Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Saturday, January 21, 2012

WAHAI EXCO AGAMA SELANGOR YANG BARU..INI MASALAH PERTAMA UNTUK KAMU SELESAIKAN..!!!


Minggu lepas satu acara renang sempena Pertandingan Sukan Selangor (SUKSES) Terbuka diadakan di Pusat Akuatik Darul Ehsan, Shah Alam.

Teruja dengan pertandingan tersebut, ramai-kanak beragama Islam termasuk pelajar sebuah pusat tahfiz Al-Quran telah menyertainya.

Menyedari betapa pentingnya menjaga aurat, lebih 20 orang daripada mereka yang berumur di antara lapan hingga 12 tahun telah memakai pakaian renang yang mengikut hukum syariat iaitu tidak mendedahkan tubuh masing-masing.

Bukannya memakai jubah atau purdah pun!

Malangnya, hanya disebabkan memakai baju renang khas untuk orang Muslim itu, kesemua kanak-kanak ini dinafikan hak mereka untuk bertanding hingga ada di antara mereka terpaksa ditenteramkan oleh ibu bapa masing-masing kerana menangis diperlakukan begitu.

Jangan kata hendak bertanding, nak masuk dalam kolam pun tak boleh!

Alasan yang penganjur berikan cukup mudah – melanggar peraturan ditetapkan Persekutuan Renang Antarabangsa (FINA).

Penceramah bebas yang juga Timbalan Pengerusi Yayasan Al-Ijabah, Ustaz Muhamad Abdullah, berkata tindakan itu dianggap tidak wajar dan seolah-olah satu diskriminasi agama serta penganiayaan terhadap kanak-kanak terbabit.

”Saya sentiasa menggalakkan kanak-kanak ini menutup aurat walaupun dalam sukan seperti renang kerana bagi saya ia adalah wajar memandangkan Islam melarang kita mendedahkan aurat.

”Malangnya mereka menafikan pula hak anak-anak ini….kalau berlaku di negara bukan Islam kita fahamlah, tapi ni di Shah Alam.

”Saya ingin tanyalah soalan ini pada penganjur, sampai beginikah teruknya kita orang Islam hingga terpinggir di negara sendiri?,” kata Muhammad kepada Mynewshub.my di sini hari ini.

Bagi penulis ini adalah satu perkara yang cukup melampau apatah lagi bila ianya berlaku pada kanak-kanak yang begitu teruja untuk menyertai pertandingan seperti itu.

Apa yang dihairankan sangat dengan peraturan FINA itu, ini hanya pertandingan biasa bukannya untuk mengejar gelaran dunia atau pun Olimpik.

Tak mungkin FINA ‘gam’ sukan renang di Malaysia hanya kerana 20 orang kanak-kanak Islam memakai pakaian renang Muslim kat Shah Alam itu.

Lagipun apa maknanya Islam sebagai agama rasmi di negara ini kalau ia boleh diperlekehkan begitu saja? -Mynewshub.my

Friday, January 20, 2012

GEMPARRR..!!! "SUARA ANEH DARI LANGIT" AMARAN UNTUK ANWAR DAN PUAK LGBT..???!!!



Mungkinkah ini petunjuk dan petanda bahawa Allah murka terhadap Anwar yang meliwat Saiful Bukhari?

Apakah angin "sar-sar" yang pernah menimpa kaum Nabi Luth AS itu akan hadir melanda bumi bertuah ini?

Apakah Mufti Perak itu memaksudkan "amaran" tersebut kepada puak-puak LGBT dan Anwar Ibrahim yang mahu menghalalkan segalanya dan mencabar Allah?

Amaran Untuk Umat Akhir Zaman?

KUALA LUMPUR – ‘Suara aneh dan menakutkan dari langit’ yang berlaku di Kota Samarahan, Sarawak, baru-baru ini mungkin merupakan satu amaran kepada umat Islam di akhir zaman ini.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata, setiap umat Islam wajar mengambil iktibar atas kejadian-kejadian ganjil yang berlaku yang mungkin menjadi petanda kemurkaan Allah atas dosa-dosa yang dilakukan selama di muka bumi ini.

“Setiap yang ganjil berlaku di dunia ini wajar diambil iktibar oleh semua umat Islam..mungkin ia adalah amaran kepada kita..Rasulullah pun ada sebut kita ni umat akhir zaman…banyak petanda yang sudah berlaku…

“Kita perlu merenung diri bermuhasabah diri..terlalu banyak dosa yang kita lakukan, kita merupakan umat paling maju dan bertamadun..namun kita lupa Tuhan, kita semakin kufur padaNya, malah ada suara-suara yang berani mencabar Allah sekarang ni..,” katanya ketika dihubungi Mynewshub.my di sini hari ini.

Tidak menolak kejadian aneh tersebut sebagai salah satu petanda akhir zaman, Harussani turut menjelaskan bahawa beberapa perkara lain yang disebutkan Rasulullah SAW telah berlaku yang menguatkan dakwaan tersebut.

“Dah banyak petanda akhir zaman dah berlaku..hukuman yang pernah diturunkan Allah pada kaum-kaum terdahulu pun dah terjadi juga pada zaman sekarang.

“Rasulullah ada sebut dulu..ada orang yang akan tenggelam dalam bumi, dah berlaku kejadian manusia mati tenggelam dalam tanah runtuh..gempa bumi pun makin kerap berlaku, tiap-tiap bulan kita dengar ada gempa bumi…

“Anak-anak zina pun makin ramai, dah berpuluh-puluh ribu dah..dunia pun dah ada angin ‘sar-sar’, angin ‘sar-sar’ ni ialah angin batu, sekarang ni pun dah ada dah berlaku bencana ni..angin ‘sar-sar’ ni dulu diturunkan Allah kepada umat Nabi Luth,” ulasnya lagi.

Justeru, Mufti Perak itu menasihati umat Islam agar mengambil iktibar di atas segala kejadian yang berlaku kini dan bermuhasabah diri serta kembali kepada agama Allah yang sebenar sebagaimana yang disampaikan oleh Rasulullah SAW.

Insiden ‘bunyi aneh dan menakutkan’ dari langit yang berlaku di Kota Samarahan tersebut heboh diperkatakan di seluruh dunia dan dilaporkan pernah berlaku di Aaborg, Denmark dan Sweden pada tahun lalu.

Ekoran kejadian tersebut, timbul pelbagai andaian dari masyarakat umum yang mengaitkannya dengan fenomena akhir zaman dan merupakan petanda besar bahawa hari kiamat sangat hampir tiba sebagai pengakhiran dunia.

Selain itu, timbul juga andaian yang menyatakan bahawa insiden itu berpunca dari sebuah program yang dikenali sebagai “High Frequency Active Auroral Research Programme” (HAARP) yang dianjurkan oleh Amerika Syarikat secara rahsia.

Bagaimanapun, tiada bukti yang menyokong hujah HAARP tersebut memandangkan kejadian itu berlaku di merata dunia dan amat mustahil melibatkan program yang berpengkalan di Gakona, Alaska tersebut. -Mynewshub.my

PUAK-PUAK PAS JANGAN BACA..!!! AKU DEDAHKAN PASAL "TAHALUF SIYASI" KORANG JER...HEH!


PAS batalkan hudud...itu "tahaluf siyasi"...kata mereka..

PAS batalkan perjuangan negara Islam..itu "tahaluf siyasi" kata mereka...

PAS tolak perpaduan umat Islam...itu "tahaluf siyasi"..kata mereka...

PAS bersekutu dengan kafir harbi..itu pun "tahaluf siyasi"..kata mereka...

PAS berkorban prinsip perjuangan asal..itu "tahaluf siyasi" jugak..kata mereka..

PAS kena hantar balik arak yang dirampas..itu "tahaluf siyasi"..kata mereka...

PAS kena maki PKR & DAP sebab isu murtad..itu "talaluf siyasi"..kata mereka..

PAS pulaukan himpunan sejuta umat bantah murtad..itu satu lagi "tahaluf siyasi" kata mereka...

PAS "dikudungkan kedua kaki dan tangan"...itu "tahaluf siyasi".. Kata mereka..

PAS "dibisukan"..itu "tahaluf siyasi"..kata mereka...

PAS ditipu dan dipermainkan PKR & DAP...itu "tahaluf siyasi"..kata mereka...

PAS hilang port folio agama..itu "tahaluf siyasi" terbaru..kata mereka...

PAS kena jual...itu "tahaluf siyasi" yang akan terjadi..kata mereka...

Sampai bila PAS nak dikeldaikan DAP & PKR? Biarlah "tahaluf siyasi" depa yang perintah Kelantan tu yag tentukan..

Aku ni sekadar nak ingatkan saudara-saudara aku dalam PAS tu supaya sedar cepat sebab sebagai saudara seagama aku sayang pada mereka...

Korang pikir-pikir la yer...jangan sampai korang pegi tumbuk PokmNik tu sudah laaa..kesian..dia dah tua...heh!

GEMPARRR..!!! KALAU KENA BENDA NI MESTI ANWAR TAKKAN MELIWAT LAGI SEUMUR HIDUP..!!!



Perghhh..!!! Aku percaya, kalau budak-budak jambu yang kerja dengan Anwar pakai benda ni kat jubo masing-masing dah tentu "Imam Mahdi" ni tak berani lagi meliwat! Heh!

Kalau terperangkap, "ehem..ehem" Anwar hanya boleh dibebaskan dari jerangkap berduri itu melalui pembedahan kecil oleh doktor! Heh! Cacat la "ehem..ehem" Anwar!


Lepas dah kena perangkap tu, dah tentu "Papa Hebat" akan jadi "Papa Kendur" sampai mamposss..! Heh!

Amacam? Kita gesa Najib import kondom tu ke Malaysia, nak? Budak-budak yang keje dengan Anwar mesti beli punya..Mesti laku..! Heh!!!

LAWAK PAGI INI...INI LA EXCO AGAMA SELANGOR YANG BARU TU..KAH..!!! KAHHH..!!! KAHHHH..!!!


