Iklan Berbayar

Himpunan Anak-Anak Kedah!

Himpunan Anak-Anak Kedah!
Sapa Rasa Dia Anak Kedah, Sila LIKE Page Ni... Tengkiu!

Portal Berita Kedah

Monday, July 23, 2012

EKSKLUSIF KEDAH..!!! SIAPA CURI BALAK DI BUKIT PERAK, PENDANG..!!!???

http://dukeofumno.blogspot.com/

Sebagaimana yang dijanjikan pagi tadi, aku dedahkan apa yang diperoleh dari sekitar lawatan di Bukit Perak, Pendang baru-baru ini...

Beberapa keping gambar yang dimuatkan di sini adalah hasil maklumat mengenai sindiket curi balak di Bukit Perak. Terkejut betul bila tengok di dalam hutan simpan kekal yang tebal tu..tiba-tiba botak licin di tengah-tengahnya..!!! Heh!



Menurut sumber kami, kawasan tu memang kawasan larangan dan mana-mana penceroboh akan didakwa. Tapi, selamba je kawasan hutan tu digondolkan...

Kata sumber kami lagi, kawasan tu dibotak licinkan oleh sekumpulan manusia yang dikatakan "puak-puak hijau"..!!! Kononnya, hutan simpan tu "anugerah Tuhan" kepada depa sebagai hadiah selepas PAS berjaya menjajah Kedah..!!!

http://dukeofumno.blogspot.com/

Jadi, hangpa boleh agak la sapa yang curi balak tu, kan? Heh!

Lepas Jabatan Hutan sedar hutan tu dirompak balaknya, barulah sebok Ahli Parlimen Pendang, Dr. Hayati masuk situ dan terangkan kat orang kampung bahawa kawasan tu adalah kawasan larangan dan tak boleh diceroboh...heh!

Haaa..elok la tu. Lepas gondol dan licin, baru nak turun tengok kawasan. Kalau tidak, dok goyang teloq la kat opis tuuu...Ni dah berapa juta dah rugi ni?

Kawasan Hutan Simpan Bukit Perak tu tak pernah disentuh oleh kerajaan BN sebelum ni dan dianggap sebagai khazanah negeri yang tidak boleh diusik....

Tapi, mengikut tinjauan kami, PAS Kedah benarkan pulak aktiviti pembalakan berlaku di situ. Pendedahan ini mengenai pembalakan haram...

Aku akan dedahkan pula pembalakan di Bukit Perak yang dilakukan secara sah pula dalam masa terdekat. Dulu BN tak sentuh. Tapi PAS ni takdak cara lain nak buat duit, depa tarah balak pulak seluruh negeri..!!!

Memang tak guna betoi..!!!

1 comment:

Anonymous said...

Pas Haramjadah.

Bila Kak Su Bersuara... Heh!