Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

  • - PETALING JAYA – Datuk Seri Mohamad Norza Zakaria kini secara rasmin menyandang jawatan Presiden Persatuan Badminton Malaysia (BAM) selepas dipilih sebulat ...
    58 minutes ago

Saturday, February 11, 2012

GEMPARRR..!!! HASAN ALI PERCAYA ANWAR MELIWAT..???



Tu dia...!!! Hasan Ali bongkar habis pandangan sebenar pemimpin PAS pasal aktiviti liwat Anwar...

Hasan Ali percaya? Korang tengok dan dengar sendiri pengakuan beliau...

Video credit tu Bro Minaq Jinggo..! Heh!

ZALIM..!!! HUSAM SEKAT REZEKI PENEROKA FELDA DI KELANTAN..!!!

Aku rasa, kambing tu bijak sikit dari Husam...heh!

Aku baca kat sini, bahawa Husam Musa tak mau kasi tanah Felda di Kelantan untuk disenaraikan dalam saham FGVH...

Antara petikan dari artikel Harakahdaily itu ialah...
"Anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Husam Musa berkata, usaha-usaha untuk menyenaraikan FGVH sebenarnya lebih bermotif politik bagi membolehkan Umno mendapat dana untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13".

Oooo...sedar pun bahawa penyenaraian FGVH tu akan membawa keuntungan dan dana yang banyak..!!! Selama ni korang kata FGVH tu merugikan, kan? Heh! Kan dah kantoi...

FGVH akan buat duit dan peneroka Felda akan dapat "durian runtuh". Kalau Husam takmau kasi tanah di Felda Kelantan, maka dia sekat rezeki yang Allah nak turunkan kepada peneroka di Kelantan melalui FGVH.

Sapa Husam untuk buat begitu? Wajar ke peneroka di Kelantan meleleh air liur tengok rakan-rakan peneroka lain dapat "durian runtuh", diorang dapat "taik kambing runtuh" dari kandang kambing Husam ke? Boleh gitu? Heh!

Harakahdaily melaporkan lagi...
"Namun cadangan itu mendapat tentangan sebahagian peneroka terutamanya Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) yang diketuai Mazlan Aliman bagi mengelakkan tanah milik peneroka tergadai".

Kah! Kahhh!!! Kahhhh!!! Apa ke bodo sangat Husam ni? Mazlan Aliman tu peneroka ke? Dey Husammmm...Mazlan tu anak peneroka la! Dia bukan peneroka pun! Peneroka pun anggap dia orang luar yang menyibuk!

Harakahdaily kata...
"Husam yang juga Naib Presiden PAS berkata, sepatutnya kerajaan mengadakan program penjelasan secara telus bagi membolehkan orang ramai faham tujuan penyenaraian tersebut".

Puak-puak PAS ni tahu ke tidak isu Felda ni? Felda dah berbulan dah keluar masuk Felda kasi penerangan terperinci, jelas, terang, tulus, mulus, "CAT SELCAT" dan sebagainya.

Nampak sangat Husam tak buat homework pasal isu Felda. Main tembak je. Tu semua Mazlan Aliman la yang cerita kat dia tu. Ntah apa yang Mazlan tipu dia, dia terus percaya.

Elok la tu..si penyangak jual si penyamun..kan dah kena! Heh! Buat malu PAS saja si "parasit" nihhhh...

LINDUNG ISRAEL: HADI HANYA BERANI KUTUK ISRAEL, TAK BERANI KECAM ANWAR..???

hadi anwar kitsiang
Perjanjian Setan bermula...

Mungkin takut melihat kemarahan pemimpin-pemimpin Islam seluruh dunia yang mengecam dan mengutuk Anwar Ibrahim kerana mempertahankan Israel melalui The Wall Street Journal baru-baru ini, Presiden PAS terpaksa mengeluarkan kenyataan tergemparnya mengenai Israel.

Hadi Awang, sebagai rakan sekutu Anwar mungkin sedar tentang kemunafikan Anwar yang sangat jelas itu secara tiba-tiba mengeluarkan press statement di Harakahdaily, khusus mengenai pendirian PAS mengenai Israel yang disifatkan sebagai negara haram. Sila klik di sini.

Dalam kenyataan itu, Hadi hanya memperkatakan tentan Israel saja dan mengeluarkan hujah-hujah yang orang semua tahu dan setuju. Semuanya mengutuk Israel. Zionis..Israel..Zionis..Israel…itu saja. Lepas tu letak firman Allah sikit untuk kuatkan hujahnya.

Tapi yang peliknya, dia tak berani pulak kritik Anwar dan kenyataan “Imam Mahdi dari timur” itu. Sikit pun dia tak sentuh Anwar mahupun kenyataan Anwar yang memihak kepada Zionis Israel!

Padahal, boleh dikatakan semua pemimpin Islam di seluruh dunia mengecam Anwar atas kenyataannya mengenai Israel di Wall Street Journals!

Di Indonesia, para cendekiawan dan ulama Islam semuanya mengutuk dan marah pada Anwar kerana kenyataannya itu. Ikhwanul Muslimin, Hamas dan boleh dikatakan semua pertubuhan Islam mengecam Anwar dan kenyataannya.

Tapi, Hadi tak berani pulak kecam Anwar? Heh!

Begitukah wajah PAS selepas era Allahyarham Fadhil Noor? Saya rasa, sekiranya arwah masih hidup, mungkin beliau dah tarik janggut Hadi Awang kuat-kuat. Setakat janggut Nik Aziz, dah tentu arwah cukur sampai licin!

Nampaknya Hadi tak faham dan seolah-olah “pura-pura” tidak nampak isu sebenar. Memang umat Islam marah pada zionis Israel. Tapi sekarang ni orang bercakap mengenai kenyataan Anwar mengenai Israel!

Atau memang benar “telur” PAS telah digenggam Anwar di era Hadi Awang? Baguslah begitu. Lain kali pecat la Hasan Ali. Lepas ni pecat Nasharudin, Azizan, Harun Taib, Taib Azamuddin dan Haron Din pulak. Baru la Anwar bertambah sayang…heh!


Sumber: Klik sini

PESANAN AKU UNTUK CINA DAP..!!!

Aku "sayang" pada Maharaja Cina ni sebenarnya...

Rentetan dari isu gaduh-gaduh kat KFC tu, aku nak la cakap sikit kat rakan-rakan bangsa Cina kat negara ni, khususnya Cina dari parti DAP.

Aku harap korang terima dengan hati yang terbuka. Dan aku tekankan bahawa tulisan aku ni langsung tidak dimaksudkan dalam bentuk perkauman. So jangan salah faham...

Sebenarnya,aku "tak marah" langsung kat korang. Tersinggung pun "tidak"...

Aku sedar, kitorang orang Melayu ni "pendatang". Orang Cina yang sebenarnya "bumiputera" kat Malaysia ni...

Maklumlah..Malaysia ni nama asalnya "Tanah Cina". Zaman nenek moyang dulu pun dipanggil "Persekutuan Tanah Cina", kan...?

Lagipun, orang "Cina" yang bukak negara ni. Apa tu nama..."Sultan" Yap Ah Loy, kan? Aaaa.."betul" la tu...

So, terima kasih banyak la sebab benarkan kami orang Melayu "menumpang" kat negara ni...

Pasal kes kat KFC I-City tu, aku "mintak maaf" la banyak-banyak. Tolong la "maafkan" kitorang yer...?

Tak apalah, lepas ni korang nak maki kitorang pun, "maki laaa..". Kalau nak carutkan "bangsa" kami pun, "carut la". Malah, kalau nak hina "agama Islam" kami pun, "silakan la"...

Memang bangsa Melayu kami ni memang "pengecut" pun, "coward" kata orang putih, kan?

Lagi satu aku nak pesan, sila baca perkataan yang aku quote tu dalam ertikata yang terbalik.

Maksud aku, kalau aku kata korang "pandai", maknanya aku kata korang "bodoh" la tu. Tu contoh je, bukan aku kata korang bodoh pun...

So, cari la makna yang sesuai untuk ganti perkataan-perkataan tu semua. Kayakan Bahasa Rasmi anda..heh!

VALENTINE'S DAY: NASRUDIN TANTAWI PATUT MALU PADA ARTIKEL PEMUDA PAS INI..???

Errkkk...baru aku perasan mamat ni "takde leher"...heh!

Penulis tertarik dengan penulisan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nasrudin Hasan Tantawi, berkenaan Hari Kekasih atau lebih popular sebagai “Valentine’s Day” di laman blog miliknya, www.eperjuangan.com, baru-baru ini.

Penulis sangat bersetuju dengan Nasrudin yang menyatakan bahawa cinta adalah sebahagian dari keindahan nikmat kurniaan Allah selagi perasaan tersebut tidak melewati batas-batas yang telah ditentukan oleh hukum-hukum syarak yang menjadi pegangan umat Islam.

Antara syarat yang diberikan Nasrudin untuk pasangan umat Islam yang sedang bercinta ialah supaya tidak berdua-duaan kecuali ditemani mahram, tidak mengenakan pakaian yang seksi dan tidak melakukan perkara-perkara yang ditegah agama.

Bagaimanapun, Nasrudin yang lebih mesra dipanggil penulis dengan gelaran ‘ustaz’ ini tergelincir sedikit pada kenyataan ke-lapannya yang menyebut dan mengesyorkan secara tidak langsung tentang ‘hari kekasih’ yang dikatakan wajar untuk diraikan.

“Saya mengesyorkan, sempena hari kekasih ataupun apa jua nama hari lebaran yang membawa maksud serupa, diraikan dengan hadiah dan ziarah. Jika melibatkan pasangan yang belum diijab kabul, pastikan 3 adab dan akhlak yang telah saya tegaskan tadi laksanakan,” kata Nasrudin diblog miliknya itu.

Penulis kurang bersetuju sekiranya Ustaz menyelitkan istilah ‘hari kekasih’ di dalam penulisannya kerana ia mampu mengelirukan ramai golongan yang sedang bercinta khususnya umat Islam mengenai kewajaran sebenar mengenainya.

Kebanyakan umat Islam yang bercinta selama ini beranggapan bahawa hari kekasih adalah merujuk kepada “Valentine’s Day” yang dipelopori oleh golongan Kristian bagi memperingati kekasih dan namanya pula diilhamkan sempena seorang tokoh paderi agama itu, Santo Valentine.

Justeru, adalah agak kurang tepat untuk mengesyorkan kepada umat Islam untuk meraikan hari kekasih yang kebiasaannya disambut oleh golongan bukan Islam pada setiap 14 Februari itu.

Penulis ingin mencadangkan penyelesaian mudah kepada Ustaz untuk menamatkan kekeliruan yang dicetuskan tanpa disedari di dalam penulisan tersebut.

Penulis mencadangkan agar Nasrudin mengeluarkan ungkapan ‘hari kekasih’ di dalam perenggan ke-lapan tersebut dari penulisannya dan lain-lain ungkapan yang seumpama maksudnya dengan ‘Valentine’s Day’.

Bukanlah penulis ingin mengajar Ustaz, namun ungkapan tersebut agak mencacatkan sedikit keindahan penulisan beliau tentang pergaulan cinta menurut Islam dan ia mampu mengelirukan ramai, apatah lagi penulisan tersebut terbit dari seorang Ustaz yang berpengaruh dan berjawatan politik sepertinya.

