Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, March 3, 2012

PANASSS..!!! MAHFUZ DEMAM TERUK TAKUT KENA SAMANNN...???!!!


Nampaknya "Mr. Bean PAS" dah kecut perut..!!! Dr. Hasan Ali tekad nak saman Ahli Parlimen PAS paling low IQ ini. Heh! Mana lagi nak lari? Sebelum ni hentam orang ikut sedap mulut saja..kan? Heh!

Rasanya dah ketaq dah lutut Mahfoooz baca berita di sini dan di sini. Haaaa...kali ni jangan nak tuduh UMNO lagi haaaaa....heh!

Macamana Mahfooooz? Heeeiii...buat malu orang Pokok Sena saja. Lain kali, sebelum bercakap tu pikiaq la dulu! Tapi payah jugak...Mahfoooz ni bukan reti pikiaq pun. Kalau dia pikiaq pun dah tentu salah jugak...heh!

Tapi orang macam Mahfoooz ni jugak la yang laku dalam PAS. Bukan setakat laku, siap diangkat jadi Naib Presiden lagi. Heh! Tu pun bukan apa...Mat Sabu saja bagi dia menang sebab senang sikit nak control orang low IQ macam "Mr. Bean PAS" ni...heh!

PRU13: RAMALAN TUN DAIM ZAINUDDIN..!!!


Sebelum kita membaca ramalan Tun Daim Zainuddin yang dibuat melalui wawancara khas dengan akhbar China Press, adalah amat penting untuk kita mengingati bahawa Daim adalah satu-satunya pemimpin yang secara terbuka meramalkan Barisan Nasional (BN) akan kehilangan beberapa negeri dan mencatatkan keputusan terburuk dalam pilihan raya umum (PRU) ke-12 lalu.

Justeru, bersandarkan pengalaman sebelum ini, maka ramalan yang dibuat Daim pastinya memiliki nilai politik yang tinggi dan perlu diberikan perhatian.

Antara ramalan beliau untuk PRU ke-13 seperti yang disiarkan di muka satu akhbar China Press ialah :

-Orang ramai sudah bosan dengan pertelingkahan politik yang tidak putus-putus antara Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat (PR), dan ini mungkin menyebabkan mereka tidak akan turun mengundi dalam PRU yang akan datang dan keadaan tersebut mewujudkan ‘Parlimen Tergantung’ atau Hung Parliament.

-Pentadbiran BN di Pahang tidak akan terjejas akibat isu Lynas.

-Rakyat juga bosan dengan pertelingkahan dalaman di kalangan para pemimpin PR di Kedah dan Selangor. Dapatkan anda bayangkan pertelingkahan yang akan wujud jika PR memerintah Kerajaan Pusat? (Soalan yang dilontarkan oleh Daim)

-Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mungkin menunggu sehingga tahun hadapan sebelum mengadakan PRU ke-13.

-Mana-mana kerajaan akan melakukan kesilapan apabila memerintah sesebuah negara untuk tempoh yang lama.

-PR akan mengekalkan kuasa di Pulau Pinang dan Kelantan tetapi berkemungkinan besar kehilangan negeri Kedah.

-BN dan PR akan bertarung sengit di Selangor dan Perak.

-Hampir 20 peratus undi masyarakat Cina terutama dari kawasan luar bandar akan berpihak kepada BN.

-BN masih mampu mengekalkan kuasanya di Johor.

-Sukar untuk meramalkan berapakah jumlah kerusi yang BN akan menang atau tewas. Perhatian khusus harus diberikan kepada kelompok pengundi muda.

**Parlimen tergantung juga adakalanya dikenali sebagai Parlimen seimbang. Ia biasanya wujud dalam negara demokrasi dengan sistem dua parti di mana keputusan sesuatu pilihan raya memperlihatkan tidak ada mana-mana parti yang berjaya membentuk kerajaan dengan majoriti mutlak.

**Tun Daim adalah Menteri Kewangan negara antara tahun 1984 hingga 1991. Beliau juga merupakan seorang usahawan dan ahli ekonomi yang amat disegani bukan sahaja di Malaysia, tetapi juga dalam dunia perniagaan peringkat global.

Sumber: Mynewshub.my

GEMPARRR..!!! SELEWENG DANA RM150 JUTA: SPRM SIASAT EXCO PAS KEDAH..???!!!

jalan kedah

Di sebalik kekalutan krisis kepimpinan Kerajaan PAS Negeri Kedah, saya diberitahu oleh satu sumber dari Wisma Darulaman bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kini sedang menyiasat pejabat-pejabat Exco Kerajaan Negeri di pusat pentadbiran negeri itu.

Menurutnya lagi, ada di kalangan Exco-Exco dan pegawai-pegawai lantikan politik di wisma tersebut yang disyaki menyeleweng dana peruntukan yang disuntik oleh Kerajaan Pusat (BN) untuk membuat dan menyelenggara jalanraya di seluruh Kedah yang berjumlah RM150 juta.

Namun mengikut rekod audit, hanya RM50 juta digunakan dan selebihnya ‘disimpan’ di dalam ‘tabung amanah’ yang diragui statusnya.

Bila ditanya ADUN BN di dewan undangan negeri tentang dimanakah duit itu sekarang, mereka menjelaskan bahawa wang itu ‘selamat’ di dalam ‘tabung’. Benarkah begitu?

Menurut sumber lagi, ramai pihak khususnya pada pemimpin BN yang sudah tahu bahawa wang tersebut telah disalahgunakan bagi membayar gaji kakitangan awam negeri Kedah! Ini adalah kerana Kerajaan PAS Kedah dikatakan gagal menjana wang bagi membayar gaji kakitangan awam peringkat negeri yang sepatutnya dibayar dari akaun kerajaan negeri itu sendiri.

Dalam hal ini, sekiranya benar dakwaan sumber berkenaan maka bolehlah saya simpulkan bahawa bahawa para pemimpin PAS Kedah telah menyeleweng wang yang diperuntukkan untuk kebajikan rakyat.

Amanah yang diberikan oleh Kerajaab Pusat untuk rakyat negeri Kedah telah dikhianati begitu saja tanpa memikirkan kesan terhadap kesejahteraan rakyat di negeri itu.

Contohnya, TV3 pernah melaporkan ribuan rakyat di Sungai Petani yang menunjukkan protes terhadap Kerajaan PAS Kedah yang dikatakan gagal menyelenggara jalanraya sehingga menyebabkan kemalangan jalanraya kerap berlaku dan ada yang hampir kehilangan nyawa.

Selain itu, kenderaan mereka juga sering rosak dan terpaksa dihantar ke bengkel melakukan proses ‘balancing’, ‘allignment’ dan ada juga yang terpaksa menukar tayar kenderaan yang rosak pada hampir setiap bulan!

Apakah Kerajaan PAS Kedah fikir nyawa rakyat Kedah begitu murah?

Dan apakah PAS Kedah fikir rakyatnya banyak duit untuk menyelenggara kenderaan masing-masing yang rosak akibat keadaan jalanraya yang teruk?

Apakah hak mereka untuk menafikan hak rakyat yang berhak memiliki jalanraya yang baik strukturnya? Wang itu untuk memperbaiki jalanraya, bukan untuk bayar gaji kakitangan awam negeri!

Adalah sangat tidak adil untuk menyeleweng hak dan wang rakyat begitu. Sepatutnya, Kerajaan PAS Kedah perlu mencari alternatif sendiri untuk membayar gaji kakitangan awam negeri itu dan tidak menggunakan wang peruntukan jalanraya dari Kerajaan Pusat untuk perkara lain.

Jika negeri-negeri lain bertungkus lumus meningkatkan tahap kewangan negeri untuk menampung pembayaran gaji para kakitangannya, mengapa pula Kerajaan PAS Kedah tidak mampu buat begitu?

Kalau nak pusing modal pun, buatlah dengan menggunakan wang perbendaharaan negeri yang tidak bersangkutan dengan kepentingan rakyat. Kalau payah sangat, gunakan saja duit balak yang dikatakan berjuta-juta itu.

Dan kalau rasa tak mampu untuk menguruskan kewangan negeri atau tidak mampu untuk berlaku amanah terhadap tanggungjawab membangunkan negeri, eloklah serahkan kembali negeri Kedah kepada BN dari terus membiarkan Kedah mundur ke belakang seperti Kelantan.

Sangat zalim sekiranya menafikan hak rakyat sebegitu rupa. “Buatlah kerja cara Islam…”, itu saja kali ini untuk Azizan dan konco-konconya…


Sumber:Klik sini

Friday, March 2, 2012

PANASSS..!!! KENALI SIAPA BADRULAMIN SEBENARNYAAAA..!!!


Dr Badrulamin bin Bahron (‘Badrul Amin’) 611204-71-5327. adalah seorang ahli politik dan bekas pensyarah undang-undang Islam ( Islamic Law) di Universiti Malaya dan menjawat jawatan Profesor Madya Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (1984 – 1999).

Beliau pernah menyertai pilihan raya 2004 dan 2008 bagi kerusi parlimen Sabak Bernam namun tewas kepada calon BN-UMNO dengan majoriti tipis.

Beliau dilahirkan di Tawau Sabah dan berkahwin dengan isteri pertama Zumrah dan mereka mempunyai enam orang anak.

Isteri keduanya seorang janda, Harlina Zainuddin 40 dan mereka berkahwin pada Oktober 2010 di dalam satu majlis ringkas di Ampang, Selangor.