Haaaa..Ni la dia Exco Agama Selangor yang baru tu..! Kah..! Kahhh..!!! Kah..!!!! Kaahhhh..!!! Kahhhhhhh..!!! Member aku satu opis gelak guling-guling bila dapat tau mamat ni jadi Exco Agama Selangorrr..!!!

Sampai sekarang kitorang akan gelak habis-habisan bila tersebut nama mamat ni. Khalid Gagap? Kah..!!! Kahhh..!!! Kahhhhh..!!! Kahhhhhh..!!!

Thursday, January 19, 2012

PERGHHH..!!! ADA ORANG MARAH AKU PERTIKAI BOSS DIA..? HEH..!!!


Ada pihak marah-marah bila aku cerita pasal Tan Sri Rozali Ismail yang campur tangan soal Felda, khususnya FGVH. Pada aku, soal FGVH dah tamat. PM dan peneroka dah capai kata sepakat...

Yang tak settlenya ialah pertikaian pasal Isa Samad, kan? Ada tukang komen yang dipercayai "diupah" untuk membela satu pihak yang mahu Isa Samad digugurkan dari jadi Pengerusi Felda dan Pengerusi KPF.

Alaaa..aku tau la "mamat" tu murah hati suka "menghulur" pun. Masa reporter pegi cover PC yang dia buat hari tu dapat RM50 sorang, kan? Heh! Berapa agaknya yang tukang komen dapat?

Sebenarnya, cerita Tan Sri Rozali ni nak jadi gulingkan Isa dan dia nak jadi Pengerusi Felda ni bukan satu rahsia lagi. It's an open secret dah.

Kat ibu pejabat Felda...kat tanah-tanah rancangan Felda dan boleh dikatakan semua ahli lembaga KPF pun dok cerita benda yang sama...iaitu Rozali nak jadi Pengerusi Felda.

So...aku ceritakan benda yang sama la. Itu yang diorang cakap dan sampaikan kat aku. Aku laporkan je.

Actually, aku siap pertikai dan backing Rozali depan pakcik-pakcik tu..tapi selamba diorang "belasah" aku kiri kanan menceritakan hal Rozali tu...so aku nak cakap camana lagi? Heh!

Pada aku, bukan penting pun aku nak cover sesiapa. Isa Samad, Felda mahupun Rozali pun tak kasi apa-apa upah pun kat aku untuk tulis cerita ni.

Cuma..bila aku rasa perkara ni menentukan masa depan Felda dan melibatkan bangsa aku sendiri..aku rasa patut untuk aku laporkan apa sebenarnya yang terjadi...

So, kepada tukang komen tu..kalau rasa Rozali betul nak bantu Felda dan takde niat nak jadi Pengerusi Felda, suruh Rozali tu mendamaikan sedikit selisih faham antara Pak Sam dan Isa Samad tempohari...cam tu baru ngammmm..

Kalau setakat nak "simbah petrol"...baik tak payah..!!! Buat orang nak "bakar dia balik" jer! Heh!

P/s: Lagi satu aku dan kawan-kawan aku nak pesan...rentikan la cita-cita tu nak jadi MB Selangor..jaga je la Puncak Niaga tu...heh!

CERITA SEORANG BUDAK DENGAN SEORANG YB UMNO/BN...SUATU KETIKA DAHULU...


Ada seorang brader yang aku kenal. Dia ni dari Perlis. Dan dia ada cerita mengenai "dirinya dengan seorang YB" yang aku rasa menarik untuk dikongsi bersama, terutamanya mereka-mereka yang rasa nak jadi calon BN atau "winnable candidate" pada PRU 13 ni...

Brader ni tinggal di Bohor Mali, Perlis. Dulu masa kecik-kecik, seorang YB ADUN yang bernama Shahidan Kassim pernah datang ke kampungnya untuk solat terawikh.

Kebetulan masa tu beliau baru saja jadi MB Perlis dan kebiasaannya akan bersolat tarawikh di 30 masjid di sekitar Perlis sehingga tamat Ramadhan.

Masa tu, brader ni baru darjah 6. Biasa la..bebudak mana la serius sangat solat terawikh ni. Main je banyak kat saf belakang...

Sekali tu...budak ni terpandang Shahidan pergi ke kereta dan bukak bonet belakang. Tersembul biji mata bebudak ni tengok banyak bola yang ada dalam bonet kereta tu...

Apa lagi..budak tu pun buat muka sekupang...terus mintak bola dari Shahidan...

"Uuuiii..banyaknya bola...bagi la sebijik kat kami, bola kami dok main kat padang tu dah nak rosak dah..dah teruk..boleh dak pakcik?" kata salah sorang budak tu (brader tu la masa kecik).

Shahidan kata bola tu semuanya dah ada orang yang punya. Tapi, Shahidan tanya bebudak tu dok kat kampung mana, sekolah kat mana dan dok main bola kat padang mana sambil berjanji akan hantar sebijik kat depa...

Bebudak tu pun bagitau la Shahidan. Lepas bagitau lokasi padang bola depa dok main tu, terus bebudak tu blah. Budak-budak tu dok berbisik...

"Elllehhh..janji konon...tarak nak hantaq la bola tu. Bohong ja kuat tu..tak caya tunggu esok!" kata salah sorang dari depa...

Esoknya pun seperti biasa setiap petang..depa pun main bola kat padang tu. Tetiba, ada sorang brader naik motor datang kat padang bola tu. Dia tanya bebudak tu sapa yang mintak bola kat Shahidan kat masjid semalam?

Budak tu pun ngaku la depa yang mintak. Memang betul pun, Shahidan hantar sebiji bola untuk budak-budak tu! Heh! Dalam kepala depa..terus terbayang muka Shahidan yang depan mintak bola malam tu...

Hakikatnya, story tu kekal dalam kepala bebudak tu sampai sekarang. Dan Shahidan kekal dalam hati depa sampai sekarang...heh!

Aku nak tanya...ada tak lagi YB yang bersikap macam Shahidan ni kat tempat korang?

PANASSS..!!! DAP TUDUH WUJUD KONSPIRASI TERTINGGI ANTARA TAN SRI SYED MOKHTAR DAN KERAJAAN..???


Nampaknya, DAP memang tak puas hati pada Tan Sri Mokhtar Al-Bukhari yang kini memiliki majoriti saham di dalam Proton. Katanya, ada "konspirasi peringkat tertinggi" antara Kerajaan dan Syed Mokhtar...

MP Bukit Bendera, Liew Chin Tong berkata...
“Ia menimbulkan persoalan sama ada wujud konspirasi peringkat tertinggi oleh kerajaan persekutuan untuk memindahkan aset terutamanya tanah kepada Syed Mokhtar sekiranya berlaku perubahan kerajaan dalam pilihan raya umum akan datang,”
Selain itu, mamat DAP tu mempertikaikan keterlibatan Syed Mokhtar dengan projek MRT, pemilikan Pos Malaysia, MMC Corp dan dikatakan sedang mengejar pemilikan KTMB...

First of all, aku langsung tak kisah sekiranya semua business yang disebut tu dimiliki Syed Mohktar. Sebab? Sebab Syed Mokhtar adalah seorang MUSLIM. Sebab Syed Mokhtar adalah seorang MELAYU dan tebal sifat nasionalismanya.

Memang dia layak sebab dia ada modal, ada pengurusan yang cekap, berjaya dalam perniagaan dan mempunyai reputasi yang sangat hebat. So what?

DAP jeles ke kat Syed Mokhtar? Syed Mokhtar hanya mencari rezeki yang halal dan sah di sudut undang-undang. Lain la macam puak-puak DAP yang kaya raya mendapatkan kekayaan dari sumber yang haram dari sudut Islam dan tidak bermoral!

Chin Tong...lu dengar sini. Apa lu sebok dalam ini hal? Lu sapa? Kalau Lim Goh Tong atau Ronnie Lie yang dapat majoriti saham Proton tu lu komplen tak? Kalau Robert Kwok jadi pemilik KTMB atau KL Pos..eh KL Pos pulak..Pos Malaysia..lu ada mau bising ke? Tiu Na Singgg..!

Aku bagi sokongan penuh pada Tan Sri Mokhtar. Dan DAP jangan dok menyalak lagi. Sekali lagi aku dengar...satu persatu aktiviti haram DAP kitorang bongkarkan. Buat masa ni kitorang simpan dulu buat stok PRU 13..heh!

GEMPAR TERKINI..!!! HATA WAHARI PULAK MASUK DAP..!!! BERTAMBAH SEKOR LAGI PENGKHIANAT..!!!

Ini dia pengkhianat terbaru...!!! Heh!

Heh! Sah dah! Hata Wahari masuk DAP. Dia dah serah borang keahlian kat Guan Eng. Maka dengan rasminya bertambahlah jumlah pengkhianat Islam, Melayu dan Tanah Melayu kat negara kita ni...

Lain aku taknak cakap. Pada aku, Hata ada option lain selain DAP. Kalau dia tak puas hati kat UMNO pun, dia boleh pilih PAS atau PKR. Tapi kenapa dia pilih DAP jugak?

Sebab dia nak jadi calon DAP pada PRU 13 nanti, kan?


Sebelum ni, SAK AK47 (bekas ADUN Pulau Manis) dan Aspan Alias joined DAP. Kini Hata pulak menyusul. Bagus..!!! Tunjukkan kaler sebenar korang..! Nak jadi calon, kan? Heh!

Apa-apa pun, tunggu la PRU 13 ni. Kalau betul korang jadi calon DAP..kita tengok sapa menang, sapa tumbang. Demokrasi, kan? Heh!

Aku nak tengok sejauh mana pengkhianat-pengkhianat ni nak pegi...heh!
Bekas Presiden NUJ Hata Wahari Sertai DAP

KUALA LUMPUR – Bekas Presiden Kesatuan Kebangsaan Wartawan Malaysia (NUJ), Hata Wahari menyertai DAP dengan menyerahkan borang keahlian parti politik itu kepada Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

Setakat ini belum diketahui tentang motif penyertaan Hata ke dalam DAP sama ada mahu menjadi calon Melayu parti itu pada Pilihanraya Umum ke-13 yang akan datang atau tidak.