Seperkara lagi, usahlah Ustaz mewajarkan perenggan ke-lapan itu dengan kenyataan entri terbaru yang bertajuk ‘Sambutan Hari Kekasih Vol.2 (pencerahan)’ yang lebih menampakkan lagi kesilapan penulisan terdahulu.

Tindakan seperti itu dijangkan hanya akan menggamatkan lagi suasana menyalahkan Nasrudin dan kekeliruan penulisannya.

Penulis faham benar niat Nasrudin yang baik dengan memperkatakan tentang adab-adab bercinta menurut pandangan dan fahamannya berdasarkan muamalah Islam.

Namun dengan menyebut ‘hari kekasih’ di dalam penulisan tersebut ia mampu mengubah tanggapan seluruh umat Islam terhadap niatnya yang baik itu.

Justeru, penulis mengesyorkan agar beliau memperbetulkan tulisannya di perenggan ke-lapan, meminta maaf atas kelemahan tersebut secara terbuka dan lebih berhati-hati pada penulisan-penulisan beliau yang akan datang.

Tidak susah untuk meminta maaf atas kekhilafan sendiri, bukan? -Mynewshub.my

GEMPARRR..!!! IKHWANUL MUSLIMIN SALAH, ANWAR BETUL..???!!!

Ada ke patut Ikhwanul Muslimin tuduh I tak layak? Eiii..geram I ni tauuu..!!!

Seorang pemimpin Ikhwanul Muslimin yang berpangkalan di London, Dr. Azzam Tamimi, baru-baru ini melahirkan rasa kecewanya terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan menegaskan bahawa Ketua Pembangkang itu tidak layak untuk menjadi pemimpin umat Islam.

Dalam kenyataan melalui blog miliknya, www.azzamtamimi.blogspot.com, Azzam menafsirkan kenyataan Anwar di media antarabangsa, The Wall Street Journal, sebagai bertentangan dengan semangat dan kepercayaan umat Islam berhubung isu Palestin.

“Anwar Ibrahim sebagai pendukung perjuangan Islam di Malaysia baru-baru ini dipetik melalui The Wall Street Journal telah memberi sokongan kepada usaha menjaga keselamatan negara Israel.

“Ini adalah tindakan seorang pemimpin Islam yang benar-benar tidak layak memimpin,” katanya yang dipetik dari blog tersebut.

Penulis sebenarnya agak keliru dengan pendirian tokoh sebuah pertubuhan Islam yang sangat terkenal dan berpengaruh seperti Ikhwanul Muslimin yang mengecam Anwar sebegitu.

Sebagaimana maklum, Ikhwanul Muslimin yang diasaskan oleh Imam Hasan Al-Banna itu sentiasa konsisten dalam sebarang pendirian mengenai isu-isu yang berhubung dengan kepentingan dunia Islam sejak zaman berzaman.

Tidakkah Azzam sedar tentang reputasi Anwar yang menjadi pernah memimpin Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) sehingga tergamak untuk tidak mengiktiraf beliau sebagai seorang pemimpin Islam?

Bukankah seorang tokoh agama tempatan, Dr. Badrul Amin Baharon, pernah membayangkan seolah-olah Anwar merupakan pemimpin yang ditunggu-tunggu atau disifatkan seperti ‘Imam Mahdi’?

Lagi pula, isteri Anwar pula, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sebelum ini pernah mengandaikan suaminya itu sebagai ‘pemimpin anugerah Tuhan’.

Dengan gelaran-gelaran seperti itu belum melayakkan Anwar untuk menjadi seorang pemimpin Islam?

Siapa Azzam untuk menghukum Anwar sebegitu?

Apakah hanya kerana mempertahankan Israel yang berhak dilindungi dari sebarang keganasan maka ia tidak memenuhi kriteria Ikhwanul Muslimin untuk menobatkan Anwar sebagai seorang pemimpin Islam?

Di mana salahnya Anwar?
-Mynewshub.my

MARI KITA KETUK KEPALA KHALID SAMAD DENGAN BOTOL ARAK..!!!

Bukti Ahli Parlimen Shah Alam pengotor..!!! Korek idung depan orang sungguh kurang sopan!

Merujuk kepada cerita Khalid Samad di sini, Shah Alam "bersih". Dia kata...
Sections 5, 6, 7, 8, 9 in Shah Alam no longer have the problem of alcohol being sold in 7-Eleven outlets, or other stores... when the Shah Alam Municipal Council (MBSA) renewed their licence they told the store owners not to sell alcohol in those areas.

“The reason was simple... they were Malay-majority areas and alcohol sales only made up two per cent of their total earnings

Dia kata lagi...
"If it is true, tell us where? Where are the places for prostitution? Hotel Carlton? Bluewave? Goodhope?

“Most of these economy hotels are owned by Malays… and they are equipped with suraus, Qiblat signs,

Lid...ko kata takde jual arak kat Seksyen 5, 6, 7, 8, 9 kat Shah Alam..???

Lid...ko jangan nak malukan diri sendiri Lid. Kalau aku tunjukkan semua kedai-kedai yang jual arak kat situ, camana? Ko nak aku tonyoh muka ko dengan botol arak tu?

Lid...ko pegi check kat kedai KK Mart dan kat beberapa jenis kedai lagi kat area tu. Ko pegi cari sendiri sebelum aku tonyoh muka ko dengan botol arak! Ko nak try ke?

Lid, kalau aku dapat buktikan, ko benarkan tak aku ketuk kepala ko dengan botol arak tu? Heh! Ko jangan nak cabar aku dan kawan-kawan aku..heh!

Baik ko pegi check sekarang...paksa bebudak ko check bebetul...tu pun kalau bebudak ko tu tak makan rasuah laaaa...heh!

Ko kata rumah urut takde kat Shah Alam? Heh! Nampok sangat menipu nyer..!!! Kalau ada, macamana? Kalau kitorang jumpa premis macam tu, camana? Boleh kitorang ludah muka ko?

Kalau Hasan Ali buktikan dakwaan dia tu betul, camana? Ko berani face ke dengan Hasan Ali lagi? Tak tau la kalau ko memang muka tak tau malu! Heh!

Camni la Khalid. Ko pegi check la. Aku kasi ko 2 minggu untuk ko pusing seluruh Shah Alam. Pastikan Shah Alam bersih sebersihnya....

Kalau lepas 2 minggu ni kitorang dapat tahu Shah Alam masih kotor macam ko, ko letak jawatan serta merta dan mengaku semua kesalahan ko secara terbuka, termasuk ko aniaya Hasan Ali, setuju?

Atau ko memang takde telor..???

MESTI BACA..!!! PEMIMPIN UMNO SELANGOR BIAR NAJIB KERJA SORANG-SORANG..???!!!


Kalau diimbas siri jelajah Perdana Menteri ke Selangor, mungkin hampir sukar untuk mengingatinya, kerana hampir seluruh Selangor sudah ditakluki, sebagai tanda pemimpin turun padang untuk bertemu “key player” sebenar dalam istilah demokrasi moden, iaitu rakyat.

Sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri, tanggungjawab itu tidak pernah disiakan oleh beliau. Buktinya, boleh dikatakan setiap bulan pastinya akan ada kawasan yang dilawati oleh Perdana Menteri Malaysia itu.

Penulis, yang boleh dikatakan berkesempatan hadir di beberapa program PM, berpeluang melihat perincian-perincian pada setiap kali beliau berucap.

Pertamanya, beliau tidak pernah mengeluh sungguh pun berada dalam kesakitan dan kepenatan. Mungkin cuba untuk menyembunyikan kesakitan dan kepenatan itu, namun masih ada yang mampu menebak apa yang sedang dilalui oleh beliau.

Lawatan sempena Ramadhan di Parlimen Kapar, atau lebih tepat Bandar Baru Sultan Sulaiman menyaksikan beliau baru sahaja kembali bekerja setelah bercuti akibat dari kecederaan lutut yang dialaminya.

Pada saat beliau menaiki tangga untuk ke atas pentas, badannya sedikit bergetar kerana kakinya tidak berdaya menahan kesakitan. Airmuka bertukar, menahan kesakitan. Namun beliau gagah melangkah, untuk tidak menggusarkan rakyat yang sedang menanti.

Lawatan sehari ke Shah Alam baru-baru ini menunjukkan jelas akan kepenatan yang beliau alami. Penulis berada pada saat di Intekma Resort, Masjid Negeri, Kompleks PKNS sehinggalah di Rimba Jaya.

Sewaktu berucap di Rimba Jaya, hampir kesemua hadirin mengakui bahawa Perdana Menteri kita sedang kepenatan, dan ia diterjemahkan dari ucapan yang ringkas, dan kurang “bertenaga”.

Manakan tidak, PM pada waktu itu baru sahaja tamat satu sessi di program BNBBC di Perak, kemudian datang melawat Selangor seharian, kemudian harus kembali ke program di Perak itu pada jam 5 petang.

Itu pun terlewat, majlis di Rimba Jaya tamat pada jam 6 petang. Dan beliau perlu bergegas kembali ke Perak.

Itu hanyalah sebahagian dari pengalaman penulis sewaktu bersama-sama di program yang dihadiri oleh Perdana Menteri kita.

Kesimpulan yang boleh dibuat ialah, DS Najib cuba untuk memberi sepenuh perhatiannya kepada Selangor Darul Ehsan, agar misi untuk merampas kembali negeri bertuah ini tercapai pada PRU ke 13 nanti.

Barisan Nasional perlu menyambut “keringat” beliau. UMNO, MCA, MIC, PPP, Gerakan, dan sekelian warga komponen BN harus faham dan bekerja untuk parti, untuk mendengar denyut nadi rakyat.

Ini bukan teguran, tetapi peringatan kepada seluruh jentera parti, agar apa yang sudah digerakkan, jangan pula diberhentikan. Ia harus diperkemaskan, ditambahbaikan dan dijalinkan agar mesra kepada rakyat.

Jeneral Perang sudah memukul genderang perang kepada hulubalang dan askar-askar yang setia, Jeneral Perang turun melihat sendiri “medan tempur”, moga itu cukup untuk memberitahu semuanya akan yang tersirat.

Bekerja dengan Perdana Menteri, untuk Agama, Bangsa dan Negara!


Sumber: Klik sini

GEMPARRR..!!! AZMIN UMUM PENCEN POLITIK..!!! GAME OVER..???

Azmin Ali adalah salah seorang pemimpin PKR yang aktif menggunakan laman sosial twitter. Boleh dikatakan setiap jam beliau akan tweet. Paling kurang pun boleh dikatakan sekali setiap hari pasti akan ada tweet dari beliau.

Yang menjadi misteri kini ke mana hilangnya Azmin Ali sejak 4 hari lepas ?

Kali terakhir beliau mengemaskini twitter beliau pada 5.Febuary.2012 jam 11.27 malam dengan mengumumkan beliau hendak berhenti dari menjadi wakil rakyat.

Kenapa tiba-tiba Azmin hendak berhenti sedangkan sehari sebelum itu beliau telah bertindak menjadi Menteri Luar tidak rasmi melakukan lawatan kerja ke Turki bagi mengukuhkan hubungan Malaysia-Turki?


Jika sudah berhasrat untuk berhenti mengapa perlu bersusah payah pergi berbincang dengan Kerajaan Turki untuk kukuhkan hubungan kerjasama ?