Badrul merupakan salah seorang daripada 25 pelajar Sabah yang dipilih untuk menyertai satu projek yang diilhamkan oleh Ketua Menteri Sabah Dato Harris Salleh. Yayasan Sabah bertanggung jawab untuk menjayakan projek ini.

Projek yang dimaksudkan ialah untuk melahirkan Ilmuan Islam dari kalangan anak-anak Sabah untuk mengembang dan membangunkan syiar Islam dinegeri bawah bayu. Lalu Badrulamin bersama 24 pelajar yang lain diterbangkan ke Kuala Lumpur. Kesemua mereka ditempatkan di sekolah pondok di Tanjung Karang Selangor.

Daripada 25 orang itu Badrulamin adalah pelajar yang pintar dan menunjukkan prestasi yang cukup baik. Maka semakin cerahlah harapan kerajaan Harris Salleh untuk menjadikan Badrulamin sebagai ikon kepada rakyat Sabah. Jawatan Mufti sedia menanti untuk diisi oleh Badrulamin.

Kerajaan negeri berbelanja besar untuk kejayaan beliau, akhirnya Badrulamin berjaya melanjutkan pelajaran dan lulus BA dari Universiti Al-Azhar Mesir. sarjana di LLM Kent, UK dan mendapat Ph.D di Universiti Birmingham, United Kingdom.

Sekembalinya dari pengajian di luar negara beliau mula berkhidmat sebagai tenaga pengajar di UM buat seketika sebelum berpindah UIA dan di sinilah beliau terpengaruh dengan mazhab Anwar Ibrahim. Hampir kesemua tenaga pengajar di UIA dan pelajar-pelajarnya taksub dan menjadi penyokong kuat Anwar Ibrahim.

Anwar juga menjanjikan kedudukan yang tinggi kepada pensyarah-pensyarah UIA sekiranya berjaya melonjakkan Anwar menjadi Perdana Menteri. Dr Muhammad Noor Manuty pun telah dijanjikan tempat yang istimewa di Umno Larut.

Muhammad Noor Manuty dijanjikan jawatan Ketua Bahagian Umno dan menjadi Ahli Parlimen Larut. Badrulamin sama seperti Mohd Noor Manuty, cumanya dia akan menjaga negeri Sabah di bawah bayu.

Sayang seribu kali sayang, harapan rakyat Sabah untuk melihat Badrulamin kembali ke Sabah setinggi Gunung Kinabalu tidak kesampaian, Badrulamin hanyut di Lembah Kelang dan dibuai mimpi indah serta diulit oleh Anwar Ibrahim.

Hutang Badrulamin kepada rakyat Sabah terlalu besar dan tidak mampu dibayar dengan wang ringgit. Allah maha kaya, kini Badrulamin menerima hukuman dunia dan tak mampu untuk menyorok atau menyembunyikan mukanya kepada khalayak.

Sedarlah wahai Badrulamin, masih ada ruang untuk anda bertaubat dan kembalilah ke negeri asalmu untuk menabur bakti kepada negeri yang telah banyak berjasa kepada kamu. Tinggalkan lah perjuangan dan fahaman atau mazhab yang kamu anuti sekarang.

Sedarlah, kembalilah ke tempat asalmu dan tebuslah dosa kamu kepada rakyat Sabah dan dengan kata lain tinggalkan fahaman atau mazhab Anwarinas

Sumber: Perak Today

DATUK MAHAGURU BADRULAMIN LONTAR CAKERAWALA OLIMPIK..?!!!

Tu diaaaa..!!! Badrulamin ni panglima silat rupanya..!!! Padan pun dia cedera sikit je kena hentam dengan 20 orang samseng yang serang dia kat hotel tu..heh!

Dia pakai selempang kuning cula hitam wooo..!!! Ni peringkat sakti ni..! Silap-silap sapa kena penangan dia boleh koma terussss...! Heh!

Teringat pulak dialog cerita Mamat Khalid.."Aku orang Sabah..kalau ilmu tak cukup di dada takkan aku berani nak pikat bini member sendiri wehhh..!"

Anyway, kalau nak tiru Mat Sabu pun..pastikan la nombor bilik hotel tu ditukar dulu..heh!

p/s: Heran betul, puak-puak pembangkang ni memang suka bab-bab seks nih..dari boss dia sampai la kat "punahsihat agama"nya..sama je semua! Gila seks!

SELAGI UMNO/BN PERINTAH, SELAGI ITULAH FELDA TERBELA..!!!


Pelik juga apabila melihat gelagat PAS melalui ANAK (Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan) mengagalkan Koperasi Permodalan Felda (KPF) menyertai cadangan penyenaraian Tawaran Awam Permulaan (IPO) dalam Felda Global Ventures Holding (FGVH)!

Adakah warga Felda sedar semasa Konvensyen Pakatan Rakyat 2010, ketiga-tiga pemimpin kanan Pakatan Rakyat sebulat suara mencapai kata sepakat mengumumkan bahawa jika mereka berjaya memerintah negara ini dalam tempoh 100 hari, 10 pelan polisi subsidi untuk kepentingan rakyat akan dilaksanakan. Antaranya termasuklah? Menghapuskan Kawasan Felda???

Jadi apa motif sebenar PAS melalui ANAK menghalang usaha penyenaraian FGVD, padahal mereka sendiri bersekongkol bersama-sama PKR dan DAP nak menghapuskan kawasan Felda jika berjaya memerintah negara!

Apakah mereka cuba bermain wayang bagi menutup ?keterlanjuran mereka bersekongkol? dengan PKR dan DAP bagi menghapuskan entiti hak bumiputra Melayu!

Persoalan yang harus dijawap oleh PAS melalui ANAK adalah jika pemimpin dah bersetuju nak hapuskan Felda, mengapa ANAK cuba nak mempertahankan? Apakah muslihat sebenar disebalik tindakan mereka!

Menurut pakatan pembangkang, pelan yang dikemukakan adalah telus, lengkap dan berdasarkan demokrasi.

Polisi Adil Untuk Rakyat Malaysia Dan Layanan Sama Rata! Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pula berkata, rakyat Malaysia yang sebenar adalah mereka yang mahukan polisi yang adil dan sama rata serta semua dilayan sama rata.

Semalam Felda kecewa dengan tindakan lapan peneroka yang juga ahli Koperasi Permodalan Felda (KPF) menggagalkan koperasi itu menyertai cadangan penyenaraian Tawaran Awam Permulaan (IPO) dalam Felda Global Ventures Holdings(FGVH).

Pengerusi Felda, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad berkata, tindakan mereka menghalang KPF memindahkan sahamnya dalam Felda Holdings Bhd kepada FGVH menerusi injunksi mahkamah menyebabkan Lembaga KPF membatalkan mesyuarat agung luar biasanya (EGM).

Apa yang dikesali, katanya, tindakan lapan peneroka terbabit sebenarnya dipengaruhi oleh motif politik pembangkang yang didalangi Pas melalui Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak). Namun, kata beliau, tindakan itu hanya merugikan peneroka dan FGVH akan tetap disenaraikan di Bursa Malaysia Mei atau Jun depan.

"Kami sangat hampa atas usaha berulang mereka untuk melaksanakan hak minoriti yang jelas sekali dipengaruhi pembangkang yang bertentangan dengan usaha keras majoriti ahli KPF, seterusnya menghalang ahli merebut peluang ini,"katanya pada sidang akhbar khas mengenai perkara itu, di sini hari ini.

Jadi terpulanglah kepada warga Felda untuk memikirkan dan membuat keputusan samada untuk terus bersama-sama kerajaan bergerak maju bagi membangunkan dan memperkenalkan Felda kemata dunia atau Felda hanya tinggal nama sahaja jika mahu berpihak kepada Pakatan Rakyat!

Sumber: Klik sini

TRANSKRIP PENUH SURAT TUN M KEPADA PERDANA MENTERI ISRAEL..!!!


PERDANA MENTERI MALAYSIA

8 Jun 1999

Tuan Yang Terutama

Encik Ehud Barak

Perdana Menteri Israel

TEL AVIV

Tuan Yang Terutama,

Saya ingin menyampaikan ucapan tahniah atas kemenangan tuan dalam pilihan raya baru-baru ini. Dengan mandat yang cukup meyakinkan, saya berharap tuan dan rakan gabungan tuan akan dapat memimpin masa depan rakyat Israel di ambang Abad baru.

Saya ingin mengambil peluang ini untuk mengulangi pendirian Malaysia yang sentiasa memperjuangkan keamanan dan penyelesaian masalah antara jiran menerusi rundingan. Oleh itu menjadi harapan kami untuk melihat pelaksanaan bersama perjanjian yang ditandatangani antara PLO dan Israel. Kami juga percaya jika proses perdamaian hendak diselamatkan, langkah-langkah berkesan mesti diambil untuk memenuhi komitmen.

Sebagai rakan penting dalam proses damai adalah mustahak bagi Israel lebih bersedia bertolak ansor. Rakyat Palestin telah membuat pengorbanan besar. Mereka tidak lagi menuntut penghapusan negara Israel. Mereka malah sedia berkongsi Baitulmaqdis dengan anda. Oleh itu kini masanya bagi Israel memberi respons positif demi mempertahankan harapan rakyat di Palestin dan Israel. Komitmen mulia yang dibuat oleh Kerajaan sebelumnyua mesti dihormati. Jika tidak saya bimbang, akan wujud suasana konflik dan ketidakstabilan serantau yang berkekalan menjangkau ke Abad akan datang. Ini adalah prospek yang mesti dielakkan.

