kalau di Parlimen, itu baru betul mewakili suara rakyat.

Penulis jadi tak hairan kalau DAP takut kebenaran mengenai Lynas ini terdedah kepada umum. Maklumlah, sudah banyak pembohongan yang dilemparkan DAP lanjutan dari penubuhan kilang Lyans ini, sudah tentu mereka tidak mahu dimalukan dengan perbahasan mengenai kebenarannya di Parlimen pula.

Sudah sampai masanya rakyat disedarkan bahawa mereka sebenarnya ditipu hidup-hidup oleh DAP dalam soal penubuhan kilang Lyans ini. Sudah sampai masanya tembelang DAP ini dipecahkan, dan sudah sampai masanya juga dalang dibelakang bantahan DAP ini didedahkan kepada umum.

Secara ringkasnya beginilah. Bantahan DAP adalah mewakili gabungan pengeluar nadir bumi di negara asal nenek moyang mereka yang berasa terancam dengan kehadiran Lynas. Kelompok inilah yang selama ini mengawal pasaran, bakal terjejas dengan teruk dengan kehadiran Lynas dan DAP menjadi ejen mereka di Malaysia untuk membantah penubuhan Lynas.

Jangan salah faham, ini bukan tentang persaingan harga. Produk nadir bumi yang bakal dikeluarkan Lynas adalah jauh lebih mahal daripada harga yang dikeluarkan negara pengeluar yang memonopoli pengeluaranya sekarang. Tapi ini tentang kualiti dan kesannya kepada alam sekitar yang lebih memihak kepada produk keluaran Lynas serta memudahkannya menembusi pasaran Eropah.

Yang kita didendangkan kononnya bantahan ini ada kaitan dengan alam sekitar dan sebagainya tu hanyalah cubaan untuk mengalihkan perhatian dari motif sebenar.

Kalau nak kira radiokatif, radiasi dan nuklear, lebih baik Fuziah Salleh yang diperalatkan DAP itu mengadakan bantahan di loji nuklear milik Nuklear Malaysia di Bangi. Kebetulan Bangi juga adalah Fuziah Salleh bermaustatin, bukan di Pahang. Itu baru betul isu nuklear, yang di Lynas ini bukan kilang nuklear pun hanya kilang kimia biasa.

Kenapa Fuziah tidak mengadakan demonstrasi disitu atau Himpunan Hijau yang digebang hebat sangat tu?

Sebab Fuziah bukan tahu apa benda, dia hanya diperalatkan parti cauvanis cina DAP, atau nampak sangatlah isu ini bukan berkenaan alam sekitar tapi mengelakkan periuk nasik nenek moyang pemimpin DAP di Tanah Besar sana terjejas olehnya. Iu belum lagi kita bercakap tentang sokongan ahli Parlimen PAS dari Hulu Langat, YB Dr. Che Rosli yang juga seorang pakar nuklear ke atas pembinaan Lynas di Malaysia.

Ini bukan ahli Parlimen BN pun tapi PAS dan beliau turut sama membantah penipuan dan pembohongan yang dilemparkan partinya sendiri serta rakan gabungan dalam Pakatan Harami, DAP mengenai Lynas ini dengan ilmu, bukan retorik.

Tuan tuan, ini belum lagi DAP jadi kerajaan atau sebahagiah dari kerajaan Malaysia, DAP sudah sanggup menjadi alat negara luar untuk mensabotaj ekonomi negara kita. Bayangkanlah kalau mereka sudah jadi sebahagian dari kerajaan besok. Isu ini sebenarnya lebih besar dan bersifat perkauman dengan DAP menjuarainya. Yang bodoh-bodoh macam Fuziah Salleh dan Khalid Samad ini hanya nampak duit dan kuasa sehingga sanggup diperalatkan DAP.

Sebab itu penulis dimaklumkan semalam, yang hebat membantah di Parlimen adalah ahli Parlimen DAP. Kenapa mengapa? Rujuklah fakta di atas.


Sumber: Klik sini

GEMPARRR..!!! SELANGOR DIROMPAK KERAJAAN SENDIRI...???!!!

Sejak mengambil alih pentadbiran Selangor pada tahun 2008 kerajaan pimpinan Khalid Ibrahim telah menjadikan industri perlombongan pasir sebagai pendapatan utama kerajaan negeri. Hinggakan sebuah syarikat khusus ditubuhkan untuk perkara berkenaan.

Malah Khalid sendiri pernah berjanji depan Sultan Selangor kerajaan negeri akan mendapat hasil daripada aktiviti perlombongan pasir sebanyak RM 150 juta setahun. Penubuhan syarikat khusus dan janji RM 150 juta, itulah bukti bagaimana kerajaan pimpinan Khalid akan mengerjakan habis-habisan tanah-tanah di Selangor untuk dijadikan pendapatan kerajaan negeri.

Semasa BN memerintah Selangor, tanah-tanah milik kerajaan negeri tidak dibenarkan untuk aktiviti perlombongan pasir. Tiada sebarang lesen dikeluarkan bagi tujuan tersebut. Perlombongan hanya dibenarkan diatas tanah milik persendirian sahaja.

Kepimpinan BN ketika itu tidak menjadikan pasir sebagai pendapatan utama kerajaan negeri. Mereka tumpukan kepada pelaburan asing, perindustrian dan pelancongan untuk dijadikan pendapatan utama.

Manakala di zaman pemerintahan PKR, tanah-tanah kerajaan dengan sewenang-wenangnya diberi kebenaran untuk dikorek bagi mengeluarkan pasir. Hinggakan tanah milik GLC Selangor pun turut menjadi mangsa.

Keratan akhbar diatas menceritakan bagaimana sebidang tanah 20 hektar milik Kumpulan Hartanah Selangor Berhad (KHSB) menjadi mangsa syarikat kroni-kroni PKR yang bernama Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB).

