Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, July 23, 2012

GEMPARRR..!!! ABBY ABADY MENGUCAP KALIMAH SYAHADAH SEKALI LAGI..???




Menarik..!!! Cuba perhatikan betul kata-kata Abby...menarik, bukan? Frankly, aku tak mau la kata Abby ni sesat. Lagipun, rasanya aku tak cukup ilmu nak kata macam tu...

Tapi, terkejut jugak aku bila Abby kata nanti malaikat tanya dalam kubur pasal hantar borang PAS ke tidak? Masuk PAS ke tidak? Sokong PAS ke tidak?

Aku tak tahu la sama ada malaikat akan tanya ke tidak sebab aku belum mati...

Tapi rasanya, kalau malaikat tanya pasal semua soalan kat atas berkaitan PAS tu..alamatnya ramai la kena tibai dalam kuburrrr...

Antaranya ialah Al-Ghazali, As-Shafie dan para ulama-ulama yang dah meninggal dunia sebelum sempat masuk PAS...dah tentu diorang kena balun dalam kubur..kan Abby kan? Heh!


Err.. bila Abby nak tukar kalimah syahadah? Mungkin kalimah syahadah Abby ada penambahan selepas ni...
"Aku naik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah, Muhammad itu adalah Pesuruh Allah..." dan Abby akan sambung sikit..."Dan aku naik saksi bahawa PAS itu adalah agama aku"...baru sah Islam Abby kot...???

2 comments:

Anonymous said...

alamak saya tak hantar borang pas ni mcm mana??Saya mengucap 2 kalimah syahadah, melaksanakan rukun islam (kecuali menunaikan haji tak de rezeki lagi), beriman dengan rukun iman, insya Allah berusaha menjadi muslimah sejati mengikut landasan yang telah ditetapkan islam..Saya baca Quran dan mempelajari tafsirnya dengan bantuan ustaz (pergi tazkirah mingguan di masjid dengan ibu dan bapa bukan kat bilik hotel)..berusaha menjadi seorang doktor untuk membantu bangsa dan agama saya dan juga membalas balik budi baik rakyat malaysia yang membayar cukai sehingga saya dapat merasa nikmat biasiswa..berdoa siang malam agar segala kesalahan diampunkan, diterima segala amal, berusaha menjadi lebih baik..tapi kat mana position saya cik abby,,saya x hantar borang..x de tiket..saya faham munkar naqir x tnya soalan politik di alam barzakh itupun saya belajar dari para guru saya lah..saya ada banyak guru bukan tok guru..tiada short cut dalam hidup..walaupun ada virus shortcut dalam laptop..insya Allah selagi saya masih bernyawa akal masih boleh berfikir waras saya takkan buat statement ntah apa2 mcm tu...sorry..words to ponder...

Jijan Mali said...

Biasalah juak-juak PAS ni...Otak letak kat kepala lutut...tulah sebabnya sedang di'keldaikan' olah juak-juak dari DAP & PKR....cubalah belajar dari kejatuhan Melaka dan empayar islam yang lampau....ooops lupa, otak kat kepala lutut....geti ke baca sejarah...????

Bila Kak Su Bersuara... Heh!