Pokok masalah ialah bahawa tiada pihak yang harus kembali kepada cara lama merundingkan apa yang dimiliki pihak lain, di satu nada dan menghasut kebencian dan keganasan, pada nada lain. Malaysia tidak dapat membiarkan keganasan oleh mana-mana pihak, sama ada rakan atau musuh. Mana-mana negara yang merampas tanah dan harta orang lain, atau menghapus tempat tinggal orang lain untuk mendirikan penempatan mereka sendiri tidak boleh dianggap bersikap jujur mahukan perdamaian.

Malaysia yakin penuh bahawa keselamatan semua negara di Asia Barat dapat dijamin dengan kewujudan perdamaian yang adil, berkekalan, dan komprehensif di rantau berkenaan. Ini mestilah berdasarkan pada prinsip “pertukaran tanah untuk perdamaian” dan penubuhan sebuah negara Palestin merdeka dengan Baitulmaqdis Timur sebagai ibu negaranya.

Dunia berharap Israel di bawah kepimpinan tuan, mengetengahkan proses damai dengan iltizam yang tulen. Saya sesungguhnya berharap pencapaian penyelesaian komprehensif di rantau tersebut akan membolehkan Malaysia melihat dengan realistik langkah positif ke arah penubuhan hubungan biasa dengan Israel.

Yang Ikhlas

Dr Mahathir Bin Mohamad – BERNAMA

Wednesday, February 29, 2012

GEMPARRR..!!! SEBAB SEBENAR BADRULAMIN CUTI SEBULAN TERBONGKAR..???!!!

Apakah ini menjadi penyebab sebenar Badrulamin cuti sebulan dan sanggup meninggalkan tugasnya di Selangor sebagai 'punahsihat'?

Rupa-rupanya dia ada bukak business sendiri..!!! Chehhh..!!! Lain yang orang suruh, lain pulak yang dia buat. Haru betoi..!!!

Katanya pompuan tu diberi kaunseling sebab ada masalah dengan suaminya. Tapi lepas jumpa Badrulamin pun mintak cerai jugak lagi? Badrulamin kaunseling suruh mintak cerai kat laki jugak ke? Heh!

Tapi pada sapa-sapa yang berminat dengan "Kursus Mandikan Burung" boleh la hubungi mana-mana pihak yang patut untuk menyertainya...heh! Cuma perlu ikut dan lulus syarat-syaratnya saja...heh!

PANASSS..!!! BADRUL AMIN DIGESA LETAK JAWATAN JIKA TAK MAHU VIDEO AKSI DI HOTEL TERSEBAR..???!!!

Imej Badrulamin suatu ketika dahulu...

Sebelum Anwar Ibrahim dipecat dari jawatan Timbalan PM dahulu, Badrulamin dikenali sebagai seorang ustaz yang popular dengan rakaman zikir munajatnya yang mendayu-dayu. Zikir-zikirnya itu begitu menyentuh ramai pihak.

'Reformasi Badrulamin...dari berSERBAN..kini berCAP...heh! Anwar la yang ajar tu..!

Namun, setelah Anwar dipecat dan Badrulamin seolah-olah telah "berbai'ah" untuk menyokong Anwar tak kira dalam apa jua keadaan, dia dilihat seolah-olah hilang arah. Bagai orang tak tentu hala...

Sebelum ini, dia mencetus kontroversi mengandaikan Anwar sebagai "Imam Mahdi". Agaknya mungkin Anwar dah desperate sangat kot sampai pergunakan ketaksuban Badrulamin padanya...

"Imam Mahdi"? Heh?

Namun baru-baru ini kita dikejutkan dengan insiden dia dikatakan ditangkap khalwat dengan isteri orang oleh JAIP. Sebenarnya, ia bukanlah sesuatu yang mengejutkan aku sebab pemimpin yang memilih Anwar selalunya mempunyai "tabi'at" yang sangat mirip pada peliwat itu...

Aku malas nak tunjuk gambar yang nampak muka pompuan tu..heh!

Badrulamin kata, dia dipukul oleh 20 orang samseng, termasuk suami wanita tersebut. Akibatnya, dia mendakwa bahagian bawah cuping telinganya sedikit lebam. Hebat betul silat Badrulamin, dipukul 20 orang samseng pun hanya dapat lebam sikit je..heh!

Menurut sumber yang aku terima dari hotel tempat pasangan itu didakwa berkhalwat, Swiss Garden, tak ada seorang pun staff yang nampak 20 orang samseng masuk ke hotel tu ketika masa kejadian.

Mungkin staff hotel tu 'buta' kot? Atau depa tidur? Tapi setahu aku, datanglah pukul berapa pun, jarang sangat la staff hotel yang ada nama macam Swiss Garden tu nak tidur masa bertugas walaupun di waktu malam.


Namun, aku difahamkan bahawa VIDEO RAKAMAN BADRUL AMIN DIPUKUL DAN "MEMUKUL" tu telah berada ditangan satu pihak! Tapi, khabarnya pihak tu belum mahu siarkan video tersebut buat masa ini kerana enggan memalukan Badrulamin, khususnya keluarga dan sanak saudaranya.

Namun, rakaman video cctv yang dipercayai bersumber dari hotel tersebut dikatakan sangat 'berbisa' sehingga boleh menjejaskan reputasi Badrulamin sebagai 'tokoh ustaz PKR' untuk seumur hidup. Ishhhh..! Seram aku aiiiihhhh..!!!

Juga aku difahamkan oleh sumber bahawa dia berniat mahu melihat Badrulamin meletakkan semua jawatannya di dalam dunia politik dan bertaubat dari segala dosa dan kekeliruan yang pernah dia timbulkan, khususnya ketaksuban Badrulamin terhadap Anwar.

Aku tak tahulah, tapi itu yang disampaikan oleh sumber aku.

Jadi macamana ni Badrulamin? Bukan la aku sokong sangat cara nak letak jawatan begini. Tapi, pada aku sebaik-baiknya Badrulamin fikirkan soal maruah dan masa depan keluarga serta sanak saudaranya...

Badrulamin ada 2 isteri, kan? Ada anak-anak, kan? Takkan la nak aibkan anak isteri pulak? Mana depa nak letak muka kalau video tu tersebar? Jangan la biarkan sanak saudara di Tawau tu malu lagi. Depa kat sana dah cukup malu dah selama ni dengan perangai Badrulamin. Kasihanilah mereka...

Ingat la pada Allah SWT..pada anak isteri tu wahai Badrulamin...

Tapi, ikut sukalah. Nak letak jawatan atau tidak, terserah. Tapi, kalau Bill Clinton yang "kantoi" dengan Monica Lewinski pun letak jawatan kerana maruah. Diingatkan, Clinton tu Presiden US yang kafir. CSL pun letak jawatan jugak lepas kantoi dengan video...heh!

Agak menghairankan juga kalau Badrulamin seorang Islam pulak yang takde maruah untuk tidak meletak jawatan lepas 'kantoi'..heh! Sebaiknya, letaklah jawatan secara terhormat. Usahlah malukan Anwar lagi. Anwar dah cukup malu dah tu...heh!

KONSERT ERYKAH BADU BATAL: ADA PEMBANGKANG PUJI LANGKAH K'JAAN BN NI..???

erykah-badu1

Kontroversi penyanyi R&B, Erykah Badu yang mencacah tatu dengan nama Allah s.w.t di badan, akhirnya sampai ke penghujung apabila konsert yang sepatutnya di pentaskan hari ini telah dibatalkan.

Tahniah kita ucapkan kepada pihak kerajaan terutamanya Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan di atas ketegasan itu.

Secara jujurnya penulis sendiri tidak mengenali siapakah Erykah Badu hinggalah gambar kontroversi penyanyi tersebut disiarkan di akhbar The Star.

A government committee that includes police and Islamic policy officials decided to forbid Badu’s show because the body art was “an insult to Islam and a very serious offense,” Information Minister Rais Yatimsaid in a statement. (Sumber: NyDailyNews)

PETALING JAYA: Kerajaan pada Selasa mengarahkan konsert penyanyi Amerika Syarikat, Erykah Badu yang akan diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) dekat sini, Rabu (esok) dibatalkan serta-merta.

Perkara itu dijelaskan oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim menerusi Twitter miliknya, petang Selasa.

“Konsert Erykah Badu dibatalkan kerana melanggar Garis Panduan Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (PUSPAL) iaitu menyentuh sensitiviti agama dan nilai-nilai budaya Malaysia,” katanya.

Bagaimanapun, Rais tidak menyatakan dengan lebih lanjut sama ada pembatalan itu disebabkan penyiaran gambar kontroversi penyanyi tersebut dengan tatu kalimah Allah pada dadanya menerusi sisipan Star Two, akhbar The Star, Isnin.

Konsert ‘Erykah Badu Live in KL’ itu juga merupakan konsert dalam siri jelajah “Australasian” di mana Malaysia terpilih sebagai destinasi pertama.

Pada Selasa, Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan Pemuda PAS menuntut konsert itu dibatalkan serta-merta. (Sumber: MStar Online)

Dari satu sudut, tindakan The Star yang tidak mengambil kira sensitiviti umat Islam apabila menyiarkan photo tersebut memang amat kurang ajar & melampaui batas. Walaupun permohonan maaf secara terbuka telah dibuat, namun bukan sedikit yang masih terguris gara-gara tindakan tersebut.