Demi memenuhi tembolok PKR, Khalid Ibrahim telah mengarah dan paksa KHSB agar menyerahkan tanah GLC itu yang seluas 20 hektar di Dengkil kepada KSSB untuk dijadikan lombong pasir dan GLC itu dijanjikan bayaran RM 4.50 bagi setiap tan pasir yang dikeluarkan di tanah mereka.

Jumlah keseluruhan yang diterima KHSB untuk tanah mereka yang seluas 20 hektar hanyalah RM 630,968. Logikkah dengan tanah seluas itu tuan tanah dapat tidak sampai RM 1 juta pun ?

Mengikut perkiraan kami nilai tanah di kawasan Dengkil paling rendah pun RM 300,000/ekar.

1 hektar bersamaan 2.469 ekar

Ini bermakna untuk 1 hektar harga tanah di Dengkil bersamaan RM 740,700 .

Jika tanah KHSB berkeluasan 20 hektar maknanya nilai tanah tersebut adalah RM 14.184 juta.

Jadi bagaimana mungkin KHSB hanya dibayar RM 630,968 oleh syarikat kroni-kroni PKR (KSSB) sedangkan nilai tanah mereka paling rendah pun RM 14.184 juta ?

Manakala syarikat kroni-kroni PKR (KSSB) mendapat hasil berkali-kali ganda lebih tinggi dari tuan punya tanah. Inilah yang dinamakan rompakan berhemah. Itulah cara PKR merompak harta-harta GLC Selangor untuk kepentingan mereka dan kroni-kroni mereka.


Sumber: Klik sini

LAWAK PAGI INI...KHALID DI PAKSA AZMIN LEPAS KERUSI MB..?

Tu diaaa...! Punya sayang kat kerusi MB, sampai orang heret pun dia tak mau lepas!

Aku dengar orang PKR sendiri yang nak halau Khalid dari kerusi MB. Sampai diorang tukar pusat mengundi dia kat SPR..heh! Sabotaj orang dalam..!!!

Lid...camana ni Lid? Ko rasa ni semua Azmin punya konspirasi ke? Ko gaduh lagi dengan dia ek? Tu laaa...bini ko tak lawa macam bini dia..! Tu yang Anwar share tu...Azmin pandai bodek boss.. sampai bini pun dia "gadai"kan...heh!

Thursday, March 22, 2012

TRAGISSSS..!!! "JALANG-JALANG" UNGU LATIFAH KOYAK MENGAMUK KAT CIKGU TENGAH PADANG..!!!


Cikgu-cikgu tak marah ke "Tipah Koyak" ni maki hamun sorang cikgu ni kat tengah padang?

Video ni dirakamkan oleh Malaysiakini.tv. Aku rasa, media pro-pembangkang tu fikir rakyat akan marah pada guru yang pakai baju merah tu. Tapi, nampak sangat jangkaan mereka meleset...

Dalam kejadian kat Padang Astaka, PJ tu, guru tu booking dan dah bayar untuk gunakan padang tu mengikut perimeter yang disewanya. Guru tu nak gunakan padang yang disewa tu untuk pelajar-pelajarnya berlatih sukan...

Sedang guru tu dan pelajar-pelajar berlatih, datang lah gerombolan-gerombolan menggelarkan diri mereka sebagai "jalang-jalang ungu" secara tidak terkawal telah masuk ke kawasan perimeter yang disewa guru tersebut.

Diorang sesuka hati masuk kawasan cikgu tu dan habis kon-kon cikgu tu dilanggar. Dah la ceroboh kawasan budak-budak sekolah, buat kurang ajar pulak tu..sebijik macam DAP masuk kawasan Melayu...

Tidak berpuas hati punya pasal, dia bercakap dengan seorang "jalang ungu" dan meminta pemimpin "jalang-jalang" itu mengawal "jalang-jalang" lain supaya tidak masuk ke kawasan perimeter sewaannya dan ganggu programnya...

Sedang bercakap, seorang "jantan jalang pakai spek" datang tengking suruh guru tu jangan menengking. Kepala hotak dia! Dia yang menengking, tapi dia kata pulak guru tu yang tengking! Sebijik perangai macam "bapak jalang" (bapak Nurul Izzah la tu!)

Lepas tu datang pulak ketua-ketua "jalang" seperti Tipah Koyak dan Fadiah Nadwa menyalak-nyalak pada cikgu tu. Kononnya diorang bayar jugak. Apa? Cikgu tu tak bayar ke?

Cikgu tu kata, diorang boleh ambil seluruh padang, tapi jangan la masuk kawasan dia dan buat hal macam tu. Tapi dia terus dikerumuni "jalang-jalang" tu dan di provoke teruk.

Paling obvios ialah Tipah Koyak! Rasa macam nak sumbat ke kon bola tu kat dalam mulut dia. Jerit-jerit macam "jalang"! Macam haram perangai dia. Patut pun takde sapa nak kat dia...

Ada sorang "jalang" tu bertudung jerit.."woooooooo..!!!", tapi dia stop bila kamera Mkini pusing kat dia. Jenis tak tau malu macam tu pun ada. Pakai tudung, tapi perangai mengalahkan "jalang"! Tu ke suara wanita Pakatan Haram?

Bila cikgu tu dah boring nak layan, dia suruh la "jalang-jalang" tu jalan! Jalan..! You jalan..! Tapi, Tipah Koyak tu terus menyalak macam "jalang kemaruk nak kena sumbat kon"..

Ada sekor "jantan jalang Cina" tu (aku tak tau nama dia), dok suruh cikgu tu tak jerit. Tapi dia sendiri pun jerit! Lepas tu dia kata cikgu tu "rude"? Kepala hotak dia! Dia yang RUDE! Ceroboh tempat orang, lepas tu bila orang tegur nak maki hamun orang tu pulak! Dasar "jantan jalang"!