Mengikut maklumat yang kami terima pengumuman Azmin untuk berhenti dan kehilangannya dari laman twitter beberapa hari lepas berkait rapat dengan penahanan kekasih Elizabeth Wong di Indonesia.

Sumber maklumat yang sampai kepada kami mengatakan Azmin adalah orang yang bertanggungjawab membawa lelaki berkenaan lari ke Indonesia bagi mengelak ditangkap polis kerana menyebarkan gambar lucah Elizabeth Wong serta Azmin juga yang bertanggungjawab menyediakan dokumen palsu lelaki itu.

Selain itu Azmin juga dipertanggungjawab untuk menjaga dan mengambil berat segala hal ehwal lelaki berkenaan sepanjang dia berada dalam pelarian. Kegagalan Azmin menjalankan tugasnya itu telah menyebabkan lelaki tersebut ditahan pihak berkuasa Indonesia.

Bertitik tolak dari situ sebahagian dari pimpinan PKR telah meletakkan kesalahan kepada Azmin kerana kes yang telah lama senyap akan kembali bergegar serta memberi kesan yang buruk kepada PKR disaat parti-parti politik sedang mengira detik untuk memasuki gelanggang pilihanraya umum.

Untuk lari dari kesilapan yang dilakukannya Azmin tiba-tiba menyuarakan hasratnya untuk berundur. Tujuannya supaya beliau dipujuk tidak berundur oleh Anwar Ibrahim dan pencacai-pencacainya.


Sumber: Klik sini

GEMPARRR..!!! KUMPULAN SEMESTA BOCORKAN TEMBELANG SUHAIMI-AMIRUDDIN..???!!!


Adoi laaa...nampaknya jawapan Mat Suhaimi semalam tidak memuaskan. Ramai yang dah tahu dia tipu dalam sidang akhbar semalam.

Lebih pahit, yang pecahkan lobang dia menipu ialah sumber dalaman Kumpulan Semesta sendiri..!!!

Adehhh...! Tembelang pecah la pulak dahhhhh..!!!
"Info dalaman dari Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) yang kami terima lewat malam tadi.

Sebaik sahaja pengendali portal malaysia today, Raja Petra mendedahkan skandal rasuah perlombongan pasir di Selangor yang membabitkan dua orang adun PKR dengan bukti-bukti yang cukup sahih , pihak atasan KSSB telah menerima panggilan dari setiausaha politik MB Selangor , Faekah Hussin supaya semua fail berkenaan syarikat berkenaan dilarikan.

Pihak KSSB juga diminta membuang nama syarikat Double Dignity (M) Sdn Bhd dalam senarai kontraktor KSSB, termasuklah yang dipamerkan di laman web mereka di sini.

Setelah semuanya selesai petang semalam, KSSB diarahkan untuk membuat kenyataan media yang mengatakan syarikat Double Dignity (M) Sdn Bhd tidak pernah berdaftar dengan KSSB dan tidak pernah mendapat kebenaran melombong pasir di Selangor.

Difahamkan fail-fail berkaitan Double Dignity (M) Sdn Bhd yang dilarikan dari pejabat KSSB diserahkan kepada Faekah atas alasan arahan MB.

PKR tahu kes ini kes besar kerana bukti yang cukup sahih yang dikemukan Raja Petra. Jika mereka tidak bertindak segera dengan cara menipu maka mereka akan hancur dalam PRU akan datang. Tetapi sejauh manakah mereka mampu berbohong?" -Klik sini

Friday, February 10, 2012

KANTOI TERKINI..!!! VIDEO SEKS ANWAR YANG PALING AWAL DIRAKAM BAKAL TERSEBAR...???


Ishhh...nak kasi tahu ke tidak ni, ek? Aku agak teragak-agak untuk bagitahu korang tentang satu benda ni. Tapi ia melibatkan Anwar dan "hobi"nya...

Actually, aku dapat tahu tentang perkara ni dari "ex-inner circle" Anwar sendiri. Lama aku menyembang dengan dia. Dan dia ada beritahu aku tentang sesuatu...

Ya. Video. Bukan! Bukan video kat Pat Pong tu. Video ni dirakam di dalam negara, bukan kat luar negara. Dan paling best, Anwar memang 'beraksi' panas dalam video tuuu..!!!

Aku sure sangat pasal 'rahsia' ni. Dan aku tahu bahawa orang-orang tertentu saja yang boleh sahkan kebenaran 'rahsia' ni...aku kasi hint salah sorang yang boleh sahkan, "Tun Hanif Omar".

Nak tahu lanjut? Heheheheeee...nanti la aku cerita bila masa sesuai. Sekarang ni bukan masanya lagi. Kasi Anwar settle dulu dengan Saiful, video Omega dan Pat Pong. Lepas semua tu keluar, baru aku reveal tentang video tu..! Heh!

Sabar laaaaa....kena ikut turn, kan? Hahahahaaaaaa....aku confirmed.

GEMPARRR...!!! VIDEO INI AKAN SELAMATKAN ANWAR DARI VIDEO PAPAGOMO..???!!!



Aku takmau cakap banyak kali ini. Tapi video kat atas ni akan menyelamatkan Anwar dari video yang disiarkan Gomo dulu..???

Sampai sekarang persoalan pasal video ni belum terjawab. Gomo dan rakan-rakan bloggers emua dah jawab. Kat balai pun diorang dah jawab, kat mahkamah pun dah jawab...

Yang belum jawab ialah Anwar sendiri...

So korang tengok la video kat atas tu. Manalah tahu video tu akan mampu selamatkan Omega Ibrahim..ehhhh..Anwar Berahim....

HANYA KERANA DIA KETUA UMNO, DIA DIPUKUL RAMAI-RAMAI DENGAN BESI DAN KAYU...



Adoi laaa...hanya kerana lelaki ini menjadi ketua UMNO cawangan, dia dipukul oleh sekumpulan puak-puak PAS....

Peliknya, ada antara puak-puak PAS tu yang berserban...naik kereta evo rally art yang diconvert jadi wira pulak tuh...heh!

20 pukul sorang pulak tu...heh! Ada teloq ka takdak teloq ni...?

Memang hebat puak-puak PAS ni. Matlamat menghalalkan cara. UMNO punya pasai pukul pakai besi U-lock motosikal pun dibolehkan...hukumnya sunat kottt..???

Islam jenis ni ka yang PAS ajar pada pengikut-pengikutnya? I just wonder...

Video credited to Detguaq...heh! Kin salam kat Tajuddin...heh!

GEMPARRR..!!! INSIDEN GADUH KFC: MALAYSIAKINI DAN DAP CETUS API PERKAUMAN..!!!

dap racist

Kecoh di internet mengenai pergaduhan seorang pelanggan Cina dan pekerja KFC yang hangat meletup di Youtube. Malaysiakini melalui wartawan berbangsa Cinanya, Kuek Ser Kuang Keng.

Petikan utama dari Malaysiakini

Dalam berita itu, Danny Ng nafikan keluar kata-kata “Cibai punya Melayu!” dan “Melayu babi”. Itu katanya dalam sidang akhbar yang dibuat di pejabat MP DAP Segambut.

Persoalannya, boleh ke kita percaya bulat-bulat kenyataan Danny Ng? Betul ke ceritanya? Hanya kerana dia buat kenyataan dan mengadu pada pemimpin DAP, maka kita boleh judge budak Cina tu tak salah?


Wartawan Malaysiakin “quote” yang bersikap perkauman dan menyebelahi Danny Ng saja?

Wartawan Malaysiakini, Kuang Keng, hanya menyatakan respon dari penonton rakaman video itu di youtube yang memaki hamun.

Tapi, dia langsung tak quote atau pandang pada komen dari SAKSI INSIDEN yang turut menulis komen di youtube tersebut. Jadi bagaimana dengan petikan laporan ini yang dipetik dari Mynewshub.my ini?


Petikan dari Mynewshub.my yang menyatakan komen dari saksi insiden.

Dan bagaimana pula dengan kenyataan ini yang dipetik dari ruangan komen youtube tersebut? Siapa yang racist sebenarnya?

Justeru, saya merayu kepada SAKSI-SAKSI INSIDEN itu untuk tampil menghubungi saya melalui FB untuk memberi keterangan insiden yang sebenar, khususnya Tempewarrior dan cynerji.

Salah satu komen yang dipetik dari youtube tersebut, hasil reaksi laporan Malaysiakini?

Pada saya, dalam hal ini, Malaysiakini cuba memberikan imej berat sebelah kepada Danny Ng dengan mengenepikan kenyataan sebenar dari komen saksi insiden. (Saya cuba cari komen tersebut, tapi takde, dipercayai di”flag” sudah…)


Kenyataan Danny dibuat melalui DAP. Tepatkah pilihan Danny atau dia sebenarnya memang “sehati sejiwa” dengan parti ultra-kiasu itu?

Mengapa Danny memilih untuk mengadu melalui DAP? Bukankah semua rakyat tahu betapa chauvinist dan ultra kiasunya DAP? Bukankah MCA menyediakan Biro Aduan Awam melalui Datuk Micheal?

MCA lebih reliable memandangkan mereka lebih adil dalam menjaga keharmonian kaum dan memenuhi semangat 1Malaysia. Justeru pada saya, ini menandakan Danny sendiri merupakan seorang yang agak racist…

Mangsa sebenar dalam kes ini adalah para pekerja KFC I-City yang dimaki hamun begitu hina sekali dan kini dikatakan berdepan dengan tindakan disiplin dari pengurusan KFC.

Pengurusan KFC akan ambil tindakan disiplin terhadap pekerja terlibat?

Mungkin ada yang setuju bahawa “customer is always rite”. Tapi pada saya, tidak semestinya begitu…

Apakah seorang pelanggan itu berada dipihak yang benar sekiranya berkata pada kita “Cibai la lu punya mak bapak!”, atau “Babi la Islam yang kamu sembah tu” (sorry, saya tak berapa pandai beri contoh menghina Islam sebab tak pernah buat”).

Sekiranya dimaki, dihina, dicarut dan dikutuk semahu-mahunya begitu, apakah “customer” itu masih lagi dianggap “semua betul”? Atau kita meletakkan akal di bawah tapak kaki sendiri untuk “menelan” segala yang dihamburkan?

Pada saya, tindakan DAP ini melambangkan bahawa mereka sendiri bersikap berat sebelah, tidak adil dan menambah api perkauman dalam insiden ini.

Sebagai menghayati keharmonian kaum, 1Malaysia dan merujuk kepada Islam terlebih dahulu, saya menggesa agar pihak tertentu mengambil inisiatif menyiasat perkara ini sebelum ia menjadi lebih parah.

InsyaAllah, sekiranya saya diberi kesempatan, saya akan ke KFC I-City untuk dapatkan penjelasan dari para pekerja KFC tersebut. Jangan cuba bermain api, harap maklum.

Berikut adalah video tersebut:


Sumber: Klik sini

GEMPARRR..!!! MANA LAGI AZMIN, SUHAIMI "RAJA PASIR" DAN AMIRUDIN SHARI NAK LARI..???!!!


Penulis blog kontroversi, Raja Petra Kamarudin (RPK) mengemukakan dua nama pemimpin Pakatan Rakyat iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, Mat Suhaimi Shafiei dan ADUN Batu Caves, Amirudin Shari, yang didakwanya terlibat di dalam skandal penyelewengan pasir di Selangor.