Tambahan pula, dalam banyak-banyak gambar Erykah Badu di internet, kenapalah gambar yang bertatu dengan nama Allah s.w.t tu jugalah yang dipilihnya bagi menghiasi artikel dalam akhbar The Star. Pelik & sengaja nak mencuit kah?

Apology for Erykah Badu photo

A photograph of American singer Erykah Badu with tattoos of various symbols, including the Arabic word for Allah, was inadvertently published in Star2 today. We sincerely apologise to Muslim readers for this oversight.-The Star

Pun begitu jika diamati dari sisi lain, rasanya tak salah kalau penulis mengandaikan sekiranya photo kontroversi tersebut tidak tersiar di The Star, ada kemungkinan konsert Erykah Badu tetap berlangsung seperti dijadualkan & mungkin ramai (termasuk penulis) yang tidak tahu perihal dirinya yang bertatu dengan kalimah Allah s.w.t.

Setiap sesuatu kejadian ada baik dan buruknya, ada manfaat & mudarat, dan mungkin ada jua hikmah disebaliknya.

Sama macam kes khalwat la, sekarang kita baru tahu ada khidmat nasihat & kaunseling hingga pagi dinihari di hotel-hotel penginapan untuk isteri orang yang bermasalah dengan suami sendiri. Kalau tak berlaku tangkapan khalwat tu, mahunya kita fikir kaunseling rumahtangga hanya terhad di pejabat agama, tak gitu?

Yang penting sekarang, dengan segala desakan & bantahan khalayak umum terhadap The Star & penyanyi tersebut akhirnya mendapat perhatian kerajaan.

Kepada anggota mesyuarat Agensi Pusat Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (Puspal) yang terdiri daripada wakil kementerian Dalam Negeri (KDN), Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) khususnya, syabas diucapkan kerana prihatin mengusulkan pembatalan konsert tersebut.

Sumber: Klik sini

GEMPARRR..!!! SELANGOR CATAT REKOD DUNIA: NEGERI PALING RAMAI PENASIHAT TAK BERMORAL..!!!

DSCN0770
Aikkk..? Fadiah Nadwa pun ada dengan Badrulamin "malam tu"? Heh!

PENULIS ’buat-buat terkejut’ bila dimaklumkan bahawa suspek pengkhalwat bini orang, Badrulamin adalah juga merangkap Penasihat Agama Menteri Besar Selangor. Sekarang sudah tidak hairan kenapa pusat persundalan di Selangor ibarat cendawan tumbuh selepas hujan, rupanya sebab Menteri Besar sendiri dinasihatkan oleh orang yang imannya senipis kulit bawang.

Walaupun banyak dikaitkan dengan Exco asal DAP sebagai punca, rupanya Menteri Besar pun ada ‘saham’ juga.

Penulis tambah bimbang bila Menteri Besar sekarang turut memikul portfolio agama Islam. Ditakuti, dengan penasihat agama yang macam ini punya rendah moral, pusat persundalan yang bersepah di Selangor akan dijenamakan semula sebagai ‘pusat kaunseling masalah suami isteri’ , tapi awal-awal subuh adam sahaja.

Siang-siang tak boleh, tak ‘berkat’.

Di samping itu, kes khalwat Badrulamin ini menjadikan Selangor sebagai negeri yang Menteri Besarnya paling ramai mempunyai penasihat dengan masalah moral. Dari penasihat agama sampailah penasihat ekonomi, semuanya tak bermoral belaka.

Ini masalah bila perintah negeri cara tangkap muat. Pandai cakap bunyi-bunyi Arab sikit dah diangkat jadi Penasihat Agama sedangkan ilmunya belum tentu sampai ke mana. Kalau terer sangat. takkan bini orang dengan janda pun tak boleh nak beza?

Let alone kaunseling isteri orang tentang masalah rumah tangga jam 2-3 pagi dalam bilik hotel sambil pakai tuala (taip dalam satu nafas ni tau).

Sebagai orang Islam, penulis malu dengan kejadian yang semacam ini. Nampaknya kejadian yang menimpa Mat Sabu lebih 17 tahun dulu masih lagi tidak cukup kuat untuk menginsafkan orang-orang politik sehingga sekarang. Mat Sabu pun macam itu juga, bini orang yang kemudian ‘dilantik’ menjadi bini no. 2nya.

Ini belum lagi memikirkan perasaan orang Selangor sekarang. Apa perasaannya mereka agaknya bila maruah negeri itu sebagai negeri termaju di Malaysia (dibawah pimpinan BN) dicalar begitu sahaja dengan perlakuan tidak bermoral pemimpin mereka.

Seorang rakan penulis pernah berkata, dahulu orang nampak Selangor lubuk kerja, sekarang Selangor nampak lubuk juga tapi lubuk dosa. Terima kasih kepada PKR sebab meletakkan Selangor serendah itu tarafnya.

Sudah sampai masanya rakyat Selangor melakukan perubahan kalau tidak mahu keadaan sekarang berlarutan. Apa yang penulis lihat, semua ramuan untuk Selangor ditimpa bala dari Tuhan sudah tersedia.

Tanah banyak yang dah berlubang (skandal pasir), longkang banyak yang dah tersumbat (sanpah tak kutip), tinggal rakyat sahaja. Kalau terus menerus bersengkongkol dengan kepimpinan yang macam ini, penulis tidak terkejut kalau Selangor ditimpa lebih banyak musibah dari Tuhan.

Macam yang berlaku di Kajang, akibat perlombongan pasir sungai tidak terkawal dan penyelenggaraan sampah yang tidak sempurna, bandar yang tak pernah-pernah kena banjir kilat, dilanda banjir kilat yang teruk pada Januari.


Sumber:Klik Sini

MAZLAN ALIMAN FIKIR DYMM RAJA-RAJA MELAYU AKAN MENYEBELAHI DIA..???!!! HEH..!!!

KEMPEN NYAH MAZLAN ALIMAN DARI FELDA OLEH PENEROKA FELDA SENDIRI..!!!

Aku dengar Mazlan Aliman dan ANAK akan bergerak dari satu negeri ke satu negeri untuk mengadap DYMM Sultan untuk mohon campur tangan menyekat usaha penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia.

Mazlan bingai kata, ANAK akan "suruh" DYMM Tuanku bantah tanah Felda Plantation di negeri masing-masing tidak dipajak pada FGVH dan Mazlan Aliman akan kemukakan kertas cadangan bagaimana nak handle 360,000 hektar tanah melalui Kerajaan Negeri.

Lepas tu, dia puji Kerajaan PAS Kelantan sebab tak berikan tanah Felda 55,000 hektar untuk dipajak di FGVH dan nak ambil alih tanah tu dari Felda untuk diuruskan Kerajaan Negeri sendiri.

Okay. First respond aku, BANYAK DUIT MAZLAN ALIMAN NAK ROUND FELDA SATU MALAYSIA SAMPAI SABAH SARAWAK! SIAPA YANG SPONSOR..? Heh! Tauke Tai Chi ke? Heh!

Mazlan nak "suruh" DYMM Sultan-Sultan masuk campur? Bagus jugak! Dan lepas tu kita tengok titah Tuanku memihak pada siapa..!!! Setahu aku DYMM Sultan-Sultan semuanya bijak-bijak dan sangat berpengalaman handle kes politik murahan macam Mazlan Aliman cuba buat tu...

Majoriti 95% peneroka Felda tolak Mazlan Aliman, dia fikir Tuanku nak terima dia?

Dia fikir DYMM Sultan-Sultan akan menyebelahi dia? Heh! Silap banyak laaa..!!! Heh!

Kertas cadangan 360,000 hektar tanah? Proposal? Heh! Nampak sangat Mazlan Aliman nak mintak projek dan take over tanah rancangan dari Felda. Heh! Kantoi dah niat dia nak kaya cepat tu...

Memandangkan dia ada master plan dalam kertas kerja tu, aku positif Mazlan Aliman aim untuk jadi CEO atau Pengarah Besar atau Pengerusi bagi projek 360,000 hektar tanah tu. Heh! Nak kaya cepat ke, bro?

Lagi satu, dia tu berpengalaman sangat ke handle tanah rancangan? Heh! Mengikut history dia, Mazlan Aliman pernah tarik diri dari duduk bawah Felda. Kononnya nak buat sendiri. Tapi hancussss..!!! Dan dia terpaksa merayu balik masuk bawah Felda!

Ni muka jenis tak malu ni..bila orang dah tolong, dia gigit pulak..! Macam binatang apa tu? Kesian pulak aku nak sebut...

Okay, Kerajaan Kelantan takmau join FGVH dan nak handle sendiri? Okay, no problem. Aku nak tengok siapa lebih maju dan siapa yang lebih banyak buat untung! Aku nak tengok siapa yang meleleh airmata, airliur dan lain-lain air nanti...

Jangan pulak ada pihak yang tuduh Felda ketepikan peneroka! Kerajaan PAS Mazlan Aliman yang tolak dan sekat rezeki peneroka Felda di negeri tu.

Kalau 8,000 peneroka menangis tak dapat macam-macam kelebihan berbanding para peneroka di bawah Felda, JANGAN SALAHKAN KERAJAAN BN. SALAHKAN POK NIK DAN HUSAM MUSA..!!!

So, aku rasa apa yang Mazlan Aliman nak buat tu just RUBBISH! Just macam dia jugak, SAMPAH FELDA..!!! Heh! Sorry to say, but that's the most correct word to describe him. Heh!