Sekali tu aku ada nampak Rozan Azen (alaaa..yang rambut keras tu!) Pun sama jugak.. suruh cikgu tu relax. Tapi, patutnya dia suruh Tipah Koyak tu yang relax! Rozan letak akal kat kepala lutut dia ke???

Ntah la...korang tengok la sendiri video kat atas tu..aku malas dah nak tulis. Korang judge sendiri...

PANASSS..!!! ISLAM ITU USANG DAN JUMUD - ANWAR IBRAHIM


Baru-baru ini saya menonton satu rakaman video di Youtube mengenai Anwar yang menyampaikan satu ucapan di Pusat Islam Liberal Indonesia, Komuniti Salihara, Jakarta, pada tahun 2009.

Di dalam ucapan tersebut, Anwar memperkatakan tentang minatnya terhadap buku-buku karangan Salman Rushdie, termasuk The Satanic Verses.

Menurut Anwar, karya-karya Salma Rushdie sangat indah karangannya sehingga dia mengaku terlalu minat untuk membaca karya-karya penghina Islam yang dijatuhkan hukuman mati oleh pemimpin tertinggi Iran, Ayarollah Khomenei.

Komen Anwar mengenai karangan Salman Rushdie itu bagaikan terlalu indah lenggok bahasanya melebihi kesusasteraan agung karya Allah SWT, iaitu Al-Quran Al-Karim yang tiada tolok bandingnya sehingga hari kiamat.

Tak mengapalah. Itu hak Anwar untuk meminati dan memuja Salman Rushdie dan karya-karyanya. Itu biasa bagi saya untuk mengetahui perkara tersebut kerana Anwar selama ini memang pro-Yahudi.

Inilah idola Anwar Ibrahim..Salman Haram Jadah...

Namun, saya benar-benar terkejut dan sangat marah dengan satu kenyataan Anwar yang menyatakan bahawa Islam itu sangat usang dan jumud sekiranya agama Allah itu mengongkong kebebasan umatnya.

Begini kata-kata Anwar…
“Jadi saya, kalau Islam itu mengongkong kebebasan..Islam sangat usang dan jumud,”
- Anwar Ibrahim, Pusat Islam Liberal Indonesia, Komuniti Salihara, Jakarta, 2009.
Astaghfirullah Al-Azim. Kata-kata itu seolah-olah membayangkan saya kepada kebebasan secara mutlak yang dituntut oleh Anwar, Ambiga dan konco-konconya.

Setahu saya, silalah rujuk kepada mana-mana ulama muktabar atau cendekiawan Islam sebenar. Sudah tentu mereka akan berpendapat bahawa Islam adalah merupakan sebuah agama yang tidak memberikan kebebasan kepada umatnya untuk melakukan apa saja yang mereka suka.

Contoh yang paling mudah adalah solat. Islam mewajibkan umatnya melakukan solat sebanyak lima kali mengikut waktu-waktu yang ditetapkan iaitu subuh, zohor, asar, maghrib dan isyak. Bila disebut wajib hukumnya, maka mahu atau tidak mahu, umat Islam mesti taat pada arahan tersebut tanpa kompromi.

Maksudnya, umat Islam tidak boleh melakukan solat sekali, dua kali, tiga kali atau empat kali sehari. Dalam masa yang sama, solat zohor tidak boleh dilakukan pada waktu asar, maghrib, isyak atau subuh melainkan diberikan ‘rukhsah’.

Selain itu, solat juga tertakluk kepada rukun-rukun yang ditetapkan dan meninggalkan salah satu rukun tersebut akan menyebabkan solat tersebut tidak sah. Tiada kebebasan di dalam solat kerana kita tak boleh makan, minum, sembang dengan rakan, main game atau membuang air kecil ketika bersolat.

Itu baru satu contoh mudah yang memperlihatkan bahawa Islam tidak memberikan kebebasan secara mutlak kepada umatnya untuk bebas melakukan apa saja yang mereka suka.

Katakanlah manusia difitrahkan suka berjima’. Maka jima’ tersebut perlulah dilakukan secara yang dihalalkan oleh Islam. Di dalam Islam, jima’ hanya boleh dilakukan bersama isteri atau suami yang dinikahi secara sah menurut hukum yang ditetapkan.

Begitu juga, Islam tidak pernah menghalalkan jima’ sesama jenis atau pasangan yang belum dinikahi. China Doll dan Siam Dolls halal dijima’ sekiranya sudah dinikahi oleh seorang muslim. Tapi jika belum nikah, bersentuhan pun sudah dikira haram.

Tak tahulah hukum mana yang Anwar pakai. Tapi itulah hukum yang saya pegang yang disepakati oleh sunnah wal jamaah.

Dari beberapa contoh yang saya berikan itu, jelas sekali Islam tidak memberikan kebebasan mutlak kepada umatnya. Ada yang dibenarkan dana ada yang tidak. Semuanya tertakluk kepada hukum. Dan hukum inilah yang dikatakan “mengongkong” Anwar?

Seorang umat Islam yang faham agamanya tidak pernah menganggap Islam mengongkong kerana dia melakukan segala hukum Islam itu dengan senang hati dan penuh keimanan. Lainlah jika kita suka langgan China Doll atau “lubang kunyit”, memang “mengongkong”lah pandangannya.



Pada saya, Anwar memang liberal dalam hal ini. Fahamannya terlalu bebas. Mungkin sebab itulah dia dikatakan mempelopori fahaman pluralisme yang difatwakan sesat di Malaysia.

Tapi, Anwar jugak yang nak diangkat isterinya untuk menjadi Perdana Menteri ke-7? Orang yang mengatakan Islam itu usang dan jumud pun mahu diangkat menjadi pemimpin? Na’uzubillah min hadhassyaitonirrajimmmm…wallahua’alam.

Sumber: Klik sini..

