Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, November 27, 2012

PANASSS..!!! VIDEO MENYAYAT HATI DARI KEDAH...



Di atas adalah petikan video yang sempat dirakam oleh rakan aku, Pisau Kedah, ketika kunjungannya di Baling. Keadaan menyayat hati itu masih berlaku sehingga ke hari ini...

Baru-baru ni kawasan tu kena banjir lumpur pulak tu. Sapa punya kerja? Siapa yang rakus "rompak" balak di Gunung Inas?

Kalau depa "rompak" secara berperingkat, ikut aturan dan undang-undang, aku yakin semuanya okey dan rak jejas kehidupan rakyat.

Tapi pasai tak reti cari duit, nak cari duit mudah dan segera, PAS Kedah balun habis licin kat Gunung Inas, Pedu, Pendang dan banyak lagi kawasan hutan simpan kekal..

Bukan aku tak bagi tebang balak. Tapi buat la ikut aturan yang ditetapkan. Kalau batang pokok besar pokok tauge pun PAS Kedah sapu bersih...tu bukan membalak lagi dah..itu "merompak" namanya..!!!

1 comment:

Anonymous said...

Saya tau kawasan sungai2 di Baling air jernih2..tp la ni pi sana rata2 air kotor. kalo di negara barat memng prihatin bab alam sekitar,tamabh2 hutan peliharaan. tapi negara kita x macam tu. X reti menghargai alam sekitar,dah tahp terok baru sedar. Kesian rakyat di aniayai. Org x tebang la pokok kawsan hutan sepatutnya..x tau la apa prosedur..kalu sy..ikut prosedur pun x mo kasi hutan simpang di ganggu

Bila Kak Su Bersuara... Heh!