Kumpulan Utusan memecat Hata pada April lalu apabila bekas wartawan itu menggunakan kapasitinya sebagai Presiden NUJ untuk mengeluarkan kenyataan-kenyataan media yang memburuk-burukkan nama syarikat tempat ‘cari makan’nya itu.

Hata seterusnya dilihat rapat dan sering diusung ke sana ke mari oleh pemimpin-pemimpin parti politik pembangkang, khususnya Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar.

Tindakan Hata Wahari yang juga merupakan bekas wartawan Utusan Malaysia melangkah kaki secara rasmi ke arena politik dengan menyertai parti pembangkang itu bukanlah sesuatu yang memeranjatkan.

Majlis penyertaan Hata sebagai ahli parti DAP turut mendapat liputan melalui laman sosial Twitter milik parti itu hari ini. -Mynewshub.my

TERKINI..!!! AKAUN TWITTER AZWAN ALI KENA HACK PULAK DAHHH..!!!!


Lepas mohon maaf semalam, Azwan Ali masih teruk kena belasah. Ada yang pertikaikan permohonan maaf dia dan lebih teruk, akaun twitternya pulak kena HACK..! Heh!

Nasib la Azwan. Everything yang kita buat kat dunia ni ada consequences, kan? So, kalau berani buat, kita kena la jugak berani terima consequences yang akan kita terima...heh!

Mungkin itulah balasannya bila buat zalim kat orang sebelum ni, especially kat Tun M. Allah bayar cash.

Anyway, kalau betul Azwan dah taubat..aku harap dia sabar je la. Time cam ni la Allah nak tengok kesabaran dia, kan? Heh!
Akaun Twitter Azwan Ali Kena Hacked Pulak!

Ingatkan dah abislah cerita pasal Azwan Ali dan Twitternya.

Rupanya tidak.

Cuma dalam kes kali ni mungkin takda salah Azwan ke apalah kan.

Akaun Twitter dia dah kena hacked dengan seorang penggodam yang menggelarkan dirinya sebagai Jack Sparrow dari RileksCrew awal pagi tadi.

Jack Sparrow menurut beberapa blog memang terkenal dengan tindakannya menggodam beberapa fanpage-fanpage artis di Malaysia dan juga beberapa kenamaan lain .

Menurut mereka juga, tujuan penggodaman mungkin berunsurkan security testing bagi seseorang artis itu untuk memperkukuhkan tahap keselamatan mereka seperti untuk akaun facebook, twitter, email dan sebagainya .

Semalam, dalam satu sidang akhbar bertujuan memohon maaf dan berdamai dengan kakanya, Ummi Hafilda, Azwan ada meluangkan bahawa dia tersilap membuat beberapa Tweet yang bersifat mengugut dan menjatuhkan air muka bekas pemimpin negara, Tun Dr Mahathir Mohamad. -Mynewshub.my

PANASSS..!!! ANWAR, AZMIN, KAK WAN, SHAMSIDAR AKUI DAKWAAN UMMI HAFILDA..???


Semalam, Azwan kasi gempar bila buat u-turn. Ummi pulak dakwa dia ada bukti Anwar jalin hubungan seks dengan kakak iparnya, Shamsidar Taharin.

Azwan kata dia dihasut? Siapa tu? Anwar ke Azmin? Nak tanya Azwan, apa yang dia dapat sampai sokong Anwar dan Azmin sehingga sanggup fitnah adik dia sendiri? He should reveal everything if he plans ti repent himself..

Sebenarnya, aku tunggu sesangat..bila Anwar, Kak Wan, Azmin dan Shamsidar nak saman Ummi Hafilda. Bila tu?

Baru ni Anwar ada saman Utusan pasal siarkan berita wawancara dia dengan BBC kat Mumbai. Aik? Utusan bagi publisiti pun nak saman ke? Utusan hanya tulis apa yang dia kata kat media je, salah ke?

Kenapa tak berani pulak saman Ummi Hafilda? Siap ada video lagi sebagai bukti. Kalau bawak masuk mahkamah, aku rasa Ummi takkan nafikan wanita dalam video tu adalah dirinya sendiri..

Jangan takut la. Ummi walaupun takde telor macam Anwar dan Azmin, dia berani mengaku punya. Dia bukan macam Anwar yang sah-sah dia dalam video tapi tak nak ngaku! Ellehh..sperm dia ada dalam bontot Saipul pun dia tak nak ngaku...kan? Heh!

Poyo betul la Anwar dan Azmin ni. Penakut! Saman laaa..saman la! Heh! Kalau tak betul, dah tentu diorang saman. Tapi dah benda tu betul...tu yang tak berani tu...nak bersumpah kat mahkamah pun takut..apatah lagi kat masjid sebut nama Allah..! Heh!

PANASSS..!!! PENTADBIRAN UNIVERSITI PATUT TAKUT KAT ADAM ADLI..!!!


Cuba korang tengok perangai budak ni. Cuba baca apa yang tertulis kat manila card tu. Dan cuba tengok pakaian budak ni...

Pelik betul macamana budak ni boleh dianggap "wira". "Wira" kepala takde otak dia..!!! Budak macam ni ke yang kita nak benarkan dia ajar anak-anak kita kat sekolah nanti?

Dia tulis kat situ "MAHASISWA TAK PATUT TAKUT PADA PENTADBIRAN UNIVERSITI, PENTADBIRAN UNIVERSITI YANG PATUT TAKUT PADA MAHASISWA".

Apa pendapat korang dengan apan yang budak bangang tu perjuangkan? Pentadbiran Universiti patut takut kat mahasiswa? Uuuuiii..takutnyerrr..!!!

Sebab tu la aku cakap budak ni letak otak dan akalnya kat kepala lutut! Eloknya budak ni kena buang terus dari UPSI..kasi masa depan dia gelap terus. Lepas tu suruh Anwar hantar dia sekolah kat Israel!

Sampai nampak spender? Nak jadi model spender pun tak layak budak ni. Tak laku pun! Aweks tengok pun tak lalu. Letak depan anjing pun anjing tu muntah!

Budak takde sivik ni anak sapa? Mana mak bapak dia? Tak reti nak sound anak diorang ke? Sorry la pakcik makcik, anak pakcik makcik ni memang buat malu family je...

Woi Adam...lu balik la weiii..!!! Bellaaaraaaweeeiii..!!!

LAWAK PAGI INI..!!! BUKTI KHALID GAGAP JADI KULI RONNIE "THE DON"..!!!


Kan aku dah cakap..si Khalid Gagap ni memang bertuankan Ronnie "The Don".. Lepas dia pegang Exco Agama ni maka akan bertambah masyukkk la dia dapat dari Ronnie...

Mana tidaknya..kelab malam, pusat hiburan, rumah urut, rumah ayam, pub, disko malah dangdut pun makin banyak. JAIS pulak dihalang buat rush..bertambah la komisyennnn...

Khalid..hang jangan lupa...kalau gereja murtadkan umat Islam nati ko mesti buat tak tahu je tauuu...nanti Ronnie marah woooo..!!!

Wednesday, January 18, 2012

GEMPARRR..!!! KAN AKU DAH CAKAP..KORANG TAK CAYA..!!!


Sebelum ni, aku dah cakap tentang kebarangkalian Khalid Gagap akan take over port folio Hal Ehwal Agama Islam yang ditinggalkan Hasan Ali. Tapi, ramai yang sangsi..

Dan hari ni, terbukti. Khalid Gagap ambil port folio agama. PAS? PAS hanya dapat port folio adat istiadat Melayu saja. Tu pun Yunos yang dapat, bukan Rani. Rani dapat jaga skim mikro kredit je..sekadar nak ambil hati...

Amacam? Best tak Khalid pegang port folio tu? Best, kan? Siapa yang paling senyum lebar? Dah tentu la puak-puak DAP...!!! Heh!

Lepas ni, JAIS akan malap, mandom, lembab dan "mati". Yang selamat dan akan makin berkembang ialah pusat hiburan, pub, disko, rumah urut dan kelab malam.

Gereja pun makin senang la nak murtadkan umat Islam kat Selangor. DUMC boleh buat majlis bukak puasa lagi lepas ni. Arak pun boleh dijual sesuka hati kat mana-mana pun...meriah betul Selangor yer..!!!

Sudah-sudah la tu PAS. Dah dimalukan begitu pun masih lagi nak terhegeh-hegeh. Sedih aku tengok Yunos dan Rani seronok kena beli macam tu je olah Khalid Gagap dan DAP. Diorang gelak je tengok dua-dua ekor lembu PAS tu...

Bila PAS nak tukar nama? PAS tak dapat port folio agama? Heh! Malu la wehhhh..!!! Apasal port folio tu tak kasi kat DAP je? Lagi best!!!

Sebenarnya, aku sedih dengan apa yang PKR dan DAP buat kat PAS. Aku sedih sebab selama ni aku anggap PAS tu saudara aku sendiri. Aku malu dan sedih tengok PAS dihina begini...

Kalau la aku dok dalam PAS lagi, dah tentu aku bantah gila-gila punya. Memang memalukan PAS je. Aku belum dapatkan maklum balas kengkawan PAS aku pasal perkara ni..apa kata diorang?

Apa pulak kata korang?

PANASSS..!!! KHAS UNTUK ADUN SG. MANIK, MP PASIR SALAK DAN MB PERAK..SILA BUAT SESUATU ATAU BERSEDIA KEHILANGAN KERUSI...




Entry ni saya khaskan untuk Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman, ADUN Sg. Manik, Datuk Zainol Fadzi dan seterusnya, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir...




Tujuan saya di sini adalah untuk meminta, memohon dan merayu kepada ketiga-tiga tokoh pemimpin di atas untuk berkunjung ke Labu Kubong, Chenderung Balai yang terletak di dalam DUN Sg. Manik, Parlimen Pasir Salak, Perak.

Tolonglah berkunjung ke sana dan lihat sendiri sebuah masjid yang menjadi kegunaan umat Islam di kariah itu. Masjid itu sangat dhaif dan perlu di baik pulih dan ditambah prasarana demi keperluan serta keselesaan ratusan jemaah di situ...