MAHFUZ MEMANG MEMALUKAN ORANG KEDAH...


Sebenarnya, saya sudah jemu melayan kebodohan Ahli Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar, yang terkenal dengan gelaran “Mr. Bean” itu. Namun apakan daya, memandangkan dia dari Kedah, saya tak mahu rakyat di negeri lain menganggap orang Kedah semua bodoh sepertinya.

Jadi mahu atau tidak, memandangkan saya juga dari Kedah, saya perlu betulkan persepsi tersebut yang cuba dicemarkan oleh kebodohan Mahfuz tersebut. Untuk rekod, Tunku Abdul Rahman dan Tun Dr. Mahathir orang Kedah, okay…

Semalam, Mahfuz mengulas mengenai Tan Sri Kadir Syeikh Fadzir yang bertindak keluar dari UMNO serta merta. Kononnya, Mahfuz menganggap tindakan Kadiaq itu adalah satu “tamparan hebat” kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Hujah utama Mahfuz ialah tindakan Kadiaq tersebut merupakan proses awal permulaan sebagai satu signal kepada rakyat bahawa meninggalkan UMNO ‘baik’ untuk negara.

Uwweekkk! Anak tekak saya terus jadi loya. Nak termuntah pulak bila mengenangkan hujah bodoh Mahfuz Omar ini. Betul ke pendapatn “Mr. Bean” itu?

Setahu saya, sebelum Kadiaq keluar UMNO, sudah berkali-kali kedengaran desakan supaya dia tinggalkan UMNO serta merta atau dipecat dari parti. Jadi, bila dia keluar UMNO, boleh dikatakan hampir semua 3 juta ahli UMNO bersyukur dengan tindakannya itu.

Sebabnya, kami tahu Kadiaq merupakan ‘parasit’ atau ‘virus Anwarinas’ di dalam UMNO. Di hadapan mata saya, Kadiaq bagaikan berpesta di dalam kamar mahkamah bila Anwar dibebaskan dari kes liwat II. Dia seorang saja pemimpin UMNO yang datang beri sokongan pada Anwar. Sampai masuk dalam mahkamah pulak tu!

Itu belum lagi disebut mengenai betapa rapatnya dia dengan pemimpin pembangkang. Bak kata orang muda zaman sekarang, “boleh comolot”!

Mahfuz yang dungu itu perlu tahu tentang kontrak yang Kadir perolehi dari PKNS. Projek mewah ‘kurniaan Anwar’. Jadi Kadiaq perlulah ‘balas budi’ bila koceknya dikembungkan Anwar. Tak percaya? Cuba siasat…

Signal kepada masyarakat untuk tinggalkan UMNO? Seorang pemimpin macam Kadiaq tu keluar disifatkan sebagai signal? Memanglah. Ia signal untuk individu pengkhianat macam Kadiaq di dalam UMNO untuk keluar parti dari terus mengotorkan parti keramat ini.

Pada saya, tindakan keluar UMNO oleh Kadiaq sangat berbeza impaknya berbanding keputusan Tun M yang keluar parti ketika di zaman Pak Lah.

Tun M keluar UMNO sebab beliau sayangkan UMNO, Kadiaq keluar dari UMNO sebab dia sayangkan Anwar.

Tun M keluar UMNO diratapi oleh seluruh ahli UMNO dan ramai yang ikut beliau keluar parti. Kadiaq keluar parti sangat-sangatlah dialu-alukan oleh hampir semua ahli UMNO. Malah khabarnya ada yang buat kenduri sedekah pisang kerana bersyukur Kadiaq merambus dari UMNO. Semua orang UMNO suka!

Bila Pak Lah “turun takhta”, Tun M kembali ke pangkuan UMNO kerana yakin dengan kepimpinan Najib. Buktinya, beliau banyak membantu Najib.

Tapi kalau Kadiaq berhasrat nak masuk UMNO balik, saya fikir lebih baik UMNO tolak saja permohonan dia. Buat kotor UMNO saja dengan “bow tie” dan rambut kaler maroon dia tu. Rambut palsu ke tu?

Apa Mahfuz ‘buta kayu’ sangatkah untuk menilai dan melihat senario tersebut? Apa? Mahfuz alu-alukan Kadiaq masuk PAS? Silakan, silakan! Bagus lah. Lepas ni Kadiaq bolehlah kotorkan PAS pulak.

Dia sudah 56 tahun kotorkan UMNO dengan perjuangan palsunya (macam Anwar). Eloklah dia kotorkan parti Anwarinas pulak, kan?

Rasanya, tentu Azizan Razak “suka sangat” Kadiaq masuk PAS di Kedah. Makin bertambah peninglah MB Kedah tu. Mahfuz nak masukkan Kadiaq di PAS Kawasan mana? Bukan apa, boleh la kita tengok apa yang akan terjadi pada PAS Kawasan Kadiaq tu pulak…Heh!


Sumber: Klik sini

JOE BEDUL KATA DALAM RADIO KEDAH PAKATAN HARAM TAK PERLU UNDI DARI KAUM INDIA...?


Saya diberitahu melalui sms oleh seorang rakan bahawa baru-baru ni Joe Bedul MP-PKR Sungai Petani telah mencetus kemarahan PAS Kedah dan kaum India di Kedah. Puncanya?

Pada satu wawancara dengan sebuah stesen radio di Kedah, dia dikatakan telah menegaskan bahawa Pakatan Haram tidak memerlukan undi dari kaum India para PRU13.

Heh! Saya tak heran Joe Bedul boleh keluarkan statement macam tu. Dia memang anti-kaum India....

Dulu, masa time pemilihan PKR, kaum India hantar wakil lawan dia untuk merebut jawatan Ketua Cabang PKR Sg. Petani. Tapi kaum India tewas dalam pemilihan tu. Khabarnya Joe Bedul main kotor...

