Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Thursday, November 29, 2012

PEDASSS..!!! HAMPIR 5 TAHUN PAKATAN HARAM PERBODOHKAN RAKYAT..!!!


Selepas “tsunami politik” melanda negara pada tahun 2008, saya melihat landskap politik dan budayanya semakin mundur ke belakang dengan pelbagai propaganda yang tidak masuk akal dijadikan ukuran kekuatan agenda Pakatan Haram.

Kadang-kadang, saya ketawa besar melihat gelagat para penyokong Pakatan Haram yang begitu mudah terpengaruh dengan jumlah kehadiran mana-mana himpunan, majlis mahupun program yang dianjurkan oleh PKR, PAS mahupun DAP.

Bila ada saja himpunan, demonstrasi atau program-program politik Pakatan Haram, maka media-media mereka mula menyebarkan propaganda bohong mengatakan sejumlah 5,000, 10,000, 30,000, 50,000 dan jutaan yang hadir menyokong mereka!

Pada mereka, nombor menunjukkan kekuatan. Kalau ramai yang hadir, maka mereka akan mendakwa bahawa mereka sangat kuat dan mewakili suara majoriti rakyat Malaysia.

Padahal, hakikat sebenarnya ialah lebih ramai dan majoriti rakyat Malaysia yang menyampah dan meluat dengan perangai mengada-ngada Pakatan Haram yang gemar mencetus kekecohan yang menyusahkan rakyat!

Sekiranya diamati dengan teliti, para penyokong Pakatan Haram yang hadir di program-program gabungan parti pembangkang atau NGO yang pro-Pakatan Haram semuanya adalah muka yang sama sahaja.

Dalam ertikata lain, jika Pak Mat hadir di himpunan Bershit, maka dialah juga yang hadir di himpunan Bershit 2.0, Bershit 3.0, himpunan 901, himpunan “katak hijau” ke Putrajaya dan dialah juga yang hadir di himpunan anti-Lynas di perkarangan Dataran Merdeka sekarang.

Jika tidak percaya, cubalah tanyalah 10 orang peserta anti-Lynas yang sedang tunjuk perangai hodoh mereka di Dataran Merdeka dan saya yakin bahawa 8 atau 9 orang dari mereka pasti mengaku menyertai himpunan Bershit 3.0 sebelum ini.

Saya bukan berkata kosong. Saya sebenarnya rapat dengan rakan-rakan yang sering dipergunakan oleh PAS, PKR dan DAP untuk meramaikan majlis anjuran Pakatan Haram.

Tak kira sama ada dari program sekecil ceramah diperingkat kawasan, sehinggalah ke himpunan haram besar-besaran di Kuala Lumpur, muka rakan-rakan saya itulah yang akan “tercongok” di lokasi yang akan dihuru-harakan itu.

Persoalannya, dengan muka yang sama dan kehadiran yang tidak seberapa tapi kononnya berpuluh ribu orang itu, Pakatan Haram tidak malu untuk mendakwa mereka mewakili suara majoriti rakyat Malaysia?

Tak masuk akal langsung! Rasanya orang yang tak punya akal pun takkan membuat pengakuan sebegitu bodoh, bukan?

Malangnya Pakatan Haram begitu “perasan” dan memang muka tembok untuk mengaku diri mereka telah dipilih rakyat Malaysia untuk bersuara membela nasib rakyat yang kononnya tertindas dan dizalimi.

Padahal, merekalah yang menzalimi diri sendiri dan cuba menindas minda rakyat dengan propaganda-propaganda busuk yang mampu menghancurkan kestabilan dan kemakmuran negara kita.

Saya yakin, rakyat Malaysia tidak sebodoh seperti yang Pakatan Haram jangkakan. Rakyat Malaysia sememangnya celik dari dulu dan tahu membezakan di antara Pakatan Haram yang mempergunakan nama mereka dengan BN yang memberikan khidmat terbaik kepada rakyat sejak merdeka lagi.

Bukan mahu memuji UMNO atau BN, namun itulah fakta dan hakikat yang diakui oleh majoriti rakyat Malaysia dan tak perlu beritahu rakyat pun mereka akan akui kebenaran tersebut dengan hati yang waras dan terbuka, kan?

Justeru itu, saya menyarankan agar Pakatan Haram menghentikan saja propaganda bodoh mereka itu kerana rakyat di negara ini sudah muak dengan taktik keji mereka yang mahu memperbodoh-bodohkan rakyat itu. Lebih elok, bubar sajalah Pakatan Haram itu, senang cerita, kan?

Sumber: Perak Today

4 comments:

Anonymous said...

ada pembangkang peringkat pusat konon sbg pihak 'check & balance'..pemerintah@Bni???hahahaha...tak masuk akal lansung....sembang kosong lebih!!

kerna apa saya cakap gitu?....apa jadi dgn pemimpin pembangkang..apa yg dorang patut dan tidak buat...kosong...auta dan jongos!!

dan pemerintah negeri dr parti pembangkang (PR)...hancus dan hangus agenda negeri dan warganya!

Anonymous said...

Mana boleh bubar bro.. tinggal 3 bulan lagi berjalan nak sampai putra jaya, afterall nuar kan belom rasa jadi pm, kot ya pon nak bubar, tunggulah sampai nuar dapat rasa kerusi tu, walaupun sekejap... selisih malaikat 44...

KAMUNTING CENTRAL said...

Salam bro, Hebat artikel bro... Ekeke... dapat lah kiranya blog hamba yang xseberapa nie dilinkkan ke tuan. http://kamuntingcentral.blogspot.com/ TQ bro...

KAMUNTING CENTRAL said...

Salam bro, Hebat artikel bro... Ekeke... dapat lah kiranya blog hamba yang xseberapa nie dilinkkan ke tuan. http://kamuntingcentral.blogspot.com/ TQ bro...

Bila Kak Su Bersuara... Heh!