Selain itu, pemilik laman Malaysia Today itu turut mengemukakan beberapa dokumen berupa surat permohonan mengorek pasir di kawasan seluas 45 ekar di Dengkil, Selangor, cek-cek bank, borang kemasukan wang di Affin Bank serta transkrip rakaman perbualan telefon antara Mat Suhaimi dan kontraktor pasir.

Menurut RPK, Mat Suhaimi dan Amirudin merupakan Pengarah Syarikat Double Dignity (M) Sdn Bhd yang mengemukakan surat permohonan mengorek pasir dari syarikat Kumpulan Semesta Sdn Bhd yang merupakan anak syarikat milik penuh Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor.

Penulis itu mendakwa bahawa Mat Suhaimi dan Amirudin menetapkan gaji mereka di syarikat itu sebanyak RM5,000 sebulan dan telah meminta wang dari kontraktor pasir untuk melobi bagi mendapatkan kelulusan permohonan tersebut.

“Pada 23 Mei 2009, sekitar jam 5 petang, satu mesyuarat telah diadakan di antara kontraktor pasir dan Mat Suhaimi di Sunway Hotel di Seberang Perai, Pulau Pinang. Mesyuarat tersebut diadakan untuk membincangkan mengenai projek perlombongan pasir di Selangor.

“Pada 18 Januari 2010, Double Dignity (M) Sdn Bhd telah mengemukakan surat permohonan melombong pasir di Dengkil (Sepang, Selangor), di kawasan seluas 45 ekar. Surat tersebut diberi salinan pada Mat Suhaimi dan Amirudin Shari. Amirudin menyokong surat tersebut dan menurunkan tandatangan sokongan surat permohonan itu.

Selain itu, RPK mendakwa Mat Suhaimi telah meminta wang sebanyak RM3,000 pada lebih kurang jam 10 pagi, 15 Ogos 2009, dan diberikan pada keesokannya sebelum menerima RM2,000 wang tunai dalam satu pertemuan di bilik 1514, Hotel Pearl View di Pulau Pinang pada 10.30 pagi, 25 Ogos kemudiannya.

Seterusnya, penulis itu menyatakan bahawa Mat Suhaimi telah meminta ‘Perbelanjaan Ramadhan’ dari kontraktor pasir itu sebanyak RM35,000 pada 9 September 2009 dan malam berikutnya wang tunai sejumlah yang diminta itu bertukar tangan di Restoran Nasi Kandar di USJ12, Subang Jaya, Selangor.

RPK menjelaskan bahawa Mat Suhaimi memberi alasan kepada kontraktor pasir itu bahawa wang tersebut digunakan untuk mendapatkan kelulusan dari Syarikat Kumpulan Semesta Sdn Bhd dan membayar kepada beberapa orang di dalam syarikat tersebut.

Kemudian pada 16 September 2009, Mat Suhaimi juga dikatakan telah meminta kontraktor terbabit menganjur dan membiayai satu ‘majlis berbuka puasa’ dan meminta bayaran RM5,000 sebagai Pengarah Syarikat terbabit.

Menurut RPK lagi, segala permintaan Mat Suhaimi itu kemudiannya dipenuhi oleh kontraktor pasir berkenaan pada 17 September pada majlis yang diadakan di Hotel Legend di sini.

“Beberapa hari kemudian Mat Suhaimi menghubungi lagi kontraktor berkenaan untuk membayar sebanyak RM10,000 bagi sambutan ‘Jamuan Hari Raya’. Pada 30 September 2009, kontraktor pasir itu bertemu dengan Mat Suhaimi di Jaya Jusco di Klang dan menyerahkan wang tersebut,” tulis RPK lagi.

RPK juga menyatakan bahawa pada 5 Januari, Mat Suhaimi meminta lagi wang sebanyak RM50,000 dari kontraktor berkenaan dan wang tersebut telah dimasukkan ke dalam akaun sebuah syarikat rakan baiknya, A&L Norash Enterprise di Affin Bank, Klang, pada 11 Januari 2010.

Penulis itu turut menyiarkan transkrip rakaman telefon di antara Mat Suhaimi dan kontraktor berkenaan ketika proses tersebut.

SC: …itulah…pasal yang YB mintak 50 ribu nak ape…nak pakai 50 ribu boleh takde masalah…dalam minggu depan boleh?

Mat Suhaimi: Dalam minggu depan ye…

SC: Pasal saya nak setelkan akaun sikit…

Mat Suhaimi: Okay…

SC: Lepas tu takde masalah lah…

Mat Suhaimi: okay, okay, okay, hari Isnin boleh?

SC: Hari Isnin boleh…lagi satu YB…say mintak tolong satu…saya di Batang Kali ada tanah…geran…nak keluar pasir…pasir banyak lagi tu…

Mat Suhaimi: Berapa besar tanah tu?

SC: Dia 100 lebih ekar…

Mat Suhaimi: Nanti saya bincang dengan Azmin….tapi kena bayarlah…Azmin sedang collect duit untuk pilehanraya…

SC: ah, okay, okay…nanti kita bincang.

Pada 11 Januari 2010, perbualan Mat Suhaimi dan kontraktor itu didakwa seperti berikut:

SC: Konfirm ye nombor ini?….Affin Bank ni?…

Mat Suhaimi: Confirm, confirm, confirm…

SC: Ni company…company siapa ni YB?

Mat Suhaimi: Ini….company…yang supply….yang buat event….

SC: okay, okay, okay, okay…confirm ye boleh masuk ye?

Mat Suhaimi: Ya, ya…

SC: Takut lah…nanti tak sampai kepada YB…

Mat Suhaimi: Jangan risau…okay…

SC: Nanti kalau boleh saya contact YB lah…so ini saya masukkan 50 ribu dalam akaun ini…confirm ye…

Mat Suhaimi: ha, okay, okay…yang Amir punya ada dengan Amir…
Pada 24 Jun 2010, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohammad Nazri Abdul Aziz menjelaskan bahawa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) masih lagi belum selesai menyiasat skandal pasir di Selangor dan masih meneruskan siasatan.
Sementara itu dalam perkembangan yang sama RPK semalam mendedahkan bahawa kematian rakannya, Datuk Patrick Wong Kie Yik, mempunyai hubung kait dengan skandal penyelewengan pasir di Selangor yang turut membabitkan pemimpin Pakatan Rakyat di negeri itu.

Dalam penulisannya di laman Malaysia Today, RPK menyatakan bahawa sebab kematian mendiang bukanlah disebabkan terjatuh dari balkoni, sebaliknya ahli perniagaan itu telah dibunuh.

Menurut RPK, ketika bertemu dengan mendiang pada Oktober 2009, ahli perniagaan itu memaklumkan usahanya itu dan berjanji pada penulis tersebut untuk membekalkan segala maklumat yang diperoleh untuk disiarkan di dalam Malaysia Today.

“Seorang kawan baik saya telah dibunuh dan saya ingin tahu mengapa. Sekarang, selepas hampir tiga tahun, saya memiliki bukti yang akan mendedahkan cerita ‘rasmi’. Sumber dalaman memberitahu saya ia bukan rompakan, ia satu pembunuhan berkait dengan perniagaan.

“Ini kerana selepas pertemuan di United Kingdom, Patrick meminta tempoh sebulan untuk mengumpul maklumat mengenai sindiket perlombongan pasir di Selangor, bererti pada November saya boleh mula menyiarkan pendedahan itu tetapi ia tidak berlaku.

“Beberapa minggu kemudian, Patrick dibunuh. Polis kata mendiang maut kerana terjatuh tetapi laporan bedah siasat mendapati kematiannya disebabkan kecederaan di kepala dan leher (seperti dicekik),” katanya yang dipetik dari laman web berkenaan.

Justeru, RPK berikrar untuk mencungkil dan mendedahkan segala bukti penyelewengan pasir serta rasuah yang didakwa didalangi oleh beberapa pemimpin Pakatan Rakyat meskipun skandal tersebut diketahui oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.– Mynewshub.my

PANASSS..!!! USTAZ FATHUL BARI BUKAN ULAMA MUDA UMNO...

fathul bari

Ramai yang menganggap bahawa Ustaz Fathul Bari merupakan Ulama Muda UMNO. Ramai juga yang melabelkan beliau sebagai Ulama UMNO dan nama-nama lain yang seumpamanya. Namun, saya tidak pernah begitu dan tidak pernah mengakui bahawa Ustaz Fathul Bari adalah Ulama UMNO.

Siapa yang melabelkan Ustaz Fathul Bari begitu pun saya tak tahu. Setahu saya, menurut Islam, tiada gelaran ulama UMNO dan sebagainya. Tidak ada. Yang ada selama ini ialah Ulama PAS dan merekalah yang mempelopori label-label sebegitu.

Misalnya, Mufti Besar Perak, Tan Sri Harussani Zakaria pernah dilabelkan sebagai Ulama PAS kerana menyuarakan pendapatnya yang agak bertentangan dengan dasar Islam. Atas nasihat tersebut, kerajaan mengkaji semula apa yang dikatakan Harussani dan kes tersebut akhirnya selesai secara baik.

Namun, Harussani dilabel pula sebagai ulama UMNO apabila mengeluarkan kenyataan yang mahu melihat umat Islam bersatu di bawah satu payung politik memandangkan isu politik sering mencetus pepecahan. Teruk beliau diselar, dikecam, dikutuk puak-puak PAS, khususnya Ketua Penerangan PAS Perak.

Begitu juga dengan nasib Ustaz Fathul Bari dan seorang lagi Ustaz yang “glamour” di Youtube, Ustaz Kazim. Mereka berdua dilabel sebagai Ulama UMNO.

Padahal, menurut Islam, ditegaskan tiada istilah ulama UMNO mahu pun ulama PAS, ulama Hamas, ulama Republika atau ulama yang berpaksikan politik.

Yang wujud sebenarnya ialah ULAMA ISLAM. Itu saja.

Islam tidak pernah meletakkan label parti pada golongan ulama meskipun mereka terlibat dengan politik atau menjadi ahli politik. Sebagai contoh, para Khulafa’ Urrasyidin yang pernah memerintah di zaman para sahabat dahulu juga merupakan ahli politik yang bukan calang-calang orangnya.

Mereka terpaksa berhadapan dengan pelbagai rintangan politik busuk para pemimpin Yahudi, Nasrani dan sebagainya, serta pada masa yang sama terpaksa mentadbir negara Islam peninggalan Rasulullah SAW dengan pembawakan politik yang lebih bijaksana.

Bukan mudah untuk mengawal puak-puak Yahudi yang sentiasa tidak puas hati terhadap Islam, bukan? Mereka lebih hebat ilmu Islam mereka bukan? Mengapa mereka tidak digelas ulama itu atau ulama ini?

Begitu juga dengan ulama seperti Muawwayah Bin Abu Sufyan yang berpolitik. Mengapa tidak digelar ulama ‘muawaayiahi”? Mengapa tidak pula ulama kemudiannya digelar ulama “Abassiyyah”, “Uthmaniyyah”, “Fatimiyyah” dan sebagainya?

Pada saya, Ustaz Fathul Bari merupakan seorang ulama Islam yang muda dan kita sangat beruntung untuk memiliki seorang ulama yang begitu hebat bersuara. Beliau vokal menyuarakan pandangannya menurut Islam. Menegur atau menyokong, adalah merupakan kewajipan untuk golongan ulama sepertinya. Yang mana betul menurut Islam, maka betullah dan begitu juga sebaliknya.