Oleh kerana kaum India cuba nak gugat jawatan yang dia pegang tu, maka dia tak ngam terus dengan geng India di Kedah. Semua geng India dalam PKR disekat.

Saya diberitahu mengenai dakwaan bahawa Gobalakrishnan kena pecat dari PKR tu pun dikaitkan dengan racun yang dia tabur kat PKR Pusat...heh!

Maka mengamuk sakan la puak PAS kat Joe Bedul. Dah la PAS Kedah dah lama hangin kat Joe Bedul (dia suka mintak macam-macam kat PAS Kedah, khabarnya!). Ditambah pulak dengan kes loqlaq dia ni...makin hangin la PAS Kedah...heh!

Camana ni Joe? Betul ke lu ada cakap macam tu? Saya dengara ramai yang dengar hang kata lagu tu...heh! Kalau tidak, takkan la PAS dan kaum India nak hangin kat hang...kan? Heh!

MAZLAN ALIMAN "PUCAT LESI" BILA KUDA TROJANNYA DIBURU..!!!

Mazlan Aliman nak kena lokap lagi ke..?

SAYA ketawa besar bila mendapat tahu bahawa Mazlan Aliman ‘pucat lesi’ apabila Presiden Kumpulan Felda Global Ventures Holdings (FGVH), Datuk Sabri Ahmad menegaskan bahawa Felda akan melaporkan kepada pihak berkuasa berkenaan kebocoran maklumat dan dokumen-dokumen sulit milik syarikat perladangan terbesar itu.

Datuk Sabri dalam kenyataannya baru-baru ini menjelaskan bahawa syarikat GLC itu mengesyaki wujudnya pihak yang membocorkan maklumat dan dokumen-dokumen sulit milik Felda kepada pihak pembangkang serta meminta pihak berkuasa menyiasat di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) tentang dalang di sebalik pengkhianatan itu.

Mendengar kenyataan tersebut, Mazlan Aliman kelam kabut membuat kenyataan pada akhbar untuk menjustifikasikan kenyataan tersebut.

Pelik! Datuk Sabri tak sebut pun nama Mazlan Aliman. Dia hanya kata dokumen sulit itu bocor ke tangan pembangkang saja. Kenapa tiba-tiba buat kenyataan media? Mazlan Aliman ‘terasa pedas’, kah? Mazlan Aliman ke yang dapat maklumat sulit itu?

Mazlan Aliman berkata, Felda tak perlu takut dokumen atau maklumat syarikat itu bocor ke tangan orang luar sekiranya ia membuat keuntungan dan baik prestasinya. Katanya, itu perkembangan yang tidak sihat jika dilaporkan kepada pihak berkuasa dan menandakan ada yang tak kena pada FGVH.

Nampaknya, Mazlan Aliman memang tolol dengan memberikan komen sebegitu…

Mazlan Aliman tahu tak apa itu Akta Rahsia Rasmi atau singkatannya OSA? Dan tahukah dia bahawa maklumat-maklumat di dalam sesebuah syarikat hanya boleh diumumkan atau didedahkan oleh individu-individu tertentu sahaja di dalam syarikat. Tahu tak?

Untuk pengetahuan Mazlan Aliman, segala maklumat atau dokumen rasmi syari

kat, khususnya yang ada “letter head” tertakluk sebagai maklumat rasmi syarikat dan dianggap sulit. Ia tidak boleh didedahkan sewenang-wenangnya meskipun oleh seorang Ahli Lembaga Pengarah sekali pun.

Apatah lagi mengenai maklumat dalaman sesebuah syarikat yang besar seperti Felda. Peliknya, bagaimana angka-angka perbelanjaan dan beberapa dokumen rasmi termasuk laporan mesyuarat Ahli Lembaga Pengarah Felda boleh ada di tangan Mazlan Aliman? Lainlah jika Mazlan Aliman pecah masuk pejabat Felda dan curi dokumen tersebut. Mazlan ada buat begitu ke?

Walaupun maklumat atau dokumen itu mengandungi perkara baik sebaik mana sekalipun, ia tetap sulit dan para kakitangan dalam syarikat terbabit diamanahkan untuk memelihara maklumat tersebut dari pengetahuan orang luar.

Misalnya, syarikat Apple Inc. mempunyai maklumat dan dokumen mengenai iPAD 10 yang jauh lebih tinggi teknologinya. Ia satu perkara yang baik, bukan? Jadi, para kakitangan syarikat Apple Inc bertanggungjawab untuk menjaga maklumat atau dokumen tersebut dari bocor ke pihak luar.

Apa kesannya jika maklumat Apple Inc itu bocor ke tangan pihak luar? Pihak luar itu akan menjual kepada pesaing Apple Inc seperti syarikat Samsung, Blackberry dan sebagainya. Pihak luar itu akan mendapat untung bila maklumat sebegitu dijual, bukan? Dan Apple Inc akan rugi kerana teknologi ekslusif itu bocor, bukan?

Dalam hal ini, bayangkan bahawa Felda itu sebagai Apple Inc dan Mazlan Aliman sebagai Samsung. Apple Inc penat-penat perah otak cipta iPAD 10, tiba-tiba disebabkan ada pengkhianat syarikat yang membocorkan maklumat dan dokumen, Samsung senang-senang saja kaut keuntungan.

Maka disebabkan itulah OSA diperkenalkan. Mazlan Aliman faham ke tidak perkara ini?

Dalam hal dokumen Felda itu, memang penyenaraian FGVH itu baik pun untuk seluruh warga Felda. Yang tak baiknya ialah Mazlan Aliman yang memutar belitkan fakta dan menghasut rakyat. Bila dapat dokumen sulit, lagi seronok dia putar belit dan berbohong itu dan ini.

