Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Sunday, December 9, 2012

PANASSS..!!! ABBY ABADY MERAUNG GULING-GULING MALU..???


Sedang Abby Abadi, Bob Lokman dan Aisyah sebok di pentas-pentas politik PAS sambil memecah belah umat Islam dengan "fatwa-fatwa syok sendiri" mereka, artis-artis yang sebelum ini mereka kutuk telah menyertai misi bantuan ke Gaza...

Kononnya lepas pakai tudung, Abby dah cukup "Islam". Dia sorang je yang masuk syurga, artis lain semua masuk neraka? Heh!

Abby sebok merapu dan main twitter kat Malaysia, tapi artis-artis ni dah bertolak, malah ada yang menjejakkan kaki mereka di bumi Palestine...

Salah seorangnya ialah penyokong UMNO tegar, Afdhlin Shauki.Lu bila lagi nak pegi Palestin ni bebbb? Lu ingat lu bagus? Piiirrraaahhhhh..!!!

Lima Artis Usrah Pula Ke Gaza

Selepas pemergian Afdlin Shauki, Bront Palarae dan Zain Saidin ke Gaza pada Isnin lalu, kini giliran kumpulan Usrah Fitrah pula pergi menyalurkan bantuan ke sana.

Antara selebriti yang turut serta adalah Helmi, Zoey, Maulana AF, Salimah AF dan Faradiba bersama beberapa orang krew daripada pertubuhan Aman Palestin.

Mereka telah berlepas ke sana pada Rabu lalu.

Pengerusi Usrah Fitrah, Heliza Helmi berkata, rombongan mereka bersama ahli kumpulan Usrah Fitrah dan pertubuhan Aman Palestin adalah untuk membuktikan kepada Israel bahawa mereka sentiasa berusaha untuk membela nasib rakyat Palestin.

“Alhamdulilah, kami bersama beberapa rombongan yang lain bersyukur kerana diberi peluang oleh seorang hamba Allah yang menaja penerbangan kami ke sana demi mahu membela nasib umat Islam di sana.

“Misi kami adalah untuk membuktikan kepada Israel bahawa kami ini sentiasa akan membela serta membantu tak banyak pun sedikitlah dari segi mental dan ekonomi secara istiqomah kepada penduduk Gaza,” katanya yang dipetik melalui Murai.com, di sini, hari ini.

Selain itu, Heliza secara peribadi memberitahu amat teruja untuk melihat keadaan mangsa peperangan di Palestin dan tidak sedikit pun gusar tentang keselamatan dirinya.

Mereka akan berada di sana selama seminggu, dan bakal pulang ke Malaysia pada 13 Disember ini.
Semoga keadaan mereka sentiasa selamat hendaknya.. - Mynewshub.my

2 comments:

Anonymous said...

Umpama sabuah hadis Nabi SAW yang bermaksud"Sesaorang yang keluar dari sembayang tetapi masih melakukan pekara-pekara yang mungkar,maka Beliau bersabda orang ini belum sembayang lagi".Renung-renunglah siapa dan dimana kita berada.Hanya menempah kerugian dalam hidup ini sekira kita tergolong dalam kumpulan bergini.

Anonymous said...

artis pas sibuk kumpul duit ceramah...artis yang menyokong umno membuat kerja yang lebih memerlu kan pengorbanan...memberi sokongan moral kepada orang2 pelestin yang tertindas....membukti kan kepada dunia bahawa malaysia serius membela nasib rakyat palestin

Bila Kak Su Bersuara... Heh!