Itulah fungsi ulama sebenarnya tanpa kira ulama muda atau tua. Setiap permasalahan sewajarnya dirujukkan dahulu kepada Islam untuk dijadikan garis panduan dan tindakan selanjutnya. Itu yang perlu dan wajib diamalkan. Dan positifnya, itulah yang dipraktikkan oleh kerajaan pimpinan UMNO sejak zaman berzaman.

Namun seperti biasa, sudah kerja dan sifat pembangkang, khususnya PAS, itulah yang mereka cemburukan. Mereka cemburukan kejayaan UMNO memakmurkan Islam secara muamalah dan dasar kerajaannya. Malah, para ulama Islam di Al-Azhar pun mengiktiraf Malaysia sebagai bayangan “Madinah Al-Munawwarah’, tapi pemimpin PAS pulak yang enggan menerimanya…

Justeru, saya menyeru agar Ustaz Fathul Bari meneruskan usaha beliau tersebut dan semoga lebih banyak lagi “Fathul Bari” yang akan muncul bersama UMNO bagi meneruskan kesinambungan mengimarahkan Islam, memartabatkan Melayu, mendaulatkan Institusi Raja-Raja Melayu dan Tanah Melayu ini. Allahu Akbar!


Sumber: Klik sini

LAWAK PAGI INI..APAKAH BEZA PAS DI ZAMAN FADHIL NOOR DAN POK NIK AJIS?


Sejak PAS bergabung dengan PKR dan DAP pada 2008, PAS sudah berubah banyak sangat. Sampai perkara yang mementingkan Islam pun ditolaknya atas alasan "tahaluf siyasi"...

Aku nak tanya, istilah atau perlaksanaan "tahaluf siyasi" ni tak wujud ke di zaman Datuk Fuad dulu? Masa zaman Yusof Rawa? Dan zaman Fadhil Noor pun tak wujud lagi ke "tahaluf siyasi" ni?

Ada satu persoalan yang aku nak lontarkan pagi ni..apakah bezanya PAS di zaman Ustaz Fadhil Noor dan PAS di zaman Pok Nik Ajis? Sengaja aku tak sebut nama Hadi sebab dia bukannya ada kuasa dalam PAS dah sekarang...

Thursday, February 9, 2012

BUKTI TERKINI..!!! DAP BELA CINA RACIST..!!!

Hanya kerana ayam goreng, terjadi pergaduhan di antara seorang pelanggan berbangsa Cina dengan beberapa pekerja restoran makanan segera Kentucky Fried Chicken (KFC) di cawangan rangkaian makanan segera itu di I-City, Shah Alam.

Menurut individu yang memuat naik rakaman insiden tersebut, TheAMOTimes, pelanggan berbangsa Cina itu tidak dapat menahan sabar apabila terpaksa menunggu selama satu jam untuk mendapatkan ayam goreng KFC di restoran berkenaan.

“Bila sampai gilirannya, sudah tidak ada lagi ayam goreng (yang sedia untuk pelanggan) untuknya. Ia mencetuskan pergaduhan tersebut,” kata TheAMOTimes.

Seterusnya, pelanggan itu naik berang dan memaki hamun para pekerja serta pihak pengurusan restoran berkenaan sehingga menjengkelkan ramai pelanggan yang melihat perlakuan melampau lelaki Cina itu.

Menurut saksi yang turut berada di tempat kejadian Tempewarrior yang meninggalkan komennya di youtube itu berkata rakaman video tersebut seolah-olah di salahertikan oleh pemuat naiknya dan menegaskan bahawa pelanggan Cina itulah yang memulakan api pergaduhan tersebut.

“Video ini sangat mengelirukan…saya berada di sana…pelanggan Cina itu kata ‘cibai punya Melayu’, jadi bagaimana? Tak boleh dihentam? Apakah pelanggan itu berhak untuk memaki hamun dengan membabitkan kaum lain?,” ujarnya menjelaskan perkara sebenar.

Kenyataan Tempewarrior juga dikuatkan dengan seorang lagi saksi, cynerji, yang menyatakan bahawa pelanggan itu mencaci pekerja KFC itu dengan kata-kata ‘Melayu babi’ sehingga menyebabkannya dipukul.

“Pelanggan yang gagal membeli ayam goreng itu (kerana sudah habis) menengking kuat pada lelaki Melayu di kaunter tersebut dan menyebabkan mereka keluar dari situ untuk memukulnya. Saya sendiri berada di situ. Jangan salahkan KFC, salahkan pelanggan yang tidak berpelajaran tersebut,” katanya.

Bagaimanapun, pelanggan tersebut dalam kenyataannya bersama ADUN DAP Segambut, Lim Lip Eng, hari ini menafikan dirinya bertindak melampau sehingga mencetus insiden yang mampu mencetus isu perkauman di ibu negara itu.

Dalam penafiannya, dia menyatakan tidak melakukan sebarang provokasi atau perkataan-perkataan yang bersifat diskriminasi perkauman terhadap para pekerja KFC di I-City itu.

Dalam perkembangan terkini, sebuah restoran KFC di Seksyen 13, Shah Alam dikatakan terbakar hari ini dan ada pihak yang cuba mengaitkan insiden tersebut dengan peristiwa yang tercetus di I-City itu.

Sumber: -Mynewshub.my

PANASSS..!!! LEBIH 30 JAWATAN KOSONG DITAWAR DALAM UMNO..???!!!


Dikhabarkan UMNO kini sedang menawarkan banyak jawatan kosong yang sudah agak lama terbiar tidak diisi. Tak silap aku, lebih kurang 30 kekosongan jawatan tersebut dan dikehendaki segera.

Antara kriteria yang diperlukan bagi jawatan-jawatan tersebut ialah:

1. Menambah baik peranan Islam di dalam UMNO.
2. Membudayakan Islam dan akhlaknya di dalam UMNO.
3. Mempelopori pakaian menutup aurat di dalam UMNO.
4. Membersihkan nama UMNO berdepan dengan persepsi buruk/fitnah Pakatan Haram.
5. Menguatkan kefahaman Islam/Aqidah di kalangan penyokong UMNO.
6. Meneruskan konsep mempertahankan bangsa Melayu dari dicabar pihak lain.
7. Memperjelaskan sifat nasionalisma yang dituntut di dalam Islam.
8. Mempertahan dan mendaulatkan Institusi Raja-Raja Melayu dari konteks Islam.
9. Mempertahan dan mendaulatkan Tanah Melayu.
10.Buat semua yang di atas tanpa mengharapkan sebarang balasan.

Kriteria calon adalah sangat mudah:
1. Hanya perlu buktikan pengetahuan agamanya lebih dari Exco Agama Selangor yang baru sahaja.

*Perhatian, semua jawatan tersebut adalah sukarela dan tidak bergaji, dibuat lillahita'ala.


Sebenarnya dulu boleh dikatakan semua penyokong dan ahli UMNO menjawat jawatan tersebut dan memiliki semua kriteria di atas. Hari ini pun masih ada ramai lagi, namun agak kurang dan perlu ditambah baik serta diisi semula (refresh).

Siapa yang berminat boleh apply pada diri sendiri.

P/s: Pada aku, dari berjuang di luar dan kira nak bangkang je, lebih baik digunakan sistem ISLAH yang lebih digalakkan dalam Islam..!!!

PERSOALAN: SAMPAI BILA ANWAR NAK MALUKAN KELUARGA, PENYOKONG, PAS DAN DAP..?

anwar bubka

Sebenarnya saya tidak sedikit pun teruja dengan penyiaran beberapa keping gambar mirip Anwar di majalah porno, Bubka, di Jepun. Sememangnya mungkin itu salah satu cara majalah porno itu menyiarkan berita-berita “bintang porno” Asia dan mungkin Anwar adalah salah seorang darinya…

Saya lebih ‘concern’ berkenaan isteri, anak-anak, sanak saudara, sahabat handai dan penyokong-penyokong Anwar. Begitu juga, saya agak ‘concern’ terhadap kesan ‘publisiti’ itu terhadap sekutu politik Anwar, khususnya PAS.

Saya percaya, Kak Wan sedar dah tahu tentang kegemaran suaminya itu. Saya pernah diceritakan oleh mereka-mereka yang rapat dengan keluarga Anwar bagaimana rumahtangga Ketua Pembangkang dan Presiden PKR itu bergoncang hebat disebabkan oleh tabiat buruk “pemimpin anugerah Tuhan” itu.

Dalam salah satu ceritanya, sudah kali Kak Wan pernah ‘lari’ dari rumah dan berjumpa dengan bekas ‘ibu bapa angkat’ Anwar. Siapa ibu bapa angkat Anwar itu? Siapa lagi kalau bukan Ayahanda Tun M dan Bonda Siti Hasmah…

Saya tertanya-tanya, sampai bila anak-anak, sanak saudara, sahabat handai dan para penyokong Anwar perlu termakan pujuk rayu simpati serta pembohongan Anwar yang tidak bertepi? Sampai bila mereka mahu Anwar terus memperbodoh-bodohkan mereka demi kepentingannya sendiri?

Kalau orang seperti Azmin, Saifuddi Nasution dan mereka yang berjawatan tinggi dalam PKR tak mengapalah sebab mereka ‘masyukkkk’ dan ‘kenyang’ setiap bulan. Tapi bagi penyokong-penyokong lain bagaimana? Masuk angin keluar asap la mereka…

Saya juga yakin bahawa semua pemimpin PAS dan DAP tahu tentang ‘rahsia’ Anwar yang bukan lagi rahsia. Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu merupakan orang yang bertanggungjawab memberikan gelaran ‘Al-Juburi’ kepada Anwar. Sudah tentu dia sudah sebarkan ‘rahsia’ Anwar tu kepada kepimpinan PAS yang lain..

Begitu juga dengan Karpal. Dia Pengerusi DAP dan pernah dengan angkuh, yakin dan garang menempelak Tun M untuk menyiasat Anwar atas dakwaan liwat di dalam Parlimen dahulu. Katanya, dia ada bukti kukuh untuk dakwaan tersebut. So? Apa sangat yang menghalang Karpal untuk mendedahkan ‘rahsia’ itu kepada kepimpinan DAP pula? Heh!

Sekiranya dilihat pemimpin-pemimpin lain yang ada maruah di seluruh dunia yang dikatakan terlibat dengan salah laku seks, sudah tentu ia akan menyebabkan mereka meletak jawatan segera.

Contoh yang terbaru ialah di India di mana 3 orang Menteri meletak jawatan serta merta ekoran ‘kantoi’ menonton video lucah di dalam dewan sidang negeri. Laxman Savadi, CC Patil dan Krishna Palemar itu bukan Islam, tapi mereka punya maruah untuk meletak jawatan ekoran ‘dikantoi’kan.

Itu hanya ditonton sahaja melalui tablet, bukan melakonkan aksi seks! Tapi Anwar, meskipun ‘dikantoi’kan dengan aksi panas, rakaman video pula disahkan pula pakar antarabangsa yang tidak berpihak, saksi-saksi pula bermubahalah bersaksikan nama Allah dan Kitabullah, tertinggal pula jam tangan Omega, itu pun masih tak mahu mengaku?