Misalnya, penyenaraian FGVH itu sebenarnya hanya melibatkan tanah Felda Plantation sahaja, tapi Mazlan Aliman bohong pada peneroka dan takut-takutkan mereka kononnya tanah peneroka terlibat dan akan digadai Isa Samad.

Misalnya, tanah Felda Plantation seluas 360,000 hektar itu sebetulnya akan disewa FGVH dari Felda Holdings, tapi Mazlan Aliman kata tanah tersebut dipajak. Antara terma disewa dan dipajak tu jauh bezanya.

Bila dia dapat dokumen mesyuarat, dia pakai ikut sesedap kepala lutut dia saja untuk menafsirkan minit mesyuarat itu. Sedangkan dia tak ada pun dalam mesyuarat itu dan tak tahu apa-apa pun tentang apa yang diperbincangkan dalam mesyuarat tersebut.

Dengan salah tafsiran itu, Mazlan Aliman buat macam-macam tuduhan buruk pada Felda dan mengelirukan minda para peneroka. Apakah wajar Mazlan Aliman buat sedemikian? Saya fikir, hanya orang bodoh dan busuk hati saja yang buat begitu…

Lagipun, apa yang Mazlan Aliman takut sangat bila Felda mahu polis siasat siapa dalang yang bocorkan maklumat rasmi Felda ke tangannya? Takut selepas ini tiada bahan lagi untuk memfitnah Felda dan menghasut peneroka? Kalau tak ada bahan, berhenti sajalah dari terus buat dosa begitu…

Pengkhianat di dalam Felda perlu dicari sehingga ke lubang cacing. Dia perlu didakwa atas kesalahan yang dilakukan berasaskan peruntukan undang-undang yang melindungi hak dan kepentingan syarikat.

Dan yang paling ditakuti AJK PAS Pusat itu adalah dia mempunyai asas untuk dipanggil memberi keterangan kepada polis mengenai siapa yang bocorkan maklumat dan dokumen rasmi Felda padanya. Maka bertambah ‘pucat lesi’lah Mazlan Aliman!

Sumber: Klik sini

NURUL IZZAH TAYANG PAHA DAN BETIS GEBU AMOI DALAM SURAU...!!!


Sapa cakap pompuan kafir pakai seluar pendek tak boleh masuk musolla (surau)? Boleh laaaa. Kenapa tak boleh masuk surau pulak? Ada nas atau hadis ke yang larang pompuan bukan muslimah masuk tempat ibadah umat Islam?


Nurul Izzah kata boleh la masuk surau sambil nampak paha...kalau Izzah kata boleh, maka boleh la...apa yang nak disangkal? Bapak dia tu "Imam Mahdi" tau! "Pemimpin anugerah Tuhan" pulak tu...rendah sikit je maqamnya dari Nabi PAS tu...

Ni la kepala yang bawak masuk budak paha betis gebu tu...heh!

Korang perlu faham. Sebenarnya, kafir harbi bogel pun boleh masuk dalam surau atau masjid. Memang boleh masuk pun...cuma...

Cuma...iye la..memang rasa macam Islam tu dihina la kan? Dah la kafir harbi, lepas tu masuk surau tak tutup aurat, pakai seluar pendek, selamba je duduk dalam surau melepak sambil makan-makan...

Cuma..rasa macam dia tak hormat tempat ibadah umat Islam je, kan? Tak pe ke Islam dihina macam tu? Entah la..aku pun tak tahu. Umat Islam kat negara ni memang suka tengok Islam dihina, kot?

Asalkan yang bawa masuk cina nampak paha dan betis tu Nurul Izzah, maka ia "difatwakan" halal.

Tapi, cuba kalau YB Suraya (ADUN Sg Tiang - BN) bawak masuk pompuan kafir zimmi ke dalam surau (beliau tak pernah buat pun, hanya contoh), dah tentu teruk Kak Su dikafirkan puak-puak Izzah...kan? heh!

GEMPARRR..!!! NEGARA HURU HARA SEBAB PM RAHSIAKAN TARIKH PRU..???!!! KAH..! KAHHH..!! KAHHH..!!!

tarikh pru13

Saya rasa terpanggil untuk mengulas mengenai kenyataan pihak pembangkang yang mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, supaya mengumumkan tarikh Pilihanraya Umum ke-13 (PRU 13) secepat mungkin.

Semalam, PAS Pahang dan PAS Wilayah Persekutuan mengulangi desakan tersebut.

Menurut PAS Pahang, tindakan Datuk Seri Najib merahsiakan tarikh PRU 13 membuktikan bahawa beliau hanyalah merupakan PM kepada UMNO dan bukan PM 1Malaysia. Katanya, rakyat perlu tahu tarikh PRU 13 supaya memudahkan susun atur jadual kehidupan mereka. Itu saja alasan dari Pahang.

Dari PAS Wilayah Persekutuan pula, mereka menganggap Datuk Seri Najib menguruskan negara macam menguruskan syarikat sendiri. Alasannya, tetap sama iaitu kalau PM beritahu tarikh PRU 13, maka mudahlah mereka merancang jadual hidup mereka sepanjang tahun…

Itu saja alasannya? Tak ada alasan lain yang lebih kukuh, kah? Takkan itu saja alasannya?

Setahu saya, sebelum Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-6, negara kita sudah memiliki lima orang PM bermula dari Tunku Abdul Rahman Putra, Tun Abdul Razak, Tun Hussien Onn, Tun Dr. Mahathir dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Dan setahu saya juga, tidak pernah sekali pun mana-mana PM terdahulu itu mengumumkan tarikh PRU kepada rakyat melainkan setelah Parlimen dibubarkan. Tak pernah dalam sejarah negara kita PM mengumumkan tarikh PRU sebulan, 2 bulan atau 3 bulan lebih awal.

Sebanyak 12 kali PRU, saya tidak pernah dengar pula KEHIDUPAN RAKYAT JADI HURU-HARA, TAK TERATUR, TAK TERSUSUN ATAU JADI TAK TENTU HALA disebabkan tarikh PRU tidak diumumkan lebih awal seperti yang diminta pihak pembangkang.