LAWAK PAGI NI..! SPOTTED: SAM KETOT SEMBUNYI ATAS POKOK LARI DARI POLIS..!!!

Tu diaaa..!!! Apa hang buat atas pokok tu, Sam Ketot? Bukan hang tak sampai tangan nak paut dahan ke? Err...dulu hang kata tak reti panjat pokok...

Abih tu camana hang boleh dok atas pokok tu? Lari dari polis..??? Hang buat pasal lagi ke? Ishhhh...sampai terkencing dalam seluar kat atas pokok tu? Pengotor la hang ni, ketottt...

P/s: Lain kali lari masuk kedutaan Turki..kat situ ada toilet..heh!

Tuesday, February 28, 2012

PANASSS..!!! BORANG RASUAH FELDA PADA PENEROKA TERBONGKAR..!!!

Tu diaaa...!!! Ni la dia borang yang Mazlan Aliman kata Felda nak jual gadai dan jual tanah peneroka ni? Ooooo..ni la dia borang rasuah dari UMNO tu yaaaa??? Cheissss..!!! UMNO ni memang teruk betul..!!!

Tapi, kenapa aku tengok lain macam je borang ni? Eh! Ni bukan borang nak jual tanah ni...!!! Ni borang Felda mintak maklumat peneroka untuk update data di pangkalan maklumat Felda..! Heh!!!

Menurut sumber aku, ramai generasi pertama dikalangan peneroka yang sudah meninggal dunia. Malangnya, maklumat-maklumat terkini mengenai peneroka dan keluarganya itu tidak diupdate dalam sistem.

Jadi, kebetulan nak buat transformasi ni dan Felda selalu keluar masuk tanah rancangan maka depa pun mintak la info terkini. BORANG TU HANYA UNTUK KEMASKINI DATA DAN BUKAN UNTUK RASUAH MACAM MAZLAN ALIMAN KATA TU..!!! Heh!

Nampak sangat la Mazlan Aliman ni PEMFITNAH! PEMBOHONG DAN PUTAR ALAM! Masih ada lagi yang percaya? Heh!

Rasanya Mazlan Aliman ni tak reti membaca ni! Oi Mazlan! Hang ingat orang Felda semua bodo sangat macam hang ke? Peneroka semua tahu borang apa yang Felda dok edar sekarang. Dan hang jangan pandai-pandai tabur fitnah yang bukan-bukan...

Aku tahu la yang hang jeles kat peneroka sebab nak dapat durian runtuh..heh! Tapi hang kena ingat, Rasulullah SAW tak suka orang dengki-dengki ni. Tak caya? Cuba tanya Mufti Perak...heh!

GEMPARRR..!!! PAS PUSAT PECAT AZIZAN RAZAK SERTA MERTA..?!!!


Sah! Azizan memang DERHAKA pada PAS..!!! PAS Pusat dah awal-awal lagi arahkan Azizan untuk kekalkan semua 10 Exco Kerajaan Negeri Kedah. Tapi semalam, dia hanya umum 8 orang saja. Kurang dua tu Ustaz...mana pi?

Apa? Depa takmau jadi Exco? Pasai pa pulak dah? Depa sengaja buat macam tu tanpa sebab kot nooooo...???

Atau depa ada agenda nak menampakkan betapa buruknya kepimpinan Azizan Razak yang pro-UMNO? Hek ellehhh...salah ke Azizan pro-UMNO? Dia bukan macam Khalid Samad yang pro-gereja! Itu pun salah ke?

Memandangkan Azizan dah langgar arahan PAS Pusat. Naib Presiden, Salahuddin Ayub pun Azizan tolak ketepi demi mempertahankan ketegasannya. Jadi, bila lagi PAS nak pecat Azizan macam apa yang terjadi pada Hasan Ali? Heh!

Aku yakin, PAS Pusat takkan berani ambil tindakan kat Ustaz Azizan. PAS Pusat hanya berani dengan orang bertubuh kecil macam Hasan Ali. Orang bertubuh besar macam Azizan depa kecut teloq. Penakut..!!!

Lagipun, PAS Pusat memang tak mampu nak ambil tindakan apa-apa kat Azizan. Sebelum ni Azizan selamba je 'belasah' Pok Nik Ajis bila MB Kelantan tu menyibuk komen pasal projek balak kat Kedah..heh! Pok Nik nak komisyen la tu..heh!

Kalau Mursyidul Am pun dia boleh 'sekeh kepala', apatah lagi PAS Pusat! Heh! Azizan pun tahu PAS Pusat tu memang 'pondan'! Kan Ustaz, kan? Heh!

TAZKIRAH MAGHRIB..MUTIARA KATA ASS-SAYYID POK NIK AJIS ASS-SELIPARI...!!!


Dan telah 'bersabda' olehnya 'Nabi' PAS, Ass-Sayyid Pok Nik Ajis Ass-Selipari dalam kuliahnya di Masjid Kg Pulau Melaka...
"Jika melawan UMNO tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid." - Nik Aziz Nik Mat.
Bayan, istinbat dan maksud 'mutiara kata'...

1. Darah orang UMNO dianggap 'halal' untuk dibunuh oleh PAS...

2. Lebih baik berkawan dengan setan DAP dan Anwar dari bersatu padu bersama saudara seagama sendiri...

3. Orang PAS 'disunatkan' untuk memerangi orang UMNO. Kalau dalam satu famili, anak yang menganut 'agama' PAS boleh bunuh ibubapa sekiranya mereka orang UMNO.

4. Tak kira siapa yang mati menentang UMNO, sama ada dia Islam,apek DAP atau balaci Israel, mereka dianggap 'syahid'..contoh: hamba Allah yang meninggal dunia ketika sertai Bershit 2.0 walaupun UMNO tak ada kena mengena dalam itu cerita...

5. Siapa nak mati syahid, boleh pergi berjumpa dengan Pok Nik dan mintak dia cop mohor 'syahid' kat dahi masing-masing...heh!

BADRULAMIN MERAJUK LA PULAKKKK..!!! DEYYYYY...!!!


Lagi sorang pulak buat luahan hati. Sayu jugak dengarnya. Merajuk ke Badrulamin oiii...?!!! Heeeiii...buruk bebeno orang tua merajuk ni...
"Walaupun belum didapati bersalah atau tidak didapati bersalah pun, saya dah fikirkan tidak akan libatkan sesiapa pun dalam hal ini dan biar saya tanggung sendiri dan sedang menimbang untuk berehat dari jawatan baik dalam parti dan negeri,"
Dari luahan hati Badrulamin kat atas, aku dapat rasa seolah-olah dia rasa kecik hati apabila MB Selangor suruh dia cuti sebulan. Macam dia salah pulak dah...heh!

Tapi, mungkin Khalid Gagap sendiri pun dah tau yang Badrulamin ni memang salah dari segi moral. Mungkin kat court dia boleh lepas, tapi dari segi perlakuan dan apa yang berlaku, Badrulamin memang kantoi habis...

Tapi dari segi keputusan Khalid kasi dia cuti sebulan, macam ada yang tak kena. Err...Khalid memang nak tamatkan karier Badrulamin ke? Nampak macam tak suka je mamat dari Sabah tu...heh!

Si Badrul ni kira okay lagi la sebab sedar diri. Tapi macam "Imam Mahdi" tu, dah kantoi terang-terangan pun dok buat muka tembok lagi..! Heh! Tak guna. Satu dunia tengok dia beraksi bogel pun lagi mau spin ke? Tak tau malu punya orang!!! Heh!

Badrulamin, rasanya baik letak jawatan semua la. Elok balik Sabah dan duduk diam-diam. Kalau dok bodek Anwar pun bukannya dia nak lantik hang jadi Menteri pun. Dia dah deal dah dengan DAP..heh!

Kat Sabah tu banyak keje kosong...apply je la..heh!

PANASSS..!!! CERITA SEBENAR DISEBALIK KEMELUT PAS KEDAH...?!!!


Aku senyum sumbing membaca kenyataan Phahrolrazi yang menafikan dia menjadi dalang komplot nak jatuhkan Azizan Razak. Heh! Memang dia bukan ketua komplot pun. Heh..! Dan sapa pulak cakap dia ketuai komplot pulak?
"Komplot yang berkaitan dengan diri saya adalah tidak berasas dan saya tidak tahu pula ada dalang seperti yang dikatakan, sedang bergerak aktif menjatuhkan Ustaz Azizan," -Phahrolrazi
Pada aku, Phahrolrazi ni just 'balaci' komplot. Dia tak sedar pun dia jadi 'balaci' dan terlibat sebagai 'buah catur' dalam komplot tu...heh!

Azizan tahu pasal komplot tu. Dan aku yakin Azizan tahu komplot tu dari luar PAS dan bukan dari UMNO. Orang UMNO tak makan kawan macam Azizan tu...

Apa yang aku dapat tahu, komplot tu dari luar. Hangpa rasa sapa? PKR? Heh! Bukan....

Aku dengar DAP. Dan PKR yang jadi tukang cucuk atau orang tengah saja. Sebab? Sebab DAP tahu Azizan memang anti-DAP pun. Depan DAP, Azizan tunjuk baik la..belakang? Heh! Saudara mara Azizan dan orang terdekat dengan dia tau la...heh!

Apa yang aku diberitahu, di waktu-waktu santai tengah berborak, Azizan pernah tiba-tiba maki hamun mencarut kat Kit Siang, "P****ak punya Kit Siang". Untuk pengetahuan, itu bahasa standard Azizan time dia marah...sapa yang rapat dengan dia tau la...

