Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Friday, August 31, 2012

Khalid Gagap Buktikan Manifesto Pakatan Haram Hanya Satu Pembohongan!




Sebagaimana maklum, air merupakan satu elemen penting dalam kehidupan setiap kehidupan manusia. Dalam Islam pula, air merupakan sesuatu yang amat penting membabitkan kebersihan yang berkait rapat dalam soal ibadah.

Pada tahun 1998 dulu, Selangor sebagai negeri maju telah mengalami krisis air yang teruk. Setelah masalah tersebut diatasi, satu kajian telah dibuat untuk memastikan masalah tu tak berulang semula pada masa akan datang.

Kajian pada tahun 2000 menjangkakan Selangor akan mengalami krisis air yang teruk sekali lagi pada tahun 2014 dengan mengambil kira pertumbuhan ekonomi dan permintaan penduduk di negeri itu yang meningkat. Kilang dan penduduk makin ramai, dah tentu la permintaan air meningkat jugak...

Jadi, Kerajaan time tu dah plan awal-awal untuk atasi masalah ni dan pembinaan Loji Langat 2 adalah langkah terbaik untuk mengatasi masalah tu...

Tiba-tiba, “bunga-bunga” krisis air di Selangor bermula awal dari jangkaan. Beberapa kawasan takde air dan banyak kawasan yang mengalami tekanan air rendah. Tapi kerajaan negeri pimpinan Khalid Gagap pulak tak benarkan Loji Langat 2 tu dibina...

Menghadapi kedegilan dan kebebalan Khalid Gagap, serta berniat mahu menyelesaikan masalah air yang dihadapi rakyat Selangor, Kerajaan Pusat terpaksa menggunakan cara mitigasi di samping membekalkan air melalui lori-lori tangki air di kawasan-kawasan yang terbabit.

Dalam masa yang sama, Kerajaan Pusat berusaha untuk membina Loji Langat 2 tu dan baru-baru ini mengumumkan sanggup memberikan geran khas kepada Kerajaan Pakatan Haram Selangor untuk membina loji tersebut.

Kalau dibina Loji Langat 2 tu, dijangka seluruh rakyat Selangor tidak akan mengalami masalah air lagi buat jangka masa panjang. 

Tapi, tahu tak apa reaksi Khalid Gagap yang bahlol tu terhadap niat murni Kerajaan Pusat tu?


Khalid Gagap selamba memperlekeh kenyataan Kerajaan Pusat yang menjanjikan pemberian geran tu. Sedangkan dia takde langsung perancangan strategik untuk selesaikan masalah air yang dihadapi rakyat! Tak malu betul! Orang nak tolong rakyat Selangor, dia pulak yang jual mahal!

Katanya “tidak ada yang percuma” memandangkan geran tersebut adalah “hasil kutipan cukai rakyat dan dibayar dari awal. Selain tu, Khalid kutuk pulak Kerajaan Pusat, “Ia menunjukkan beliau kurang faham tentang belanjawan negara”, katanya...

Lebih bahlol lagi, bila ditanya mengenai ratusan ribu rakyat Selangor yang menggunakan meter air pukal yang tak dapat air percuma, Khalid tanpa rasa bersalah menyatakan bahawa “manifesto” pasal Pakatan Haram nak beri air percuma di Selangor pada PRU ke-12 dulu tu BUKAN JANJI!
“Abdul Khalid berkata, manifesto bukanlah satu perjanjian,” – Sinar Harian, 30 Ogos 2012.
Apa yang Khalid kecoh sangat pasal geran tu? Geran untuk Kerajaan Selangor bina Loji Langat 2 dari Kerajaan Pusat tu memang la duit rakyat. Tapi aku nak tanya Khalid, duit yang Kerajaan Selangor yang dok bayar air percuma pada syarikat konsesi tu duit sapa? Duit rakyat Selangor jugak, kan?

Jadi, apa salahnya Kerajaan Selangor terima geran tu memandangkan duit rakyat dari Kerajaan Pusat tu digunakan untuk rakyat jugak, khususnya rakyat negeri Selangor! Khalid tak sayang rakyat Selangor ke? Atau dia sengaja nak susahkan hidup rakyat Selangor?

Berkenaan dengan manifesto pada PRU ke-12 tu, aku nak tanya, selama ni apa ertinya “manifesto” Pakatan Haram pada setiap PRU? 

Manifesto tu setakat kata-kata kosong Pakatan Haram untuk beli undi rakyat ke? Kata nak tunaikan manifesto, tapi sekarang dia kata manifesto tu bukan janji pulak! Apa yang dia putar alam sangat nih?

Bagi setiap individu beragama Islam, setiap katanya mesti dikota. Kalau Khalid Gagap fikir manifesto tu bukan janji, tapi kata-kata manifesto tu keluar dari mulutnya. Jadi, dia mesti kotakan apa yang dia kata..!

Menurut hadis Rasulullah SAW, golongan manakah yang “berkata-kata tapi tidak mengotakan kata-katanya” itu. Itu golongan munafik “al-kazzab” yang gemar menipu namanya! Apakah Khalid boleh dikategorikan sebagai sebahagian dari gologan tersebut?

Apa yang Khalid takut sangat dengan Loji Langat 2 tu? Dia kecoh dok canang “air percuma”. Tapi apa gunanya air percuma kalau rakyat takde air kat rumah diorang?


Lagi pun, dia hanya beri air percuma tu kat rumah-rumah orang-orang kaya yang dok di rumah-rumah banglo, semi-d, teres dan kondo-kondo mewah yang pakai meter air persendirian. 

Rakyat berpendapatan sederhana dan miskin yang tinggal di rumah-rumah flat, rumah panjang dan pangsapuri macam “Mentari Court” tu tak dapat pun air percuma. Kena bayar penuh! Adil ke macam tu? Khalid ni dari Parti Ke“TIDAK”adilan Rakyat ke?

Atau Khalid takut kalau dia terpaksa bayar lebih kepada syarikat konsesi air selepas Loji Langat 2 dibina? Menurut rekod, Kerajaan Khalid Gagap bayar RM68.7 juta (2008), RM131.5 juta (2009), RM136.2 juta (2010), RM140.7 juta (2012) dan RM47.8 juta pada tahun ni.

Semua sekali Khalid bayar sebanyak RM524.9 juta untuk air percuma tu! Kalau Loji Langat 2 tu dibina, dah tentu Khalid terpaksa bayar lebih banyak untuk dasar “air percuma” tu kan? Duit yang dia guna nak bayar “air percuma” tu duit bapak dia ke?

Sudah-sudah la Khalid oii..!!! Kerana politik, Khalid ketepikan kepentingan asas hidup rakyat di Selangor. Tak payah la nak menganiaya rakyat Selangor lagi. Lain la kalau Khalid nak sangat tengok Pakatan Haram kalah di Selangor pada PRU ke-13 ni..kan? kan? kan?

No comments:

Bila Kak Su Bersuara... Heh!