Jadi, alasan yang diberikan PAS Pahang dan Wilayah Persekutuan itu sangat dangkal dan tak masuk akal langsung. Senang sangat nak dipatahkan. Itu sajakah standard IQ PAS Pahang dan Wilayah Persekutuan? Patut pun senang sangat diperkuda DAP dan PKR…

Setahu saya, pihak pembangkang sudah bersedia sepanjang tahun untuk menghadapi PRU pada bila-bila masa. Ini adalah kerana boleh dikatakan setiap hari, setiap minggu, setiap bulan dan sepanjang tahun mereka berpolitik dan berkempen. Tak putus-putus!

Lagipun, kalau Datuk Seri Najib umum tarikh PRU 13 pun, bukankah Pakatan Haram sebelum ini sudah menegaskan bahawa mereka tidak akan membubarkan DUN di negeri jajahan mereka pada tarikh yang sama. Mereka mahu adalah pilihanraya secara berasingan, bukan?

Jadi, untuk apa lagi PM harus umumkan tarikh PRU 13?

Pihak pembangkang harus tahu bahawa memberitahu awal tarikh PRU atau tepat pada ketika Parlimen dibubarkan adalah merupakan hak dan privilege yang dimiliki oleh Perdana Menteri. Hatta Timbalan PM dan Menteri-Menteri Kabinet pun tak punya hak sebegitu.

Jadi ikut budi bicara PM, lah. Dan tak perlulah dipaksa-paksa. Dalam perlembagaan pun sudah dinyatakan sedemikian. Sedangkan DYMM Yang DiPertuan Agong pun tak pernah komplen mengenai perkara ini, apa pihak pembangkang sibuk pulak?

Saya percaya, kalaulah PM ditakdirkan dari Pakatan Haram sekalipun, PM mereka pun akan merahsiakan tarikh PRU. Sedangkan perkara sekecil perihal jam tangan Omega pun “bakal PM” mereka rahsiakan, inikan pula tarikh PRU…

Justeru, saya fikir adalah sangat tidak wajar dan kebudak-budakan desakan yang dibuat oleh pihak pembangkang tersebut. Dah terdesak sangatkah sehingga nak tahu tarikh PRU 13? Nak buat persediaan apa lagi? Persediaan memfitnah kerajaan?

Memfitnah kerajaan tu bukankah amalan harian Pakatan Haram? Nak buat “double” atau “triple” fitnah terhadap Kerajaan UMNO/BN, kah? Tak puas-puas lagi memfitnah tiap-tiap hari? Orang sibuk melipat gandakan pahala, pembangkang sibuk melipat gandakan dosa setiap hari. Udah-udah le tu..


Sumber: Klik sini

LAWAK PAGI INI... AZIZAN RAZAK RELA DIMALUKAN BEGINI DEMI JAWATAN MB...

Ish..ishhh..ishhhhh...! Nak pi toilet pun nak kena mintak izin Pemandu ka, ustat? Payah la lagu tu noooo...

Kalau lagu ni, saya cadangkan ustat lebih elok pakai pampers dewasa ja. Mudah. Kencing je terus.. Dari dimalukan begini oleh Pemandu Anwarinas, kan?

Tu la ustat...sayang sangat kat jawatan MB tu. Sampai dimalukan lagu ni pun ustat dok 'melangut' jugak kat depa...heh! Kalau saya la ustat...heiiiiii...! Chiessssss..!!! Heh!

Hiyyyaahhhhhh..!!! Zaaazzzsssssss...!!!

Wednesday, March 21, 2012

DARUL EHSAN KE DARUL SAMPAH BUKTI USAHA RONNIE LIU BERJAYA TANGANI MASALAH SAMPAH SELANGOR..



Saya tak pasti sejak bila Selangor telah bertukar gelaran rasminya dari DARUL EHSAN kepada DARUL SAMPAH. Namun, ramai rakyat Selangor yang percaya bahawa ia mula berubah setelah Ronnie Liu dan balacinya, Khalid Gagap berkuasa di negeri itu...

Dah teruk dan kronik dah masalah sampah kat Selangor. Bila diajukan pada Ronnie, dia salahkan pulak kontraktor. Lepas tu, dia kata kontraktor tak cukup lori khas mampatkan sampah (compactor) sebagai punca masalah sampah di Selangor...

Maka disebabkan "murah hati" Kerajaan Ronnie Liu suruh balacinya Khalid Gagap beli compactor banyak-banyak dan "tolong" sewakan pada para kontraktor "terpilih" tu.

Persoalannya, apakah dengan adanya compactor tu maka masalah sampah di Selangor akan selesai? Itu persoalan pertama. Kalau tak selesai jugak macamana? Sanggup ke Ronnie letak jawatan? Heh! Baik dia suruh Khalid yang resign..kan? Heh!

Aku dengar pula di sini, kontraktor merungut giler kat belakang sebab sewa compactor tu mahal nak mampossss..!!! Ia disewa pada harga 2 kali ganda dari harga sepatutnya..!!! Perghhhh...kebajikan sungguhhhh..!!!

Macam tu ke "murah hati" Ronnie dan Khalid? Sudah la masalah sampah tak selesai-selesai jugak. Lepas tu cekik darah para kontraktor kat Selangor pulak!

Ni korang nak cari dana PRU untuk Pakatan Haram Selangor ke ni? Tak cukup ke duit Yayasan Selangor korang kebas?

ANTARA PAS DAN ISLAM, KITA PILIH YANG MANA?

pas vs Islam

Kita seringkali dimomokkan PAS dengan perbandingan UMNO dengan Islam. PAS membayangkan bahawa memilih UMNO bererti memilih Melayu. Manakala memilih Islam pula PAS anggap sebagai memilih partinya.

