Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, July 4, 2012

GEMPARRR..!!! KUIN TIPU DUIT POTONGAN ZAKAT 200 KAKITANGAN..!!!


Tu diaaaaa..!!! 200 orang kakitangan KUIN "mengamuk" semalam di depan pejabat Rektor..!!! Tapi yang paling best, wakil kakitangan KUIN tu kata Jamil (Rektor) tu tak berani datang pejabat semalam sebab dia tahu depa nak buat demo..!!! Heh! Lariiiii...!!!

Depa kata, KUIN kasi "pusing" duit potongan zakat depa. KUIN zalim bila sebab tak bayar potongan gaji depa kat bank sampai ada yang dapat surat amaran bank, kereta ditarik dan dapat surat saman dari lawyer..!

Menyedihkan, ada sorang ustaz tu suarakan keluhan hari kakitangan KUIN kat Rektor pada sebelah paginya. Tiba-tiba petang tu jugak pada pukul 4 petang dia dapat surat tukar ke kampus Kuala Ketil! Tu diaaaaa..!!! Dasar kebajikan sungguhhhh..!!!

Peliknya, kakitangan tu dah jumpa Azizan Razak selagi Pengerusi Ahli Lembaga Pengarah KUIN untuk ceritakan masalah depa pada bulan Mei. Lepas tu bulan Jun, depa bagi memorandum pulak merayu MB Kedah tu selesaikan masalah depa.

Tapi...AZIZAN BUAT TAK TAU..!!! Tiada sebarang tindakan diambil pun...Heh! "Kebajikan" sungguh Azizan Razak noooooo...!

Ada sorang ustazah tu, baik punya dia perli Azizan. Dia kata.."INIKAH PENTADBIRAN CARA ISLAM?" Heh! "INIKAH KERJA CARA ISLAM?" Perggghhhh..!!! Kalau Azizan dengar, dah tentu bebulu telinga dia bebbbb..!!!

Memang depa desak Rektor, Prof Jamil tu letak jawatan. Tapi tu laa...sapa "boss" Jamil kalau bukan Pengerusi Ahli Lembaga Pengarah KUIN? Sapa "Pengerusi" tu kalau bukan Azizan Razak sendiri? Heh..!!!

Jamil mungkin buat apa yang disuruh Azizan la kot dan sebab tu Azizan buat tak tau saja kat kakitangan KUIN tu...heh!

Aku nak tanya, kalau hangpa buat kerja dan gaji hangpa dipotong majikan untuk bayar rumah dan kereta setiap bulan. Duit gaji kena potong, tapi bank hantar surat saman sebab tak bayar duit sewabeli rumah dan kereta hangpa nak kena tarik. Apa hangpa rasa? Rasa nak tinju muka orang tak? Heh!

3 comments:

Anonymous said...

Tipu laaaa.. Semua menipu ni! Takkan la KUIN nak penaya rakyat Kedah..?

Aku percaya semua demo ni UMNO yang rancang!

Pak Man Kola

DukeOfUMNO said...

Tu la Pak Man Kola. Saya pun ingat semua ustaz dgn ustazah tu dah "dibeli" UMNO. Depa saja ja nak burukkan Ustaz Azizan, kan? Heh!

Anonymous said...

Diaorang pun satu, kenapa tak bayar sendiri. Bayar duit ansuran kete pun nak buat potong gaji? Kalau potongan loan rumah kerajaan, itu antara perbendaharaan dengan jabatan kerajaan, boleh settle terus. Kalau yg ambil loan rumah dgn bank mana boleh potong gaji, sendiri bayar terus dgn bank. Boleh percaya ke dakwaan diaorang ni? Jika terbukti reaktor tu bersalah, buat laporan polis, kemudian buat memorandum sain ramai2 mintak tukar reaktor, cc pusat. Diaorang ni tenaga pengajar, buatlah cara profesional. Demo ni buang masa je (cara pembangkang). Asyik2 organisasi Melayu yang bermasalah.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!