Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, August 24, 2012

MESTI BACA..!!! Bila Anwar Menipu Lagi Di Kampung Halamannya Di Aidilfitri...

anwar berahim

Baru-baru ini, Anwar Ibrahim pulang ke kampungnya di Permatang Pauh setelah jarang-jarang balik jenguk kawasan sendiri. Sebagaimana biasa, dia sudah suruh orang-orangnya di sana sambut dia pulang, kononnya kepulangannya itu dinanti-nantikan…

Dalam satu ucapan di majlis rumah terbukan Aidilfitri di parlimennya itu, Anwar tiba-tiba menuduh UMNO takut kepada “hubungan baik” di antara PAS dan DAP.

Kononnya, kerana itulah UMNO berusaha memecah belahkan “hubungan akrab” PAS – DAP dengan menyerang mereka melalui isu Negara Islam dan perlaksanaan hukum hudud.

Semakin tua, semakin bodoh pula Anwar Ibrahim. Mungkin inilah bukti yang menunjukkan betapa Anwar tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri. Malah, rasanya Anwar nak jadi Ketua Kampung pun dia tak layak!

Saya ingin bertanya kepada Anwar, sejak bilakah dia berkecimpung di dalam bidang politik di negara ini sehingga begitu bengap untuk melihat sendiri tentang perjuangan asal PAS yang mahu mendirikan Negara Islam dan melaksanakan hukum hudud di Malaysia.

Setahu saya, ketika Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dulu pun dia tahu dan pernah “membelasah” PAS berkenaan isu negara Islam dan hukum hudud sehingga dia dibenci oleh pak-pak lebai PAS di masa itu.

Dan saya juga pasti bahawa Anwar arif, sedar dan mengetahui tentang betapa bencinya DAP, khususnya Karpal Singh dan Lim Kit Siang terhadap agenda perjuangan asal PAS itu sehingga sanggup mencabar PAS untuk melangkah mayat mereka untuk melaksanakannya.

Jadi, sudah tentunya dia sedar bahawa perbalahan dan sengketa di antara DAP dan PAS mengenai dua agenda tersebut memang tidak pernah reda atau mencapai titik pertemuan di antara mereka, bukan?

Oleh itu, apa pula kena mengenanya pula dengan UMNO? PAS dengan DAP yang bergaduh tentang agenda masing-masing, tapi UMNO pula yang dituduh dan disalahkan “agen Yahudi Zionis Israel kesayangan Woltfowitz” ini?

 Tanpa sebarang alasan yang kukuh Anwar menuduh UMNO lagi? UMNO tidak perlu pun untuk menjadi “batu api” bagi melaga-lagakan PAS – DAP memandangkan kedua parti itu sememangnya berlainan dasar, agenda mahupun perjuangan.

Perbezaan  yang ketara di antara PAS dan DAP sememangnya disedari oleh para penyokong kedua-dua parti itu dan ia menjadikan mereka saling ragu-meragui di antara satu sama lain.

Di depan rakyat, kedua parti pembangkang itu terpaksa memperlihatkan keakraban mereka sedangkan bila bercakap mengenai dasar dan perjuangan di meja bulat, mereka bercakaran antara satu sama lain yang dikatakan selalunya berakhir dengan kemenangan DAP dan kekalahan PAS.

Sebenarnya, yang mahukan PAS keluar dari Pakatan Haram ekoran “diperkudakan” dan dasar mereka yang dinafikan DAP itu datangnya dari dalam PAS sendiri, dan bukannya sebagaimana yang didakwa Anwar. Dia pun tahu tentang itu…

Ustaz Hasan Basri dan Ustaz Nasharudin Mat Isa misalnya adalah pemimpin PAS yang mahukan parti mereka itu bermufaraqah dari Pakatan Haram kerana sudah tidak sanggup lagi bertahaluf siyasi dengan DAP.

Iyalah. Asyik-asyik PAS saja yang dikeldaikan dan diperguna DAP dan PKR, tahaluf siyasi jenis apa begitu?

Maka ramailah ahli-ahli dan para pemimpin PAS, khususnya dari kem pro-ulama, marah dan mahu parti itu kembali kepada identiti asal serta keluar dari gabungan pembangkang yang haram tersebut. Pada mereka, biar mereka sendirian asalkan tidak berada di bawa h telunjuk “syaitan”.

Kalau ada pun teguran dari para pemimpin UMNO mengenai hubungan PAS – DAP yang tidak lebih dari bersifat “plastik kosmetik” itu, ia hanyalah sebagai salah satu tanggungjawab dari saudara sesama Islam.

Bukan apa, UMNO mungkin tidak sanggup untuk melihat saudara seagama mereka dijadikan “balaci pencacai” atau “keldai malang” oleh DAP. “Cubit paha kiri, paha kanan terasa jua”, mungkin itulah sifat UMNO meskipun PAS pernah mengkafirkan semua ahli dan pemimpinnya.

Justeru itu, Anwar tak payahlah memperlihatkan kebodohannya dengan mengada-adakan apa yang tidak ada mengenai UMNO.

Patutnya ketika ini Anwar perlu mendapatkan borang permohonan menjadi guru pelatih “veteran” dari jabatan berkaitan di Tel Aviv memandangkan mungkin dia diperlukan di negara haram Israel Yahudi laknatullah itu selepas PRU ke-13 nanti.

Anwar nak masuk kursus KPLI atau DPLI?

Sumber: Mykmu.net

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!