Dia memang sangat baran dan out spoken. Exco pun dah banyak kali kena maki. Tu yang ramai malas nak jadi Exco tu. Phahrolrazi dan Mael misalnya, kena maki berdepan dalam mesyuarat. Depa tu dah tua..kena maki depan Amiruddin yang jauh lebih muda, jatuh la air muka depa..kan?

Itu punca asal. Lepas tu mula melarat bila ada "suara dari luar" dok cucuk Phahrolrazi dan Mael. Heh! Makin lama barah tu makin besar dan Azizan dikatakan tak sedar pun tentang hal tu..dia okay je...heh!

Tapi, lepas diberitahu oleh beberapa rakan UMNO, Azizan baru aware. Tapi mulanya dia kurang percaya sebab perkara tu datang dari UMNO. Dia syak ada orang cuba permain dia kot? Heh! Tapi, at last...dia akui jugak UMNO memang penyelamat dia, kan? Heh!

Nanti la aku sambung cerita...ada hal sikit...heh! Muahahahaha...potong stim? Hehehehe...Nanti aku akan ceritakan apa yang pernah Phahrolrazi kata dalam satu pertemuan rahsia..heh! Tungguuuuu...!!! Muahahaaaaaaa....

APA DOSA SAYA? SAYA TAKDAK SKANDAL PEREMPUANNN..!!! - IKUTI LUAHAN HATI AZIZAN RAZAK

Mesra-UMNO..heh! Ikuti luahan hari Azizan Razak...!!!

Aduiii..kesian la pulak bila aku dengar luahan hati Azizan Razak ni. Sayu je! Heh! Anyway, akhirnya dia sedar jugak bahawa ada orang dalam yang sedang berkomplot nak jatuhkan dia...
"Apa dosa saya? Saya tidak ada skandal perempuan. Tidak sapu projek.Tidak ambil balak. Rakyat Kedah gembira dengan apa yang ada sekarang.

Orang yang cuba menjatuhkan saya tidak datang berdepan dengan saya.

Jika mereka menggunakan orang dalaman untuk tujuan itu, saya minta maaf, saya memang tidak tahu. Kalau hendak tukar saya pun, rakyat yang akan tentukan dalam pilihan raya. Bukan melalui cara politik macam ini.

Kita serahkan kepada rakyat Kedah untuk menentukannya. Hanya pilihan raya yang boleh mengubah pemimpin,

Saya tak ada masalah dengan depa. Kalau ada orang nak pujuk, depa mau, saya terima. Saya juga tak kisah depa nak terima atau tidak tawaran sebab ada orang lain mau jawatan ini"
Kami dah lama cuba bagitahu melalui blog. Malah melalui mesej pun pernah. Tapi dia diam saja time tu..heh! Jadi sekarang dia dah percaya pada kami la tu...dan ternyata dakwaan kami benar (Betul la..sebab kami ada saksi dan bukti..heh!).

TERKINI..!!! JAIP DIARAH UNTUK TANGKAP BADRULAMIN DI HOTEL..!!!


Ishhhh..!!! Aku agak simpati dengan wanita yang dikatakan berkhalwat dengan Badrulamin tu. Betul kot...memang dia dan Badrulamin difitnah ni...heh!

Maklum la...JAIP tu memang semuanya "setan-setan" belaka. Semua pegawai-pegawai JAIP tu dibayar gaji untuk buat fitnah kat wanita Islam dan seorang Ustaz PKR. JAIP ni memang "jahat"..kot?

Badrulamin kata, semua ni perangkap yang dirancang UMNO untuk kenakan dia. "Jahat" betul la UMNO ni. Takde kerja sangat ke sampai nak fitnah orang lagu tu? Heh!

JAIP selama ni dok pi tangkap umat Islam yang disyaki berkhalwat kat hotel-hotel. DYMM Sultan Pahang dan Kerajaan UMNO/BN yang suruh. Salah ke? Jahat ke tindakan tu?

Dan setiap kali ada aduan, JAIP akan serbu dan cegah apa yang patut. Ada yang didakwa di mahkamah dan ada yang kena hukum. Tapi, ada jugak yang terlepas sebab dapat lawyer yang bagus dan peguam JAIP kekurangan bukti...itu biasa.

Antara contoh kes adalah seperti berikut:



Dan lagi...



Sama juga dengan kes Badrulamin - Wanita tu (aku takmau sebut nama..kesian..). Ada orang report, JAIP pun serbu. Kalau takdak kes khalwat, JAIP takkan bukak kes di mahkamah. JAIP tengah siasat tu...heh!

Memang itu la yang sepatutnya dibuat dan itulah yang UMNO implement kat setiap negeri. Memang UMNO yang set-up undang-undang tu dengan perkenan DYMM Sultan sebagai ketua agama negeri. Salah ke?

Cegah kemungkaran tu wajib bagi pemerintah dan itu la yang UMNO buat. UMNO buat kerja cara Islam. Bukan macam Pakatan Haram. Anwar dah terang-terang beraksi dengan China Doll sampai tertinggal Omega (punya khusyuk!), itu pun diorang dewakan lagi si Anwar tu..heh!

Pada aku, aku serahkan kes ni pada JAIP dulu. Dan Allah SWT lebih tahu apa yang berlaku. Kalau lepas kat dunia, kat akhirat tak lepas jugak kalau salah..kan? Heh!

TAHNIAH AZIZAN KERANA BERJAYA KUIS KETEPI VIRUS PARASIT..!!!


Tahniah diucapkan pada MB Kedah, Azizan Razak kerana berjaya kais ketepi 2 orang kuat PAS Kedah yang cuba gulingkannya dari terus berkuasa di Kedah.

Rasanya, Ustaz Azizan dah dapat "mesej" yang saya beri tempohari. Apa " "mesej" itu tak penting dan yang penting ialah Azizan berjaya tewaskan balaci-balaci "puak-puak" tu...kan?

Tapi, rasanya ada lagi balaci yang tersangkut dalam senarai Azizan tu dan tak mustahil depa akan jadi "mata" dan "telinga" bagi pihak "puak-puak tu"...

Lagi satu, saya nak mintak Azizan Razak hati-hati pasal apa yang saya tahu "puak-puak tu" dah mula racun PAS Pusat. Depa sanggup geng dengan parasit yang rosakkan PAS untuk jatuhkan Ustaz...

Tapi, yang paling bahaya ialah kerja kuat sekarang. Banyak lagi manifesto yang Ustaz Azizan tak sempat buat. PRU13 dah dekat ni. Sempat ka nak "kampoi"? Heh!

Err..Sanusi Setpol..hang tolong habaq kat boss hang tu kalau rasa tak berapa mampu nak tadbir, bagi balik ja la Kedah kat UMNO. Alaaa..kita bukan tak biasa bekerjasama sebelum ni..kan? Heh!

Bukan apa, aku tengok teruk sangat dah Kedah ni. So, elok la kalau bagi balik. Tu pun jenuh jugak kami nak repair balik Kedah tu...heh!

So far, aku iktiraf Azizan sebagai MB yang smart, tapi kurang berkemampuan. Kalau Azizan ni join UMNO, aku rasa dia akan jadi MB lebih lama dari Pok Nik kat Kelantan..tu pun kalau Allah tak ambik dia la...

Pas dah rosak teruk. PAS Pusat pun dah nak jahanam..nak kong dah. So aku rasa lebih bijak kalau kita bersatu selamatkan antara satu sama lain. Kita bersaudara, kan?

So, harap Ustaz Azizan hati-hati. Sanusi kena bantu boss dia. UMNO wajar take over Kedah balik...heh! Amacam? Ada berani bubar DUN?

TAZKIRAH PAGI INI.."MUTIARA KATA" DISAMPAIKAN OLEH ASS-SAYYID POK NIK AJIS ASS-SELIPARI...


Maka telah 'bersabda' olehnya "nabi' junjungan PAS, As-Sayyid Pok Nik Ajis As-Selipari di Padang Tembak, Pengkalan Chepa pada 3 Julai 1999...
"Terdapat unsur kafir dalam UMNO kerana parti itu menolak Islam dalam pentadbiran negara, UMNO juga ada ciri kafir" - Nik Aziz Nik Mat
Bayan, istinbat dan mafhum kalam Pok Nik adalah seperti berikut...

1. UMNO 'menolak' Islam dengan meletakkan perjuangan Islam di atas melebihi dari politik, kehendak MCA, MIC mahupun mana-mana parti komponennya...

2. PAS 'memperjuangkan' Islam dengan membina sebuah masjid dalam jangkamasa 20 tahun, taat menurut perintah Kafir Harbi DAP dan sentiasa istiqamah mengikut telunjuk agen Yahudi Israel...

3. Orang UMNO tergolong sebagai 'kafir', memandangkan perkara 1.

4. Hanya orang PAS SAHAJA yang Islam di Malaysia dan di dunia.

5. "Nabi" PAS sangat "layak" untuk menghukum seorang muslim sebagai kafir memandangkan dia mungkin meletakkan tarafnya sama tinggi dengan Allah SWT.

6. UMNO 'menolak' Islam dalam pentadbiran negara dengan meletakkan Islam di bawah tanggungjawab DYMM Yg DiPertuan Agong sebagai pemerintah tertinggi, meletakkan Islam sebagai agama rasmi negara yang tidak boleh dipertikaikan keistimewaannya, memperjuang dan mempertahankan agama itu secara fundamentalist dan lebih wasatiyyah dalam perlaksanaannya.