Untuk pengetahuan Datuk-Datuk semua, masjid itu boleh dikatakan tidak cukup sifat ekoran pembaikannya telah terbengkalai sejak beberapa tahun. Kampung tu dah la takde jalan yang diturap..tanah merah je..tapi tandas pun tak ada!

Setahu saya, Datuk Tajuddin yang juga merupakan Pengerusi Felcra, pernah solat terawikh di masjid tersebut pada tahun 2009. Datuk ingat tak? Ketika itu, Datuk nak terkencing dan imam masjid tu cakap "tandas" ada kat luar, kan?

Lepas tu..Datuk pegi kat luar dan takde pun "tandas" tu, kan? Lepas tu Datuk kencing kat semak tepi sawah, kan? Imam tu bagitahu Datuk dia sengaja bagitau Datuk begitu sebab nak kasi tahu secara indirectly yang masjid tu takde tandas...dan memerlukan tandas. Ingat lagi tak? Nasib baik ular tak patuk masa Datuk kencing tu...heh!

Sampai sekarang, masjid tu masih lagi belum sempurna. Penduduk kariah tu kutip derma sesama mereka untuk bina tandas. Tu pun ala kadar saja...

Justeru, saya nak kasi tahu Datuk-Datuk semua. Kalau nak kekalkan BN di DUN Sg. Manik dan Parlimen Pasir Salak, sila buat apa yang patut untuk masjid tu...

Masjid tu untuk orang beribadah pada Allah. Siapa yang tolong bina, insyaAllah pahalanya berterusan sampai Datuk-Datuk masuk kubur nanti. Lagipun, apalah salahnya keluar duit untuk masjid?

Datuk-Datuk keluarkan duit berjuta untuk Balai Raya, Dewan Serbaguna dan sebagainya, boleh. Kenapa untuk masjid tak boleh?

Saya taknak dengar la alasan cerita kata takde peruntukan, belum ada bajet, tengah diusahakan, dalam perancangan atau sebagainya...

Apa yang saya nak dengar, bila kontraktor nak bawak masuk barang-barang binaan dan bila nak start imarahkan masjid tu? Bila estimate baik pulih tu selesai?

Saya nak tahu peratusan komitmen Datuk-Datuk semua. Ada ramai Datuk tu..kuasa pun ada dan duit pun saya yakin ada...takkan tak boleh diusahakan kot? Takkan nak tunggu PM umum PRU baru nak buat kot?

Oleh itu, besarlah harapan saya agar Datuk-Datuk di atas bersetuju dan memulakan segera perkara ini. Datuk-Datuk perlu buktikan bahawa tak rugi undi Datuk sebagai wakil rakyat di situ. Itu pun kalau nak menang dan kekalkan BN kat Perak laaaa....

Datuk ingat DUN Sg Manik tu kubu kuat BN lagi ke? Cuba turun tanya rakyat kat situ tengok dan dengar apa kata mereka. Kalau nak baik pulih masjid pun tak mampu...saya rasa elok kasi kat orang lain je laaa..

Saya harap, Datuk-Datuk semua tak marah-marah pada saya. Permohonan ni saya buat kerana sudah menjadi tradisi UMNO untuk memeprjuangkan Islam, Bangsa Melayu dan di Tanah Melayu. Datuk-Datuk pun perjuangkan perkara yang sama, kan? Heh!

GEMPARRR..!!! MAHFUZ HEBAT..!!! JAMIN HASAN ALI SELAMATTTT..!!!

mahfuz

Saya ketawa besar mendengar kenyataan Mr. Bean PAS, Mahfuz Omar, yang menjamin keselamatan ahli PAS yang dipecat, Datuk Dr. Hasan Ali, yang akan mengadakan ceramah-ceramah menjelaskan perjuangannya kepada rakyat.

Menurut Mahfuz, dia menjamin bahawa Hasan Ali akan selamat sekiranya mengadakan ceramah itu di negeri-negeri Pakatan Haram.

Persoalannya, kenapa secara tiba-tiba Mahfuz mengutarakan tentang keselamatan Hasan Ali untuk membuat ceramah di negeri-negeri jajahan Pakatan Haram itu? Selama ini, Hasan Ali tidak selamatkah menyampaikan ceramah?

Siapa pula Mahfuz Omar untuk menjamin keselamatan Hasan Ali? Apakah keselamatan Hasan Ali tidak pernah terjamin selama ini? Ada orang nak bunuh Hasan Ali, kah? Setahu saya, Hasan Ali tak pernah lari masuk ke dalam mana-mana kedutaan negara asing!

Apakah Mahfuz sedar tentang apa yang diperkatakan? Apakah Naib Presiden PAS itu begitu dungu untuk berfikir sebelum bercakap kepada media? Tolol sangatkah otak Mahfuz?

Untuk pengetahuan Mahfuz, keselamatan di dalam negeri dikendalikan oleh Polis Di Raja Malaysia (PDRM). PDRM yang jaga keselamatan negara. Bukan PAS, bukan DAP, dan BUKANNYA UMNO pun. Hatta keselamatan UMNO pun dijaga oleh PDRM dan selebihnya kita hanya bertawakkal pada Allah SWT..!!!

Takka itu pun Mahfuz tak boleh nak fikir? Dia jamin keselamatan Hasan Ali menunjukkan seolah-olah dia “taiko besar” pulak. Dia jami keselamatan siapa lagi sebelum ini? Ada sesiapa yang bayar wang perlindungan padanya? Mahfuz dari kongsi gelap mana? Mahfuz belajar dari Ronnie Liu, ke?

Justeru, saya ingin ingatkan pada Mahfuz bahawa keselamatan setiap hamba Allah dijaga olehNya. Sama ada baik atau buruk, semuanya telah ditakdirkan olehNya. Walau Mahfuz jamin macam mana pun sekali keselamatannya, dan sekiranya Allah tetapkan ajalnya dah sampai, dah tentu ke lubang kubur juga hambaNya itu.

Jangan sampai orang tuduh Mahfuz syirik cuba nak jadi Tuhan sudah laaaa…


Sumber: Klik sini

PANASSS..!!! BERSHIT KEMBALI LAGI..DENGAN VERSI LEBIH GANAS..YAHOOOO..!!!

bershit

Mungkin kerana Kementerian Dalam Negeri (KDN) terlalu berlembut dengan Ambiga dan Bershit pada perhimpunan Bershit 2.0 pada Julai lalu, maka mereka sudah naik kepala. Rasa besar dan tak makan saman. Mereka ugut lagi nak buat perhimpunan Bershit 3.0.

Nak tahu siapa ketua Bershit kali ini? Siapa lagi kalau bukan Pak Samad Janggut. Kononnya, Pak Samad Janggut ni akan dibantu oleh seorang mahasiswa keparat yang bernama Syukri Abdul Razak. Bershit 3.0 katanya akan mengambil tempat sekiranya kerajaan tak mahu laksanakan apa yang disyorkan PSC.

Amboi! Bukan main lagi ye? Hebat benar bunyi ugutan tu…

Nampaknya, kumpulan Bershit ini cuba mengambil kesempatan lagi. Meskipun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib memberi muka pada Bershit 2.0, kini mereka mengada-ngada mahu mencabar Kerajaan dengan cara yang tidak wajar.

PSC sudah ditubuhkan. Bukan seorang wakil yang Pakatan Haram hantar untuk menyertai PSC, 4 orang kesemuanya. Semuanya kepala batu. Nurul Izzah, anak kepada Anwar Ibrahim pun ada. Apa lagi yang Ambiga, Pak Janggut dan Bershit mahukan lagi?

Tak boleh bersabar sangat, kah? Tak bolehlah biarkan PSC bersidang dengan aman? Tak bolehkah biarkan PSC buat kerja mereka? Mengapa perlu Bershit 3.0? Saja? Sengaja nak buat huru-hara dan mendapatkan publisiti murahan? Atau nak kena balun cukup-cukup kali ini?

Tahu tak rakyat menyampah dengan perhimpunan Bershit 2.0 tempohari? Tahu tak? Tahu tak betapa Bershit 2.0 menyusahkan rakyat. Kerajaan BN langsung tak susah pun. Tapi rakyat yang susah..!!! Memang Bershit ni ditubuhkan untuk menyusahkan dan mencari pasal dengan rakyat ke?

Saya ingin mengingatkan Bershit supaya jangan cari pasal dengan rakyat melalui cara kotor dan jahat begitu. DYMM Yang DiPertuan Agong mungkin tidak akan memperkenankan stadium mahupun membenarkan perhimpunan itu dilaksanakan kali ini. Dan jangan fikir polis akan teragak-agak lagi untuk membelasah lebih teruk…

Ambiga mahu siapa pula yang mati kali ini? Tempohari, seorang penyokong Bershit meninggal dunia kerana sesak nafas. Rasanya kalau tak sertai Bershit, apakah arwah itu akan mati di tengah jalan seperti tempohari? Ambiga atau Pak Samad mahu bertanggungjawab?

Apakah kali ini akan ada watak “Suhardi” lagi? Apa? Dia sudah mati? Bukan dia hidup balik ke? Ada lagi tak aksi suruh polis pukul peserta Bershit? Ah So tua tu hidup lagi ke? Apek yang pegang bendera tengah-tengah jalan tu masuk sekali dalam list, tak?

Kenapa Pak Janggut yang dipilih jadi ketua? Sebab dia dah tua dan nampak lemah? Supaya baru polis pegang sikit, dia tumbang dan kemudian polis akan dituduh zalim lagi? Siapa yang zalim sebenarnya? Polis atau Bershit?

Kalau Bershit tak buat perhimpunan dulu, mungkin rakyat tak menyampah sangat pada Pakatan Haram. Nak buat lagi? Rakyat sudah ada pengalaman. Sila buat jika benar-benar berani. Kita tengok siapa yang kena!


Sumber: Klik sini

LAWAK PAGI INI..!!! SELANGOR TERGADAI SEBELUM PRU 13..!!!???

Nampaknya Selangor akan tergadai sebelum PRU 13...hebat tak Khalid Gagap perintah Selangor? Heh!

