Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Tuesday, September 18, 2012

PANASSS..!!! SANUSI TERPAKSA PANGGIL SINAR UNTUK JAWAB PERTIKAIAN AKU..!!!


Sangat lucu bila tengok telatah Sanusi Setpol MB Kedah bila terpaksa panggil Sinar Harian untuk menjawab pertikaian aku mengenai projek 200 ekar kat Mukim Temin, di Kubang Pasu tu...

Sanusi kata aku fitnah. Padahal, aku sekadar melontarkan persoalan. Samalah macam soal jawab dalam sidang DUN tu...salah ke aku bertanya? Dan apakah aku ada buat tuduhan sebelum ni? Heh!

Okay...memandangkan jawapan Sanusi tu tak memuaskan hati aku, maka aku perlu beri "soalan tambahan" padanya...nak tanya dalam sidang DUN dah tak sempat hari tu..heh!

1. Kenapa Sanusi tak beritahu Sinar bahawa salah seorang pemilik (sleeping partner) dalam Quartzcity Global Resources tu merupakan BIRAS kepada MB Kedah, Azizan Razak? Biras memang takde pertalian darah...tapi ada hubung kait persaudaraan...kan? 

Azizan dah putuskan tali persaudaraan dengan BIRAS dia tu ke? Heh!

2. Berdasarkan jawapan Sanusi, dia perlu jawab pula pertikaian aku yang kat sini...

3. Sanusi juga perlu jawab berkaitan perkara ni...

4. Setpol MB tu juga perlu jawab yang ini...

5. Fakta yang ini pun perlu dijelaskan sejelas-jelasnya...

6. Dan perkara yang ini pun juga wajib Sanusi nyatakan jawapan balasnya...

Ini baru sedikit yang aku lontarkan berkenaan projek yang dikurniakan pada QGR melalui MBI, dan takkanlah MB sebagai Pengerusi tak tahu apa-apa...

Untuk pengetahuan Sanusi Setpol dan Sinar Harian, kes ini hanyalah "muqaddimah" saja. Kami ada "bom" yang lebih besar untuk Sanusi, Azizan Razak dan MBI jawab...tunggu masa dan ketikanya..!!!

Aku bagi bayangan dulu pada kes akan datang...kes ni diberikan oleh orang kuat PAS sendiri, MBI rampas tanah yang dah ada geran dengan pertolongan PTG (boss PTG orang kuat PAS..heh!), dan ada "dalang" dalam MBI...heh!

P/s: Sanusi...hang dah ambil cheque kat PTG ke? Dah lama dah cheque tu siap..takkan nak biar sampai cheque tu reput kot? Heh!

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!