7. PAS menyokong Islam dalam pentadbirannya dengan memberi dana sebanyak RM60,000 untuk membina patung Buddha terbesar di Asia Tenggara, menyokong orang tidur separa bogel, meletakkan politik melebihi Islam dengan alasan 'tahaluf siyasi' dan sebagainya.

8. UMNO 'kafir' sebab berkawan dengan 'kafir zimmi', manakala PAS sangat Islam dan sangat beriman kerana berpeluk bersahabat baik dengan 'kafir harbi'...

Demikianlah 'hebat'nya PAS dan 'buruk'nya UMNO, kan? kan? kan? heh!

Wallahua'alam.

LAWAK PAGI INI..! POK NIK AJIS KANTOI TERJELIR LIDAH TENGOK BONTOT AMOI..!!!

Tu diaaaa..!!! Sampai terjelir lidah..!!! Best sangat ke bontot amoi tu Pok Nik? Bini tak marah ke? Ishhh...mentang-mentang la sekarang ni dah kawan dengan agen Israel...heh!

Memang la bersenam tu bagus...tapi rasanya lebih elok Pok Nik bersenam dengan bini saja kot. Kurang-kurangnya halal..kan? heh!

Monday, February 27, 2012

DS ALI RUSTAM PATUT GUGURKAN ADUN PAYA RUMPUT DARI JADI CALON BN PRU13...


Baru-baru ni aku ke Melaka. Aku ada jumpa dengan beberapa orang rakan sambil pekena asam pedas telur ikan kat Kota Laksmana. Sedap makan sambil meleleh peluh! Thanks pada rakan yang belanja makan malam tu...heh!

Tengah sedap makan, member sorang tu ada story pasal ADUN kawasan dia. Dia dari DUN Paya Rumput, N13. Dari lenggok gayanya cakapnya, dia memang hangin satu badang dengan ADUN UMNO tu...

Member aku ni orang UMNO dan prinsip dia mana yang betul maka betul la dan mana yang salah maka salah la. So far, dia memang banyak bantu UMNO kat DUN dia...

Tapi yang dia tak puas hatinya ialah pada ADUN Paya Rumput tu. Macam-macam yang dia cerita dan aku hanya dengar saja. Tapi satu cerita tu aku dah takleh tahan. Dia cerita..

Ada sebuah padang kat kampung dia tu. Padang bola. Masalahnya, padang tu takde tiang gol dan berbatu-batu besar. Heh! So, dia dan kawan-kawan dia ramai-ramai pegi rumah ADUN tu mintak la jasa baik mintak baik pulih padang tu sikit untuk bebudak kampung tu...

Yang tak bestnya, ADUN Paya Rumput yang bebudak tu kasi undi masa PRU12 hari tu siap marah-marah diorang. Sampai nak repot polis! Kononnya diorang nak buat demo kat dia...heh!

Maka diorang pun balik dengan perasaan tak puas hati dan marah. Member aku kata, ADUN tu memang tak perform dan ramai orang Paya Rumput yang merungut. Lebih parah, ada yang mula sokong pembangkang dahhh..! Tapi member aku still bersama UMNO la...heh!

Perkara tu disahkan oleh rakan-rakan lain yang hadir...

So, pesanan aku pada Tok Ali, please la jangan letak nama ADUN Paya Rumput tu dalam list calon kat Melaka lagi dah. Elok gugurkan je la dia dari terus membusukkan nama UMNO. Dia carry nama UMNO, tapi tak buat kerja. Rentikan je laaa...heh!

Itu pun kalau Tok Ali tak mau kehilangan satu DUN UMNO kat Melaka la. Kalau nak calonkan dia jugak, aku tak kisah la. Cuma, jangan menyesal kalau N13 tu kalah pulak nanti...heh!

Tapi, dalam pada masa yang sama, aku ucap tahniah la pada Tok Ali sebab mampu memakmurkan DUN Bacang walaupun DUN tu bawah pembangkang yang tak reti buat kerja. Aku dengar, sokongan rakyat kawasan tu dah beralih pada UMNO/BN. Syabas Tok Ali...

BUAT SEKS LUAR TABII DEPAN ANAK-ANAK..!!! TIRU ANWAR..???


Ni la jadinya mak bapak yang terpengaruh dengan pemimpin-pemimpin pembangkang yang memang gila seks majoritinya. Buruk bebeno perangai sampai ada yang tergamak buat macam ni...

Dah tu siap ada video pulak tu! Aku ingat Anwar sorang je yang ada video nih! Pelik betul..!!! Mungkin tu la jadinya bila mengaku "orang agama" padahal belakangnya lebih teruk dari setannnn..!

Elok sebat je 80 kali..!!! Kasi hantam..!!!
Panas! ‘Aksi’ Ibu Bapa Ditiru Anak Sendiri

Neraka dunia. Itu yang terpaksa diharungi seorang penjawat awam wanita berusia 30-an apabila sering dipaksa suaminya yang juga berusia 30-an melakukan aksi seks, termasuk luar tabii di hadapan ketiga-tiga anak mereka di ruang tamu rumah sejak tujuh tahun lalu.

Lebih menjijikkan suami bernafsu binatang itu juga gemar merakam aksi ‘bersama’ mereka sejak malam pertama perkahwinan sehingga kini.

Sumber berkata, lebih mengaibkan mangsa, anak perempuan mereka yang berusia tujuh tahun sering melakonkan kembali adegan seks itu bersama abang sulungnya berusia 15 tahun.

Katanya, hati ibu mana yang tidak hancur melihat perbuatan jijik suami yang merosakkan ketiga-tiga anak mereka berusia tujuh hingga 15 tahun itu.

“Mangsa mendakwa dia sudah diperlakukan sedemikian sejak berkahwin dengan suaminya lebih 15 tahun lalu, malah pada malam pertama aksi mereka di dalam bilik dirakam suaminya menggunakan telefon bimbit dan kamera video.

“Namun, selepas mendapat cahaya mata, suaminya bertambah pelik dengan memaksanya melakukan aksi bersama termasuk di luar tabii di hadapan ketiga-tiga anak mereka,” katanya.

Kata sumber itu, jika si isteri enggan menuruti kemahuan gila suami, dia dibelasah.

Dia berkata, lelaki terbabit baru saja berkahwin lain awal bulan lalu dengan seorang wanita dari negara jiran, namun sikap jijiknya melayan mangsa tidak berubah.

“Suami mangsa juga bukan saja merakamkan aksi seks mereka, malah aksi mangsa yang membuang air kecil di dalam tandas juga dirakam bagi tujuan koleksi.

“Daripada pengakuan mangsa, suaminya sudah mempunyai banyak koleksi rakaman aksi ‘bersama’ mereka dan tidak mengetahui tujuan dia bertindak demikian,” katanya.

Tidak tahan dengan tabiat buruk suaminya, wanita berkenaan memohon fasakh untuk bercerai dan membuat laporan polis awal bulan lalu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Pembangunan Wanita Negeri (JPWN) Perlis, Muhamad Hazimin Jamaludin berkata, kes penderaan wanita berlaku berdasarkan pelbagai faktor.

Katanya, kes penderaan seksual kebanyakannya berpunca daripada suami yang terpengaruh dengan bahan video lucah yang ditontonnya.

“Mereka mungkin terdedah dengan bahan lucah ini selepas ia terlalu mudah didapati dan pendedahan itu akan memberi kesan kepada perubahan seksual mereka, termasuk mencubanya ke atas isteri,” katanya.

Menurutnya, sebarang kes yang diterima disiasat dan memberi khidmat prakaunseling dalam usaha memberi maklumat mengenai tindakan yang perlu diambil.

Pihaknya juga sedar mangsa trauma akibat nafsu buas suami yang jika tidak dituruti mengundang kepada penderaan fizikal.

“Kami akan membantu daripada segi kaunseling, termasuk mengemukakan masalah kepada pihak berkuasa seperti Mahkamah Syariah atau jabatan berkaitan.

“Jika orang ramai yang berasakan diri mereka didera, mereka boleh tampil membuat aduan untuk bantuan,” katanya.

Mengulas kes terbabit, Ketua Polis Daerah Padang Besar, Superintendan Che Man Md Dros ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mangsa.

Menurutnya, polis sudah menyerahkan laporan kepada Jabatan Agama Islam Perlis bagi tindakan lanjut kerana ia di bawah bidang kuasa mereka.

“Wanita berkenaan membuat laporan polis, tetapi ia lebih menjurus kepada masalah rumah tangga dengan suaminya,” katanya. -hmetro.com

SIAPA LAGI YANG PERCAYA PADA MAZLAN ALIMAN..?


Sebenarnya, aku tak tahu siapa lagi yang akan percaya dan termakan hasutan busuk Mazlan Aliman.

Di sepanjang pemantauan aku dan tinjauan yang dilakukan di Felda-Felda, dari jumlah 112, 635 keluarga peneroka Felda, boleh dikatakan hanya 100 - 200 orang saja yang terpedaya dengan hasutannya.

Itu pun aku tak berapa pasti sama ada 200 orang yang sokong Mazlan Aliman tu benar-benar sokong atau sekadar jadi pak turut yang terpaksa.

Baru ni, Mazlan Aliman serang PM. Dia nasihatkan PM supaya tak khianati perjuangan dan pengorbanan ayahandanya, Allahyarham Tun Abdul Razak...