Nampaknya Anwar memang tak tahu malu dan tidak bermaruah. Malah saya yakin, maruahnya lebih hina berbanding 3 orang Menteri di India itu. Itu belum lagi disebut nama mereka-mereka yang letak jawatan akibat skandal seks seperti Bill Clinton dan lain-lain. Bukan saja Anwar memalukan negara, Anwar turut memalukan pembangkang yang mendokongnya selama ini…

Justeru, saya menggesa kepada mereka-mereka yang menyokong Anwar selama ini supaya menggunakan otak dan akal mereka untuk berfikir secara rasional serta mengkaji kembali sokongan mereka terhadap petualang negara itu. Layaknya, Anwar wajar dibuang negara saja dan berambuslah ke Israel yang mahu dilindunginya itu!

Nentanyahu sudah tentu menunggu Anwar dengan tangan yang terbuka!


Sumber: Klik sini...

DEBATE KJ-RAFIZI: RAFIZI TERUK DIBELASAH, TAPI AKU TETAP TAHU SIAPA KJ...


Aku dah tengok debate antara KJ dengan Rafizi. Memang hebat. Kalau mudah terpengaruh dengan kehebatan KJ dalam debate tu, dah tentu korang akan buat u-turn sokong Ketua Pemuda UMNO yang terkenal dengan sorakan "KJ rasuah..KJ rasuah..".

Aku akui kehebatan KJ. Kalau la aku tak ingat apa yang KJ buat dulu masa Pak Lah berkuasa, dah tentu aku desak Najib jadikan KJ sebagai Menteri. Dia memang hebat memperbodoh dan memperbudakkan Rafizi...

Kalau aku jadi Rafizi, dah tentu aku duduk terus kat London. Malu nak balik sini lagi dah..KJ perbodohkan Rafizi begitu saja! Just easy as you snap your finger tips...

Tapi, aku takkan lupa apa yang KJ dah buat masa zaman Pak Lah dulu. Terus terang, aku takkan lupa. Banyak sangat yang aku dengar dari sumber-sumber yang sangat berkreadibiliti...

Cuma, buat masa ni aku terpaksa pendamkan dulu. Bukan masanya lagi. Aku simpan peram dulu semua tu. Bila tiba masanya nanti, aku strike jer...heh! No mercy for somebody like him...

But he's still my brother in Islam. Dont' forget that. Apa-apa pun, cerita lepas PRU..heh!

P/S: Sehina-hina KJ, hina lagi Rafizi..! Hahahahahaaaaaa...sokong penjubooorr..!!!

PAK SAM FELDA TAK SEDAR LAGI KE DIJADIKAN BUAH CATUR "SESEORANG"..?


Penulis mendapat tahu bahawa masih ada ketidak puasan hati dari Ketua Peneroka Kebangsaan, Shamsuddin Othman atau lebih dikenali sebagai Pak Sam, mengenai penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia yang dijadualkan selewat-lewatnya pada April ini.

Ditambah pula tentang luahan ketidak puasan hatinya kepada Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad, yang dilantik oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, untuk mengetuai Felda dan sekaligus disarankan untuk dijadikan Pengerusi Koperasi Permodalan Felda (KPF).

Pada penulis yang mengikuti perkembangan mengenai isu ini dari kedua-dua belah pihak, semua ketidak puasan hati Pak Sam tersebut hanyalah berpunca dari faktor salah faham, emosi dan “dicucuk” oleh segelintir pihak yang berkepentingan.

Penulis mengambil kira dari sudut kedua-dua belah pihak dan tidak pula menyebelahi mana-mana pihak serta cuma mahu melihat perdamaian di antara mereka yang bertelagah tidak akan mengganggu kelancaran penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia, itu saja.

Pak Sam misalnya mempersoalkan mengenai RM1.5 bilion yang dikatakan ‘hilang’ dari Felda selepas penyenaraian tersebut dan bertanyakan tentang bagaimana syarikat perladangan terbesar di dunia itu mahu menampung kembali kehilangan wang tersebut.

Menurut Pak Sam, Felda membelanjakan sejumlah RM1.9 bilion untuk operasi syarikat secara keseluruhan termasuk perbelanjaan bagi tujuan kebajikan para peneroka, manakala Felda hanya mendapat sekitar RM508 juta sahaja selepas penyenaraian FGVH.

Untuk makluman Pak Sam, sebenarnya selepas penyenaraian FGVH itu Felda hanya akan menjaga kebajikan para peneroka sahaja di seluruh negara manakala FGVH pula akan bertanggungjawab untuk menjaga seluruh pengoperasian Felda yang lain, termasuk soal kos penanaman semula, baja dan semua operasi berkaitan dengan ladang para peneroka.

Pak Sam tak seharuskan risau atau takut memandangkan Perdana Menteri pun sudah beri jaminan bahawa kebajikan yang diterima para peneroka tidak akan berkurangan sedikit pun, malah sekiranya diberikan rezeki lebih oleh Allah SWT, KPF akan mendapat lebih dari jangkaan.

Pak Sam tidak percayakah bahawa rezeki itu dari Allah?

Untuk makluman Pak Sam juga, RM508 juta itu diberikan tetap kepada Felda setiap tahun dan FGVH dijangka akan berikan lebih banyak wang kepada Pak Sam serta rakan-rakan serta jangan risau lagi mengenainya.

Selepas FGVH disenaraikan di Bursa Malaysia, dianggarkan saham FGVH bernilai RM20 bilion di mana KPF adalah pemegang terbesar saham tersebut dan dengan pegangan majoriti katakanlah 30 peratus, maka pegangan itu dianggarkan berjumlah RM6 bilion, jauh lebih banyak dari apa yang Pak Sam dan rakan-rakan dapat sebelum ini.

Jadi, harapnya Pak Sam usah risau mengenai perkara tersebut lagi selepas ini dan sekiranya terdapat sebarang kemusykilan, bolehlah dirujuk kepada Perdana Menteri sendiri.

Sekiranya Perdana Menteri sibuk, Pak Sam boleh hubungi beliau melalui Facebook atau Laman Twitter, insyaallah akan dilorongkan jalan kepadanya untuk menjawab kemusykilan Pak Sam tersebut.

Pak Sam menyatakan Jawatankuasa Perunding Peneroka (JKPP) dipinggirkan dengan kehadiran Unit Seranta Felda yang turun padang menjelaskan isu penyenaraian FGVH kepada peneroka.

Rasa terpinggir tersebut telah menyebabkan Pak Sam menggabungkan JKPP dengan Gabungan Wawasan Generasi Felda yang diketuai oleh Tan Sri Rozali Ismail dan gabungan tersebut adalah berdasarkan kepentingan para peneroka.

Wajar sangatkah tindakan Pak Sam menggabungkan JKKP dengan GWGF yang mana sejarah Rozali memperlihatkan bagaimana beliau membiarkan para peneroka di empat tanah racangan di Felda Gugusan Sg Dusun hampir tergadai segalanya?

Mungkin Pak Sam hanya tahu serba sedikit mengenai latar belakang Rozali berhubung Felda memandangkan tinggal di Johor dan sekiranya berminat untuk mengenali siapa sebenarnya beliau, silalah berkunjung ke Felda Sungai Tengi atau Soeharto.

Kemudian, carilah sahabat karib Rozali yang bernama Mohamad Stap Othman atau Razuwan Nordin memandangkan mereka berkawan sejak dari bangku sekolah lagi dan Pak Sam akan mendapat lebih banyak maklumat mengenainya.

Sahabat-sahabat karib Rozali bukan orang lain, peneroka Felda juga.

Pak Sam pernah dengar cerita tentang ‘pink form’ yang berterbangan pada sekitar tahun 1994 di Felda-Felda tersebut dan mengakibatkan para peneroka di Sungai Choh merempat kehilangan tanah?

Silalah ke sana untuk mendapatkan jawapan dan fikirkanlah kewajaran mengenai gabungan dengan GWGF itu semula.

Sewajarnya, Pak Sam sebagai Ketua Peneroka Kebangsaan perlu beri perhatian terhadap isu yang lebih besar mengenai para peneroka di mana segelintir dari mereka bertindak memfailkan tindakan saman terhadap Felda.

Selain itu, makin ramai peneroka yang menghadapi masalah dalam hal yang berkaitan perwarisan tanah di Felda di mana ada kalangan waris yang tidak berpuas hati dengan isu-isu penanaman semula, wang SITS, mempertikaikan kadar perahan sawit dan sebagainya.

Begitu juga berhubung rungutan para peneroka yang ternanti-nanti tentang isu pinjaman perumahan yang lambat dan tidak selesai-selesai.

Siapa yang sebenarnya bertanggungjawab dalam hal ini jika bukan diletak di atas bahu wakil mereka yang berjawatan besar sebagai Ketua Peneroka Kebangsaa seperti Pak Sam?

Sebagai ketua yang berkaliber, apakah usaha Pak Sam dalam menyelesaikan masalah dan menjaga suara hati para peneroka di saat mereka sangat-sangat memerlukan serta mengapa segala kemelut itu belum juga diselesaikan sehingga sekarang?

Sekiranya benar JKPP itu merupakan tunjang untuk menyuarakan suara para peneroka, mengapa pula timbul isu peneroka menyaman Felda?

Percaya atau tidak, sekiranya ditanya kepada para peneroka itu jelas sekali mereka menjawab bahawa mereka sudah berbuih mulut menyuarakan kepada ketua mereka (JKPP) namun tiada siapa yang mengendahkan rintihan tersebut.

Pun begitu, sebagai seorang peneroka yang diberi jawatan Ahli Lembaga Pengarah Felda, adalah menjadi tanggungjawab Pak Sam juga untuk membantu Felda untuk turun padang memberikan penerangan kepada para peneroka mengenai isu-isu berbangkit.

Namun, mungkin dengan ketiadaan dan sikap endah tak endah Pak Sam telah mengakibatkan para peneroka telah mengalih tumpuan mereka dengan mengadu kepada Persatuan Anak Peneroka Kebangsaan (ANAK) yang diketuai oleh Mazlan Aliman.

Justeru, apakah Pak Sam tidak nampak kesan-kesan yang berlaku akibat kealpaan diri telah menyebabkan terjadinya huru-hara, kekeliruan dan para peneroka merintih mengadu kepada pihak yang punya kepentingan politik seperti itu?

Tidakkah Pak Sam nampak betapa para peneroka terbiar begitu akibat kegagalan diri sendiri yang sibuk mengatur jawatan orang itu dan ini di dalam pengurusan Felda selama ini?

Sedangkan isu sebenar yang lebih besar di depan mata Pak Sam seolah-olah tidak dipedulikan, tapi soal jawatan Pengerusi, Pengarah Besar dan isu dalaman Felda pula yang mencetus kekalutan Pak Sam.

Mengapa hal-hal yang berkaitan periuk nasi yang lebih realistik di depan mata tidak diperjuangkan atau Pak Sam punya agenda dan kepentingan tersendiri apabila turut campur tangan tentang sesuatu yang kuasanya hanya ditentukan oleh Perdana Menteri?

Apakah kepentingan jawatan dan isu dalaman Felda lebih menarik minat Pak Sam sehingga melupakan peranan dan tanggungjawab Ketua Peneroka Kebangsaan yang sepatutnya menjadi ‘jambatan’ antara para peneroka dan Felda?

Pak Sam lebih mementingkan siapa dan apa sebenarnya?