Tuesday, January 17, 2012

TNB RUGI RM224.7 JUTA...SALAH SAPA NI? CEO TNB ATAU BLOGGER?


Aikkk??? Kerajaan bagi subsidi...tarif letrik pun dah dinaikkan, TNB masih lagi rugi? Kalau rugi RM100 - RM200 tu takpe jugak. Ni dah rugi sampai RM224.7 juta ni!

Camana ni? Sapa CEO TNB ni? Apa alasan? Takleh bajet dah ke kos operasi tu? Tak pun, dah takleh tampung ke kos tu? Ni kena bagi surat tunjuk sebab ni...

Rasanya macam ada yang tak kena ni. Lepas ni jangan nak cari alasan nak naikkan tarif letrik lagi. CEO tu elok jawab segera..kalau tidak, faham-faham je la...yer!

TNB umum kerugian sebanyak RM224.7 juta

KUALA LUMPUR 17 Jan. - Tenaga Nasional Bhd (TNB) hari ini mengumumkan kerugian bersih sebanyak RM224.7 juta tempoh suku pertama berakhir 30 November 2011. Kerugian itu berpunca daripada peningkatan perbelanjaan operasi syarikat dari tahun ke tahun yang berpanjangan. - UTUSAN

PANASSSS..!!! TERLEPAS DARI PENJARA..ANWAR BUKTIKAN DIA BUKAN GAY..!!!

anwar bbc

Memang benar Hakim Zabidin melepaskan Anwar dari kes liwat II. Namun, terlepasnya Anwar dari hukuman itu bukan membawa maksud menafikan dirinya tidak meliwat. Kerana rekod Anwar sebelum ini menunjukkan sebaliknya dan terbukti Anwar memang suka main bontot.

Lelaki yang main bontot atau suka seks sama jenis ni orang panggil “gay”. Tapi kalau lelaki pun dia layan, perempuan pun dia layan, dia boleh dianggap sebagai “biseksual”. Nampak gayanya, Anwar boleh dikategorikan kedua-duanya, mungkin? Saiful Bukhari dia sebat, China Doll pun dia balun, kan?

Jadi, memang betullah Anwar bukan Gay. Dia biseksual..! Jantan betina dia bedal serupa!

Kita dikejutkan dengan kenyataan Anwar yang di wawancara Bristish Broadcasting Corporation di Mumbai yang menyatakan bahawa akta perundangan yang termaktub di perlembagaan Malaysia berkenaan soal hak lesbian, gay, biseksual dan transgender sudah lapok. Katanya, ia perlu ditukar atau dihapuskan…

Dalam ertikata lain, Anwar mahu LGBT di”halal”kan di Malaysia dengan merujuk kepada alasan menjaga “hak asasi manusia”.

Tidak hairanlah Anwar begitu diminati oleh golongan dan kumpulan LGBT di seluruh dunia. Boleh dikatakan semua teman-teman rapatnya sependapat dengannya berhubung isu LGBT ini. Dan Anwar mahu LGBT diberikan hak untuk diamalkan di negara ini…

Malaysia merupakan sebuah negara Islam dan agama rasminya ialah Islam. Dalam ertikata lain, Islam diberikan keistimewaan tersendiri di negara ini dan tidak boleh diusik dari awal penubuhannya. Segala dasar haruslah berpaksikan kepada Islam dan tidak menyalahi dari segi hukum syarak. Itu fakta.

Justeru, apakah Anwar fikir Islam “menghalalkan” LGBT dan perlakuannya? Memang benar Allah ada mencipta golongan khunsa. Namun menurut syarak, golongan ini diberikan pilihan untu memilih jantina yang dominan di dalam diri mereka sebagai jantina tetap.

Namun, itu bukanlah satu tiket untuk menghalalkan hubungan luar tabii kejadian manusia. Dan ia bukalah satu tiket untuk menghalalkan LGBT di Malaysia. Ia bertentangan dengan Islam, moral dan budaya rakyat negara ini.

Beritahu saya, agama manakah yang menyatakan LGBT itu baik dan fitrah manusia. Ada? Tapi, Anwar Ibrahim tiba-tiba pula buat fatwa sendiri mahu memberikan hak LGBT di negara ini. Siapa Anwar? Dia PM, kah? Atau Anwar DYMM Yang DiPertuan Agong?

Saya ingin bertanya. Apakah Anwar mengambil kira fatwa agama Islam terlebih dahulu sebelum menyatakan pendiriannya di BBC baru-baru ini? Sekiranya dia benar-benar Pak Syeikh, sudah tentu dia akan merujuk kepada Islam terlebih dahulu untuk mengulas mengenai sebarang dasar.

Saya yakin, sekiranya Anwar berkuasa di negara ini, LGBT akan diberikan hak untuk diamalkan. Bukan saja ia boleh diamalkan oleh orang lain, malah dia akan mencipta undang-undang yang memberi hak untuk tidak mensabitkan amalan itu sebagai satu kesalahan dari sudut perundangan.

Justeru itu, Anwar tidak akan didakwa di mahkamah sekali pun sekiranya di meliwat sekali pun! Lepas ni, dia boleh liwat orang sana sini puas-puas…

Siapa Tan Sri Harussani untuk mengharamkan perbuatan LGBT ketika itu? Baru buka mulut, Anwar akan tutup mulut Harussani. Silap-silap, Mufti Perak itu akan dikatakan sesat dan diburu Majlis Agama Islam di seluruh negara. Biasalah, Anwar mampu menghalalkan yang haram, bukan?


Sumber: Klik Sini

PANASSS..!!! VIDEO CLIP TRIBUTE TO AZWANUR ALI...UNTUK TATAPAN ANWAR...AWWWWW..!!!



Memang menarik video klip ni. Kepada pencipta video klip ini, aku ucapkan tahniah kerana berjaya menghasilkan kempen yang marvelous kepada calon Timbalan Presiden Gay Club ini....

Dengan adanya video ini, aku percaya, jawatan tersebut sudah berada di dalam genggaman AzwaNur...!!! Tahniah AzwaNur...you memang tak pegi "kelllaaassszzzz" dulu...

Heh! Tu bukan Tun M yang belasah lagi tu...kalau Tun M belasah, rasanya terus koma si AzwaNur ni...tak pun lari ke Israel tak balik-balik sebab malu..!!! Heh!

PANASSS..!!! SEDIAKAN KERANDA BUAT PKR...CEPATTT..!!!!!


Nampaknya, keputusan Hakim Zabidin untuk tidak memenjarakan Anwar membuatkan PKR lebih bergolak dan kedua-dua kem yang sedang bergaduh sesama sendiri, iaitu Team Kak Wan dan Team Azmin Ali terpaksa membuat percaturan semula.

Pada mulanya, kedua-dua team ini memang confident bahawa Anwar akan masuk ke ‘dalam’. Jadi, masing-masing dah pasang angan-angan…

Menurut sumber dalaman PKR yang bocor ke telinga penulis, Kak Wan dan kumpulannya mahu Nurul Izzah menggantikan Anwar. Alasan yang diberikan ialah Izzah mampu meneruskan legasi bapanya. Atau dalam kata lain, Kak Wan mahu mengekalkan kronisme dan nepotisme di dalam parti yang dicipta kerana nama suaminya itu.

Manakala Azmin sudah memasang angan-angan untuk menjadi PM paling muda dengan mengetuai PKR selepas ketiadaan Anwar. Menggunakan hubungan rapatnya dengan Anwar, Azmin dijangka memberi alasan bahawa Anwar telah meninggalkan wasiat padanya untuk menjadi PM “sementara” sekiranya Anwar dipenjara…

Nak kenal team Kak Wan? Team Kak Wan ialah Fuziah Salleh, Nurul Izzah, Tien Chua, Xavier Jayakumar, Mustapha Kamil Ayub, Shamsul Iskandar (Sam Ketot), Yusmadi, Elizabeth Wong, William Leong, Sivarasa dan Dr Mansor Othman.

Manakala team Azmin Ali yang dikenal pasti ialah N.Surendran, Zuraidah (Mak Lampir), Dato Kamarul Baharin, Dato Johari Abdul, Rafizi Ramli, Latheefa Koya, Haniza Talha, Nik Nazmi, Abdullah Sani dan Azan Ismail.

Khabarnya pergaduhan di antar kedua team menjadi semakin parah sekarang. Anwar pun pening kepala dengan kedua-dua team. Kalau Anwar menyebelahi Kak Wan, nanti dia dikatakan “takut bini”, amalkan kronisme dan nepotisme. Dan paling dia tak suka ialah membuat “madunya” Azmin terluka hati…

Kalau dia menyebelahi Azmin pula, Anwar takut sekiranya Kak Wan memecahkan segala tembelang Anwar! Maklumlah, banyak sangat rahsia Anwar dalam genggaman Kak Wan (walaupun ramai yang dah tau rahsia tu!). Anwar takut tiba-tiba Kak Wan buat sidang akhbar pasal OMEGA. Anwar takut semua tu…

Semua perkara ini bukan lagi rahsia di kalangan pemimpin PKR. Namun, sebagaimana kita tahu, mereka akan menafikan perkara ini di hadapan media bagi menjaga nama parti di mata rakyat. Itu saya faham. Tapi…itulah hakikatnya apa yang berlaku pada PKR sekarang.

Tanyalah orang bawahan PKR yang rapat dengan ibu pejabat parti itu. Kalau kena dengan caranya, semuanya akan diceritakan. Dari cerita Sam Ketot…sehinggalah cerita Anwar Ibrahim! Sila korek sendiri cerita ini sekiranya kurang yakin dengan tulisan saya ini.

Dengan kepimpinan PKR yang bertelagah, hala tuju yang goyah dan imej sebenar Anwar yang sudah diketahui ramai, dijangka PKR akan merudum menyembah bumi yang mereka derhakakan ini dalam sedikit masa lagi. Hanya tunggu masa dan ketikanya.

Namun, semuanya tidak boleh dipandang mudah oleh UMNO/BN. Mungkin melihat apa yang terjadi pada PKR dan PAS yang terus goyang dengan krisis Hasan Ali, kita sepatutnya berhati-hati dengan DAP yang semakin kuat prinsip perjuangannya menumbangkan Islam, Melayu dan Tanah Melayu….