Persoalannya, benarkah apa yang dimomokkan PAS itu? Atau ia tidak lebih dari kebobrokan PAS yang cuba memanipulasi aqidah umat Islam di Malaysia untuk mengundi parti mereka?

Sebenarnya, sejak di bangku sekolah lagi saya dibesarkan di dalam keluarga PAS. Sekali dua pada setiap bulan, bapa saya sering membawa saya ke rumah arwah Ustaz Fadhil Noor, ceramah Mat Sabu dan bacaan kitab ustaz-ustaz PAS di masjid berhampiran rumah saya.

Kadangkala, saya dibawa ke muktamar PAS. Ketika itu, saya masih di sekolah menengah. Namun, setiap kali saya mengikuti aktiviti-aktiviti PAS, saya sering membandingkan PAS dengan Islam yang saya pelajari di Maahad. Malah saya sering berbincang dengan ustaz-ustaz di Maahad mengenai perbandingan PAS dan Islam.

Malangnya, boleh dikatakan setiap kali saya bandingkan PAS dengan Islam yang sebenar dan setelah dirujuk kepada ulama-ulama di Maahad dan universiti, ia memberikan kesimpulan bahawa PAS adalah PAS dan Islam adalah Islam.

Lebih mengelirukan, apa yang diamalkan PAS jelas bertentangan dengan fitrah Islam yang sebenar. Ia benar-benar mengganggu saya.

Bila dikenang mengenai Amanat Hadi yang memang popular ketika itu, saya melihat PAS begitu menyimpang jauh dari Islam. Bila didengar maki hamun para pemimpin PAS ketika berceramah, parti itu dilihat begitu jauh dari uswatul hasanah yang disunnahkan Rasulullah SAW ketika berdakwah.

Malah, jika dikaji apa yangh ditinggalkan Rasulullah SAW menerusi ajaran, muamalah, dasar, siyasah, konsep dan akhlaknya, saya lihat UMNO lebih konsisten dan seimbang dalam hal-hal yang berkaitan Islam. Hakikat yang sebenar tersebut turut dipersetujui ramai ustaz-ustaz di tempat saya menuntut.

Jangan pula tuduh ustaz-ustaz saya orang UMNO kerana mereka memang bukan warganegara Malaysia, tidak layak mengundi, neutral dan tidak berat sebelah padangannya. Perkara pertama yang dirujuk ialah Kalamullah dan kemudiannya, Hadith Rasulullah SAW.

Sumber kami selepas itu ialah ijtihad-ijtihad para sahabat, tabi’in, tabi’ittabi’in, ulama-ulama mazhab dan yang muktabar. Kemudiannya, ialah qias ulama di zaman ini seperti Al-Fadhil Ustaz Yusof Al-Qaradhawi dan sebagainya.

Kemudian, barulah datang perundangan negara, logik akal, budaya dan sebagainya. Kami cukup puas berbincang dan berdebat. Tapi, saya dan rakan-rakan yang selalunya “mewakili” PAS, akan kalah pada akhirnya. Islam sangat jauh bezanya dengan PAS…

Saya tak tahu pengalaman para pembaca yang lain, namun itulah pengalaman saya mengenai perbandingan antara PAS dan Islam. Namun, saya tak mahu dedahkan di artikel ini mengenai perbandingan itu. Saya minta para pembaca cari dan kajilah sendiri kerana ia lebih manis untuk menyedari sendiri mengenai hakikat kebenaran tersebut…

Saya bukan memilih UMNO sekadar suka-suka. Saya tahu UMNO juga ada cacat celanya. Namun pada saya cacat cela UMNO lebih mudah diubati berbanding PAS yang mempergunakan Islam demi mendapatkan kuasa.

Melalui pengalaman saya, kami paling tak suka bila PAS mempergunakan firman Allah SWT untuk “membeli kuasa”. “Wala tasytaru bi ayati thamanan qaliila, qalilan ma tasykurun”. Jangan la jual kalamullah untuk politik! Allah larang. Firman Allah tu untuk Islam dan bukan untuk raih undi…

Tapi sekarang lebih teruk lagi bila ada pulak pemimpin kafir harbi yang baca ayat Al-Quran, lintang pukang! Sudahlah tajwid entah ke mana, sebutan salah satu hal, ditepuk tangan pula puak-puak PAS beri sokongan. Tak ke pelik muamalah begitu?

Apatah lagi bila pemimpin tertinggi PAS, Al-Musyidul ‘Am PAS, Nik Aziz Nik Mat yang menghalalkan carutan dan makian Shanon Ahmad. Katanya, “Allah pun memaki hamun Abu Lahab di dalam Al-Quran”.

Masalahnya, Shahnon Ahmah dan Nik Aziz tu Tuhan ke yang “halal” memaki hamun dan mencarut? Agak-agak la sikit. Itu pun dia diangkat jadi Mursyidul Am PAS? Nampak gayanya, ke jalan lainlah nanti di”rasyad”kan raasyid mursyidul ‘am tu nanti…

Jauh di dalam hati, saya sering berdoa dan memohon agar Allah berikan nur hidayahnya kepada saudara-saudara kita di dalam PAS. Busuk-busuk pun, mereka saudara seagama kita. Biarpun Hadi Awang tak mahu mengaku kita saudara dan tak mahu bersahabat dengan kita, kita tak boleh buang mereka begitu saja…

Ya Allah, selamatkanlah saudara-saudara ku di dalam PAS dan tunjukkanlah kebenaran yang sebenar kepada mereka. Semoga kami umat Islam di Malaysia bersatu dan berpadu bagi menghadapi ancaman kafir harbi dan pengaruh Yahudi Zionis Israel yang semakin menebal di negara kami ini. Aminnn…

Sumber: Klik sini

Bila Kak Su Bersuara... Heh!