Dan seperkara untuk Pak Sam sematkan di mindanya bahawa takkanlah seseorang yang punya ‘agenda tersembunyi’ akan mengaku di depan ‘buah caturnya’ apabila ditanya tentang tujuan sebenar?

Seorang general perang tidak akan memberitahu ‘kudanya’ untuk menakluk sesebuah negara dan hanya mengarahkan ‘kudanya’ itu untuk membelok ke kiri dan ke kanan sahaja selain memberi ‘makanan’ yang cukup untuk bergerak untuknya, kan?

Penulis faham bahawa Pak Sam tersinggung marah pada Isa atas ketelanjurannya tempohari di satu majlis dan akibat sedikit pergeseran itu ia merebak menjadi lebih emosi apabila ‘dicucuk’ beberapa pihak yang tidak disedari berkepentingan peribadi.

Mungkin benar Pak Sam marah pada Pengerusi Felda, namun ia bukannya menjadi tiket untuk Pak Sam mengeruhkan keadaan dengan bermusuh dengan kepimpinan Felda yang baru itu.

Isa Samad baru setahun jagung dilantik mengetuai Felda dan sudah tentu beliau punya sedikit kelemahan tersendiri untuk mengambil masa menyesuaikan diri dengan para ‘old timers’ yang sudah masak benar dengan Felda seperti Pak Sam.

Namun, untuk menyiram petrol terhadap apa yang berlaku hanya akan membakar dan memarakkan lagi api kemarahan Pak Sam yang akhirnya akan menyebabkan kerugian kepada Felda serta para peneroka sendiri.

Yang manakah satu Pak Sam pentingkan sama ada masa depan Felda dan peneroka yang lebih maju atau ego yang ada pada diri Pak Sam sendiri?

Sekiranya Pak Sam memilih Felda dan peneroka, maka bolehlah saya simpulkan bahawa Pak Sam wajar memberi kerjasama menamatkan perbalahan dengan kepimpinan Felda dan membantu sedaya mungkin mengenai isu yang berbangkit.

Namun sekiranya Pak Sam berkeras juga mahu mempertahankan emosi kemarahan tersebut, penulis fikir Pak Sam wajar fikirkan tentang persaraan jawatannya memandangkan beliau sebenarnya hanya mementingkan kepentingan diri.

Justeru, fikirkanlah yang terbaik untuk para peneroka dan masa depan Felda kerana ia lebih dilihat bersifat mulia, kan? -Mynewshub.my

LAWAK PANAS PAGI INI..!!! RONNIE LIU & TERESA KOK MARAH EXCO AGAMA SELANGOR YANG BARU..!!!

Heh! Tak sampai sebulan jadi Exco Agama, Khalid "gagap" kena marah? Kalau Anwar yang marah dia tu kira okay gak la...

Tapi, Ronnie "The Don" dan Teresa "Cock" pulak dah yang marahhhh..!!! Muahahahahaaaaa......

So camana ni "Ostat" Khalid "Gagap"? Tak mula lagi dah kena marah dah...hari tu orang suruh baca doa tahlil lepas ke tak? Cuba baca Al-Fatihah tengok aku nak dengar...kena tak sebutan makhraj huruf tu? Heheheeeeee....

p/s: Pepagi ni nyakat si Khalid best gak ni...makin gagap la dia hari ni..hahahahahaaaa...

Wednesday, February 8, 2012

KEADAAN TERKINI LANDSKAP POLITIK UMNO KEDAH...?




Hari ni sepetang aku bersama seorang tokoh pemimpin politik Kedah. Haaaa...jangan salah faham. Beliau takdak jawatan apa-apa pun dalam Kedah, tapi pengalaman dan pengetahuannya cukup luas pasal politik Kedah...

Tapi, biarlah aku rahsiakan siapa beliau yang aku maksudkan...

Dan aku rasa, biarlah aku rahsiakan dulu butiran perbincangan kami tadi. Tapi, aku bagitau la hint-hint dulu sikit...kami banyak berbincang pasal politik Kedah dan senario terkini di sana...

InsyaAllah, aku akan reveal sedikit demi sedikit pati perbincangan kami dari masa ke semasa untuk dikongsi bersama...

Dan suka juga aku nak bagitau bahawa mungkin kini aku di KL, tapi rasanya aku tak pernah ketinggalan keretapi mengenai isu-isu dan keadaan politik terkini di Kedah...

Cuma, pada aku, aku tidak hanya bergantung kepada satu sumber sahaja dan tidak mudah tertipu dengan "political surface" yang cuba disogokkan pada aku.

Aku lebih gemar melihat, mendengar dan memahami rakyat berbanding membiarkan aku tertipu dengan gambaran yang cuba diberikan..

Aku bukannya bodoh untuk tidak tahu menilai sesuatu yang genuine atau yang fake atau dibuat-buat. Zahir tidak mencerminkan segalanya...

Justeru, pada aku, adalah lebih adil untuk aku membuat analisis melalui tinjauan aku dari kedua-dua belah pihak sama ada pemimpin sendiri mahupun rakyat yang bakal mengundi nanti...

Perlu diberi perhatian ialah program, aktiviti, gerak kerja dan corak pendekatan yang dibuat sama ada memberi kesan atau sekadar syok sendiri kepada jiwa rakyat...

Rakyat Kedah ni unik sikit corak pemikirannya dan begitu juga landskap politiknya yang agak sukar difahami berbanding corak "straight forward" di sesetengah negeri...

Jadi, jangan cepat buat conclusion itu dan ini sebelum benar-benar faham atau kita akan malu sendiri berdepan dengan politik Kedah...heh!


Dedicated by Duke...

UMNO KEDAH BERLARI LAJU..!!! AKU KETINGGALAN KERETAPI..??? HAHAHAHAAAAA...




Ada orang tak puas hati dengan rayuan aku kepada para pemimpin UMNO Kedah. Dia kata aku ketinggalan keretapi...

Maklum la. Dia tu blogger Kedah yang hebat. Tentu la analisis dia lebih tepat. Lagi pun, dia bukak blog lagi awal dari aku..kan?

Setakat blogger cikai macam aku ni analisisnya boleh di tong sampah saja la kot...hahahahaaaaa..

Dia kata UMNO Kedah dah berlari laju..hebat..baguih..dan hanya 2-3 Bahagian saja yang dok tidoq lagi...

Betoi ka lagu tu? Maknanya apa yang aku tengok, ikut dan perati di Kedah di peringkat bawahan tu selama ni tu "pacuan yang terkuat UMNO Kedah" ka?

Pada aku, UMNO Kedah mampu buat lebih dari itu. Cuma belum masuk gear saja...hahahahaaaaa....

Dalam konteks kebangkitan UMNO Kedah, aku lebih gemar untuk menyebut nama beberapa pemimpin yang bertungkus lumus. Antaranya ialah Tok Bashah, Ku Rahman dan Mukhriz.

Sorry la aku sebut nama 2-3 orang ja sebab nak balancekan dengan 2-3 orang lagi yang tidoq...

Sebenarnya, ada lagi la 5-6 orang yang dah mula turun padang dan buat kerja yang aku tak sebut nama. Baguih. Aku puji. Tapi nampak on the surface saja...maybe sebab baru mula kayuh kot...

Masalah utama ialah perancangan yang tak synchronize. Masing-masing tumpu bahagian masing-masing saja. Lepas tu dok tunjuk hebat diri masing-masing depan PM...

Lobi sampai kat KL ni haaaa..aku tau la...ehhh..aku tak tau..aku tak tau..!

Ada jugak aku jumpa opportunis dalam UMNO Kedah. Depa ni pun dok kacau perjalanan UMNO Kedah..harap brader blogger hebat tu habaq la kat boss boss dia kat atas tu..

Aku? Aku macam aku laaa...tapi yang aku tau, Tok Bashah tak pernah angkat call dari aku...hahahahahaaaaaa....maklum la...blogger terbuang! Heh! Larikkkkkkkkk.....!!!

Dedicated by Duke...

KHALID LAGI TERER DARI GUAN ENG SEBAB BAWA MASUK RM1.9 BILION MASUK SELANGOR..!!!


Khalid Ibrahim dah berbunyi balik. Sebelum cerita Anwar Ibrahim MEMAKSA Yayasan Selangor menyediakan RM300 juta untuknya bagi tujuan peribadi dan aktiviti politik PKR, Khalid Ibrahim perlu terlebih dahulu bercerita tentang ‘kejayaan’ Anwar Ibrahim selaku Penasihat Ekonomi Selangor bergaji seringgit. Maka, diuar-uarkanlah cerita tentang simpanan tunai kerajaan negeri Selangor sekarang yang kononnya sudah mencecah RM1.9 bilion berbanding RM1.2 bilion tempoh yang sama tahun lepas. Dan selepas itu, tentera-tentera Pakatan pun mulai menepuk gendang, meuwar-uwarkan betapa hebatnya kerajaan Pakatan Rakyat mentadbir Selangor sehingga simpanan tunai meningkat begitu banyak sekali, ‘hasil pengurusan’ yang sangat baik, telus dan agung.

Datang dari mana simpanan tunai Kerajaan Negeri Selangor itu? Adakah datangnya dari langit? Atau Khalid Ibrahim telah menemui harta karun yang tertanam dalam perut bumi negeri Selangor?

Sama seperti negeri-negeri yang lain, sumber-sumber tunai Selangor datangnya dari cukai, hasil bukan cukai. Tetapi sedikit berbeza dengan pentadbiran negeri-negeri lain, Selangor ada KELEBIHANNYA iaitu kepandaian Khalid Ibrahim menipu dan memutarbelitkan fakta.


Selepas mengumumkan sekian banyak program untuk rakyat seperti TAWAS, Air Percuma, Tabung Anak Selangor, Mesra Usia Emas, Tabung Anak Masuk Universiti dan sebagainya, berkompang sakan para jurugendang Pakatan tentang kejayaan Khalid Ibrahim menguruskan kewangan negeri. Padahal semua rakyat Selangor tahu, semua program yang dicanangkan itu tidak lain dan tidak bukan hanyalah cerita kosong, Trik dan helahnya mudah, kumpulkan dua tiga orang yang dikatakan dibantu dengan program-program khayalan tersebut, kemudian ambil gambar, masukkan ke dalam media-media milik atau condong kepada Pakatan, selepas itu buatlah pengumuman tentang program berkenaan. Sedangkan apa yang berlaku ialah, setakat itu sahajalah program yang kononnya berkebajikan sangat untuk rakyat Selangor.

Itulah juga yang berlaku dalam hal AIR PERCUMA. Kalau ditanya kepada kebanyakan rakyat Selangor, terutama sekali yang berkeluarga besar, adakah air percuma itu membantu mengurangkan perbelanjaan mereka atau tidak, jawapannya sudah pasti, bil air yang perlu dibayar sekarang berbanding sebelum Selangor diambilalih oleh Pakatan Rakyat berkali-kali ganda tingginya. Sebabnya, AIR PERCUMA yang diberikan hanyalah helah untuk mengaburi pemikiran rakyat Selangor sedangkan bayaran untuk meter padu selepas 20 meter padu berharga lebih tinggi kerana ‘kebijaksanaan’ Khalid Ibrahim mentadbir Selangor.