Sumber: Klik Sini

GEMPARRR..!!! KHALID GAGAP BAKAL JADI EXCO AGAMA ISLAM SELANGOR..??? RANI TAKE OVER PORT FOLIO LAIN..???


Sudah ada berita yang mengatakan Dr.Rani Osman, ADUN Meru tidak akan dilantik sebagai Exco Hal Ehwal Islam, sebaliknya jawatan yang pernah disandang oleh Hasan Ali itu akan disandang oleh Khalid Ibrahim sendiri.

Portfolio Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam merupakan portfolio yang mempunyai bidang kuasa berbeza.

Justeru, Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor akan membuat pemisahan dengan portfolio Hal Ehwal Islam yang sebelum ini menjadi punca kemarahan DAP akan disandang oleh seseorang yang sangat liberal dan boleh bertolak ansur dengan mana-mana pihak yang tidak menyukai Islam dan umatnya.

Sudah tentulah calon yang paling sesuai untuk portfolio tersebut adalah Khalid Ibrahim sendiri.

Selepas apa yang dilakukan oleh Hasan Ali semasa menjawat jawatan berkenaan, kesemua tindakannya menyebabkan Pakatan dimarahi oleh para pengundi bukan Islam mereka. Pengaruh Katholik dan Evangelist dalam DAP sememangnya tidak dapat dinafikan walaupun dakwaan tersebut cuba dinafikan oleh kepimpinan tertinggi DAP seperti Lim Guan Eng dan bapanya, Lim Kit Siang.

Bukan lagi satu perkara rahsia bagaimana DAP mendapat sokongan kuat daripada penggiat-penggiat dan aktivitis Katholik serta Kristian. Pendedahan tentang kegiatan pemurtadan akan memberikan imej yang sangat buruk kepada gerak kerja Evangelist yang telah diperkatakan semenjak sekian lama, tetapi tidak ada sebarang keberanian dari pihak berkuasa Islam untuk melakukan pendedahan atau memperkatakannya secara terbuka apatah lagi menghantarkan bukti untuk dinilai oleh masyarakat Islam dan masyarakat Malaysia secara keseluruhannya.

Apabila ‘tugas’ berkenaan diambil oleh Hasan Ali, sudah tentulah dia menjadi sasaran utama DAP yang mempunyai kuasa yang cukup besar dalam Pakatan Rakyat Selangor. DAP telah melakukan desakan dan akhirnya, Hasan Ali berjaya dipecat oleh PAS.

Dan apabila Hasan Ali dipecat dari PAS, secara automatik, jawatan yang disandangnya yang membolehkan JAIS membuat serbuan dan melakukan pendedahan seperti dalam kemelut DUMC-JAIS, turut gugur.

Memandangkan portfolio tersebut tidak boleh dimansuhkan begitu sahaja, Khalid Ibrahim selaku kepala pentadbiran perlu melakukan sesuatu yang lebih ‘bijak’. Seorang Exco Hal Ehwal Islam perlu dilantik dari kalangan mereka yang akan tunduk, akur dan mengangguk-angguk apabila mendapat arahan sepertimana yang dilakukan oleh Lim Guan Eng di Pulau Pinang dengan melantik Malik Kassim, seorang yang diketahui tidak mempunyai latar belakang pendidikan agama, tetapi mempunyai kapasati dan keupayaan untuk sentiasa mengiakan apa sahaja perintah Lim Guan Eng.

Tidak ada calon yang lebih baik di Selangor kecuali Khalid Ibrahim sendiri. Fobia dengan perlantikan orang seperti Hasan Ali, tidak akan mendorong Khalid Ibrahim untuk melantik Rani Osman walaupun Rani Osman merupakan salah seorang penyokong tegar Anwar Ibrahim yang sanggup menggadaikan apa-apa sahaja, hatta akidahnya sendiri untuk tujuan tersebut.

Namun Rani Osman juga merupakan seorang yang terpaksa patuh kepada sebarang ketetapan pimpinan PAS Pusat yang sudah tentu tidak akan sanggup kehilangan sokongan teras mereka, iaitu Melayu-Islam yang ingin melihat Islam sebagai kemuncak perjuangan parti berkenaan.

Kalau benarlah khabar angin yang mengatakan Khalid Ibrahim sendiri yang akan mengambil atau menyandang portfolio Exco Agama Islam Selangor selain portfolio Adat Istiadat Melayu, tentunya ia berita yang amat mengerikan kepada umat Islam dan orang Melayu di Selangor.

Sebabnya, umat Islam dan orang Melayu di Selangor sudah dapat melihat bagaimana BAIKNYA HATI Khalid Ibrahim terhadap umat agama lain dan kaum lain selain Melayu, tetapi sangat bersikap keras terhadap orang Melayu sebagaimana yang ditunjukkan dalam kes kuil Hindu di Seksyen 9 Shah Alam dan Kampung Sungai Terentang di Rawang berbanding surau dan Madrasah di Kampung Melayu Rawang serta Kampung Sungai Kerandang yang diduduki oleh seratus peratus Melayu, kini telah dimusnahkan sepenuhnya oleh pentadbirannya.


Sumber:Klik sini

MARUAH ANWAR PERLU DIBELA..MARUAH SAIFUL BUKHARI LANTAK PI KAT DIAAA..???!!!

Nik Aziz dalam satu kenyataannya di portal pembangkang telah menggesa semua pihak di Malaysia supaya menghentikan kegiatan memalukan Anwar Ibrahim. Kata Nik Aziz, Anwar telah dibuktikan tidak bersalah dan sepatutnya dilayan seperti manusia biasa.

Malangnya, kenyataan terbaru Nik Aziz ini sekaligus membuktikan bahawa beliau sebenarnya langsung tak tahu apa-apa mengenai keputusan kes liwat Anwar.

Seluruh negara tahu, Anwar dibebaskan dari tuduhan meliwat kerana bukti tak mencukupi serta keputusan DNA yang tak lengkap. Hakim tak pula menyebut kes liwat diantara Anwar dan Saiful Bukhari itu tidak berlaku.

Dalam keputusan penghakiman itu juga, telah diakui bahawa wujudnya prima facie serta berlakunya penetrasi terhadap mangsa. Malangnya, bukti-bukti untuk mengaitkan Anwar terhadap perlakuan tersebut agak longgar ditampilkan oleh pihak pendakwa. Sebab itulah Anwar dibebaskan.

Jadi, bagaimanakah rakyat Malaysia mahu berhenti mengaitkan Anwar dengan kes liwat tersebut sedangkan Anwar sendiri tak ‘berkerjasama’ sepenuhnya dengan mahkamah bagi membuktikan dia tak bersalah?

Dan kenapa Nik Aziz tak bercerita mengenai trauma yang dihadapi oleh mangsa Anwar iaitu Saiful Bukhari? Dapatkah Nik Aziz bayangkan, perasaan anak muda seperti Saiful yang menjadi mangsa kerakusan nafsu serakah seorang manusia yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri Malaysia?

Jika Nik Aziz simpati kepada Anwar yang kononnya dimaki hamun sepanjang bertahun-tahun lamanya, dimana pula simpati Nik Aziz terhadap Saiful Bukhari yang menjadi mangsa kejian serta carut marut setiap hari oleh Pakatan pembangkang?

Mungkin Islam yang dipelajari oleh Nik Aziz hanya menuntut supaya membela rakan serta kroni sahaja. Apakah Islam Nik Aziz tak mengajar supaya berlaku adil dan tak memihak kepada mana-mana pihak didalam membuat sebarang tindakan?

Jika Nik Aziz mahukan rakyat Malaysia berhenti dari mengutuk perbuatan tak bermoral Anwar Ibrahim, Nik Aziz juga sebenarnya harus mempertahankan hak serta maruah Saiful Bukhari Azlan. Nik Aziz harus sedar, bukan Anwar seorang sahaja yang mempunyai maruah.

Kelakuan Nik Aziz ini sekaligus membuktikan kepada seluruh rakyat bahawa PAS memang hanya menjadi balaci kepada Anwar. Benarlah kata orang bahawa PAS selama ini hanya tukang cuci najis dan kekotoran didalam Pakatan.

Kalau diceramah-ceramah Pakatan, kita boleh lihat Unit Amal PAS jadi tukang jaga parking dan tukang sapu sampah. Dikalangan pemimpin atasan PAS pula, tugas mereka hanya tertumpu pada mencuci ‘punggung’ Anwar dan taiko-taiko DAP. Memang memalukan!!!


Sumber: Klik Sini

GEMPARRR..!!! AZWANUR MMS KOLEKSI GAMBAR PANASNYA PADA ANWAR..???!!!

Tu diaaaa..!!! Dok bergambar dengan Presiden LGBT..!!! Tu nak bodek jadi Timbalan le tu...

Baru-baru ni teruk betul adik "perempuan" Azmin, AzwaNur Ali, dihentam rakan-rakan blogger dan majoriti rakyat Malaysia. Teruk dia kena...

Semuanya adalah gara-gara dia kutuk negarawan ulung "the living legend", Tun Dr. Mahathir Mohamad. Mulanya Azmin kutuk Tun M. Tun M tak balas mengutuk pun..dia macam biasa..bersinis..tapi pedas seumur hidup! Heh!

Lepas tu, AzwaNur menyampuk pulak. Tun M tak layan pun bapok tua tu. Bloggers dan rakyat yang balaskan bagi pihak Tun M..heh!

Kalau korang nak tahu, Azwan ni dah kira boleh dikategorikan bagai "comolot" dan dengan Anwar. Khabarnya, dia dah selalu calling-calling Dan berbalas sms dengan Anwar..kelllaaasss you!!!

Khabarnya juga dia dok bodek Anwar skang ni. Dia nak jadi Timbalan Presiden Gay Club kat Malaysia ni ke? Aku tahu la Anwar tu Presiden Gay Club pun...heh!

So..aku listkan beberapa gambar AzwaNur yang paling "kellasss" untuk Anwar pertimbangkan bapok tua ni untuk dijadikan Timbalannya. Kalau agak payah nak lepas, harap AzwaNur guna cable abangnya untuk melobi jawatan tersebut! Kelllassssssszzzzzzz.....!!!


