Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Wednesday, July 25, 2012

EKSKLUSIFFF..!!! SETPOL MB KEDAH SANUSI MD NOR DICABAR BLOGGER TEAM MEDIA KEDAH..!!!


Pertamanya, saya ucapkan terima kasih kepada Setpol MB Kedah, Tn Hj. Sanusi Md Nor yang sudi "menjawab" cabaran saya. Rasanya, bukan mudah untuk seorang yang berjawatan tinggi dan hebat di opis berhawa dingin untuk menjawab persoalan dari seorang blogger kecil seperti saya...

Tn. Hj. Sanusi menyatakan saya "bodoh". Saya mengaku bahawa ilmu saya sangat sedikit untuk dibandingkan dengan ilmu Allah. Namun percayalah, sepandai-pandai Tn Hj Sanusi, pandai lagi orang lain. Maka jatuhlah kedudukan Tn Hj Sanusi sebagai orang "bodoh" juga seperti saya...

"Sedap" juga bahasa Tn Hj. Sanusi ni. Saya ingat penganut agama PAS tak maki hamun orang. Namun saya silap. Rupanya ajaran agama PAS menggalakkan umat PAS memaki hamun. 

Maafkan saya kerana lupa bahawa penganut agama PAS berpenghulukan kitab suci "Shit!" karangan Shahnon Ahmad sebagai pegangan...


Berbalik kepada isu yang saya utarakan, Tn Hj Sanusi bertanya...
"Mula2 kita tanya dulu projek apa? Buat apa dimana? Berapa nilainya...esok kita suruh dia namakan penerima projek tu pulak...jgn pulak umno lebih lekeh dr gerakan...kheng liang ada juga dokumen walaupun draf."
Rasanya, belum masanya untuk saya jawab lagi semua soalan itu lagi.

Projek apa? 

Biarlah saya rahsiakan dulu. Tn Hj Sanusi pergilah periksa projek-projek membabitkan Kerajaan PAS Negeri Kedah sejak memerintah Kedah pada tahun 2008 sehingga sekarang. Ada tak projek yang mempunyai ciri-ciri yang saya ceritakan...

Jika ada, tolong sembunyikan segera. Bukan apa...saya takut terlepas ke tangan orang pula. Tapi periksalah satu persatu. Sudah tentu ada yang diberikan kepada keluarga MB Kedah. Tapi masa dah "kantoi" tu jangan tipu diri sendiri pulak! Heh!


Buat dimana? 

Buat di dalam Kedah la bro...! Heh! Takkan projek tu kat Nicaragua pulakkk..heh! Teruskan check satu persatu...heh!
Berapa nilainya? 

Nilainya saya dah beritahu anggarannya...cari la sendiri bro. Rajin la sikit buat kerja tu. Harap bro dapat bersihkan nama Ustaz Azizan Razak. Tu pun kalau boleh laaaaa...Heh!
Nama penerima projek?

Identiti penerima projek pun saya dah beri bayangan. Teruskan periksa fail-fail projek tu...heh! Jangan berhenti bro...! Takut malu bro nanti...heh!

Berkenaan bukti berdokumen tu, Tn Hj Sanusi jangan risau. Percayalah, insyaAllah saya akan meminta Allah bongkarkan dokumen-dokumen tersebut. Bukan setakat draf lagi bro...dah "jalan" dahhhhhh...! Heh!

Saya cabar Tn Hj Sanusi untuk periksa semua projek-projek yang pernah diberikan kepada keluarga MB. Yang mana satu? Aik? Banyak benar ke yang PAS Kedah dah bagi kat keluarga Ustaz Azizan? Heh! Cari bro...cariiiiii...!

Saya dengan rendah diri memberikan TEMPOH sehingga SEHARI SELEPAS HARI RAYA PUASA 6. Maknanya, kira-kira seminggu selepas hari pertama Hari Raya Aidilfitri tahun ini. 

Saya fikir, tempoh tersebut adalah adil memandangkan saya memberikan tempoh yang agak lama untuk Tn Hj Sanusi semak satu persatu fail-fail berkenaan. Dalam masa yang sama, saya akan terus bertanya dari masa ke semasa memperingatkan cabaran saya pada Tn Hj Sanusi...

Sekiranya Tn Hj Sanusi gagal, maka bersedialah untuk menerima sebarang kemungkinan berkenaan dokumen-dokumen tersebut. Jadi, saya harap Tn Hj Sanusi berusaha membersihkan nama Ustaz Azizan dari dikotorkan oleh "orang-orang PAS" sendiri..! Heh!

Harap cabaran saya ini tidak spoil sambutan Hari Raya Aidilfitri Tn Hj Sanusi nanti...heh!

P/s: Bro Sanusi, PTG kata bro tertinggal "cheque" kat opis depa. Dah lama dah..."cheque" tu katanya ada lagi kat opis PTG...bila nak pi ambik, bro? Err..."cheque" apa tu..??? Heh!!!

2 comments:

QalamQabut said...

Kalau macam ni punya cerita, hangpa cakap dua orang sudah la. Ajak pi sembang di ayaq hangat mana2. Final isuk baru hebah satu dunia. Aku nak buat follow-up pun malaih!

Anonymous said...

orang tanya hg,hg duk dolak dalih suh org cari sendiri...hg yg wat tuduhan patut siap fakta bg kemas la...setakat pompang2 apa pon tarak..nampak sgt autanya...kahkahkah

Bila Kak Su Bersuara... Heh!