Begitu juga dengan penjualan serta perobohan hartanah milik Yayasan Selangor dan PKNS serta ‘kerugian’ PKPS serta KDEB yang menyebabkan ratusan juta ringgit hilang begitu sahaja. Gelembong dan penipuan tentang simpanan tunai yang kononnya lebih banyak sekarang ini, tidak lain dan tidak bukan hanyalah permainan silap mata yang serba memalukan serta menghina tahap keintelektualan rakyat Selangor.

Rakyat Selangor sedar tentang ketidakmampuan Anwar Ibrahim selaku Penasihat Ekonomi Selangor. Walaupun pelbagai gambaran hebat diberikan kepada batang tubuh Anwar Ibrahim, sesuatu yang sangat pasti ialah sepanjang Anwar Ibrahim dilantik sebagai Penasihat Ekonomi Selangor, tidak ada satu pun pelaburan dibawa masuk, sebaliknya aset-aset negeri pula dijual oleh PKR dan Pakatan Rakyat.

Apa yang berlaku kepada Yayasan Selangor, PKNS, KDEB dan sebagainya terserlah di dalam Laporan Ketua Audit Negara. Tidak ada satu pun laporan kewangan yang baik distatuskan oleh Ketua Audit Negara kepada entiti-entiti kerajaan negeri. Sebaliknya seperti KDEB dan PKNS, Ketua Audit Negara dalam laporannya memperkatakan tentang kerugian dan ketidakcekapan pengurusan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat.

Begitu juga dengan Yayasan Selangor serta Yayasan Basmi Kemiskinan yang bukan sahaja cuba diranapkan serta objektif penubuhan entiti tersebut dilupuskan, bahkan segala aset mereka turut dirompak dan dijual oleh kerajaan Khalid Ibrahim dengan rakus.

Satu persoalan tentang simpanan lebihan tunai RM1.9 bilion seperti yang didakwa oleh Khalid Ibrahim, mengapa agaknya dalam keadaan negeri mempunyai simpanan tunai yang cukup banyak, bangunan asrama Yayasan Selangor, bangunan-bangunan milik Yayasan Selangor di sekitar Kuala Lumpur dan tanah Yayasan Selangor dijual kepada para pemaju hartanah?


Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! RAFIZI DI SERANG LAGI...!!!

rafizi_baju_kurung

JARANG atau tidak pernah seorang pemimpin UMNO mencebur diri dalam ‘permainan kotor’ apabila berhadapan dengan pihak lawan. Maksud dengan ‘permainan kotor’ ialah menggunakan cara yang kurang beretika seperti menggelar saing politiknya sebagai ‘budak jambu’.

Biasanya yang main cara tidak beretika ini ialah puak-puak pembangkang kerana dengan cara itu sahajalah mereka boleh cari makan pun, disamping memang dah dari azali begitu.

Dalam hal ini penulis nak menyentuh soal Datuk Seri Shahrizat yang secara berkiasa menggelar Rafizi budak jambu. Memanglah tiada nama disebut tapi kita semua tahulah kepada siapa dia merujuk.

Shahrizat ialah menteri kerajaan yang ada akses kepada banyak perkara, mesti dia tahu dunia gelap Rafizi yang cuba diselindung dari mata kita semua. Soal bukti tu soal lain, ini politik bukan mahkamah. Yang PKR tuduh Shahrizat tu apa bukti yang dia ada, nama Shahrizat wujud pun tidak dalam apa-apa dokumen NFC.

Cuma etika sebagai menteri kerajaan itu sahajalah yang menghalangnya (dan menyelamatkan Rafizi dalam masa yang sama) dari pergi lebih jauh lagi.

Penulis memang galak pemimpin UMNO/BN ini supaya keluar dari kongkongan sentiasa nak jadi gentlemen setiap kali berhadapan dengan pembangkang, lelaki baik, perempuan baik.

Memang sebagai pemimpin kerajaan dalam masa yang sama, mereka ada reputasi yang nak dipertahankan tapi sekali-sekali kita kena ‘lepaskan’ juga, sebab musuh politik kita tidak kenal etika itu apa, mereka ‘bulldoze’ satu macam sahaja dan rakyat nampaknya boleh pula boleh menerima.

Dalam isu NFC dimana Shahrizat terjebak ini, tidak ada satu pun mengenainya yang gentlemen datang dari pembangkang.

Hanya sekeping kertas putih dengan nombor-nombor tertentu disamping kenyataan-kenyataan yang hanya beralaskan air liur menjadi senjata dengan Laporan Audit 2010 menjadi main coursenya.

Akhirnya kita semua tahula laporan Audit 2010 tidak langsung menyebut apa yang banyak dituduh oleh Rafizi dan PKR.

Sementara sesetengah pemimpin kita pula masih lagi terikat dengan strategi-strategi lapuk dan ketinggalan zaman untuk menangani isu NFC ini sehingga kita kelihatan di pihak yang kalah dan mereka di pihak yang menang, cuba nak tujuk gentleman.

Tambah memburukkan, ada juga sesetengah pemimpin UMNO yang tanpa usul periksa mahu Shahrizat meletak jawatan, antaranya Bung Radin dan Tan Sri Rafidah.

Sedangkan peribadinya masing-masing kalau diikutkan pernah ada ‘skandal’ juga di mata pembangkang, kenapa tak letak jawatan?

Sepatutnya dalam hal ini kita bersatu padulah, bukan kelihatan berpecah belah sebab yang kena attack ini bukan NFC tapi UMNO, BN dan kerajaan. NFC dan laporan audit hanya alasan sahaja.

Entahlah, kata terer sangat berpolitik, benda-benda macam ini pun tak boleh nak baca.

Jadi perubahan Shahrizat ini sangat membanggakan penulis. Apa pun orang nak cakap, cakaplah, yang penting buat pertama kali sejak Tun Mahathir bersara inilah julung-julung kali tindakan sedemikian dibuat oleh seorang pemimpin UMNO.

Jadi Rafizi, sekarang macam mana? Shahrizat dah berbunyi tu, sekarang jelaskanlah, betul ke kau tak pernah terlibat dalam hal liwat meliwat ni? Kalau ikut profile, memang lengkap dah, muka jambu, ex-MCKK, pernah duduk di London, tak kawin-kawin sampai sekarang, dan gaya yang memang sedikit auww, auuww tu.

Let alone jadi antara orang rapat dengan Anwar. Penulis tahu, sejak dulupun Anwarlah satu-satunya pemimpin politik lelaki dalam UMNO dan luar UMNO yang suka dikelilingi lelaki jambu, Ezam, Azmin, Saiful, Azizan, Rashid, Rahimi, Yusmadi and the list goes on.

Peribadi? Eh, soal NFC ini memang soal peribadi, mana pernahnya yang fakta. Ada court decision mengatakan NFC ni menyelewengkan dana rakyat? Ada?


Sumber: Klik sini

Halang Akses Ke Freemalaysiakini.com, SKMM Akan Lakukan Strategi Yang Sama Ke Atas Blog Pro-BN Semasa Pilihan Raya Nanti?

Mykmu.net menerima ribuan emel ingin mengetahui mengapa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) menghalang akses ke www.freemalaysiakini.com atas alasan phishing. Mereka mendakwa portal tersebut hanya merupakan portal yang menyiarkan pelbagai berita dan rencana terutamanya daripada laman www.malaysiakini.com, Bernama, agensi berita asing dan suarapakatanrakyat.com.

Menurut blogger Uppercaise – "https://uppercaise.wordpress.com/2012/02/05/govt-blocks-pirate-malaysiakini-site/", Malaysia’s Internet regulator, the communications commission MCMC, has blocked the Free MalaysiaKini pirate web site, which reproduces news articles and commentaries from subscription-only Malaysia Kini. The commission has listed the pirate site as an anti-phishing site and blocked it as part of an anti-phishing initiative to protect Malaysian Internet users.

Ramai yang mempersoalkan bagaimana sebuah laman berita sedemikian boleh dianggap phishimg sedangkan laman tersebut tidak pernah meminta sebarang kata laluan atau butiran akaun bank mahu pun portal lain. Lebih mengelirukan ialah rekabentuk portal tersebut sendiri jauh berbeza dengan Malaysiakini.com jika ia dianggap mengelirukan pembaca portal Malaysiakini.com.

Bagi sebahagian pembaca pula menganggap tindakan semberono SKMM tanpa sebarang aduan mahu pun penyiasatan dan pembuktian menunjukkan ada agenda tersembunyi Rais Yatim berpakat dengan pengendali Malaysiakini.com bagi mengelakkan beliau menjadi sasaran politik Malaysiakini pada masa akan datang.

Namun melihat situasi yang berlaku, MYKMU percaya kerja sebegini dilakukan oleh pegawai teknikal SKMM yang mungkin mempunyai kepentingan dengan Malaysiakini.com ada bersimpati dengan portal pro Pakatan Rakyat tersebut.

Menurut pakar perundangan IT yang kami temui, “tindakan menghalang akses ke portal freemalaysiakini.com boleh dianggap sebagai tindakan aggresif SKMM yang melanggari prinsip asal kerajaan ketika memperkenalkan Multimedia Super Corridor (MSC). MSC antara lain berjanji bahawa kerajaan Malaysia untuk tidak mngadakan sebarang sekatan terhadap internet atau ruang siber. Inilah juga yang dipertahankan oleh kerajaan ketika beberapa pihak suatu ketika dahulu meminta kerajaan menyekat semua laman web lucah daripada akses menggunakan penyedia internet tempatan.”

Pakar perundangan ini juga mempersoalkan siapakah yang memberi hak dan kuasa undang-undang kepada SKMM untuk menghalang akses kepada mana-mana portal atau blog. Menurut beliau sebarang tindakan sedemikian harus dikemukakan dengan bukti phishing dan dalil-dalil undang-undang yang sah.

“Namun saya percaya, SKMM berani bertindak sedemikian kerana pengendali freemalaysiakini.com tidak akan ke hadapan memngambil tindakan undang-undang terhadap SKMM. Pengendali Malaysiakini mungkin takut berhadapan dengan ancaman dan tindakan luar batas undang-undang oleh mereka yang mempunyai kepentingan dengan Malaysiakini. Dalam keadaan ini, pegawai SKMM yang terbabit percaya beliau akan terlepas begitu sahaja.”

Menurut penyelidikan ringkas MYKMU, freemalaysiakini.com merupakan portal berita yang banyak menyiarkan berita-berita Malaysiakini secara percuma sedangkan ia perlu dibayar jika dibaca di Malaysiakini. Namun jika diperhatikan, Malaysiakini juga banyak meletakkan berita-berita dari agensi berita lain terutamanya Bernama dalam ruangan berita berbayar mereka dan ini menimbulkan persoalan apakah mereka berhak melakukannya.

Namun isu yang lebih penting di sini ialah apakah SKMM mempunyai batas ruang kerja yang begitu besar sehingga boleh menghalang akses mana-mana portal dan blog sesuka hati mereka?

Menteri terbabit, Datuk Seri Rais Yatim perlu menjelaskan isu ini. Mengapa pegawai SKMM boleh bertindak sewenang-wenangnya tanpa penjelasan dan melalui prosedur perundangan. Apa akan terjadi jika pada masa pilihan raya nanti pegawai yang sama mengambil tindakan menghalang akses ke laman-laman pro Barisan Nasional dan ketika itu Rais hanyalah “Caretaker Minister” yang tidak berkuasa sepenuhnya?


Sumber: Klik sini

Bila Kak Su Bersuara... Heh!