Apa ke bodohnya si Mazlan Aliman ni. Dah takde modal sangat ke nak spin? Najib nak sabotaj perjuangan ayahnya? Cheh! Bingai! Apa dia ingat Najib tu bodoh macam dia ke nak buat cam tu?

Mazlan perlu sedar bahawa nasihatnya tu tak diperlukan. Sepatutnya, dia perlu dengar nasihat ibubapa dan keluarganya yang marah dan bengang dengan tindakannya cuba memporak-perandakan Felda.

Dulu, Felda aman. Tapi sejak ada Mazlan Aliman dan ANAK, Felda dah tak aman. Peneroka diracun. Mujurlah peneroka lebih matang dan sedar muslihat Mazlan Aliman. Biarlah dia nak melalak dalam Harakah pun, orang Felda tak baca pun Harakah tu...tak laku!

Mazlan fikir, orang-orang Felda akan beri perhatian bila dia menyalak pasal Felda? Heh! Dia tak tahu bahawa semakin kuat dia menyalak, makin kuat peneroka benci dia. Makin kuat dia kacau Felda, peneroka makin anti dia. Dia sedar tak? Heh?

Kalau dia sedar pun, dah dasar muka tak tahu malu ni memang macam tu. Biar muka tebal tembok seinci..tapi demi politik peribadi nak jadi calon PRU, akan aku serang Felda jugak..heh! Salah ke betul ke belakang cerita...

Mazlan Aliman marah sangat sebab Felda mintak details peneroka dan edar borang "durian runtuh'. Dia sifatkan borang tu sebagai 'rasuah'.

Kepala hotak dia rasuah! Pok Nik Ajis bagi rasuah, dia pusing kata sedekah pulak! Ni bukan rasuah la bongok! Orang tak declare nak kasi rasuah. Rasuah buat senyap-senyap je. Sebab tu yang sebut 'under tabel' tu..

Rasuah apa ke bendanya kalau dok heboh satu dunia nak kasi "durian runtuh"? Bodo betul la Mazlan Aliman ni..hujah tak masuk dek akal!

Pasal details peneroka tu..memang la. Aku nak tanya si Mazlan ni, kalau Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) nak kasi bantuan pada satu keluarga, depa mintak isi borang tak? Perlu tak keluarga yang nak terima bantuan tu bagi details keluarga?

Sama la dengan kes ni pun..! Apa ke bodoh sangat sampai benda tu pun tak reti pikir..?

Pasal salinan geran tanah tu. Yang dimintak ialah salinan. Bukannya geran tanah asal! So, apa yang nak kecohnya? Ada ke Felda suruh sign suruh jual tanah tu? Lagi pun nak jual camana sebab 360,000 hektar tu milik Felda Plantations, bukan peneroka...! So what?

Camni la Mazlan. Hang boleh tak kalau tak campur lagi hal Felda. Hang pi la mabuk jauh-jauh. Orang Felda dah meluat tahap gaban dah kat hang tu..! Heh! Bellaraweiiiiiii...!!!

PANASSS..!!! APA KATA SAKSI PEKERJA HOTEL KES KHALWAT BADRUL AMIN..?!!!


Aku akui bahawa aku tak ada kat hotel tempat Badrul Amin kena tangkap tu. Lagi pun, nak buat apa pegi situ? Tak de kerja? So..aku taknak la cakap banyak pasal kes ni...

Tapi, hotel tu ada pekerja. Gila ke hotel takde pekerja. Dan salah sorang pekerja hotel tu dakwa dia tahu semua cerita sebenar di sebalik penangkapan Badrul Amin.

Berikut adalah sedikit kenyataan saksi berkenaan dan difahamkan dia sengaja buat kenyataan tu sikit-sikit sebab taknak kecoh...
"Saya pekerja hotel tersebut malah saya tahu cerita tersebut dari hari pertama sehingga hari ketiga (hari penangkapan tu)...tapi saya xnak bising2 kat sini...sehingga jika ada yang cuba memfitnah orang lain dengan mengatakan ini konspirasi...

Kami tahu juga dan lihat dengan mata kepala sendiri bagaimana hari ke dua suami wanita tersebut merayu isterinya supaya pulang ke rumah...apa2 pun kita tunggu lah...yang pasti 20 orang yg di dakwa tu TIADA..yang ada hanya suami isteri tersebut..dan saya nampak dengan mata kepala saya sendiri Badrul Amin di tampar oleh suami perempuan itu...20 orang yg di dakwa adalah fitnah Badrul Amin.." - Saksi
Tapi difahamkan jugak bahawa saksi yang kata dia tahu cerita sebenar dari awal ni, dia takkan diam kalau Badrul Amin tipu berkenaan kes tersebut. Kalau Badrul Amin tipu, dia tidak akan teragak-agak menceritakan apa yang berlaku.

Dan difahamkan sekiranya "cerita lanjut" itu didedahkan saksi itu, kes ini akan menjadi bertambah panas. Amacam Badrul Amin? Nak tipu lagi ke? Aku dengar hang pandai sangat create story kat media...heh!

KISAH PAK AMIN DAN TELAGANYA...

pak amin dan cerita telaga

PAK Amin ada telaga. Dari satu dah bertambah dua, cuma telaga yang baru diambil dari orang yang sudah tidak mahukan telaga itu lagi. Ibarat jandalah, tapi ini cerita telaga.

Satu telaga Pak Amin, tujuh kaki dalam, satu lagi telaga tak berapa dalam, dua kaki saja khabarnya. Dengan telaga-telaga ini cukuplah untuk bekalan air Pak Amin dan juga ‘membuang air’ oleh Pak Amin juga.

Tapi tak tahu kenapa, 2 telaga yang ada tidak cukup untuk bekalan air dan paling penting ’membuang air’ Pak Amin. Puncanya, setelah Pak Amin ternampak telaga baru, tapi telaga itu orang yang punya, belum dilepaskan hak milik lagi.

Pak Amin cukup berminat dengan telaga baru itu. Bentuknya macam telaga lain juga tapi dalamnya tu, dalamnya tu mungkin lebih sikit dari telaga-telaga yang Pak Amin ada. Gamaknyalah, sebab Pak Amin nampak dari jauh saja, nak mencuba lihat ke dalam, takut tuan punya telaga marah.

Tapi Pak Amin tidak putus harapan, dia masih pasang impian untuk lihat telaga dalam mana sebelum buat keputusan membelinya atau merampas dari tuannya kalau perlu. Kebetulan Pak Amin dapat tahu, telaga itu selalu beri masalah pada tuannya, kadang-kadang ada air, kadang-kadang sengaja dikeringkan – protes.

Pak Amin tahu, kalau dia dapat telaga itu, dia akan pastikan airnya penuh sentiasa, itu azam Pak Amin.

Dipendekkan cerita, pada satu hari Pak Amin mendapat peluang. Tuan punya telaga tidak kelihatan dimana-mana, mungkin ada urusan perniagaan atau ’pungut’ buah di dusun. Pak Amin tidak lengah untuk ambil peluang, pukul 3 pagi adalah masa yang sesuai untuk Pak Amin menjengah telaga baru, walaupun masih milik orang.

Malang untuk Pak Amin, sedang leka mengukur kedalaman telaga, tiba-tiba tuan punya telaga datang bawak kawan-kawan. Tidak cukup dengan kawan, ada juga pihak jabatan kerajaan sebab kata tuan telaga, Pak Amin ceroboh telaganya, seterusnya langgar undang-undang.

Pak Amin pulak tak sempat nak capai yang lain melainkan tuala, itu pun ambil masa setengah jam untuk Pak Amin keluar dari telaga,

Terkebil-kebil Pak Amin bila ditangkap sedang mengukur dalam telaga orang punya. Mana Pak Amin nak letak muka, orang sudah nampak Pak Amin bukan macam orang Melayu tapi orang Arab sebab dia tidak bahasa dirinya SAYA tapi ANA, KAMU tapi ENTE. Kejadian macam ini sudah tentukan malukan dirinya seolah-olah kebulur telaga, dah ada 2 pun masih nakkan orang punya.

Satu kampung mengutuk Pak Amin kerana ceroboh telaga orang. Pak Amin, Pak Amin. Tapi Pak Amin masih tenang, dia cakap, tak apa ceroboh telaga orang, bukan ceroboh telaga jantan macam Pak Penghulu buat.

Pulak dah!!!!!!!!

p/s cerita ini tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau pun yang telah meninggal dunia


Sumber: Klik sini

WAJIB TONTON..!!! MACAM NI BARU 100% WINNABLE CANDIDATE..!!!



Kenali Tun M ketika muda dan sifatnya yang kekal hingga kini. Payahnya, segelintir pemimpin UMNO kini yang takde sifat macam ni. Sifat macam ni perlu ada sebagai asas pemimpin...

Tapi, sifat ni bukan saja kurang dimiliki sesetengah pemimpin UMNO, sifat begini juga langsung tak dimiliki pemimpin pembangkang. Ada sekor tu nak jadi PM sampai menjaja diri ke hulu ke hilir...Israel pun dia bodek sakan!

Ada sorang lagi tu pulak macam Ustaz Kamal kata la..nak pegang jawatan sampai mati! Heh! Lagu tu pun ada...heh!

Fikir-fikirkan lah ye sebelum nak ngaku winnable candidate. Persoalannya, ada ke pemimpin pusat datang rumah pujuk suruh jadi calon sampai tak mau balik selagi tak dapat jawapan "ya"? heh!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!