Awwwwww..!!! Pose paling menarik untuk Anwar?


"Aku nak jadi Timbalan LGBT Anwar...pleaseeeee..!!!"


"Opocot mak...alamak...lagi cun la bapok sebelah ni...abis la aku kalau Anwar nampak.."


Tu diaaaa...! Dalam banyak-banyak watak...dia mesti piliha watak bapok tuaaa! Kellasssszzz..!!!

P/s: Amacam Anwar...mengancam tak? Heh! Hidup LGBT...??? Heh!!!

PANASSS..!!! BAKAR GAMBAR ZAMBRY, POLIS JUGAK YANG KENA TUDUH NANTI..???


Baru-baru ni, PM ke Perak untuk lawatan kerja. Najib tiba di Perak pada Jumaat malam dan bertolak pulang dari Felda Ijok, Selama keesokan petangnya untuk hadir ke majlis tahlil ulangtahun ke-36 arwah bapanya dan 'bapa Felda', Allahyarham Tun Abdul Razak Hussien.

Sebelum itu, ratusan YB-YB UMNO/BN sudah berkumpul di Perak untuk program pemukiman di Perak. Menurut sumber, semua jadual pemukiman dan lawatan kerja PM diatur oleh Menteri Besar Perak, Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir.

Mungkin gelisah melihat senario tersebut berlaku di Perak, dikhabarkan bahawa Pakatan Haram Perak merasa gundah gulana, takut, terdesak dan gelabah bewakkk..!!!

Mungkin kerana itulah maka dilaporkan billboard yang memaparkan gambar Zambry dibakar oleh pihak "tertentu". Bagaimana pun MB Perak serahkan kes itu kepada pihak polis untuk siasatan...

Kalau kita tengok modus operandi pihak berkuasa, seperti kebiasaannya mereka akan mencari suspek-suspek yang mempunyai motif untuk melakukan perkara bodoh dan terdesak itu.

Siapa yang paling bermotif memburukkan Zambry, maka dipercayai dialah yang akan diburu terlebih dahulu. Persoalannya, siapa yang bermotif begitu?

Setahu aku, BN tak pernah buat perkara bodoh macam tu. Kalau ada yang buat, gerenti yang buat tu akan kena marah kaw-kaw oleh ketuanya dan nescaya akan diserah kepada polis sekiranya jadi kes...

Tapi, melihat kepada sejarah keganasan, demo bakar sana sini, buat huru hara sana sini, sudah tentulah Pakatan Haramlah yang paling champion!

Ingta tak kejadian ADUN-ADUN Pakatan Haram Perak dalam DUN yang macam monyet tu dulu? Kalau pemimpinnya macam monyet, bayangkapula perangai pengikut-pengikutnya...!

Namun, aku tak mahu tuduh pasal aku tak nampak pun siapa yang bertanggungjawab dalam kes ni. Zambry dah report polis dan biarlah polis siasat...

Persoalan seterusnya, sekiranya polis dapati kejadian sabotaj itu dilakukan oleh puak Pakatan Haram, agak-agak apa yang akan terjadi? Agak-agak la, diorang akan mengaku tak? Heh?!

Silap-silap polis pulak yang dituduh dan diftinah macam-macam! Polis jugak yang salahhhhhh..???!!! Heh!

TERKINI..!!! AKU DAH TAHU SIAPA PARASIT YANG DIMAKSUDKAN HASAN ALI SEMALAM..!!!



Semalam, aku diberitahu rakan bahawa Datuk Dr. Hasan Ali ada buat PC kat rumahnya di TTDI. Dan beliau ada cakap pasal PARASIT...korang tahu siapa yang dimaksudkan sebagai PARASIT tu?

Aku rasa, aku ada jawapannya dan aku yakin dengan jawapan aku.

Dalam PC tu, Hasan Ali tak dedahkan satu nama pun yang dimaksudkan sebagai PARASIT. Tapi...dia ada sebut bahawa DIA MEMANG TAK BOLEH BERSEKONGKOL DENGAN ANWAR..!!!

"Sebab itulah saya tak boleh bersekongkol dengan Anwar," tegasnya yang merujuk kepada kenyataan Anwar yang mahu hak LGBT diberikan di negara ini ketika di wawancara BBC di Mumbai baru-baru ini.

Lepas tu, Hasan Ali kata, beliau takkan masuk balik Pas selagi PARASIT tu masih berada dan mempengaruhi PAS. Dia kata, PARASIT tu ada di luar dan di dalam PAS.

Beliau membayangkan bahawa lebih banyak PARASIT di luar PAS (bukan PAS). Dan PARASIT di dalam PAS diletakkan di jawatan-jawatan strategik dalam parti tu sehingga berjaya meliberalkan perjuangan PAS yang sebenar.

Itu faktanya. Dan hanya mereka yang hadir PC tu saja yang faham isi penuh yang tersirat di sebalik kenyataan Hasan Ali yang penuh makna tu.

Merujuk kepada fakta itu, aku yakin bahawa apa yang dimaksudkan Hasan Ali sebagai PARASIT itu adalah ANWAR. Kalau tidak, takkanlah dia begitu nekad bantai Anwar sebelum dipecat dan selepas dipecat!

Seperkara lagi, masa PC tu, seorang wartawan ada tanya Hasan Ali sama ada benar bahawa PARASIT itu adalah Anwar? HASAN ALI LANGSUNG TAK NAFIKAN..!!! Cuma, beliau kata, soalan itu akan dijawab ketika roadshow yang akan diadakan nanti...

Itu lebih meyakinkan aku bahawa Anwar dan askar-askar Anwar yang telah lama menyusup masuk dalam PAS adalah merupakan PARASIT yang dimaksudkan Hasan Ali.

Jadi, tak payahlah Khalid Samad atau Rani nak cabar Hasan Ali suruh dedahkan identiti PARASIT tu. Dah jelas sangat bahawa PARASIT ITU ADALAH ANWAR IBRAHIM KETUANYA DAN KONCO-KONCONYA yang diletak di dalam PAS yang memiliki jawatan-jawatan strategik dalam parti tu!

No doubt! Sila rujuk transkrip penuh PC Hasan Ali semalam...

PANASSS..!!! TOLONGLAH JANGAN MALUKAN ANWAR LAGI WEHHH..!!!


Aku ketawa je bila baca news yang Jimadie tulis kat Malaysiakini tentang Pok Nik yang merayu supaya semua "Berhenti Malukan Anwar". Heh!

Dah desperate sangat dah la tu. Sampai merayu suruh orang stop malukan Anwar? Hahahahahahahahaaaaaaa...

Ni Pok Nik...kawe nak ghoyak ke mu! Mu dok ingat ke Ayoh Chik Hadi kecek dulu? Alaaaa...tahun 2008 dulu tu...! Hadi kata, tak apa kalau malukan pemimpin sebab tak mau rakyat teraniaya. Tak ingat? Heh!

Hadi kata, takpe kalau dedahkan keaiban pemimpin supaya mengelak dari rakyat tertipu dek lakonan tunjuk baik pemimpin tu. Fatwa Hadi tu disokong penuh Setiausaha Majlis Syura Pas masa tu, Abdul Ghani Samsuddin (ADUN Sg. Burung). Tak caya, pegi tanya dia...

Kalau ikut fatwa Hadi tu, tak salah la kitorang dedahkan aib Anwar..!!!

Pok Nik tak tengok ke macamana Anwar malukan dirinya dengan meliwat sana sini, langgan China Doll sana sini? Rasanya Pok Nik pun tak tahu macamana Mahkamah pun gagal menafikan wujudnya air mani Anwar dalam lubang bontot Saiful?

Pok Nik tak ingat betapa tak malunya Anwar londeh malukan diri sendiri dalam video China Doll tu? Pakar forensik taraf dunia pun kata 99% lelaki tu Anwar. Lantak la kalau Pok Nik tak caya, tapi kitorang percaya. So what?

Dan Pok Nik tak ingat macamana Anwar malukan diri tentang 16 September dulu? Sampai sekarang, dah 3 kali dah 16 September berulang, tapi dia tetap tak jadi PM pun! Tak malu ke? Atau Allah dah angkat rasa malu dari Anwar dan Pok Nik sendiri? Heh?!!!

So, Pok Nik...diam je la! Hadi dah kasi "green lite" kat kitorang suruh dedahkan keaiban Anwar. Yang Pok Nik nak cover Anwar sangat ni apahal? Dah termakan nasi kangkang Anwar ke? Heh?!!!

LAWAK PAGI INI..! GUAN ENG NAK BINA PATUNGNYA SEBELAH PATUNG FRANCIS LIGHT DI PENANG ESPLANADE..???


Aku dengar, memandangkan Guan Eng ramal jangka hayatnya sebagai Ketua Menteri dah semakin pendek dan Penang bakal kembali ke tangan BN, dia dah prepare awal-awal...

Khabarnya, dia plan nak bina tugu dia sendiri kat Penang Esplanade, letak kat sebelah patung Francis Light tu..memula dia nak runtuhkan je tugu FL tapi takut lak Kuan Yew marah...so dia buat kat sebelah patung FL tu je la...

Ada sesapa boleh sahkan cerita ni? Heh!

Monday, January 16, 2012

GEMPARRR..!!! FGVH: GAME OVER..!!! FELDA CHECKMATE MAZLAN ALIMAN & ROZALI ISMAIL..!!!


Checkmate untuk Mazlan Aliman..!!! Dan checkmate jugak untuk Tan Sri Rozali Ismail..!!! Titik. Noktah. Habis. Yillekkk! Bowwwliau..! Zero. Sifar. Khalasssss..!!!

Pak Sam yang cuba korang racun, dah tahu taktik korang. Heh! Cuba nak racun "otai" Felda? Korang tak tahu ke camana hubungan Pak Sam dengan Najib? Heh?! Nahhh..amik ko!
FGVH: Akhirnya Pak Sam Nampak Cahaya Di Hujung Terowong...


‘Pak Sam’ atau nama sebenarnya Shamsuddin Othman, adalah merupakan nama besar yang tidak asing lagi bagi masyarakat Felda di seluruh negara sehingga beliau dilantik mengetuai mereka sebagai Ketua Peneroka Kebangsaan.

Sebut saja namanya, boleh dikatakan hampir seluruh peneroka menghormati beliau sebagai antara ‘otai Felda’ yang begitu komited berhubung kepentingan mereka dan Felda.

Dan kerana identiti dan sifat padanya, Pak Sam begitu teliti apabila berhadapan dengan sebarang isu membabitkan kepentingan peneroka Felda, khususnya yang terkini berkaitan pengumuman kerajaan menyenaraikan Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd di Bursa Malaysia.

Pada awalnya, beliau begitu vokal menentang penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia.

Dipercayai penentangan itu hanya berlaku selepas beliau dikatakan beberapa pihak bertemu dengan Presiden Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman, yang didakwa memberikan informasi yang salah berkenaan penyenaraian tersebut.

Beliau dimomokan seolah-olah kerajaan cuba ‘menjual’ tanah peneroka Felda kepada entiti asing yang akan mengakibatkan tanah mereka tergadai, kerugian besar dan menjejaskan masa depan para peneroka di seluruh negara.

Mungkin termakan dengan hasutan liar dan fitnah dari pihak berkepentingan politik itu, Pak Sam lantang membantah penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia serta meminta agar pihak kerajaan mengkaji semula tentang cadangan tersebut.

Malah pada satu peringkat, Pak Sam yang juga merupakan Presiden Gabungan Peneroka Generasi Wawasan Felda Kebangsaan (GEMPAK) begitu marah dan mengancam akan menyaman Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Abdul Samad, sekiranya Felda meneruskan niat penyenaraian itu.

Namun, sebagai seorang anak jati Felda yang penuh pengalaman dan matang dalam tindakannya, difahamkan bahawa Pak Sam telah mengkaji semula terma-terma serta jaminan yang diberikan kerajaan berhubung isu tersebut.

Dan akhirnya, beliau nampak cahaya di hujung terowong, meskipun sebelum ini digelapkan oleh hasutan pihak-pihak tertentu…

Terbaru, Pak Sam yang telah puas mengkaji penyenaraian FGVH di Bursa Saham Malaysia telah bersetuju dengan penyenaraian tersebut setelah mendengar berberapa penjelasan lanjut termasuk yang dibuat oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Oleh itu, kami bersetuju dengan rancang penyenaraian, memandangkan kami telah yakin sekarang,” katanya yang dipetik dari Bernama semalam.

Menurut Pak Sam, keyakinan tersebut juga diterjemahkan melalui kenyataan beliau kepada seluruh warga peneroka Felda dan mereka tidak perlu risau lagi dengan isu yang cuba digembar-gemburkan secara negatif oleh segelintir pihak yang tidak bertanggungjawab itu.

“Peneroka tak perlu ragu lagi.

“Semua peneroka akan bersetuju dengan penyenaraian kerana saya lebih faham sekarang dan saya akan sampaikan makluman yang saya dapat di sini kepada mereka,” tegasnya lagi.

FGVH terkini memiliki lebih 80 syarikat yang aktif menjalankan aktiviti-aktiviti perladangan, tanaman, minyak dan lemak, oleokimia, logistik dan perkhidmatan, serta mempunyai operasi yang mantap di luar negara seperti Amerika Syarikat, Kanada, China, Australia dan Timur Tengah.

Pada pembentangan Bajet 2012 yang lalu, Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan mengumumkan tentang penyenaraian FGVH di Bursa Malaysia yang akan memperkembangkan lagi prestasi kewangan Felda dipersada antarabangsa.

Dalam masa yang sama, penyenaraian yang dirangka kemas itu bakal menghadiahkan ‘durian runtuh’ kepada seluruh 112,635 warga Felda di seluruh negara dan menjamin masa depan yang lebih cerah kepada mereka.

Penulis ingin mengucapkan setinggi tahniah kepada Pak Sam atas sokongan tidak berbelah bagi dari beliau dan GEMPAK terhadap penyenaraian tersebut memandangkan isu ini dilihat begitu hampir menjadi bahan manipulasi segelintir pihak.

Bagaimanapun, takziah jugak kepada Mazlan Aliman dan ANAK yang gagal mempengaruhi Pak Sam serta warga peneroka Felda yang lain meskipun cuba berhempas pulas memastikan mereka tidak mendapat ‘durian runtuh’ tersebut.

Tidak lupa juga kepada Timbalan Presiden GEMPAK, Tan Sri Rozali Ismail, yang dikatakan cuba ‘menangguk di air yang keruh’ atas isu tersebut dengan mendambakan jawatan tertinggi di syarikat perladangan terbesar dunia itu.

Harapnya, Mazlan boleh meneruskan agendanya untuk menjadi calon Pas di mana-mana kawasan Felda pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti, manakala Rozali pula boleh terus ‘redha’ menjaga syarikatnya, Puncak Niaga dan Syabas di Selangor.

Pada penulis, apa lagi yang perlu dipersoalkan ANAK tentang isu ini sedangkan Perdana Menteri sudah pun memberi jaminan tentang segala-galanya terhadap kepentingan BAPAK, GEMPAK dan seluruh peneroka Felda. -Mynewshub.my

PANASSS..!!! FGVH: PENGAKUAN BERANI MATI DARI PENEROKA FELDA DAN AHLI KPF..!!!


Tengah dok bising-bising pasal Anwar bapak LGBT terlepas dari Sg Buloh, isu Hasan Ali dipecat dan Azwan Ali bapok tua, aku terpaksa mengalih topik kepada kes Felda dan FGVH. Mahu atau tidak, aku perlu tulis sebab perkara ni dah nak sampai penghujungnya, dah nak game over dah...

Baru ni aku ke satu majlis di Felda. Sengaja aku pergi sebab nak bercampur dengan pakcik-pakcik peneroka Felda ni. Aku ke Felda Ijok di Selama, Perak...

Aku lepak je kat tepi sekumpulan peneroka. Dari perbualan mereka yang rancak, aku dapat tahu bahawa mereka ni semua ahli Koperasi Permodalan Felda (KPF) dan di kalangan mereka ada juga Ahli Lembaga KPF yang ada kuasa mengundi pada EGM koperasi tu nanti...

Makin lama makin rancak. Makin lama makin hangat dan kuat volume suara mereka...

Actually, diorang tengah bercakap pasal penyenaraia FGVH di Bursa Malaysia. Heh! Siapa cakap pakcik-pakcik peneroka tu tak tahu pasal saham?! Heh!!! Rupanya, diorang hangin satu badan kat Mazlan Aliman (ANAK).

Kata mereka, semua peneroka yang berhak dan merupakan ahli KPF sebenar setuju sangat dengan penyenaraian FGVH tu. Kerajaan dah jamin semua bantuan, imbuhan, bonus, duit raya dan yang paling penting, tanah peneroka, tidak akan diusik sama sekali. Malah mereka akan dapat seperti biasa tiap-tiap tahun...

Dengan penyenaraian ni, depa dapat side income lebih tiap-tiap tahun! Macam ASB tu..!!! Ye laaa...Felda ni kan dapat suntikan dana dari Kerajaan. Lagi pun, Najib yang juga anak kepada Bapa Felda, Tun Razak, takkan la nak ranapkan Felda? Dan tentu la beliau jaga Felda dan peneroka. Lagi pun peneroka ni semua "fix deposit" BN!

Depa kata, puak-puak Mazlan Aliman ni semua bukan ahli KPF pun. Orang luar! Depa kata, Mazlan Aliman ni takut semua peneroka Felda dapat durian runtuh dari kerajaan dan itu akan menyebabkan masyarakat Felda sokong kepimpinan BN sampai bila-bila...

Ye laaa...dah orang berbudi. Kasi income lebih dan jaga kepentingan depa. Tentu la diorang sokong. Tu yang Mazlan Aliman takut tu. Dia taknak BN tabur budi kat orang Felda! Heh! Nasib baik pakcik tu tak naik atas kerusi..hahahahhaaaaa...

Paling best, ada sorang tu tanya kawan-kawannya pasal Tan Sri Rozali Ismail dalam Felda. Depa kata, Rozali tu hanya nak jawatan Isa Samad ja. Dia nak jawatan tu. Depa kata, Rozali nak Felda "kuatkan" Puncak Niaga.

Maklumlah..puncak niaga cari makan kat Selangor. Selangor Pakatan Haram yang pegang, susah sikit Rozali nak cari makan! Sebab tu Rozali nak Felda. So, dia boleh "suntik" something kat Puncak Niaga melalui Felda!

Dakwaan pakcik-pakcik tu sekaligus membuktikan bahawa kebenaran cerita yang aku terima sebelum ni mengenai Rozali. Aku tak tahu la. Mungkin Rozali nafi. Tapi aku rasa Allah lebih Maha Mengetahui. Aku takmau tuduh...berdosa nanti...

Secara asasnya, aku kini confirm bahawa FGVH memang disokong hampir ke semua peneroka, ahli KPF dan ahli lembaga KPF. Yang tak setujunya cuma Mazlan Aliman, ANAK dan Rozali. Mungkin sebab depa tak "masyukkk" macam peneroka yang dapat saham FGVH tu kot? Heh!

Anyway, sebulan dua lagi FGVH akan disenaraikan di Bursa Malaysia. For now, aku tak leh ramal apa yang berlaku. Cuma kalau FGVH untung dan peneroka dapat durian runtuh nanti, korang jangan la jeles..

Aku sempat tanya kawan aku yang ada kat Felda tu...Ada kosong lagi tak kat Felda ni? Kalau ada, aku pun nak jadi orang Felda jugak la! Mewah bro..!!! Anak emas Najib! Kalau ada kosong lagi, kasi tau..aku nak apply! Heh!

p/s: Berenti jadi blogger, bukan dapat duit pun...jadi peneroka Felda untung! Macam-macam dapat...saham pun dapat bebbbb..!!! Free lak tuhhh..!!!

Bila Kak Su Bersuara... Heh!